Sari la conținut

Util


Serj
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 4,4k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Cum se schimba gumele? Poi cam asa:

1. Suspenzi ca lumea motorul si dai jos roata in cauza. Un cric central sanatos sau daca motorul nu are, bagi o craca zdravana taiata la dimensiune sub bascula in partea opusa cricului lateral basculand motorul pe cricul in cauza. (solutie excelenta in teren. In acest caz e bine sa asigure cineva motorul cat timp lucrezi. Pentru roata fata bagi un cric sub scut si asiguri motorul cu doi butuci bagati 'strategic' sub bulaniere.

2. Demontarea si montarea se incepe si respectiv se termina intotdeuna la valva. Roata sta cuminte pe un plan tare (dusumea, gresie, beton). Atentie, nu o pui cu discul de frana catre planul de lucru pentru ca risti sa indoi discul! La demontare scoti ventilul, apoi bagi doua leviere incepand de la valva si inaintezi pas cu pas pana scoti afara tot talonul de pe parte aia. Apoi scoti piulita de asigurare de la valva si extragi camera. Restul e "piece of cake", celalalt talon iese tot asa fortat cu doua leviere pe aceeasi parte pe care l-ai scos pe primul.

3. Lasi guma care o pui in prealabil la soare sa se moaie cat mai tare, apoi bagi guma cu primul talon pe geanta folosind deasemenea levierul pentru "convingere" (nu va intra greu ca n-ai pus inca camera). obs. Atentie sa respecti sensul de rotatie unde exista (sageata de pe guma). Apoi ungi al doilea talon cu o solutie concentrata de sapun sau detergent de vase sa lunece ca lumea levierele pe el. Bagi camera avand grija sa pui valva in gaura din janta prima data, apoi strangi usor piulita de asigurare sa nu "fuga" valva inauntru. Asta o sa mearga greu, te chinui putin, dar te ajuti cu levierele ca sa departezi al doilea talon de geanta sa-ti faci loc. Aranjezi atent camera sa nu se striveasca intre janta si al doilea talon cand vei trage ulterior cu levierele.

4. Bagi prima data al doilea talon pe geanta intr-un punct opus valvei si tot asa din aproape in aproape inaintezi cu levierele si intr-o parte si in alta avand grija sa calci cu toata greutatea pe guma (in punctul opus valvei, incat aceasta sa se adune cu al doilea talon spre centru gentii. Atentie cand bagi levierul sa nu prinzi camera! Daca auzi o scartiala de rau augur cand tragi cu levierul e nasol, inseamna ca ai prins si gaurit camera. Cand al doilea talon a intrat aproape complet pe geanta (a mai ramas o portiune de 5-7 cm nebagata poti sa lovesti portiunea aia cu un ciocan de guma sau sa calci sanatos pe ea (ca in stadiul asta e cam greu sa bagi levierul) pana scapa pe geanta.

bafta!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cum se schimba gumele? Poi cam asa:

1. Suspenzi ca lumea motorul si dai jos roata in cauza. Un cric central sanatos sau daca motorul nu are, bagi o craca zdravana taiata la dimensiune sub bascula in partea opusa cricului lateral basculand motorul pe cricul in cauza. (solutie excelenta in teren. In acest caz e bine sa asigure cineva motorul cat timp lucrezi. Pentru roata fata bagi un cric sub scut si asiguri motorul cu doi butuci bagati 'strategic' sub bulaniere.

2. Demontarea si montarea se incepe si respectiv se termina intotdeuna la valva. Roata sta cuminte pe un plan tare (dusumea, gresie, beton). Atentie, nu o pui cu discul de frana catre planul de lucru pentru ca risti sa indoi discul! La demontare scoti ventilul, apoi bagi doua leviere incepand de la valva si inaintezi pas cu pas pana scoti afara tot talonul de pe parte aia. Apoi scoti piulita de asigurare de la valva si extragi camera. Restul e "piece of cake", celalalt talon iese tot asa fortat cu doua leviere pe aceeasi parte pe care l-ai scos pe primul.

3. Lasi guma care o pui in prealabil la soare sa se moaie cat mai tare, apoi bagi guma cu primul talon pe geanta folosind deasemenea levierul pentru "convingere" (nu va intra greu ca n-ai pus inca camera). obs. Atentie sa respecti sensul de rotatie unde exista (sageata de pe guma). Apoi ungi al doilea talon cu o solutie concentrata de sapun sau detergent de vase sa lunece ca lumea levierele pe el. Bagi camera avand grija sa pui valva in gaura din janta prima data, apoi strangi usor piulita de asigurare sa nu "fuga" valva inauntru. Asta o sa mearga greu, te chinui putin, dar te ajuti cu levierele ca sa departezi al doilea talon de geanta sa-ti faci loc. Aranjezi atent camera sa nu se striveasca intre janta si al doilea talon cand vei trage ulterior cu levierele.

4. Bagi prima data al doilea talon pe geanta intr-un punct opus valvei si tot asa din aproape in aproape inaintezi cu levierele si intr-o parte si in alta avand grija sa calci cu toata greutatea pe guma (in punctul opus valvei, incat aceasta sa se adune cu al doilea talon spre centru gentii. Atentie cand bagi levierul sa nu prinzi camera! Daca auzi o scartiala de rau augur cand tragi cu levierul e nasol, inseamna ca ai prins si gaurit camera. Cand al doilea talon a intrat aproape complet pe geanta (a mai ramas o portiune de 5-7 cm nebagata poti sa lovesti portiunea aia cu un ciocan de guma sau sa calci sanatos pe ea (ca in stadiul asta e cam greu sa bagi levierul) pana scapa pe geanta.

bafta!

ms pt tutorial ...am incercat dar nu merge(am calcat 2 insi pe partea care ramane si nu intra am apelat la colegul nostru bart si e ft ieftin 60 ron ambele cauciucuri ...

Editat de T I M B E R L A N D
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

O sa vezi tu cum merge cand te prinde o ploaie tzapana undeva prin munti, cum am patit-o eu in turul Romaniei :)) Basca am mai si impins vacutza pe pana vre-o 2 km pana la prima sura :P

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

mda aici ce se spune si cum se spune pare simplu mai ales cand esti singur cuc si nu ai un motor dotat cu cric central (de ex. chopper) si ramaii cum o ridici in mijlocul drumului?

as mai fi curios cum se depreseaza cauciucul vechi de pe geanta deoarece eu ma apasam pe el si saream cu 90 de kilograme si tot nu s a depresat.

pe urma am incercat cu un levier si nu am avut mare succes era pur si simplu lipit cauciucul pe geanta,l am adus acasa cu o duba....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

mda aici ce se spune si cum se spune pare simplu mai ales cand esti singur cuc si nu ai un motor dotat cu cric central (de ex. chopper) si ramaii cum o ridici in mijlocul drumului?

as mai fi curios cum se depreseaza cauciucul vechi de pe geanta deoarece eu ma apasam pe el si saream cu 90 de kilograme si tot nu s a depresat.

pe urma am incercat cu un levier si nu am avut mare succes era pur si simplu lipit cauciucul pe geanta,l am adus acasa cu o duba....

Suspenzi tu motorul cumva, il tot inclini de-o parte si de alta si bagi bolovani sub motor ca sa dai roata jos. Iei apoi un bustean de vre-o 30kg sau chiar un bolovan si dai cu sete in talon. O sa vezi ca se dezlipeste pana la urma intr-un punct, apoi restul vine de la sine. Disperarea e mereu un sfetnic bun! si porneste in om puteri nebanuite! :) Acuma la gumele moderne penele sunt rare, cauciucul e gros. Daca umbli cu gume bune si camere nepeticite probabilitatea sa faci pana e cam o data la 5 ani. In era "postcomunista" (motoare japoneze) adica ultimii 10 ani(cam 120 mii km), am facut in total 3 pene, doua pe spate, si una pe fata. Si normal toate pe macadam unde intri in balti si nu vezi peste ce dai.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La tubeless nu trebuie sa suspenzi mobra, doar sa ai kit de pana cu snur si 2 butelii ca sa umfli cauciucul. Si e un lucru bun ca nu se depreseaza, altfel nu il mai poti umfla. ;)

mda aici ce se spune si cum se spune pare simplu mai ales cand esti singur cuc si nu ai un motor dotat cu cric central (de ex. chopper) si ramaii cum o ridici in mijlocul drumului?

as mai fi curios cum se depreseaza cauciucul vechi de pe geanta deoarece eu ma apasam pe el si saream cu 90 de kilograme si tot nu s a depresat.

pe urma am incercat cu un levier si nu am avut mare succes era pur si simplu lipit cauciucul pe geanta,l am adus acasa cu o duba....

Editat de Dane_Bad
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

O sa vezi tu cum merge cand te prinde o ploaie tzapana undeva prin munti, cum am patit-o eu in turul Romaniei :)) Basca am mai si impins vacutza pe pana vre-o 2 km pana la prima sura :P

am facut o pana pe spate , dar mi-am dat seama doar cand eram aproape de casa , cand am masurat presiunea (care nu mai era ) , ca se comporta mai ciudat motocicleta ...am un cauciuc al dracului de tare si noroc cu rimlock-ul care tinea guma pe janta...daca is departe de casa poate as incerca , dar in apropierea casei merg asa ca nu se lasa guma aproape de loc .DOT vechi

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Numai la cele cu camera e bun procedeul indicat de Galen (procedeul e definitiv) iar la cele fara camera, cu snur (pe drum ,solutie este provizorie iar la atelier specializat cu petec ) si de dat jos/pus la loc nici poveste la tubless .

Editat de mottofreee
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La un moment dat erau cativa in cautarea locurilor unde isi pot croma diverse parti ale motocicletei. Niciun raspuns clar nu s-a dat pe-atunci daca imi amintesc bine.

Daca mai sunt utilizatori care cauta CROMARE IN CLUJ pot incerca accesand -> ACEST LINK <-.

Sper sa fie de folos.

Editat de Serj
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Interesant si f util .

A reusit cineva sa cromeze obiecte mici la ei?

Cromarea dura se foloseste la scule (chei fixe ,de ex) pe motociclete se foloseste cuprare-nichelare-cromare-lustruire-degresare-cromare-lustruire :la motocilete se face cromare ornamentala iar ei fac decat cromare dura (adica prima cromare) . Acestea sunt motivele pt care am comentat linkul dat de Serj.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cromarea dura se foloseste numai in cazul pieselor cilindrice gen arbori(la distribuitoare hidraulice) -care dupa cromare se rectifica. in aplicatiile normale nu se poate folosi fiindca -nu prinde cromul pe piesele plane.

Editat de emp
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ma poate ajuta cineva cu 2 suruburi de 12 pas 1.25 cu cap de imbus, lungime aprox 60 mm si 80 mm..?

Si mai este nevoie de o marire de diametru in 2 piese de aluminiu ...de la 10 la 12 !!

Pm va rog care poate!

Febory cluj. Blvd. Muncii

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salut,

 

Recomanda cineva un notar public care practica scoruri cat de cat decente?

 

salut,

 

Recomanda cineva un notar public care practica scoruri cat de cat decente?

 

scuze scriu de pe tel,pe strada cu spitalul de ortopedie e un notar ok,eu am lucrat cu el cand mi-am luat apartamentul

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai zii ce exact ,de la ... la ... ,motorul are ...m si ...kg ;am vorbit cu proprietarul/nu am vorbit ,proprietarul trebuie sa dea acte,chei si istoricul de service/fara istoric ,etc . Ca 9iuli face transport ,nu compunere dupa o tema abstracta .

Intrebarea cu transport /si achizitie a fost la obiect .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...