Jump to content
Sign in to follow this  
Zimbrutza

Curbe in ac de par

Recommended Posts

 

Este chiar Dealul Negru aici, gresesc?

 

Mai avea omu' cativa metri si ajungea la mici la Dedulesti,nu?:rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Suntem deja 2 de aceiasi parere

 

Moama, da' ce e pe voturi aici?

 

In momentul in care incepe sa se incline are 47km si o tzara peste 4k rpm... dupa care rpm scade pe parcurs. Dupa ce e deja cazut zvacneste acul, lucru normal ca roata da in gol si poate s-a si tinut de manson... In plus mie mi se pare ca i-a fugit de fapt fatza, dar ma rog n-am fost acolo, doar dupa filmare ca pica inainte s-o ia spatele inainte...

 

In plus, cred ca la hornet la 4000 de ture nu poti sa rupi aderenta din gaz in treapta 2... parerea mea...

Share this post


Link to post
Share on other sites

din ce vad eu, din sfaturile cu intrat cu a 2-a cu 40/h si dovada video clara cum sa NU intri in curba, cred ca dozarea si constanta acceleratiei este cruciala, cu frana de motor pana intr-a 1-a ar fi luat foarte lejer curba fara sa riste deloc

e drept, ar fi fost un pic mai reci micii cand ar fi ajuns la Dedulesti

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moama, da' ce e pe voturi aici?

 

In momentul in care incepe sa se incline are 47km si o tzara peste 4k rpm... dupa care rpm scade pe parcurs. Dupa ce e deja cazut zvacneste acul, lucru normal ca roata da in gol si poate s-a si tinut de manson... In plus mie mi se pare ca i-a fugit de fapt fatza, dar ma rog n-am fost acolo, doar dupa filmare ca pica inainte s-o ia spatele inainte...

 

In plus, cred ca la hornet la 4000 de ture nu poti sa rupi aderenta din gaz in treapta 2... parerea mea...

Nu ii fuge fata, daca esti atent cand pica fata motorului se duce spre stanga, dupa ce cade si se loveste de parapet motorul de duce spre dreapta, Acceseaza clipul din youtube si selecteaza hd, apoi un pic de atentie :cheers:

 

Intra in viraj cu 47 km/h iar cand cade are vre-o 56 km/h

Edited by balazsfi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eh, de asta mi-e frica. din fericire n-am patit pana acum.

Cred ca ai gresit cand ai deschis gazul acolo

 

Este chiar Dealul Negru aici, gresesc?

 

 

Da, eram pe dealul negru.

Da, acum stiu ca viteza este putin cam mare, putin, dau vina si pe cauciuc dar si pe indemanarea mea.

Mi-a fugit spatele nu fata, se si vede cum se roteste motocicleta in jurul rotii fata.

Sa injuram youtube-ul ca se face un zoom, nu inteleg de ce exact pe bord, asa ca pun filmuletul si de pe vplay unde se vede clar viteza de intrare si la cat am picat adica 57 si ca nu am tras tare de gaz a fost liniar doar in momentul cand mi-am dat seama ca nu iau curba si m-am hotarat sa o aplec mai mult cred ca am aplecat-o brusc.

http://vplay.ro/watch/mi89jjyd/

Edited by Straic

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

M-am uitat si la prima parte a filmului, pana la cazatura.

Am o intrebare, de ce folosesti asa putin franele si omori ambreiajul cu frana de motor?

Mi s-a parut ca nu prea ai franat inainte de virajul de stanga. Nu inseamna ca aveai viteza prea mare, pur si simplu ca nu prea atingi frana fata.

Eu as fi intrat in virajul ala cu frana fata apasata lejer. Tare la inceput si din ce in ce mai moale. Retrogradarea o faceam scurt, doua trepte in 50 de metri inainte de viraj, pe drept.

N-ai cazut pentru ca ai intrat prea tare, ci pentru ca ai deschis prea devreme gazul, crezand ca asa te inscrii mai bine pe trasa. Dar ai inceput virajul tarziu, desi te-ai dus larg in dreapta atunci cand trebuia. Ai ramas prea mult pe dreapta. Adica trasa gresita. Gazul il deschizi doar cand stii sigur sigur ca esti pe trasa. Daca nu esti pe trasa si exista riscul sa iesi larg, ori virezi mai mult, ori incetinesti. Cu hornetul dai aproape imediat cu scaritele de asfalt daca te inclini mai baieteste. S-ar putea ca asta sa te sperie si sa pierzi trasa. Ca sa n-ai surpriza asta scoate-i suruburile palpatoare.

Incepe sa exersezi franarea pe inclinat daca iti plac plimbarile. O sa te scuteasca de astfel de accidente minore dar neplacute.

 

se vede clar viteza de intrare si la cat am picat adica 57

 

Ai intrat in viraj cu fix 45 de km la ora. Asta se vede pe bord.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu ii fuge fata, daca esti atent cand pica fata motorului se duce spre stanga, dupa ce cade si se loveste de parapet motorul de duce spre dreapta, Acceseaza clipul din youtube si selecteaza hd, apoi un pic de atentie :cheers:

 

Intra in viraj cu 47 km/h iar cand cade are vre-o 56 km/h

Am avut dreptate :banana:

Share this post


Link to post
Share on other sites

M-am uitat si la prima parte a filmului, pana la cazatura.

Am o intrebare, de ce folosesti asa putin franele si omori ambreiajul cu frana de motor?

Mi s-a parut ca nu prea ai franat inainte de virajul de stanga. Nu inseamna ca aveai viteza prea mare, pur si simplu ca nu prea atingi frana fata.

Eu as fi intrat in virajul ala cu frana fata apasata lejer. Tare la inceput si din ce in ce mai moale. Retrogradarea o faceam scurt, doua trepte in 50 de metri inainte de viraj, pe drept.

N-ai cazut pentru ca ai intrat prea tare, ci pentru ca ai deschis prea devreme gazul, crezand ca asa te inscrii mai bine pe trasa. Dar ai inceput virajul tarziu, desi te-ai dus larg in dreapta atunci cand trebuia. Ai ramas prea mult pe dreapta. Adica trasa gresita. Gazul il deschizi doar cand stii sigur sigur ca esti pe trasa. Daca nu esti pe trasa si exista riscul sa iesi larg, ori virezi mai mult, ori incetinesti. Cu hornetul dai aproape imediat cu scaritele de asfalt daca te inclini mai baieteste. S-ar putea ca asta sa te sperie si sa pierzi trasa. Ca sa n-ai surpriza asta scoate-i suruburile palpatoare.

Incepe sa exersezi franarea pe inclinat daca iti plac plimbarile. O sa te scuteasca de astfel de accidente minore dar neplacute.

 

 

Da, ai vazut exact ce trebuia :rolleyes: folosesc foarte mult frana de motor (riscul de a bloca fata este mai mic), drept pentru care am placutele de frana de 15k si le mai tin 5k :). Suruburile palpatoare le aveam scoase pentru ca mai obisnuiesc sa merg pe amk si tot dadeam cu ele pe jos.

Da, ai dreptate mi-e frica de frana si asta trebuie sa exersez asta sezonul urmator sper la un curs de pilotaj ca asa cu ghici nu merge.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca nu te intelegi inca prea bine cu motorul, in urcare o iei cu 1-a putin turat iar in coborare la liber sau tragi ambreajul ca sa nu risti daca motorul e puternic sa derapezi din cauza la un pic de gaz neintentionat...

Share this post


Link to post
Share on other sites

din ce vad eu, din sfaturile cu intrat cu a 2-a cu 40/h si dovada video clara cum sa NU intri in curba, cred ca dozarea si constanta acceleratiei este cruciala, cu frana de motor pana intr-a 1-a ar fi luat foarte lejer curba fara sa riste deloc

e drept, ar fi fost un pic mai reci micii cand ar fi ajuns la Dedulesti

 

Vezi sa nu cazi in capcana de a intra tare in viraje cu I-a. Tu la GSXR ai cutia etajata mai lung decat Hornetul si poate mergea sa fii intr-a I-a,dar nu e bine sa vii in frana de motor, dozeaza viteza din frana pe portiunea dreapta cand te apropii de viraj,apoi mentii gazul constant si dupa ce treci de apex incepi si accelerezi.

Are dreptate si Cesar, a avut o trasa cam larga si a vrut s-o stranga si sa dea gaz devreme.

Dar era de luat cu a II-a fara probleme virajul respectiv. Cu a I-a numai cei care dozeaza f bine gazul si care vor sa iasa blana din el.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am avut dreptate :banana:

 

Have a banana daca te face fericit :)... eu nu cred ca fuge spatele de la gaz... pur si simplu nu vad cum rupi aderenta cu 4l gen hornet / fazer la 4000rpm in treapta 2... e o usoara crestere in turatie si viteza dar e de la inclinare, parerea mea... la 4000 de ture nu rup aderenta cu tenere mono si cramponate...

 

mai degraba de vina trasa aleasa, foarte larga, in loc de inclinare mai brusca din prima

Edited by b374

Share this post


Link to post
Share on other sites

...Tu la GSXR ..

 

are GSR .. se conduce cu un deget :)

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, ai vazut exact ce trebuia :rolleyes: folosesc foarte mult frana de motor (riscul de a bloca fata este mai mic), drept pentru care am placutele de frana de 15k si le mai tin 5k :). Suruburile palpatoare le aveam scoase pentru ca mai obisnuiesc sa merg pe amk si tot dadeam cu ele pe jos.

Da, ai dreptate mi-e frica de frana si asta trebuie sa exersez asta sezonul urmator sper la un curs de pilotaj ca asa cu ghici nu merge.

 

Aaa... ok, pai in cazul asta, misterul este elucidat pt mine.

Cand apesi frana, controlezi decelerarea. Mai tare mai moale, mai.... cum vrei tu. Cand lasi rapandula sa mearga din frana de motor, merge cum vrea ea.... si uite cum apar surprizele. Alege sa ai controlul ;) Ca sa nu-ti mai fie frica de frana, ia-ti o guma noua si moale pe fata, si n-o tine mai mult de doi ani.

Share this post


Link to post
Share on other sites

are GSR .. se conduce cu un deget :)

 

 

 

 

Ah,pardon, atunci e etajata cutia cam la fel, nu cred ca merita incercat cu I-a. Iese foarte bine cu a doua din orice ac de par.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Have a banana daca te face fericit :)... eu nu cred ca fuge spatele de la gaz... pur si simplu nu vad cum rupi aderenta cu 4l gen hornet / fazer la 4000rpm in treapta 2... e o usoara crestere in turatie si viteza dar e de la inclinare, parerea mea... la 4000 de ture nu rup aderenta cu tenere mono si cramponate...

 

mai degraba de vina trasa aleasa, foarte larga, in loc de inclinare mai brusca din prima

 

Cu un miar si gume neincalzite am patit eu cu 2-a si la fel si pe ud chiar mai lung derapajul....deci se poate, si e usor de controlat daca ai un pic de reflexe si experienta si nu in ultimul rand si ceva putere fizica pt ca iti poate da contre bine vacutza... :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ah,pardon, atunci e etajata cutia cam la fel, nu cred ca merita incercat cu I-a. Iese foarte bine cu a doua din orice ac de par.

 

asa zic si eu..a 1-a numai daca vrei sa iesi tare de tot din viraj...

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

dozez foarte ok gazul.

poate gresesc, dar aplic ce am invatat, si anume sa incremenesc mana in gaz constant pana la iesirea din curba, iar cu a 1-a mi se pare ca pot controla mai bine din frana de motor coborarea fara sa franez si sa incarc fata mai mult decat e nevoie.

cum accelerez constant si nu foarte tare, viteza la iesirea din curba este mica (tocmai pentru ca am intrat cu a 1-a). Dezamagirea ca am luat curba prea incet este fireasca, dar pe de cealalta parte nu vreau sa risc sa pic ca acel Hornet.

 

pe liber, la vale? Nu mersi

Share this post


Link to post
Share on other sites

dozez foarte ok gazul.

poate gresesc, dar aplic ce am invatat, si anume sa incremenesc mana in gaz constant pana la iesirea din curba, iar cu a 1-a mi se pare ca pot controla mai bine din frana de motor coborarea fara sa franez si sa incarc fata mai mult decat e nevoie.

cum accelerez constant si nu foarte tare, viteza la iesirea din curba este mica (tocmai pentru ca am intrat cu a 1-a). Dezamagirea ca am luat curba prea incet este fireasca, dar pe de cealalta parte nu vreau sa risc sa pic ca acel Hornet.

 

pe liber, la vale? Nu mersi

 

 

cred ca toti scriem de pomana pe aici.. headscratch.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

dozez foarte ok gazul.

poate gresesc, dar aplic ce am invatat, si anume sa incremenesc mana in gaz constant pana la iesirea din curba, iar cu a 1-a mi se pare ca pot controla mai bine din frana de motor coborarea fara sa franez si sa incarc fata mai mult decat e nevoie.

cum accelerez constant si nu foarte tare, viteza la iesirea din curba este mica (tocmai pentru ca am intrat cu a 1-a). Dezamagirea ca am luat curba prea incet este fireasca, dar pe de cealalta parte nu vreau sa risc sa pic ca acel Hornet.

 

pe liber, la vale? Nu mersi

 

Te rog mai pune-ti inca o data filmul "Twist of the wrist II" cu atentie la toate detaliile. Da, esti pe liber la vale atunci cand dintr-a 3- sa zic, strangi ambreiajul si frana fata si incepi sa dai inferioare, in acelasi timp franezi cu frana fata. Ai dat inferioara, dai drumul la ambreiaj (inca franezi cu frana fata), motorul ajunge la turatia potrivita, tii gazul constant si incepi inclinarea. Constant inseamna relaxat,nu crispat si cum ai zis tu "intepenesc cu mana in gaz". Cum zice si Keith Code: relaxed and loose on the bars!

Poti sa ramai cu 2 degete pe frana si daca in timp ce tu tii gazul constant si iei curba se intampla ceva neprevazut (pericol, intrare cu viteza prea mare in viraj) mai apesi usurel maneta si reglezi viteza.

 

Tot in ToWII iti spune si chestia cu dat inferioare: "parts are cheap, engines are expensive!" Nu are rost sa omori motorul cu frane de motor excesive, franarea se face din frane. Tot acolo te invata cum sa dai perfect inferioara, cum sa strangi ambreiajul si apoi sa dai scurt din acceleratie ca atunci cand vei da inferioara sa nu gaseasca motorul cu turatia de relanti si sa-ti bage frana de motor, ci sa intre armonios in ture: " blip the throttle"! Ia mai uita-te inca o data la partea asta cu datul inferioarelor si inscrisul pe curba, explica f bine.

Edited by Niko

Share this post


Link to post
Share on other sites

cred ca toti scriem de pomana pe aici.. headscratch.gif

 

nu, dimpotriva, ideea topicului era sa vad alte moduri de abordare a acestor viraje, mai profi.

metoda mea e prea safe, si prea slow

 

oricum trebuie incercat in real life

 

Te rog mai pune-ti inca o data filmul "Twist of the wrist II" cu atentie la toate detaliile. Da, esti pe liber la vale atunci cand dintr-a 3- sa zic, strangi ambreiajul si frana fata si incepi sa dai inferioare, in acelasi timp franezi cu frana fata. Ai dat inferioara, dai drumul la ambreiaj (inca franezi cu frana fata), motorul ajunge la turatia potrivita, tii gazul constant si incepi inclinarea. Constant inseamna relaxat,nu crispat si cum ai zis tu "intepenesc cu mana in gaz". Cum zice si Keith Code: relaxed and loose on the bars!

Poti sa ramai cu 2 degete pe frana si daca in timp ce tu tii gazul constant si iei curba se intampla ceva neprevazut (pericol, intrare cu viteza prea mare in viraj) mai apesi usurel maneta si reglezi viteza.

 

Tot in ToWII iti spune si chestia cu dat inferioare: "parts are cheap, engines are expensive!" Nu are rost sa omori motorul cu frane de motor excesive, franarea se face din frane. Tot acolo te invata cum sa dai perfect inferioara, cum sa strangi ambreiajul si apoi sa dai scurt din acceleratie ca atunci cand vei da inferioara sa nu gaseasca motorul cu turatia de relanti si sa-ti bage frana de motor, ci sa intre armonios in ture: " blip the throttle"! Ia mai uita-te inca o data la partea asta cu datul inferioarelor si inscrisul pe curba, explica f bine.

 

mersi de info, am incercat odata sa dau inferioara cu acceleratie si mi-a iesit bine si lin, alta data (prima oara) am smucit-o zdravan si in loc sa incetinesc, era sa ridic fata. De obicei in linie dreapta o fac fara probleme, insa pe astfel de coborari, prefer sa nu accelerez deloc ca sa intre in turatii, ci doar sa dau drumul la ambreiaj foarte incet, pentru ca nu cupleaza brusc si astfel pot sa schimb destul de lin, pastrand tendinta de franare de motor cumulata cu frana fata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

....prefer sa nu accelerez deloc ca sa intre in turatii, ci doar sa dau drumul la ambreiaj foarte incet, pentru ca nu cupleaza brusc si astfel pot sa schimb destul de lin, pastrand tendinta de franare de motor cumulata cu frana fata.

 

Ok,e bine asa,deocamdata fa asa si cand mai capeti experienta mai experimentezi. Hai,ai destule informatii, mai rumega-le si mai exerseaza!Bafta!:cheers:

Edited by Niko

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu, dimpotriva, ideea topicului era sa vad alte moduri de abordare a acestor viraje, mai profi.

metoda mea e prea safe, si prea slow

 

oricum trebuie incercat in real life

 

 

 

 

 

te rog crede-ma ca "metoda ta" nu e safe

 

urmeaza sfaturile primite dar mai intai schimba gumele alea.. am incercat si eu sa merg mai tare cu gume vechi dar pur si simplu nu am putut..

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

metoda mea e prea safe, si prea slow

 

Nu exista PREA SAFE si nici PREA SLOW. Mai bine te dai atat cat poti, inveti usor decat sa te dai o data si tare si sa faci vreo nefacuta :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu. Nu stiu de unde ai luat filmuletul asta, dar nu are nicio legatura cu mine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...