Sari la conținut

Confectionare Jug - masinarie CNC


hornet
 Share

Postări Recomandate

Salutare,

 

De ceva timp incerc sa imi fac o conversie la mobra , mia precis sa trec de l;a furcile normale la Upside down. Asa ca am luat niste furci de GSXR1000 complete si am tercut la teaba. Din pacate la o analiza mai amanuntita am constatat ca jugul ( top yoke) de la suzuki e crapat. Stiti pe cineva care stei sa lucreze cu CNC-ul sa imi fac un jug nou ? Cel mai ieftin l-am gasit in Anglia la 99 de lire cu tot cu inaltataore de ghidon. ma gandesc ca daca acolo e atat , aici poate e un pic mai ieftin .

 

Ma poate ajuta cineva cu o recomandare ?

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Te pot ajuta eu.

Uite piesa facuta de mine - jug superior ZX10

Plan superior plin sau decupat, cum doresti.

Nu am nevoie decat de jugul original ca model.

Atentie insa, piesa din poza a fost folosita doar pe circuit. E posibil ca, la sistemul de directie sa nu fie omologata sau omologabila o astfel de schimbare.

post-14189-0-94558100-1361283175_thumb.jpg

Editat de Cesar
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din pacate, prea ieftin nu are cum sa iasa.

E mult material care se pierde la prelucrare, bucata de dural din care se face piesa e maricica (si grea, pretul la dural este pe kg). Din cate stiu, duralul de calitate, 7075, este vreo 14 euro/kg.

Editat de Cesar
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dan Cata - ma gandeam ca este mai ieftin materialul si mana de lucru

Cesar - multumesc mult de tot , e vb de jugul de la un Suzuki GSXR1000 k1 - il am la mine. E misto lucrat jugul. Ma intereseaza daca poti face si filetarea sau se pot face ceva modificari in timpul constructiei ? Omologare .......canci - ca nu ma duc la rar sa anunt ca mi-am pus furca upside down.....cu toate ca as vrea dar e o intreaga tevatura cu acte ...balarii.

 

iau jugul din masina si iti pun o poza aici

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Dan Cata - ma gandeam ca este mai ieftin materialul si mana de lucru
Cesar - multumesc mult de tot , e vb de jugul de la un Suzuki GSXR1000 k1 - il am la mine. E misto lucrat jugul. Ma intereseaza daca poti face si filetarea sau se pot face ceva modificari in timpul constructiei ? Omologare .......canci - ca nu ma duc la rar sa anunt ca mi-am pus furca upside down.....cu toate ca as vrea dar e o intreaga tevatura cu acte ...balarii.

iau jugul din masina si iti pun o poza aici


Sal, o treaba de genul asta nu poate fii ieftina.
Eu am facut mai multe tipuri de lucrari, cand faci ceva de la zero, nu te compari cu o fabrica ce produce pe banda rulanta. Materialele costa, unele dintre ele chiar foarte mult, curentul nu mai spun, muncitoru mai maraie si el daca trebuie sa stea pe o piesa de gen, consumabilele se adauga pe nota de plata (scule, cutite, freze, gaze, etc)
Dupa aia vin (in fuctie de material, grosime, forme, etc) debitare, strung, freza, strung, freza, probe.

De multe ori varianta mai ieftina este sa incerci sa adaptezi o piesa decat sa faci una de la zero.

 

Cat despre CNC-uri cu freze

-nu te primesc la cele industriale cu o singura piesa

- cele mici nu merg la materiale cu o grosime de peste 5-7cm

Editat de Pantera Neagra
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am atasat pozele - ochetul ala pentru contact maintereseaza sa fie pe centru .

ca si dimensiuni - L - aproximativ 270 mm ; l - aproximativ 110 mm , h - aproximativ 25 mm

 

in functie de dificultate se mia poate face ceva la Jug ?

 

pentru jugul asta ma gandesc la prinderi si ghidon superbike fat bar, dar cealata varianta este semighidonul . imi pare rau ca nu scriu cu litere mari la inceputul fiecarei propozitii, dar imi este mult mai usor sa scriu asa. daca se simte cineva ofensat , o sa ma conformez.

 

continuand...........am gasit pe net niste semighidoane facute de SWAT (care inter timp au disparut ) atasez pozele . crezi ca poti sa faci si asa ceva ?

 

 

post-8033-0-08398000-1361290291_thumb.jpg

post-8033-0-40070600-1361290302_thumb.jpg

post-8033-0-77784900-1361290868_thumb.jpg

post-8033-0-34160700-1361290882_thumb.gif

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu as merge pe adaptarea unei piese folosite, decat pe una facuta aici. materialul e foarte important, apoi prelucrarea. piesa asta preia forte foarte mari.

nu vad cum ar putea cineva sa scoata o piesa dintrasta, lucrata artizanal sub 100 eur. (binenteles sa respecte rezistenta oiriginalului)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

goodkat - semighidoanele de la suzuki nu mi se potrivesc . eu voiam sa gauresc jugul si sa prind de el 2 inaltatoare de ghidon , ghidon enduri sau cross si gata ....dar cand am dat jos contactul am vazut fisura. nu ma pricep , dar nici nu vreau sa risc . in prima poza , cea cu dedesubtul jugului, pe mijloc e o nervura . acolo e fisura . daca un specialist in sudura imi spune ca se repara si ca e vax ce e acolo , fi sigur ca il sudez.



big bro - uite linkul din uk http://www.topyokes.com/ - am vb cu cei de acolo si au zis ca nu au pe stoc ce vreau eu , dar ca il fac . acum ce sa zic - daca ei reusesc , cred ca se paote si aici , si pana la urma daca se poate si aici , de ce sa nu iau de la noi din tara ? pretul si calitatea lucrarii va dicta - stiuc ca nu e usor sa faci asa ceva, dar cand ti se pune pata pe ceva, incerci toate variantele

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...