Sari la conținut

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 9,8k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Deci, optimate-ul care il ai tu, e cu mufa de bmw, deaia mica. Acuma daca optimate-ul are si suportul pt canbus, e si mai bine, ca il poti folosi pe mobra ta fara nici o grija dar il poti folosi si pe mobre cu canbus la fel de bine, tot pe la bricheta. 'tzelegi? :)

Amu am priceput.Multam fain :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare D-lor .

Am intrat si eu putin in ceata apropo de discutile acestea cu incarcatoarele .

In cazul meu ce i-mi puteti spune si mie va rog.

Eu am ramas cu incarcatorul de la R1100rt pe care l-am vandut in primavara [incarcator original BMW ].

Prizele de pe R1200rt sunt identice cu cele de la R1100rt bateria aceiasi Ap deci cred eu ca ar trebui sa incarce ,ce nu am inteles eu si poate ma lamuriti voi este daca trebuie sa fac ceva setari sau pun direct incarcatorul il las 24/ore o data pe luna [mobra sta in garaj neincalzit] este corect..?

Seara buna tuturor si iarna cat mai scurta .

Vik 55.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca ai incarcator special pentru 1200 cu canbus, il pui la priza. Daca e incarcator usual, de incarcat baterii auto si moto, il pui la baterie. Orice ai avea, il poti folosi pe motor, diferenta e ca daca e dedicat mobrei cu canbus, il poti pune la bricheta, daca nu, il pui la baterie direct.

 

Eu asa stiu ca e.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

Daca ai incarcator original BMW ar trebui sa fie can-bus.

Vezi ca scrie in manual sau pe cutia lui(auch can-bus, daca scrie doar in germana).

Daca este asa atunci il poti pune linistit in priza si il poti lasa acolo tot timpul, vara/iarna.

El face un ciclu complet incarcare descarcare si iti mentine bateria in parametri.

Il poti lasa tot timpul, eu asa fac, 24/24 si nu este nicio problema, luni de zile.

Consuma cit un bec de lanterna.

Daca este non can-bus faci ce zice Dan(era sa zic faci ce zice Popa! :burnout: )

Editat de l.u.v
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mi se pare ca Citroen o inceput cu asta, prin anii 70. La fel si cu suspensia aia cu balonul. Vezi tu, daca esti in Franta, farurle lumineaza si dupa colt. Ca in Matrix :laugh:

 

Dane, ai zapacit baiatul de tot, cu can bus/fara can bus :grinbandit: .

Zii ca-i bun si asta este..

Corect, toate is bune. :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Fratilor stati asa .....canbus este [jack -ul ] care il introducem in priza de pe motor ?

Da are asa ceva doar am incarcat anul trecut in iarna mobra aia veche.

El este > TRONOIC AUTOMATIK LADER .

are 2 leduri unul verde[ laden] si unul rosu [pol]

mai are un selector 6/12 V.

Cred ca verdele indica incarcarea si rosu ca este incarcata corect?

:bigstar:

 

*de lasat in permanenta nu prea se poate vara mobra este la bloc sub prelata .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Fratilor stati asa .....canbus este [jack -ul ] care il introducem in priza de pe motor ?

Da are asa ceva doar am incarcat anul trecut in iarna mobra aia veche.

El este > TRONOIC AUTOMATIK LADER .

are 2 leduri unul verde[ laden] si unul rosu [pol]

mai are un selector 6/12 V.

Cred ca verdele indica incarcarea si rosu ca este incarcata corect?

:bigstar:

 

*de lasat in permanenta nu prea se poate vara mobra este la bloc sub prelata .

Nu :)

 

Canbusul e ceva protocol de comunicare, folosit la masini/mobre. Nu are a face cu incarcarea. Din cate stiu eu, mobrele cu canbus nu au relee si sigurante, dar poate ca gresesc... Oricum, daca la motor nu ai fast idle (adica "soc", care nu e chiar soc :P) inseamna ca ai sistemul ala canbus.

 

Incarcatorul tau - laden - verde inseamna ca se incarca si ala rosu cu pol, inseamna ca ai pus firele gresit, adeca plus la minus si invers.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ok mersi Dane... firele nu se pot pune invers avand acel jack tip auto/moto dupa cate mai stiu si eu plusul este pe axul central si minusul pe lateral la fel ca orce jack de la masina ex detectorul radar etc .

Multam inca odata .

*Am cautat inainte sa intreb in dex si nu am gasit nimic despre acest canbus.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

N-ai cautat bine :grinbandit:

Incearca "despre can-bus" pe google..

Exista in continuare relee si sigurante, nu se exclud..

Astea noi, datorita complexitatii au multe calculatoare.

Can Bus este un fel de retea care leaga toata aceasta electronica, simplificand citirea datelor.

Deasemenea simplifica toate cablajele electrice, practic nu mai ai nevoie de ditamai bratul de fire pentru a lega toata aceasta retea electronica:

Ai mai jos exemplificarea pe larg a denumirii, luata de pe net.

Chiar daca se refera la auto, este general valabila oriunde:

 

"Componentele electronice ale unui autovehicul sunt tot mai numeroase. Având în vedere că tehnicile obiÂşnuite de cablare, cu distanțe lungi, nu mai pot face față acestui transfer de date, este utilizat CAN Data Bus. Termenul Controller Area Network (CAN) reprezintă un sistem BUS în serie, conceput pentru utilizarea în producția de autovehicule. CAN-Data Bus asigură un transfer digital de date între senzori, actuatori, precum Âşi echipamentele de comandă Âşi asigură prelucrarea informațiilor unui senzor cu ajutorul mai multor echipamente de comandă, cu posibilitatea de controlare corespunzătoare a actuatorilor. Suplimentar față de reducerea distanțelor de cablare, un avantaj special oferit de CAN este acela că, în cazul defectării unei componente, sistemul continuă să funcționeze, fiind redus semnificativ în acest mod riscul unei defecțiuni totale. ÂŞi vechile sistemele electrice sunt controlate tot mai frecvent prin intermediul CAN-Data Bus, ceea ce contribuie la îmbunătățirea siguranței Âşi a confortului. Un exemplu este reprezentat de întrerupătorul de curent fără fir utilizat la modelul Golf. Prin acest întrerupător, conducătorul auto nu trebuie decât să selecteze modul de iluminare dorit, iar sistemul de comandă alimentează farurile cu energia necesară. În acest mod pot fi realizate funcții precum „Coming home”. Ca urmare a ratei diferite de repetare a semnalelor Âşi de volumul de date generat, sistemele CAN-BUS sunt clasificate în trei categorii: CAN-BUS propulsor transmite, printre altele, semnalele unității de comandă a motorului, a controlului adaptiv al cutiei de viteze Âşi a unității ABS/ESP. CAN-BUS confort are un rol decisivi de exemplu pentru controlarea echipamentului de climatizare, iar CAN-BUS Infotainment asigură transferarea semnalelor radioului din autovehicul cu adaptarea volumului în funcție de viteza de deplasare"

Editat de l.u.v
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

N-ai cautat bine :grinbandit:

Incearca "despre can-bus" pe google..

Exista in continuare relee si sigurante, nu se exclud..

Astea noi, datorita complexitatii au multe calculatoare.

Can Bus este un fel de retea care leaga toata aceasta electronica, simplificand citirea datelor.

Deasemenea simplifica toate cablajele electrice, practic nu mai ai nevoie de ditamai bratul de fire pentru a lega toata aceasta retea electronica:

Ai mai jos exemplificarea pe larg a denumirii, luata de pe net.

Chiar daca se refera la auto, este general valabila oriunde:

 

"Componentele electronice ale unui autovehicul sunt tot mai numeroase. Având în vedere că tehnicile obiÂşnuite de cablare, cu distanțe lungi, nu mai pot face față acestui transfer de date, este utilizat CAN Data Bus. Termenul Controller Area Network (CAN) reprezintă un sistem BUS în serie, conceput pentru utilizarea în producția de autovehicule. CAN-Data Bus asigură un transfer digital de date între senzori, actuatori, precum Âşi echipamentele de comandă Âşi asigură prelucrarea informațiilor unui senzor cu ajutorul mai multor echipamente de comandă, cu posibilitatea de controlare corespunzătoare a actuatorilor. Suplimentar față de reducerea distanțelor de cablare, un avantaj special oferit de CAN este acela că, în cazul defectării unei componente, sistemul continuă să funcționeze, fiind redus semnificativ în acest mod riscul unei defecțiuni totale. ÂŞi vechile sistemele electrice sunt controlate tot mai frecvent prin intermediul CAN-Data Bus, ceea ce contribuie la îmbunătățirea siguranței Âşi a confortului. Un exemplu este reprezentat de întrerupătorul de curent fără fir utilizat la modelul Golf. Prin acest întrerupător, conducătorul auto nu trebuie decât să selecteze modul de iluminare dorit, iar sistemul de comandă alimentează farurile cu energia necesară. În acest mod pot fi realizate funcții precum „Coming home”. Ca urmare a ratei diferite de repetare a semnalelor Âşi de volumul de date generat, sistemele CAN-BUS sunt clasificate în trei categorii: CAN-BUS propulsor transmite, printre altele, semnalele unității de comandă a motorului, a controlului adaptiv al cutiei de viteze Âşi a unității ABS/ESP. CAN-BUS confort are un rol decisivi de exemplu pentru controlarea echipamentului de climatizare, iar CAN-BUS Infotainment asigură transferarea semnalelor radioului din autovehicul cu adaptarea volumului în funcție de viteza de deplasare"

:laugh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@luigi: multumesc pentru explicatiile detaliate de la telefon.

Mai am totusi o intrebare: daca e sa conectez direct incarcatorul la baterie, fara sa scot cablurile de pe ea, nu risc nimic? Manualul spune explicit sa deconectez cablurile... :scratch:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bafta si sa te intorci sanatos..sa ne anunti ce ti-ai luat.

PS:Vad ca anuntul nu mai figureaza in baza de date pe mobile.de, asta inseamna ca s-a dat:tie sau altcuiva :rolleyes:

 

Mulțumesc!

Se pare că s-a dat... MIE!!!

E superbă! Exact așa cum era descrisă în anunț. ba poate chiar mai bine!

Pe de altă parte, dealerul, un neamț la vreo 40 de ani, e de o seriozitate deosebită. Îl recomand tuturor celor ce vor să-și aducă motocicletă din Germania.

Se află foarte aproape de Salzburg, la vreo 40 km. Abia ce intri în Germania, într-un orășel destul de mic și izolat, Trostberg. Are și un român angajat, un sibian, care poate fi de mare ajutor pentru traducere, cum ne-a fost și nouă.

Mi-a dat cadou o anvelopă față, second, de prin 2005, parcă. Să fie prea veche, oare, și să nu mai fie destul de aderentă?

Apoi tot el a suit-o și a legat-o pe remorca noastră, cu chingi de la el, tot cadou. A avut răbdare să ne arate și alte motociclete, chiar să mai facă și câte-o glumă. Am plecat tare mulțumiți de acolo.

Motocicleta e din 2003, are mânere încălzite, alarmă, proiectoare, radio (pe care nu am reușit să-l fac să se audă), valizele laterale și spate, toate originale BMW, verificarea abia făcută, valabilă 2013. O să fac ceva poze când voi avea timp, să le postez aici.

Vă rog să-mi dați ceva sfaturi de întreținere, utilizare corectă și altele pe care sigur nu le cunosc și voi fi bucuros să învăț de la oricine.

Dacă are cineva un manual de utilizare, manual de service și alte materiale ce mi-ar fi utile, vă rog să-mi trimiteți. Eu le-am primit pe toate, dar sunt în germană și nu pricep decât din poze câte ceva.

Din păcate nu mi-a dat decât o cheie și o telecomandă, deci cred că ar trebui să mai fac câte o copie. Știți unde se poate face? Cheia are cip, sau imobilizatorul ține doar de acea telecomandă? Am găsit să fac o copie simplă, fără cip, la noi în Buzău, marca Silca, cu 25 de lei, dar nu știu dacă e sigur așa.

Mulțumesc tuturor celor ce mi-au răspuns la întrebări înainte, fiindu-mi de mare folos!

 

Cu respect,

Florin

 

 

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mi se pare ca Citroen o inceput cu asta, prin anii 70. La fel si cu suspensia aia cu balonul. Vezi tu, daca esti in Franta, farurle lumineaza si dupa colt. Ca in Matrix :laugh:

eu ma refeream la moto BMW ca fiind primul moto cu Adaptive Headlight :friends:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

@luigi: multumesc pentru explicatiile detaliate de la telefon.

Mai am totusi o intrebare: daca e sa conectez direct incarcatorul la baterie, fara sa scot cablurile de pe ea, nu risc nimic? Manualul spune explicit sa deconectez cablurile... :scratch:

Adi, ia-te dupa manual..

Chiar daca pierzi din memoria calculatorului intervalul de schimburi consumabile verifici daca bateria ta este buna si tine curent, ceea ce este mai important.

Oricum iarna nu mai mergi cu mobra, la primavara mergi la service si-ti seteaza aia din tester datele tale de schimburi.

 

Mulțumesc!

Se pare că s-a dat... MIE!!!

Am banuit :rolleyes: .

S-o stapanesti sanatos!

Asa cum spuneam, atata timp cit are TUV-ul facut pina in 2013 stii ca ai o mobra perfecta din toate punctele de vedere.

-Nu te bucura prea tare la guma aia SH din 2005, este veche, probabil tare si sigur expirata.

Uita-te ce DOT are cea pe spate, cum arata si eventual ia-ti la primavara un set de gume ade varate, ai sa vezi diferenta.

Referitor la intretinere:

-Ti-as recomanda serios sa-i schimbi acum lichidul de frana si ambreiaj.

Problema la tine este ca avind iABS, frana cu pompa electrica(integral, adica franezi cu fata ea franeaza si cu spatele)procedura de schimbare a lichidului de frana este complicat, cere pricepere si scule si nu poti sa-l faci decit la reprezentanta.

-Din 10.000 in 10.000 km reglajul tachetilor si balansul injectiei.

In rest, apa, paie si bataie.

PS:Pentru manual il poti descarca de aici, dar nu este complet.

http://www.manualedereparatie.info/categorii/bmw.html

Iti recomand sa cumperi manualul de pe ebay.de.

Succes.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

nu mi-a dat decât o cheie și o telecomandă, deci cred că ar trebui să mai fac câte o copie. Știți unde se poate face? Cheia are cip, sau imobilizatorul ține doar de acea telecomandă? Am găsit să fac o copie simplă, fără cip, la noi în Buzău, marca Silca, cu 25 de lei, dar nu știu dacă e sigur așa.

Cheia nu are niciun cip, poti face orice cheie.

BMW nu sunt asa avansati ca Honda, care umbla cu HISS-u' dupa ea :grinbandit:

Editat de l.u.v
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din păcate nu mi-a dat decât o cheie și o telecomandă, deci cred că ar trebui să mai fac câte o copie.

A mea a venit la fel cu o cheie si o telecomanda. Te uiti frumos ce alarma este si comanzi pe ebay o telecomanda noua (iti trimit aia si procedura pentru invatarea ei),pentru ca daca pierzi singura telecomanda este foarte nasol(trebuie schimbata alarma).Cheia o poti face la orice key center.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ei acum d-le EXPERT pot sa spun ca ai zbarcito.........B M W -ul R 1200 rt 2009 are cod la cheie .

Se intampla si la case mai mari .

Vik55.

 

Multiplicarea chei nu se poate face decat la BMW Bavaria si costa cam 250 ron ducandu-te cu toate actele originale ale mobrei,dureaza cam 2 sap in Germania .

Cina risca sa faca la coltul strazi la cei care stiu sa sparga codurile /cipurile risca sa f....te cititorul din butucl chei.

 

*sorry cheii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

M-am referit strict la cazul asta:

Motocicleta e din 2003

 

Ei acum d-le EXPERT pot sa spun ca ai zbarcito.........B M W -ul R 1200 rt 2009 are cod la cheie .

Se intampla si la case mai mari .

Vik55.

..Nu stiu de ce cred ca la mine te referi :peace:

Ma gindesc ca nu este asa greu sa citesti atent, altfel decit cu ochelarii de distanta, ceea ce s-a scris..

Cu adevarat trist este ca invatam ironia inaintea gramaticii.. :wink:

Editat de l.u.v
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...