Jump to content

Recommended Posts

Am fost la revizia de 50tkm cu mobra, nu a fost nicio problema, mi-au pus bucsele, le aveau pe stoc. KHK nu am postat eu filmuletul, dar asta nu conteaza.Deci ideea este ca oamenii de la bmw moto stiu de problema si o rezolva, cel putin la Oradea unde fac eu reviziile.

Nu stiu cum e pe la Bucuresti, dar baietii de la Oradea sunt foarte ok.

O problema putin off topic, dar poate imi dati un sfat. Am Navi V, folosesc o casca Schuberth c3 pro cu sistemul ei de comunicatie si un iphone 6s, problema este ca de prea multe ori in ultimul timp se intrerupe legatura intre ele si nu mai pot raspunde la telefon, nu mai pot asculta nici muzica de pe navi. Toate sunt cu update-urile la zi. Ar fi binevenit un sfat. Mersi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

KHK nu am postat eu filmuletul, dar asta nu conteaza.

Nu stiu cum e pe la Bucuresti, dar baietii de la Oradea sunt foarte ok.

Pai... nu asta am vrut sa zic, chiar am zis cine a postat filmuletul.

 

La Oradea e Zsolt si la Iasi e Catalin, oameni care vor sa vanda si sa aiba si clienti multumiti.

Se pare ca in alte parti nu e la fel din pacate.

 

Referitor la navi&co... se pare ca veriga slaba sunt sistemele de comunicatie. Iar daca ala nu e ok, nici telefonul nu se conecteaza, logic neavand microfon si cadti functionale.

Si noi mai avem ceva probleme cu cele de la BMW, merg ok dar nu mereu perfect. Sper ca acum la noile casti au schimbat si firma care le face sistemul de comunicatie. Castile oricum nu mai sunt Schuberth.

Oricum, despre sistemul de comunicatie de la Schuberth (care nu era acelasi ca la BMW) citisem ca nu e prea bun.

Incearca cum ti s-a sugerat deja, cu resetarile conexiunilor bt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Apropos de casti, va rog o recomandare: /index.php?/topic/749305-casca-touring/

Pai parca am mai discutat despre asta aici cu niste pagini in urma, tot la initiativa ta (scuze daca gresesc). Ia noul System 7. Pusese Robert un review recent pe topicul de casti BMW. Dar vezi totusi ca felul in care te potrivesti (sau nu) tu cu parbrizul tau este esential pt. turbulente si implicit zgomot.

Sorry ca am raspuns aici (off-topic) dar n-aveam chef de discutii ciudate si contraziceri pe topicul ala deschis de tine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut Vlad, multumesc pentru raspuns, e ok si aici. Da, am vazut review-ul la System 7. Cu cateva pagini in urma intrebam de parbriz. Am testat vreo 3 pana acum (prin amabilitatea lui Sergiu) dar inca nu am gasit unul cu care sa merg fara dopuri :)

 

Casca insa trebuie sa o schimb oricum, tocmai mi s-a rupt un piciorus de la viziera si nu mai sta ridicata. Si nu are sens sa dau 100 euro pe viziera la o casca de 7 ani.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am bmw race . Mi se pare cea mai silentioasa casca pe care am avut-o . Inaintea ei am avut gt air. Imi parea un pic mai calitativa gt air- ul dar nici asta nu e de aruncat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Xandros, parbrizul cel mai ok mi se pare wunderlich ergo marathon II, e cu vreo 10 cm mai inalt decat cel de adventure pe care il am pe mobra, am vazut sambata la un tip care avea gs lc si spunea ca nu are probleme de vant cu el. Eu am 1,82m si imi da vantul exact in viziera, cred ca e exact ce trebuie pentru o persoana mai inalta. Am vazut ca wuderlich asta are si un sistem de reglaj si de fixare suplimentara ca sa nu vibreze la viteze mari. Eu am c3pro dar e foarte important parbrizul, ca degeaba ai casca ok daca iti vine curentul de aer in fata. Cel putin la concluzia asta am ajuns eu si de abia acum imi dau seama ca nici parbrizul de gs adventure nu rezolva decat partial problema. Eu am probat c4 si system 7, c4 e ok dar e mai mica cochilia decat la c3pro si am inteles ca e si mai zgomotoasa, iar bmw evo 7 arata nemaipomenit de fain, dar parca e mai voluminoasa decat evo 6 si acum e facuta de italieni, parca agv. E cam greu de ales intre astea doua. Ambele sunt de top dpv calitativ.Bafta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Adi, asta e ce am acum: http://www.wunderlich.de/shop/en/wunderlich-screen-wind-guard-comfort-r-1200-gs-lc-42711-106-1.html

Am si sistemul de fixare, e bun ca nu mai troncane la denivelari. Are 50 cm inaltime, eu am 1.80 incaltat :) In pozitia de jos imi arunca aerul in partea de sus a vizierei, sus peste casca sau chiar in aerisirile de S1 Pro (care sunt penibil de mari). Oricum, la peste 80-90 km/h deja incepe zgomotul.

 

Astia la absolut toate parbrizele scriu: less turbulence (nu conteaza ca are 15 cm sau 50 cm inaltime).

 

Parbrizul de Adventure imi arunca aerul fix in ochi, nu puteam merge cu viziera deschisa. Cu viziera inchisa era insa mult mai liniste decat cu al meu. Cel standard nu mi-a placut deloc.

 

Am mai testat un Vstream Ztechnik si am descoperit ca, desi are tot 50 cm inaltime, a fost mai liniste decat cu al meu (conteaza si forma lui).

 

Nu cred ca rezolv problema zgomotului doar prin schimbarea castii dar oricum trebuia sa o schimb. Dupa ce vine C3 Pro-ul ramane sa ma decid ce parbriz iau. C4 nu mi-a placut, ochelarii de soare nu coboara la fel de jos ca la C3, pare sa fie orientata mai mult spre sport-touring ca pozitie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

... e cu vreo 10 cm mai inalt decat cel de adventure pe care il am pe mobra, ...

 

Pfuai, as muri asfixiat in spatele lui :)) Si ala simplu de adv mi se pare prea mult, daramite inca 10cm peste el :D

Cel de pe gs standard mi se pare raportul ideal intre protectie la vijelie si "fresh air".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pfuai, as muri asfixiat in spatele lui :)) Si ala simplu de adv mi se pare prea mult, daramite inca 10cm peste el

Cel de pe gs standard mi se pare raportul ideal intre protectie la vijelie si "fresh air".

 

De acord cu toate ideile tale.

 

@ Xandros, ca sa vezi cat de silentioasa este casca efectiv, mergi cateva sunte de metri in picioare. Sau dai parbrizul jos de tot ca se scoate din doua suruburi imediat. S-ar putea sa fii surprins, mai ales laasta noua. Si o sa vezi cata influenta (negativa) poate avea parbrizul.

 

Oricum, este foarte important cum se potriveste fiecare cu un parbriz, inclusiv casca... Adica mai concret, eu la acelasi parbriz merg cu casca SH6 deschisa (manndibula) fara probleme inclusiv la viteze de autostrada (merg cam 80% din timp cu casac deschisa, stiu ca nu e cel mai safe dar imi place tare mult asa) in timp ce atunci cand merg cu SH5 (facuta open face) am turbulente nasoale in zona urechilor pecare atunci cand aveam dohc-ul nu le aveam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am incercat fara parbriz (si cu un Puig Racing), nu mi se pare deloc mai bine, la viteza imi intoarce casca pe cap :D

 

De gustibus, oricum .. de acord insa ca fiecare combinatie e aproape unica (parbriz + inaltime pilot + casca) deci pentru fiecare e alta experienta. Abia astept sa vina C3-ul si sa vad diferentele. Apoi ma apuc sa mai testez si alte parbrize, pana gasesc "compromisul" ... ca perfect (protectie la vant + ventilatie) nu are cum sa fie pe moto :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am incercat fara parbriz (si cu un Puig Racing), nu mi se pare deloc mai bine, la viteza imi intoarce casca pe cap

 

Eu m-am referit sa mergi o perioada scurta in picioare sau fara parbriz, doar sa vezi ca asa casca, foarte probabil, este destul de silentioasa, fara vreo influenta a turbulentelor. Normal ca pe termen lung nu e prea placut, e ca si cum ai fi pe naked. Nici eu nu am rezistat prea mult cu parbrizul original Rallye :D Mi-am pus din nou pe cel low de la Wunderlich.

 

Si eu folosesc dopuri, tot pe cele ieftine din spuma gen 3M si sunt multumit. Mai nasol este ca, mai ales la drum lung, cu dopurile am tendinta sa merg mult mai tare.

Am incercat si unele dintre cele mai laudate dopuri, Alpine Motosafe, care au doua filtre diferite pt. trepte diferite de zgomot, nu m-am impacat bine cu ele (fizic, in ureche, ca altfel isi fac treaba bine) si am renuntat la ele. Am insa prieteni care le folosesc si sunt multumiti de ele.

Alt prieten si-a facut aici dopuri pe comanda, la medic specialist, cu mulaj pe urechea lui si special pentru zgomotele specifice moto. Costa cam 150€ dar cred ca o sa incerc si varianta asta, teoretic ar trebui sa fie ea mai buna.

 

Revenind la parbriz, indiferent de ce dopuri folosesti, de turbulente tot trebuie scapat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai... nu asta am vrut sa zic, chiar am zis cine a postat filmuletul.

 

La Oradea e Zsolt si la Iasi e Catalin, oameni care vor sa vanda si sa aiba si clienti multumiti.

Se pare ca in alte parti nu e la fel din pacate.

 

Referitor la navi&co... se pare ca veriga slaba sunt sistemele de comunicatie. Iar daca ala nu e ok, nici telefonul nu se conecteaza, logic neavand microfon si cadti functionale.

Si noi mai avem ceva probleme cu cele de la BMW, merg ok dar nu mereu perfect. Sper ca acum la noile casti au schimbat si firma care le face sistemul de comunicatie. Castile oricum nu mai sunt Schuberth.

Oricum, despre sistemul de comunicatie de la Schuberth (care nu era acelasi ca la BMW) citisem ca nu e prea bun.

Incearca cum ti s-a sugerat deja, cu resetarile conexiunilor bt.

 

Hai sa ma bag si eu in seama pe tema furcii fata la 72.000 km, R1200 Gs Adv (2015) si a garantiei / post garantiei

 

La bucuresti (ABV) am fost pentru o alta problema (cea de mai jos).

Au masurat distanta existenta au constatat ca e necesara interventia si m-am ales cu bucsile montate odata cu revizia pe care oricum trebuia sa o fac... fara nicio discutie sau alte batai de cap....n-am ce sa comentez...inteleg ca am fost de altfel printre primii care a beneficiat de noile bucse la ABV

 

Legat de garantie/post garantie astept un raspuns pentru amortizorul spate care a crapat la 5 zile dupa iesirea din garantie :( .... raspunsul ar fi un pret ceva mai prietenos fata de cel standard de 2000 €, avand in vedere ca eram pe buza garantiei ....

Acum merg cu un amortizor de GS standard de la dezmembrari montat in Maroc unde era singura varianta decenta ca pret si timp de asteptare... pare ok si asta de GS (am deja vreo 12.000 km cu el) doar ca e ceva mai jos decat cel original si nici nu stiu cat tine avand in vedere ca e second... Nu ma grabesc foarte tare pentru ca nu mai fac mari drumuri in curand, sunt curios cum (cu cat) o sa se solutioneze.

Edited by pppandrei

Share this post


Link to post
Share on other sites

Legat de garantie/post garantie astept un raspuns pentru amortizorul spate care a crapat la 5 zile dupa iesirea din garantie :( .... raspunsul ar fi un pret ceva mai prietenos fata de cel standard de 2000 €, avand in vedere ca eram pe buza garantiei ....

 

Daca motocicleta este cumparata de la ei si servisata la ei, eu zic ca ar trebui sa suporte mare parte din cost... as zice macar 60-75%, cu atat mai mult cu cat s-a intamplat la numai 5 zile dupa cum spui tu.

Dar de ce nu ai extins garantia? Numar prea mare de km?

 

N-am patit niciodata si sper sa nici nu patesc... dar cum se manifestat problema cu amortizorul tau? A facut o data poc si gata sau...?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Motocicleta a fost cumparata de la ABV si servisata doar acolo. O singura exceptie, revizia de 10.000 km pe care am facut-o la Villach dar tot la service BMW Motorrad…

 

Cum amortizorul e simpul.

 

Ca sa fiu mai precis legat de garantie..

 

garantia expira pe 11.06

 

pe 02.06 am fost in service – revizie, verificat ESA/amortizor

pe 14.06 am plecat din Buc. spre Genoa sa iau un ferry pana in Tanger

problema mea am aparut pe 15-16.06. Pe 19 deja in Tanger curgea evident...

pe 21.06 eram in service la Casablanca…

pe 22.06 plecam din Casablanca cu "noul" amortizor

 

Iar povestea pe lung e asa :

 

La plecarea spre Maroc stiind ca ies din garantie, ca am mers mult cu el incarcat la limita (eu am vreo 110 kg + prietena + bagaje full, cort bla bla = spre limita) dar si ca vom pleca la un drum relativ lung ( cca 15.000 de km, Ro – Maroc –Ro ) am cerut la revizie sa-l verifice… La motocicleta anterioara tot la 60 k a crapat un amortizor pe spate si am avut o temere...

 

L-au verificat vizual, era ok. Asa imi parea si mie

Au verificat ESA verificat pe calculator, iar in parametrii…

Am plecat.

 

Dupa cateva sute de km de la plecarea din Buc. am remarcat ca la viteze mari (peste 150) pe autostrada cam se flendurea de spate. Era o senzatie de instabilitate pe care am pus-o initial pe seama incarcarii nu tocmai chibzuite a cutiilor laterale…

Sau a sacilor care nu se omorau cu aerodinamica. Mai mersesem asa, dupa cum ziceam, dar am zis ca poate nu mi-a iesit mie acum reteta…

 

Asta pe autostrada, a doua zi cand am intrat pe un drum secundar prin Slovenia am fost surprins sa dau cu cizma de asfalt unde nu prea ar fi fost de ce…si parea si cam jos...

La o verificare la prima benzinarie am descoperit ca ESA e moarta in papusoi.

Arata ca e setat pe 2 persoane dar era lasata ca pentru 1 pers fara bagaje

Daca incercam sa modific nu se intampla nimic…

La fel eu o tineam pe Hard iar senzatia era de un fel de Soft…

Din pacate din cauza bagajelor nu am putut sa ma uit prea bine la amortizor…

Ca de obicei, problema am constatat-o vineri seara.

 

Sambata am vorbit, la telefon, cu cei de la Abv care mi-au dat o mica speranta ca poate e o problema de soft…

Din pacate dupa inca cateva sute de km si 2 zile pe ferry, ajuns in Maroc, am descoperit ca imi sarise ulei din amortizor…

Inca cateva sute de km mai tarziu dupa drumul Tanger – Casablanca (unde era reprezentanta BMW) totul era plin de ulei iar o viteza mai mai mare de 120 era ceva de neconceput la cum se simtea….

 

Din fericire am gasit acolo o varinata rezonabila de la dezmembrari ca altfel reuseam sa ma duc pana la Casablanca doar sa schimb amortizorul si sa ma intorc pe cel mai scurt drum la Bucuresti…. O problema era in Maroc pe langa pretul si asa... au si o taxa de lux care-l facea sa coste cu vreo 30 % mai mult acolo decat in Europa, Romania inclusiv…

Scurt pe 2, schimbat cu unu de GS normal second, facut deja cca 12.000 km. 700 euro si o zi pierduta fata de 3000 € si ceva si 10 zile lucratoare de asteptare... Minim

 

Din toata poveste eu cel mai tare injur faptul ca nu se poate servisa amortizorul (cel de pe fata e la fel)… Adica pleci si cand crapa descurca-te cum poti, de fapt simplu ….Multi bani si un timp de livrare pe masura. In Maroc se plangeau ca nefiind o piata importanta sunt pusi tot timpul la coada cand e vorba de livrarea pieselor...

 

Nu ma asteptam sa ma tina vesnic mai ales avand in vedere ca am mers cu el incarcat dar macar sa te poti pregati cumva pt un drum mai lung… plm.

The dark side of consumerism…

Inteleg ca pretul pentru noul amortizor in conditiile de mai sus e facut in De nu la noi in Ro…. Un fel de asteptam provincia…. Nu ma grabesc cine stie ca oricum va costa ceva iar asta de acum isi face treaba pentru naveta prin Buc si cateva drumuri prin RO...

 

ps. Garantia extinsa se face daca ai pana in 30.000 de km, inteleg ca se mai poate depasi nr de km dar nu cu prea mult….Eu eram bine peste 50.000 km… as fi facut fara ezitare…

post-64253-0-71824300-1506077913_thumb.jpg

post-64253-0-35532700-1506077931_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poti sa te orientezi si spre o varianta aftermarket - Wilbers fac amortizoare compatibile cu ESA. Avantajul e ca se pot servisa fara probleme si astfel poti evita aproape in totalitate surprizele neplacute.

 

Link aici.

 

- fata: 650 eur

- spate: 699 eur.

 

In Octombrie de obicei au o promotie in care scad un procent considerabil din orice comanda.

Edited by stokerel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aha, bine de stiut. O sa ma uit. Merci

Momentan astept provincia De. dupa cum ziceam. Promisiunile sunt pentru un pret apropiat :) si parca as merge pe original... nu stiu de ce...


» Post actualizat in 22 Sep 2017 11:26


Aha, bine de stiut. O sa ma uit. Merci

Momentan astept provincia De. dupa cum ziceam. Promisiunile sunt pentru un pret apropiat :) si parca as merge pe original... nu stiu de ce...

 

Am verificat e 699 € dar trebuie sa trimit si amortizorul meu asta inseamna +99 €... si mobra pe bara...

Pare misto ca poti sa reduci inaltime amortizoarelor la astia. Dar la 197 la mine nu prea e cazu :)

 

"To get a linkage to the Dynamic ESA-System you have to send in your original shock absorber. The costs are 99. If you want a lowering, you have to pick the front shock absorber as well as the rear shock absorber."

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, am mai citit si eu intre timp. Oricum ramane o varianta de luat in calcul fata de pretul amortizoarelor OEM, in functie de cum merge discutia cu "mothership"-ul.

In orice caz, mult succes! Si daca Wilbers ramane in calcule, tine ochii pe situl lor pentru reducerile din Octombrie.

 

Banuiesc ca mai sunt variante alternative si la Ohlins, Hyperpro, etc.

Edited by stokerel

Share this post


Link to post
Share on other sites

merci, ii voi urmari.

sunt multe variante alternative, touratech, pe langa cei enumerati de tine dar sunt ori cam la acelasi pret cu cel original sau chiar mai scumpe.... ma refer la pretul de lista care e in jur de 2000 €, nu cel care sper sa vina de pe "mothership" :)

 

iar la acelasi pret sincer parca as merge pe original.... faptul ca nu au reprezenta pe aici nu ma inspira...in caz de probleme ai o bataie de cap in plus...sigur pentru o diferenta de bani incepe sa merite si bataia de cap.

 

asta a contat si la achizitie mobrei ca macar am un dealer aici si cam pe oriunde in lume. nu cine stie ce mic butic care azi e maine nu prea mai e...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dupa cum spuneam, unul din marile avantaje la amortizoarele aftermarket fata de cele OEM "incapsulate" este ca se pot servisa. Cei de la RAMS in Bucuresti se ocupa si de suspensii, iar din ce am auzit fac treaba buna.

Garantia produsului este cam aceeasi peste tot, iar in caz de probleme tot la discutii cu "mothershipul" se ajunge :) faptul ca ai o reprezentanta aproape nu cred ca e atat de relevant ca la motocicleta in sine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Recunosc ca nu prea ma pricep la detalii tehnice / service.

Nici de RAMS nu stiam asa ca merci si pentru acest pont. Sunt de tinut minte.

 

Ma refeream la faptul ca prefer sa discut cu cineva in carne si oase decat pe mail. sunt oldfashion si cred ca asa e mai eficient :). dupa cum ziceam totul are legatura si cu un cost, daca pretul e mai mic pot sa fac si o epopee pe mail nu-i nicio problmea :) .

Recunosc ca partea cu servisarea suna nemaipomenit.

E o grija in minus mai ales la un drum lung si prin zone mai putin ...umblate...

Share this post


Link to post
Share on other sites

La 1150 gsa am pus wilbers, acum in vara. Nu e vorba de nici o epopee. Completezi un formular in care specifici greutatea ta, a pasagerului si bagajele + tipurile de drum pe care circuli.

Imediat m-au contactat sa le confirm datele si mi-au dat un cont pentru plata unui avans, apoi m-au anuntat cand au fost gata si am platit restull de bani si dupa aia, daca retin bine in aprox 14 zile mi-au trimis ambele amortizoare.

SImplu si fara prea multa bataie de cap. Si ai amortizoarele setate fix pe greutatea ta.

Edited by gabyshor

Share this post


Link to post
Share on other sites

Unde mai pui ca se misca mai bine motoreta mea cu Wilbers decat o facea cu cel original (eu unul sunt convins, mai ales pe off). Adica e un upgrade, la pret mai mic. Astept cu nerabdare sa-mi crape si fata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wilbers au si varianta cu ESA ? Ca e facut pe greutatea si nevoile tale e super misto. Dar na, nu mergi mereu la fel, drumurile nu sunt toate la fel de bune etc :) Si sa stai sa dai de totite si surubele ca sa ajustezi mereu nu e cea mai fun chestie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...