Sari la conținut

BMW R1200/1250 GS/GSA/RS/RT/R LC - 2013->


Postări Recomandate

Salut,

 

Cred ca am avut aceeasi problema cu diferenta ca a fost depistata in fasa - se vede pe pistonul din slave ca s-a rotit in cilindru din cauza ca rulmentul de "presiune" nu a mai preluat miscarea de rotatie din tija impingatoare,

Garnitura este un simering clasic U si se gaseste la magazinele de garnituri/oringuri/simeringuri - aveam pe udeva codul.

Dar nu va rezolva problema curgerii din cauza striatiilor de pe piston/camasa.

La mine s-a rezolvat prin inlocuirea slave-ului.

PS - Problema cea mai trista este ca atunci cand incepe sa curga slave-ul - uleiul se duce pe tija impingatoare fix in centrul discului de ambreiaj. Se poate face o crestatura in buza slave-ului de 1mm latime si 2mm adancime care rezolva aceasta problema - cand curge macar are unde sa curga in exterior si poti detecta mult mai repede problema.

 

numai bine,

paul

Multumesc de completari,

 

Mi-ar prinde bine codul garniturii,...si sper sa nu fie nevoie de piston nou,..tija parea uscata (are undeva o bucsa crestata in diagonala, din pasla)

 

Banuiesc ca zici de o crestatura care sa se prelungeasca cumva din cea existenta

post-27837-0-51098200-1506586693_thumb.jpg

 

 

p.s. in capatul pistonului e o bucsa de rotire, care la montaj trebuie umpluta cu moly grease.

 

 

Toate bune !

Iulian

Editat de 22iulian
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 12,5k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

1150 gsa nu are esa, dar se pot regla in acelasi fel in care reglezi suspensia stock, diferenta e ca astea noi vin setate special pentru tine.

Eu sunt mai greu si umblu in marea majoritate a timpului cu pasager. Autostrada prind cam o data pe an, cand merg in Grecia si nu mi-e greu sa intaresc putin suspensia pentru asta, in rest, drumuri rele, dar offroad nu fac, pentru asta am ktm-ul...

 

La cele cu Esa, reglezi ca inainte, din buton.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mi-ar prinde bine codul garniturii,...si sper sa nu fie nevoie de piston nou,..tija parea uscata (are undeva o bucsa crestata in diagonala, din pasla)

 

Banuiesc ca zici de o crestatura care sa se prelungeasca cumva din cea existenta

p.s. in capatul pistonului e o bucsa de rotire, care la montaj trebuie umpluta cu moly grease.

Toate bune !

Iulian

Salut,

 

Caut codul de la garnitura si dimensiunile si ti le zic.

Da, o crestatura care sa fie in partea cea mai de jos, perpendicular pe sol. Eu am facut-o cu flexul cu panza subtire astfel incat sa treaca putin de gulerul acela care intra in gaura de montare.

Aveam pe undeva niste poze dar nu dau de ele la prima cautare.

Acolo sub bucsa aceea de rotire exista bile - este un rulment axial dar la un moment dat nu mai lucreaza cum trebuie si nu mai face fata turatiei.

 

numai bine,

paul

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si la mine pe la 50K a fost schimbat slave-ul. de atunci la max. 20k schimbat lichidul hidraulic si all ok. Oricum, ar trebui sa se vada claritatea lui in borcanasul de pe ghidon, sau ma insel (nu se recircula cumva lichidul in sistem) ?

Nu, nu se recircula dar exista probabil o ascensiune termica,..cel cald ia locul celui de sus (mai rece)..altfel nu-mi explic cum se murdareste inclusiv cel din borcanasul de pipi

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

mersi mult Iulica.

Lichidul de frana l-am schimbat acu 2 ani, e trecut pe lista dar o sa schimb si ambreiajul.

banuiesc ca se schimba usor s-o fac eu in garaj

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dar totusi, in ce masura sunt apoi reglabile? Nu inteleg asta cu specificatul greutatii etc. Ca nu mergi mereu cu pasager si/sau fix cu aceeasi greutate de bagaj. Si cum adica toate tipurile de drum pe care circuli? Nu o data mi s-a intamplat sa merg in aceeasi si de la autostrada impecabila la off cu sleauri adanci si pietre... d-apai intr-un sezon intreg.

 

La cele care se pun alaturi de ESA, banuiesc ca functiile ESA raman aceleasi si e clara treaba.

 

Pai e simplu, Vlad: la fel de reglabile ca orice suspensie OEM BMW cu ESA :)

O suspensie ESA nu e decat o suspensie reglabila pe toate cele trei caracteristici dar la care reglajul se face electronic.

La Wilbers (sau orice altceva) reglezi preloadul arcului, respectiv amortizarea pe compresie si revenire manual. Daca ai ESA clasic faci asta din buton. Singurul avantaj la ESA clasic este ca e idiot proof, adica nu trebuie sa intelegi nimic din mecanismul suspensiei ci doar o pui pe sport, comfort, etc. iar cei trei parametri se regleaza pentru tine automat. Cei de la Wilbers de exemplu pot integra mecanismul ESA de pe amortizorul OEM in amortizorul lor, care este servisabil. Lumea uita ca amortizorul are in el un ulei ce trebuie schimbat periodic. Plus piese supuse uzurii.

 

ESA asta nou, precum si skyhook-ul de la ducati e un pic mai destept in ideea ca sunt semi-active. Adica isi regleaza amortizarea singure, reactiv, in functie de conditiile de drum. ESA cu auto-leveling doar regleaza preload-ul arcului automat astfel incat sa ajunga la compresia optima a suspensiei in functie de incarcatura. Nu e nimic magic aici ... ESA nu inseamna ca ai un arc magic ce e potrivit pentru orice incarcatura posibila. Gandeste-te la extreme: rider de 65kg singur, respectiv motocicleta incarcata maxim cu toate cele 220+ kg acceptate.

Editat de stokerel
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

mersi mult Iulica.

Lichidul de frana l-am schimbat acu 2 ani, e trecut pe lista dar o sa schimb si ambreiajul.

banuiesc ca se schimba usor s-o fac eu in garaj

Nu trebuie sa schimbi ambreiajul,..doar sa speli capatul pistonului (rulmentul) si sa-l gresezi (am folosit o vaselina utilizata la etriere de camioane,..rezistenta la temperaturi ridicate si la apa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai e simplu, Vlad: la fel de reglabile ca orice suspensie OEM BMW cu ESA

 

Pai asta am spus din start, cu ESA imi e clar. Si ca se integreaza Wilbers cu ESA existent etc si faptul ca amortizorul este servisabil, ceea ce iar mi se pare important (cu conditia sa fie ceva foarte facil, sa poti face la un service "oarecare", fara sa depinzi de un service BMW la mama naibii)

 

Ce nu-mi era clar: care este logica acelei setari custom pt. fiecare client in parte cu care se lauda, cum am spus, avand in vedere ca poti merge totusi cu/fara bagaj sau nu prea poti spune ca mergi pe drum d-ala sau d-ala, ca d-aia ti-ai luat GS, sa mergi peste tot cu el. A incercat Gabi sa-mi spuna dar nu pot sa zic ca acum imi e mult mai clar, poate imi scapa ceva. Ma rog, daca din start tu ca utilizator ai 120kg in comparatie cu altul de vreo 80, inteleg ca se face o diferenta dar variabilele legate de pasager/bagaj si diferite drumuri raman.

 

Daca ai ESA clasic faci asta din buton. Singurul avantaj la ESA clasic este ca e idiot proof, adica nu trebuie sa intelegi nimic din mecanismul suspensiei ci doar o pui pe sport, comfort, etc. iar cei trei parametri se regleaza pentru tine automat.

 

ESA asta nou, precum si skyhook-ul de la ducati e un pic mai destept in ideea ca sunt semi-active.

Te cam contrazici zingur in acelasi rand :) ESA are doua mari avantaje: ca faci din buton si e simplu si rapid (si nu trebuie sa cobori, clickuri etc) si ca este cum ai zis tu "idiot proof", ambele fiind foarte importante dupa parerea mea.

Eu folosesc mult ESA, setarile diferite... Si mai ales in combinatie cu riding-modes, e priceless!

 

ESA asta nou este si mai si! Am bagat off sleauri si pietroaie, ridicata imediat la maxim... cand am urcat-o in tren, coborata la minim... mers normal pe auto, nu mai stai sa te gandesti cate bagaje ai sau daca s-a urcat pasagera si uitasei sa setezi :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ideea suspensiei custom este ca vei avea un reglaj perfect pentru felul in care folosesti motocicleta cel mai des. De exemplu singur, cu ceva bagaj usor. Producatorul suspensiei (sau tunerul) iti alege un arc perfect potrivit acelei greutati, precum si o gama de reglaje a amortizarii. In orice alt caz, de incarcatura mai mare de exemplu vei avea un compromis mai mic sau mai mare, in functie de cat de mult te abati de la ideal.

 

O suspensie OEM este exact acelasi lucru - un compromis. Daca greutatea pe care o pui pe motocicleta pica fix unde trebuie referitor la tipul arcului atunci totul e ok. Problemele apar atunci cand esti mai usor sau mai greu - in cazurile astea vei avea tot timpul un compromis mai mic sau mai mare. Problema aici este ca nu stii care este greutatea ideala, nu scrie nicaieri in fisa tehnica si nici n-ai cum sa cumperi motocicleta noua cu arcul potrivit greutatii tale. Cumperi ce ti se da si gata.

 

Relativ la ESA clasic, ce incercam sa transmit este ca nu are nici un efect asupra calitatii propriu-zise a suspensiei, ci doar asupra usurintei in a o regla. Ceea ce poate conta mult pentru cine nu vrea sa-si bata capul sau pentru cine are nevoie sa schimbe des reglajele. Nu imi rau seama unde m-am contrazis.

 

Cea adaptiva e dintr-o cu totul alta liga, perfect de acord.

Editat de stokerel
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu imi rau seama unde m-am contrazis.

 

Am crezut ca s-a inteles: tu si zis "singurul avantaj" iar eu am zis ca sunt doua avantaje, amandoua importante, cel mentionat de tine (idiot proof, ca ai setarile deja predifinite) plus cel... tocmai mentionat de tine inainte de a zice asta, si anume "ca faci asta din buton". ;)

 

Revenind la Wilbers si servisarea lui.... deci, daca incepe sa curga amortizorul, asa cum a patit omul de la care a pornit discutia si asa cum i s-a mai aintamplat unui amic de-al meu prin mijlocul Turciei (la el a fost pe fata), ce poti face concret? Adica sa zicem ca solutia BMW este sa schimbi amortizorul care, pe langa ca este scump, trebuie comandat, dureaza bla-bla. La unul Wilbers ce faci? Il poti repara oriunde si eventual cu costuri minime?

 

Si pt ca s-a vorbit concret de ESA... dar daca ti se strica un amortizor la un BMW fara ESA care este diferenta de fapt? Banuiesc ca tot nu poate fi reparat, ca tot trebuie comandat la BMW, poate doar ca este mai ieftin... dar plimbarea tot s-a cam dat peste cap, nu?

Editat de KHK
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

 

Revenind la Wilbers si servisarea lui....

 

Daca ti se strica in drum e cam totuna - specialisti in suspensii nu gasesti pe toate drumurile, nici vorba, asa ca ai pus-o. Ideea cu amortizorul (usor) servisabil era alta, am mai spus deja dar nu s-a inteles: poti preveni multe din defectiunile astea aparent subite printr-o mentenanta corespunzatoare.

Amortizoarele OEM de pe majoritatea motocicletelor nu sunt proiectate pentru a fi servisate. Ce inseamna servisare? Schimb de ulei, simeringuri, etc. piese de uzura... Nici un manual de service din cate am citit nu da vreun interval de service pentru suspensia spate, doar cel mult pentru furca (nu vorbim de BMW cu telelever aici). Asta pentru ca nu prea ai ce-i face unui amortizor capsulat; doar inspectezi si schimbi tot ansamblul cand se strica, de obicei atunci cand ai nevoie mai mare. Toata ideea asta e complet gresita - uleiul din suspensie se uzeaza la fel de mult ca cel din motor afectand tot comportamentul motocicletei.

 

In schimb un amortizor ca cel Wilbers se serviseaza periodic, ei spun la fiecare 20.000km. Ce inseamna asta? Doua ore manopera la un specialist in suspensii, inclusiv montat si demontat de pe motocicleta, odata la doua sezoane. Simplu si eficient.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Amortizoarele OEM de pe majoritatea motocicletelor nu sunt proiectate pentru a fi servisate.

 

Asta banuiam si io. Ideea mea ducea catre faptul ca am tot auzit preconceptia ca daca ai ESA, vai ce naspa e ca daca se strica... io inteleg ca un amortizor ti se poate strica oricum, cu sau fara ESA, rezultatul fiind fix acelasi (ma rog, mai scumpa piesa la modelele cu ESA) dar oricum tot s-a stricat plimbarea. Dar in schimb daca se strica ceva la ESA nu-i mare bai, nu mai poti face setari, ramai pe aia pe care erai insa mergi linistit mai departe.

Oricum, merci de explicatii!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Wilbers se serviseaza periodic, ei spun la fiecare 20.000km. [...] Simplu si eficient.

 

Personal nu mi se pare nici simplu si nici eficient :) Inca o chestie pe care trebuie sa o fac la un interval relativ mic de km... Decat sa ii fac 3 revizii aluia, mai bine imi iau altul nou la 60-70mii km cand cedeaza...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Undeva la 40 % din valoarea de lista.

 

Chiar rau nu este dar avand in vedere ca inteleg ca s-a intamplat imediat la iesirea din garantie, ca esti clientul lor, mergea si mai mult. Dar 40% doar din pretul piesei? Si manopera?

» Post actualizat in 04 Oct 2017 12:31

Decat sa ii fac 3 revizii aluia, mai bine imi iau altul nou la 60-70mii km cand cedeaza...

 

Ca logica sunt de acord cu tine, si pt mine ar fi un stres in plus. Doar ca uite, cedeaza cand ti-e lumea mai draga...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Chiar rau nu este dar avand in vedere ca inteleg ca s-a intamplat imediat la iesirea din garantie, ca esti clientul lor, mergea si mai mult. Dar 40% doar din pretul piesei? Si manopera?

Cu totul.

Inteleg ca se putea si mai bine dar m-a dat in jos numarul de km. Sau ma rog in sus.

Daca esti cuminte si stai acasa esti rasplatit. :-L

 

Ca tot a venit vorba.

Ma bate gandul sa-mi adaug QuickShifter-ul... Am mers de cateva ori cu mobre care aveau dar din pacate neconcludent. Adica oras, aglomerat, fara bagaj, fara pasager.

Pareri ? Cine are...

Editat de pppandrei
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Inteleg ca se putea si mai bine dar m-a dat in jos numarul de km. Sau ma rog in sus.

 

Ma bate gandul sa-mi adaug QuickShifter-ul...

 

Da, numarul de km poate fi o "scuza" de inteles, intr-adevar.

 

 

Mie imi place mult QS, e interesant ca idee. Il folosesc din ce in ce mai mult.

Am inca senzatia, mai ales la urcat in treapta superioara, ca nu functioneaza tocmai perfect, nu-i place chiar orice regim de turatie (evident, nu ma refer la turatie joasa ca se stie ca nu pt asta a fost pus acolo), dar nici daca sunt in turatie mare nu am mereu garantia ca va schimba bine. Cel mai des mi se intampla la trecerea din 2 in 3 dar tind sa cred ca de la cutie e problema, nu de la QS neaparat.

Ce mi se mai inapla ocazinal este sa tin piciorul deasupra schimbatorului pregatit pt retrogradare si la cea mai fina atingere a talpii (pe care poate abia o percep, fiind talpa de cizma moto) sa schimbe deja in jos fara ca sa fie neaparat momentul cand as fi vrut s-o fac.

Dar una peste alta imi place, clar. Si ajuta la demaraj rapid cand este cazul.

 

Trebuie vazut si cat costa, daca mai merita pus la moto actuala sau pui la urmatoarea :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, numarul de km poate fi o "scuza" de inteles, intr-adevar.

 

 

Mie imi place mult QS, e interesant ca idee. Il folosesc din ce in ce mai mult.

Am inca senzatia, mai ales la urcat in treapta superioara, ca nu functioneaza tocmai perfect, nu-i place chiar orice regim de turatie (evident, nu ma refer la turatie joasa ca se stie ca nu pt asta a fost pus acolo), dar nici daca sunt in turatie mare nu am mereu garantia ca va schimba bine. Cel mai des mi se intampla la trecerea din 2 in 3 dar tind sa cred ca de la cutie e problema, nu de la QS neaparat.

Ce mi se mai inapla ocazinal este sa tin piciorul deasupra schimbatorului pregatit pt retrogradare si la cea mai fina atingere a talpii (pe care poate abia o percep, fiind talpa de cizma moto) sa schimbe deja in jos fara ca sa fie neaparat momentul cand as fi vrut s-o fac.

Dar una peste alta imi place, clar. Si ajuta la demaraj rapid cand este cazul.

 

Trebuie vazut si cat costa, daca mai merita pus la moto actuala sau pui la urmatoarea :D

 

Merci, cred ca mai discutam mai de mult pe tema asta si erai pro QS

Eu recunosc cand am mers cu cele cu QS am reusit foarte rar, mai ales ca era in oras, sa trec peste reflexul de a atinge ambreiajul asa ca atunci cand incercam sa schimb evident era decuplat...

Banuiesc ca face treaba buna la drum lung, serpentine si altele asemenea...

 

Ce sa zic de cost.... E undeva in jurul costului ca optional cand il pui la achizitie.

Altfel sigur costa cat nu face :), in sensul ca e un moft, poti schimba si fara. Dar na...

Legat de urmatoarea moto inca nu e la orizont. Modelul 2017 nu mi se pare ca justifica schimbarea. Are clar cateva chestii care-mi plac si de care m-as bucura sa le am dar mai astept.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

N-am mers cu QS dar ... nu face de fapt ce poti face oricum, adica sa schimbi fara ambreiaj ? Chestie pe care o pot face fff usor daca accelerez sau tai gazu ? Nu inteleg ce face in plus daca oricum trebuie sa ai turatia adecvata ... :)

Editat de Xandros
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ca tot ati vorbit de suspensii - mi-a crapat si cea pe fata, asa ca o fac fac un upgrade complet in final, amortizorul spate fiind inlocuit iarna trecuta.

 

Daca nu servisez OEM-ul (ca nu se poate) sau Wilbers-ul (ca-s puturos), nu cred ca tine neaparat unul mai mult decat celalalt. Asa ca, atunci cand trag linia, este simplu: imi place Wilbers-ul cum se comporta mai mult decat cel OEM, este semnificativ mai ieftin unul nou (dar cu mecatronica mutata de pe cel OEM, pe care altfel as fi aruncat-o) si, bonus, daca nu-s puturos sau chiar ma pot lipsi de motocicleta un pic, il pot servisa si, astfel, sa am speranta ca se comporta bine si nu ma lasa in drum.

Dezavantajul mare pe care il vad este ca trebuie sa trimit amortizorul defect la ei si sa astept sa mi-l trimita inapoi, fata de varianta de a ma duce la reprezentanta si a cumpara unul nou cu livrare intr-o saptamana. Asa ca urmatoarea mea intrebare este: aveti careva unul fata folosit, GS DOHC 2012, de imprumut/inchiriat pentru vreo luna?


» Post actualizat in 07 Oct 2017 06:03

Retrag intrebarea, am gasit.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

vezi ca aici esti pe topicul de aircooled. mai exista un tipic de LC - posibil sa primesti un raspuns mai repede acolo.

 

am gasit la repezeala niste info pe adv rider, poate te ajuta: http://advrider.com/index.php?threads/pictorial-r1200gs-clutch-switch-adjustment-no-start-in-gear.376181/

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Kristian K changed the title to BMW R1200/1250 GS/GSA/RS/RT/R LC - 2013->

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...