Sari la conținut

Ce ai invatat din accidentul tau ? Cauze, descriere, mentalitate..


dj.marten
 Share

Postări Recomandate

Un prieten cu anvelope destul de roase + ploaie torentiala + neadaptarea vitezei la conditiile de drum = acvaplanare + cazatura la 100+ km/h pe autostrada(A1). A avut un noroc extraordinar si doar a alunecat pe partea carosabila o buna distanta fara sa fie lovit de masini sau sa intre in parapetii despartitori de benzi.

Urmarile la el au fost ceva textile rupte (nu s-a ajuns la piele) poate o vanataie sau doua iar la motocicleta, rezervor indoit, comenzi picior rupte , ghidon stramb si cadru codita indoit parca (motoru s-a oprit in parapeti)

 

Morala: Atentie la gume si la viteza de deplasare in raport cu vremea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 253
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Banuiesc ca ai deschis acest topic pentru ca esti incepator si treci printr-o perioada in care iti pui intrebari, incerci sa te convingi de niste lucruri, eventual ca tie nu ti se poate intampla, sau mai bine zis ce poti face ca sa nu ti se intample tie.

 

Ce pot sa iti zic eu din cunostintele si experienta mea de pana acum:

 

1. Fa in asa fel incat motocicleta sa fie in stare perfecta d.p.d.v. tehnic. Din ce am observat multi investesc in partea de estetic excesiv, insa fac compromisuri unde nu e cazul : cauciucuri, frane, etc. Deci motocicleta trebuie sa fie perfect functionala si cauciucuri cat mai "proaspete" si mai putin uzate.

 

2. Investeste in echipament cat mai vizibil. Este adevarat ca nu este la fel de "aratos" cel galben hiviz cu un negru misterios, insa crede-ma ca esti mult mai vizibil in trafic.

 

3. Eu pe cat posibil evit orasul. Cand ies fac drumuri in afara acestuia. Daca vrei statistici adevarate gasesti pe internet o sumedenie. Iar accidentele in intersectii si in general in oras sunt mult mai frecvente ca cele in afara lui.

 

4. Ca tot vorbeam de statistici, foarte multe accidente se intampla in curbe , cand se intra cu viteza peste nivelul de experienta, panicat, PF, luat mana din gaz, franat, low side, etc. Deci nu intra in curbe la risc.

 

5. Investeste cat mai mult in cunoastere. Daca poti ia cursuri de condus preventiv, daca nu macar studiaza pe net (sunt cursuri la greu pe youtube) si APLICA ce inveti acolo. Ideea este sa te sui pe motor cu gandul sa mergi preventiv nu sa bravezi.

 

6. Investeste cat iti permite buzunarul in echipament pe care SA IL PORTI. Manusi de calitatea , combinezon, etc. Crede-ma ca nu exista cand vine vorba de eschipament "prea mult", pentru simplu fapt ca pe motocicleta nu poti fi "prea in siguranta"

 

7. Cumpara cat mai multa benzina in loc de alte briz-brizuri . Cu km si documentare vine si experienta.

 

Cam astea imi vin acum la viteza.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Trantele le-am luat cu Hoinar-ul. Deh, tanar, experienta minima, minte idem ....

Vineri am luat carnetul, sambata dimineata am cazut in fata la magazinul Bucur Obor din Bucuresti. Ceea ce parea apa de fapt era catran pe asfalt. Aluneca precum gheata. Urmari zero.

Ultima cazatura: 17.12. 1989 cand ne-a trimis acasa de la facultate ca sa nu ne vine idei cu demonstratii. Intr-o curba, pe jos piatra cubica + frunze. Cazut si mers taras pina in bordura. Urmari: eu nimica, la Hoinar s-a indoit schimbataorul de viteze si s-a indoit un amortizor fata.

Nu ti-am specificat vitezele pentru ca iti dai seama ca pe Hoinar probabil ca au fost pe la 50-60 km/h.

Cauzele cazaturilor: evaluarea gresita a starii drumului, mai precis ignorarea unor pericole posibile (cand vezi frunze pe jos la ce sa te astepti?)

 

Asa am mai scapat mobrele stand pe loc, de obicei din graba sau prostie.

Am avut noroc si de cazut deocamdata nu am mai cazut.

Am fost in situatii critice si cu motoarele mai noi si mai mari doar ca fie am scapat cu noroc (am intrat gresit intr-o curba si am ajuns pe contrasens noroc ca nu venea nimeni), fie am scapat datorita unor reflexe probabil datorate experientei, fie m-a salvat tehnica, adica ABS-ul.

 

Cum ti s-a recomandat: stare tehnica buna a mobrei, echipament de protectie de calitate. Ajuta, dar nu garanteaza.

In privinta urmarilor e foarte posibil ca nu noi sa decidem......  Sunt unii care cad la 30-40 km/h si se prapadesc, si altii care decoleaza precum o racheta cu mult peste 100 km/h si nu patesc mai nimica.

Unii ii spun noroc, altii soarta, altii interventia divina.

 

Ceea ce iti pot confirma este ca fie la cazaturi fie la incidente evitate la mustata, dupa niste minute, cand realizezi pe langa ce ai trecut si ce se putea intampla, ti se inmoaie genunchii precum macaroanele fierte. Motiv pentru care iti recomand dupa ce ai facut o nefacuta sa stai o leaca sa iti revii cum trebuie si apoi sa pleci mai departe.

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Toti stim de regula: Fereste-te de sinele de tramvai pe timp de ploaie. Stiam si eu aceasta regula, dar ce te faci cand un bizon iti taie calea in ultimul moment ocupand banda 1 la 45 de grade si oprindu-se acolo? L-am ocolit instinctiv intrand pe linia de tramvai dar ocolul s-a soldat cu o cazatura. Viteza nu a fost mare - 40 km/h.  Motocicleta a cazut pe stanga si mi-a prins piciorul stang sub ea. La motocicleta s-a indoit doar schimbatorul de viteze. Conservarul a disparut in timp ce ma eliberam de motocicleta si nu am apucat sa-i iau numarul. Am reusit sa plec de acolo pe 2 roti. Noroc ca purtam echipamentul. Lectia invatata: In apropiere de intersectii chiar daca ai prioritate cand ai ploaie+ sine de tramvai redu preventiv viteza.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Completez cu nu depasi nicioadata o masina prin dreapta, fie ea si oprita. Am facut-o eu si soferul s-a hotarat sa intre intr-un loc de parcare fara sa semanlizeze. Mi-a prins piciorul intre motocicleta si roata lui virata, rupt metatarsian de la degetul mic si pierdut doua luni si jumatate din sezon (asta se intampla la inceputul lui Iunie). Viteza de deplasare 10 km/h.

 

A doua oara m-a daramat o vidanja care s-a gandit sa intre pe un drum lateral de pa banda 2. Viteza 20km/h, abia plecasem de la o bariera de cale ferata.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am dat cu DragStarul de un tembel. A decis evident sa intoarca unde nu era permis, fara semnal, si nici nu a franat din timp. Am reusit sa reduc pana pe la 30km/h in momentul impactului.

M-am ales cu picior rupt (noroc cu crash bar si coburi, altfel era mai rau). Repaus la pat + reabilitare cam 6 luni.

Motorul a avut nevoie de amortizoare fata noi, crashbar si ghidon. Rezervorul a fost si el avariat dar din cauza aerografului am decis sa nu il repar/schimb. Cadrul a fost intact, restul metalelor cum ar fi comenzile avansate au fost "indreptate".

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Merci @all

Pentru cä nu vreau sä mi se intample si mie sau cel putin sä evit cat se poate de mult anumite situatii, pur si simplu vreau sä aud si sä invät si din greselile altora.

Este clar cä dacä vrei sä-ti f... norocul o sä si reusesti.

Deocamdatä sunt foarte departe de gandul acesta si nu vreau sä risc chiar deloc si cu toate cä-mi propun de fiecare data inainte sä plec la o turä sä stau “flexat“ nu rezist de fiecare datä ispitei.

Sunt constient de faptul cä la o trantä la o anumitä vitezä nici caca de analize nu mai rämane.

 

PS: Sunt incepätor in al 3-lea sezon cu numai 7.000 km la bord.

Editat de hidric
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Noapte, drum nemarcat, camp in stanga si in dreapta,  curba usoara la stanga si in panta, viteza aproximativ 50 60 km. Ce s-a intamplat ? Mai intai pierdut orientarea, mers drept, lovit un stalp de gard de lemn. Ce a urmat ? Ficat rupt de tot fara nicio sansa de supravietuire. Dar Dumnezeu de aceea este mare, ca in fata Lui, toate legile se desfiinteaza.  Mare atentie noaptea pe drumurile nemarcate. Slava lui Dumnezeu pentru toate ! 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

70 la ora vs copac de pe exteriorul curbei, luat aproximativ frontal:

- antebrate facute in mai multe bucatele -> fixatoare externe, urmate de placute cu suruburi, care raman definitiv

- humerus rupt in doua locuri -> tija, ulterior scoasa

- fracturi de bazin, cu doua luni de imobilizare la pat cu o centura extrem de incomoda

- omoplat rupt, ala doar se supravegheaza, nu se opereaza

- doua coaste rupte, cu plaman usor agatat, cu pneumotorax si ulterior pleurezie cu microb de spital

- plus hematoame, vanatai, un genunchi umflat de nu il puteam indoi mai multe de 10 grade la inceput, o glezna care trozneste ciudat de atunci desi nu a durut vreodata

Editat de XaeL
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Moaaa...transformers...

Frontal  cu un Astra la 127 la ora (conform expertiza):

- o montura zdrelita (nu stiu care, nu mai vad nicio cicatrice);

- niste muschi zdrobiti pe la piciorul drept (se vad si acum niste adancituri in gamba si pulpa dreapta);

- plaga superficiala si extinsa pe pulpa dreapta (in dreptul muschilor indoiti de la pulpa) din care am scos multe ciobulete (tegumentul nu si-a mai revenit de atunci in privinta sensibilitatii, daca ating zona simt doar furnicaturi ca si cum ar fi ceva amortit);

- cazut destul la pat (ocazii cu care am constatat ca nu te mai doare nimic cand iti dai drumu', si apoi te dor iar toate...).

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 ore, XaeL a spus:

70 la ora vs copac de pe exteriorul curbei

 

Trebuia sa cauti un adversar pe masura ta.

 

Eu nu am invatat nimic din accidente pentru ca nu am avut. Atentie maxima si anticipare plus paranoia m-au scapat de astfel de lectii, sper sa functioneze in continuare la fel de bine ca pana acum pentru ca nu mai am 20 de ani ca sa-mi permit sa ma tavalesc pe jos.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Duminică, 16.30 unirea, nu am realizat că mașina din față staționează pe a 3 a bandă, când mi-am dat seama am frânat cu spatele ,mi-a fugit fundul am redus viteza dar nu îndeajuns cât sa nu îl ating. Eu am aterizat pe două picioare, precum Nadia la bârnă. Adrenalina era on, spectacol. Am făcut amiabilă și acum intervine partea frumoasă când el cere bani să își repare bara.

Am realizat ca dacă frânam și cu fața acum nu aveam ce să povestesc.

Editat de Flower-Power
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, Flower-Power a spus:

Am realizat ca dacă frânam și cu fața acum nu aveam ce să povestesc.

 

Daca n-ai probleme semnificative cu aderenta, n-ai ce cauta cu piciorul pe frana spate. DOAR cu fata. Si invata-te sa acoperi frana fata cu doua degete tot timpul cat esti pe drumuri publice. 

Editat de leopold
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Foarte academic, ai dreptate. Se folosesc ambele frane, pentru efect optim. Doar ca la urgenta ai toate sansele din lume sa nu eliberezi la timp spatele, sa pierzi directia si sa trebuiasca sa eliberezi fata, lungind zdravan distanta pana la oprire.

Injinerii aia din toata lumea s-au prins de problema si folosesc combined braking + combined abs. Pe la curse, destui nici nu monteaza pe mobra frana spate. Daca nici acolo nu franeaza...

 

Si, fireste, mai sunt si situatiile cu aderenta proasta, in care pierzi instant fata, iesirile la pasune, etc. 

Editat de leopold
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Legea spune ceva de genul "doua sisteme de franare distincte". Ce inteleg eu din formularea asta este ca s-au gandit ca daca pica un sistem de franare ar fi bine sa ai ceva de backup. La urma-urmei, daca nu tine frana, esti un pic mai expus pe moto decat in masina.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@paulynos E corect ce spui. Insa mai sunt inca doua afirmatii, la fel de corecte: 

1. O frana spate folosita incorect poate face usor diferenta intre o oprire fara emotii si accident

2. La urgenta, frana spate e de obicei folosita incorect. 

 

Pe toate trei le-am auzit pe la ATA si Motorpark, la Victoriei inca n-am oprit sa invat chestii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 ore, leopold a spus:

Pe la curse, destui nici nu monteaza pe mobra frana spate. Daca nici acolo nu franeaza...

Nici Lorenzo n-avea până a ajuns La Ducati. :)))

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...