Jump to content

Recommended Posts

Salut!

 

Pe scurt:

Deschid un topic cu idei de schimbări legislative care să îmbunătățească siguranța pe Âşosele (inclusiv autostrăzi, drumuri comunale, parcări de mall-uri Âşi alte asemenea - completările pentru eventualii cârcotaÂşi care ar avea ceva de comentat la termenul "Âşosele") Âşi să reducă numărul deceselor, în special în rândul motocicliÂştilor.

Am câteva idei, aÂştept alte idei Âşi oferte de implicare pentru a putea concretiza aÂşa ceva.

Sunt convins că putem să reuÂşim.

 

Pe larg: :D

M-am decis să inițiez, să sprijin Âşi să contribui (dacă inițiativa aparține altora Âşi dacă ajutorul meu este util Âşi binevenit), să mă zbat Âşi să intervin pe unde pot (Âşi pe unde sunt ajutat să ajung) pentru modificarea Âşi/sau emiterea unor legi (legi, regulamente Âşi alte asemenea) care să facă traficul mai sigur Âşi să reducă victimele pe Âşosele.

 

Am ceva idei, cunoÂştințe legislative Âşi persoane care se vor implica, deci un prim pas este făcut.

"Intrări" la persoane de decizie care să sprijine aÂşa ceva există (sau poate îmi fac eu iluzia asta), dar pot fi extinse/ adăugate cu implicarea tuturor.

 

E nevoie de:

- idei, hotărâre (determinare), timp, bunăvoință Âşi gândire pozitivă,

- voluntari,

- cunoÂştințe (proces legislativ),

- conexiuni cu persoane de decizie pentru un astfel de proiect,

- altele (vom vedea pe parcurs).

 

Comentariu...

Toți avem niÂşte nemulțumiri care țin de motociclism, trafic, legi Âşi alte alea.

Putem să îmbunătățim ceea ce ne nemulțumeÂşte Âşi ne doare într-un fel sau altul.

Orice idei sunt binevenite, aici sau PM.

Orice ajutor e binevenit.

 

Comentariu suplimentar: mi-ar plăcea dacă toate comentariile de pe topic s-ar concentra pe a duce ideea inițială la concretizare Âşi mai puțin pe contraziceri mai mult sau mai puțin utile (orice opinie poate fi utilă dar critica "omoară" imaginația Âşi creativitatea) sau opinii care nu au legătură cu ceea ce ne-am propus.

 

Asfalt uscat!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu propun sa se modifice legea ca sa nu se mai dea carnet auto, moto la orice cetatean cu orice fel de antecedente penale ( chear daca a comis : furt, omor, talharie, viol, santaj , etc)

Acum se da carnetul oricarui infractor numai sa aibe cazierul curat in legatura cu circulatia rutiera ceea ce e naspa.

Asta ar elimina mentalitatea de ghetou din trafic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

sa se schimbe legea

masina poate depasi moto pe linie continua

moto nu.......

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bun. Două idei, doi paşi înainte.

 

Voi încerca să urmăresc cât mai bine ideile propuse şi să identific ce se poate face, dar m-ar ajuta dacă aţi indica articolele de lege pe care le vreţi modificate/ îmbunătăţite.

 

Aş sugera ca comunităţile locale de bikeri să se organizeze şi să solicite montarea de parapeţi acolo unde sunt multe accidente cauzate de maşini care întorc în mijlocul satului, deşi e linie continuă (vezi topic "accident grav dn1").

 

Întrebare: e cineva specialist în obţinerea de fonduri UE? Unele iniţiative lansate aici (am zis, mai am câteva idei) ar putea fi implementate cu fonduri UE.

Jurişti? Cineva?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bun. Două idei, doi paşi înainte.

 

Voi încerca să urmăresc cât mai bine ideile propuse şi să identific ce se poate face, dar m-ar ajuta dacă aţi indica articolele de lege pe care le vreţi modificate/ îmbunătăţite.

 

Aş sugera ca comunităţile locale de bikeri să se organizeze şi să solicite montarea de parapeţi acolo unde sunt multe accidente cauzate de maşini care întorc în mijlocul satului, deşi e linie continuă (vezi topic "accident grav dn1").

 

Întrebare: e cineva specialist în obţinerea de fonduri UE? Unele iniţiative lansate aici (am zis, mai am câteva idei) ar putea fi implementate cu fonduri UE.

Jurişti? Cineva?

vezi ca nu merg "diacriticele "pe foum

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se pare ca, inafara de postul initial, site-ul nu mai accepta diacritice, asa ca reiau postul anterior.

 

Bun. Doua idei, doi pasi înainte.

 

Voi încerca sa urmaresc cât mai bine ideile propuse si sa identific ce se poate face, dar m-ar ajuta daca ati indica articolele de lege pe care le vreti modificate/ îmbunatatite.

 

As sugera ca comunitatile locale de bikeri sa se organizeze si sa solicite montarea de parapeti acolo unde sunt multe accidente cauzate de masini care întorc în mijlocul satului, desi e linie continua (vezi topic "accident grav dn1").

 

Întrebare: e cineva specialist în obtinerea de fonduri UE? Unele initiative lansate aici (am zis, mai am câteva idei) ar putea fi implementate cu fonduri UE.

Juristi? Cineva?

 

vezi ca nu merg "diacriticele "pe foum

Multumesc. Gand la gand cu bucurie. :)

Intre timp am refacut postul.

 

sa se schimbe legea

masina poate depasi moto pe linie continua

moto nu.......

Om bun, da-mi un indiciu unde scrie chestia asta, sa le putem strange pe toate si sa le discutam/ analizam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu propun sa se modifice legea ca sa nu se mai dea carnet auto, moto la orice cetatean cu orice fel de antecedente penale ( chear daca a comis : furt, omor, talharie, viol, santaj , etc)

Acum se da carnetul oricarui infractor numai sa aibe cazierul curat in legatura cu circulatia rutiera ceea ce e naspa.

Asta ar elimina mentalitatea de ghetou din trafic.

 

o idee f buna, zic eu.

 

o idee la fel de buna ar fi sa se aplice legea: intorci pe continua, faci cu mana la permis.

 

natiile mai avansate asa cica s-au "civilizat": amenzi mari pentru fel de fel de contraventii.(sau cum le-o fi spunand)

 

sa se schimbe legea

masina poate depasi moto pe linie continua

moto nu.......

 

unii cand n-au ceva bun de spus, tac. altii nu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu propun sa se modifice legea ca sa nu se mai dea carnet auto, moto la orice cetatean cu orice fel de antecedente penale ( chear daca a comis : furt, omor, talharie, viol, santaj , etc)

Acum se da carnetul oricarui infractor numai sa aibe cazierul curat in legatura cu circulatia rutiera ceea ce e naspa.

Asta ar elimina mentalitatea de ghetou din trafic.

Hmmmmm....

Ideea ar putea fi buna, dar trebuie gasite argumente juridice pentru implementare. Hai sa le gasim. Astept idei/ argumente.

 

Comentariul tau mi-a dat o idee: cum combatem "mentalitatea de ghetou" prin legi, regulamente, parapeti, implicare politie, amenzi, camere video, educatie in scoli (moto/ soferi) etc.?

 

@mamifer:

o idee la fel de buna ar fi sa se aplice legea: intorci pe continua, faci cu mana la permis.

natiile mai avansate asa cica s-au "civilizat": amenzi mari pentru fel de fel de contraventii.(sau cum le-o fi spunand)

 

Zici bine/ corect. Hai sa vedem CUM facem asta:

- modificare amenzi/ ridicare permis pt calcat linie continua

- "convins" Politie sa aplice legea. :D

Adica ideea e buna, trebuie sa gasim mecanismul care sa o puna in practica in mod corect si fara distorsiuni, sa nu ne trezim ca "pusca" unde nu te astepti. :(

 

PS. S-a lansat recent ideea de "para" fiscala (poti sa "spui" ca vecinul are venituri ilegale). Nu stiu daca sunteti de acord, dar putem promova "para" rutiera. In alte tari stiu ca exista.

 

@mamifer:

"unii cand n-au ceva bun de spus, tac. altii nu."

 

Hai sa nu ne admonestam reciproc, ca asta e super simplu, dar nu ajungem nicaieri in felul asta.

Eu cred ca mai bine "arunca" aici fiecare cate o idee si dupa aia le "periem", decat sa stam cu grija la gramatica si criticile celorlalti.

Eu plec de la presupunerea ca fiecare e de bunacredinta si vrea sa dea o mana de ajutor.

Vedem dupa aia care dintre idei poate fi pusa in practica pe termen scurt, iar pe celelalte le punem pe lista de asteptare pt actiuni viitoare.

PS. Iar in caz de "deraieri" semnificative, exista moderatori. :)

 

Alta idee: ce ati vrea sa stie soferii, referitor la motociclete, lucruri care sa fie introduse in testele de obtinere a carnetului pt cat B?

Ex: distanta franare moto comparativ cu auto (adica de ce sa nu se bage in fata unei moto in coloana), comportament moto la impact comparativ cu auto, protectii moto, zone "moarte" in oglinda etc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Comentariul tau mi-a dat o idee: cum combatem "mentalitatea de ghetou" prin legi, regulamente, parapeti, implicare politie, amenzi, camere video, educatie in scoli (moto/ soferi) etc.?

Mai multi politisti rutieri si pedepse mai drastice ( ex: depasesti viteza legala cu + 30 km/h = retinere permis 1 an sau amenda 5000 lei )

 

Ideea ar putea fi buna, dar trebuie gasite argumente juridice pentru implementare. Hai sa le gasim. Astept idei/ argumente.

 

Unui infractor care a savarsit o nenorocire pe jos ( nu conducand) ce il determina sa nu savarseasca o ilegalitate in trafic ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu zic sa bagam niste gabori pe strada , care sa aplice actualele legi si dupa aia o sa fie aproape totul ok. Da' de unde luoam gaborii ?

Nu te uita la ce zice ala mai sus cu viteza de +30 , cred ca nici macar bicicleta nu are.

Edited by lil debul

Share this post


Link to post
Share on other sites

@C210288A

Om bun, hai sa vedem cum e cu implementarea si corelarea cu legile europene in domeniu. Asta, a propos de "Mai multi politisti rutieri si pedepse mai drastice ( ex: depasesti viteza legala cu + 30 km/h = retinere permis 1 an sau amenda 5000 lei )".

Adica la 1 ianuarie 2013 intra in vigoare un nou Cod Rutier. Nu stiu ce prevede, dar e mai strict decat cel actual.

Eu as milita (in locul a mai multi politisti in trafic), mai multa automatizare in detectarea incalcarilor rutiere, dar asta e doar o opinie. Deci reinnoiesc apelul catre bikerii juristi si/sau specialistii in obtinerea de finduri UE.

Oricum, orice schimbare in comportamentul rutier incepe cu fiecare dintre noi. :D

 

"Unui infractor care a savarsit o nenorocire pe jos ( nu conducand) ce il determina sa nu savarseasca o ilegalitate in trafic ?"

Nu stiu ce sa zic, dar la prima vedere (si in opinia mea) nu sta in picioare dpdv juridic.

Poate fi un inceput daca gasim un studiu care sa arate o corelare puternica intre cele doua fenomene, altfel cred ca nu sunt sanse de promovare a unei initiative legislative in directia asta.

PS. Plus niste opinii de specialisti, ceva lobby, sustinere politica europeana... Greu, dar daca gasesti argumente sustenabile...

 

@lil debul: Profetule, unele le zici bine de tot.

 

A propos de ce zice C210288A, eu ma uit ce zice toata lumea, ca nu stii de unde iese ideea geniala, din intamplare sau din obisnuinta. :D

 

A propos de ce zici tu: sunt de acord, primul pas ar fi aplicarea legilor asa cum sunt ele acum.

O problema e cum convingem toate echipajele de Politie sa aplice legea?

A doua problema e daca suntem pregatiti sa acceptam aplicarea legii?

 

Oricum, ce zici tu implica resurse: gabori, camere video, radare, finante. Trebuie gasit un echilibru intre toate astea, in functie de specificul traficului in fiecare zona.

Eu militez pentru automatizare si supraveghere video, dublate de echipaje pe teren.

Hai cu idei mai concrete! Eventual hai sa discutam despre fiecare zona sau in ansamblu, dar cxeva ce poate fi implementat si finantat.

 

PS. Cine are idei dar nu stie cum sa le structureze, sa le arunce, poate se gaseste unul dintre ceilalti care sa le poata "aranja" pentru a fi implementabile. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu zic sa bagam niste gabori pe strada , care sa aplice actualele legi si dupa aia o sa fie aproape totul ok. Da' de unde luoam gaborii ?

Nu te uita la ce zice ala mai sus cu viteza de +30 , cred ca nici macar bicicleta nu are.

 

Banuiesc ca ai inteles gresit sau eu am inteles gresit la ceea ce zici , ma refer ca sa ii ia permisul pe un an soferului care merge cu 80 km / h pe drum cu limitarea de 50 km/h , adica depaseste viteza legala de 50 + 30.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am inteles la fix ce ziceai si intelege si tu ca esti varza. Ia-o ca pe un ordin , nu te chinui sa ma combati , fii varza si gata. Eu nu ma voi chinui sa te lamuresc de ce , pentru ca daca ajung sa vorbesc cu verzele zice lumea ca sint nebun.

Orice iniativa legislativa este absolut neaplicabila datorita lipsei de interes aratata de ministerul de militieni roman.

Daca este cineva doritor sa se ia cu mine pe fapte concrete , atentie , fac naveta , jumate' sosea , jumate' Bucuresti , am si A si B , adica am ceva armament in arsenal.

Concret , distanta Ghimpati - Casa Scinteii , se pot numara , pe timp de zi urmatoarele echipaje :

1. Intrarea in Ghimpati , la benzinarie , stau mai mult pentru control RAR , nici macar gineala la radar.

2.Uneori mai e unu' intr-un sat , nu mai stiu cum ii zice , ala e posibil radar.

3. Inca unu sta la iesirea din alt sat , ala e bun , sta la linia continua , bravo lui.

4. In Mihailesti , uneori radar , uneori nu stiu care e treaba , mai sperie fraerii.

5. Tot mai rar la intrarea in Bragadiru , uneori in sensul giratoriu din Bragadiru.

6. Cum treci centura gineala la radar , multi nu se prind ca sint inca in Ghimpati.

In rest , trai pe vatrai , depasiri aiurea , tot ce vrei.

Propunere , sa fie in masini civile si sa te filmeze , obligatoriu cite 3 in masina , sa se controleze intre ei la spaga.

Propunere , cine nu e instare sa mearga minim 100 pe sosea , sa stea dreacu' acasa.

Edited by lil debul

Share this post


Link to post
Share on other sites

@C210288A: Om bun, e foarte buna clarificarea, dar hai sa nu ne afundam in polemici. Daca cineva nu a inteles, e posibil ca exprimarea sa fi fost greita, dar nu neaparata. Oricum, acum lucrurile sunt clare.

 

In plus, e clar, probabil ca eu as ramane fara carnet :D, dar asta nu conteaza, ne-am propus sa gasim solutii pentru un trafic mai sigur.

 

Oricum (ca paranteza), libertatea legislativa nationala e din ce in ce mai mica in din ce in ce mai multe domenii, trebuie sa ne gandim si la legislatia europeana (sau din tarile care "fac legea" in UE), sau la modalitati de a influenta procesul legislativ european in domeniu.

 

Hai sa vedem care sunt parlamentarii romani in Parlamentul European.... Becali, EBA... Ei sunt cei care imi vin imediat in minte... Se stie cineva cu ei? Sunt bikeri? :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am inteles la fix ce ziceai si intelege si tu ca esti varza. Ia-o ca pe un ordin , nu te chinui sa ma combati , fii varza si gata. Eu nu ma voi chinui sa te lamuresc de ce , pentru ca daca ajung sa vorbesc cu verzele zice lumea ca sint nebun.

 

iti e greu sa ma lamuresti?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@lil debul: Profetule, hai s-o lasam usor, ca varza cu carne putem face oricand de-acum incolo pe banda rulanta, ca vine iarna. Si carne de tun exista berechet!

 

Nu te supara, dar mi-ar placea sa ne concentram pe ce ne-am propus, adica metode/ mecanisme/ procese/ legi care sa faca traficul mai sigur si sa murim mai putini.

 

Avem (ne-am propus) un obiectiv, fiecare zice ce ii trece prin cap, unele mai bune, altele mai putin bune, dar bine ar fi ca nimeni sa nu fie stresat de faptul ca ideea lui ar putea fi criticata, ca oricum mergem pe teritoriu necartografiat, si surprizele (privind ideile bune) ar putea aparea de unde nu te astepti.

 

Pana maine, somn usor!

Share this post


Link to post
Share on other sites

In plus, e clar, probabil ca eu as ramane fara carnet :D, dar asta nu conteaza, ne-am propus sa gasim solutii pentru un trafic mai sigur.

 

Cum vrei sa fie un trafic mai sigur daca se incalca regurile , chear si tu incalci regurile dupa cum imi dai de stire.

Nu mai are rost sa continu discutia aici , pa !

Edited by C210288A

Share this post


Link to post
Share on other sites

Unui infractor care a savarsit o nenorocire pe jos ( nu conducand) ce il determina sa nu savarseasca o ilegalitate in trafic ?

Doamneeeeee , cum va mai suporta serveru' asta ? Pai eu am furat 2 ani in Germania (ce vremuri) si uite ca o ard mai mult decit atent pe strada , asi spune si legal ,mai putin la faza cu viteza , ca prinzi 80 la ora pe Grant si tot te mai depasesc cite unii.

 

iti e greu sa ma lamuresti?

Da , imi e foarte greu , din N motive , adica vorbim limbi diferite si daca nu stii ce inseamna LOCALITATE si cum se prezinta ea , e nasol , mai scoate si tu bicla de pe straduta dintre blocuri.

Domn' Ovidiu , asa sint eu , nu am rabdare prea multa cu cei care nu merita rabdarea mea. Cum naiba sa-i explic unui orb culorile ?

Edited by lil debul

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doamneeeeee , cum va mai suporta serveru' asta ? Pai eu am furat 2 ani in Germania (ce vremuri) si uite ca o ard mai mult decit atent pe strada , asi spune si legal ,mai putin la faza cu viteza , ca prinzi 80 la ora pe Grant si tot te mai depasesc cite unii.

 

 

Da , imi e foarte greu , din N motive , adica vorbim limbi diferite si daca nu stii ce inseamna LOCALITATE si cum se prezinta ea , e nasol , mai scoate si tu bicla de pe straduta dintre blocuri.

 

te-am inteles , pa !

Share this post


Link to post
Share on other sites

@lil debul & C210288A: Domnilor, e sambata noaptea, cred ca ne putem petrece timpul intr-un mod mult mai agreabil decat avand controverse lingvistice pe www.motociclism.ro.

Eventual va invit la o bere saptamana viitoare, sa discutam pe indelete si cu calm ce a vrut fiecare sa zica. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok frate , da' ce zici de initiativele mele de mai sus , sa fim la subiect ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok frate , da' ce zici de initiativele mele de mai sus , sa fim la subiect ?

Man, la subiect: zici bine, dar trebuie gasite solutii ca ceea ce zici tu pt ca sa fie aplicabil.

 

Adica de dat cu parerea pot sa-mi dau usor, scopul meu nu este sa gasesc followeri la ce postez aici, ci sa reduc accidentele prin initiative legislative de orice gen, in colaborare cu oricine are idei, cunostinte si pricepere pt asta.

Ma gandesc la ce zici, ca zici bine, revin cu idei (cand imi vin), dar sper ca poate vin cu solutii si altii care arunca un ochi aici.

 

PS. Din cand in cand o sa sumarizez cele mai importante idei adunate aici (celelalte le pastrez oricum), pt ca cei care intra pe forum sa nu trebuiasca sa citeasca tot istoricul pt a se dumiri ce si cum.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sper si eu , ideea era ca legi sint , cit de cit , sa vedem de unde pleaca nesimtirea fata de ele si cu durere tin sa anunt ca ne lipseste un singur lucru , gaborii. Daca iti vine o solutie la cum sa-i trimitem pe strada , ok , semnez orice.

Ok. hai sa schimbam regimul de viteza pe sosele , sa se introduca la decret ca daca mergi cu mai putin de 100 la ora iti ia permisul. Asta mi-ar place cel mai mult , sint foarte multe accidente si piedere de timp din cauza martalogilor care dorm pe ei.

Edited by lil debul

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bun. Aici sunt de acord, legea este respectata daca este frica fata de repercusiuni (puncte, amenda, inchisoare, alte pedepse).

Asa s-a ajuns ca in statele din vestul Europei sa fie respectata legea. Putem si noi sa facem acelasi lucru, dar e posibil sa ne ia ceva ani., hotarare si tenacitate pana sa ajungem la acelasi lucru.

Aplicarea legii depinde de radare, gabori cinstiti pe strada si la pupitrele radarelor.

 

Chestia cu viteza minima e foarte buna, dar instituirea ei pe anumite zone de drum pleaca de la un impuls, dat fie de statisticile privind segmentul respectiv de drum, fie de la o initiativa a sociatatii civile din zona respectiva. Din pacate, multe din statistici pleaca de la accidente si decese. Putem inlocui asta cu initiative ale societatii civile, cu argumente care sa permita miscarea lucrurilor. Deci... argumente pt fiecare actiune.

 

PS. Repet, vreau sa evit polemica, si sa ma axez pe idei si solutii. Orice idee poate fi buna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cu educatia nu ai cum s-o rezolvi, nu exista bun simt nici pentru biciclisti.

-Politisti in masini nemarcate. Care sa dea amenzi. Plus cei care stau la panda in interse tii dupa vorbitul la telefon. Apropo nici sa-ti mai sprijini capu nu mai poti. Poti taia linii continue cat vrei atata timp cat nu vorbesti la telefon.

-sa nu se mai teama pentru jobul lor. Ca suna pe nu stiu cine etc.

-amenzi usturatoare, posibil night in jail.

-pusi sa plateasca pentru castravetii aia de pe lungul liniilor de tramvai. De ce tot din banii mei?

-alcool

-pff si ar mai fi (daca vre sa mai traim in romanica.

La cum se desfasoara lucrurile acum cred ca in juma de an sau un an vom ajunge sa-i intrecem pe rusi cu filmulete de violenta in trafic.

Edited by bobocel007

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...