Jump to content

Recommended Posts

Asociatia Motociclistilor din Romania a primit foarte multe sesizari referitoare la pericolul reprezentat de amplasarea stalpilor metalici sau din plastic dur-casant pe marginea cailor de rulare din mai multe orase ale tarii. In cazul unei caderi, inclusiv la viteze mici (incepand cu 20 km/h) aceste piese de demarcatie stradala foarte prost alese omoara motociclistii si biciclistii, dar si pietoni proiectati in acestea in urma unor accidente. Moartea survine prin "spargerea, eviscerarea sau chiar ruperea trupurilor" celor in cauza.


Astfel, doi tineri care circulau pe o motocicleta pe directia Bucuresti – Otopeni au murit vineri, 12 aprilie 2013 in jurul orelor 22 dupa ce un pieton care traversa neregulamentar le-a aparut în fata. Desi purtau casti si costume de protectie, motociclistul (22 ani) si tanara pasagera (18 ani) din spatele sau nu au mai putut fi salvati. Pietonul este de asemenea ranit grav.


Cei doi au fost proiectati în stalpii de protectie - demarcatie de pe marginea drumului si au murit pe loc. Motocicleta pe care se aflau a ajuns pe trotuar, la 20 de metri distanta.


Referitor la pericolul reprezentat de aceste elemente de demarcatie-protectie, Asociatia Motociclistilor din Romania initiaza in regim de urgenta actiuni in justitie pentru declarea acestor elemente de Protectie - demarcatie ca reprezentand un pericol permanent si major pentru viata unor categorii de participanti la trafic: motociclisti, biciclisti, pietori - si un unele cazuri chiar si pasageri ai automobilelor, urmarindu-se demontarea lor IMEDIAT din toata tara.


De asemenea, Asociatia Motociclistilor din Romania SOMEAZA Primaria Orasului Otopeni sa DEMONTEZE in regim de urgenta acesti stalpi de pe intreg segmentul DN 1 apartinator orasului Otopeni si sa demareze o ancheta privind legalitatea amplasarii acestora si sa prezinte public studiile ce au stat la baza montarii lor pe kilometri intregi.


Aceste demersuri vor fi extinse la nivel national, catre toate primariile si prefecturile din tara, atat referitor la stalpi cat si la alte genuri de abstacole cu potential mortal amplasate in imediata apropiere a caii de rulare.


Dan Popescu - presedinte, Asociatia Motociclistilor din Romania



ruog motociclistii din toata tara sa trimita fotografii si descriere completa (inclusiv adresa) a altor obstacole cu potential mortal amplasate in alte orase sau pe drumuri de diferite categorii din tara.


Edited by Dan Popescu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foarte corect!

Share this post


Link to post
Share on other sites

sper sa fim ascultati si in scurt timp sa se si vada ceva.. :ok:

Share this post


Link to post
Share on other sites

au si ele rostul lor insa eu le vad utile fiind din plastic !

voi si cu Cabral care doriti demontarea lor,demontarea lor nu este o solutie ci inlocuirea cu ceva din plastic sau alt material nu asa de dur,eu zic sa demarati o actiune sa puna separatoarele acelea de beton care sunt acum pe mijlocul drumului pe DN1 sa le puna si pe margine ,sa fie ceva COOL

fir intins si bafta multa !



Daca motociclistul din Otopeni( Dumnezeu sa-l ierte ) avea prieteni adevarati ,primea informatiile pe masura ca sa lase motocicleta pe timpul noptii sau sa mearga foarte foarte incet si atent ,SA FIE RESPONSABIL cand are pe cineva in spate !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bine, bine dar....in concret, care sunt actiunile demarate? Mai ales alea in justitie. Impotriva cui sunt indreptate, cine este reclamantul si care este baza lor legala?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Duminica fiind, si neexistand prosibilitatea demararii actiunilor in justitie am demarat campania de SOMARE a mai multor primarii, atat de sector cat si ale altor orase si municipii din Romania, pe masura ce primim fotografii si descrieri detailate ale unor asemenea obstacole cu potentia mortal.

Acum cautam solutii pentru asigurarea efortului financiar actiunilor in justitie, taxe de timbru si onorarii avocati (daca va fi cazul).

Pe Facebook aveti deja copia somatiei catre Primaria Otopeni.

Urmeaza Primaria Sectorul 1 Bucuresti precum si Administratia strazilor din cadrul Primariei Municipiului Bucuresti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

ruog motociclistii din toata tara sa trimita fotografii si descriere completa (inclusiv adresa) a altor obstacole cu potential mortal amplasate in alte orase sau pe drumuri de diferite categorii din tara.

Pozele (şi descrierile, detaliile, etc.) le putem trimite aici?

Share this post


Link to post
Share on other sites

si eu sunt deacord cu cmd, fiti prudenti mai baieti cand mergeti cu motocicleta, nu mai goniti de nebuni pe sosele. personal nu inteleg rostul motoarelor de 1000 cmc in Romania, unde nu avem sosele, undea sunt sosele sunt marcate prost, oameni indisciplinati in trafic (si pietoni deasemenea) etc., doar asa ca sa intrebam: tu cai ai dat cel mai mult? 290, tu cu 600? doar 250...Daca motociclistii aia 2 au mers cu viteza mult peste cea legala, atunci probabil ca si-au asumat si moartea,care nu a intarziat sa apara. Prodenta MAXIMA ca sunt multi CRETINI in trafic,nu va grabeste nimeni sa ajungeti la destinatie in 10 min, mai ales ca nu stati la cozi si coloane (ne strecuram printre masini).

Share this post


Link to post
Share on other sites

folosti in principal va rog contactele si mesageria din facebook !!

Puteti folosi si mesageria acestui forum, a forumului Pro-bike.ro sau orice alte variante, in subsidiar.

Nu uitati sa va semnati cu numele real si cu modalitati de contact: telefon, etc. pentru eventuale lamuriri suplimentare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu ar fi bine SCOATEREA stalpisorilor metalici ci INLOCUIREA lor cu bidoane din acelea de PLASTIC. Pentru un motociclist, in caz de accident, plasticul ala doare mai putin si face mai putine ravagii decat un stalpisor ingust de otel aflat in prezent pe marginea drumului.

Edited by Serban.S

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu ar fi bine SCOATEREA stalpisorilor metalici ci INLOCUIREA lor cu bidoane din acelea de PLASTIC. .

... cu bere

 

.... si propun reducerea vitezei limita la 40km/h in otopeni, air in afara localitatilor pe ruta bucuresti-ploiesti dn1, max 70km/h, amplasarea camerelor radar pe traseu.

 

urmeaza...

scoaterea copacilor de pe marginea drumurilor, mutarea opadurilor la 100m de carosabil, incendierea masinilor parcate pe marginea drumului.

 

n-ar fi mai corect si sanatos modificarea structurii scolii auto-moto???

cu material de constientizare a pericolului de pe strada, filme de la politie, smurd, pregatire teoretica cu specialisti smurd, cu conducere defensiva, cu pregatire PRACTICA de evitare a pericolelor la diferite viteze?

chiar daca se dubleaza ca pret?

zic si io. nu credeti ca acolo e problema?

credeti ca problema sta in faptul ca daca la 200 pe drum drept cazi si faci buba la stalpisor IN LOCALITATE? sau in faptul ca se ia carnetul invatand o lege rece si mergand printre jaloane doar? iar cand iesi pe strada te speri de un caine, blochezi fata si dai cu capul in stalpisor?

 

si sa mai zic ceva,

daca se scot stalpii, se vor parca masini. nu numai ca si masina e din fier si nu din plastic, dar atunci sa te tii accidente cand vor iesii baietii in trafic cu spatele pe o artera la care maxima e de 70 si se circula fara amenda si puncte pana pe la 84-85km/h.

aia e o metoda SIGURA de a liita viteza la 50.

asa ca semnati petita

Share this post


Link to post
Share on other sites

Faptul ca Dan Popescu procedeaza iar pompieristic ca sa zic asa...acest demers fiind iarasi un demers ,spontan' al dumnealui, nu ma face sa nu il sustin.

Lasand vrajelile la o parte, avem nevoie de o persoana juridica cum e AMR care sa ne sustina in actiunile noastre.

Vad ca Dan are ceva bunavointa dar cred ca si ceva ambitii personale din cate am inteles. Am impresia ca pe undeva preia mingea de la fileul altora de aceea impresia este ca uneori...si cade ca musca in lapte, asta neinsemnand ca e un om rau. poate nu are idei personale, poate cineva ar trebui sa il indrume si sa il sustina, poate nu el ar trebui sa ia decizii in AMR, Nu stiu, doar presupun...Eu il apreciez ca are vointa, dar nu e suficient !

Daca ar fi un pic mai diplomat, daca ar apleca urechea si la alti ,intelepti', daca ar avea un pic de rabdare, daca ar face lucrurile pe rand si lucrurile ar avea o constanta, cred ca s-ar realiza multe din dorintele noastre.

Nu, stalpii de metal nu sunt buni !Trebuie inlocuiti cu altceva mai soft ca sa zic asa, bidoane, plastic etc.

Sustineti-l pe Dan cu exemple concrete de cazaturi cand dinamica accidentului era sa va proiecteze in asemenea stalpi.

Daca ii iese nu avem ce pierde, daca nu asta e...data viitoare...

Economia ,duduie', sa ne gandim si la costuri, stalpii trebuie scosi si costa, altii stalpi de plastic, bidoane, cazane...costa si ei...

O speranta ar fi, ca cineva isi mai poate trage niste bani din actiunea asta. E o vaca noua de muls, un motiv...o imagine, ceva reportaje cu edilii prevazatori, care apleaca urechea la oameni, la comunitate, care vor sa indrepte raul...

Stalpii de fier dusi la fiare vechi, sunt o sursa de venit pentru achizitionarea celor de plastic. Gaura se sapa oricum, deci...devizul nu ar trebui sa fie urias, exista o sansa !

Pana la urma nici nu e nevoie de stapli, politia trebuie sa isi faca treaba, sa dea amenzi,sa respecte codul rutier privind oprirea, stationarea. Ecuatia e simpla si multi bani la bugetul de stat, adica locuri de munca si salarii pentru politisti.

Dan Popescu sa isi indrepte actiunile cu precadere catre Politia Romana, ei sunt principalii vinovati pentru ca nu isi fac treaba. In caz contrar, nu ar mai fi nevoie de stalpi sau alte magarii de gen. Punct !

Edited by fast_arrow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am fost zilele trecute, cu maşina, pe drumul Deva-Arad... Aţi trecut recent prin zonă? Este PLIN (nu ochi, mereu e loc de mai mult) de gropi!
Eu am obiceiul să conduc motorul şi pe timp de noapte, ploaie, etc. şi vă spun sincer că nu m-aş aventura să merg pe drumul respectiv, "european" (are E-uri ;) ), noaptea, cu motocicleta! Eu unul n-am siguranţa că pot merge fără pericole pe un drum naţional-european, ce să mai zic de ceea ce e pe lângă drum!
Sper că mesajul nu se consideră deviat de la subiect. Presupun că discutam despre metode de-a asigura celor pe două roţi un oarecare comfort (şi psihic) pe cărările patriei!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pana la urma nici nu e nevoie de stapli, politia trebuie sa isi faca treaba, sa dea amenzi,sa respecte codul rutier privind oprirea, stationarea. Ecuatia e simpla si multi bani la bugetul de stat, adica locuri de munca si salarii pentru politisti.

Dan Popescu sa isi indrepte actiunile cu precadere catre Politia Romana, ei sunt principalii vinovati pentru ca nu isi fac treaba. In caz contrar, nu ar mai fi nevoie de stalpi sau alte magarii de gen. Punct !

 

Politia sa isi faca treaba inseamna amenzi. CNADNR-ul si administratia locala sunt cei care planteaza stalpi, semne de circulatie, fac studii de trafic.

Politia doar monitorizeaza ca tu sa nu incalci legea. Doar atat.

Daca ii opreste pe cei care-o ard in gat cu 200, "de ce i-a oprit?", adica de ce-si fac treaba politistii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

şi după ce scoatem stâlpişorii să dea statul la fiecare puber coclit câte o mobră de cel puţin 100 de cai. moca şi pe viaţă.

Share this post


Link to post
Share on other sites

CINEVA a luat atitudine in urma tragediei petrecute in Otopeni, nu comentez daca este buna sau rea ,dar bineinteles a aparut"gica contra" de aceea daca nu putem apara sau proteja indirect sau pasiv un "inconstient" sau un ghinionist va rog domnule DAN POPESCU sa somati primariile in speta cea din Otopeni sa foloseasca si sarma ghimpata intre "stalpisori" pentru un efect sigur de protectie si intimidare si pentru a face pe plac "disciplinatilor"

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Tsunami Politia sa isi faca treaba inseamna amenzi. CNADNR-ul si administratia locala sunt cei care planteaza stalpi, semne de circulatie, fac studii de trafic.


Politia doar monitorizeaza ca tu sa nu incalci legea. Doar atat.


Daca ii opreste pe cei care-o ard in gat cu 200, "de ce i-a oprit?", adica de ce-si fac treaba



Personal asta imi doresc, ca Politia sa fie mai activa, sa se implice mai mult, sa dea amenzi mai ales pentru 200 la ora, dar pentru o faza mica la motor, prima data sa dea doar avertisment, sa nu fie absurzi, dar sa fie duri cu cei ce isi pun viata lor si a altora in pericol. Sa opresti pe trecerea de pietoni sau in fata ei,pare o chestie minora. Sa obturezi vizibilitatea pe coltul unei strazi, e un real pericol si se pierd vieti, sunt pagube materiale, nu mici,etc, etc ...Si aici politia este absenta nu vad asemenea contraventii, sunt orbi.Si ei trebuie indemnati obligati ajutati chiar si privind procedurile si formularele de contatare simplificate, sa nu mai scrie un pogon de litere si date pe ele. De ex : fiecarec tip de amenda trecut intr-o categorie de amenzi : A, B, C, D, + poza. Categ.A = X lei amenda, cat B = Y lei amenda si tot asa...Tai chitanta rapid treci la alta masina, poti dovedi cu banala poza unde e cazul oprirea,stationarea etc. Unde nu( semnal lipsa,viraj dreapta de pe banda doi sau trei...), , ramne ca si acum,doar esti agent constatar + martor, etc.


Unde scrie ca ai voie sa mergi pe drumurile din Romania cu 200 la ora, de ce sa o faci, esti un pericol pentru tine in acest caz dar si pentru participantii la trafic pietoni sau nu.


Se pot face multe, dar in tara noastra mereu trebuie sa iasa ceva cuiva sau si /sa sa fie o portita de scapare in caz de...


Legile treuie sa fie clare, procedurile simple,pedepsele pe masura faptei,oamenii trebuie sa fie platiti dupa volumul si dificultatea muncii depuse, dupa rezultatele obtinute, fiecare trebuie sa raspunda pentru faptele lui. La conducere indiferent unde, vad oameni incoruptibili, bine platiti, care sa isi iubeasca meseria si oamenii, care sa simta ca apartin locului, ca fac parte din comunitatea respectiva, care comunitate sa ii sustina in demersul lor si sa ii si penalizeze in functie de realizarile si faptele lor.


Deviem de la subiect, dar am considerat ca subiectele totusi se lega in acest caz cu stalpi si nu numai...


O petitie ar trebui facuta si la Parlament ,Guvern si unde mai vreti voi. Ar putea sa se cheme : ,Asa nu se mai poate !'

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am citit mai devreme un comentariu negativ la adresa d-lui Dan Popescu.

 

Acum vad ca a disparut. Chiar asa pe fata merge cenzura pe-aici?

Urat domnilor, urat ....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu, stalpii de metal nu sunt buni !Trebuie inlocuiti cu altceva mai soft ca sa zic asa, bidoane, plastic etc.

 

Probabil nu stii ce scandal a fost cand s-au folosit stalpisori de plastic in alte zone, "soft", si in cateva zile au fost facuti praf de jipane. Daca-s soft nu e bine, sa se bage de metal, daca-s de metal nu e bine, sa se bage de plastic. Daca nu punem stalpisori, intorc vitele pe unde apuca sau parcheaza jmecherii pe trotuare. E o conspiratie cu stalpisorii astia... Poate totusi inventeaza Dan Popescu niste stalpisori cu densitate variabila, daca-s loviti de jeep se intaresc, daca da supersportul peste ei se flescaiesc...

 

 

Edited by Adam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu trebuie inventata roata, doar copiat ce au facut nemtii, francazii, spaniolii sau italienii. Ca sa ne lamurim si noi despre ce este bine de facut in acest caz, o rugaminte catre diaspora, sa vina cu comentarii si poze. Ceva trebuie facut si chiar o furtuna intr-un pahar cu apa, este mai mult decat nimic.

Edited by bogdan_harea

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu trebuie inventata roata, doar copiat ce au facut nemtii, francazii, spaniolii sau italienii. Ca sa ne lamurim si noi despre ce este bine de facut in acest caz, o rugaminte catre diaspora, sa vina cu comentarii si poze.

 

Sau trebuie cautata cauza problemei in alta parte. Gen:

- lipsa posibilitatii de a amenda incepatorii care calaresc rachete;

- lipsa unei legislatii mai dure impotriva celor care zboara cu 298 km/h pe DN1 si se lauda cu asta;

- lipsa amenzilor date pietonilor care traverseaza neregulamentar desi sunt o cauza principala a accidentelor grave;

- e.t.c.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@dan popescu

 

dar o sesizare catre primarii astfel incat sa se ridice intezicerea aceesului motocicletelor pe anumite sectoare de drum??

Share this post


Link to post
Share on other sites

ATENTIE CONDUCATORI AUTO-MOTO:

 

Trebuie musai demarata o actiune ferma

impotriva sensurilor giratorii suprainaltate!

Este o loterie sa intri in aceste adevarate capcane generatoare de accidente...

 

Pai daca nu vezi nimic in fata, dreapta, stanga... nu-ti mai ramane decat sa intri... la noroc!

 

Ma intreb... in afara de cei care vand borduri peste borduri, pamant de flori si alte "lucrari" pe banii statului...

cine mai are interes sa "planteze" asemenea capcane pe sosele?!

 

Cerem aducerea la nivelul soselei a sensurilor giratorii suprainaltate si fara vizibilitate!

 

Sa auzim numai de bine,

La multi kilometri frumosi!

Edited by Dan Nastase

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...