Sari la conținut

BMW R1200/1250 GS/GSA/RS/RT/R LC - 2013->


Postări Recomandate

... e cu vreo 10 cm mai inalt decat cel de adventure pe care il am pe mobra, ...

 

Pfuai, as muri asfixiat in spatele lui :)) Si ala simplu de adv mi se pare prea mult, daramite inca 10cm peste el :D

Cel de pe gs standard mi se pare raportul ideal intre protectie la vijelie si "fresh air".

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 12,5k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Pfuai, as muri asfixiat in spatele lui :)) Si ala simplu de adv mi se pare prea mult, daramite inca 10cm peste el

Cel de pe gs standard mi se pare raportul ideal intre protectie la vijelie si "fresh air".

 

De acord cu toate ideile tale.

 

@ Xandros, ca sa vezi cat de silentioasa este casca efectiv, mergi cateva sunte de metri in picioare. Sau dai parbrizul jos de tot ca se scoate din doua suruburi imediat. S-ar putea sa fii surprins, mai ales laasta noua. Si o sa vezi cata influenta (negativa) poate avea parbrizul.

 

Oricum, este foarte important cum se potriveste fiecare cu un parbriz, inclusiv casca... Adica mai concret, eu la acelasi parbriz merg cu casca SH6 deschisa (manndibula) fara probleme inclusiv la viteze de autostrada (merg cam 80% din timp cu casac deschisa, stiu ca nu e cel mai safe dar imi place tare mult asa) in timp ce atunci cand merg cu SH5 (facuta open face) am turbulente nasoale in zona urechilor pecare atunci cand aveam dohc-ul nu le aveam.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am incercat fara parbriz (si cu un Puig Racing), nu mi se pare deloc mai bine, la viteza imi intoarce casca pe cap :D

 

De gustibus, oricum .. de acord insa ca fiecare combinatie e aproape unica (parbriz + inaltime pilot + casca) deci pentru fiecare e alta experienta. Abia astept sa vina C3-ul si sa vad diferentele. Apoi ma apuc sa mai testez si alte parbrize, pana gasesc "compromisul" ... ca perfect (protectie la vant + ventilatie) nu are cum sa fie pe moto :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am incercat fara parbriz (si cu un Puig Racing), nu mi se pare deloc mai bine, la viteza imi intoarce casca pe cap

 

Eu m-am referit sa mergi o perioada scurta in picioare sau fara parbriz, doar sa vezi ca asa casca, foarte probabil, este destul de silentioasa, fara vreo influenta a turbulentelor. Normal ca pe termen lung nu e prea placut, e ca si cum ai fi pe naked. Nici eu nu am rezistat prea mult cu parbrizul original Rallye :D Mi-am pus din nou pe cel low de la Wunderlich.

 

Si eu folosesc dopuri, tot pe cele ieftine din spuma gen 3M si sunt multumit. Mai nasol este ca, mai ales la drum lung, cu dopurile am tendinta sa merg mult mai tare.

Am incercat si unele dintre cele mai laudate dopuri, Alpine Motosafe, care au doua filtre diferite pt. trepte diferite de zgomot, nu m-am impacat bine cu ele (fizic, in ureche, ca altfel isi fac treaba bine) si am renuntat la ele. Am insa prieteni care le folosesc si sunt multumiti de ele.

Alt prieten si-a facut aici dopuri pe comanda, la medic specialist, cu mulaj pe urechea lui si special pentru zgomotele specifice moto. Costa cam 150€ dar cred ca o sa incerc si varianta asta, teoretic ar trebui sa fie ea mai buna.

 

Revenind la parbriz, indiferent de ce dopuri folosesti, de turbulente tot trebuie scapat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai... nu asta am vrut sa zic, chiar am zis cine a postat filmuletul.

 

La Oradea e Zsolt si la Iasi e Catalin, oameni care vor sa vanda si sa aiba si clienti multumiti.

Se pare ca in alte parti nu e la fel din pacate.

 

Referitor la navi&co... se pare ca veriga slaba sunt sistemele de comunicatie. Iar daca ala nu e ok, nici telefonul nu se conecteaza, logic neavand microfon si cadti functionale.

Si noi mai avem ceva probleme cu cele de la BMW, merg ok dar nu mereu perfect. Sper ca acum la noile casti au schimbat si firma care le face sistemul de comunicatie. Castile oricum nu mai sunt Schuberth.

Oricum, despre sistemul de comunicatie de la Schuberth (care nu era acelasi ca la BMW) citisem ca nu e prea bun.

Incearca cum ti s-a sugerat deja, cu resetarile conexiunilor bt.

 

Hai sa ma bag si eu in seama pe tema furcii fata la 72.000 km, R1200 Gs Adv (2015) si a garantiei / post garantiei

 

La bucuresti (ABV) am fost pentru o alta problema (cea de mai jos).

Au masurat distanta existenta au constatat ca e necesara interventia si m-am ales cu bucsile montate odata cu revizia pe care oricum trebuia sa o fac... fara nicio discutie sau alte batai de cap....n-am ce sa comentez...inteleg ca am fost de altfel printre primii care a beneficiat de noile bucse la ABV

 

Legat de garantie/post garantie astept un raspuns pentru amortizorul spate care a crapat la 5 zile dupa iesirea din garantie :( .... raspunsul ar fi un pret ceva mai prietenos fata de cel standard de 2000 €, avand in vedere ca eram pe buza garantiei ....

Acum merg cu un amortizor de GS standard de la dezmembrari montat in Maroc unde era singura varianta decenta ca pret si timp de asteptare... pare ok si asta de GS (am deja vreo 12.000 km cu el) doar ca e ceva mai jos decat cel original si nici nu stiu cat tine avand in vedere ca e second... Nu ma grabesc foarte tare pentru ca nu mai fac mari drumuri in curand, sunt curios cum (cu cat) o sa se solutioneze.

Editat de pppandrei
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Legat de garantie/post garantie astept un raspuns pentru amortizorul spate care a crapat la 5 zile dupa iesirea din garantie :( .... raspunsul ar fi un pret ceva mai prietenos fata de cel standard de 2000 €, avand in vedere ca eram pe buza garantiei ....

 

Daca motocicleta este cumparata de la ei si servisata la ei, eu zic ca ar trebui sa suporte mare parte din cost... as zice macar 60-75%, cu atat mai mult cu cat s-a intamplat la numai 5 zile dupa cum spui tu.

Dar de ce nu ai extins garantia? Numar prea mare de km?

 

N-am patit niciodata si sper sa nici nu patesc... dar cum se manifestat problema cu amortizorul tau? A facut o data poc si gata sau...?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Motocicleta a fost cumparata de la ABV si servisata doar acolo. O singura exceptie, revizia de 10.000 km pe care am facut-o la Villach dar tot la service BMW Motorrad…

 

Cum amortizorul e simpul.

 

Ca sa fiu mai precis legat de garantie..

 

garantia expira pe 11.06

 

pe 02.06 am fost in service – revizie, verificat ESA/amortizor

pe 14.06 am plecat din Buc. spre Genoa sa iau un ferry pana in Tanger

problema mea am aparut pe 15-16.06. Pe 19 deja in Tanger curgea evident...

pe 21.06 eram in service la Casablanca…

pe 22.06 plecam din Casablanca cu "noul" amortizor

 

Iar povestea pe lung e asa :

 

La plecarea spre Maroc stiind ca ies din garantie, ca am mers mult cu el incarcat la limita (eu am vreo 110 kg + prietena + bagaje full, cort bla bla = spre limita) dar si ca vom pleca la un drum relativ lung ( cca 15.000 de km, Ro – Maroc –Ro ) am cerut la revizie sa-l verifice… La motocicleta anterioara tot la 60 k a crapat un amortizor pe spate si am avut o temere...

 

L-au verificat vizual, era ok. Asa imi parea si mie

Au verificat ESA verificat pe calculator, iar in parametrii…

Am plecat.

 

Dupa cateva sute de km de la plecarea din Buc. am remarcat ca la viteze mari (peste 150) pe autostrada cam se flendurea de spate. Era o senzatie de instabilitate pe care am pus-o initial pe seama incarcarii nu tocmai chibzuite a cutiilor laterale…

Sau a sacilor care nu se omorau cu aerodinamica. Mai mersesem asa, dupa cum ziceam, dar am zis ca poate nu mi-a iesit mie acum reteta…

 

Asta pe autostrada, a doua zi cand am intrat pe un drum secundar prin Slovenia am fost surprins sa dau cu cizma de asfalt unde nu prea ar fi fost de ce…si parea si cam jos...

La o verificare la prima benzinarie am descoperit ca ESA e moarta in papusoi.

Arata ca e setat pe 2 persoane dar era lasata ca pentru 1 pers fara bagaje

Daca incercam sa modific nu se intampla nimic…

La fel eu o tineam pe Hard iar senzatia era de un fel de Soft…

Din pacate din cauza bagajelor nu am putut sa ma uit prea bine la amortizor…

Ca de obicei, problema am constatat-o vineri seara.

 

Sambata am vorbit, la telefon, cu cei de la Abv care mi-au dat o mica speranta ca poate e o problema de soft…

Din pacate dupa inca cateva sute de km si 2 zile pe ferry, ajuns in Maroc, am descoperit ca imi sarise ulei din amortizor…

Inca cateva sute de km mai tarziu dupa drumul Tanger – Casablanca (unde era reprezentanta BMW) totul era plin de ulei iar o viteza mai mai mare de 120 era ceva de neconceput la cum se simtea….

 

Din fericire am gasit acolo o varinata rezonabila de la dezmembrari ca altfel reuseam sa ma duc pana la Casablanca doar sa schimb amortizorul si sa ma intorc pe cel mai scurt drum la Bucuresti…. O problema era in Maroc pe langa pretul si asa... au si o taxa de lux care-l facea sa coste cu vreo 30 % mai mult acolo decat in Europa, Romania inclusiv…

Scurt pe 2, schimbat cu unu de GS normal second, facut deja cca 12.000 km. 700 euro si o zi pierduta fata de 3000 € si ceva si 10 zile lucratoare de asteptare... Minim

 

Din toata poveste eu cel mai tare injur faptul ca nu se poate servisa amortizorul (cel de pe fata e la fel)… Adica pleci si cand crapa descurca-te cum poti, de fapt simplu ….Multi bani si un timp de livrare pe masura. In Maroc se plangeau ca nefiind o piata importanta sunt pusi tot timpul la coada cand e vorba de livrarea pieselor...

 

Nu ma asteptam sa ma tina vesnic mai ales avand in vedere ca am mers cu el incarcat dar macar sa te poti pregati cumva pt un drum mai lung… plm.

The dark side of consumerism…

Inteleg ca pretul pentru noul amortizor in conditiile de mai sus e facut in De nu la noi in Ro…. Un fel de asteptam provincia…. Nu ma grabesc cine stie ca oricum va costa ceva iar asta de acum isi face treaba pentru naveta prin Buc si cateva drumuri prin RO...

 

ps. Garantia extinsa se face daca ai pana in 30.000 de km, inteleg ca se mai poate depasi nr de km dar nu cu prea mult….Eu eram bine peste 50.000 km… as fi facut fara ezitare…

post-64253-0-71824300-1506077913_thumb.jpg

post-64253-0-35532700-1506077931_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Poti sa te orientezi si spre o varianta aftermarket - Wilbers fac amortizoare compatibile cu ESA. Avantajul e ca se pot servisa fara probleme si astfel poti evita aproape in totalitate surprizele neplacute.

 

Link aici.

 

- fata: 650 eur

- spate: 699 eur.

 

In Octombrie de obicei au o promotie in care scad un procent considerabil din orice comanda.

Editat de stokerel
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aha, bine de stiut. O sa ma uit. Merci

Momentan astept provincia De. dupa cum ziceam. Promisiunile sunt pentru un pret apropiat :) si parca as merge pe original... nu stiu de ce...


» Post actualizat in 22 Sep 2017 11:26


Aha, bine de stiut. O sa ma uit. Merci

Momentan astept provincia De. dupa cum ziceam. Promisiunile sunt pentru un pret apropiat :) si parca as merge pe original... nu stiu de ce...

 

Am verificat e 699 € dar trebuie sa trimit si amortizorul meu asta inseamna +99 €... si mobra pe bara...

Pare misto ca poti sa reduci inaltime amortizoarelor la astia. Dar la 197 la mine nu prea e cazu :)

 

"To get a linkage to the Dynamic ESA-System you have to send in your original shock absorber. The costs are 99. If you want a lowering, you have to pick the front shock absorber as well as the rear shock absorber."

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, am mai citit si eu intre timp. Oricum ramane o varianta de luat in calcul fata de pretul amortizoarelor OEM, in functie de cum merge discutia cu "mothership"-ul.

In orice caz, mult succes! Si daca Wilbers ramane in calcule, tine ochii pe situl lor pentru reducerile din Octombrie.

 

Banuiesc ca mai sunt variante alternative si la Ohlins, Hyperpro, etc.

Editat de stokerel
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

merci, ii voi urmari.

sunt multe variante alternative, touratech, pe langa cei enumerati de tine dar sunt ori cam la acelasi pret cu cel original sau chiar mai scumpe.... ma refer la pretul de lista care e in jur de 2000 €, nu cel care sper sa vina de pe "mothership" :)

 

iar la acelasi pret sincer parca as merge pe original.... faptul ca nu au reprezenta pe aici nu ma inspira...in caz de probleme ai o bataie de cap in plus...sigur pentru o diferenta de bani incepe sa merite si bataia de cap.

 

asta a contat si la achizitie mobrei ca macar am un dealer aici si cam pe oriunde in lume. nu cine stie ce mic butic care azi e maine nu prea mai e...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dupa cum spuneam, unul din marile avantaje la amortizoarele aftermarket fata de cele OEM "incapsulate" este ca se pot servisa. Cei de la RAMS in Bucuresti se ocupa si de suspensii, iar din ce am auzit fac treaba buna.

Garantia produsului este cam aceeasi peste tot, iar in caz de probleme tot la discutii cu "mothershipul" se ajunge :) faptul ca ai o reprezentanta aproape nu cred ca e atat de relevant ca la motocicleta in sine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Recunosc ca nu prea ma pricep la detalii tehnice / service.

Nici de RAMS nu stiam asa ca merci si pentru acest pont. Sunt de tinut minte.

 

Ma refeream la faptul ca prefer sa discut cu cineva in carne si oase decat pe mail. sunt oldfashion si cred ca asa e mai eficient :). dupa cum ziceam totul are legatura si cu un cost, daca pretul e mai mic pot sa fac si o epopee pe mail nu-i nicio problmea :) .

Recunosc ca partea cu servisarea suna nemaipomenit.

E o grija in minus mai ales la un drum lung si prin zone mai putin ...umblate...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 1150 gsa am pus wilbers, acum in vara. Nu e vorba de nici o epopee. Completezi un formular in care specifici greutatea ta, a pasagerului si bagajele + tipurile de drum pe care circuli.

Imediat m-au contactat sa le confirm datele si mi-au dat un cont pentru plata unui avans, apoi m-au anuntat cand au fost gata si am platit restull de bani si dupa aia, daca retin bine in aprox 14 zile mi-au trimis ambele amortizoare.

SImplu si fara prea multa bataie de cap. Si ai amortizoarele setate fix pe greutatea ta.

Editat de gabyshor
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Wilbers au si varianta cu ESA ? Ca e facut pe greutatea si nevoile tale e super misto. Dar na, nu mergi mereu la fel, drumurile nu sunt toate la fel de bune etc :) Si sa stai sa dai de totite si surubele ca sa ajustezi mereu nu e cea mai fun chestie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu e vorba de nici o epopee. Completezi un formular in care specifici greutatea ta, a pasagerului si bagajele + tipurile de drum pe care circuli.

 

Dar totusi, in ce masura sunt apoi reglabile? Nu inteleg asta cu specificatul greutatii etc. Ca nu mergi mereu cu pasager si/sau fix cu aceeasi greutate de bagaj. Si cum adica toate tipurile de drum pe care circuli? Nu o data mi s-a intamplat sa merg in aceeasi si de la autostrada impecabila la off cu sleauri adanci si pietre... d-apai intr-un sezon intreg.

 

La cele care se pun alaturi de ESA, banuiesc ca functiile ESA raman aceleasi si e clara treaba.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

 

Vreau sa ridic cumva un semnal de avertizare pentru posesorii de 1200 GS sau GSA de pana in varianta LC (nu o cunosc inca).

 

Lichidul de ambreiaj:

 

Dupa cum scrie si pe capacul rezervorului, se utilizeaza doar ulei mineral, pe la noi se foloseste Vitamol V10 sau Magura Royal Blood...

Sub nici o forma Brake fluid, care fiind un glicol cu rol higroscopic, poate ataca garniturile pompei master sau ale pistonului slave.

 

Dupa aproape 9 ani si circa 70 000 km, in drum spre Turcia, fara absolut nici o avertizare, maneta ambreiajului s-a fleoscait.

Am reusit sa completez initial cu mineral oil 15w50 de la Shell, pentru moto....am aflat ca puteam folosi (temporar) baby-oil (mineral deasemenea).

 

Se pare ca sunt, in ordine, urmatoarele explicatii:

-daca nu e inlocuit la 6 ani, lichidul ambreiajului isi pierde proprietatile, se contamineaza cu urme de apa...

-la regimuri mari de turatie (viteza constanta pe autostrada) lichidul se supraincalzeste (in cazul meu s-a incins datorita traversarii Istanbulului la 38 grade afara, timp de 2 ore, bara la bara) (..ma rog,...io n-am bari)

-odata incalzindu-se aproape sau peste 100 grade celsius, apa acumulata in lichid se nevrozeaza,

-o linie (traseul conductei) asezata constructiv impropriu, cu bucla,poate permite acumularea vaporilor,

post-27837-0-43646400-1506584654_thumb.jpg

 

 

 

Una peste alta, desi constructorul recomanda inlocuirea la 6 ani, regret ca nu am facut-o mai devreme,...am venit fara ambreiaj din Istanbul pana acasa,..in BG am si cazut...abia puteam sa opresc,...schimbarea in sus a vitezelor fiind oarecum posibila dar retrogradarea NU.

 

Din pacate, BMW nu ofera piese de schimb dar, din cate am cautat pe net (youtube), cele doua garnituri ale pistonului master s-ar potrivi de la KTM,

cod KTM 61002032000.

post-27837-0-68896400-1506585188_thumb.jpg

 

Pistonul slave se murdareste ca dracu dupa atat timp

post-27837-0-02022600-1506585230_thumb.jpg

 

Lichidul de ambreiaj se face negru si urat mirositor

post-27837-0-45262000-1506585287_thumb.jpg

 

Pistonul slave din spatele sigurantei

post-27837-0-85655100-1506585336_thumb.jpg

 

Are garnitura ok

post-27837-0-16551700-1506585366_thumb.jpg

 

 

..daca intereseaza pe cineva, revin cu completari privind modalitatea de umplere cu ulei mineral a sistemului,...se face altfel aerisirea decat pentru frane.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

 

Cred ca am avut aceeasi problema cu diferenta ca a fost depistata in fasa - se vede pe pistonul din slave ca s-a rotit in cilindru din cauza ca rulmentul de "presiune" nu a mai preluat miscarea de rotatie din tija impingatoare,

Garnitura este un simering clasic U si se gaseste la magazinele de garnituri/oringuri/simeringuri - aveam pe udeva codul.

Dar nu va rezolva problema curgerii din cauza striatiilor de pe piston/camasa.

La mine s-a rezolvat prin inlocuirea slave-ului.

PS - Problema cea mai trista este ca atunci cand incepe sa curga slave-ul - uleiul se duce pe tija impingatoare fix in centrul discului de ambreiaj. Se poate face o crestatura in buza slave-ului de 1mm latime si 2mm adancime care rezolva aceasta problema - cand curge macar are unde sa curga in exterior si poti detecta mult mai repede problema.

 

numai bine,

paul

Editat de ivanp
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Kristian K changed the title to BMW R1200/1250 GS/GSA/RS/RT/R LC - 2013->

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...