Sari la conținut

BMW R1200/1250 GS/GSA/RS/RT/R LC - 2013->


Postări Recomandate

Salutari! Felicitari pentru achizitia facuta. Sper sa te bucuri de ea si de locurile frumoase unde vei ajunge cu motocicleta. Referitor la nelamuririle tale 1.Furca fata este usor de servisat.Dupa ce scoti semeringul de praf vezi starea semeringului de presiune. Daca este rugina pe el sau este deformat, necesita inlocuire. La km pe care-i are motocicleta nu prea apar probleme. 2 Da! e normal 3. Demonteaza carcasele si foloseste o vaselina fina ptr elementele de plastic.Nu recomand WD. 4. Nu te speria. Dar mai tine sub observatie dupa ce schimbi bateria. 5.Compresorul trb cuplat la baterie cu clestisori. Ai in compartimentul bateriei un pinten + de unde trb alimentat. 6.EXIDE cum aveai si la motocicleta precedenta 7.Ai o multitudine de protectii de pe ALIEXPRESS sau firme consacrate.Aici depinde de gusturi 8.Cele OEM tin cam 5 ani + depinde mult de frigul care-l ia peste iarna 9.Verifica senzorii sau manetele daca au fost inlocuite.Este posibil sa nu ajunga sa actioneze senzorul. Ptr restul intrebarilor nu am raspuns . Asfalt uscat!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 12,5k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Pt 9, ca nu porneste in viteza cu ambreiajul tras sunt 2 cauze

- cand pui contactul calculatorul trebuie sa vada ca switch-ul de ambreiaj e functional. Asta înseamnă că trebuie sa il vada atat cu maneta ridicată cat si apasat. Dacă tu strângi maneta pana sa pui contactul, calculatorul nu il vede deschis, zice ca e stricat si il ignoră. Mai poate fi cauzat si de protectiile de mâini ce nu permit cursa completă a manetei.

- ai intrerupatorul stricat. Vreo 300 de ron. Sfatul meu-lasă pe altcineva sa îl schimbe -e un șurub păcătos care rămâne repede fără cap și dupa aceea bormasina si tarod.  Spun din experienta...

Editat de tzunoi
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@RedRat sunt si parti pozitive la upgrade-ul asta? Eu am 2011, Gsa, sub 50.000 km, imi place mult Lc, dar nu ma vad schimband in viitorul apropiat.

In leg cu pctul 8, din ce stiam eu, bmw schimba senzorii cu totul cand nu-ti mai indica nimic, dar sunt tot felul de tutoriale pe youtube care te invata cum sa-ti schimbi singur bateria in senzori.

 

S-o stapanesti sanatos!

 

Editat de gabyshor
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 hour ago, johnbv said:

Salutari! Felicitari pentru achizitia facuta. Sper sa te bucuri de ea si de locurile frumoase unde vei ajunge cu motocicleta. Referitor la nelamuririle tale 1.Furca fata este usor de servisat.Dupa ce scoti semeringul de praf vezi starea semeringului de presiune. Daca este rugina pe el sau este deformat, necesita inlocuire. La km pe care-i are motocicleta nu prea apar probleme. 2 Da! e normal 3. Demonteaza carcasele si foloseste o vaselina fina ptr elementele de plastic.Nu recomand WD. 4. Nu te speria. Dar mai tine sub observatie dupa ce schimbi bateria. 5.Compresorul trb cuplat la baterie cu clestisori. Ai in compartimentul bateriei un pinten + de unde trb alimentat. 6.EXIDE cum aveai si la motocicleta precedenta 7.Ai o multitudine de protectii de pe ALIEXPRESS sau firme consacrate.Aici depinde de gusturi 8.Cele OEM tin cam 5 ani + depinde mult de frigul care-l ia peste iarna 9.Verifica senzorii sau manetele daca au fost inlocuite.Este posibil sa nu ajunga sa actioneze senzorul. Ptr restul intrebarilor nu am raspuns . Asfalt uscat!

 

Mersi, si mersi de raspunsuri! Deci e ok :) doar paranoia mea... Ma voi uita la blocul de butoane. Cred ca as putea si eu sa il ung, poate nu va fi nevoie sa il schimb. 

Legat de compresor si baterie, da am observat pinul respectiv. Banuiam ca e + deoarece batera e pusa cum e pusa. Aici voi monta un cablu cu o mufa care va atarna undeva pe langa, sa fie mai usor cand conectez redresor sau compresor.

 

Legat de pornirea in viteza, cred ca o sa apelez la service. Nu stiu la ce sa ma uit.

 

1 hour ago, tzunoi said:

Pt 9, ca nu porneste in viteza cu ambreiajul tras sunt 2 cauze

- cand pui contactul calculatorul trebuie sa vada ca switch-ul de ambreiaj e functional. Asta înseamnă că trebuie sa il vada atat cu maneta ridicată cat si apasat. Dacă tu strângi maneta pana sa pui contactul, calculatorul nu il vede deschis, zice ca e stricat si il ignoră. Mai poate fi cauzat si de protectiile de mâini ce nu permit cursa completă a manetei.

- ai intrerupatorul stricat. Vreo 300 de ron. Sfatul meu-lasă pe altcineva sa îl schimbe -e un șurub păcătos care rămâne repede fără cap și dupa aceea bormasina si tarod.  Spun din experienta...

 

Am incercat in mai multe feluri, maneta la liber + contact (nu e blocata de handguard), maneta trasa + contact, m-am jucat cu maneta dupa contact. In fine, cred ca asta e tema pentru service 😕 Dar ca idee... are ceva efecte negative asupra motorului?

 

49 minutes ago, gabyshor said:

@RedRat sunt si parti pozitive la upgrade-ul asta? Eu am 2011, Gsa, sub 50.000 km, imi place mult Lc, dar nu ma vad schimband in viitorul apropiat.

In leg cu pctul 8, din ce stiam eu, bmw schimba senzorii cu totul cand nu-ti mai indica nimic, dar sunt tot felul de tutoriale pe youtube care te invata cum sa-ti schimbi singur bateria in senzori.

 

S-o stapanesti sanatos!

 

 

Sunt multe lucruri pozitive :D doar ca nu le-am enumerat mai devreme. Ma gandeam ca va fi prea lunga postarea si nu va citi lumea tot.

 

Asadar, pana acum am cam 1000 KM cu el, din care jumate a fost o tura de o zii pe asfalt. Comparativ cu 2005ul:

- Motorul este mult mai puternic. Raspunde mai bine la comenzi. Are cuplu mai jos.

- Vibratiile sunt aproape inexistente (comparativ cu oilhead-ul)

- Cutia de viteze este imbunatatita. Nu clancane / troncane, iar daca schimbi pe la 4-5.000 ture, este silky smooth! Mai putin vitezele 1 si cateodata 2. Acolo estre clasicul CLANK. Mi s-a spus ca e normal, si nu mi-am mai batut capul. Pe mobra veche facea mult mai urat, si nu am avut probleme.

- Din cate imi dau seama, nu mananca ulei, dar aici cred ca e nevoie de mai multi KM pentru a confirma.

- Mi se pare ca este mai scurta decat modelul precedent. Cum am zis, am schimbat top case cu Givi Maxia (la fel am avut si pe 2005) si pasagerul cu greu are loc. O chestie care ma deranjeaza.

- O alta treaba, tind sa ating cricul central pe partea stanga cand stau mai relaxat (in mers), iar cricul normal e mai in fata decat la oilhead. Asta banuiesc ca e o chestie cu care ma voi obisnui.

- Farul LED este de pe o alta planeta. In tura aia de 500km m-am intors noaptea. faza scurta is face treaba foarte bine. faza lunga m-a impresionat enorm. Intre scurt si lung nu vezi mare diferenta cand bat in 'gol' dar comparativ cu becuri normale si xenon, faza lunga am observat ca scoate in evidenta mai bine obiectele (semne de circulatie, bordura, dungi, vietati etc) cu un contur mai bland, si nu se reflecta agresiv cand vine vorba de semne de circulatie. 

- Proiectoarele LED OEM nu bat la distanta. bat mai mult in stanga dreapta. Asta poate e plus sau minus dar personal ma ajuta la curbe, iar daca le combin cu faza lunga, nu cred ca voi avea nevoie de lumini auxiliare de distanta, desi pana acum pe fiecare motor am avut montate. Personal am o problema cu ochii, si LCul e primul motor la care nu vad rostul la astfel de proiectoare. pe timp de zii este mai vizibil cu ele.

- Stopul si semnalele LED iar, sunt agresive si foarte bine proiectate. Vizible de la distanta.

- Electronica din puncul meu de vedere este de nota 10. (trebuie sa repar butoanele totusi). Am acces la multe informatii, si sunt foarte incantat de Navi V si cum poate fi controlat de pe ghidon.

- Protectia la vant este mult mai buna. Al meu a venit cu un parbriz inalt aftermarket. L-am primit si pe cel original dar asta e perfect pentru mine, asa ca nici nu l-am probat pe cel original. Este reglabil, doar ca nu la viteze mari, din cauza rezistentei vantului.

- Cruise control nu am avut pana acum nici la masina. Imi place, doar ca mi-e frica sa nu ma faca mai 'lenes' la drum lung.

- Franele: nu am avut nevoia sa le 'testez' dar ce pot spune ca nu sunt asa de agresive la actionarea initiala a manetei. Nu te zmucesc cand le atingi. Aaaa si nu bazaie pompa ABS (asta ma enerva enorm la oilhead). Ca idee, am invatat sa pun frana fata gradual, chiar si in situatie de urgenta, pentru a avea mai multa aderenta. De asemenea nu am vrut sa testez pentru ca moto are prostiile de gume A3, si alea tocite. Deci ramane sa ma joc cand am gume noi.

- ESA. cel vechi nu avea. Trebuia sa ii fac preload manual. Aici ma impresionat functionalitatea, adica faptul ca poti schimba setarile din mers (pt. preload trebuie sa fii oprit)

- Ride modes iar nu am avut pe modelul precedent. Se simte diferenta intre ele. Am mers si pe ud putin, dar imi tot intra traction control. Gumele alea sunt chiar nasoaleeee !!!

- Racirea pe lichid pare foarte eficienta. Spun asta pentru ca atuci cand stau pe loc, si temperatura motorului ajunge la 100 grade, porneste ventilatorul si in +/- 15 secunde este la 95 grade.

 

Legat de senzorii de presiune nu cred ca mai fac multi KM anul asta, asa ca la primavara cand schimb gumele o sa schimb si bateriile daca se poate. daca nu, senzorii. Oare astia trebuie programati?

 

Ai eventual alte intrebari mai specifice? Personal upgradeul este mai mult decat satisfacator. Mi se pare un motor mai rafinat. :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 5 ore, gabyshor a spus:

@RedRat sunt si parti pozitive la upgrade-ul asta?

 

Nu ma mai asteptam la intrebarea asta de la tine 🙄 Schimbarile sunt multe si semnificative.

Dar cum adica SI parti pozitive? Tu stiai ca exista preponderent negative? Ma rog, in afara de trecerea la semnalizarea asta de rahat, ca la japoneze & co... :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da... legat de semnalizari, acolo este un topic interesant.

 

Cand am avut V-Star-ul m-am obisnuit cu butonul in stanga.

L-am schimbat cu GSul din 2005. eram total confuz, dar m-am obisnuit.

Acum cu LCul iar, confuz, dar ma voi obisnui.

Dar parca cele de pe oilhead erau mai usor de accesat. 

 

Am fost acum si am verificat aparatoarea spate. Asta e cea 'standard' ?

IMG_20201014_164352.thumb.jpg.8a78ffb97307db826ef582cf53d1aec3.jpg  IMG_20201014_164418.thumb.jpg.9dfe70c73b8fa9276e2d1ab07e6b9bf8.jpg

La asta se poate monta ceva in genul:

https://bit.ly/3jYBnBN

Poate sa confirme cineva? Nu imi dau seama...

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 18 ore, RedRat a spus:

 

Dar nu recomand... taie ceva din locul pasagerului 😕 Mai ales cu back-rest-ul ala.

 

1. Revizia la furca. Am aflat de treaba asta citind topicul. Se poate verifica cumva? Sau trebe confirmat la un service pe baza VIN?

 

3. Butoanele... Am si eu aceasta problema. 2 butoane in stanga raman blocate, iar pe dreapta kill-switch-ul ramane blocat pe off. La ce costuri ma pot astepta la schimbarea lor?

 

5. Am un compresor 12v pe care l-am conectat la priza de pe bord (adapter DIN). 

6. Bateria probabil e cea originala. Are ceva burete imprejur si sub. As vrea sa o inlocuiesc. Ceva recomandari? Nu vreau original BMW. 

7.  In schimb aveti ceva recomandari pentru spate?

8. La ce interval se schimba bateriile la senzorii de presiune? Vreau sa imi pun Scorpion Trail II si ma gandesc ca poate ar fi timpul...

9. Faptul ca nu porneste in viteza cu ambreajul tras dauneaza in vre-un fel motorului, sau trebuie neaparat sa verific senzorii?

10. Recomandari pentru un tankbag mai discred? in jur de 10L? Care sa si arate bine?

 

Si ar mai fi doua chestii mai speciale:

 

11. Cata garda de sol 'pierd' cu suspensiile low?

12. Am inteles ca ar fi posibil schimbatul suspensiilor low cu unele standard daca sunt si reprogramate (ESA). Ar fi cineva interesat de un schimb?

 

 

Te-a mancat cu topcase-ul. Asta de LC este mai mare decat cel precedent si extins este deja destul de mare, ai aceeasi cheie... Sper ca nu o bagi si tu p-aia cu "sa intre doua casti" :D 

 

1. Tu te referi cumva la recall-ul cu pricina? In mod normal ar trebui sa vezi la service BMW daca s-a schimbat furca sau sa vezi la moto a ta "inelele" suplimentare.

3. Daca nu le poti repara, incearca pe e-bay. Eventual din doua cu probleme sa obtii ce ai nevoie. Stiu pe cineva care a facut asa si a iesit clar mai ieftin decat schimbat.

5. Pune o priza clasica legata direct la baterie si ai scapat de probleme.

6. Bateriile BMW tin excelent, min. 5 ani daca nu o lasi iarna in frig, doar ca sunt ceva mai scumpe. Eu tot asta as pune. Si daca este inca cea originala, schimb-o clar, te va lasa brusc cand ti-e lumea mai draga.

7. Eu la LC-uri mi-am pus niste ornamente care au umplut trunghiul din cadru pe unde vezi amortizorul, sunt accesorii originale BMW deci le gasesti la dealer si costa cca 50-60 € setul cu tot cu colierele necesare. Daca ai coprit acolo, nu prea mai are pe unde veni apa, eu sunt multumit cu ele. Am tot cautat dar nu am gasit un link.

8. Din cate am inteles, se pot schimba si doar bateriile. Iar in caz ca schimbi snezorii, trebuie ajuns la dealer pentru programare cu tester BMW.

Legat de anvelope, doar ca info, am inteles ca Trail II vor fi inlocuite acum cu model nou. Eu si prietenii cu care merg acum ne-am pus noile Conti TA 3 si, dupa Trail II care oricum erau top, ni se par excelente. Tu ce ai de te plangeai ca-s nasoale?

9. Manetele sunt cele originale? Intreb ca eu mi-am pus la asta noua unele de la AC Schnitzer care sunt foarte misto dar la inceput am avut probleme dupa montajul lor si nu mai lucra bine contactul la ambreiaj.

10. Iti recomand "cu tarie" tankbag-ul original de GS1250, este mai bine gandit decat cel de GS1200, varianta mica (ca exista doua variante). Are protectia de ploaie integrata (nu ai nevoie de husa), intrare de cablu (poti inlocui priza 12v de langa parbriz cu una dual-usb de la Wunderlich) si dupa parerea mea arata foarte bine iar dimensiunea e ideala.

 

Legat de problema cu suspensia: scoate-i cricul central ca oricum e inutil (eu nu am avut nici la Rallye si nici acum la HP si nu i-am dus dorul, atarna degeaba, lovesti cu el si este si inestetic) si pune-i scutul extins de la BMW si apoi nu cred ca mai ai griji.

Cu saua... sa stii ca cea originala (chiar si cea standard) nu este confortabila la drum lung. Cea mai misto este cea Rallye dar daca mergi cu pasagera nu este din pacate o solutie, ideal sa iei ceva de pe la Wunderlich de exemplu.

 

 

 

 

Acum 10 minute, RedRat a spus:

Dar parca cele de pe oilhead erau mai usor de accesat. 

 

Am deja 7 sezoane pe LCuri si le regret la fiecare drum pe cele vechi. Nu e vorba de obisnuinta, ca m-am obisnuit repede... dar cele vechi erau foarte usor de accesat in  orice situatie. Exemplu clasic cand strici ceva bun...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

19 minutes ago, KHK said:

 

Te-a mancat cu topcase-ul. Asta de LC este mai mare decat cel precedent si extins este deja destul de mare, ai aceeasi cheie... Sper ca nu o bagi si tu p-aia cu "sa intre doua casti" :D

 

1. Tu te referi cumva la recall-ul cu pricina? In mod normal ar trebui sa vezi la service BMW daca s-a schimbat furca sau sa vezi la moto a ta "inelele" suplimentare.

3. Daca nu le poti repara, incearca pe e-bay. Eventual din doua cu probleme sa obtii ce ai nevoie. Stiu pe cineva care a facut asa si a iesit clar mai ieftin decat schimbat.

5. Pune o priza clasica legata direct la baterie si ai scapat de probleme.

6. Bateriile BMW tin excelent, min. 5 ani daca nu o lasi iarna in frig, doar ca sunt ceva mai scumpe. Eu tot asta as pune. Si daca este inca cea originala, schimb-o clar, te va lasa brusc cand ti-e lumea mai draga.

7. Eu la LC-uri mi-am pus niste ornamente care au umplut trunghiul din cadru pe unde vezi amortizorul, sunt accesorii originale BMW deci le gasesti la dealer si costa cca 50-60 € setul cu tot cu colierele necesare. Daca ai coprit acolo, nu prea mai are pe unde veni apa, eu sunt multumit cu ele. Am tot cautat dar nu am gasit un link.

8. Din cate am inteles, se pot schimba si doar bateriile. Iar in caz ca schimbi snezorii, trebuie ajuns la dealer pentru programare cu tester BMW.

Legat de anvelope, doar ca info, am inteles ca Trail II vor fi inlocuite acum cu model nou. Eu si prietenii cu care merg acum ne-am pus noile Conti TA 3 si, dupa Trail II care oricum erau top, ni se par excelente. Tu ce ai de te plangeai ca-s nasoale?

9. Manetele sunt cele originale? Intreb ca eu mi-am pus la asta noua unele de la AC Schnitzer care sunt foarte misto dar la inceput am avut probleme dupa montajul lor si nu mai lucra bine contactul la ambreiaj.

10. Iti recomand "cu tarie" tankbag-ul original de GS1250, este mai bine gandit decat cel de GS1200, varianta mica (ca exista doua variante). Are protectia de ploaie integrata (nu ai nevoie de husa), intrare de cablu (poti inlocui priza 12v de langa parbriz cu una dual-usb de la Wunderlich) si dupa parerea mea arata foarte bine iar dimensiunea e ideala.

 

Legat de problema cu suspensia: scoate-i cricul central ca oricum e inutil (eu nu am avut nici la Rallye si nici acum la HP si nu i-am dus dorul, atarna degeaba, lovesti cu el si este si inestetic) si pune-i scutul extins de la BMW si apoi nu cred ca mai ai griji.

Cu saua... sa stii ca cea originala (chiar si cea standard) nu este confortabila la drum lung. Cea mai misto este cea Rallye dar daca mergi cu pasagera nu este din pacate o solutie, ideal sa iei ceva de pe la Wunderlich de exemplu.

 

 

 

Exact asta vroiam de la topcase. Motivul este urmatorul. Avem microbul in familie, si sotia deocamdata are un cruiser de 125. Urmeaza sa faca un upgrade, dar ea fiind mica de statura nu o sa aiba prea multe optiuni, iar majoritatea nu ofere 'cutii cu cheie' ca optiune de bagaj iar cele aftermarket nu arata bine (meh). Pe langa asa si fimiu vine cu noi destul de des. Deci cand lasam motoarele 3 casti trebe inchise pe LCul meu. 2 in topcase si una in side case. Cam asta e.

 

1. Da, la recall. Si asa am deja o lista de 'chestii' pentru service. Mai adaug si asta, sa fiu sigur. 

3. Voi incerca sa le curat eu. Poate va fi nevoie de altele, si da, voi fi atent, cu ma mentionat @tzunoi

5. Voi monta un cablu cu o mufa, care va atarna inafara, sa fie maintenance free.

6. Ma gandeam la pret. Poate sunt mai bune alea BMW, dar una Yuasa de exemplu, daca tine 3-4 ani, mi se pare un cost mai eficient.

7. Nu inteleg ce ai spus :(

8. Voi incerca atunci cand schimb gumele, poate scap numai cu baterii noi. Acum am Anakee 3, la limita minima de uzura. Imi palpaie traction control pe ud ca luminile pomului de craciun.

9. Nu am idee daca sunt cele originale. Fac o poza si postez, sa vedem, poate confirma cineva.

10. Voi verifica modelul. Suna bine ce spui.

 

Deci treaba cu boxerul daca nu sta pe central se "strica" e mit? Multa lume zice ca mobra asta tre sa stea dreapta cand e parcata indelungat. Aaaa e mai greu de pus pe central LCul decat oilhead-ul 😛

 

Nu am nici cea mai vaga idee cu saua. Aici cred ca trebe sa fac research intens peste iarna...

 

Mersi de feedback!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mai ai top case-ul vario? Și, dacă da, e de vânzare?

Acum 5 minute, RedRat a spus:

 

Exact asta vroiam de la topcase. Motivul este urmatorul. Avem microbul in familie, si sotia deocamdata are un cruiser de 125. Urmeaza sa faca un upgrade, dar ea fiind mica de statura nu o sa aiba prea multe optiuni, iar majoritatea nu ofere 'cutii cu cheie' ca optiune de bagaj iar cele aftermarket nu arata bine (meh). Pe langa asa si fimiu vine cu noi destul de des. Deci cand lasam motoarele 3 casti trebe inchise pe LCul meu. 2 in topcase si una in side case. Cam asta e.

 

1. Da, la recall. Si asa am deja o lista de 'chestii' pentru service. Mai adaug si asta, sa fiu sigur. 

3. Voi incerca sa le curat eu. Poate va fi nevoie de altele, si da, voi fi atent, cu ma mentionat @tzunoi

5. Voi monta un cablu cu o mufa, care va atarna inafara, sa fie maintenance free.

6. Ma gandeam la pret. Poate sunt mai bune alea BMW, dar una Yuasa de exemplu, daca tine 3-4 ani, mi se pare un cost mai eficient.

7. Nu inteleg ce ai spus :(

8. Voi incerca atunci cand schimb gumele, poate scap numai cu baterii noi. Acum am Anakee 3, la limita minima de uzura. Imi palpaie traction control pe ud ca luminile pomului de craciun.

9. Nu am idee daca sunt cele originale. Fac o poza si postez, sa vedem, poate confirma cineva.

10. Voi verifica modelul. Suna bine ce spui.

 

Deci treaba cu boxerul daca nu sta pe central se "strica" e mit? Multa lume zice ca mobra asta tre sa stea dreapta cand e parcata indelungat. Aaaa e mai greu de pus pe central LCul decat oilhead-ul 😛

 

Nu am nici cea mai vaga idee cu saua. Aici cred ca trebe sa fac research intens peste iarna...

 

Mersi de feedback!

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 16 ore, KHK a spus:

 

Nu ma mai asteptam la intrebarea asta de la tine 🙄 Schimbarile sunt multe si semnificative.

Dar cum adica SI parti pozitive? Tu stiai ca exista preponderent negative? Ma rog, in afara de trecerea la semnalizarea asta de rahat, ca la japoneze & co... :D

Vlad, intrebarea era mai mult in gluma, pentru RedRat si upgrade-ul pe care l-a facut el. Stiu diferentele intre oilhead si dohc, stii bine ca te-am batut la cap destul de mult cand am facut trecerea de la 1150 la 1200.

Am vrut sa iau lc, dar atunci erau problemele cu furca si am luat gsa din 2011. Poate a ajutat si faptul ca NU am facut inca un test  drive cu lc 😀 si pot dormi linistit nopatea fara sa ma framant. 😄😄 Nu-mi pare rau, fata de 1150 gsa, pentru mine a fost un salt enorm. Imi place foarte mult lc-ul, dar nu sunt 100% convins ca e ce trebuie pentru mine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 15 ore, RedRat a spus:

 

 7. Nu inteleg ce ai spus :(

Am facut acum o poza la a mea. Evident, exista unul similar si pe dreapta.

20201015_095404.jpg

Acum 16 ore, RedRat a spus:

 

Deci cand lasam motoarele 3 casti trebe inchise pe LCul meu. 2 in topcase si una in side case.

 

5. Voi monta un cablu cu o mufa, care va atarna inafara, sa fie maintenance free.

 

7. Nu inteleg ce ai spus :(

8. Acum am Anakee 3, 

 

Deci treaba cu boxerul daca nu sta pe central se "strica" e mit? Multa lume zice ca mobra asta tre sa stea dreapta cand e parcata indelungat. 

 

Referitor la topcase, ce nu am inteles niciodata: mergeti cu topcase-ul gol la drum si cand ajungeti puneti cele doua casti? Eu ma gandeam ca, chiar si la ture de o zi, tot omu' tine ceva in el, costume de ploaie, manusi, un polar etc. Nu mai zic, cand esti in tura, chiar ai bagaj acolo. Asta imi da mie cu virgula... Iar cand ajung seara la cazare imi iau casca cu mine ca s-o spal de muste si sa-i incarc comunicatorul noaptea.

Cand opresc sa vizitez ceva sau restaurant/cafea, pun casca pe o oglinda si o leg cu un cablu. La fel si geaca, bag cablul ala pe o maneca si gata, sunt liber :)

Ma rog, fiecare cu obiceiurile lui.

 

5. Amicul meu si-a pus cum zis, direct la baterie, si priza sta acolo sub sa, nu atarna nimic.

7. Am pus poza mai sus dar imi dau seama totusi ca pt pasager nu cred ca este foarte folositor, eu merg singur si imi este ok.

8. Anakee 3 sunt de departe cele mai slabe care exista pentru GS; daca nu mai mergi pana la primavara, pe langa deja existentele Conti TA3, ar trebui sa lanseze si Pirelli inlocuitorul pentru Trail II si Metzeler pentru Tourance Next, doar ca va dura pana apar testele cu cele noi ca sa vedem ce si cum. Pana atunci, Conti raman cele mai bune in test si pot confirma ca sunt excelente.

 

Acum 16 ore, RedRat a spus:

Deci treaba cu boxerul daca nu sta pe central se "strica" e mit? Multa lume zice ca mobra asta tre sa stea dreapta cand e parcata indelungat.

 

Apropos de mituri, multa lume stingea farul inainte de pornire crezand ca este mai bine pentru baterie, noroc ca de foarte multi ani la BMW nu mai este posibil si astia cu miturile nu mai au de ales, ca sa mearga apoi cu farul stins ca, evident, de multe ori uitau sa-l mai aprinda.

 

Daca mitul asta cu cricul central era adevarat, nu mai aparea Rallye si apoi HP in varianta standard fara cric central. Si cred ca mai erau deja alte boxere (parca RS-ul, eventual si R?) care standard nu au central. ;) Daca ai insa problema asta, porneste-o doar dupa ce te urci pe ea si o lasi 2 secunde sa se plimbe uleiul si in celalalt cilindru :D dar oricum la pornire pompa la impins imediat peste tot.

 

Sunt la al 5-lea boxer, tinute exclusiv pe cric lateral, si niciodata nu am avut vreo problema. Pe langa efortul inutil, este clar mai stabila in trei puncte (pe lateral). Apoi, cum am zis, cricul central este o greutate inutila, se vede aiurea, iti limiteaza (minimal) garda la sol.

Il vad insa necesar in situatii particulare, de exemplu daca ai un garaj ingust si urcarea pe central necesita ceva mai putin spatiu pentru moto cand sta parcata.

Acum 1 oră, gabyshor a spus:

Am vrut sa iau lc, dar atunci erau problemele cu furca si am luat gsa din 2011. Poate a ajutat si faptul ca NU am facut inca un test  drive cu lc 😀 si pot dormi linistit nopatea fara sa ma framant. 😄😄 

 

Exact, bine ca nu ai testat :) Aia cu furca nu tine, s-a facut recall rapid cu adaugat "inelele" sau chiar schimbat toata furca, deci chiar nu a fost problema.

Acum 22 ore, RedRat a spus:

- Vibratiile sunt aproape inexistente (comparativ cu oilhead-ul)

- Cutia de viteze este imbunatatita. Nu clancane / troncane, 

- Proiectoarele LED OEM nu bat la distanta.

- Stopul si semnalele LED iar, sunt agresive si foarte bine proiectate. Vizible de la distanta.

- Franele: nu am avut nevoia sa le 'testez' dar ce pot spune ca nu sunt asa de agresive la actionarea initiala a manetei.

- ESA. cel vechi nu avea. Trebuia sa ii fac preload manual. Aici ma impresionat functionalitatea, adica faptul ca poti schimba setarile din mers (pt. preload trebuie sa fii oprit)

 

Ca info: cutia de viteze la LC a fost este si mai buna incepand cu mdelul 2017, si iar minimal upgradata in 2019 la 1250GS. Si vibratiile sunt iar si mai reduse la 1250.

 

Tot ca info si de dragul discutiei :) la comparatia cu modelul precedent racit cu aer/ulei: stopul si semnalele LED (cam identice) au aparut de prin 2008, proiectoarele LED sunt aceleasi de prin 2010, au fost schimbate abia in 2017. Intr-adevar, chiar si la LC, proiectarele au doua mari avantaje: esti clar mai bine observat in trafic si ajuta in curbe.

La frana simti diferenta mare pentru ca ai avut controversatul sistem cu servo la care s.a renuntat din 2006 dar eu cand am trecut de la dohc 2011 la LC 2014 nu am simtit mai deloc diferenta la frane. ESA exista ca optiune pe GS de la facelift-ul din 2008.

Ce am vrut sa zic este ca unele dintre cele mentionate de tine nu le simt neaparat toti proprietarii care trec de la racit pe aer la LC.

Dar... diferentele sunt clare: farul, suspensia (sustinuta si de anvelope mai late), acceleratia fara cablu, tempomatul (wow ce viata cu el!), pregatirea pentru navi, chiar si pozitia (aici nu sunt de acord cu tine ca este mai scurt, spatiul este mai mare, poate adaptorul de topcase este altfel pozitionat)... 

 

Si da, eu din 2014 nu mai stiu ce este ala consum de ulei si carat bidonul dupa mine, si asta este diferenta notabila. Totusi, prietenul cu care merg cel ai mult are un 2015 cu peste 40.000 km si mai completeaza cate ceva dar incomparabil cu ce stiu de la racit pe aer. Bine ca BMW vinde ulei si in bidoane de juma' de litru :D

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

6 hours ago, KHK said:

20201015_095404.jpg

 

Referitor la topcase, ce nu am inteles niciodata: mergeti cu topcase-ul gol la drum si cand ajungeti puneti cele doua casti? Eu ma gandeam ca, chiar si la ture de o zi, tot omu' tine ceva in el, costume de ploaie, manusi, un polar etc. Nu mai zic, cand esti in tura, chiar ai bagaj acolo. Asta imi da mie cu virgula... Iar cand ajung seara la cazare imi iau casca cu mine ca s-o spal de muste si sa-i incarc comunicatorul noaptea.

Cand opresc sa vizitez ceva sau restaurant/cafea, pun casca pe o oglinda si o leg cu un cablu. La fel si geaca, bag cablul ala pe o maneca si gata, sunt liber :)

Ma rog, fiecare cu obiceiurile lui.

 

7. Am pus poza mai sus dar imi dau seama totusi ca pt pasager nu cred ca este foarte folositor, eu merg singur si imi este ok.

8. Anakee 3 sunt de departe cele mai slabe care exista pentru GS; daca nu mai mergi pana la primavara, pe langa deja existentele Conti TA3, ar trebui sa lanseze si Pirelli inlocuitorul pentru Trail II si Metzeler pentru Tourance Next, doar ca va dura pana apar testele cu cele noi ca sa vedem ce si cum. Pana atunci, Conti raman cele mai bune in test si pot confirma ca sunt excelente.

 

Apropos de mituri, multa lume stingea farul inainte de pornire crezand ca este mai bine pentru baterie, noroc ca de foarte multi ani la BMW nu mai este posibil si astia cu miturile nu mai au de ales, ca sa mearga apoi cu farul stins ca, evident, de multe ori uitau sa-l mai aprinda.

 

Daca mitul asta cu cricul central era adevarat, nu mai aparea Rallye si apoi HP in varianta standard fara cric central. Si cred ca mai erau deja alte boxere (parca RS-ul, eventual si R?) care standard nu au central. ;) Daca ai insa problema asta, porneste-o doar dupa ce te urci pe ea si o lasi 2 secunde sa se plimbe uleiul si in celalalt cilindru :D dar oricum la pornire pompa la impins imediat peste tot.

 

Tot ca info si de dragul discutiei :) la comparatia cu modelul precedent racit cu aer/ulei: stopul si semnalele LED (cam identice) au aparut de prin 2008, proiectoarele LED sunt aceleasi de prin 2010, au fost schimbate abia in 2017. Intr-adevar, chiar si la LC, proiectarele au doua mari avantaje: esti clar mai bine observat in trafic si ajuta in curbe.

La frana simti diferenta mare pentru ca ai avut controversatul sistem cu servo la care s.a renuntat din 2006 dar eu cand am trecut de la dohc 2011 la LC 2014 nu am simtit mai deloc diferenta la frane. ESA exista ca optiune pe GS de la facelift-ul din 2008.

Ce am vrut sa zic este ca unele dintre cele mentionate de tine nu le simt neaparat toti proprietarii care trec de la racit pe aer la LC.

Dar... diferentele sunt clare: farul, suspensia (sustinuta si de anvelope mai late), acceleratia fara cablu, tempomatul (wow ce viata cu el!), pregatirea pentru navi, chiar si pozitia (aici nu sunt de acord cu tine ca este mai scurt, spatiul este mai mare, poate adaptorul de topcase este altfel pozitionat)... 

 

 

 

7. Nu stiu daca o sa pun astfel de protectii. Parca as merge pe asa ceva: https://bit.ly/3jYBnBN de asta intrebam daca aripa mea e standard

 

8. O sa mai ies de cateva ori probabil, dar foarte precaut. Cat despre gume, o sa merg pe Scorpion Trail 2 si sezonul viitor. Trail3 sau TouranceNext2 sau cu s-or numi vor avea 1 an sa tot fie testate :) si vedem ce pun peste doua sezoane.

 

Topcase:

- Cand mergem totii, cu fimiu, care face 11 ani in decembrie, nu avem foarte multe bagaje la ture scurte. Oricat i-ar place, nu se poate calatori cu el pe distante lungi (inca). 2-300km max zilnic. Iar atunci topcaseul nu e gol. In cazul nostru e un rucsac in care punem ce e nevoie pe moment. Bagaj care va fi inlocuit de casti cand ne oprim si mergem sa cascam ochii. De asemenea, geaca mea si a lui incap in sidecaseul extins pe partea cu evacuarea, deci noi doi plecam fara geci si casti din parcare. Aditional, sotia isi lasa si ea casca in sidecaseul nr2 si are doar geaca, care ori e legata cu cablu de bicicleta de mobra ei, ori il folosim pe asta mic pe post de caraus :D

- La ture unde stam peste noapte, e simplu. volumul topcaseului este mai mare, si incap mai multe chestii. Alternativ, volumul aditional iti permite sa nu inghesui ce iei cu tine.

 

Am auzit si eu treaba cu farul stins. Cred ca din moment ce alternatorul are capacitatea de a sustine electronica, nu are rost sa tot opresti din ea. Plus ca farul stins e un mare minus la vizibilitate.

 

Legat de cricul central, trebuie sa ma gandesc bine 😛 In momentul de fata nu vreau sa il dau jos, dar poate pe viitor voi face asta.

 

In cazul meu am comparat 2005-ul cu LCul, ca altul nu am avut. Stiu ca pe modelele mai recente, pana la LC aceste modificari au aparut mai devreme, dar eu povesteam de ale mele.

 

Referitor la LC fiind mai scurt, da ai dreptate, mount-ul topcaseului e pus in asa fel incat il apropie prea mult de spatele pasagerului. Case-ul in sine fiind mai rotund si nu plat cum sunt cutile vario sau alea de aluminiu.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 14.10.2020 la 12:59, RedRat a spus:

 

Mersi, si mersi de raspunsuri! Deci e ok :) doar paranoia mea... Ma voi uita la blocul de butoane. Cred ca as putea si eu sa il ung, poate nu va fi nevoie sa il schimb. 

Legat de compresor si baterie, da am observat pinul respectiv. Banuiam ca e + deoarece batera e pusa cum e pusa. Aici voi monta un cablu cu o mufa care va atarna undeva pe langa, sa fie mai usor cand conectez redresor sau compresor.

 

Legat de pornirea in viteza, cred ca o sa apelez la service. Nu stiu la ce sa ma uit.

 

 

Am incercat in mai multe feluri, maneta la liber + contact (nu e blocata de handguard), maneta trasa + contact, m-am jucat cu maneta dupa contact. In fine, cred ca asta e tema pentru service 😕 Dar ca idee... are ceva efecte negative asupra motorului?

 

 

Sunt multe lucruri pozitive :D doar ca nu le-am enumerat mai devreme. Ma gandeam ca va fi prea lunga postarea si nu va citi lumea tot.

 

Asadar, pana acum am cam 1000 KM cu el, din care jumate a fost o tura de o zii pe asfalt. Comparativ cu 2005ul:

- Motorul este mult mai puternic. Raspunde mai bine la comenzi. Are cuplu mai jos.

- Vibratiile sunt aproape inexistente (comparativ cu oilhead-ul)

- Cutia de viteze este imbunatatita. Nu clancane / troncane, iar daca schimbi pe la 4-5.000 ture, este silky smooth! Mai putin vitezele 1 si cateodata 2. Acolo estre clasicul CLANK. Mi s-a spus ca e normal, si nu mi-am mai batut capul. Pe mobra veche facea mult mai urat, si nu am avut probleme.

- Din cate imi dau seama, nu mananca ulei, dar aici cred ca e nevoie de mai multi KM pentru a confirma.

- Mi se pare ca este mai scurta decat modelul precedent. Cum am zis, am schimbat top case cu Givi Maxia (la fel am avut si pe 2005) si pasagerul cu greu are loc. O chestie care ma deranjeaza.

- O alta treaba, tind sa ating cricul central pe partea stanga cand stau mai relaxat (in mers), iar cricul normal e mai in fata decat la oilhead. Asta banuiesc ca e o chestie cu care ma voi obisnui.

- Farul LED este de pe o alta planeta. In tura aia de 500km m-am intors noaptea. faza scurta is face treaba foarte bine. faza lunga m-a impresionat enorm. Intre scurt si lung nu vezi mare diferenta cand bat in 'gol' dar comparativ cu becuri normale si xenon, faza lunga am observat ca scoate in evidenta mai bine obiectele (semne de circulatie, bordura, dungi, vietati etc) cu un contur mai bland, si nu se reflecta agresiv cand vine vorba de semne de circulatie. 

- Proiectoarele LED OEM nu bat la distanta. bat mai mult in stanga dreapta. Asta poate e plus sau minus dar personal ma ajuta la curbe, iar daca le combin cu faza lunga, nu cred ca voi avea nevoie de lumini auxiliare de distanta, desi pana acum pe fiecare motor am avut montate. Personal am o problema cu ochii, si LCul e primul motor la care nu vad rostul la astfel de proiectoare. pe timp de zii este mai vizibil cu ele.

- Stopul si semnalele LED iar, sunt agresive si foarte bine proiectate. Vizible de la distanta.

- Electronica din puncul meu de vedere este de nota 10. (trebuie sa repar butoanele totusi). Am acces la multe informatii, si sunt foarte incantat de Navi V si cum poate fi controlat de pe ghidon.

- Protectia la vant este mult mai buna. Al meu a venit cu un parbriz inalt aftermarket. L-am primit si pe cel original dar asta e perfect pentru mine, asa ca nici nu l-am probat pe cel original. Este reglabil, doar ca nu la viteze mari, din cauza rezistentei vantului.

- Cruise control nu am avut pana acum nici la masina. Imi place, doar ca mi-e frica sa nu ma faca mai 'lenes' la drum lung.

- Franele: nu am avut nevoia sa le 'testez' dar ce pot spune ca nu sunt asa de agresive la actionarea initiala a manetei. Nu te zmucesc cand le atingi. Aaaa si nu bazaie pompa ABS (asta ma enerva enorm la oilhead). Ca idee, am invatat sa pun frana fata gradual, chiar si in situatie de urgenta, pentru a avea mai multa aderenta. De asemenea nu am vrut sa testez pentru ca moto are prostiile de gume A3, si alea tocite. Deci ramane sa ma joc cand am gume noi.

- ESA. cel vechi nu avea. Trebuia sa ii fac preload manual. Aici ma impresionat functionalitatea, adica faptul ca poti schimba setarile din mers (pt. preload trebuie sa fii oprit)

- Ride modes iar nu am avut pe modelul precedent. Se simte diferenta intre ele. Am mers si pe ud putin, dar imi tot intra traction control. Gumele alea sunt chiar nasoaleeee !!!

- Racirea pe lichid pare foarte eficienta. Spun asta pentru ca atuci cand stau pe loc, si temperatura motorului ajunge la 100 grade, porneste ventilatorul si in +/- 15 secunde este la 95 grade.

 

Legat de senzorii de presiune nu cred ca mai fac multi KM anul asta, asa ca la primavara cand schimb gumele o sa schimb si bateriile daca se poate. daca nu, senzorii. Oare astia trebuie programati?

 

Ai eventual alte intrebari mai specifice? Personal upgradeul este mai mult decat satisfacator. Mi se pare un motor mai rafinat. :)

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, RedRat a spus:

farul stins

Era vorba la pornire când pe lângă curentul (MARE) absorbit de electromotor se adaugă cel supt de far, solicitând inutil acumulatorul. Dacă la un amărât de fz6 pianiștii yamahoți au reușit să facă farul  să se aprindă automat (fără posibilitatea de a-l stinge) doar  DUPĂ ce motorul pornește, la o moto cu CAN și body computer sau cum îi spune la bmw ăluia care gestionează (și) luminile ar fi fost probabil nevoie de 2 biți de cod... 

Editat de john17
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 19 ore, RedRat a spus:

Referitor la LC fiind mai scurt, da ai dreptate, mount-ul topcaseului e pus in asa fel incat il apropie prea mult de spatele pasagerului. Case-ul in sine fiind mai rotund si nu plat cum sunt cutile vario sau alea de aluminiu.

 

Ca info, eventual si pentru altii: exista topcase mare (2 casti) pentru GS si original de la BMW:

https://www.baum-bmwshop24.de/bmw-motorrad-topcase-gross-49l-grau-k49-k50/

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

8 hours ago, KHK said:

 

Ca info, eventual si pentru altii: exista topcase mare (2 casti) pentru GS si original de la BMW:

https://www.baum-bmwshop24.de/bmw-motorrad-topcase-gross-49l-grau-k49-k50/

 

 

Nici nu stiam ca asta exista O_O

Nu prea e info despre ea, dar am gasit asta:

https://forums.bmwmoa.org/showthread.php?95903-OEM-49L-Top-case-on-a-GS

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 14.10.2020 la 18:20, RedRat a spus:

Am fost acum si am verificat aparatoarea spate. Asta e cea 'standard' ?

IMG_20201014_164352.thumb.jpg.8a78ffb97307db826ef582cf53d1aec3.jpg  IMG_20201014_164418.thumb.jpg.9dfe70c73b8fa9276e2d1ab07e6b9bf8.jpg

La asta se poate monta ceva in genul:

https://bit.ly/3jYBnBN

Poate sa confirme cineva? Nu imi dau seama...

 

Dap, poti monta aripa aceea extinsa. Si chiar face o diferenta la cat de mult jeg arunca roata spate pe tine si pe suspensie and stuff cand mergi pe udatura.

Daca nu ai deja, iti recomand si extensia pt aripa fata.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

4 hours ago, Cap0ne said:

 

Dap, poti monta aripa aceea extinsa. Si chiar face o diferenta la cat de mult jeg arunca roata spate pe tine si pe suspensie and stuff cand mergi pe udatura.

Daca nu ai deja, iti recomand si extensia pt aripa fata.

 

Mersi. 

Pe aripa fata inca nu am, dar voi pune.

 

Ceva pareri despre tankbagul asta?

Pare foarte integrat cu forma GSului.

 

https://www.nippynormans.com/luggage-tank-bags/tank-bags-and-more/wunderlich-sport-tank-bag-r1200gs-lc-2013-on-2017-on-r1250gsadventure

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Buna . Singt nou in Grup. Am nevoie de o informație. Am o motocicleta Bmw gs 1200 r 2008 cu probleme abs. Știe cineva unde pot sa repar sau să-l înlocuiască in Republica Moldova sau Romania si cit mar costa plăcerea?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

Salut, 

Nu repară nimeni în România așa ceva, cel puțin după știința mea. 

Erau ceva firme parca în Germania sau Olanda care o făceau, caută și tu pe google. 

Altă variantă ar fi un modul sh de pe Ebay sau motorworks.co.uk pe care îl schimbi într-un service. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 ore, Vitalie a spus:

Buna . Singt nou in Grup. Am nevoie de o informație. Am o motocicleta Bmw gs 1200 r 2008 cu probleme abs. Știe cineva unde pot sa repar sau să-l înlocuiască in Republica Moldova sau Romania si cit mar costa plăcerea?

Salut,

Stii cumva ce eroare logheaza?

La modelele de dinainte de 2008 era o problema cu carbunii care se blocau in suportul de alama. Nu stiu daca este aceeasi situatie.

Daca este o problema de mecanica interna valve - cum zicea si luv - trebuie o firma specializata.

 

numai bine,

paul

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Kristian K changed the title to BMW R1200/1250 GS/GSA/RS/RT/R LC - 2013->

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...