cry_ss Posted October 5, 2012 Share Posted October 5, 2012 Colegu' , Te-ai prins ca exemplul de pe youtube era un "extrem" ... Din momentul in care nu mai poti frana in siguranta, e clar ca nu mai ai ce cauta pe moto in acea perioada.La fel si gumele, incep sa isi piarda din proprietati din cauza frigului. Dar, asa cum zicea si un predecesor, cu un cross / enduro e fun, e putina punere in miscare a virusului moto prin vene pe timp de iarna... Altfel...cam riscant.Se intampla atatea in conditii optime, in varf de sezon, deci nu mai punem la socoteala cand e vreme nasoala (incluzand si ploaia de toamna/burnita/ceata,etc). Quote Link to post Share on other sites
Speedy.K Posted October 8, 2012 Share Posted October 8, 2012 Nu stiu de ce confunda multi iarna cu zapada si poleiul... Uite, iarna asta o sa numar zilele in care in Bucale o sa fie zapada sau polei pe carosabil. Sigur n-o sa iasa sase luni... Quote Link to post Share on other sites
silencer Posted October 8, 2012 Share Posted October 8, 2012 practic, depinde pe unde vrei sa mergi. eu ca sa ajung la munca trebuie sa strabat o bucata de centura sau dn1 deci la vitezele alea nu prea tine nici cu echipament nici cu aderenta.. o sa fie naspa. daca in schimb ai de mers un 4-5 km prin bucuresti cred ca te descurci. o iei incet si ai mega avantaj prin intersectii unde se fac coloanele de jdemii de masini. si eu sunt printre cei care vrea sa mearga iarna dar spun asta in primul sezon, n-am mai gustat inca. o sa ma echipez si sper sa fie marfa! pentru polei/zapada mi-ar fi placut tare mult un cross Quote Link to post Share on other sites
marcone Posted October 8, 2012 Share Posted October 8, 2012 (edited) Iarna sunt mai multe aspecte de care sa tii cont: vizibilitate (se lumineaza tarziu, se insereaza devreme), aderenta (cauciucurile se incalzesc mai greu, polei, zapada), confort termic. Exista solutii pentru astea dar de la un animit prag nu "se" mai merita. Pentru mine pragul asta e temperatura de zero grade, de cate ori vad ca prognoza meteo arata 0 grade pe timp de noapte, bag mobra la culcare si ma dau pe bilete autobuz, troleu, tramvai, tren samd pana cand vad iarasi temperaturi peste 0. Edited October 8, 2012 by marcone Quote Link to post Share on other sites
smar2 Posted October 8, 2012 Share Posted October 8, 2012 (edited) Eu am mers in fiecare iarna, atat timp cat era uscat pe jos. Temperatura nu-i o problema, avand in vedere ca merg doar pana la munca si inapoi (maxim 15 minute dus si 15 intors). Nici cu aderenta n-am sesizat probleme, dar e drept ca eu conduc motocicleta, n-o pilotez, deci n-am pretentii ca m-as pricepe "s-o duc la limita", cum zic fac adevaratii motociclisti... Edited October 8, 2012 by smar2 Quote Link to post Share on other sites
b374 Posted October 8, 2012 Share Posted October 8, 2012 pentru polei/zapada mi-ar fi placut tare mult un cross Vad ca multa lume zice asta - de ce? Cuie poti sa pui la orice. Fara cuie degeaba ( cine crede ca de la crampoane ai fi mai smecher pe ploaie sau gheata crede aiurea ) Quote Link to post Share on other sites
silencer Posted October 8, 2012 Share Posted October 8, 2012 parca nu m-as baga pe zapada cu o mobra de 230 de kile.. de cazut sau alunecat sigur o faci, eu am simtit asta doar pe nisip, un petic de cateva zeci de cm patrati. a prins aderenta singura. Quote Link to post Share on other sites
DragosM Posted October 8, 2012 Share Posted October 8, 2012 asta cu mersul iarna cu motorul este din ciclul "mai mult fanatism decat creier". chiar e nevoie de cineva sa iti zica de ce nu e OK ? motivele sunt atat de evidente incat... exact, nimic. asa se face diferenta intre motociclistii isteti si cei mai putin isteti. Inca una din ciclul "Cine nu face ca mine este prost" Quote Link to post Share on other sites
Phoenix78 Posted October 8, 2012 Share Posted October 8, 2012 In primul an esti "moto-horny", vrei de multe ori, de cate ori poti, in orice conditii, mai scurt, mai lung, oricum sa fie! Apoi, in timp, parca preferi sa fie lung si satisfacator. corect !!! Quote Link to post Share on other sites
b374 Posted October 8, 2012 Share Posted October 8, 2012 (edited) parca nu m-as baga pe zapada cu o mobra de 230 de kile.. de cazut sau alunecat sigur o faci, eu am simtit asta doar pe nisip, un petic de cateva zeci de cm patrati. a prins aderenta singura. Stai linistit ca kilele in minus nu aduc aderenta extra prin oras... nici crampoanele pe gheata sau asfalt ud... este minimal mai bine cu crampoane in cazul unei maini de nisip imprastiate pe asfalt decat cu gume de strada... ca o fi mai usoara e alta treaba dar pe gheata nu mai conteaza iar in zapada mai mare oricum se infunda si tot nu mergi cursiv... si vorbesc de mobre usoare... cuie sau ce a pus anterior Stulewa sunt solutiile daca vrei sa si ai parte de fun. Edited October 8, 2012 by b374 Quote Link to post Share on other sites
T I M B E R L A N D Posted October 9, 2012 Share Posted October 9, 2012 (edited) Stai linistit ca kilele in minus nu aduc aderenta extra prin oras... nici crampoanele pe gheata sau asfalt ud... este minimal mai bine cu crampoane in cazul unei maini de nisip imprastiate pe asfalt decat cu gume de strada... ca o fi mai usoara e alta treaba dar pe gheata nu mai conteaza iar in zapada mai mare oricum se infunda si tot nu mergi cursiv... si vorbesc de mobre usoare... cuie sau ce a pus anterior Stulewa sunt solutiile daca vrei sa si ai parte de fun. uite aici cea mai buna solutie incercata si de alti colegi cu tenere-ul vechi : surubul m 6 pe partea cu camera este cu cap rotunjit (gasesti la baumax,dedeman,bricostore) gauresti din interior spre exterior cu burghiu de 5 mm pt a putea baga fortat surubul de 6 mm...e munca de chinez batran sa dai gauri in fiecare crampon , dar distractia e maxima(am ajutat un prieten la manufacturarea celor 2 roti de xt 600 ... dupa ce ai terminat de bagat si strans cu piulite toate suruburile , se ia una bucata de camera veche se taie cam 10 cm si se lipeste cu montage kit pe interior peste capul rotunjit al suruburilor(protectie suplimentara pt camera ta , desi nu e nevoie) deci prin zapada de 20-30 cm zbori nu alta la 2-3 iesiri verifici piulitele sa fie stranse.....noi am pus piulite normale (mai exista si acele piulite cu sistem antidestrangere dar erau cam scumpe {au ceva plastic pe interior).... Edited October 9, 2012 by timberland0910 Quote Link to post Share on other sites
Lupu Posted October 9, 2012 Share Posted October 9, 2012 Se poate, cel mai safe cu Nipra / Uralul sau dupa caz Bemvenipra cu ATAS. Eu prefer "chinuiala" in coloana + caldurica decat frigul si chinuiala pe aderenta nema si jegul aruncat de soferi. Fiecare cum crede. Quote Link to post Share on other sites
blackd1rt Posted October 9, 2012 Share Posted October 9, 2012 Eu am RCA pe un an. Rock on! (DISCLAMER: nu e o reprezentare adecvata a motorului meu. Al meu n-are carene, e albastru, iar eu am echipament gros, casca pe cap si manusi in maini. In rest e la fel!) (si am dintii mai mici) Quote Link to post Share on other sites
Sergiu_Q Posted October 9, 2012 Share Posted October 9, 2012 Se poate, cel mai safe cu Nipra / Uralul sau dupa caz Bemvenipra cu ATAS. Eu prefer "chinuiala" in coloana + caldurica decat frigul si chinuiala pe aderenta nema si jegul aruncat de soferi. Fiecare cum crede. cand eram mai tineri mai faceam dinastea cu nepra cu atas. dar si asa eram cu mucii in nas si nu era nici un fun. eu personal consider ca mi-as bate joc de mine daca merg pe frig extrem /zapada/ polei. risti sa iei vreo tranta aiurea care sa te tina pe bara o vara intreaga (sau chiar sa dai coltul) mai bine merg pe motoreta pana la 80 de ani decat sa ma dau zmeu pe gheata 2 ani Quote Link to post Share on other sites
throttle Posted October 9, 2012 Share Posted October 9, 2012 in primul an de motoreala am mers zi de zi pana a doua zi de Craciun..din a treia zi m-am internat 2 saptamani cu pneumonie..motiv ptr care: a se vedea semnatura... cel mult merge asa o ora de fun pe coclauri prin zapada cu capra.. Quote Link to post Share on other sites
BigAir Posted October 9, 2012 Share Posted October 9, 2012 sezonul nu se incheie niciodata: ori migrezi ori te adaptezi super tare! cam cat costa modificarea? Quote Link to post Share on other sites
cooldeep Posted October 10, 2012 Share Posted October 10, 2012 si totusi are cineva cauciucuri de iarna in afara de K60 urile descrise printre primele posturi ? si daca da, este o diferenta mare de aderenta intre cele de iarna is cele de vara ? Quote Link to post Share on other sites
Speedy.K Posted October 10, 2012 Share Posted October 10, 2012 si totusi are cineva cauciucuri de iarna in afara de K60 urile descrise printre primele posturi ? si daca da, este o diferenta mare de aderenta intre cele de iarna is cele de vara ? Vezi ca la Heidenau exista si niste gume de-a dreptu' de iarna. http://www.heidenau.ro/cauciucuri-heidenau/snow-tex-motociclete Quote Link to post Share on other sites
cooldeep Posted October 10, 2012 Share Posted October 10, 2012 (edited) solutii mai sunt Irc SN23 urban snow, sau Sava MC32, din pacate nu toti producatorii ofera solutii pt toate dimensiunile de roti si mai ales la indici normali de viteze, din pacte mai sunt profile la alti producatori care sunt de iarna dar au profile aproape de vara usor modificate dar cu alti compusi in materialul folosit. exemplu K60 Vs K66 de la haidenau. intrebarea ramane. efetiv a mai testat si altcineva gumele de iarna ? in afara de Heidenau K60 ? Edited October 10, 2012 by cooldeep Quote Link to post Share on other sites
Phoenix78 Posted October 10, 2012 Share Posted October 10, 2012 Eu prefer "chinuiala" in coloana + caldurica decat frigul si chinuiala pe aderenta nema si jegul aruncat de soferi. Fiecare cum crede. agree ... nu sunt asa moto-horny pentru moto iarna. Mai intram si la cutie, la caldurica. Prea mult dureaza echipatul/dezechipatul indiferent de distanta parcursa. Ziua e scurta, timpul mai improbabil. Si apoi, cum e cand intri in conserva la - 20 0 C si incalzirea din scaun i-ti "desfata" salele ??? Quote Link to post Share on other sites
frigider Posted October 10, 2012 Share Posted October 10, 2012 Iarna as renunta in intregime la mersul cu pasager, de exemplu. parca ajuta la aderenta pasagerul.. eu unul m-as da iarna, dar sa am o capra/cross sa o iau pe campuri. Quote Link to post Share on other sites
RaduG. Posted January 13, 2013 Share Posted January 13, 2013 http://www.realitatea.net/cursa-de-motoare-pe-gheata-pneuri-incinse-motoare-turate-si-adrenalina-maxima_1089663_video.html#view http://www.aerostich.com/self-tapping-carbide-tire-studs.html Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.