Sari la conținut

Senior riders


Constantin
 Share

Postări Recomandate

Acum 1 oră, Constantin a spus:

Toti trecem succesiv prin fazele acestea: Motoveterani, Seniori, Longevivi!

Inainte de Motoveterani eram toti motociclisti in putere!

Nu va suparati,unde gasesc acest catalog de separatie?

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Kristian K changed the title to Senior riders
  • Răspunsuri 449
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Acum 7 ore, Enduristul a spus:

Vezi ca pe saitul OSIM apare ca e expirata marca in cauza. Trebuie reinnoita ca ti-o fura Alexa. 🤣

Un An Nou fericit tuturor!

Ținând cont de faptul ca ne  cunoaștem de mai bine de treisprezece ani ca motocicliști și ca prieteni am sa răspund la această interpelare. 

Mi s-a făcut lehamite de acest forum și asa cum am făcut cu https://pro-bike.ro/forums/clubs/1-clubul-motoveteranilor/ 

ma retrag și din motociclism. ro. 

 

Revenind la subiect, confirm faptul ca  certificatul de la OSIM a expirat de puțin timp.

Să... cam vedem dacă îl vom prelungi pentru încă zece ani, sau nu. 

 

Oare câte cluburi au această calitate de a fi fost înregistrate la OSIM? 

 

Am postat imaginea cu  certificatul de înregistrare a mărcii pentru luare la cunoștință, sau spre reamintire. 

 

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 16 minute, nicon a spus:

Ținând cont de faptul ca ne  cunoaștem de mai bine de treisprezece ani ca motocicliști și ca prieteni am sa răspund la această interpelare. 

Mi s-a făcut lehamite de acest forum și asa cum am făcut cu https://pro-bike.ro/forums/clubs/1-clubul-motoveteranilor/ 

ma retrag și din motociclism. ro. 

 

Revenind la subiect, confirm faptul ca  certificatul de la OSIM a expirat de puțin timp.

Să... cam vedem dacă îl vom prelungi pentru încă zece ani, sau nu. 

 

Oare câte cluburi au această calitate de a fi fost înregistrate la OSIM? 

 

Am postat imaginea cu  certificatul de înregistrare a mărcii pentru luare la cunoștință, sau spre reamintire. 

 

 

 


Voi n-aveti niciun club inregistrat nicaieri. La OSIM se inregistreaza marci (branduri). Cluburile se inregistreaza in alte parti. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Și se înregistrează degeaba! Caz concret, o firmă de la care am primit sponsorizare avea marcă înregistrată (denumire, logo, video, tot tacâmul). Ei bine fix aceeași denumire a folosit-o și o folosește în prezent o companie media! Ba chiar la un moment dat la competițiile unde participam eu a apărut un alt concurent având scrisă pe mașină aceeași denumire, dar sponsorizat de cealaltă companie. Proces, chestii, am fost martor, am adus foto și video, în final instanța a decis că pot utiliza ambele companii denumirea! :moron: Dpmdv înregistrare la osim = bani aruncați. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 18 ore, Speedy.K a spus:

Pai si care sunt criteriile care diferentiaza un Senior Rider de un Motolongeviv?

Domeniul este subiectiv. Fiecare motociclist are propriile opinii si propria experienta.

Alaturat parerea mea.

Desigur, opiniile mai aproape de realitate apar daca ai trecut prin etapele respective.

Repet. Cati motociclisti, atatea curbe de dependenta a potentialului motociclistului functie de anii vechime.

A.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 ore, Constantin a spus:

Domeniul este subiectiv. Fiecare motociclist are propriile opinii si propria experienta.

Alaturat parerea mea.

Desigur, opiniile mai aproape de realitate apar daca ai trecut prin etapele respective.

Repet. Cati motociclisti, atatea curbe de dependenta a potentialului motociclistului functie de anii vechime.

A.jpg

 

Graficul e gresit. Trebuia introdus criteriul de varsta. Conform plansei dvs potentialul maxim il atingi la 24-25 de ani experienta dar ce te faci daca te-ai apucat la 40 de ani de motociclit iar dupa 25 de ani de experienta ai 65 de ani ca varsta. Mai esti atunci la potentialul maxim? 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 4 ore, Constantin a spus:

Domeniul este subiectiv. Fiecare motociclist are propriile opinii si propria experienta.

Alaturat parerea mea.

Desigur, opiniile mai aproape de realitate apar daca ai trecut prin etapele respective.

Repet. Cati motociclisti, atatea curbe de dependenta a potentialului motociclistului functie de anii vechime.

A.jpg


Prin vechime se intelege numarul de ani de pemis sau nr de ani de motociclit? Ca mie nu mi se pare tot una. Multi au permis de mult, dar motociclesc de putin.

Si inca ceva, nr de km parcursi in anii aia nu conteaza? Ca una e sa fii motociclist activ de 20 de ani in care ai facut 2000 km/an (total 40.000 km) si alta e sa faci in 20 de ani 15.000 km/an (total 300.000 km) 

1 oră în urmă, Enduristul a spus:

 

Graficul e gresit. Trebuia introdus criteriul de varsta. Conform plansei dvs potentialul maxim il atingi la 24-25 de ani experienta dar ce te faci daca te-ai apucat la 40 de ani de motociclit iar dupa 25 de ani de experienta ai 65 de ani ca varsta. Mai esti atunci la potentialul maxim? 

 


Corect si asta. Cei care se apuca la 18 ani au un mare avantaj)

 

 

Pe de alta parte eu nu cred ca sunt necesari 25 de ani pentru a-ti atinge potentialul maxim. Cred ca treaba e pe la 10-15 ani vechime, atata timp cat sunt parcursi macar 10.000 km pe an in diverse medii (urban, sosele, forestiere etc)

Cu alte cuvinte cred ca mai mult conteaza km parcursi decat anii trecuti. 

Problema cu km. e ca nu se pot dovedi, decat in cazuri foarte rare. Asta vis a vis de criteriile de catalogare a unui motociclist "veteran". 
 

Bineinteles ca toata discutia are sens in masura in care pe cineva intereseaza cat de "veteran" este considerat. Pe mine nu.
Dar as fi curios cati km are un veteran la capatul celor 25 sau 50 de ani de permis. Si cam ce medie de km are pe an in functie de varsta.

Chiar, @Constantin, tu stiu ca ai permis de foarte multi ani si esti inca activ, cati km faceai pe an in primii 10 ani de permis si cati km intre 10 si 20 de ani de permis?

Editat de Speedy.K
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Corecte observatiile. Graficul nu este gresit. Este o prima aproximatie. Baietii propun introducerea si a altor parametri: varsta, km, distributia in timp a km parcursi, mobrele pe etape, insurat sau celibatar, bogat sau sarac, in tara sau afara, afectiunile principale si evolutia lor in timp, solo sau cu pasager, alte mijloace de transport folosite, la curte sau la bloc, etc. Este foarte bine ca vor realiza ecuatia acestei curbe, spre folosul tinerei generatii.

Acum 53 minute, Speedy.K a spus:


Prin vechime se intelege numarul de ani de pemis sau nr de ani de motociclit? Ca mie nu mi se pare tot una. Multi au permis de mult, dar motociclesc de putin.

Si inca ceva, nr de km parcursi in anii aia nu conteaza? Ca una e sa fii motociclist activ de 20 de ani in care ai facut 2000 km/an (total 40.000 km) si alta e sa faci in 20 de ani 15.000 km/an (total 300.000 km) 


Corect si asta. Cei care se apuca la 18 ani au un mare avantaj)

 

 

Pe de alta parte eu nu cred ca sunt necesari 25 de ani pentru a-ti atinge potentialul maxim. Cred ca treaba e pe la 10-15 ani vechime, atata timp cat sunt parcursi macar 10.000 km pe an in diverse medii (urban, sosele, forestiere etc)

Cu alte cuvinte cred ca mai mult conteaza km parcursi decat anii trecuti. 

Problema cu km. e ca nu se pot dovedi, decat in cazuri foarte rare. Asta vis a vis de criteriile de catalogare a unui motociclist "veteran". 
 

Bineinteles ca toata discutia are sens in masura in care pe cineva intereseaza cat de "veteran" este considerat. Pe mine nu.
Dar as fi curios cati km are un veteran la capatul celor 25 sau 50 de ani de permis. Si cam ce medie de km are pe an in functie de varsta.

Chiar, @Constantin, tu stiu ca ai permis de foarte multi ani si esti inca activ, cati km faceai pe an in primii 10 ani de permis si cati km intre 10 si 20 de ani de permis?

La intrebarea ta privind acele timpuri ( in urma cu cca 50 de ani), imi amintesc cu placere mobrele folosite: MZ 125, MZ 175, IJ Festival, Jawa 350. Si sa nu uit, Minimobra de 2 CP. Cu posibilitatile oferite de ele.

Dar lucrati la curba. Sa stie baietii viitorul!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cu unele variabile nu sunt de acord ca influenteaza decisiv capatarea experientei.

De ex. eu am facut mai multi km pe an cand eram mai sarac decat cand eram mai bogat. Casa sau bloc banuiesc ca e la misto. Insurat sau celibatar, la fel.

Alte variabile influenteaza decisiv. Cum ar fi un copil mic in casa. Sau un serviciu cu program mai riguros.

 

Cat despre mobrele din anii comunismului da, nu permiteau tot atatia km ca astea de acum. La fel si echipamentul. Dar asta nu 8nseamna decat ca un motociclist cu 20 de ani vechime astazi si 50 de ani varsta s-ar putea sa aiba mai multa experienta decat unul cu 40 de ani vechime si 70 de ani varsta pur si simplu pentru ca s-ar putea sa aiba mult mai multi km facuti multumita mobrei, drumurilor si echipamentului. Plus ca la 50 de ani s-ar putea sa adauge anual si in prezent mult maimulti km decat cel de 70 de ani care, evident, nu mai are conditia fizica necesara.

 

Eu stiu, de exemplu, ca taica-miu facea la inceputul anilor 70 cam 8000 km pe an cu un MZ 175. Zi de zi la serviciu, cam 10 km/ zi plus concediu cam 1000 km plus cateva duminci la plimbare etc. Si a facut asta ani de zile, pana a facut copii. Cu maica-mea pasagera sau fara. Acum, daca ar mai avea mobra, n-ar mai putea sa faca nici macar jumatate, chiar daca ar avea cea maismechera mobra de pe piata si cel mai bun echipament.

 

Chiar, Constantin, ca esti doar un pic mai tanar ca tata, cati km faci acum pe an?

 

 

 

Editat de Speedy.K
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, Speedy.K a spus:

Chiar, Constantin, ca esti doar un pic mai tanar ca tata, cati km faci acum pe an?

 

Abia s-a intors din turul lumii, cauta topicul.

 

Lasand gluma, nu fac multi motociclisti tineri km lui pe an.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pastrand tonul serios, ma indoiesc. Multi tineri fac mai multi km ca el, dar tocmai pentru ca sunt tineri!
 

Tocmai de-aia am intrebat. Ca sa-mi dau seama cam cat face un motociclist activ de varsta lu' taica-miu cu mobrele si echipamentele actuale. Ca taica-miu s-a lasat cand s-a lasat tocmai din cauza mobrelor si echipamentelor nasoale de pe vremea aia. Iar cand piata a devenit ok si la noi i s-a parut prea tarziu sa se reapuce. Deci, Constantin, cati km in anii 70-80 si cati km acum?

Editat de Speedy.K
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu fac, bre, ăia tineri mai mulți km! În primul rând pt că nu au atâta timp, și nici atâția bani, dar nici nu-s porniți să demonstreze lumii cât sunt ei de motocicliști. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

Graficul ăla nu reprezintă nimic dpmdv.

Nu poți cuantifica experiența la modul general printr-un desen.

În primul rând suntem diferiți ca și indivizi.

Unii mai proști, alții mai destupați și îndemânatici.

Sunt indivizi dedicați și talentați care merg mult și după 7-8 ani adună mai multă știință a mersului decât unul care a mers liniar și a dormit în ghete 15 ani.

Dar astea sunt discuții de iarnă. 🙂

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 21 ore, Constantin a spus:

Domeniul este subiectiv. Fiecare motociclist are propriile opinii si propria experienta.

Alaturat parerea mea.

Desigur, opiniile mai aproape de realitate apar daca ai trecut prin etapele respective.

Repet. Cati motociclisti, atatea curbe de dependenta a potentialului motociclistului functie de anii vechime.

A.jpg

Un tabel tip planul cincinal...

Nu v-a spus nimeni ca suntem fiecare dintre noi unici?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 16 ore, Speedy.K a spus:

Cu unele variabile nu sunt de acord ca influenteaza decisiv capatarea experientei.

De ex. eu am facut mai multi km pe an cand eram mai sarac decat cand eram mai bogat. Casa sau bloc banuiesc ca e la misto. Insurat sau celibatar, la fel.

Alte variabile influenteaza decisiv. Cum ar fi un copil mic in casa. Sau un serviciu cu program mai riguros.

 

Cat despre mobrele din anii comunismului da, nu permiteau tot atatia km ca astea de acum. La fel si echipamentul. Dar asta nu 8nseamna decat ca un motociclist cu 20 de ani vechime astazi si 50 de ani varsta s-ar putea sa aiba mai multa experienta decat unul cu 40 de ani vechime si 70 de ani varsta pur si simplu pentru ca s-ar putea sa aiba mult mai multi km facuti multumita mobrei, drumurilor si echipamentului. Plus ca la 50 de ani s-ar putea sa adauge anual si in prezent mult maimulti km decat cel de 70 de ani care, evident, nu mai are conditia fizica necesara.

 

Eu stiu, de exemplu, ca taica-miu facea la inceputul anilor 70 cam 8000 km pe an cu un MZ 175. Zi de zi la serviciu, cam 10 km/ zi plus concediu cam 1000 km plus cateva duminci la plimbare etc. Si a facut asta ani de zile, pana a facut copii. Cu maica-mea pasagera sau fara. Acum, daca ar mai avea mobra, n-ar mai putea sa faca nici macar jumatate, chiar daca ar avea cea maismechera mobra de pe piata si cel mai bun echipament.

 

Chiar, Constantin, ca esti doar un pic mai tanar ca tata, cati km faci acum pe an?

 

 

 

 

 

40.000 km/an/ la 81 de ani.

 

Cu 5 motoare ( Africa Twin, CB 500 X, X Max 300, CRF 250, CRF 300 Rally). Cu frecventa zilnica la serviciu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De felul meu pot sa inghit multe, dar gogoasa asta e cam mare pentru mine... Poate daca as fi fost un incepator care n-a facut in viata lui 20.000 km intr-un an nu mi s-ar fi parut gogonata. Dar nu e cazu.

 

 

Cu ocazia asta cred ca m-am lamurit cum sta treaba si cu categorisirile astea de motociclisti batrani si activi, cu povestile lor vanatoresti, cu mersul lor fara intrerupere 50 de ani, cu cuvantul lor de onoare si cu cluburile lor.

Macar Nastase doar se lauda intr-una cu ce facuse in tinerete, dar nu sustinea ca face 40.000 pe an la 80 de ani. Probabil pentru ca el stia ca o sa se vada de la o posta cu ce ata alba e cusuta.

 

Va doresc spor la milioanele de km. si la statuile ridicate pe altarul motociclismului mondial multilateral dezvoltat! Tot inainte, tovarasi!

Editat de Speedy.K
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, Constantin a spus:

 

 

40.000 km/an/ la 81 de ani.

 

Cu 5 motoare ( Africa Twin, CB 500 X, X Max 300, CRF 250, CRF 300 Rally). Cu frecventa zilnica la serviciu.

Bună ziua,cred ați consumat carburant de aproximativ 6000 lei iar că și alte cheltuieli se adaugă 5 asigurări,ITP la care din ele le vine răndul odată la 2 ani.E mult,e puțin?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 26 minute, ninel60 a spus:

Bună ziua,cred ați consumat carburant de aproximativ 6000 lei iar că și alte cheltuieli se adaugă 5 asigurări,ITP la care din ele le vine răndul odată la 2 ani.E mult,e puțin?

Are balta pește, nu ți-ai dat seama? 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 03.01.2023 la 21:09, nicon a spus:

 

Mi s-a făcut lehamite de acest forum și asa cum am făcut cu https://pro-bike.ro/forums/clubs/1-clubul-motoveteranilor/ 

ma retrag și din motociclism. ro. 

 

 

 

 

Nu e rea ideea, macar mai lasati loc si altora ca dvs sa posteze in sectiunea de Motoveterani, ca impreuna cu d-nul Constantin ati umplut sectiunea cu topicuri pe orice tema.

Oricum de la aceasta ultima dvs postare si pana cand scriu eu asta, ati mai intrat chiar daca n-ati postat. E greu sa te abtii, nu?

 

 

Acum 3 ore, Constantin a spus:

 

 

40.000 km/an/ la 81 de ani.

 

Cu 5 motoare ( Africa Twin, CB 500 X, X Max 300, CRF 250, CRF 300 Rally). Cu frecventa zilnica la serviciu.

Cut the crap, mister...

 

Domozina, dam legatura-n studio.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ma mir, sunt atatia motociclisti care stiu ca s-au realizat cei 40.000 km/ 2021, si nu confirma.  Este blocat si topicul respectiv cu toate dovezile, km si locatii (Fac ocolul pamantului si nu se termina). Adm de la site ne ajuta?

33.000 Km pe motor/ 10 luni/ dupa 80 de ani

Din prima postare din 20 nov 2020:

“Fac ocolul pamantului - si nu se termina.

Ce am gasit la mine in calculator:

Ce am mai gasit:

Cand au aparut resursele pentru ocolul pamantului, a aparut si covidul, cu inchiderea granitelor.

 Durata estimata: Circa un an. Poate da Domnul sa fie deajuns si se termina!.”. Covidul!

Se pare ca am avut dreptate. Mai sunt 2 luni si nu sunt sanse sa se linisteasca povestea asta.

 Motorul              Km la 20. 09.21               Km la 20. 11. 20              Parcursi

X Max 300             18.089                             2.959                            15.130

Africa Tw               38.531                            32.165                             6.366

CRF 300                   5.131                                -                                   5.131

CB 500X                17.042                            13.197                             3.845

CRF 250                 10.425                            7.820                              2.605

 

Rezulta 33.077 Km parcursi in cele 10 luni.

Extensia statistica spune ca exceptand evenimente deosebite, ritmul realizat in 82% din parcurs se va mentine si se poate atinge obiectivul celor 40.000 km/ an. Daca ne uitam pe planiglob este evident ca uscatul este inferior zonei oceanice si ocolul pamantului la ecuator poate fi tratat numai prin Km echivalenti.

Concluzii preliminare:

1.    Stilul de viata adoptat este eficient.

Notiunea este complexa, foarte complexa!

 

2.    Pentru seniorii moto, scuterul de 300 ccm este potrivit.

3.    Rulajul a 40.000 km/an necesita organizare. Nu pentru rulajul moto ci pentru indatoririle cotidiene.( serviciu, revizii moto, auto, ITP, probleme medicale, evenimente familiale, etc). Pe un tanar, il determina sa fie eficient!

Ar fi interesante comentariile celor care au trecut prin asta, respectiv au parcurs dupa 80 de ani cateva zeci de mii de Km/ an pe motor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 months later...

Nu inteleg la ce foloseste aceasta ierarhizare, Motoveterani si alte denumiri pompoase, ca si laude cu km/an pe luna. Mergeti cit puteti cu moto, cu masina, vedeti tara/altetari, vizitati cit puteti, apoi scrieti aici sa dati idei si celorlalti.

Eu asa consider ca ar trebui sa fie un motociclist adevarat si acest site sa uneasca nu sa dezbine.

Editat de bmwio
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Foarte corect spus, doar ca ei vor sa fie separati si apreciati. Mai speciali asa, sa li se ridice osanale.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 7 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...