Jump to content

Vehiculul individual ideal


Constantin
 Share

Recommended Posts

Vehiculul individual ideal

( dupa 50 de ani)

 

Fiecare dintre noi, pe baza experientei trecute, poate creiona unii parametri care, in propria acceptiune, ar conduce spre realizarea unui vehicul individual dorit. Individual, deci pt treburi diverse, serviciu, excursii, etc. Bun in general dar neexceland in un domeniu.

Dupa utilizarea bicicletei, bicicletei cu motor termic, bicicletei cu motor electric cu antrenarea prin frictiune a rotii fata, bicicletei electrice actuale, motoretei, scuterului, motocicletelor de diferite categorii, am ajuns la unele concluzii.

Alti motociclisti, desigur, au alte opinii, dar poate unele sunt convergente.

 

Opinia mea:

  1. vehicul pe 2 roti
  2. inaltimea centrului de greutate max 0.4 m
  3. masa vehiculului max 150 kg
  4. grupul propulsor separat de cadru, pt evitarea transmiterii vibratiilor ( ca la scutere)
  5. puterea min 0,18 CP/Kg

 

Constitue avantaj :

  1. transmisia automata, evitand trecerea prin turatia de mers in gol si implicit un demaraj superior la aceeasi clasa
  2. roti mai mari de 17 ‘’ (pt parcurgerea drumurilor cu denivelari)
  3. spatiu pt bagaje mare
  4. tinuta buna de drum in aliniament si in curbe

 

Astept si alte pareri, poate imi scapa anumite lucruri.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 52
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

si sa se inchida ca o valiza, sa il ascunzi sub birou, sa nu ti-l fure.

 

vehiculul asta ideal e pentru o lume ideala(cu respect pentru cei cu 2 roti, etc) sau pentru lumea actuala?

 

Pentru lumea actuala ar merge un fel de acabion ranforsat, toate sistemele de siguranta atat pasive cat si de conducere(abs, derapaj controlat automat etc)

vibratia motorului nu e o problema, 4 in linie nu vibreaza, motorul electric nu vibreaza si da cuplu maxim de la 0 rpm, deci nu necesita montare ca la scutere.

 

pana acum acabion-ul satisface tot ce e in lista cu exceptia pretului(prea mare) si e cam lung si cam greu, dar nu sare cu mult de o motocicleta grea. Si nu e enduro, dar pentru zi cu zi ar putea merge.

 

sau un TAB

Link to comment
Share on other sites

Vehiculul individual ideal

( dupa 50 de ani)

 

Fiecare dintre noi, pe baza experientei trecute, poate creiona unii parametri care, in propria acceptiune, ar conduce spre realizarea unui vehicul individual dorit. Individual, deci pt treburi diverse, serviciu, excursii, etc. Bun in general dar neexceland in un domeniu.

Dupa utilizarea bicicletei, bicicletei cu motor termic, bicicletei cu motor electric cu antrenarea prin frictiune a rotii fata, bicicletei electrice actuale, motoretei, scuterului, motocicletelor de diferite categorii, am ajuns la unele concluzii.

Alti motociclisti, desigur, au alte opinii, dar poate unele sunt convergente.

 

Opinia mea:

  1. vehicul pe 2 roti
     
  2. inaltimea centrului de greutate max 0.4 m
     
  3. masa vehiculului max 150 kg
     
  4. grupul propulsor separat de cadru, pt evitarea transmiterii vibratiilor ( ca la scutere)
     
  5. puterea min 0,18 CP/Kg

Constitue avantaj :

  1. transmisia automata, evitand trecerea prin turatia de mers in gol si implicit un demaraj superior la aceeasi clasa
     
  2. roti mai mari de 17 ‘’ (pt parcurgerea drumurilor cu denivelari)
     
  3. spatiu pt bagaje mare
     
  4. tinuta buna de drum in aliniament si in curbe

 

Astept si alte pareri, poate imi scapa anumite lucruri.

 

Eu fac urmatoarele completari:

  • Ghidon reglabil
  • Sa reglabila
  • ABS
  • Protectie la vant reglabila
  • Motor in V .

Link to comment
Share on other sites

si eu care am crezut ca l-am vazut pe toate! dar sa supra licitam.... un motor in v invers ar avea centrul de greutate mai jos? mai bine bagam un motor in stea? ocupa mai putin loc nu? sau folosit pe la avioane candva! poate mai bine un diesel e mai greu sau un 2 timpi usor boxer, up! si asta sa mai facut.dar prosti care au facut motoare pana acum nu sau prins. da este o idee de super ! dar nu are treaba cu motoarele!adica cu motocicletele ma gandesc si eu ca o motocicleta in forma de omida ar fi perfecta. sa auzim de bine altfel.

Link to comment
Share on other sites

Domnilor,

Parametrii expusi sunt realizati in prezent la motoarele de serie. Puterea specifica de 0,18 CP/Kg e mica. Motorul pe care il detin are peste 0,5 CP/Kg.

Inaltimea centrului de greutate am determinat-o pe Burgman-ul de 200: este 0,4 m. Masa este 150 kg.

De dimensiunea rotilor, ce sa mai spun, cat de frecvent intalnesti 19 si 21!

Reunirea parametrilor la acelasi vehicul pe 2 roti ar trebui sa nu fie o problema deosebita pt un constructor, dar uite ca nu am gasit sa achizitionez ceva apropiat.

Link to comment
Share on other sites

Al meu ideal ar fi cam asta:

 

Motorizare sportiva. Injur la 100 de cai ca birjarii.

Transmisie cardan.

Amortizoare / telescoape cucursa lunga.

Garda la sol mai inalta decat a lui Bute cand e KO.

Roti turnate. Cauciuc fata lat (160-180) spate si mai lat (230)

Look de cruizer. (rezervorul)

Negru Mat.

Edited by TM06UFO
Link to comment
Share on other sites

incerc si eu sa cred ca motociclismul la noi devine din ce in ce mai mult o mare problema , iar vehicolul ideal ar putea fi cel din postarea lui Dan..

:tempted:

Link to comment
Share on other sites

Vehiculul individual ideal

( dupa 50 de ani)

 

Fiecare dintre noi, pe baza experientei trecute, poate creiona unii parametri care, in propria acceptiune, ar conduce spre realizarea unui vehicul individual dorit. Individual, deci pt treburi diverse, serviciu, excursii, etc. Bun in general dar neexceland in un domeniu.

Dupa utilizarea bicicletei, bicicletei cu motor termic, bicicletei cu motor electric cu antrenarea prin frictiune a rotii fata, bicicletei electrice actuale, motoretei, scuterului, motocicletelor de diferite categorii, am ajuns la unele concluzii.

Alti motociclisti, desigur, au alte opinii, dar poate unele sunt convergente.

 

Opinia mea:

  1. vehicul pe 2 roti
     
  2. inaltimea centrului de greutate max 0.4 m
     
  3. masa vehiculului max 150 kg
     
  4. grupul propulsor separat de cadru, pt evitarea transmiterii vibratiilor ( ca la scutere)
     
  5. puterea min 0,18 CP/Kg

Constitue avantaj :

  1. transmisia automata, evitand trecerea prin turatia de mers in gol si implicit un demaraj superior la aceeasi clasa
     
  2. roti mai mari de 17 ‘’ (pt parcurgerea drumurilor cu denivelari)
     
  3. spatiu pt bagaje mare
     
  4. tinuta buna de drum in aliniament si in curbe

Astept si alte pareri, poate imi scapa anumite lucruri.

 

Din descriere seamana cu un scuter cu roti mai mari. Exista deja.

Link to comment
Share on other sites

Unde ? Ai doua lazi cu bere daca ai dreptate! Ca se poate realiza, este cert.

La noi mai rar, dar prin Grecia si in Italia, mai pe la tara, erau destul de dese. Scute cu roti mari cca 200 cm, restul datelor tehnice habar n-am. Erau oricum modele vechi de cel putin 10-15 ani, dupa starea lor jerpelita. Suzuki a prezentat de curand un scuter enduro turing, cu bari de protectie laterale, roti mari spitate, si vopsit camuflaj.

Edited by bogdan_harea
Link to comment
Share on other sites

Suzuki a prezentat de curand un scuter enduro turing, cu bari de protectie laterale, roti mari spitate, si vopsit camuflaj.

 

Ha ha ha... rusinica... ai incurcat marcile favorite, prototipul era Yamaha TTX Adventure ( sau ScooterTenere :P )

 

yamaha-off-road-scooter-23.JPG

Link to comment
Share on other sites

Nu indeplinesc conditiile de masa maxima, raport CP/Kg, roti!

e mai usor sa le schimbi rotile, le tunezi motorul-Malossi, setezi transmisia corespunzator, le faci exact cum vrei sa fie in doar cateva zile, decat sa construesti de la zero si sa nu poti sa-l omologhezi.

Link to comment
Share on other sites

 

Eu as miza, totusi, pe Coanda...

 

Henri COANDA Coanda Effect --- US Patents

 

 

 

Aerodina Lenticulara

post-882-0-60337200-1352461901_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Pai asta e si shozul inventiei...

Jmekerie maxima. Esti intr-un "uliu" prmanent!

 

:tempted:

Link to comment
Share on other sites

Inteleg ca nu prea exista realizata o motocicleta cu pareametrii citati de mine ca aproape ideali pt motociclistii trecuti de 50 de ani.

Burgman-ul de 200 ccm ar fi cel mai apropiat, dar are numai 0,12 CP/Kg. Cu rotile, fiind mici, de ramas pe asfalt.

Vehiculul cautat este superior constructiilor de serie aflate pe piata. Probabil este scump pt producatori, la o masa max de 150 kg si centrul de greutate jos sa instaleze puteri peste 27 CP.

Link to comment
Share on other sites

Si totusi exista ceva care se incadreaza

Kawasaki ZL 250 Eliminator - 40 HP

0.20 CP/Kg , cu calaret . Trage excelent de la relantiu in vitezele 2 si 3

Garda la sol chiar daca nu este prea mare , personal am urcat pe poteci si coaste nebatute de alte vehicule si mai mari de 35% .Noroaie pe unde masinile nu puteau trece . La asfalt trage de rupe avand 6 trepte . Singurul inconvenient este faptul ca nu se preteaza la doua persoane si ca se cam batzaie la denivelari datorita distantei mici dintre axe .

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +31 000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +17200 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Create New...