Jump to content
Sign in to follow this  
cr1s71

Putem face o schimbare

Recommended Posts

Dar CASCO are cineva pe motoret ? Sau asiguratorii nici nu fac asa ceva ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

AM BAGAT DATELE DIN TALON PE EMAGASIGURARI ASTA A IESIT

MOTO 1200 CM

Share this post


Link to post
Share on other sites

De la 123 ron la 373ron e cale lunga.Pe ce criterii stabilesc preturile? Logaritmeaza numarul de spite ,impart la numarul de cilindrii si inmultesc cu cifra octanica a benzinei ??Asta in functie si de fusul orar?? Romania asta de kko!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nemtii au o vorba, tradusa suna cam asa: nu poti sa traiesti ca dumnezeu in franta daca nu esti dumnezeu sau nici macar in franta nu esti.

 

Anul trecut pt un r6 era 200 de lei in romania la nuj ce firma, In germania am inscris motoreta pe sezon, aprilie-octombrie si ma imi luau cam 180 E pe 6 luni.

fraza cea mai imporatnat aeste bolduita

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

fraza cea mai imporatnat aeste bolduita

 

Da ,dar in Germania nu ai salar de 250 de euro ca sa strangi cureaua ca in tara asta penala.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De la 123 ron la 373ron e cale lunga.Pe ce criterii stabilesc preturile? Logaritmeaza numarul de spite ,impart la numarul de cilindrii si inmultesc cu cifra octanica a benzinei ??Asta in functie si de fusul orar?? Romania asta de kko!!

 

Pai de ce nu verifici? Ia politele si citeste. Vezi ce acopera cartea verde la fiecare in banii aia. Vezi suma acoperita. Mai ia in calcul si reputatia fiecarui asigurator in legatura cu solutionarea dosarelor.

 

Da ,dar in Germania nu ai salar de 250 de euro ca sa strangi cureaua ca in tara asta penala.

 

Asta nu-i neaparat un argument. Granitele sunt deschise.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Corect!Oricum plecam sambata :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

AM BAGAT DATELE DIN TALON PE EMAGASIGURARI ASTA A IESIT

MOTO 1200 CM

 

Pai daca inteleg bine, la o moto de 1200 sa dai cca 60€/an as zice ca e pomana. Ca tot face lumea comparatii cu "afara", cam atata costa afara pe o singura luna. Si inteleg ca asta este pretul pt 1200cc si pt una de 6-800cc ar trebui sa fei si mai jos, deci unde e marea problema? Se asteapta cumva sa fie gratis?

Si cei care zic ca nu avem salarii ca afara sa nu uite totusi ca oricine poate merge afara si provoca daune si acolo. Iar acolo asiguratorul are mult mai mult de platit, atat pt daune materiale cat si umane.

 

Inteleg totusi, din ce am mai citit prin ziare, ca asiguratorii ar trebui cu aceasta ocazie sa nu mai aiba nicio scuza sa nu plateasca la timp, ceea ce ar fi o maare realizare. Deci ar exista macar si ceva in schimb.

 

Daca vrea cineva sa faca petitii si alte aberatii, scopul nu ar trebui sa fie pretul ci solutii concrete pt situatiile speciale, cand ai mai multe moto de exemplu si sa poti s-o asiguri doar pe cea mai scumpa, sa nu platesti mai multe asigurari degeaba, sau asigurare temporara pt motociclete de colectie de exemplu.

 

Ar trebui insa neaparat si o lege mai aspra, astfel incat animalele care in mod constient merg fara asigurare valabila, sa plateasca mult si bine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si inteleg ca asta este pretul pt 1200cc si pt una de 6-800cc ar trebui sa fei si mai jos

 

nope. poate ar trebui. in realitate nu scade cu cilindreea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai daca inteleg bine, la o moto de 1200 sa dai cca 60€/an as zice ca e pomana. Ca tot face lumea comparatii cu "afara", cam atata costa afara pe o singura luna. Si inteleg ca asta este pretul pt 1200cc si pt una de 6-800cc ar trebui sa fei si mai jos, deci unde e marea problema? Se asteapta cumva sa fie gratis?

Si cei care zic ca nu avem salarii ca afara sa nu uite totusi ca oricine poate merge afara si provoca daune si acolo. Iar acolo asiguratorul are mult mai mult de platit, atat pt daune materiale cat si umane.

 

Inteleg totusi, din ce am mai citit prin ziare, ca asiguratorii ar trebui cu aceasta ocazie sa nu mai aiba nicio scuza sa nu plateasca la timp, ceea ce ar fi o maare realizare. Deci ar exista macar si ceva in schimb.

 

Daca vrea cineva sa faca petitii si alte aberatii, scopul nu ar trebui sa fie pretul ci solutii concrete pt situatiile speciale, cand ai mai multe moto de exemplu si sa poti s-o asiguri doar pe cea mai scumpa, sa nu platesti mai multe asigurari degeaba, sau asigurare temporara pt motociclete de colectie de exemplu.

 

Ar trebui insa neaparat si o lege mai aspra, astfel incat animalele care in mod constient merg fara asigurare valabila, sa plateasca mult si bine.

khk.ule

 

cand va aud cu ineptiile astea cu cat e in romania si cat e afara .....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am carnet din 1993 auto si moto. Am avut vreo 10 accidente in toti acesti ani si cu moto si cu auto. NICIUNUL NU A FOST DIN VINA MEA.

Tot timpul insa, desi am bonus maxim pe politele si de la moto si de la masini, asigurarea s-a marit de fiecare data.

In ultimii ani imi caut pe net sa vad preturile inainte sa fac rca-ul, insa de cand cu amiabilele am facut doar la Tiriac, chiar daca erau mai scumpe politele, erau asiguratori care plateau rapid.

De ce nu am facut o polita mai ieftina ?

Pentru ca eu, cel pagubit de fiecare data, am avut de tras de mi-au iesit peri albi din cauza RCA-urilor ieftine.

Revenind insa la tarife, desi se spune ca au crescut daunele nu este asa.

1. De cand cu bonus-malus a scazut numarul accidentelor.

2. De la inceputul crizei, pretul pieselor si originale si de producator, a scazut. In cel mai rau caz a ramas acelasi dar s-au marit "bonusurile" acordate. Nu pentru pagubit... ci pentru service si implicit pentru suma platita de asigurator.

3. Practic din 2008 cred ca pretul platit per dauna a scazut procentual. A scazut si numarul daunelor raportat la numarul asigurarilor.

Societatile afirma ca a crescut numarul daunelor ne spunand ca a crescut si mai mult numarul politelor. Practic le intra mai multe polite mai scumpe si platesc daune mai mici si putin mai multe. Ca raport insa ies puternic pe castig.

4. Euro nu a crescut procentual atat de mult (ba chiar in ultimul an a scazut). Toate preturile se raporteaza la euro.

 

Incerc sa estimez caz concret la una din masini pentru ca am cele mai multe si recente "amintiri".

In 2007 1 euro era, cred 3.5 ron RCA 188 ron pe un an cel mai ieftin la Astra sau Uniqua. Am luat la Tiriac cu 240 aproximativ.

in 2013 1 euro era 4.4 ron (crestere de veo 23%) RCA cel mai ieftin 440 ron pe an. Am luat tot Tiriac cu aproape 700 ron.

 

La moto in 2008 RCA am platit sub 80 ron

in 2012 am platit vreo 200 ron

 

Concluzie

1. euro a crescut doar cu, sa zicem 25% din 2007 pana in 2013

2. RCA a crescut cu 200 %

3. pretul in euro al pieselor a scazut din 2007 pana in 2013

4. numarul daunelor raportat la numarul politelor a scazut

5. valoarea medie a daunei a scazut (e doar o presupunere)

Asta inseamna profituri enorme fata de 2007.

De ce ?

Castigul lor nu a crescut doar cu 200% pentru ca, din polita initiala luata in calcul (cea de 240 ron) se plateau daunele (se scadeau din ea) si ramanea profit.

In prezent, cu toata cresterea de 25% a euro, in mod sigur cheltuielile sunt acoperite din valoarea politei din 2007 (240 ron). Tot ce e in plus e profit pur.

Edited by mony

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

In alte tari popoarele au facut cereri prin diferite ONG uri si au castigat dreptul de a plati cat consuma. Atata timp cat numerele de inmatriculare se afla in sediul politiei/primariei, asigurarea si impozitul nu se plateste. La finalul fiecarui semestru se face un calcul pe bunul folosit + greselile facute in trafic si se trage linie, ulterior iti vor inmana factura.

 

Simplu, econom, eficient si respectuos.

 

 

 

 

Zair, ai si nu ai drpetate. Asta depinde si de motor. Daca ai ceva care costa ceva banuti nu ai nici un interes sa depui placile. Pentru ca in caz de furt ai ramas cu paguba nefiind asigurat. Este doar un gand, nu dati cu parul. De ce nu radiati motoarele cand le bagati la iernat si le reinmatriculati primavara? Recunosc ca nu cunosc preturile acestor operatiuni.Practic, cam asta se face in tarile de care pomeneste Zair.

 

Bafta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am carnet din 1993 auto si moto. Am avut vreo 10 accidente in toti acesti ani si cu moto si cu auto. NICIUNUL NU A FOST DIN VINA MEA.

Tot timpul insa, desi am bonus maxim pe politele si de la moto si de la masini, asigurarea s-a marit de fiecare data.

In ultimii ani imi caut pe net sa vad preturile inainte sa fac rca-ul, insa de cand cu amiabilele am facut doar la Tiriac, chiar daca erau mai scumpe politele, erau asiguratori care plateau rapid.

De ce nu am facut o polita mai ieftina ?

Pentru ca eu, cel pagubit de fiecare data, am avut de tras de mi-au iesit peri albi din cauza RCA-urilor ieftine.

Revenind insa la tarife, desi se spune ca au crescut daunele nu este asa.

1. De cand cu bonus-malus a scazut numarul accidentelor.

2. De la inceputul crizei, pretul pieselor si originale si de producator, a scazut. In cel mai rau caz a ramas acelasi dar s-au marit "bonusurile" acordate. Nu pentru pagubit... ci pentru service si implicit pentru suma platita de asigurator.

3. Practic din 2008 cred ca pretul platit per dauna a scazut procentual. A scazut si numarul daunelor raportat la numarul asigurarilor.

Societatile afirma ca a crescut numarul daunelor ne spunand ca a crescut si mai mult numarul politelor. Practic le intra mai multe polite mai scumpe si platesc daune mai mici si putin mai multe. Ca raport insa ies puternic pe castig.

4. Euro nu a crescut procentual atat de mult (ba chiar in ultimul an a scazut). Toate preturile se raporteaza la euro.

 

Incerc sa estimez caz concret la una din masini pentru ca am cele mai multe si recente "amintiri".

In 2007 1 euro era, cred 3.5 ron RCA 188 ron pe un an cel mai ieftin la Astra sau Uniqua. Am luat la Tiriac cu 240 aproximativ.

in 2013 1 euro era 4.4 ron (crestere de veo 23%) RCA cel mai ieftin 440 ron pe an. Am luat tot Tiriac cu aproape 700 ron.

 

La moto in 2008 RCA am platit sub 80 ron

in 2012 am platit vreo 200 ron

 

Concluzie

1. euro a crescut doar cu, sa zicem 25% din 2007 pana in 2013

2. RCA a crescut cu 200 %

3. pretul in euro al pieselor a scazut din 2007 pana in 2013

4. numarul daunelor raportat la numarul politelor a scazut

5. valoarea medie a daunei a scazut (e doar o presupunere)

Asta inseamna profituri enorme fata de 2007.

De ce ?

Castigul lor nu a crescut doar cu 200% pentru ca, din polita initiala luata in calcul (cea de 240 ron) se plateau daunele (se scadeau din ea) si ramanea profit.

In prezent, cu toata cresterea de 25% a euro, in mod sigur cheltuielile sunt acoperite din valoarea politei din 2007 (240 ron). Tot ce e in plus e profit pur.

Cheltuielile asiguratorilor nu sunt numai piese...mai sunt si altele mai mult sau mai putin vizibile...nu spun ca e gresit sau bun calculul tau, spun doar ca trebuie sa mai tii cont si de alte cresteri din intervalul 2007-2012....mai trebuie sa iei in calcul si cresterea salariilor, si cresterea pretului la diversele utilitati, crestere de preturi la diferite alte chestii fara de care nu poate functiona orice firma..nu zic ca sunt mari sau mici, zic doar ca exista, nu sunt neglijabile.

De curiozitate, unde ai facut asigurare in 2012 cu 200 roni?

Share this post


Link to post
Share on other sites

khk.ule

 

cand va aud cu ineptiile astea cu cat e in romania si cat e afara .....

 

Daca citeai topicul inainte, vedeai ca nu eu am adus discutia asta. Sunt altii care se vaicareau ca afara sunt alte salarii. Iar eu am mentionat ca asigurarea este cu muuuult mai mica decat afara, desi ai dreptul la libera circulatie si poti face cate pagube vrei tu si afara, si trebuie sa fii acoperit. :alcy:

Edited by khk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am facut ieri RCA

 

- pe 12 luni

- la motor nou

- 999cc

- 123kw

 

M'a ajuns 312 Ron la Carpatica

Share this post


Link to post
Share on other sites

.



Zair, ai si nu ai drpetate. Asta depinde si de motor. Daca ai ceva care costa ceva banuti nu ai nici un interes sa depui placile. Pentru ca in caz de furt ai ramas cu paguba nefiind asigurat. Este doar un gand, nu dati cu parul. De ce nu radiati motoarele cand le bagati la iernat si le reinmatriculati primavara? Recunosc ca nu cunosc preturile acestor operatiuni.Practic, cam asta se face in tarile de care pomeneste Zair.

 

In caz de furt, si daca ai casco, normal, ai optiunea sa tii asigurarea pe un pret minim, doar pt risc de garaj.

 

Si nu este vorba de radiat si inmatriculat, asta chiar poate fi bataie de cap si costisitor, pur si simplu predai numarul pana la primavara.

Edited by khk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca citeai topicul inainte, vedeai ca nu eu am adus discutia asta. Sunt altii care se vaicareau ca afara sunt alte salarii. Iar eu am mentionat ca asigurarea este cu muuuult mai mica decat afara, desi ai dreptul la libera circulatie si poti face cate pagube vrei tu si afara, si trebuie sa fii acoperit. :alcy:

care e CEA MAI AMRE FACILITATE PE CARE O AI TU ACOLO...........................

 

platesti O SINGURA ASIGURARE PENTRU 3 MOTO DACA VREI ........................

 

ASA CA LASE.NE

Edited by ianachim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am carnet din 1993 auto si moto. Am avut vreo 10 accidente in toti acesti ani si cu moto si cu auto. NICIUNUL NU A FOST DIN VINA MEA.

Tot timpul insa, desi am bonus maxim pe politele si de la moto si de la masini, asigurarea s-a marit de fiecare data.

 

Daca mergi din '93 pe strazi o sa-ti aduci aminte cam cate masini vedeai atunci traversand Bucurestiul si cam care era valoarea medie a lor.

 

Concluzie

1. euro a crescut doar cu, sa zicem 25% din 2007 pana in 2013

2. RCA a crescut cu 200 %

3. pretul in euro al pieselor a scazut din 2007 pana in 2013

4. numarul daunelor raportat la numarul politelor a scazut

5. valoarea medie a daunei a scazut (e doar o presupunere)

Asta inseamna profituri enorme fata de 2007.

De ce ?

Castigul lor nu a crescut doar cu 200% pentru ca, din polita initiala luata in calcul (cea de 240 ron) se plateau daunele (se scadeau din ea) si ramanea profit.

In prezent, cu toata cresterea de 25% a euro, in mod sigur cheltuielile sunt acoperite din valoarea politei din 2007 (240 ron). Tot ce e in plus e profit pur.

 

pt. punctul 5 reciteste partea de sus. In 2007 cred ca 50% din masinile de pe strada erau Dacii. Cam 200RON orice reparatie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

.

 

 

 

In caz de furt, si daca ai casco, normal, ai optiunea sa tii asigurarea pe un pret minim, doar pt risc de garaj.

 

Si nu este vorba de radiat si inmatriculat, asta chiar poate fi bataie de cap si costisitor, pur si simplu predai numarul pana la primavara.

 

 

Problema este ca asigurarea pe un an este comparabila la pret cu cea pe sezon daca pastrezi casco doar pentru furt. Cam asa sunt facute ofertele iar diferenta este neglijabila. Singurul mod in care poti reduce semnificativ suma este renuntarea completa la asigurare pe perioada iernii. Cel putin asta e pe la mine prin zona...

 

Bafta

Share this post


Link to post
Share on other sites

@marauder

asigurarea am facut-o in martie 2012 (fac intotdeauna pe un an de zile) la Tiriac prin e-mag.

Asa este, ai dreptate, au crescut si cheltuielile cu utilitatile poate si cu salariile (desi la mine nu a crescut nimic din 2007)... au scazut si chiriile pe spatii. Totul se calculeaza in euro. Nu cred ca salariile lor sunt atat de mari (ca numar si ca valoare - sunt putini angajati la asiguratori iar salariul nu cred ca a crescut odata cu euro ca doar firma vrea sa profite de tot ce poate).

Ai dreptate ca mai apar niste mici plusuri. Dar daca aveau profit pe sumele pe care le plateam atunci in 2007 (in perioada aia au aparut cele mai multe si cele mai impunatoare sedii, cei mai multi angajati... era boom-ul economic), banuiesc ca daca ar fi mentinut valoarea politei si in ziua de azi, nu ar fi adus bani de acasa :) doar ar fi redus din profit.

 

@b374

In anii 90 erau majoritare daciile, dar in 2007 nu prea mai circulau asa multe pe strazi. Toti care cumparau masina, ori isi permiteau o masina noua, ori un sh cat mai ok.

Daciile nu prea se mai tranzactionau si nici asa multe care mergeau pe strazi nu mai erau, iar din punctul meu de vedere... nici nu prea faceau multe accidente fiindca posesorii lor erau destul de grijulii cu maisnile (ca sa ma exprim elegant) :)

Dar sa stii ca in principiu ai dreptate. In ziua de azi sunt mai putine dacii pe strazi (nu ma refer la Logan, Sandero ci la 1300, Nova...)

 

Eu am facut rationamentul de mai devreme fara sa bag in calcul mici variabile pe care le-ati identificat.

Aduceti-va aminte... nu cumva fiecare dintre noi a vazut (pe strada nu la TV) mai multe accidente auto prin anii 2003 - 2009 decat dupa 2010 ?

 

Ar trebui ca polita moto sa fie pe un an, 6 luni, 3 luni si o luna. Fiecare sa isi ia cum ii este cel mai bine.

Daca vreau sa merg o luna doar, sa nu fie problema. Iau pentru o luna (chiar daca e cel mai putin rentabil asa - macar aleg)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aduceti-va aminte... nu cumva fiecare dintre noi a vazut (pe strada nu la TV) mai multe accidente auto prin anii 2003 - 2009 decat dupa 2010 ?

 

nu, ce vezi la televizor n-are legatura cu numarul...

 

Ar trebui ca polita moto sa fie pe un an, 6 luni, 3 luni si o luna. Fiecare sa isi ia cum ii este cel mai bine.

Daca vreau sa merg o luna doar, sa nu fie problema. Iau pentru o luna (chiar daca e cel mai putin rentabil asa - macar aleg)

 

dupa logica asta si km facuti ar trebui amestecati in ecuatie. nu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu nu gasesc nicaieri mai ieftin de 410 pe an la un xt de 600. oare dece?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am facut rationamentul de mai devreme fara sa bag in calcul mici variabile pe care le-ati identificat.

Aduceti-va aminte... nu cumva fiecare dintre noi a vazut (pe strada nu la TV) mai multe accidente auto prin anii 2003 - 2009 decat dupa 2010 ?

M-am speriat ca detii date dar ai banuit doar ca a scazut numarul accidentelor.

Mie imi vine greu sa cred asta mai ales ca parcul auto se mareste de la an la an.

 

Iar referitor la daune, sunt sigur ca au crescut pentru simplu fapt ca un 730d e mai accesibil acum decat in 2007 iar romanul e tot roman :).

Ca idee in 2007 am dat 7000 euro pe o masina din 2003 care acum dupa 6 ani ajuns printre gunoaiele ieftine ce se vand cu 2500e ca deh... lumea viseaza passaturi, seria 5, e-klasse si SS-uri :).

 

Faptul ca se aduc masini de 3-4 mii de euro in tara nu inseamna ca se reduc daunele atata timp cat de 4000 iti iei seria 5 de prin 2000 care sa fim seriosi costa dublu sa-l repari decat un astra din 2010.

 

 

Scumipirile astea sunt consecintele urmatoarelor probleme: (dupa parerea mea)

- parte marlania specifica firmelor de asigurari.

- parte mentalitatii noastre ca mai bine luam un motor vechi dar high end decat unul mai nou si entry level. Cel dintai avand evident piesele mai scumpe.

Edited by vladf

Share this post


Link to post
Share on other sites

@vladf

Exact. Fiecare masina pe care ai enumerat-o plateste RCA-ul in functie de capacitatea cilindrica si de alte x variabile. Nu si de valoarea ei reala sau de noua.

Aia se plateste la CASCO.

Asta, bineinteles daca nu e inmatriculata pe bulgaria si atunci nu intra in discutiile noastre.

 

Dar la moto, nu vad de ce sa platim mai mult.

Oricum circulam un numar limitat de luni din an (iar cei care au asigurare pe un an - ca mine - practic platesc in plus niste luni nefolosite).

Daca luam RCA pe 6 luni, nu prea ne ajunge. Daca luam pe un an avem cateva luni nefolosite.

De asta zic, pentru moto ar fi utile si variante de 3 luni si o luna la RCA.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne intalnim cand vrei tu si iti mai intaresc inca o data ce am spus. Asa este noi nu putem schimba legile.

 

Cu alcool sa fie.

. Si nu avem nevoie de un ONG care sa ne reprezinte interesele. Nimeni nu o sa iti reprezinte interesele mai bine ca tine. Tot ce avem nevoie este un ONG care sa ne obtina niste aprobari. Si avem

 

Let's Rock.. then.

 

Trebuie determinat nivelul de implicare al motociclistilor. Cat de mult le pasa. Daca lor nu le pasa mie de ce sa imi pese.

 

Pentru ca poate copilul tau va dori sa beneficieze de astfel de legi si sa nu se afle in situatia in care s-a simti tatal.

 

:cheers:

 

   

 

Zair, ai si nu ai drpetate. Asta depinde si de motor. Daca ai ceva care costa ceva banuti nu ai nici un interes sa depui placile. Pentru ca in caz de furt ai ramas cu paguba nefiind asigurat.

 

Si aici ramai cu paguba daca ti a furat cineva motoreta, pretule la asigurarea de tip CASCO sunt atat de mari, incat doar motoretele luate in leasing au asa ceva.

Pana la urma daca ti-o fura, oricum n-o poate inmatricula pe acolo cineva.. e acelasi shit ca la noi, numai ca la noi e mai permisiv din cauza spagii.

 

 

Este doar un gand, nu dati cu parul. De ce nu radiati motoarele cand le bagati la iernat si le reinmatriculati primavara? Recunosc ca nu cunosc preturile acestor operatiuni.Practic, cam asta se face in tarile de care pomeneste Zair.

 

Bafta.

 

 

 

 

Pentru ca asta ar insemna o alta inmatriculare si pretul ar fi mult mai ridicat decat in cazul in care "o lasi asa"

Edited by ZaiR

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...