Sari la conținut

Postări Recomandate

Salutare tuturor,

 

De curand (o saptamana) am trecut si eu la R 1150 RT 2001 78200km si prezinta urmatoarele simptome: relantiul nu este liniar si se invarte in jurul a 1000-1100 turatii, iar la fel in mers pe la 3500 turatii nu merge rotund...daca ajung la 4000 merge ok. Am schimbat filtrele si uleiurile, mai putin lichidul de frana. Din istoric bujiile au fost schimbate la 65500, oare trebuiesc schimbate? nu stiu cu ce sa incep... sincronizare injectie ar rezolva?

 

Multumesc,

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 9,8k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

In ptrimul rand vezi sa nu aiba bujii Bosch cum zice in carte.Pune NGK sau Champion(eu pe astea le am si sunt ok.fata de Bosch).Schimba si filtrul de benzina daca nu sti istoricul.La sfarsit fa reglaj tacheti(musai cu motor rece) si dupa sicronizare.Daca nu se amelioreza dupa astea se mai complica treaba si ar trebui verificat,reglat TPS da nu lasa pe oricine sa se joace cu TPSul.Daca e ok Tps ar trebui reparate admisiile,la asta si nu numai poate te ajuta userul Dan Cata.

Ia-o in ordinea de mai sus prin eliminare.

Vezi sa nu schimbi tu locul papucilor in pini sub sa in cutia cu sigurante ca o zapacesti de tot ,cand se modifica ceva acolo trebe resetat si motronicul.

Sper ca nu te-am speriat.Aste sunt cele mai renumite hibe da odata remediate te bucuri de moto 100k fara batai de cap ca si cand ar fi noua!😉

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De curand (o saptamana) am trecut si eu la R 1150 RT 2001 78200km si prezinta urmatoarele simptome: relantiul nu este liniar si se invarte in jurul a 1000-1100 turatii, iar la fel in mers pe la 3500 turatii nu merge rotund...daca ajung la 4000 merge ok. Am schimbat filtrele si uleiurile, mai putin lichidul de frana. Din istoric bujiile au fost schimbate la 65500, oare trebuiesc schimbate? nu stiu cu ce sa incep... sincronizare injectie ar rezolva?

 

Ralanti-ul nu stiu daca va sta vreodata chiar fix iar in jurul a 3500 rpm nu va merge niciodata perfect constant, asta este "mersul normal" al boxerelor mai vechi.

Insa, astea pot fi clar ameliorate daca faci servisare corecta. In principiu, la fiecare 10.000km, pe langa ulei etc. trebuie sa faci cum s-a spus si mai sus, reglarea jocului supapelor si sincronizarea cilindrilor. Asta face parte din servisarea standard la boxer-ul racit cu aer.

De asemenea unele au mers bine cu un tip de bujii, altele cu alte tipuri. La mine au fost bune NGK iridium.

 

Citeste cat mai mult din topicul asta, chiar daca nu este usor pt ca discutiile sunt amestecate, si o sa intelegi mai multe.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

 

Caut să cumpăr un BMW R1100S din 2001 sau mai recent, cu ABS și mânere încălzite - în mod ideal să fie și double spark (2003+), dar nu-i musai.

 

În căutările mele am reușit să găsesc un R1100S care corespunde cu ceea ce caut, chiar în București. Este vorba despre acesta (găsit și pe olx, aici). Din păcate niciunul dintre anunțuri nu are poze, dar având în vedere cât de rar este modelul, mă gândeam să vă întreb dacă știți totuși ceva despre el din descriere: este un R1100S galben din zona IOR (Baba Novac).

 

Dacă nu, spuneți-mi vă rog la ce anume ar trebui să fiu atent mâine când merg să-l văd. Mai precis:

  • Au fost câteva probleme cu prinderile șubrede ale cutiei în cadru la acest model, dar am înțeles că doar la prima serie (1998-2001) - corect?
  • Ambreiaj: ceva important de știut legat de ambreiajul de boxer (în afara faptului că înlocuirea lui presupune desfacerea motocicletei în 2)? Am înțeles ceva despre un zgomot specific...?
  • Cureaua de alternator: la ce interval (timp/kilometri) se schimbă?
  • Am auzit și de posibile probleme la modulul de ABS? Cum se verifică? Modelul are bord analog.
  • Schimbul de ulei la cardan - la ce interval se face?
  • Alte lucruri de menționat - despre boxer-ul răcit pe ulei în general, sau despre aces model în particular?

Mulțumesc :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

 

În căutările mele am reușit să găsesc un R1100S care corespunde cu ceea ce caut, chiar în București. Este vorba despre acesta (găsit și pe olx, aici). Din păcate niciunul dintre anunțuri nu are poze, dar având în vedere cât de rar este modelul, mă gândeam să vă întreb dacă știți totuși ceva despre el din descriere: este un R1100S galben din zona IOR (Baba Novac).

  • Cureaua de alternator: la ce interval (timp/kilometri) se schimbă

 

Clar, nu lua fara ABS. Iar la ala galben nu am vazut sa scrie ca are.

Cureaua se schimba la 40.000 km din cate imi aduc aminte.

Vrei neaparat S? Un RS nu merge? Este foarte confortabil si in general au preturi rezonabile.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Clar, nu lua fara ABS. Iar la ala galben nu am vazut sa scrie ca are.

 

Am sunat proprietarul, m-a asigurat că are :)

 

Vrei neaparat S? Un RS nu merge? Este foarte confortabil si in general au preturi rezonabile.

 

Vreau S, absolut sigur :) Mi se pare că este printre cele mai frumoase BMW-uri.

RS-ul este mai ieftin și mai confortabil, dar este vechi (s-a făcut doar până în 1999, iar eu vreau ceva din mileniul acesta) și (cel mai important) nu pot să trec peste modul în care arată.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

RS-ul este mai ieftin și mai confortabil, dar este vechi (s-a făcut doar până în 1999, iar eu vreau ceva din mileniul acesta) și (cel mai important) nu pot să trec peste modul în care arată.

 

Doar ca info: 1100RS s-a fabricat pana in 2000 (al meu sigur era 2000) si in unele surse se spune chiar 2001 dar de asta nu sunt sigur.

Insa inlocuitorul lui, R1150RS, sigur este din mileniul acesta (6 viteze, alta ergonomie, a urmat si motorul twin-spark, ABS integral etc).

Modelul 1100 cu carena partiala intr-adevar arata cam uratel dar cu carena completa dupa mine arata mai mult decat decent. Dar e clar si chestie de gust. Eu am apreciat insa confortul si compromisul de sport-tourer.

Succes la gasit ceva bun si care sa-ti placa!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In ptrimul rand vezi sa nu aiba bujii Bosch cum zice in carte.Pune NGK sau Champion(eu pe astea le am si sunt ok.fata de Bosch).Schimba si filtrul de benzina daca nu sti istoricul.La sfarsit fa reglaj tacheti(musai cu motor rece) si dupa sicronizare.Daca nu se amelioreza dupa astea se mai complica treaba si ar trebui verificat,reglat TPS da nu lasa pe oricine sa se joace cu TPSul.Daca e ok Tps ar trebui reparate admisiile,la asta si nu numai poate te ajuta userul Dan Cata.

Ia-o in ordinea de mai sus prin eliminare.

Vezi sa nu schimbi tu locul papucilor in pini sub sa in cutia cu sigurante ca o zapacesti de tot ,cand se modifica ceva acolo trebe resetat si motronicul.

Sper ca nu te-am speriat.Aste sunt cele mai renumite hibe da odata remediate te bucuri de moto 100k fara batai de cap ca si cand ar fi noua!

Multumesc pentru sfaturi, filtrul de benzina l-am schimbat. Am comandat acum bujii NGK , le iau pe rand in ordinea indicata. Multumesc! App ce ulei de motor folositi? Si la cat il schimbati, cartea zice la 3000km...

 

Ralanti-ul nu stiu daca va sta vreodata chiar fix iar in jurul a 3500 rpm nu va merge niciodata perfect constant, asta este "mersul normal" al boxerelor mai vechi.

Insa, astea pot fi clar ameliorate daca faci servisare corecta. In principiu, la fiecare 10.000km, pe langa ulei etc. trebuie sa faci cum s-a spus si mai sus, reglarea jocului supapelor si sincronizarea cilindrilor. Asta face parte din servisarea standard la boxer-ul racit cu aer.

De asemenea unele au mers bine cu un tip de bujii, altele cu alte tipuri. La mine au fost bune NGK iridium.

 

Citeste cat mai mult din topicul asta, chiar daca nu este usor pt ca discutiile sunt amestecate, si o sa intelegi mai multe.

Am inteles... multumesc! Sper sa il pun la punct in scurt timp si sa-l scot la plimbare...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am inteles... multumesc! Sper sa il pun la punct in scurt timp si sa-l scot la plimbare...

 

nRock in al pune la punct. Intrebare, asta-i (RTu) cel parcat/oprit pe Avram Iancu?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

App ce ulei de motor folositi? Si la cat il schimbati, cartea zice la 3000km...

 

Ce? Care carte? De bucate? Sau te-ai uitat pe la ceva d-alea de cross? Dar la alea e pe ore parca... :D

 

La 10.000km conform indicatiilor BMW. Daca te plictisesti si vrei sa-l faci mai repede, n-ai decat.

Ca specificatii, sigur gasesti info oficiale oriunde. De care (ca tot s-a mai discutat de cel putin 1000 ori pe topicul asta)... de care te lasa inima si portofelul :)

Pe vremuri era indicat mineral. Dar cum vremurile s-au schimbat in ultimele decenii si uleiurile au evoluat, as pune semisintetic; oricum, motorul nu este pretentios.

Foarte important este sa ii controlezi periodic nivelul si sa ai la tine de completat daca este cazul. Un consum de cca 1L la cei 10.000km este foarte normal.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

(...) Un consum de cca 1L la cei 10.000km este foarte normal.

 

Salut din nou. Am fost să văd motocicleta despre care am menționat zilele trecute. Este așa cum o prezentase proprietarul: un R1100S din 2003, cu ABS, mânere încălzite, roată de 5,5 inch pe spate, double-spark, 37.000km la bord. Actualul proprietar a cumpărat-o de la Bavaria, unde o lăsase proprietarul precedent la buy-back. Per total, arată bine pentru vârsta ei, însă două lucruri mă... descumpănesc:

  1. Unul dintre manșoanele de cauciuc este crăpat. Va trebui schimbat, însă am înțeles că se schimbă cu tot cu rezistența pentru încălzire. Cam cât costă înlocuirea?
  2. Proprietarul mi-a spus că el completează cam ~1L de ulei la 1000km. Mi se pare enorm. M-am uitat după urme de eventuale scurgeri de ulei din motor și nu am găsit. Asta îmi spune că motorul consumă acea cantitate de ulei, ceea ce nu este deloc OK. Greșesc? Cât de gravă este situația și unde aș putea să fac o verificare corespunzătoare? Am auzit ceva despre Mototehnica pe Fabrica de Chibrituri?

În același sens: cât de greu/ușor se poate da kilometrajul înapoi la BMW? Nu cred că este teribil de greu la acest model de exemplu, având în vedere că bordul este analog. Mă gândesc la faptul că un motor BMW boxer nu are cum să prezinte semne de uzură pronunțată la segmenți, o uzură care să ducă la un asemenea consum de ulei, și asta la mai puțin de 40.000km. Motocicleta în sine nu pare abuzată, pornește ușor, nu cloncăne, zornăie, etc., intră bine în viteze.

 

Mulțumesc anticipat pentru răspunsuri, sfaturi și păreri :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

 

  1. Unul dintre manșoanele de cauciuc este crăpat. Va trebui schimbat, însă am înțeles că se schimbă cu tot cu rezistența pentru încălzire. Cam cât costă înlocuirea?
  2. Proprietarul mi-a spus că el completează cam ~1L de ulei la 1000km. Mi se pare enorm. M-am uitat după urme de eventuale scurgeri de ulei din motor și nu am găsit. Asta îmi spune că motorul consumă acea cantitate de ulei, ceea ce nu este deloc OK. Greșesc? Cât de gravă este situația și unde aș putea să fac o verificare corespunzătoare? Am auzit ceva despre Mototehnica pe Fabrica de Chibrituri?

În același sens: cât de greu/ușor se poate da kilometrajul înapoi la BMW? Nu cred că este teribil de greu la acest model de exemplu, având în vedere că bordul este analog. Mă gândesc la faptul că un motor BMW boxer nu are cum să prezinte semne de uzură pronunțată la segmenți, o uzură care să ducă la un asemenea consum de ulei, și asta la mai puțin de 40.000km. Motocicleta în sine nu pare abuzată, pornește ușor, nu cloncăne, zornăie, etc., intră bine în viteze.

-Daca este afectata doar partea de cauciuc mansoanele se pot schimba usor cu unele aftermarket identice, fabricate de Ariete, perechea costa in jur de 90 lei, un exemplu.

-1 litru/mie mi se pare foarte mult, desi cartea da un consum asemanator. Un motor in mintile lui poate lua maxim 2 litri/10.000 km. Depinde si cu ce ulei s-a mers, de exemplu Castrol si Aral le arde repede. Recomand Rock Oil 15w50, un ulei fabricat in UK din 1923, putin cunoscut la noi pe piata. Eu bag si in masina si in motor si sunt extrem de multumit de el.

-Poti apela la Tibi la Mototehnica, numai ca sunt foarte aglomerati.

-Daca se dau inapoi kilometrajele digitale iti dai seama cat de usor se dau astea analogice inapoi!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cartea dă un consum de 1L ulei la 1k km...!?!

 

Dar la benzina, motor de 1200 ce consum este scris la carte? Întreb pentru că tocmai fac consumul la a mea acum...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mulțumesc pentru răspunsuri, l.u.v.

Proprietarul mi-a spus că "parcă i-a băgat ulei IPONE 15w50". Nu este o marcă dubioasă iar indicele termic părea în regulă, dar ceea ce m-a alarmat de fapt (pe lângă faptul că bagă 1L la mia de km) a fost faptul că motorul nu prea avea ulei în el! Cu motocicleta dreaptă, uleiul practic nu se vedea pe geamul de vizitare, iar cu ea pe cric, se vedea puțin, jos. Oricum, cu mult sub minim. Mă gândesc la faptul că poate a mers cu ea fără ulei și i-a prăjit segmenții - de unde și consumul exagerat despre care îmi vorbea. Pe de altă parte, un motor cu segmenții uzați cred că ar prezenta și alte probleme în afară de consumul mare de ulei. Greșesc?

Ultima mică problemă ar fi faptul că bateria era cam descărcată. Stătuse la încărcat câteva ore înainte de test (unde s-a comportat OK), dar am înțeles că trebuie pusă la încărcat dacă motocicleta nu se folosește în mod constant. Ar putea asta indica o problemă de încărcare? Sau este problemă cunoscută?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cartea dă un consum de 1L ulei la 1k km...!?!

 

Dar la benzina, motor de 1200 ce consum este scris la carte? Întreb pentru că tocmai fac consumul la a mea acum...

 

Io la K1300R in 8k km nu am avut nevoie de completare absolut deloc....nivelul era identic cu cel de la revizie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Io la K1300R in 8k km nu am avut nevoie de completare absolut deloc....nivelul era identic cu cel de la revizie.

Nici eu la logan diesel. Are aceeasi relevanta :) Sunt motoare diferite.

 

-1 litru/mie mi se pare foarte mult, desi cartea da un consum asemanator.

Chiar da cartea un consum din asta? E destul de mult, dar poate stiu ei ce stiu...

 

Mă gândesc la faptul că poate a mers cu ea fără ulei și i-a prăjit segmenții - de unde și consumul exagerat despre care îmi vorbea. Pe de altă parte, un motor cu segmenții uzați cred că ar prezenta și alte probleme în afară de consumul mare de ulei

Eu zic ca patea altele intai daca ramanea fara ulei. Sa nu fie semeringurile de la supape. Zi-i sa o ia la o tura mai energica si stai in spatele lui si vezi cand/daca scoate fum albastrui. La 1L/mia de km ar trebui sa se vada. Sau paote omul nu stie, a zis la plezneala.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nici eu la logan diesel. Are aceeasi relevanta :) Sunt motoare diferite.

 

Nu neaparat....Tornada are K1200R...

Eu nu faceam comparatie intre motorul meu si un boxer, sau un liniar de 1000....ci intre doua generatii ale practic aceluiasi motor (cu oaresce diferente, evident).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu zic ca patea altele intai daca ramanea fara ulei. Sa nu fie semeringurile de la supape. Zi-i sa o ia la o tura mai energica si stai in spatele lui si vezi cand/daca scoate fum albastrui. La 1L/mia de km ar trebui sa se vada. Sau paote omul nu stie, a zis la plezneala.

Eu cred că ai dreptate :)

 

Am scotocit internetul pentru informații legate de consumul de ulei la acest model. Rezum ceea ce am găsit aici, gândindu-mă că poate fi util și altora.

 

Pe scurt, se pare că este o problemă destul de comună. Am citit despre consumuri de 0,4L, de 0.5L la 500km,, de 0,75L și de 1L la mia de km - nu este deci chiar ieșit din comun. Cineva care se dădea tehnician BMW spunea că limita superioară acceptată a consumului este de 1 quart la 600 mile (adică 1L la 1000km). Până și motorradonline.de listează consumul mare de ulei ca dezavantaj specific al modelului. Între timp și proprietarul și-a nuanțat estimarea: la singura tură lungă la care a ieșit cu ea (în jur de 1500km) a băgat aproximativ 1L de ulei. În rest s-a mulțumit doar să completeze când scădea nivelul iar media de circa 1L la 1000km a fost o estimare. Când am fost s-o vâd, am verificat nivelul uleiului din motor la cald, după ce motocicleta a stat pe cricul lateral: în mod ideal se face după ce motocicleta a stat câteva ore pe cricul central (pe care aceasta nu-l are). Geamul de vizitare oricum acoperă doar 4-500ml de sus până jos, iar când nu se mai vede ulei în el tot mai sunt 3,5L în motor.

 

Eu fum albastru nu am văzut nici când mergea el, nici când a mers un amic de-al meu, iar din câte știu și din ce îmi confirmi și tu, asta ar fi un indicator al consumului excesiv de ulei (datorat uzurii excesive a segmenților sau a cămășilor pistoanelor). Dar să presupunem că nu am văzut bine: o problemă pe partea asta nu ar trebui să se vadă la un test de compresie? Și dacă da, pe la ce valori ar trebui ea să fie? Am citit despre 11-11,5. Corect?

Editat de PzKpfW
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ci intre doua generatii ale practic aceluiasi motor (cu oaresce diferente, evident).

Pai tocmai, avand motoare diferite, nu prea are treaba.

 

 

 

Pe scurt, se pare că este o problemă destul de comună. Am citit despre consumuri de....

Eu daca as avea fier sa imi consume asa, probabil i-as da foc :crack: Da-o incolo, e ceva sa stai cu ochiu' la geam si altceva sa completezi tot timpul. Asta ar insemna la 500km sa verifici si sa completezi, umbli cu ulei dupa tine sau cumperi de la benzinarii cate un litri (cam 10$). Sa completezi la 1000km si sa ai 1L sub nivelul obisnuit cred ca incepe sa afecteze motorul, parca are undeva la 4 litri totalul nu? Daca nu din prima, o mai scapi de cateva ori si aia e. Iar in ritmul asta nici nu mai renteaza sa schimbi uleiul, de la atatea completari, consideri ca l-ai schimbat, cum facea un amic cu un tico. Compresia...habar nu am la modelul asta, ma gandesc (asteapta si alte opinii) ca daca e peste 10 si nu sunt diferente mari, nu ar fi probleme. M-am uitat pe net de curiozitate si unii ar zice ca in timp mai scade consumul de ulei (dupa 20k mile)... Stiu si eu, daca iti place, ti se pare ca merge bine si in urma unui consult la un mecanic bun toate sunt ok...sari pe el.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

 

La 10.000km conform indicatiilor BMW. Daca te plictisesti si vrei sa-l faci mai repede, n-ai decat.

BMW zice 10k sau in timpul inspectiei anuale.

Eu il il schimb anual, pana acum am pus Castrol Act Evo 20w-50, anul asta am pus Motul 7100 15W-50. Cu cel vechi nu am completat niciodata ulei, cel nou nu are decat vreo 500km in motor asa ca nu prea ma prind daca a consumat sau nu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mi-e lene sa pun poza, dar confirm ca in cartulia de la BMW 1 l la mie e normal. R 1100 RT.

Boxer mare, racire pe aer, aia e. Nici a mea nu ajunge acolo, dar de consumat consuma ulei.

Cat de mult depinde de ulei, vreme si cum te dai la ea.

Acum de exemplu folosesc un Repsol 15W40 turbodiesel, asa are cel mai mic consum, cam 0.1 la mie.

Verificatul nivelului uleiului e distractiv de asemenea, trebuie sa o muti de pe un cric pe altul pana se stabilizeaza.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...