Jump to content

Recommended Posts

Colegu' ,

Te-ai prins ca exemplul de pe youtube era un "extrem" ...

Din momentul in care nu mai poti frana in siguranta, e clar ca nu mai ai ce cauta pe moto in acea perioada.La fel si gumele, incep sa isi piarda din proprietati din cauza frigului.

Dar, asa cum zicea si un predecesor, cu un cross / enduro e fun, e putina punere in miscare a virusului moto prin vene pe timp de iarna...

Altfel...cam riscant.Se intampla atatea in conditii optime, in varf de sezon, deci nu mai punem la socoteala cand e vreme nasoala (incluzand si ploaia de toamna/burnita/ceata,etc).

Link to post
Share on other sites

Nu stiu de ce confunda multi iarna cu zapada si poleiul...

Uite, iarna asta o sa numar zilele in care in Bucale o sa fie zapada sau polei pe carosabil. Sigur n-o sa iasa sase luni...

Link to post
Share on other sites

practic, depinde pe unde vrei sa mergi. eu ca sa ajung la munca trebuie sa strabat o bucata de centura sau dn1 deci la vitezele alea nu prea tine nici cu echipament nici cu aderenta.. o sa fie naspa. daca in schimb ai de mers un 4-5 km prin bucuresti cred ca te descurci. o iei incet si ai mega avantaj prin intersectii unde se fac coloanele de jdemii de masini.

 

si eu sunt printre cei care vrea sa mearga iarna dar spun asta in primul sezon, n-am mai gustat inca. o sa ma echipez si sper sa fie marfa!

pentru polei/zapada mi-ar fi placut tare mult un cross

Link to post
Share on other sites

Iarna sunt mai multe aspecte de care sa tii cont: vizibilitate (se lumineaza tarziu, se insereaza devreme), aderenta (cauciucurile se incalzesc mai greu, polei, zapada), confort termic.

Exista solutii pentru astea dar de la un animit prag nu "se" mai merita. Pentru mine pragul asta e temperatura de zero grade, de cate ori vad ca prognoza meteo arata 0 grade pe timp de noapte, bag mobra la culcare si ma dau pe bilete autobuz, troleu, tramvai, tren samd pana cand vad iarasi temperaturi peste 0.

Edited by marcone
Link to post
Share on other sites

Eu am mers in fiecare iarna, atat timp cat era uscat pe jos. Temperatura nu-i o problema, avand in vedere ca merg doar pana la munca si inapoi (maxim 15 minute dus si 15 intors). Nici cu aderenta n-am sesizat probleme, dar e drept ca eu conduc motocicleta, n-o pilotez, deci n-am pretentii ca m-as pricepe "s-o duc la limita", cum zic fac adevaratii motociclisti...

Edited by smar2
Link to post
Share on other sites

pentru polei/zapada mi-ar fi placut tare mult un cross

 

Vad ca multa lume zice asta - de ce? Cuie poti sa pui la orice. Fara cuie degeaba ( cine crede ca de la crampoane ai fi mai smecher pe ploaie sau gheata crede aiurea )

Link to post
Share on other sites

parca nu m-as baga pe zapada cu o mobra de 230 de kile.. de cazut sau alunecat sigur o faci, eu am simtit asta doar pe nisip, un petic de cateva zeci de cm patrati. a prins aderenta singura.

Link to post
Share on other sites

asta cu mersul iarna cu motorul este din ciclul "mai mult fanatism decat creier". chiar e nevoie de cineva sa iti zica de ce nu e OK ?

motivele sunt atat de evidente incat... exact, nimic.

 

asa se face diferenta intre motociclistii isteti si cei mai putin isteti.

 

Inca una din ciclul "Cine nu face ca mine este prost"

Link to post
Share on other sites

In primul an esti "moto-horny", vrei de multe ori, de cate ori poti, in orice conditii, mai scurt, mai lung, oricum sa fie! Apoi, in timp, parca preferi sa fie lung si satisfacator.

 

:lol: corect !!!

Link to post
Share on other sites

parca nu m-as baga pe zapada cu o mobra de 230 de kile.. de cazut sau alunecat sigur o faci, eu am simtit asta doar pe nisip, un petic de cateva zeci de cm patrati. a prins aderenta singura.

 

Stai linistit ca kilele in minus nu aduc aderenta extra prin oras... nici crampoanele pe gheata sau asfalt ud... este minimal mai bine cu crampoane in cazul unei maini de nisip imprastiate pe asfalt decat cu gume de strada... ca o fi mai usoara e alta treaba dar pe gheata nu mai conteaza iar in zapada mai mare oricum se infunda si tot nu mergi cursiv... si vorbesc de mobre usoare... cuie sau ce a pus anterior Stulewa sunt solutiile daca vrei sa si ai parte de fun.

Edited by b374
Link to post
Share on other sites

Stai linistit ca kilele in minus nu aduc aderenta extra prin oras... nici crampoanele pe gheata sau asfalt ud... este minimal mai bine cu crampoane in cazul unei maini de nisip imprastiate pe asfalt decat cu gume de strada... ca o fi mai usoara e alta treaba dar pe gheata nu mai conteaza iar in zapada mai mare oricum se infunda si tot nu mergi cursiv... si vorbesc de mobre usoare... cuie sau ce a pus anterior Stulewa sunt solutiile daca vrei sa si ai parte de fun.

 

uite aici cea mai buna solutie incercata si de alti colegi cu tenere-ul vechi :

 

 

 

 

surubul m 6 pe partea cu camera este cu cap rotunjit (gasesti la baumax,dedeman,bricostore) gauresti din interior spre exterior cu burghiu de 5 mm pt a putea baga fortat surubul de 6 mm...e munca de chinez batran sa dai gauri in fiecare crampon , dar distractia e maxima(am ajutat un prieten la manufacturarea celor 2 roti de xt 600 :) ... dupa ce ai terminat de bagat si strans cu piulite toate suruburile , se ia una bucata de camera veche se taie cam 10 cm si se lipeste cu montage kit pe interior peste capul rotunjit al suruburilor(protectie suplimentara pt camera ta , desi nu e nevoie) deci prin zapada de 20-30 cm zbori nu alta

la 2-3 iesiri verifici piulitele sa fie stranse.....noi am pus piulite normale (mai exista si acele piulite cu sistem antidestrangere dar erau cam scumpe {au ceva plastic pe interior)....

post-67006-0-54052200-1349758170_thumb.jpg

Edited by timberland0910
Link to post
Share on other sites

Se poate, cel mai safe cu Nipra / Uralul sau dupa caz Bemvenipra cu ATAS. :)

 

Eu prefer "chinuiala" in coloana + caldurica decat frigul si chinuiala pe aderenta nema si jegul aruncat de soferi. Fiecare cum crede.

Link to post
Share on other sites

Eu am RCA pe un an. Rock on! :transport-040:

 

 

(DISCLAMER: nu e o reprezentare adecvata a motorului meu. Al meu n-are carene, e albastru, iar eu am echipament gros, casca pe cap si manusi in maini. In rest e la fel!)

 

(si am dintii mai mici)

Link to post
Share on other sites

Se poate, cel mai safe cu Nipra / Uralul sau dupa caz Bemvenipra cu ATAS. :)

 

Eu prefer "chinuiala" in coloana + caldurica decat frigul si chinuiala pe aderenta nema si jegul aruncat de soferi. Fiecare cum crede.

cand eram mai tineri mai faceam dinastea cu nepra cu atas. dar si asa eram cu mucii in nas si nu era nici un fun. eu personal consider ca mi-as bate joc de mine daca merg pe frig extrem /zapada/ polei. risti sa iei vreo tranta aiurea care sa te tina pe bara o vara intreaga (sau chiar sa dai coltul)

mai bine merg pe motoreta pana la 80 de ani decat sa ma dau zmeu pe gheata 2 ani :)

Link to post
Share on other sites

in primul an de motoreala am mers zi de zi pana a doua zi de Craciun..din a treia zi m-am internat 2 saptamani cu pneumonie..motiv ptr care: a se vedea semnatura...

cel mult merge asa o ora de fun pe coclauri prin zapada cu capra..

Link to post
Share on other sites

sezonul nu se incheie niciodata: ori migrezi ori te adaptezi

 

super tare!

cam cat costa modificarea?

Link to post
Share on other sites

si totusi :) are cineva cauciucuri de iarna in afara de K60 urile descrise printre primele posturi ? si daca da, este o diferenta mare de aderenta intre cele de iarna is cele de vara ?

Link to post
Share on other sites

si totusi :) are cineva cauciucuri de iarna in afara de K60 urile descrise printre primele posturi ? si daca da, este o diferenta mare de aderenta intre cele de iarna is cele de vara ?

Vezi ca la Heidenau exista si niste gume de-a dreptu' de iarna.

http://www.heidenau.ro/cauciucuri-heidenau/snow-tex-motociclete

Link to post
Share on other sites

solutii mai sunt Irc SN23 urban snow, sau Sava MC32, din pacate nu toti producatorii ofera solutii pt toate dimensiunile de roti si mai ales la indici normali de viteze,

din pacte mai sunt profile la alti producatori care sunt de iarna dar au profile aproape de vara usor modificate dar cu alti compusi in materialul folosit. exemplu K60 Vs K66 de la haidenau. intrebarea ramane.

 

efetiv a mai testat si altcineva gumele de iarna ? in afara de Heidenau K60 ? :)

Edited by cooldeep
Link to post
Share on other sites

 

Eu prefer "chinuiala" in coloana + caldurica decat frigul si chinuiala pe aderenta nema si jegul aruncat de soferi. Fiecare cum crede.

 

agree ... nu sunt asa moto-horny pentru moto iarna. Mai intram si la cutie, la caldurica. Prea mult dureaza echipatul/dezechipatul indiferent de distanta parcursa. Ziua e scurta, timpul mai improbabil.

 

 

 

Si apoi, cum e cand intri in conserva la - 20 0 C si incalzirea din scaun i-ti "desfata" salele ??? :bounce:

Link to post
Share on other sites
  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...