Sari la conținut

BMW R1200/1250 GS/GSA/RS/RT/R LC - 2013->


Postări Recomandate

OK, acum cred ca inteleg ce vrei sa spui .. desi eu n-am avut deloc aceasta senzatie (cu cat creste viteza cu atat devine mai usoara fatza). Dar eu pana acum m-am dat numai pe enduro-touring, ghidon drept (nu semi-ghidoane), deci stiluri complet diferite. La un moment dat am mers si eu vreo 50 km pe un CBR 600F si m-am simtit super ciudat .. in fine, chestie de gusturi dar si de obisnuinta. Mie unu mi se pare mai greu de manevrat pe loc (inclusiv "sucit" ghidonul) dar si pentru ca am o consitutie mai de schelet la dieta :)))

 

De viteza nu ma pot pronunta, am ajuns doar pe la 130 parca (intr-o depasire). Maine incerc sa tin constant un 130 pentru ca ies pe autostrada, revin cu impresii :)

 

Protectia la vant e una din cele mai bune, no worries about that. Eu am mers pana acum aproape tot timpul cu viziera ridicata ...

 

Maine o tai la Balea, sa vedem cate GS-uri vad pe drum (sau acolo) :police5:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 12,5k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

2. Desi am verificat persiunea in roti la vulcanizarea din "colt" bordul tot mai putin imi afiseaza (2.3 cu 2.7). Chiar asa praf sunt manometrele astora sau e posibil sa am o problema ?

 

bordul ia in calcul si temperatura. iti afiseaza echivalent de 'rece'.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

OK, acum cred ca inteleg ce vrei sa spui .. desi eu n-am avut deloc aceasta senzatie (cu cat creste viteza cu atat devine mai usoara fatza). Dar eu pana acum m-am dat numai pe enduro-touring, ghidon drept (nu semi-ghidoane), deci stiluri complet diferite. La un moment dat am mers si eu vreo 50 km pe un CBR 600F si m-am simtit super ciudat .. in fine, chestie de gusturi dar si de obisnuinta. Mie unu mi se pare mai greu de manevrat pe loc (inclusiv "sucit" ghidonul) dar si pentru ca am o consitutie mai de schelet la dieta :)))

 

De viteza nu ma pot pronunta, am ajuns doar pe la 130 parca (intr-o depasire). Maine incerc sa tin constant un 130 pentru ca ies pe autostrada, revin cu impresii :)

 

Protectia la vant e una din cele mai bune, no worries about that. Eu am mers pana acum aproape tot timpul cu viziera ridicata ...

 

Maine o tai la Balea, sa vedem cate GS-uri vad pe drum (sau acolo) :police5:

drumuri bune! cred ca o sa ma duc sa mai fac o data drivetest...eventual mai lung...nu ma simt pregatit sa dau 18 mii plus pe o motocicleta daca nu sunt 100% convins

» Post actualizat in 09 Aug 2016 20:29

inca o intrebare pt voi. va consuma ulei gs-urile?

Editat de MVA
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

bordul ia in calcul si temperatura. iti afiseaza echivalent de 'rece'.

Pai ... stai sa vad daca am inteles. Imi afisa atat imediat dupa ce am plecat de pe loc (pornit la rece). In maxim 5 min am ajuns la vulcanizare. A bagat nitel aer (n-am fost atent cat) si apoi tot atat imi arata ...

» Post actualizat in 09 Aug 2016 20:35

drumuri bune! cred ca o sa ma duc sa mai fac o data drivetest...eventual mai lung...nu ma simt pregatit sa dau 18 mii plus pe o motocicleta daca nu sunt 100% convins

» Post actualizat in 09 Aug 2016 20:29

inca o intrebare pt voi. va consuma ulei gs-urile?

Multam ! Nu trebuie sa dai 18k + ... poti sa dai in jur de 10k, SH din Germania :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai ... stai sa vad daca am inteles. Imi afisa atat imediat dupa ce am plecat de pe loc (pornit la rece). In maxim 5 min am ajuns la vulcanizare. A bagat nitel aer (n-am fost atent cat) si apoi tot atat imi arata ...

 

imediat ce ai plecat de pe loc e fishy afaik. ideea e ca daca ai sa zicem 2bari si incalzesti gumele.... o sa fie 2.2 sau mai mult real. bordul iti arata tot 2. math cu presiunea de la rece si temperatura aerului.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

2. Desi am verificat persiunea in roti la vulcanizarea din "colt" bordul tot mai putin imi afiseaza (2.3 cu 2.7). Chiar asa praf sunt manometrele astora sau e posibil sa am o problema ?

 

3. Am zgomot in casca. MARE !!! Si asta cu un monstru de parbriz de la Wunderlich. L-am pus in diverse pozitii, nu a mers nimic. Daca il las jos de tot e cel mai zgomotos (asa merg in oras

dar nu m-a deranjat .. devine nasol de la 80-90 in sus ..). Cineva pe aici pe la 1.78 inaltime sa schimbam pareri despre parbrize? :)) Sau are cineva un parbriz de fabrica sa probez si eu ?

 

5. Am ramas la fel de chicken in acele de par de dreapta

 

2. Io fac presiunea cu ochii in navi (sau in computer) sa vad instant (ma rog, ia cateva secunde) presiunea la senzori direct, nu ma iau dupa ala al aparatului.

 

3. Asa am avut si eu in weekendul cat am avut parbriz de Adventure montat. Un weekend intreg m-am chinuit. In final am luat pe cel mai low de la Wunderlich si e perfect.

 

5. Las-o tare pe ea, doar pe ea... si merge.

» Post actualizat in 10 Aug 2016 08:01

...nu ma simt pregatit sa dau 18 mii plus pe o motocicleta daca nu sunt 100% convins

» Post actualizat in 09 Aug 2016 20:29

inca o intrebare pt voi. va consuma ulei gs-urile?

 

O sa te convingi dupa.

Uite ceva de fun:

 

Nu, daca la cele racite pe aer era normal sa consume cam 1L / 10.000 km, la asta nou nu am pus deloc in 30.000 km. Si nu il menajez deloc.

» Post actualizat in 10 Aug 2016 08:12

Nu prea stiu exact cum sa detaliez instabilitatea rotii fata....comparativ cu CBR-ul...aici nu imi dadea senzatia aia de ghidon tare....senzatia ca nu il pot misca la viteze mari. Nu prea stiu cum sa ma exprim sa fiu sincer.

am intrebat de 170-200 ca eu merg cam cu 160 la asta a mea unde protectia la vand e execrabila....si ma gandeam ca pe GS ar fi mers ceva mai mult. asta e cam singura teama a mea daca sa iau sau nu Gs....frica de a nu ma plictisi prea repede de capacitatile lui de street (desi am ramas cu adevarat impresionat).

 

Stiu la ce te referi cu roata fata la viteza, ai o snezatie de instabilitate, ca pare foarte lejer ghidonul. Daca insa tragi putin mai mult, o sa vezi ca de fapt nu e deloc usor si nu e nicio problema in realitate, motocicleta este foarte stabila.

 

Eu am mers destul pe autostrada (cu tot cu cele trei cutii originale, nu as recomanda cu altele) cu 180 km/h constant si merge excelent. In Germania chiar si cu +200 (cum am zis, cu trei cutii) si e totul ok. Normal insa, nu e chiar regimul ideal pentru motocicleta asta, nici cutia de viteze nu cred ca a fost gandita asa. Dar la 160-180 e ok.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1- Mi s-a parut foarte instabila fata in special la viteze de 130+. Am vazut ca are amortizor de ghidon motocicleta, in caz de upgrade, se va simti ceva? A facut cineva asta? Sau poate pur si simplu e chestie de obisnuinta pt ca vin de pe o sportiva?

2-Daca se va merge cu motocicleta cu 170-200 constant pe autostrazi, este "chinuita"? Din cate imi amintesc la 180km/h are 7000rot/min?

3-Suspensiile daca le voi tine doar pe setarea "hard" se vor strica mai repede? Vor fi suprasolicitate?

4- La fel si cu accelearatia...daca va sta pe modul "dinamic"

1. Eu am mers si cu amortizor si fara. Si incarcat si neincarcat, si cu pasager si fara, si pe asfalt si pe off (in off nu f. tare si nici f. extrem). Fara amortizar fata parca se usureaza. Dar nu as zice ca e instabila. Chestiune de obisnuinta. Merge mai usor "volanul",

2. Nu e chinuita deloc la 170. Chiar si la viteza asta inca mai ai gaz destul. As zice ca nu e chinuita nici la 200, daca nu esti chinuit tu de senzatia de viteza. Dar la viteza asta suge bine din rezervor :)

3. Eu pun Hard cand e drum bun, Soft cand e gaurit. E chestiune de cum te tine fundul :)

4. La fel ca la pct. 2. Daca te tine inima lasa-l pe dinamic. O sa ai o bruta sub tine. Doar sa nu-l uiti pe dinamic cand esti in ploaie, noroi, off ... sa nu te strici tu. :)

 

Numai bine!

» Post actualizat in 10 Aug 2016 10:48

2. Io fac presiunea cu ochii in navi (sau in computer) sa vad instant (ma rog, ia cateva secunde) presiunea la senzori direct, nu ma iau dupa ala al aparatului.

Adica bagi aer fara sa opresti motorul si iti arata cresterea "live"?

Editat de gserban
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Adica bagi aer fara sa opresti motorul si iti arata cresterea "live"?

 

Da, nu opresc motorul ca altfel nu-ti mai arata RDC. Si e tare misto view-ul ala la navi cand poti sa pui presiunea rotilor mare pe tot ecranul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu toate au standard amortizor de ghidon?

 

Modelele 2013 nu au avut; incepand cu modelele 2014 au avut standard. Se tot vorbea ca au fost cazuri de voblaje nasoale, unele terminate chiar prost, si problema ar fi fost rezolvata cu acel amortizor.

La 2013 se poate pune ca acesoriu de la Touratech.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

referitor la parbriz .... incearca un V-stream Ztechnik

eu am de 3 ani, a fost primul lucru pe care l-am schimbat la motocicleta dupa ce am cumparat-o

am 1,85, il folosesc lasat jos de tot si e super ok ( am modelul mediu z2487 , stiu ca mai sunt 2 modele , unul mai mic si unul mai mare )

in plus i-am pus si stabilizatoare sa nu mai vibreze ca ma dispera cand il vedeam cum se misca ( toate parbrizele pe gs-uri se misca f tare fara stabilizatoare )

asigura o ff buna protectie la vant si de aici si singurul minus......cand e ff cald afara te coci

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Modelele 2013 nu au avut; incepand cu modelele 2014 au avut standard. Se tot vorbea ca au fost cazuri de voblaje nasoale, unele terminate chiar prost, si problema ar fi fost rezolvata cu acel amortizor.

La 2013 se poate pune ca acesoriu de la Touratech.

interesant. bine de stiut. mersi mult

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si e tare misto view-ul ala la navi cand poti sa pui presiunea rotilor mare pe tot ecranul.

La Navi V presupun ... dar la astia mai saraci ca mine ? :)

» Post actualizat in 10 Aug 2016 18:10

Modelele 2013 nu au avut; incepand cu modelele 2014 au avut standard. Se tot vorbea ca au fost cazuri de voblaje nasoale, unele terminate chiar prost, si problema ar fi fost rezolvata cu acel amortizor.

Mie nu-mi place cum se simte fatza pe viraje stranse cu drum valurit (gen Cheia). Nu stiu daca aici ar ajuta. Dar la viteza n-am simtit nimic ciudat.

» Post actualizat in 10 Aug 2016 18:14

referitor la parbriz .... incearca un V-stream Ztechnik

Le vazusem si eu dar na, tu ai 1.85, eu 1.78, s-ar putea sa nu ne vina aerul fix in acelasi loc din "freza" .. :)) Vad ca z2487 e cel mai mare (https://www.motorcycleparts-hornig.com/BMW-R-1200-GS-LC/Windscreens/ZTechnik-Windscreen.html)

 

Multam oricum, mai cercetez ...

» Post actualizat in 10 Aug 2016 18:23

In alta ordine de idei: m-a plouat azi de m-a rupt (pe trans, pe poiana marului, zarnesti, cheia ..). A fost prima data cand am folosit justificat modul RAIN. Din pacate nu pot sa spun ca am scapat neudat pentru ca n-am avut cum sa merg cu 100+ constant (numai curbe, ca asta am vrut) .. Dar ASC-ul chiar si-a facut treaba in cateva viraje unde de oboseala am accelerat mai tare decat era cazul .. si a taiat gazu imediat cum am inceput sa patinez.

 

Altfel am vazut o gramada de GS-uri azi, peste tot ... :10:

Editat de Xandros
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

fratilor...tot caut pe net dar nu am gasit nimic concret. ce diferente sunt intre 2013/14/15/16?

exceptand amortizorul ghidon incepand cu 2014 si nu stiu ce volanta incepand cu 2015 (aici as aprecia niste explicatii..) nu am gasit nimic concret.

se poate putin ajutor?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

( toate parbrizele pe gs-uri se misca f tare fara stabilizatoare )

asigura o ff buna protectie la vant si de aici si singurul minus......cand e ff cald afara te coci

 

Nu-mi aduc aminte sa mi se fi miscat prea tare nici cel original, nici cel actual (low) de la Wunderlich.

 

Asta cu caldura este pentru mine un mister... cum rezista lumea vara cu parbrize mari. :D

» Post actualizat in 11 Aug 2016 08:05

Dar ASC-ul chiar si-a facut treaba in cateva viraje unde de oboseala am accelerat mai tare decat era cazul .. si a taiat gazu imediat cum am inceput sa patinez.

 

Ce anvelope ai?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce anvelope ai?

Scorpion Trail 2, se simt super pe asfalt. Ieri insa pe drum de pamant cu pietris (spre Albota) se simtea ca partea de "enduro" din titlul de prezentare al gumelor e mai mult de marketing :) am reusit insa un 60-70 fara prea mari emotii. La fostul motor am avut Heidenau K60, alta poveste ...

» Post actualizat in 11 Aug 2016 09:01

fratilor...tot caut pe net dar nu am gasit nimic concret. ce diferente sunt intre 2013/14/15/16?

For the 2014 through 2016 model years, there were incremental annual updates, including adjustments to road handling, and adding options such as LED headlights, keyless ignition, a quickshifter, an anti-theft system, and another lower seat option. A new ABS mode available as a software update allows safer braking while cornering.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

fratilor...tot caut pe net dar nu am gasit nimic concret. ce diferente sunt intre 2013/14/15/16?

exceptand amortizorul ghidon incepand cu 2014 si nu stiu ce volanta incepand cu 2015 (aici as aprecia niste explicatii..) nu am gasit nimic concret.

se poate putin ajutor?

 

In ce limba ai cautat? :D

 

Acum povestesc din cap, sper sa nu gresesc. In primul rand sa lamurim diferenta dintre model-year si anul de fabricatie: model-year 2014 de exemplu inseamna tot ce se fabrica din septembrie 2013 pana in iulie 2014. Apoi urmeaza vacanta la fabrica iar in septembrie incepe model-year 2015 si tot asa.

 

Fiind o generatie total noua, asa cum era de asteptat, modelele 2013 au avut diverse probleme. Am fost ferm sfatuit sa nu-mi iau 2013 (si sa astept macar un an) si la fel am facut si eu cu oricine mi-a cerut parerea. De asemenea lumea care se documenteaza evita la s.h. sa ia 2013 din aceleasi motive. Evident, nu e un cap de tara si nu inseamna ca au fost niste catastrofe modelele 2013.

La modele 2014, pe langa discutatul amortizor de ghidon, s-au schimbat putin si riding-modes si organizarea pachetelor de optiuni. A aparut si quickshifter Pro (adica ajuta la schimbarea si in sus si in jos a trepteleor, inainte la seria K era numai pt. in sus). Am impresia ca si mici modificari la cutie care insa nu au adus mare plus. Tot atunci a aparut si Navi V si nu-mi este clar daca pe un GS 2013 Navi V stie sa arate si parametrii motocicletei.

In 2014 a aparut si varianta Adventure, din start cu volanta mai grea cu ca 1kg, care pe GS a fost pusa incepand cu 2015. Se zice ca motorul se comporta mai "fin" in turatii joase.

 

Mai jos pt. 2015, 2016 si 2017 ai info oficiale publicate de BMW:

 

As of model year 2015, the R 1200 GS will not just be available with new paint finishes. With a view to enhanced running smoothness, it will also be fitted with a crankshaft with increased gyrating masses as in the R 1200 GS Adventure and R 1200 RT. In addition, the R 1200 GS can also be fitted with the BMW Motorrad Keyless Ride System as an ex-works option. This enables both the steering lock and the fuel filler flap to be locked and unlocked. The motorcycle is started using the starter button as before. With Keyless Ride, the key can always remain in the rider's clothing. The Shift Assistant Pro available as an option ex works allows the rider to shift up without clutch, enabling acceleration virtually without torque interrupt. It also allows downshifting without using the clutch.

An overview of the new features in the R 1200 GS:

  • Increased gyrating masses in the crankshaft
  • Shift Assistant Pro (option)
  • Keyless Ride (option
  • New paint finish Alpine white in conjunction with drive and suspension components in black
  • New paint finish Frozen dark blue metallic
  • New paint finish Black storm metallic

Of the previous paint finishes, Thunder grey metallic and Bluefire are no longer available.

 

As of model year 2016, the R 1200 GS will not just be available in new paint finishes. With a view to enhanced motorcycling safety, the range of special equipment features is extended to include the banking-optimised ABS Pro and the dynamic brake light (in conjunction with the Riding Modes Pro option).

An overview of the new features in the R 1200 GS:

  • ABS Pro and dynamic brake light as a special equipment feature

(dynamic brake light currently for EU markets only).

  • Light white non-metallic replaces the existing Alpine white 3 non-metallic.

The paint finish Black storm metallic will no longer be available.

Modelele 2017: Technical changes to the liquid-cooled boxer models.

When the new model year starts in August 2016, the engines of the liquid-cooled boxer models will be subject to supplementary technical changes as well as the application of EU4 measures and the addition of sidelights as required by law.

Like the R 1200 GS Adventure, all liquid-cooled boxer models will now be fitted with a judder damper on the transmission output shaft. New features also include a revised selector drum actuator, transmission shafts and transmission shaft bearing. An OBD indicator lamp in the cockpit has been added to meet EU4 requirements.

BMW R 1200 GS: In addition to the technical changes set out above, the instrument panel of the R 1200 GS has now been given a revised design. The range of optional accessories includes a new crash bar that allows cylinder protection covers to be mounted - also available as optional accessories.

Editat de KHK
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

 

Ai putea incerca si S1000XR (tot BMW), care am senzatia ca e un hibrid intre o sportiva si o motocicleta adventure. Ce-i drept, n-ai dat prea multe detalii despre ce regim de folosire va avea viitoarea ta motocicleta, asa ca e posibil sa nu fie ce cauti, dar in caz ca nu stiai de existenta ei, iat-o:

http://www.mcnews.com.au/bmw-s-1000-xr/

 

 

 

Salut! sunt nou pe grupul asta de GS. Ma tenteaza sa trec de la cbr la r1200gs 2013+.

Am plecat cu ideea ca nu o sa imi placa deloc motocicleta, doar ca se preteaza la ceea ce imi trebuie mine.

Am facut un drivetest la bavaria cu el...si in proportie de 90% m-am indragostit.

Totusi am cateva intrebari:

1- Mi s-a parut foarte instabila fata in special la viteze de 130+. Am vazut ca are amortizor de ghidon motocicleta, in caz de upgrade, se va simti ceva? A facut cineva asta? Sau poate pur si simplu e chestie de obisnuinta pt ca vin de pe o sportiva?

2-Daca se va merge cu motocicleta cu 170-200 constant pe autostrazi, este "chinuita"? Din cate imi amintesc la 180km/h are 7000rot/min?

3-Suspensiile daca le voi tine doar pe setarea "hard" se vor strica mai repede? Vor fi suprasolicitate?

4- La fel si cu accelearatia...daca va sta pe modul "dinamic"

In rest mi s-a parut senzationala!

Accept orice sfat...orice pro/contra...daca sa trec sau nu de la sportiva 170cp la Gs.

mersi!


» Post actualizat in 09 Aug 2016 18:32

Cel mai tare m-au impresionat franele si agilitatea ei. (mult peste motocicleta mea actuala)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Scorpion Trail 2, se simt super pe asfalt. Ieri insa pe drum de pamant cu pietris (spre Albota) se simtea ca partea de "enduro" din titlul de prezentare al gumelor e mai mult de marketing :) am reusit insa un 60-70 fara prea mari emotii. La fostul motor am avut Heidenau K60, alta poveste ...

 

Noi am fost mai multi in tura in Alpi de anul asta care ne-am dat destul pe off, pe pasuri recunoscute ca destul de dificile cum ar fi Colle delle Finestre, Assietta, Col du Parpaillon, Tende... toti cu Scorpion Trail 2, si cu bagajele full dupa noi. Am trecut cu bine prin toate situatiile, pietris, bolovanis, balti, zapada, gheata :D La noroi normal, s-a terminat smecheria, trebuie sa fii foarte atent. Dar nu le poti avea pe toate, si perfecte pe asfalt, mai ales pe ploaie dar si pe noroaie, mereu trebuie facut un compromis. Si cum mai mult de 90% suntem pe asfalt, curbe etc...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

shpixy, pe asfalt stau lipite si pe uscat, si pe ud. Fata de Next, pe ud sunt semnificativ mai aderente. Problema este ca fiind foarte moi, se duc repede (ale mele m-au lasat in mai putin de 13k km, tocmai in Corsica, am preferat sa le schimb pe acolo decat sa merg cu grija pana acasa - se ascutisera; eu consider ca merg destul de linistit, in general Next-urile le-am dus binisor peste 20k).

 

(Vlad, sa nu uitam de

, tot cu bagaje.)
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare colegii!!! Vin si eu la voi cu o propunere!!!! Avand in vedere domeniul meu de activitate(stickere) si ca imi place la nebunie r1200gsa lc(o visez noaptea). Vreau sa sparg eu gheata in Romania si sa fac primul set complet de GS1200GSA LC(rimstripes+stickere motor+stickere cutii aluminiu), asadar primul care imi trimite un mesaj convingator ca ar vrea asa ceva pe motorul lui, va castiga acest set complet! plus montaj din partea casei, ca sa vedem o calitate a materialelor si cum sunt lucrate! Mai jos aveti o simulare cu motocicleta completa, daca aveti alta varianta de culoare, alte genti laterale etc... orice se poate modifica!!! Sunt mult mai multe modele de stickere, nu numai asta!

 

Deci DOAR 1200GSLC

post-32310-0-86370400-1470936959_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Kristian K changed the title to BMW R1200/1250 GS/GSA/RS/RT/R LC - 2013->

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...