Sari la conținut

Ce ai invatat din accidentul tau ? Cauze, descriere, mentalitate..


dj.marten
 Share

Postări Recomandate

1 oră în urmă, Paca a spus:

Eu cumva am perceput ca,  ai incercat sa te tii dupa un nene mai experimentat ca tine .

Exact, dar el ma astepta cind era cazul, eu i-am dat tare pe curba mai mult decit a trebuit, curba care s-a strins ...... . La mine mai este incovenientul ca schimb vitezele la foc automat .... mobra. Cind un coleg mi-a spus ca ia toate curbele cu a-II-a, nu mi-a venit sa cred ..... acum ceva ani. ✌️

Acum 48 minute, Kosh a spus:

Bine c-ai avut liber pe contrasens.
Aia cu aplecatul mai usor pe stanga decat pe dreapta e boala grea la toti motociclistii (dreptaci) si "se rezolva" in timp cu exersare.

Mai mult de asta am pus filmul, DACA ar fi fost o masina pe contrasens, urcam mult mai sus .....

De faza cu dreptacii n-am stiut, interesant, dar totusi au trecut +11 sau 12 ani de cind conduc frecvent, si inca n-am trecut peste asta. Oricum, multumesc de informare.

PS. Ce calvar a fost la intoarcere, fara scarita de la pedala schimbatorului de viteze ..... din Bulgaria (in munti) pina-n Bucuresti, chin curat.

PS.  Sa te faci bine Paca, si o recuperare integrala iti doresc!

Editat de Contabil
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 253
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

@Contabil, foarte bine ca ai postat patzaia!

Din  ea, eu inteleg urmatoarele:

1-grija cu cine plecati la drum. Daca la fruntea grupului este un coleg care rupe fashul, lasati l sa o ia inainte, il ajungeti mai tarziu, se opreste el.

2-cand in fruntea grupului e un coleg care rupe fashul, iesind pe contrasens grav, in curbe cu vizibilitate redusa, lasati l sa se duca, in treaba lui, fara sa mai mergeti cu el. Riscant nene-putea fi orice pe exteriorul virajului, nu neaparat o masina, putea fi un copil!

 

Ce sa cauti in curba aia, asa?  Ai abordat din start gresit curba-trasa, viteza, mergand dupa cel din fata, in loc sa mergi in ritmul tau, raportat la vizibilitatea disponibila.

E bine , ai scapat usor, ai invatat din asta!

Multam pentru postare! sa fie de ajutor celor care vin acum din urma, incepatori(ma includ aici).

Editat de Adrian M.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In mare Adrian ai dreptate, dar grupul nostru (nefiind de 1-4 ani experienta) ne impartim des pe drum, in 1-2- chiar 3 grupulete, nu ridem de cei ramasi in urma niciodata (si ne repliem continuu). Daca azi am de mers dupa o zi mai grea la : munca, petrecere, etc. , nu-i bai, ramin in urma. De aceea tot spun ca trebuia eu sa stau mai "linistit" in acel caz. Binenteles ca nu se aplica incepatorilor in a merge cu mobra (aici clar nu ma refer la tine), acolo-s alte reguli de grup, si alte asteptari. In principiu noi ne stim care sint abilitatile noastre bine, si ar fi trebuit EU sa conduc altfel in acel caz. Multumesc de aprecierea filmului, si sper sa fie de folos multora pe viitor.

Editat de Contabil
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ar fi trebuit sa conduci altfel, dar asa e cand te ia flama (si se intampla foarte des) cand mergi cu cineva care ii da mai tare ca tine :) . Nu stiu cum se face ca in special motociclistii devin brusc competitivi cand merg in grup :)) Ba fata de cel din fata/spate, ba pe camera proprie, ba filmat de camera altuia. Si apoi se intampla beleaua. Ba intra unii in altii pe autostrada, ba franeaza unii peste altii pe DN, ba iesiri pe contrasens, etc.

Mergi in largul tau, ca se putea lasa foarte usor cu RIP. Un accident similar a fost cu un baiat pe Cheile Bicazului acum aproape o luna. Din pacate el a intrat sub o masina.
Ca sa nu mai rasara competitivitatea in tine (si in altii) alegeti-va oameni in grup care merg cam ca tine de relaxat. Sau daca nu se poate atunci le zici de dimineata "Cocos, daca va mananca palma pe curbe dati-i inainte, ne vedem la urmatorul popas". 

Eu spre exemplu daca stiu ca vine o succesiune de curbe in fata, ma duc sa ma dau apoi o scad la 60-70 in linie dreapta pana vin cei din spate apoi ne reluam viteza de croaziera. La fel si invers, cand n-am chef, las pe altii sa se duca tare pe curbe si ne gasim la urmatoarea linie dreapta. 
Oricum, macar mergi la drum cu oameni cu care te poti intelege romaneste :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asa facem si noi de obicei, fuse ceasul rau, si curba neagra ..... bine , nu foarte neagra, doar cit ca bage in spital mindria, etc.

Cu competivitatea .... este mai greu, iese, mama ei, scap rar pe afara avind 2 copii, si vreau sa fac multe in putin timp. De altfel este si motivul pentru care nu luam incepatori, drumuri cit mai lungi pentru o zi, parca sint un ciine scapat din lantul indatoririlor catre familie.

Editat de Contabil
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 ore, Contabil a spus:

Probabil colegu, probabil, ti-am mai spus ca tot incerc s-o tin pe roti, atunci nu mi-a reusit. Nu stiu de ce, dar ma aplec cu o mai multa siguranta pe stinga decit pe dreapta ... o fi hiba mea. :) 

PS. M-am gindit mult pina sa pun filmarea aici, poate chiar prea mult. Dar pina la urma, din astea invatam .... si cel mai bine ar fi din greselile altora, numai sa le vezi.

asta cu aplecatul o am si eu. am pus pe seama faptului ca mult mai comod tii acceleratia cand iei curba la stanga, mana are loc, in schimb la curbele la dreapta mana e stransa.

si inca ceva: la curba spre stanga daca iesi larg te duci in balarii, la cea de dreapta daca iesi larg... te pupi cu TIR-ul / alte vehicule. cred ca atarna chestia asta in spatele mintii acolo.

 

daca as avea imagini cu toate datile cand era sa o comit..m-as face de ras pe aici. :) gen nu te uiti in fata si masinile deja sunt oprite...clasice din astea.

 

din pacate vazand la altii = 0. si tu daca vedeai clipul ala cu o ora inainte de tura tot ai fi tras sa te tii dupa dl. "uitati-va la mine merg in picioare pe scarite cu mainile in lateral cum facea femeia aia din Titanic ".

pana nu patesti tu nu inveti nimic. 

banuiesc ca nu e prima oara cand iesi larg, fapt ce poate sustine teoria ca nu inveti vazand si ca inveti destul de greu chiar si patind. (cum eu am scapat f greu de fixare).

Editat de frigider
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

e nevoie de ceva sa pui clip cu tine cum cazi stiind ca sar toti bazatii sa critice si sa-ti spuna sa te lasi.

asta e cred cea mai des intalnita greseala la mers cu moto - intrat prea tare in curba, fixare, poc. e plin internetul.

cu masina n-o sa pateasca nimeni treaba asta, poate o femeie. dar cu moto ..regulile jocului sunt mult mai complicate.

 

sfatul meu: mergi incet. 

da, baietii fac glume ca "frigider ala merge incet" dar lu frigider i se rupe, frigider vrea sa ajunga acasa. :) 

Acum 3 minute, Contabil a spus:

Eu mi-am pus cenusa-n cap, astep sa mai vedem si alte intimplari, din cauza noastra sau nu, pina la urma, vrem sa invatam din intimparile altora. Zile frumoase sa aveti, si sarbatori fericite la toti!

tot ce ai de invatat urmarind clipuri cu accidente e ca ai sanse mai mari sa nu patesti nimic daca mergi incet.

ok, o sa apara 1-2 sa spuna ca uite dom'le, daca moto mergea mai tare nu il mai lovea masina LOL.. deci na.

sarbatori fericite sa fie!

Editat de frigider
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce sa-ti zic? in 6 ani am 1800 de postari, as vrea ca la 4700 sa-ti raspund cu sanatatea de acum. :) 

Si nu m-ar deranja deloc ca tu sa-mi raspunzi la 12000, la fel de sanatos.

PS. Sa crape mobrele de ciuda, ca ele vor mai avea ceva zgirieturi, stricaciuni, etc. :crack:

Editat de Contabil
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Contabil, departe de mine sa judec-critic. Si eu am uneori aceleasi situatii-grupul se frange in 2 sau 3, functie de stilul de mers. Cei care vor sa dea, dau primii, cine merge mediu la mijloc, iar , in cazul in care e cineva care e la plimbat si cascat gura ,ramane ultimul. In x km, se regrupeaza toti, si aia e. Asa e toata lumea multumita.

Insa, una e sa mergi tare, alta sa mergi tare...iesind pe contrasens, 1 din 3 curbe. La asta ma refeream, colegul cu GS ul ,o cam juca la loto...

Stiu ce spui, cand mergi, iti vine si tie sa ii dai, cand cel din fata o face. Nu neaparat ca ce, eu nu pot, cum poate ala, ci, ca incepe sa curga mai fierbinte sangele, adrenalina, bla bla. Creeaza dependenta.

Si mie imi venea sa ma tin de colegi, cu sportive-naked mai rasarit, eu fiind cu "mistretul". Am si facut o, pana la un punct, de la care am spus-ok, atat pot/ma simt eu safe, sa se  duca, si ne regrupam. Nu e nici o rusine. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu-i bai, am inteles perfect ce ai spus, cu mentiunea ca ... GS-ul acela merge mai bine decit tot ce am cunosut eu pina acum (cit am cunoscut), si cred ca iesirea aceea ...... el si-a permis-o. Te rog, nu-l baga si pe el in gresala mea, te rog mult!

Editat de Contabil
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nici nu am spus ca nu merge bine. Dar ce, el nu e motociclist? lasa, sa fie si el inclus, nu facem diferentieri :)))

E clar ca omul are skill. Doar ca skill ul ala , e bine sa fie pastrat pe sensul sau de circulatie 😈

Am facut si eu greseala asta, sa ma tin dupa cineva, si pe o curba similara, de dreapta, care se strangea, fara vizibilitate, sa inchid tarziu-sa ies pe contrasens cca 1m. 1 data. Nu mai vreau a 2-a oara...au baltit chilotii in momentul ala.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

" Nu mai vreau a 2-a oara...au baltit chilotii in momentul ala. "

Asta depinde NUMAI de tine si de mine!, fusese o simpla rugaminte. Sa sti ca asa cum ne respectam unii pe altii, tot asa o sa primin inapoi, tu crezi ca acel comentariu cu "golaneala" pe curbe, am primit-o degeaba? nu, am avut un comentariu deplasat facut de mine in alta parte ... si a venit inapoi ca un bumerang ..... se tine cont de ce postezi, si pina la urma, te ajung si astea (nu o lua ca un afrond, ca de la mine n-ai sa ai parte de asta).

Editat de Contabil
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mihai, 

Pe topicul cu accidentul de pe Cheile Bicazului toata lumea l.s rastignit pe vloggerul vietii ca nu a a ut grija de incepatorul din spate care se presupune ca se tinea dupa el. Fix aceeasi situatie a fost. Iar tu, cu toata experienta ta, te tii dupa Cel-al-carui-nume-nu-l-rostim si evident ca faci aceeasi greseala ca si el. Daca era o masina pe contrasens, era naspa, chiar si pt tine, fiind in spatele lui. Ce ar trebui sa invete toata lumea din asta e ca ritmul tau de siguranta e mai important decat ritmul grupului cu care mergi. 

Cum a zis si Adrian mai sus, dupa o gresala din asta, te cam resetezi putin si incerci sa iti tii adrenalina sub control. Eu cel putin am reusit in ultima vreme, desi greseli am facut cacalu. Dar pentru ca eram in zona mea de siguranta, am reusit sa ma redresez. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am vrut si eu sa punctez ca nici antemergatorul @Contabilului nu a avut acolo o trasa tocmai civilizata... Never mind.

Treaba e ca exista totusi o responsabilitate morala atunci cand "tragi" pe cineva dupa tine. Si observ frecvent ca si cei mai experimentati fac greseala de a incerca sa se tina de cel/cei din fata. Ce ii poti cere unui incepator, de unde sa aiba maturitatea de a merge in propria zona de comfort?!?

On: din singurul meu accident (knock on wood) am invatat sa nu mai depasesc 80km/h in oras. De cele mai multe ori imi iese, chiar cu 2x puterea care o aveam intre craci atunci cand am comis-o, uneori mai sar peste insa. :rusinica:Si sa merg in "mod stealth", adica inchipuindu-mi ca sunt invizibil, desi nu de la faptul ca nu m-ar fi vazut cineva am pus-o. Era prin arhiva pățania mea "Transalp vs Kangoo", nu stiu daca o mai exista dupa ultimele upgrade-uri. Bref: eu viteza prea mare, "kangurul" oprit in mijlocul intersectiei intr-o pozitie nefireasca pt a face o manevra neortodoxa. As fi putut evita daca nu ar fi speculat un conservar care, cu viteza apropiata de a mea, mi-a inchis posibilitatea de a ocoli prin dreapta. A fost cu happy end, adica la tamponari, fara vatamari si xaeli. Am preferat sa nu fac caz de o julitura minora si niscaiva durere de bucă de la contactul cu asfaltul. M-a salvat - zic eu - casca Shoei integrala cu care am penetrat luneta kangurului. Si faptul ca nu am nimerit unul de marfa, cu toata ușa spate din tabla... Oricum, cand am realizat ca nu pot evita impactul, in mintea era doar "pana aici mi-a fost", fiind extrem de surprins ulterior, dupa ce am ajuns la sol, ca ramasesem intreg...

Editat de john17
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Metal Heart

Am citit ceva pe topicul acela, asemanarea este intre mine si incepatorul de acolo. GS-ul nu avea de ce sa-si faca griji, mai mersesem de citeva ori cu el, stia ca daca nu pot tine ritmul, ramin in spate usurel, n-ar fi fost pentru prima oara. Am fost batman la figurat, dar si la propriu.

Mi-aduc aminte ca in al-II-lea an cu CBR-ica, invatasem eu sa ma aplec prin curbe, am iesit dintr-un giratoriu pe contrasens ..... asta e, bagi la cap daca iesi viu si cauti sa nu mai repeti "experienta", sau daca vezi cum au patit-o altii, poate reusesti sa eviti astfel de intimplari. De gresit, toti gresim, sub o forma sau alta.

Editat de Contabil
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Orice mobra se lasa pe curbe,imi aduc aminte de o intamplare  petrecuta in urma cu muuulti ani,coboram de la Balea si ne-am dat tare pana la Vidraru,eu si un bun prieten (eu eram cu albastra) depaseam orice si faceam golaneala  la un moment dat fix intr-o curba stransa trece pe langa noi unul cu un GS,bagaje la greu,3 cutii de aluminiu,era asa de aplecat pe curba incat am zis ca da cu cutia de asfalt,eu l-am vazut pe jos dar nu a fost asa.....

120820121731.jpg

Editat de b86dtm
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hai sa ne intoarcem la ideea de baza a topicului.
Ma bag si eu in gura lupului, cu primul accident serios avut in 11 ani de mers year round. Link catre iutub.

Clarificari: nu aveam viteza, 45, poate? odata cu traficul. Eram pe stanga benzii nu pentru ca faceam filtering, ci pentru ca depasisem niste masini parcate pe dreapta, si una care tocmai franase ca sa traga pe dreapta. Embeveu' a intors la scuar, cu cativa metri inainte, direct pe banda a doua, apoi a tras de volan si s-a urcat pe frane (coloana din fata oprita), pentru ca voia sa parcheze.

Cu toate ca a fost foarte din scurt, poate as fi avut timp sa il observ si sa fandez dreapta, daca nu aruncasem un ochi in oglinda sa vad daca cel pe care tocmai il devansasem chiar opreste. Astfel, mi-am redus si mai mult timpul de reactie avut la dispozitie. Gest de nici juma' de secunda care POATE ca a fost motivul principal pentru care evenimentul nu a ramas doar o alta serie de injuraturi. Daca nu m-as fi uitat in oglinda sa ma asigur ca cel din spate nu mai este un pericol, daca embeveu' ar fi fost cu 2-3m mai in fata, sau daca macar nu s-ar fi urcat pe frane cand a tras de volan, nu ajungeam in situatia asta.

Invataturi? Pai.. nimic nou, pentru mine. Intotdeauna ma uit alternativ in oglinzi (stanga juma' de secunda, apoi scanat in fata pentru potentiale pericole, apoi dreapta juma' de secunda). Intotdeauna ma uit la rotile masinilor sa vad cand incep manevre, iti acorda cateva zecimi de secunda timp de reactie, care se pot dovedi esentiale. Incerc sa nu filtrez niciodata cand masinile sunt in coloana (atunci nu a fost filtrare, a fost o situatie diferita, din cauza soferului care a tras pe dreapta sa parcheze), miscarea lor de a schimba banda este mult mai lenta cand trebuie sa plece de pe loc, vs cand sunt deja in miscare.

Dar astea sunt parerile si concluziile mele. Lupii ce au de zis?

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...