Sari la conținut

Filmulete & materiale educative


arunescu
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 833
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Acum 1 minut, Edd a spus:

M-ati facut curios de un lucru: cand poti considera, in motociclism, ca nu mai esti incepator, sau ca esti expert? Care este baremul?

 

1. Cand ajungi intreg acasa dupa fiecare tura

2. Cand reduci sansele de evenimente la 1%

3. Cand poti face un u-turn de pe loc fara sa pui picioarele jos si dintr-o singura miscare

4. Cand mergi incet si nu faci mersul cum zic americanii "duck walk"

5. Cand stapanesti ambreiajul si acceleratia

6. Cand ajungi sa fii concentrat total dar in acelasi timp sa poti sa te si bucuri de drum si de peisaje

7. Cand ajungi sa nu te mai injuri in trafic cu altii si sa fii zen

8. cand poti face mai multi km intr-o zi si sa nu trebuiasca sa dormi 3 zile sa-ti revii din oboseala

9. Sa poti conduce mai multe tipuri de motorete fara sa le dai pe jos sau sa ti se opreasca motorul

10. Nu le mai scapi pe jos ca o completare

11. Fara whisky throttle (sau macar sa stii contra-masura)

12. Nu te mai surprinde vremea, intemperiile, canicula

13. In momentul in care tu conduci motocicleta si nu ea pe tine (Nu conteaza ca are 5 cp sau 300 cp tu esti pilotul)

14. In momentul in care poti sa te bucuri si de o motoreta de 125cc nu numai de miare.

15. In momentul in care te bucuri si de drum nu numai de destinatie.

 

Si mai sunt mai multe dar mai completam pe parcurs

 

bonus specific:

x. Pentru amatorii de circuit sa scoata timpi foarte buni (presupun ca asta e obiectivul pe langa genunchiul jos si a-i intrece pe altii)

xx. Pentru cei cu enduro.... nu stiu aici

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

35 minutes ago, SenorPink said:

 

Da mi se pare normal sa spui lucruri noi. Suntem diferiti, unii invata mai repede, altora le trebuie ani si ani sa invete.

 

Eu am dus pe cineva la scoala moto acum in septembrie si din prima e mult peste ce am fost eu la inceput, plus ca unele lucruri le face instinctiv (cum ar fi sa se uite acolo unde pe unde vrea sa mearga si sa nu faca point-fixation, sau ii vine natural sa faca uz de ambreiaj/friction zone).

Alt exemplu - prieten de moto care are permis din 2003 dar a facut pauza si s-a reapucat acum 5 ani. Si merge de 5 ani si merge si degeaba ca e mai rau ca un incepator - frica sa incline motocicleta in curbe (nu zic sa puna genunchiul jos si alte chestii de racer), ii e frica sa faca un u-turn, dupa 300 km ii ia 1 saptamana sa isi revina de la oboseala. Dar o sa il inscriu cu japca la un curs d-asta de perfectionare (impreuna cu celalalt incpator) ca sa mai prinda incredere putin si sa mai invete cate ceva.

Dar pana una alta suntem diferiti, unii invata foarte repede si usor, altii mai greu, altii prind foarte bine de pe YT, altii doar daca li se explica live.

 

Cred ca cel mai important e sa ne bucuram de pasiunea asta pana la batraneti!

 

In rest numai de bine!

M-am exprimat aiurea, nu voiam sa spun ca trebuia sa fi stiut deja tot, ci ca el nu facea lucruri care mie, asa incepator cum sunt, mi se par obligatorii, cum ar fi contravirarea de care tot vorbiram. Tocmai pentru ca sunt incepator, am patit-o pe pielea mea sa iau viraje prea larg si sa incerc sa corectez trasa tragand de ghidon "normal", adica fortandu-l in directia in care voiam sa merg, in loc sa contravirez, pentru ca nu-mi era natural inca. Parca impingeam un vagon, stand calare pe motor. Corectam pana la urma trasa, dar chinuit si fortand si motorul, si pe mine. Puteam sa corectez si din pozitia corpului? Probabil. Puteam sa corectez si cu frana, ori mai din timp, ori pe moment? Sigur. Dar fiind incepator inca nu stapanesti toate cele, mai ales in momente delicate, iar faptul ca nu ai la dispozitie cea mai facila cale de a-ti corecta o trasa mi se pare criminal.

 

Nu spun ca toate grupurile si anturajele sunt praf, sunt convins ca se gasesc oameni cu cap peste tot, dar ca incepator esti bombardat cu sfaturi si informatii si sugestii. Si cum a zis goe, pana te prinzi care sfat e bun si care nu, s-ar putea sa o comiti fatal. Diferenta e ca mie mi se pare mult mai probabil sa primesti sfaturi proaste intre amici de-o iesire decat cautand activ online informatia, nu doar de la iutuberi, ci si pe forumuri. Ca pana la urma de asta sunt pe aici, nu ca sa ma balacaresc cu goe.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 11 minute, ENEOS a spus:

What's that? :huh:

 

Acum 10 minute, Edd a spus:

Desi dpdv ar idealului personal, rezonez cu majoritatea punctelor mentionate de tine, nu pot sa nu ma amuz putin de cateva:

1. Culmea, ca majoritatea celor care nu ajung intregi acasa, sunt deobicei "expertii"

10. Parca auzisem o vorba de la experti: "exista 2 tipuri de motociclisti: care au cazut si care vor cadea".

 

Se poate si fara sa cazi daca iti vezi de treaba si nu te apuca arogantele. Nu pot spune asta despre mine, eu am luat o singura tranta si asta din cauza mea ca in loc sa imi vad de motociclit m-am suit in picioare pe sa la vreo 50 km/h (numai p***a aveam in cap atunci deci va rog sa intelegeti ca uneori prostia doare :)))) ). Noroc ca am avut full echipmanet.

 

Acum 10 minute, Edd a spus:

+1

Cand iti scapa mana in acceleratie

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 25 minute, SenorPink a spus:

 

1. Cand ajungi intreg acasa dupa fiecare tura

2. Cand reduci sansele de evenimente la 1%

3. Cand poti face un u-turn de pe loc fara sa pui picioarele jos si dintr-o singura miscare

4. Cand mergi incet si nu faci mersul cum zic americanii "duck walk"

5. Cand stapanesti ambreiajul si acceleratia

6. Cand ajungi sa fii concentrat total dar in acelasi timp sa poti sa te si bucuri de drum si de peisaje

7. Cand ajungi sa nu te mai injuri in trafic cu altii si sa fii zen

8. cand poti face mai multi km intr-o zi si sa nu trebuiasca sa dormi 3 zile sa-ti revii din oboseala

9. Sa poti conduce mai multe tipuri de motorete fara sa le dai pe jos sau sa ti se opreasca motorul

10. Nu le mai scapi pe jos ca o completare

11. Fara whisky throttle (sau macar sa stii contra-masura)

12. Nu te mai surprinde vremea, intemperiile, canicula

13. In momentul in care tu conduci motocicleta si nu ea pe tine (Nu conteaza ca are 5 cp sau 300 cp tu esti pilotul)

14. In momentul in care poti sa te bucuri si de o motoreta de 125cc nu numai de miare.

15. In momentul in care te bucuri si de drum nu numai de destinatie.

16. Trasa corecta in curbe

17. Sa stii cum sa iei curbele, sa inclini motocicleta sa nu iei curba larg

18. Sa adaptezi viteza la conditiile de mers

19. Sa dozezi franarea

20. Sa tii cont de ceilalti participanti la trafic

21. Sa mergi ca si cum ai fi invizibil

23. Sa stii sa te faci vizibil (si nu prin tobe care bubuie geamurile)

24. Sa te uiti tot timpul in oglinda si sa franezi stiind ca ala poate sa iti intre in cwr

25. Sa nu te depasesti ca bizonul

26. Cand nu crezi ca ti se mai cuvine drumul si ca ai prioritate in orice conditii

 

Si mai sunt mai multe dar mai completam pe parcurs

 

bonus specific:

x. Pentru amatorii de circuit sa scoata timpi foarte buni (presupun ca asta e obiectivul pe langa genunchiul jos si a-i intrece pe altii)

xx. Pentru cei cu enduro.... nu stiu aici

xxx. Cand agati fete la Victoriei

xxxx. Cand turezi motorul ca sa incanti copiii de pe marginea drumului

@ionutpm

Editat de SenorPink
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator goe 75
3 minutes ago, ENEOS said:

Păi de ce whisky? Că ăla nu e shot să-l dai abrupt pe gât. 😳

 

Pentru ca nu sunt consumator de alcohol , am trecut direct pe langa bauturi si m-am oprit la whisk insemnand obiect de batut sau indepartat muste.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 20 minute, goe 75 a spus:

Ca si cum bati cu telul...

Biciuit ...abrupt...

 

Foarte tare cum le-a insiruit.

Da si asta am pus la categoria controlul acceleratiei. Nu strangi de manson ca vita si accelerezi doar on-off. Lin, cursiv. finut ca scrisul cu un stilou

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator goe 75
3 minutes ago, ionutpm said:

Fals! Exista un singur aspect care defineste un motociclist profesionist:

1. Cand agati fete la Victoriei

 

Bonus:

1. Cand turezi motorul ca sa incanti copiii de pe marginea drumului

 

 

Bravo , ai prins spirutul .

 

Acum ca aparusi , fac marturisirea ca am pus clipul pe post de momeala pentru tine ...si il prinsei din greseala  pe celalalt fan Moto-ju-jitsu.

 

Era o completare la o discutie de mai de mult in care nu iti prea venea sa crezi ca omul poate sa fie altceva  decat perfect . Din moment ce pe mine nu ai vrut sa ma crezi pe cuvant , asta era dovada incontestabila ca nu este chiar asa perfect.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 7 minute, goe 75 a spus:

 

Pentru ca nu sunt consumator de alcohol , am trecut direct pe langa bauturi si m-am oprit la whisk insemnand obiect de batut sau indepartat muste.

Ia la aia cu whisky throttle ma refeream cand iti scpa mana in gaz. Au americanii expresia asta si mi se pare teribil de amuzanta :)))

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 38 minute, Edd a spus:

Tot citind despre inceputuri, mi-am adus aminte de un moment si am cautat prin arhiva de fotografii: prima mea tura in afara Bucurestiului, imediat dupa ce mi-am luat permisul de la politie :)

 

namol.jpg

La mine a fost așa: 

 

De 1 an mergeam pe scuter de 50cc. 

Mi-am luat echipamentul, m-am înscris la școala, m-am dus și am dat comanda de motoreta. Am luat permisul și m-am dus sa îmi ridic motoreta ( un Suzuki GSX 650 F K8 nou nout ). Dus la plimbare și când am ajuns de am parcat direct pe jos am dat cu ea 🤣🤣🤣 Nou nouta magnet pe jos!! Nu mi-a zis nimeni să mă uit acolo unde vreau sa mă duc și să nu pun frana fata când ai bracat maxim de ghidon. Am aflat live🤣🤣. Iar după primul drum spre BV am avut febră 1 săptămână. După prima goana cu 180 km/h am avut palpitații de a trebuit să mă opresc undeva pe margine sa fumez vreo 3 țigări să îmi revin 🤣🤣

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

47 minutes ago, Edd said:

Tot citind despre inceputuri, mi-am adus aminte de un moment si am cautat prin arhiva de fotografii: prima mea tura in afara Bucurestiului, imediat dupa ce mi-am luat permisul de la politie :)

 

namol.jpg

E drăguţ panoul albastru cu "ESTE INTERZISĂ ... ieşirea vehiculului sau pasagerului de pe bac ..."

Totuşi, cum ai plecat de acolo?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 17 minute, patrick1 a spus:

E drăguţ panoul albastru cu "ESTE INTERZISĂ ... ieşirea vehiculului sau pasagerului de pe bac ..."

Totuşi, cum ai plecat de acolo?

Ochi de soacra și tu Patrick 🤣🤣

Editat de SenorPink
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 hour ago, Edd said:

 

Eu nu am avut ghinionul sa-l tavalesc pe sosea niciodata, dar cautam niste locuri de cort pe malul Dunarii si l-am infipt pana la jumatatea rotilor in singura mlastina din zona. 

Dupa urmele de noroi din poza l-ai infipt si cu ghidonul (pe stanga). 

Da' ... era asigurat.

 

Levierul-maneta de ambreiaj, evident.

Contra juliturilor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

26 minutes ago, Edd said:

L-am culcat in noroi ca sa-l pot scoate. L-am tras la orizontala, ca pe verticala nu am reusit, indiferent de cate lemne si pietre am bagat sub roti

Sport extrem! :D

Am patit si eu una asemanatoare (cu calul infipt pana la axe) dar in mlastina de padure acoperita cu frunze uscate. Am incercat sa il trag si inapoi, si inainte, si in lateral, insa si cizmele mele aveau tendinta sa se infiga pana la "axe". Nimic! Lemne, pietre ca eventual pavaj ... degeaba.

Cineva in jur sa imi dea o mana de ajutor, nimeni.

Asa ca am aplicat (cu emotii) solutia hard-enduro-cafe:

demontat "noise-absorber-ul" din evacuare (pentru full power), accelerat la 3/4 cu 1-a (eu pe langa cal) pana cand roata spate a centrifugat tot noroiul de pe ea dar si jumatate din mlastina si a inceput sa se miste agregatul spre iesire, cu balans.

Tehnica asta (la padure) prezinta singurul risc ca atunci cand roata spate incepe sa prinda aderenta spre sol tare, daca nu decuplezi ambreiajul in fractiuni de secunda exact atunci - calul te va lasa (in) balta, se va cabra si va sari in sus in whellie spre primul copac intalnit.

Ceea ce am reusit (cu emotii) sa evit. :burnout:

Ce buna ar fi fost (la purtator) o cordelina sau un lant a la ghost rider.

Dar ... n-aveam :(

Se pare ca este echipament de protectie recomandabil /obligatoriu la calarie.

Editat de patrick1
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Uite un filmulet care sa raspund la intrebarea lui Edd mult mai bine:

 

 

@goe 75 referitor la ce ziceai de motojiutisu

@mrjo

@Edd

@ionutpm scuze dar nu am gasit nimic refeitor la cum sa dai pe spate fetili din Victoriei. Mai caut.... :D

Editat de SenorPink
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 22 minute, ionutpm a spus:

 

Incep sa cred ca e doar o legenda si ca doar un motociclist LEGENDAR poate sa faca asta. :( 

Hmm adică sugerezi că trebuie upgrade de echipament? 

 

Gen ai echipament Verde pe tine de nivel superior dar pentru fetele din Victoriei ai nevoie de echipament violet de nivel legendar? 

Dar pentru legendar e nevoie sa ai și level, că așa la level 12 nu te baga nimeni in seama, pentru legendar e nevoie de level 78 🤭. Ai oricum fetelor din Victoriei nu le place orice, cred că sunt înnebunite după DPS-ei sau Tanci 🤣🤣🤣

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...