Sari la conținut

Motociclisti de Interventii


Constantin
 Share

Postări Recomandate

Motociclisti de Interventii (M.I.)

Pentru excursii moto

 

Consider oportuna existenta unui corp de motociclisti experimentati care sa poata interveni, daca va fi cazul, la diferite evenimente produse in timpul excursiilor moto, si nu numai.

Eu sunt patit, si numai faptul ca in grup se aflau si motociclisti experimentati, a dus la rezolvarea la timp si rezonabila a necazurilor provocate de accidentul moto. Sunt zone unde accesul mijloacelor clasice de interventie nu este posibil, dar al motocicletei da. La fel, pentru defectiuni, rataciri, etc.

Motociclistul de Interventii il vad ca o persoana avand certe calitati morale, experienta moto si sufletist.

Dupa organizarea acestui Corp de Motociclisti de Interventii (M.I.) acesta va putea fi apelat de catre cei care considera ca ar putea fi in dificultate, fie preventiv inainte de inceperea excursiei fie pe parcurs. Pentru cazul excursionistilor moto individuali sau al grupurilor mici, de incepatori, ajutorul Corpului de M.I. ar putea fi salutar. De asemenea, este de mentionat activitatea de insotire a grupurilor de catre unul sau mai multi motociclisti de interventii.

Activitatea respectiva implica costuri. In acest sens am gasit sponsorul care va asigura combustibilul si indemnizatia de deplasare pentru Motociclistii de Interventii implicati, atat pentru evenimente cat si pentru excursiile – antrenament ale acestora.

Fiind imputernicit de sponsor, voi incerca sa selectez pentru acest Corp motociclisti experimentati pe care sa te poti baza la nevoie.

Pentru a evita neintelegerile cand actioneaza un motociclist de interventie acesta va trebui sa aiba o legitimatie si un insemn distinctiv.

Intrucat aspectele de caracter sunt cruciale intr-o astfel de activitate, selectarea va fi un proces mai de durata. Evidenta activitatilor si modul practic de lucru trebue stabilite in perioada ce urmeaza. Fiind multi motociclisti in capitala, ne vom limita in prima etapa la zona aferenta.

Activitatea motociclistilor de interventii este complementara activitatilor organizatiilor oficiale guvernamentale si neguvernamentale.

Multumiri anticipate pentru sugestii constructive, ca si pentru oferte.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 165
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

buna initiativa. Doar ca o sa fie cam dificil de pus in practica. Te-as ajuta cu cea mai mare placere dar sunt incepator si habarnist(mai sunt altii pe aci care au mult mai mult cunostinte in domeniu). Iti urez succes in acest demers si cred ca ar fi bine sa incerci sa iei legatura cu cei de la smurd pt ca mai mult ca sigur puteti invata multe lucruri bune de la ei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Interesant topic si foarte faina idee. In principiu, ce aptitudini se cer (pe langa experienta pe moto)?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

buna initiativa. ... si cred ca ar fi bine sa incerci sa iei legatura cu cei de la smurd .....

 

Buna ideea cu o discutie cu smurd-ul, poate va constituiti intr-o subdivizie a lor, ceva...

 

La noi nu am vazut, dar prin alte parti exista motociclisti care intervin in situatii de urgenta, au dupa ei o gramada de echipament de prim ajutor...

 

Succes!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

O idee foarte buna.

As vrea din toata inima sa fac parte din acest Corp, insa deocamdata nu consider ca am experienta/aptitudinile necesara/e.

Presupun ca ati pus la punct o lista minima de aptitudini necesare. Daca aveti idee pe unde as putea sa le capat (ma refer la lucruri de genul cursuri specializate de prim ajutor in cazul unui accident moto si altele) v-as fi recunoscator daca m-ati indruma.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca primesc macar o prastie ca semn de autoritate, eventual si o sapca, poate ma fac si eu poteras. Abia astept un telefon in miez de noapte ca i s-a udat bujia vreunui scuterist. Dau fuga, ajung la locul faptei si vad ca pustiul a disparut, luat la stanga de vreun biciclist. Pentru probleme de genul asta, in tarile civilizate exista serviciile de asistenta rutiera, cum era ACR inainte.

Editat de textex
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

foarte faina initiativa, mas alatura voua oricand, as avea vointa si posibilitatea sa vin la orice ora oriunde doar ca am putine cunostinte mecanice...(stiu sa schimb o bujie sa testez ceva si alte chesti care le consider banale, dar cam atat)... pana nu bag mai multe chestii la cap cred ca mai mult as incurca, poate peste ceva ani.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Buna ideea cu o discutie cu smurd-ul, poate va constituiti intr-o subdivizie a lor, ceva...

 

La noi nu am vazut, dar prin alte parti exista motociclisti care intervin in situatii de urgenta, au dupa ei o gramada de echipament de prim ajutor...

 

Succes!

smurd ul are 2 motorete echipate ptr primul ajutor ,2 honda deuville cel putin de 2 stiu eu....acum nu stiu in ce masura pot fi de ajutor in cazul acesta nici nu stiu daca se lucreaza cu ele dar am vazut una in buc mergand... :)))))

 

da buna idee ar fi ceva nu stiu daca exista dar o motreta echipata ptr depanare utila si in trafic cat si ptr deplasari mai lungi ...eventual si ceva off road ex:africa twin....eu creca si ar face bine treaba astfel de motorete ...de ex in olanda am vazut prima data ei folosesc motocilete echipate ptr depanari in trafic dotate aproape cam cu ce e ste dotata si o masina ...ar fi ceva sa vedem cu oraganizarea :)

Editat de Buggy
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

idee buna..dar...

o motoreta sau..mai multe echipate.... tre sa fi sigur ca si merg in momentul in care ai nevoie:)..ca pilotul mecanoexperimentat este acasa,treaz..si are chef sa mearga si pe furtuna..:))))))...dupa careee..

 

o interventie nereusita incep ..ba a venit fraiwerul ala mai mult a stricat..a inarziat 1 h, a venit a vazut nu se poate nu-l mai chemati este tepar...:))00

ce te faci cu ''mistocarelile''... cu benzina..uleiul.... traim in romania....nu va critic si nu critic atentionez.doar....

 

mai bine este sa invete fiecare sau sa inceapa macar sa mimeze un ''motociclist'..in primul rand,,saluta-ti un camarad'' sau mai multi cind al intilnesti,,oprestete cand vezi un camarad'' sau mai multi opriti pe margine drum,ului,, daca nu au probleme macar fummati o tigara si tot este un inceput,,............va mai spun dar nu amu..sara buna.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Motociclisti de Interventii 2

 

 

Tipuri de interventii ( activitati)

  1. Insotire grupuri de motociclisti incepatori, deplasari pe drumuri publice modernizate
  2. Insotire grupuri de motociclisti la deplasari partial off road
  3. Insotire grupuri de motociclisti la trasee enduro
  4. Participare la intalniri moto
  5. Depanari, la solicitare
  6. Prim ajutor, la solicitare
  7. Transport persoane accidentate sau nu, in pozitie culcat, pe drumuri inguste, neaccesibile auto
  8. Instructaje moto
  9. Excursii tematice ( mod de organizare recomandat)
  10. Alte activitati

 

 

Mod de comunicare

Dintre membrii Corpului Motociclistilor de Interventii, unul va fi dispecer. Tel sau va figura pe stikere care se vor distribui motociclistilor. Acesta, functie de solicitare, va alerta unul sau mai multi Motociclisti de Interventii.

De asemenea, la dispeceratul apelurilor de urgenta 112 se va gasi tel. Dispecerului Motociclistilor de Interventii, cu mentiunea, pentru evenimente moto.

Putem comunica acelasi tel si la politii sau administratii locale.

 

 

Patrimoniu (in regim de comodat)

Persoanele fizice si juridice pot aloca bunuri, spatii, mijloace, etc, Corpului de Motociclisti de Interventii, in regim de comodat, respectiv fara pretentii materiale, numai spre folosinta stipulat temporal si teritorial, cu reintoarcerea celor alocate la proprietar oricand la cererea acestora.

Alocari :

  • remorca transport 2 motociclete
  • microbuz transport 3 motociclete
  • o motocicleta enduro

 

Necesar a se aloca :

  • truse reparatii mecanice
  • truse reparatii electrice
  • truse sanitare
  • unitati GPS
  • telefoane mobile
  • echipament distinctiv ( vesta, esarfa, etc)

- spatiu

 

 

Dispozitiv pentru transport accidentati cu moto

Se afla in lucru.

 

 

Efect pozitiv indirect ( estimat)

Conducatorii auto, dapa raspandirea notiunii MI, vazand in oglinda un motociclist ar trebui sa fie amabili si sa-i faca loc, gandind “ o fi motociclist de interventii”. Viteza medie in localitati ar trebui sa creasca, pentru toti motociclistii.

 

Asteptam sugestii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tipuri de interventii ( activitati)

  1. Insotire grupuri de motociclisti incepatori, deplasari pe drumuri publice modernizate
     
  2. Insotire grupuri de motociclisti la deplasari partial off road
     
  3. Insotire grupuri de motociclisti la trasee enduro
     
  4. Participare la intalniri moto
     
  5. Depanari, la solicitare
     
  6. Prim ajutor, la solicitare
     
  7. Transport persoane accidentate sau nu, in pozitie culcat, pe drumuri inguste, neaccesibile auto
     
  8. Instructaje moto
     
  9. Excursii tematice ( mod de organizare recomandat)
     
  10. Alte activitati

 

Buna ziua!

Un proiect interesant si cateva idei laudabile. Am doua intrebari:

Tipurile de activitati propuse sunt destul de diverse. La ce numar de motociclisti se estimeaza ca va ajunge corpul Motocilistilor de Interventii, atunci cand proiectul va atinge maturitatea? Cate centre fixe planuiti sa deschideti in teritoriu, tot la maturitatea proiectului?

Editat de Cesar
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

DA salut .

Buna idee ,nu stiu cam care este "puterea " financiara a acestui proiect dar ca idee repet este excelenta .

Eu as putea sa ma bag si daca spun asta cam stiu ce spun : motorul cel mai potrivit [bMW R 1200 RT ] nu mai este cazul sa spun este modelul politie Europene si Romane, experienta si cunostinte mecanice / electrice de prin ani " 80 , fost legitimat la clubul sporiv Metalul sectia motocros si multe altele .................Am mai iesit si in aceasta vara normal in afara de iesirile mele individuoale si cu niste grupuri pe care sa spun asa le-am escortat ,avand in vedere motocicleta si echipamentul chiar politistii de la rutiera ne deschideau drumul ,pana sa se lamureasca ca eu nu sunt chiar de la ei noi eram trecuti . Pe mine nu ma intereseaza sa fac un eventuoal profit din asa ceva ,am un job destul de bun ,dar din pacate nici acte de caritate 100% intretinerea acestui model de motocicleta este foarte scumpa ,daca se gasesc solutii pt acest proiect si crede-ti ca as fi omul/motorul potrivit ma puteti contacta .

Toate cele bune .

Victor .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Efect pozitiv indirect ( estimat)

Conducatorii auto, dapa raspandirea notiunii MI, vazand in oglinda un motociclist ar trebui sa fie amabili si sa-i faca loc, gandind “ o fi motociclist de interventii”. Viteza medie in localitati ar trebui sa creasca, pentru toti motociclistii.

 

Cresterea vitezei medii a motociclistilor in localitati e un efect pozitiv? Hmm...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca asta ai inteles tu..............................multa sanatate .

 

prietene...se pare ca nu esti de prea mult timp..in ''casta'' asta..altfel aveai alta idee despre ce am inteles eu..... cum spuneam mai sus..antai mimati un ''motociclist'' la caracter si dupa incercati sa deveniti unul...pt inceput aveti grije voi de propriile motociclete..invatati-le' simntiti-le... tratati motocicleta ca pe un suflet si cu mult respect..altfel din cal'' devine magar''

 

de mers inveti utilizand moto zi de zi pe orice vreme....si totul treptat nu incerca totul in aceas zi... motociclisti de M.I tre sa faca asta din proprie initiativa..voluntar....afanduse in grup sau in trecere ...nu ca un 'POMPIER''...altfel grupul are un TRACK daca ala nu este cu ei la fro iesire...:)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Alte propuneri:

 

Participarea la rezolvarea urmarilor accidentelor rutiere.

La accidente rutiere in care sunt implicati motociclisti, la solicitare sau din proprie initiative, unul sau mai multi MI se pot deplasa la locul accidentului si sa reprezinte accidentatul, daca nu sunt alte persoane indreptatite. Sa ia apararea acestuia daca este cazul, sa se ocupe cu recuperarea si transportul moto avariate, etc. Tel. dispecerului va fi transmis politiei, salvarii precum si altor motociclisti.

 

 

Cerere - angajament

M.I. vor semna un angajament - cerere fata de sponsor privind participarea sa in cadrul Corpului de MI din Romania in care se precizeaza comportarea sa in calitate de M.I.Dupa aprobarea cererii - angajament de catre reprezentantul sponsorului, vor figura in lista MI din Romania, cu numele real si date de identificare.

 

Evidenta activitatii si decontarea cheltuielilor

Dispecerul va tine evidenta activitatii membrilor Corpului MI. Evidenta va cuprinde

interventia, cine a solicitat, ce MI s-a deplasat si cu ce motocicleta, nr. km parcursi in scopul interventiei, observatii, si va servi ca baza pentru decontarea cheltuielilor de catre sponsor.

 

Radierea din lista MI

Orice comportament care prejudiciaza prestigiul Corpului MI conduce la radierea respectivului din lista MI din Romania. Radierea se propune de catre Dispecerul MI sau alti membri ai Corpului MI si se aproba de reprezentantul sponsorului.

 

Organizare Corp MI

1. Reprezentant sponsor

2. Dispecer MI Zona Bucuresti ( raza 150 km)

3. Administrator baza materiala si decontari Zona Bucuresti

4. Responsabil defectiuni mecano – electrice Zona Bucuresti

5. Responsabil prim ajutor Zona Bucuresti

6. < 20 membri/ Zona Bucuresti/ 2013

 

Completarea corpului MI se va face pe parcursul anului 2013.

Pentru alte zone din tara, initiativele vor fi anuntate sponsorului pentru verificarea modului de constituire a Corpului Zonal al MI si a decide implicarea sa sau a fortelor financiare locale care agreeaza actiuni umanitare de acest fel.

 

Rugam contributii la organizare. Multumim.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

O idee buna,desi sunt multe impedimente.Multe din aceste lucruri le-am facut deja pe cont propriu din initiativa personala.As fii interesat pentru zona Autostrazii A2 pana pe la Medgidia ca suprafata de acoperire.Am liber 3 zile din 4,masina si moto personale disponibile,scule slava domnului,cunostinte minime spre medii.Dar ca si colegul de mai inainte pot dona din timpul meu,dar nu si din banii mei.Motokilometrii costa,resursa costa.O masina cu km multi sau o moto cu km multi au o valoare infima la evaluari sau vanzare.Nu vreau sa ma imbogatesc,dar nici sa muncesc pt o comunitate care...cititi la accidente si o sa realizati cat de unita este.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...