Sari la conținut

Yamaha FJR 1300 A


Vlad S
 Share

Postări Recomandate

Gumele sunt bune, nu au priza deloc pe ciment slefuit :D In rest la cum ma duc, nu ajung eu sa le testez aderenta, dar pe drumuri virajate in Muntenegru nu am avut nici o frica. Eu tot imi repet in minte ce em citit in "A twist of the wrist" de Keith Code: Trust the tyres!!!. DOT nou si multa grija, in rest nu vad ca la nivelul meu cel putin sa simt o diferenta mare. Am vazut-o fata de gumele vechi care le aveam pe Hornet si acolo fata de lemnele montate, astea noi sunt cu superglue :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 157
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Desi intrebarea era ambigua pt.ca stiam ca FJR-ul albastru este mai nou, am crezut ca stie ca pe el sunt PR2, de aceea era ilogic sa le compare tot cu Michelin!

De aceea am crezut ca prin 'noua' se refera la mobra ta, in sensul ca este mai noua pe aici..de aceea am specificat ca a a ta are Z3, stiind de la tine ca sunt vechi!

 

E greseala mea, ai dreptate, am inversat anii motocicletelor si de Z3 intrebam in comparatie cu PR2 sau PR3.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

Nu-i bai, mi-am dat seama :)

Pot sa-ti spun ca Z3 au fost niste gume bune la vremea lor, vorbim de gama asta, sport/touring, dar din pacate nu se mai fac.

Am prieten care a fost foarte multumit de ele, acum au aparut Z6 sau Z8, de care insa nu am cunostinta.

Editat de l.u.v
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Nu-i bai, mi-am dat seama :)

Pot sa-ti spun ca Z3 au fost niste gume bune la vremea lor, vorbim de gama asta, sport/touring, dar din pacate nu se mai fac.

Am prieten care a fost foarte multumit de ele, acum au aparut Z6 sau Z8, de care insa nu am cunostinta.

 

Din ce am citit eu de Z8 sunt bune, dar stau mai prost ca logivitate(comparativ cu PR2/3).

Eu am fost multumit de Metzeler si in speta de Tourance, fiind niste cauciuri foarte bune pentru enduro-touring. Actualele Z3-uri sunt vechi si fiind pe o motocicleta noua pentru mine deci nu ma pot pronunta in legatura cu ele.

 

Prima tura de sezon(creditele pentru imagine ii apartin lui @SubInfluenta):

379247_514061308646484_642248128_n.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 weeks later...

Pentru niste cauciucuri asa de vechi, Schumy merge bine cu ele ;)

 

Mersi Ovidiu :)

 

Saptamana trecuta am reusit sa pun noile Michelin Pilot Road 3 si sa echilibrez rotile. Din pacate operatiunea sa terminat destul de tarziu si am facut doar cativa kilometri de la atelier pana acasa. O sa revin cu niste pareri ceva mai incolo.

Acum 2 saptamani mi s-a ars unul dintre becurile din fururi si am pus Osram Night Breaker Plus. Diferenta e clar vizibila, lumina fiind mult mai puternica si mai alba.

Motocicleta e pregatita de sezon. Deci sa vina primavara!!!

 

----

Dupa prima mie de kilometri imi place si mai mult FJR-ul. E clar o motocicleta dintr-o alta categorie si segment de piata decat ce am mai condus. Greutatea mi-a pus probleme la inceput(are aproape 300kg), dar incep sa nu o mai simt. Distanta mai mare intre roti o face sa fie foarte stabila pe autostrada, dar am inceput sa remarc si eu lipsa feedbackului in curbe de care se pomenea in mai multe teste. In schimb, pozitia e destul de comoda si dupa 250km abia resimteam un pic de oboseala(la fel si prietena mea - ea s-a plans doar ca are prea mult loc in spate :laugh: ). Protectia la vant e destul de buna, insa voi avea nevoie de manere incalzite la toamna(acuma sper ca a trecut frigul). Motorul e fenomenal. Peste 3000rpm pleaca mai repede decat imi doresc, dar pot sa merg si relaxat(pe autostrada la 130km/h abia se simte ca merge).

Avand in vedere culoarea si caracterul dual al motorului, motocicleta si-a castigat si un nume: Hulk

 

8527092117_efe7e44b97_z.jpg

Editat de Schumy CJ
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

FJR are renume de motocicleta care este mai teapana pe drumuri cu viraje stranse, mai putin manevrabila, ciclistica nu o ajuta, lucru pe care l-am observat si eu.

Este drept ca am mers cu ea doar putin dar am observat acelasi comportament pe care insa l-am pus pe seama faptului cu nu am avut timp sa simt mobra, ulterior altii mi-au confirmat ceea ce observasem.

Si eu sunt curios daca la asta se refera..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ma poate lamuri si pe mine cineva :) ? care este treba la motociclete astea mari de au o cutie de 5 viteze ? FJR, ST1300 vad ca au 5, de ce nu 6 ? GTR`ul vad ca are 6 dar dupa cate am inteles motorul este direct derivat dupa ZZR 1400 cu mici modificari....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

Buna intrebare, si eu m-am intrebat asta:))

O cutie cu mai multe trepte este mai scurta si probabil la touringuri s-a considerat ca nu necesita a sasea din motive de confort.

Probabil ca treapta a sasea ajuta si la viteze superioare si in gama asta nu este nevoie de top speed.

Oricum, cutiile sunt in asa fel etajate incat nu simti nevoie de mai multe trepte..

 

Am lansat intrebarea aici, sunt curios si eu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ma crezi ca am facut pana acum aproape 1000 de km de cand am luat`o si nu m`am obisnuit inca.... de imi vine sa ii dau viteza 6 :), toata compilatia este la turmoetru sa ma obisnuiesc cu acul in jurul turatei la viteza mea de croaziera :P

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

FJR are renume de motocicleta care este mai teapana pe drumuri cu viraje stranse, mai putin manevrabila, ciclistica nu o ajuta, lucru pe care l-am observat si eu.

Este drept ca am mers cu ea doar putin dar am observat acelasi comportament pe care insa l-am pus pe seama faptului cu nu am avut timp sa simt mobra, ulterior altii mi-au confirmat ceea ce observasem.

Si eu sunt curios daca la asta se refera..

La acest lucru m-am gandit si eu, insa expresia cu feedback-ul mi s-a parut mai pretentioasa de aceea am crezut ca poate se refera la altceva.

Am condus multe motociclete si intr-adevar fiecare se comporta putin difert, dar am dat cu scaritele pe jos si cu Honda si cu Yamaha, totul e pana iti intri in mana cu noua motocicleta.

Practic singurul lucru care mi-a placut la un BMW 1200 GSAdv a fost cat de usor se inclina pe curbe, nu necesita nici un efort din partea rider-ului. Dar asta e alta mancare de peste :D

Toate bune ;)

Editat de Dane_Bad
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

O sa incerc sa explic putin mai pe larg. Greutatea in mers nu se simte, deci ma inclin la fel de usor ca si cu Transalpul(care e mai usor cu 100kg).

Problema e ca fiind distanta putin mai mare intre roti vireaza mai greu putin(din punctul meu de vedere) si nu mai simt cat de multre trebuie sa ma inclin si nici nu simt aderenta cauciucurilor. Practic, imi ofera mai putina incredere sa intru cu viteza in viraje.

 

Lipsa treptei a 6-a nu e un inconvenient. Chiar e mai comod ca de la 60km /h(~2000rpm) sa poti sa folosesti o singura viteza si sa nu mesteci constant in cutie. In plus, mi se pare ca ofera turatie suficient de multa(150km /h la 5000rpm).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu mergand cu FJRica am dat cu marginea de la cizme de asfalt :) Partea cu ciclistica e obiectiva, eu nu o simt greu de lasat in curbe, imi lipseste doar skill-ul. Am condus si un Gsx-r exact dupa ce m-am dat jos de pe FJR si mi se parea o cu totul alta motocicleta, parca eram cocotat pe ea si avea un comportament "ciudat" (mi se parea ca nu o sa o pot tine sa mearga drept) iar in curbe parca nu vrea sa se lase pe-o parte). Totul depinde de ce senzatie iti creeaza si cat esti de obisnuit cu ea. Si eu cand intru in curbe mai tare un pic imi tot repet in minte "trust the tyres" :)) Mai da-i motorului o sansa sa iesi la un drum lung de cateva zile, sa te obisnuiesti cu adevarat cu ea, sa te legi cu adevarat de motor, sa il inveti si tu si el pe tine. Mai joaca-te si cu setarile suspensiei, schimba complet comportamentul pe acelasi drum. Eu asa am facut cand am mers spre Piatra Craiului si nu imi venea sa cred ce diferit e comportamentul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si eu sunt de parere ca in timp o sa ma obisnuiesc si nu mi se pare o problema de nerezolvat. Oricum, dupa 1000km abia m-am acomodat cu FJRul, mai e putin pana sa il cunosc.

Si eu imi zic in minte "trust the tyres"(sunt bune PR3) :laugh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

Un mic update(dupa aproape 2000km):

 

-am inceput sa ma razgandesc in legatura cu manevrabilitatea(e putin lipsita de feedback, dar de mers...merge...)

-aripa spate e prea scurta si pe ud stropeste pana pe topcase, iar in lipsa cutiilor laterale uda pasagera pana la genunchi

-merge fara probleme pe ploaie

-ABS-ul face toti banii(existenta lui)

-consum bun

-Michelin PR3 merg bine pe ploaie

 

La vara urmeaza sa vad cum se descurca prin Alpi...



Stropitul(s-au tencuitul avand in vedere nisipul care e inca pe strada):

 

 

Pauza(ploua prea tare):

post-17935-0-11837400-1366054728_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Salutare,

 

Ma bucur sa vad cum creste numarul de posesori FJR :)

Si eu am intrat in club din Februarie 2009 (model 2006 cu 0km 'zacut' 3 ani in showroom); iata mai jos cateva impresii/recomandari dupa 55.000km parcursi:

  • Pentru manevrabilitate este destul de sensibila la calitatea anvelopelor; a mea avea la inceput Metzeler Z4 de fabrica destul de tari (aveau aproape 4 ani), afectand manevrabilitatea. La inceput chiar m-am speriat ca nu ma voi obisnui cu modelul, ca am facut prostie cumparand-o fara sa fac un drive test cu vreuna inainte etc. In plus cu Z4 mi-a alunecat si fata de vreo 2 ori pe curbe, motiv pentru care m-am resemnat cu un stil de condus foarte cuminte pe viraje. Asta pentru primii 3-4000km dupa care am trecut la anvelope sportive (Michelin Pilot Power 2CT), schimbandu-se radical datele problemei: cu acestea s-a putut merge sportiv pe curbe, fara emotii de alunecare etc iar manevrabilitatea s-a imbunatatit semnificativ. Desigur, exista si o latura negativa: spatele nu m-a tinut nici la primul si nici la al doilea set mai mult de 8500-8700km iar fata 10-11.000km; deasemenea, fiind foarte moi, aceste anvelope sunt sensibile la pietricele, cioburi etc. Ulterior am trecut la Pilot Road2 care sunt ok la aderenta (putin mai slabe pe ploaie fata de PPower 2CT) insa durata de viata a crescut la 13.000km spate si 15-16.000km fata. Desigur, aceste cifre depind foarte mult de stilul de condus, calitate asfalt, incarcare moto etc dar in cazul meu pe mai multe seturi cam acestea au fost duratele de viata. Nu am incercat Pilot Road 3 pentru ca, desi au aderenta mai buna pe ploaie, duratele de viata sunt similare intre 2 si 3 (pe motoarele unor amici cu RT1100 si 1200 care au incercat ambele modele), pe uscat se comporta relativ la fel si nu mi s-a parut justificata diferenta de ~30E la set (parerea mea).
  • Un mare minus la model este suspensia (pentru cei mai pretentiosi): daca pe fata mai exista posibilitatea de a intari reglajele pentru mers mai sportiv pe curbe incarcat, spatele nu prea face fata chiar daca este setat pe HARD. In cazul meu fost nevoie sa o ridic de spate cu ~2.5cm (am schimbat linkurile suspensiei cu unele mai scurte) pentru a nu mai atinge cu scarite&cricuri la mers agresiv. Dupa modificare s-a rezolvat partial problema in sensul ca, desi nu mai ating asfaltul, cand moto este incarcat amortizorul nu-si mai face ok treaba pe drumuri denivelate (apare un usor pompaj, mai ales dupa 45.000km). Din pacate un kit suspensie spate ok se duce catre 500E (fata de 1100E original care oricum e mult mai slab decat un after market).
  • Tot la capitolul minusuri se inscrie si parbrizul: pilotii mai inalti vor simti zgomote deranjante de la curenti chiar si in pozitia cea mai de susa parbrizului. Eu am rezolvat prin adaugarea pe parbrizul original a unei aripioare (http://www.laminarlip.com) care anuleaza curentii turbionari (exista si un mic dezavantaj: in zona in care aripioara se suprapune cu parbrizul este afectata vizibilitatea, adica aprox zona de 2-3m din fata moto).
  • La capitolul mentenanta preventiva, am montat un releu pentru protectia contactului general pentru a preveni o problema cunoscuta pe generatia 2006-2012 (deteriorarea contactelor din butucul de contact din cauza sudimensionarii acestora pe unele exemplare). Deasemenea am dublat legaturile la masa pentru unii consumatori care din fabrica sunt conectati la masa prin niste contacte tip agrafa subdimensionate (aceste contacte in timp se pot deteriora, afectand faruri, semnalizare etc). Acestea 2 sunt cele mai cunoscute probleme intalnite pe FJR generatia II.
  • Vorbind despre probleme ale modelului, pentru generatia I cele mai cunoscute se refera la supape; mai exact anumite loturi de simeringuri de supapa erau prea 'stranse', curatand tot uleiul de pe coada supapei iar rezultatul era frecarea cozii supapei pe ghidul de supapa 'pe uscat'. Acest lucru ducea la uzuri ghid si coada supapa, rezultand zgomote in functionare. La reprezentanta Yamaha din Bucuresti a fost un singur caz de astfel de FJR care s-a remediat prin inlocuire 2 supape&ghiduri la un piston. O alta problema care mai apare la prima generatie de FJR este legata de senzorul pozitie acceleratie (TPS=throttle position sensor) insa pentru acesta exista 'recall' oficial de la Yamaha, deci poti merge la o reprezentanta Yamaha pentru inlocuire gratuita. Aceste probleme au aparut doar pe anumite modele din Generatia I (2001-2005) iar cea mai grava (cu supapele) se manifesta in general pana in 20.000km.

  • La capitolul imbunatatiri am montat manere incalzite pentru pilot, incalzire in sa pentru pasager, am dezactivat functia enervanta de coborare parbriz la fiecare oprire a motorului.
  • In rest numai cuvinte de lauda despre model, este destul de confortabil, cel mai mult am mers 1350km (din care ~700km pe autostrada) intr-o zi, cu pasager si multe bagaje in conditii destul de ok (nu ne-am dat jos intepeniti de pe moto seara J ).

 

La multi km cu FJR-urile voastre,

Numai bine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

Dupa o calatorie de vreo 200 km pe nistre drumuri peticite am constatat ca la o cutie laterala, suruburile mici care tin prins butucul in care intra cheia si limba aia de metal cu rosu care inchide cutia au sarit, iar aceasta se poate deschide. De cazut nu v-a cadea, doar ca oricine iti poate deschide cutia. Sfatul meu e sa va uitati si sa le strangeti la loc sa nu cada, poate chiar un pic de thread lock pe filet. Suruburile de schimb sunt M3x7 mm, eu am gasit acum doar de 10 mm la Baumaxx, dar sunt ok si alea cu o saiba.

 

In rest motorul s-a comportat f bine pe drum, ieri am venit de la Suceava pana la Cluj pe ploaie, Michelin-urile si-au facut treaba foarte bine, nu am simtit nici o alunecare pe ud.

Saptamana asta o sa ii fac schimbul de ulei si filtre, plus o gresare generala :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 year later...

Dupa o pauza de un an am revenit in gasca posesorilor de FJR, lasandu-l pe Herur fara frumosul lui model albastru din 2008.

Fata de 2003-ul pe care l-am avut anterior nu sunt foarte mari schimbarile, dar exista: saua reglabila pe inaltime(in schimb materialul cu care e acoperita se usuca mai greu chiar si daca o stergi - e nasol cand ploua), ghidonul reglabil, manerele incalzite din fabrica(un "deliciu" zilele acestea...), frana spate legata de cea fata, ABS standard, priza 12V din cutia din bord), bordul cu mai multe informatii si aspectul mai modern(si agresiv as adauga). In mers se simte aproape la fel, dar parca e mai manevrabila.

Pacat ca e gata sezonul. Nu ca ar fi o problema atata timp cat nu sunt sub 5 grade si strazile sunt curate, dar zilele sunt prea scurte. :laugh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 weeks later...

Salut

 

Capitolul cum am ajuns sa vreau sa vand Transalpul cred ca e mai putin interesant si se poate omite.

Asa ca povestea incepe(sau continua) cu alegerea noii motociclete si cautatul ei. Dupa 2 sezoane de enduro si 4 de enduro-touring evolutia mea a fost clara inspre asfalt si plimbari lungi. Deci motocicleta trebuia sa fie comoda, motorul suficient de puternic pentru 2 persoane+bagaje, cu o protectie cel putin medie la vant si sa nu mai aiba lant. Ca si clase vroiam ceva enduro-touring, touring sau sport-touring. Pe rand am studiat modelele din cele 3 clase si ajunsesem la cateva candidate din care trebuia sa aleg in functie de preferinte si buget.

 

Din pacate la noi e greu sa incerci motocicletele pe care doresti sa le cumperi, mai ales ca nici pentru cele noi nu prea exista optiunea de test-ride. Asa ca alesul s-a bazat in mare parte pe experienta jurnalistilor, dar si pe experienta personala a proprietarilor(in mare straini) care puteau reda plusurile/minusurile utilizarii normale si pe perioade extinse. Asa ca dupa mult citit lista s-a redus la 2 modele: Honda ST1300A Pan Euroepean si Yamaha FJR 1300A. Modele asemanatoare din multe privinte si cu diferente doar cand vorba de motor(V4 versus L4) si gabarit(Honda e mai greu cu cateva zeci de kg). Pe ambele le-am vazut in realitate, dar doar scurt in urma cu ceva timp.

 

Exact in ziua in care vand Transalpul se iveste situatia ca trebuie sa plec rapid pana in Germania si pe drum ma loveste ideea ca as putea sa vad motocicletele live in showroom. Asa se face ca ziua urmatoare trec pragul unui dealer din Crimmitschau ca sa vad un Pan European. Din prima remarc ca nu arata la fel de bine ca in poze si nu imi mai place felul in care arata(chestie de gust). Nici pozitia pe el nu ma incanta si greutatea de peste 300kg se simte clar. Plec putin dezamagit, dar dupa mai putin de o ora sunt intr-un showroom Yamaha din Chemnitz. Si e dragoste la prima vedere… Un exemplar de aceasi culoare ca al meu statea intr-unul din colturile incaperii, cu doar 4000km si un pret pe masura(7000e). Il privesc din toate unghiurile si constat ca arata chiar mai bine decat vazusem eu in poze sau in filmuletele de pe Youtube. Ma urc pe el si pozitia e perfecta, putin avansata dar fara stat in maini(am scapat astfel de spatele drept care incepea sa ma doara de la socurile luate in coloana). De aici am plecat incantat, dar cu putin regret ca nu am prins o zi fara ploaie ca sa le pot testa pe ambele pe strada.

 

Intors acasa m-am hotarat sa raman pe FJR fiindca se incadra cel mai bine in preferintele mele ca pozitie, greutate, masivitate(mai mica) sau aspect si fiabilitatea, performantele sau consumul sunt aproape identice cu Pan Europeanul. Pe mobile.de balanta inclina din nou spre FJR cu mult mai multe modele ce se incadreaza in bugetul meu decat Honda. Si astfel gasesc anuntul pentru:

 

%2524%2528KGrHqJ%252C%2521ogF%2521Ou26iO

 

-an 2003

- 38900km la momentul achizitiei

-ABS

-cutii laterale originale Yamaha, topcase Hepco&Becker(preferam Givi)

-husa si geanta de rezervor Bagster

-parbriz MRA Vario-touring

-crash paduri

 

Dupa 2 saptamani lungi si grele motocicleta ajunge la mine:

 

133379_452028641515386_389855636_o.jpg

176483_452029694848614_815734483_o.jpg

 

E in stare foarte buna, se vede clar ca a fost ingrijita si ca nu s-a cazut cu ea. Vreau sa ii scot numere rosii ca sa ma pot da cu ea, dar e ultima vineri din luna si nu se lucreaza la Politie. Norocul meu a fost ca a plouat in acel weekend si nu m-am urcat pe pereti de nerabdare.

 

Prima iesire mi-am propus-o la parcarea mall-ului din apropiere ca sa ma acomodez cu ea(de parca se putea numai atat dupa o luna de pauza :laugh: ). Fata de Transalp are kilograme in plus, roata de 17” pe fata si ciclistica pentru asfalt, lucru remarcat de la prima curba cand observ ca vireaza diferit si ca se apleaca singura. Ajuns in parcare fac o tura si gata…sunt plictisit. Motocicleta asta se conduce mult mai bine decat Transalpul deci nu prea am ce sa ma obisnuiesc cu ea. Asa ca o iau inspre Oradea pana la granita judetelor Cluj/Bihor. Dupa prima suta de kilometrii dispare senzatia ciudata din viraje, dar sunt in continuare precaut fiindca anvelopele sunt vechi si afara nu e foarte cald. In drum spre casa ma intalnesca cu o coloana lunga de masini si camioane. Situatia aceasta ma incomoda cand aveam Transalpul din cauza lipsei de putere(mai ales cu pasagera), dar acum e o joaca de copii. Calatoria se incheie cu bine si observ ca pe nesimite am facut 180km.

Din pacate anul acesta a venit mai repede iarna si nu am apucat sa mai fac decat inca 500km.

 

DSC_2782.jpg

DSC_2840.jpg

 

De Craciun a primit un set de Michelin Pilot Road 3 si momentan ma documentez pentru revizia de 40000km. Macar asa mai omor putin timpul si imi calmez rabdarea fiindca am invatat o lectie grea: sa nu schimb motocicleta toamna.

 

 

Imi cer scuze de eventualele greseli gramaticale :)

cat ai dat atunci pe FJR? vreau si eu sa imi cumpar una....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Profitand de timpul din perioada asta o sa va povestesc ce s-a mai intamplat de la postarea din aprilie anul trecut si pana la acest moment.
In perioada aprilie - iulie am continuat cu turele si cu timpul ne-am inteles tot mai bine. Usor, usor m-am obisnuit cu treaba legata de feedback pe curbe si nu am mai bagat-o in seama. Si prietena mea s-a obisnuit cu locul comfortabil din spate, asa ca nu o data pe drumurile mai plictisitoare a dormit linistita(m-a amuzat de fiecare data cum simteam casca ei lovindu-se usor de spatele meu).

9014838693_6f8cd91643_z.jpg
(Ultima tura cu @herur de la sfarsitul lui mai 2013)

9014837483_710d0b4b09_z.jpg

Si asa am ajuns si la "highlightul" relatiei cu FJRul: tura in Alpi. Fiind primul concediu moto de pana atunci, am avut ceva emotii legate de motocicleta si toata experienta in sine, dar in final a fost o super tura.

13079561884_2d6f721cc8_z.jpg

13079366023_d91642caaa_z.jpg

14233652341_39d66b6a9a_z.jpg

14236942565_c38d97928e_z.jpg

14050341220_dc99f925a8_z.jpg

14213803296_9e8847fbd7_z.jpg

14050340010_928e7b05ef_z.jpg

Pe autostrada a fost motocicleta perfecta, mentinand un ritm constant la 140km/h am scos un consum de 5.2-5.3%(metoda plin-plin). Singurul minus e ca la un moment dat a inceput sa imi amorteasca incheietura dreapta, asa ca daca ar fi ceva de reprosat ar fi lipsa tempomatului(din pacate o optiune valabila doar de la modelele 2013). Dupa Viena, o data cu urcatul spre munte si coborati de pe autostrada, s-a schimbat si tipul de drum, nu doar peisajul. Asa plina cu bagaje si pasager merge perfect perfect pe drumurile virajate mediu. In momentul in care apar acele de par incepe putin sa se simta ampatamentul mai lung si gabaritul(e totusi o motocicleta de aproape 300kg la plin).
Pana la finalul vacantei nu ne-a facut nicio figura, a mers perfect si la peste 2000m altitudine si chiar m-am bucurat cand am vazut consumul mediu(5.1-5.2% - ritm de mers tot timpul la limita legalului sau putin peste).
Din pacate dupa tura asta s-au schimbat cateva chestii legate de viata personala si a trebuit sa ma despart de ea din necesitatea unei masini(mare pacat). Cei mai frumosi 7000km din istoria mea motociclistica au fost cu acest FJR si am fost mai mult decat suparat cand cumparatorul a incercat sa negocieze legandu-se mizerabil de suruburile de la capacul alternatorului(el sustinea ca se vede ca au fost desfacute desi erau pur si simplu neatinse, cum au venit din fabrica). Starea ei era la fel de buna si la fata locului precum se vedea si in poze, asa ca a cedat el si a plecat acasa cu ea. A fost o despartire grea...

9528192839_529d68f25e_z.jpg

9530976234_1170faf791_z.jpg

9528204999_0552fe21b0_z.jpg

Si asa a inceput o pauza moto, prima dupa 6 ani si prima in care n-am stiut cand va veni urmatoarea motocicleta. Ca tot citisem acum cateva zile citatul de la inceputul paginii principale legate de mersul cu bicicleta, am incercat sa ma refugiez in acel hobby mai vechi al meu. Din pacate nu mi-a suras niciodata sa-mi simt pulsul in urechi in urcarile lungi, ci am preferat tot timpul vajaitul vantului si adrenalina cauzata de coborarile rapide. Din pacate, cam greu sa cobori fara sa urci...dar e placut sa vezi cum pleaca kg in plus :laugh:
Pe la inceputul lui martie, pe neasteptate si plina de avant apare noua idila: Yamaha TDM 900. O motocicleta foarte serioasa, cu un pret mai mult decat simtit, perfecta pentru drumurile noastre si un consum demential(din ala de ii face concurenta GSului de 650).

14395457984_245a1cb68f_z.jpg

14210086267_92ddb963a0_z.jpg

Desi nu e pe gustul tuturor din cauza aspectului, mie mi-a placut foarte mult. Pentru un incepator, pentru cineva care vrea sa treaca la o clasa mai mare dar nu chiar la 1000cc sau pentru cine cauta un all-rounder, e motocicleta perfecta. In 6 luni am acumulat doar din ture de o zi 5500km si nu au fost foarte multe iesiri. Cu ea am stabilit si recordurile personale pentru cei mai multi km intr-o zi. In prima faza vreo 640km cu o tura inceputa cam tarziu spre Brasov prin secuime si terminata aproape de miezul noptii(putin rece pentru mai si farul pe motocicleta asta e foarte slab - FJRul are unul dintre cele mai bune faruri stock) si la scurta vreme o Cluj - Clisura Dunarii intr-o zi(700 si ceva de km, dar a meritat de departe). Totusi kilometri au inceput sa sublinieze minusurile, iar iesirea pe Transfagarasan cu prietena in spate sa puna capat. Cu partea de ergonomie sta bine, in ciuda seii mai inguste, dar protectia la vant e slaba orice i-ai face, chestie destul de enervanta cand vi de pe un "crucisator:. In schimb, in doi ergonomia scade, prietena mea plangandu-se de spatiul mai restrans dintre mine si topcase(o cred dupa "fotoliul" de pe FJR). In plus, facand calculul cu investitia necesara in cutiile laterale si inca ceva accesori pentru cresterea confortului pentru niste calatorii mai lungi, o facea neprofitabila. Am inceput sa ma uit la niste variante inlocuitoare, dar parca nimica nu ma convingea suficient, mai ales ca vroiam sa aleg ceva mai nou si preturile erau prohibitive.
Pana intr-o zi la jumatatea lui septembrie cand imi trimite Ovidiu(@herur) un mesaj. Ma intreaba, parca citindu-mi gandurile, daca nu vreau FJRul lui. Proaspat tatic si plecat majoritatea timpului pe alte meleaguri la munca, a apucat sa faca anul acesta o tura pana la Zalau si parca s-ar simti rau sa o tina degeaba in garaj. Stiind cum a intretinut motocicleta, cum a folosit-o, istoria ei si facandu-mi un pret foarte bun, atata a trebuit. Urmatoarea zi TDMul era spalat, cu poze si un anunt proaspat de vanzare. Peste doua saptamani Ramirez(salutare :) ) pleca spre Bucuresti intr-o dupamiaza nu prea calda, dar incantat de achizitie.
Pentru mine a urmat o lunga asteptare pana sa se intoarca Ovidiu in tara ca sa putem face tranzactia. Multe zile superbe de toamna(din acelea cu peisaje multicolore numai bune de digerat pe motocicleta) au trecut, dar la tura de proba dinaintea achizitiei, parca s-a sters tot cu buretele. Incepand de la sunet si terminand cu butonul de ridicare a parbrizului, tot mi-a lipsit incredibil de mult si chiar daca e o versiune putin modernizata fata de ce am avut, m-am simtit reintregit.
In prima tura, vremea a tinut cu noi fix 20km din Cluj spre Zalau. Prietena zice sa ne intoarcem fiindca arata ca si cum va veni ploaia, dar ii explic ca nu conteaza, fiindca suntem iarasi cu genul acela de motocicleta cu care pana si pe ploaie e frumos sa te dai. Si asa si a fost, ne-a plouat inca vreo 100 si ceva de kilometri pana sa ajungem acasa si cu tot asfaltul plin de balegi si pamant de aratura nu a contat, chiar daca motocicleta arata ca un porc albastru(asta imi aduce aminte ca ar trebui sa o spal cu urmatoarea ocazie). In schimb, urmatoarea zi a fost superb pentru o zi de noiembrie, asa ca am apucat sa-i fac si primele poze.

16071549521_6b57a6e8ac_z.jpg

15886041948_8603845b2d_z.jpg

Si asa s-a stricat vremea.. Fix un weekend, dupa ce a devenit a mea, a mai durat toamna aia frumoasa, cu vreme placuta si cer albastru. A plouat, a fost innorat si frig, a mai si fulguit, dar ieri...11 grade si:

15887028517_9c820c7bf1_z.jpg

15885359608_d32d057995_z.jpg

15453128933_250e065dfb_z.jpg

15885514840_8045593371_z.jpg
(20 decembrie 2014)

8141916623_856886b8cf_z.jpg
(31 octombrie 2012)

Anul acesta am reusit sa facem doar 650km impreuna. Dar cine stie, poate ne mai lasa vremea sa mai crestem putin numarul. In schimb, primul moment important impreuna:

16072093632_3a753ec13f_z.jpg

Pana sa vina primavara o sa ma apuc de pregatiri, in cateva etape:
-prima data motorul: ulei, filtru de ulei, filtru de aer, bujii, verificat supape si verificat/reglat throttle body, ulei cardan, ulei/semeringuri furca, schimbat lichid de frana/ambreaj, alte verificari si schimburi daca e necesar
-faza doi: un parbriz de la MRA din doua bucati(ca cel de pe fostul FJR - momentan cu Yamaha Touring Screen si saua pe reglajul superior imi suiera varful castii)
Dupa, in functie de necesitati si posibilitati, o pereche de anvelope noi cand va fi cazul si sa repar daunele estetice facute de primul proprietar(a aflat de ce trebuie avut grija pe sinele ude).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca te referi la asa ceva am si mai mult ma incurca decat ajuta.

 

000382.gif

 

NIci blocarea propriu-zisa a acceleratiei nu rezolva nimica decat pe o autostrada de campie foarte plata. Dar pana si in Ungaria M1 intre Budapesta si Viena tot urca si coboara. Daca urci cu 140, la coborare o sa ai 160 cu aceasi acceleratie, daca nu mai mult...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...