Sari la conținut

viteza afisata diferita de viteza reala


ax3008
 Share

Postări Recomandate

Salut ,

Azi scot mobra la o plimbare , ajung intr-o curba90 grade (pe care o iau de obicei cu 60 kmh ) si vad ca am 80kmh . prima oara am crezut ca nu reusec sa o iau , dar am luat-o ca de obicei si mi-am dat seama ca bordul arata mai mult . La oprire , cand franez sa zicem de la 100 la 0kmh , se opreste (viteza reala 0 kmh), iar bordul afiseaza 20 kmh - 18 - 15 .... si tot asa pana la 0 . Apare oarecum un lag la kilometraj .

Eu vreau sa stiu in primul rand ce ar putea sa aiba , iar in al doilea rand cum calculeaza calculatorul viteza pe care o afiseaza pe bord.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

honda cbr f4i an 2001 , nu am facut nicio modificare motocicletei . azi a facut asa pentru prima oara .

Daca este asa nu are treaba cu kit de lant .La modelul tau semnalul este luat din cutie de pe un pinion.In manual ai procedura de verificare la speed sensor.

Spune acolo cum sa-l alimentezi sa pui un metal in fata...se schimba rezistenta etc..

De verificat si conexiunile electrice senzor/ecu ...prezenta voltajului dat de ecu etc..

MANUALUL!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Treaba cu apreciatul vitezei in functie de curba e foarte departe de a fi o metoda cat de cat precisa.

Cealalta problema cu intarzierea afisajului ar putea fi normala, afisajele astea digitale au softul gandit astfel incat sa nu se schimbe indicatia de pe display cu o viteza prea mare pt ca altfel nu ai timp sa o procesezi. Deobicei nu se reactualizeaza display-ul mai des de 2-3 ori pe secunda. Pe langa asta (valabila pt mai toate tipurile de afisaje numerice digitale) vitezometrele afiseaza defapt o medie a ultimelor x citiri, din acelasi motiv, ca sa aiba timp creierul sa proceseze informatia fara sa faca prea mult efort.

De exemplu daca incerci sa mergi constant cu 100km/h in realitate pt ca intervin tot felul de factori , vant,inclinatia soselei, temperaturi diferite etc, viteza ta reala variaza tot timpul intre 99 si 101 sa spunem. Daca afisajul ti-ar indica mereu ba 99 ba 100 ba 101 si s-ar schimba f des pt tine ar fi foarte stresant.

Din aceste motive se foloseste afisarea unei medii, si deaia zic eu ca intarzierea aia de care spui s-ar putea sa fie normala, mai ales daca franezi puternic, dar conteaza totusi cat de mare e.

Oricum tot din soft vitezometrele sunt gandite sa minta in plus, si deobicei cu cat viteza e mai mare cu atat mint mai mult. Pe langa minciuna din fabrica mai intervin erori si din cauza cauciucurilor sau a chitului de lant cu rapoarte diferite fata de cele standard. Pt astfel de situatii s-au inventat dispozitive de tip speedpohealer cu care-ti poti corecta erorile de indicare a vitezei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca este asa nu are treaba cu kit de lant .La modelul tau semnalul este luat din cutie de pe un pinion

Pai eu cred ca chiar in cazurile astea in care viteza e citita de pe un pinion din cutie este afectat vitezometrul daca se schimba raportul kitului de lant.

La cele la care se citeste de pe roata rapoartele nu mai conteaza, doar cauciucul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai eu cred ca chiar in cazurile astea in care viteza e citita de pe un pinion din cutie este afectat vitezometrul daca se schimba raportul kitului de lant.

La cele la care se citeste de pe roata rapoartele nu mai conteaza, doar cauciucul.

NU afecteaza vitezometrul! Moto poate fi pe stander si arata 100km pe ora dar sta pe loc.

Daca senzorul citeste nr de dinti in cutie cum sa fie afectat de ce pinioane ai la lant sau ce dimensiune ai la anvelope? Esti baiat destept,gandeste putin! :peace:

Ce este afectat este viteza reala de deplasare nu indicatia de pe vitezometru!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ca sa afli viteza de deplasare a motocicletei trebuie sa citesti intr-un fel cate ture face roata intr-un anumit timp.(exclud din discutie metodele exotice cu gps sau altele specifice aviatiei sau domeniului naval) In general se folosesc 2 metode cea directa cand se masoara turatia rotii direct de pe roata si cea indirecta in care se afla turatia rotii masurand turatia unui pinion din cutie care este legat de roata printr-un raport fix de transmisie. Daca modificam acest raport de transmisie turatia rotii va fi citita eronat deci si vitezometrul va indica eronat.

La motocicletele mai vechi unde se citea direct de pe roata nu mai conta raportul de transmisie. Deasta s-au si inventat dispozitivele de tip speedohealer ca sa-ti poti modifica raportul de transmisie fara sa afectezi vitezometrul si la motocicletele la care turatia rotii se citeste indirect.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ok tu stii mai bine! :hug:



Salut ,

Azi scot mobra la o plimbare , ajung intr-o curba90 grade (pe care o iau de obicei cu 60 kmh ) si vad ca am 80kmh . prima oara am crezut ca nu reusec sa o iau , dar am luat-o ca de obicei si mi-am dat seama ca bordul arata mai mult . La oprire , cand franez sa zicem de la 100 la 0kmh , se opreste (viteza reala 0 kmh), iar bordul afiseaza 20 kmh - 18 - 15 .... si tot asa pana la 0 . Apare oarecum un lag la kilometraj .

Eu vreau sa stiu in primul rand ce ar putea sa aiba , iar in al doilea rand cum calculeaza calculatorul viteza pe care o afiseaza pe bord.

Faci confuzie intre viteza reala si cea afisata pe bord!

In acest topic este vorba de viteza afisata,care nu poate fi influentata de kit lant si anvelope atata timp cat ea este calculata dupa nr de rotatii ale uni pinion din cutie.

 

Cu respect TNG!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

NU afecteaza vitezometrul! Moto poate fi pe stander si arata 100km pe ora dar sta pe loc.

Daca senzorul citeste nr de dinti in cutie cum sa fie afectat de ce pinioane ai la lant sau ce dimensiune ai la anvelope? Esti baiat destept,gandeste putin! :peace:

Ce este afectat este viteza reala de deplasare nu indicatia de pe vitezometru!

 

Pai si nu la asta se referea si el?

E corect ca viteza indicata de vitezometru e aceeasi, poti lasa motoreta si fara roti in stander, o bagi in viteza, accelerezi si vitezometrul iti poate arata si 100km/h... viteza pe care motocicleta ar avea-o in mod real daca ar avea montate rotile si rapoartele pinioanelor standard.

Pana la urma ce face vitezometrul, trebuie sa arate viteza reala de deplasare, cand e citita din cutie este calculata sa fie aproape de cea reala cand rotile si rapoartele au o anumita dimensiune.

 

In cazul lui, daca el zice ca in zona unde de obicei ii arata 60 acum ii arata 80, inseamna ca s-a modificat pe undeva dimensiunea rotii spate, ori dimensiunea pinioanelor.

 

Daca ai o motoreta la care viteza e citita din cutie, la rotile standard si rapoarte la pinioane standard - vitezometrul o sa arate 100km/h cand moto se deplaseaza cu 100km/h.

Daca la aceeasi motoreta inlocuiesti roata spate cu una de 2 ori mai mica sau pinionul spate cu unul de 2 ori mai mare, sau pinionul de atac cu unul de 2 ori mai mic atunci cand vitezometrul va arata 100km/h motocicleta se va deplasa cu 50km/h.

 

Deci da, marimea rotii motoare si rapoartele kitului influenteaza relatia dintre viteza reala de deplasare si indicatia vitezometrului. :D

 

Ok tu stii mai bine! :hug:

 

Faci confuzie intre viteza reala si cea afisata pe bord!

In acest topic este vorba de viteza afisata,care nu poate fi influentata de kit lant si anvelope atata timp cat ea este calculata dupa nr de rotatii ale uni pinion din cutie.

 

Cu respect TNG!

 

 

Si ca sa intelegi tu ce se poate intampla in cazul lui, daca are pe spate un pinion cu 2 dinti mai mare, sau pinionul de atac cu 2 dinti mai mic.. se poate ca atunci cand merge cu viteza reala de 60km/h viteza afisata de vitezometru sa fie de 80km/h. !!!

Editat de Belbody
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In acest topic este vorba de viteza afisata,care nu poate fi influentata de kit lant si anvelope atata timp cat ea este calculata dupa nr de rotatii ale uni pinion din cutie.

Nu prea inteleg ce vrei sa spui, poate ne gandim la acelasi lucru dar ne exprimam diferit.

Cifra in sine indicata de vitezometru nu are treaba cu lantul sau cu rotile, depinde doar de turatia motorului si treapta de viteza. Insa ca vitezometrul sa-si faca treaba, adica sa indice o viteza apropiata de cea reala trebuie ca raportul kitului de lant si dimensiunea rotii spate sa fie cele standard, altfel cifra indicata nu are legatura cu realitatea.

Ceea ce am vrut eu sa spun, si probabil si zahei ca de la intrebarea lui a plecat discutia, este ca daca modifici raportul kitului de lant sau dimensiunea cauciucului/rotii spate indicatia vitezometrului va fi eronata in sensul ca cifra afisata nu reflecta viteza reala.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cred ca ce-a vrut sa spuna TNG e ca acel "lag" al vitezometrului nu poate fi cauzat de schimbarea raportului transmisiei.

Editat de X-eL
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut ,

Azi scot mobra la o plimbare , ajung intr-o curba90 grade (pe care o iau de obicei cu 60 kmh ) si vad ca am 80kmh . prima oara am crezut ca nu reusec sa o iau , dar am luat-o ca de obicei si mi-am dat seama ca bordul arata mai mult . La oprire , cand franez sa zicem de la 100 la 0kmh , se opreste (viteza reala 0 kmh), iar bordul afiseaza 20 kmh - 18 - 15 .... si tot asa pana la 0 . Apare oarecum un lag la kilometraj .

Eu vreau sa stiu in primul rand ce ar putea sa aiba , iar in al doilea rand cum calculeaza calculatorul viteza pe care o afiseaza pe bord.

 

Eu cred ca doar ti s-a parut si toata discutia de aici nu are nici un sens.

In primul rand eu nu inteleg din exprimarea ta.. cum reusesti tu sa-ti masori viteza exact in curba doar privind la vitezometru si sa zici ca mereu ai 60 la ora acolo si acum brusc ai 80. Din ce inteleg eu si firesc mi se pare sa stii viteza cu care INTRI in curba, manevra de luare a curbei de 90 de grade e asa de scurta ca nici macar vitezometrul digital nu are timp sa actualizeze afisajul, si daca imediat dupa manevra mai si accelerezi iar.. cum e normal nici macar nu e timp sa afiseze 80-60-80... ci iti arata un 80 continuu.

Eu cred ca ieri sau cand s-a intamplat pur si simplu ai ajuns la curba respectiva cu o viteza mai mare decat de obicei, ai franat, ai luat curba si ai plecat mai departe. Ce-ai vazut tu a fost viteza cu care ai intrat in curba nu cea cu care ai luat curba.

 

E totodata posibil sa ai un lag in acel afisaj, tu stii cel mai bine cum facea inainte si cum face acum. :)

 

"Prima data am zis ca nu reusesc sa o iau" - pai aici apare contradictia - ori luai curba ori nu o luai.. daca ti-ai pus problema daca o iei sau nu probabil erai inainte de curba si nu in mijlocul ei. Cand esti deja in curba nu te mai intrebi daca o poti lua sau nu, sper ca se intelege ce vreau sa zic. :D

Editat de Belbody
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...