Jump to content

Robinet benzina pe pozitia PRI


Recommended Posts

Salut tuturor,


In iarna aceasta mi-am cumparat prima motocicleta, un GS 500 E din '94. In incercarea de a opri alimentarea cu benzina, din prostie, am selectat pozitia PRI (logica fiind FULL nu poate sa fie, ON nu, PRI ramane) dandu-mi seama dupa aprox 24 de ore ce-am facut. Cand am ajuns in garaj era benzina scursa din carburator (presupun) pe jos. Dupa ce m-am mai documentat (n-am putut sa fac asta inainte), am aflat care ar fi consecintele actiunii mele: http://www.sebastianbargau.ro/2010/09/29/uite-asa-era-sa-mor/ (poate cu extra drama). Am verificat uleiul din baia motorului, si miroase puternic a benzina.


Ca urmare, doresc sa va intreb care ar fi pasii remedierii acestei probleme, de la care au trecut 3 luni pana in acest moment, cu specificarea ca nu am mai incercat sa pornesc motorul pana in momentul asta. La ce m-am gandit eu:

1. Procedura de pornire a unui motor infundat (oprita scanteia, dat la demaror cateva secunde) pentru a elimina posibilul exces de benzina din cilindrii, daca refuza pornirea eventual scoase bujiile si uscate.

2. Pornirea motocicletei cateva minute pana la incalzirea motorului.

3. Schimb de ulei si filtru. Sa o pornesc cu benzina aia din baie? Sau totusi sa scot totul la rece, sa bag ceva ieftin iar apoi sa pornesc, si sa-l schimb cu ceva calitativ? Vreau sa stiu daca motorul se poate cala nu datorita supraincalzirii ci a benzinei.

4. Stiti cumva unde gasesc in Timisoara filtru de ulei + o-ring (garnitura)?


Va rog sa va distrati pe tampenia mea si sa imi dati cateva sfaturi. Multam!
Link to post
Share on other sites

Salut,

 

Daca schimbi uleiul si filtrul nu ar trebui sa ai vreo alta problema.

 

Numai bine!

Link to post
Share on other sites

In primul rand trebuie sa golesti bine motorul de uleiul amestecat cu benzina, schimbi uleiul si filtrul, verifici/usuci/cureti/schimbi bujiile, dupa caz si, nu in ultimul rand, verifici/schimbi filtrul de aer. Nu stiu cum este conceputa alimentarea cu aer, la motocicleta ta, dar la mine, intr-o situatie similara, filtrul de aer era bine "murat" in ulei cu benzina. Asadar, verifica. Bafta!

Edited by xt600
Link to post
Share on other sites

1. Rezolva problema de la carburatoare ( eu am un gpz de 900 si in permanenta las robinetul deschis pt ca îmi închid bine cuiele pontou, si nu are voie sa curva)

2. Spalarea motorului o faci cu același ulei pe care urmează sa îl pui pt permanenta ( dacă speli cu un ulei mai ieftin risti când bagi uleiul bun sa obtii o mare spuma in motor) acum având un ulei cu benzina ff fluid ar fi deajuns sa îl pornesti un minut apoi sa îl scurgi si sa pui uleiul si filtrul bun.

 

3. Si atenție la ce spunea xt600 pt ca dacă filtrul de aer este cu burete si s-a imbibat cu benzina trebuie schimbat nu doar uscat( benzina arde buretele si nu ma trece debitul necesar de aer)

Link to post
Share on other sites
1. Rezolva problema de la carburatoare ( eu am un gpz de 900 si in permanenta las robinetul deschis pt ca îmi închid bine cuiele pontou, si nu are voie sa curga)

si eu mai uitam la GS pe pozitia PRI, dar nu mi s-a intamplat niciodata asa.

O curatare/sincronizare carburatoare nu strica niciodata. Astfel vei rezolva si cauza problemei.

 

 

 

Link to post
Share on other sites

Salut! Am patit si eu asta la o Honda VT 500e.

Ce am facut?In Primul rand am dat drumu la ulei si am lasat circa jumate de zi si sa scurs bn bn uleiul amestecat, filtru de ulei schimbat. Dupa ce am pus Uleiul si Filtrul am scos bujiile si iam dat la automat pana ce sa aierisit bn, dupa am pus bujiile si am pornit. Am lasat sa mearga un pic dar numi placea ca mai dadea cate un rateu micut ,deci i.am schimbat si bujiile. Dupa am pornit din nou, a mers ceas iar ca sa nu mai am probleme cu uitatu robinetului pe deschis iam schimbat cuiele pontou si pluta aia de inchide cuiele.Sanatate si numai bn!

Link to post
Share on other sites

Ar mai fi de precizat un lucru. Trebuie sa vezi ce scrie producatorul in cartea de intretere a motocicletei, referitor la schimbul de ulei. La motocicleta mea, de pilda, spune ca daca nu bag filtru nou, bag doar 2,7 l, cu fltru, 2,9 l, iar dupa ce a fost desfacut motorul, 3,2 l. Ce rezulta de aici? Rezuta ca, desi scoti si filtrul si lasi sa se scurga bine uleiul, tot va mai ramane cateva sute de grame de ulei cu benzina, inauntru. Trebuie scos TOT acel ulei din motor.



Filtrul de aer trebuie schimbat si daca este de hartie. Odata imbibat de benzina, isi pierde proprietatile.

Edited by xt600
Link to post
Share on other sites
Ar mai fi de precizat un lucru. Trebuie sa vezi ce scrie producatorul in cartea de intretere a motocicletei, referitor la schimbul de ulei. La motocicleta mea, de pilda, spune ca daca nu bag filtru nou, bag doar 2,7 l, cu fltru, 2,9 l, iar dupa ce a fost desfacut motorul, 3,2 l. Ce rezulta de aici? Rezuta ca, desi scoti si filtrul si lasi sa se scurga bine uleiul, tot va mai ramane cateva sute de grame de ulei cu benzina, inauntru. Trebuie scos TOT acel ulei din motor.

 

Filtrul de aer trebuie schimbat si daca este de hartie. Odata imbibat de benzina, isi pierde proprietatile.

 

Referitor la "Trebuie scos TOT acel ulei din motor", este deajuns daca incalzesc motorul, scot stutu ala de jos, capacul de la filtrul de ulei si il las asa jumate de zi? Ar fi alta solutie mai eficienta?

Link to post
Share on other sites
Referitor la "Trebuie scos TOT acel ulei din motor", este deajuns daca incalzesc motorul, scot stutu ala de jos, capacul de la filtrul de ulei si il las asa jumate de zi? Ar fi alta solutie mai eficienta?

Stutul ala trebuie sa-l scoti la orice schimbare de ulei. Oricum va ramane o cantitate oarecare de ulei in motor. In cazul tau acel ulei este amestecat cu benzina, deci musai trebuie scos, ca sa nu strici uleiul pe care il vei baga. Teoretic, ar trebui desfacut motorul si curatat, dar asta complica lucrurile... cred ca si o spalare cu un prim ulei, inainte de schimbul definitiv, cum spune *Tralfast, ar rezolva problema... am sa ma mai interesez si am sa iti comunic daca mai exista si alte solutii.

Edited by xt600
Link to post
Share on other sites
Salut tuturor,
In iarna aceasta mi-am cumparat prima motocicleta, un GS 500 E din '94. In incercarea de a opri alimentarea cu benzina, din prostie, am selectat pozitia PRI (logica fiind FULL nu poate sa fie, ON nu, PRI ramane) dandu-mi seama dupa aprox 24 de ore ce-am facut. Cand am ajuns in garaj era benzina scursa din carburator (presupun) pe jos. Dupa ce m-am mai documentat (n-am putut sa fac asta inainte), am aflat care ar fi consecintele actiunii mele: http://www.sebastianbargau.ro/2010/09/29/uite-asa-era-sa-mor/ (poate cu extra drama). Am verificat uleiul din baia motorului, si miroase puternic a benzina.
Ca urmare, doresc sa va intreb care ar fi pasii remedierii acestei probleme, de la care au trecut 3 luni pana in acest moment, cu specificarea ca nu am mai incercat sa pornesc motorul pana in momentul asta. La ce m-am gandit eu:
1. Procedura de pornire a unui motor infundat (oprita scanteia, dat la demaror cateva secunde) pentru a elimina posibilul exces de benzina din cilindrii, daca refuza pornirea eventual scoase bujiile si uscate.
2. Pornirea motocicletei cateva minute pana la incalzirea motorului.
3. Schimb de ulei si filtru. Sa o pornesc cu benzina aia din baie? Sau totusi sa scot totul la rece, sa bag ceva ieftin iar apoi sa pornesc, si sa-l schimb cu ceva calitativ? Vreau sa stiu daca motorul se poate cala nu datorita supraincalzirii ci a benzinei.
4. Stiti cumva unde gasesc in Timisoara filtru de ulei + o-ring (garnitura)?
Va rog sa va distrati pe tampenia mea si sa imi dati cateva sfaturi. Multam!

nu am vazut nicaieri la petcock FULL (poate scrie FUEL)

 

La GS-ul tau sunt 3 pozitii:

1. ON (adica iti cade benzina din partea superioara a rezervorului (fara rezerva) doar atunci cand motorul e pornit - si se realizeaza acest lucru printr-un furtun de vacuum)

2. PRI (benzina cade liber in carburatoare indiferent daca motorul ep ornit sau nu - si este folosit deobicei primavara la prima pornire, sau cand servisezi carburatoarele sau furtunele de alimentare)

3. RES ( este la fel ca ON, functionand doar cand motorul este pornit, doar ca da drumul si in partea inferioara a sorbului, tragand benzina de jos, din rezerva (aprox 3-4l)

 

Problema ta este la carburatoare. Unul, sau ambele au probleme de etansare a cuiului Ponto la camera de nivel.

Practic, in bolurile camerei de nivel exista niste plutitoare (ca ala de la rezervorul WC-ului) care actioneaza cuiul ponto care inchide sau deschide admisia de benzina din rezervor.

 

Daca stii engleza si te pricepi cat de cat la surubarit ... ia de aici

 

http://gstwins.com/gsboard/index.php?topic=57798.0

 

Spor la treaba !

 

P.S. vroiam sa spun ca indiferent daca uiti robinetul pe PRI, carburatoarele nu trebuie sa inunde cel putin nu 24 de ore cat ai lasat tu!!!

Masura de siguranta este oarecum redundanta, cuiele ponto ar fi trebuit sa tina benzina inchisa, sa nu intre in motor.

 

Restul, curatirii ... ulei si filtru nou.

Edited by nervOptik
Link to post
Share on other sites

Daca mai patesti vreodata problema asta, indiferent de motocicleta, da jos bujiile si da-i de cateva ori la automat ca sa arunce benzina scursa in cilindri. Benzina lichida, fata de aer, e incompresibila si in functie de nivelul pe care il are in cilindru (nu ai cum sa-l vezi), daca dai la automat cu bujiile montate, poti rupe o biela, sparge piston, etc. :(

Link to post
Share on other sites

nenea cesar mecanicu'...

ia-o metodic:

 

1. espilca-ne si noua mai intai ce e ala PRI... unde si de ce ezixta...

 

2. da' "benzina lichida" amestecata cu uleiu'... "lichidat" din baie... cum se scoate?!

 

mersi

 

:love:

Edited by Dan Nastase
Link to post
Share on other sites

Pe cuvant de pionier??

 

Pe cuzinetii lu' matale?!!

 

Mai bine ne spuneai pe bune de ce si cum e ala PRI...

Edited by Dan Nastase
Link to post
Share on other sites

nenea cesar mecanicu'...

ia-o metodic:

 

1. espilca-ne si noua mai intai ce e ala PRI... unde si de ce ezixta...

 

2. da' "benzina lichida" amestecata cu uleiu'... "lichidat" din baie... cum se scoate?!

 

mersi

 

:love:

 

Benzina poate sa fie atat lichida cat si vapori. Cilindru umplut partial cu benzina poate sa insemne buba daca se da la automat.

Ceva folositor poti sa scrii si tu?

Edited by Cesar
Link to post
Share on other sites

Din ce punct de vedere judeci tu utilitatea malitiozitatii...

si "frumusetea" unei postari pe acest forum?!

Pana una-alta nu ai raspuns la doua probleme punctuale

rezultate din cele discutate pe acest topic:

 

 

1. Ce e ala PRI...

 

2. Cum se scoate benzina amestecata cu uleiul din carter... ?!

Edited by Dan Nastase
Link to post
Share on other sites

Dai frumos pe link , si citesti cu rabdare :

http://www.manualedereparatie.info/download/suzuki-gs-500-e-1989-1997-manual-de-reparatie.html

 

Serviseaza (parerea mea) carburatoarele, se poate sa nu iti inchida la cuiul pontou (asa cum s-a mai zis anterior) si de acolo sa ai inundatia :(

Verifica functionalitatea robinetului selector, pe toate pozitiile.

Filtrul, o-ring si ulei gasesti la Sag, "iezact" la intrare dinspre TM, pe stanga, inainte de benzinarie.La fel si piesele pt carburiciuri.

Daca nu te descurci cu reparatul si curatatul , daca nu ai alt atelier de incredere, poti sa imi dai de stire (PM), insa va trebui sa duci motorul pana la Gataia, insa efortul merita, baiatul a lucrat si la Yamaha si la Honda in Tm si e super priceput, plus rezonabil.

Succesuri !



Uite si ceva ajutor :

gs500er3.jpg

 

gs500er1.jpg

Link to post
Share on other sites

Tot uleiul se poate scoate demontand baia de ulei.

Eu am cumparat ulei si filtru de la MotoBikeShop, acuma am vazut ca au si ceva oferte la 4 litri de ulei repsol cumpararati primesti un spray de lant

Link to post
Share on other sites
  • 2 months later...

salutare tuturor,in iarna asta am patit acelasi lucru, adica robinetul lasat pe pri,rezervor gol (ma-m gindit ca sa spart rezervorul sau sa evaport benzina) nici o pata nimic pe nicaieri, pun ceva benzina in rezervor si incercat sa pornesc dihania ,de citeva ori la automat 4-5 ori si se blocheaza electromotorul, cer sfatul citorva cunostinte care ma sfatuiesc sa o misc in viteza,se deblocheaza electromotorul........ nimic ,nu porneste,schimb bujiile cu ale unui prieten si atunci catadicseste sa porneasca ,dupa citeva secunde arunca pe la epurator benzina cu ulei (nu exagerez cind spun arunca) ca la robinet nu doar citiva stropi,dindune cu parerea am ajuns la concluzia ca trebue dat jos uleiul,pus mina pe chei si din baie a curs vreo 8 litri de mehlen (benzina cu ulei) inafara de ce a curs pe jos,am mai facut o isprava la sugestia unui amic ("binevoitor,saritor si foarte misto dealtfel" pe nume Lucica) am dat la automat dezamorsind si pompa de benzina , deci .......... am inteles ca trebue spalat cu ulei (adica bagat ulei si dat la automat dupa care scos)schimbat bujii, filtru de ulei ,pus un ulei bun si pus un robinet de trecere pe furtun ,cum fac cu pompa de ulei sa o amorsez fara sa stric ceva pe acolo. mobra este un gpz 1000rx. multumesc anticipat ,sper sa veniti cu sfaturi constructive e buna si caterinca daca avem de invatat din asta.

Link to post
Share on other sites

Stiu ca e cam tarziu dar poate te ajuta.

Stai linistit ca pompa se amorseaza singura imediat ce pornesti motoru. Tie nu iti inchide unu sau mai multe din cuiele ponto care sunt prinse pe plutitor si se afla in carburator, cum ai lasat robinetul de benzina deschid a trecut benzina din carburator in motor pana ai ramas fara benzina si precis si filtru de aer e plin de benzina

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...