Sari la conținut

Totul despre R.A.R


emylyo
 Share

Postări Recomandate

Salut tuturor!

Detin o motocicleta Harley Davidson Road King si as dori sa o inmatriculez in Romania.Zgomotul tobelor este foarte puternic.Imi puteti spune daca la RAR exista o limita a decibelilor in care trebuie sa ma incadrez si daca am nevoie de amortizoare sonore?

In asteptarea unui raspuns,va multumesc!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 817
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Sunt si orbi nu doar surzi, trebe doar sa fie lubrifiati corespunzator! Daca te nimeresti la Grivita dimineata la prima ora sau la sfarsitul programului zici ca s-a spart poarta Rematului, asa defileaza rablele pe acolo. Cum intra asa si ies, doar cu niste hartii in plus, pe flux curgator.

Editat de john17
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 years later...

Buna ziua. Nu stiu daca am nimerit bine pe acest topic, dar altceva mai aproape nu am gasit. Astfel, daca am gresit locatia postarii, rog colegii sa nu se supere.

  Povestea e cam asa: am achizitionat din Marea Britanie o motocicleta Bmw 1200 GSA din 2011 la o licitatie pe Ebay. Toate bune si frumoase, dar trebuie sa ajung la RAR sa-i fac identificarea si cartea de identitate. 

 Din povesti stiu ca cei de la RAR stramba din nas la motoarele care vin din UK ca nu ar avea luminile corecte.

 Din experienta voastra, cum ati rezolvat o astfel de situatie?

 Am auzit tot felul de variante. De la Facturi eliberate de magazine de specialitate cu un far trecut sa vada aia ca "s-a schimbat". Am auzit si de celebra "invoiala" intre parti care consta in contravaloarea a 2-3 sticle de wisky bune.

 Intrebarea mea este daca intradevar la drum lung pe noapte deranjeaza farul original fac ut pentru Anglia si daca din experienta voastra chiar ar trebui schimbat si care ar fi solutia mai la indemana pentru a trece de RAR.

 Mentionez ca nu am fost cu motorul pe drumuri noaptea sa vad ce si cum se vede pentru ca deocamdata nu are numere si nu ma risc sa ies cu ea neinmatriculata, iar pe o straduta laturalnica care e si iluminata nu iti poti da seama de capacitatea de iluminare a drumului.

 Daca aveti idei si pareri va rog simtiti-va liberi in exprimare.

  Multumesc.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Parerea mea, vezi tu mai intai cum bate farul. E posibil sa nu ai far care bate asimetric, si te agiti degeaba.

Daca bate catre contrasens da, deranjeaza! Si pune in pericol si pe tine, si pe ceilalti. 

Despre "invoieli intre parti" , hartii cum ca "s-a schimbat" si alte rromanisme, nu comentez. Daca vrei ca tara asta sa devina cu adevarat locuibila macar pentru copiii tai, schimba felul in care gandesti.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tetea, asta am si intrebat.  Am intrebat ce solutii ar fi, ca de cele pe care le-am expus am auzit si nu sunt neaparat dispus sa le insusesc. Cred ca nu ai inteles nuanta. Nici eu nu sunt de acord cu acestea. Timpul insa e prea scurt pana la RAR ca sa pot sa-i mai fac ceva. Cum pot afla daca bate sau nu asimetric? Iar daca tot ar fi de schimbat, prefer sa-i pun unul cu Led, de la modelul mai nou. A facut careva aceasta schimbare? Cat ar costa? Ce modificari ar implica? 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 4 ore, turbistef a spus:

Cum pot afla daca bate sau nu asimetric?

Te poti duce la orice statie ITP. Spui ca vrei o verificare de far si eventual o reglare. Pt cativa lei, oricine poate sa te ajute. Daca farul "bate" aiurea, o sa-ti spuna instant.

Sau varianta mai simpla, dupa ce se insereaza indrepti motocicleta spre un perete (distanta de 1,5 - maxim 2 metri). Daca lumina apare sub forma de la pozitia 1 este ok. Daca apare sub forma de la punctul 2, nu este ok. (vezi poza atasata)

Bafta

faruri.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am avut far de UK luat de pe ebay si montat pe motocicleta. Pot sa confirm ca bate-n craci si mi-am luat noaptea o groaza de injuraturi de la cei pe de contrasens. 

Cei de la RAR/ITP iti pot demonstra imediat ca farul tau e pt mersul pe partea stanga. Stiam ca ar fi un test banal cu o coala de hartie unde iti arata ca fascilculul de lumina nu e unde e cel normal. 

Pe de alta parte, stiu ca unele branduri, dupa un anumit an, nu au mai produs motociclete cu far pt mersul pe stanga / far pt mersul pe dreapta, au scos doar cu far universal.Ma uitasem si eu acum ceva vreme la un anumit model de BMW si parca dupa 2011 au renuntat la treaba asta cu stanga / dreapta, dar nu mai gasesc acum. 

Editat de Metal Heart
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

7 hours ago, nyky said:

la motociclete nu exista aceasta problema,cel putin eu nu am intampinat probleme la v-strom 2014 tot din anglia

Tu la VStrom ai far care bate simetric, nu ai partea dinspre trotuar luminata mai puternic. Stiu sigur pentru ca si eu am fost in aceeasi situatie dar pe dos, voiam sa-mi duc mobra in UK.

 

@turbistef Daca ai certificatul european de conformitate (pe care ar trebui sa il ai - daca nu ma insel, ti-l cer cei de la RAR), scrie acolo daca vehiculul este facut sa circule numai pe o parte a drumului sau pe ambele. Din cate stiu, BMW-urile au faruri cu fascicul asimetric, cel putin cele relativ moderne (in care se incadreaza si al tau), dar as putea sa ma insel, asa ca uita-te la ce scrie in acte. Daca nu e facut sa circule "both sides", trebuie sa ii schimbi farul, intr-un service autorizat RAR, cu unul care e facut pentru circulat pe dreapta. Cauta la dezmembrari daca te grabesti.

7 hours ago, turbistef said:

Tetea, asta am si intrebat.  Am intrebat ce solutii ar fi, ca de cele pe care le-am expus am auzit si nu sunt neaparat dispus sa le insusesc. Cred ca nu ai inteles nuanta. Nici eu nu sunt de acord cu acestea. Timpul insa e prea scurt pana la RAR ca sa pot sa-i mai fac ceva. Cum pot afla daca bate sau nu asimetric? Iar daca tot ar fi de schimbat, prefer sa-i pun unul cu Led, de la modelul mai nou. A facut careva aceasta schimbare? Cat ar costa? Ce modificari ar implica? 

Daca spui ca nu mai ai timp pana la RAR, asta e, rezolva problema si reprogrameaza-te, nu e ca si cum isi inchide RAR-ul activitatea de maine. Daca vrei sa o mermelesti romaneste... asta-i treaba ta, cel putin eu nu pot sustine asa ceva.

Si astia zic ca e asimetric: https://www.ukgser.com/forums/showthread.php/43697-R1200GS-Light-Adjustment-for-Europe
 

Editat de botezu'
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si mai ai varianta cea mai usoara: gasesti pe cineva cu un motor ca al tau, dar deja inmatriculat, ii imprumuti farul, te duci la rar, il treci (btw, nu o sa te intrebe nimeni de sanatate daca farul bate corect, daca e schimbat sau nu in service autorizat, daca mecanicul era inginer, daca ai platit cu cardul si ti-a dat factura), iti iei hartiile, te intorci si ii dai omului farul inapoi cu "multumirile" de rigoare. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cât de greu o fi să verificați în realoem dacă sunt coduri diferite pt faruri, LHD și RHD?!? 

Infinit mai greu decât să pui farul pe un perete și sa vezi forma fasciculului, adevărat... :moron:

Editat de john17
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Conteaza... la GSul meu vechi (2005) farul "normal" (nu englezesc) batea mai sus in partea dreapta, si era nivelat in partea stanga.

Am testat asta luminand un perete seara. Am stat si in fata motorului sa vad cam cat de enervant este, si da, daca stateam in dreapta mobrei, batea in ochi, pe cand in stanga ei nu.

 

Iti recomand sa schimbi farul daca ai posibilitate. Este vorba de siguranta ta in final. Daca orbesti vre-un dobitoc si ala face o manevra aiurea?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 12 ore, turbistef a spus:

Buna ziua. Nu stiu daca am nimerit bine pe acest topic, dar altceva mai aproape nu am gasit. Astfel, daca am gresit locatia postarii, rog colegii sa nu se supere.

  Povestea e cam asa: am achizitionat din Marea Britanie o motocicleta Bmw 1200 GSA din 2011 la o licitatie pe Ebay. Toate bune si frumoase, dar trebuie sa ajung la RAR sa-i fac identificarea si cartea de identitate. 

 Din povesti stiu ca cei de la RAR stramba din nas la motoarele care vin din UK ca nu ar avea luminile corecte.

 Din experienta voastra, cum ati rezolvat o astfel de situatie?

 Am auzit tot felul de variante. De la Facturi eliberate de magazine de specialitate cu un far trecut sa vada aia ca "s-a schimbat". Am auzit si de celebra "invoiala" intre parti care consta in contravaloarea a 2-3 sticle de wisky bune.

 Intrebarea mea este daca intradevar la drum lung pe noapte deranjeaza farul original fac ut pentru Anglia si daca din experienta voastra chiar ar trebui schimbat si care ar fi solutia mai la indemana pentru a trece de RAR.

 Mentionez ca nu am fost cu motorul pe drumuri noaptea sa vad ce si cum se vede pentru ca deocamdata nu are numere si nu ma risc sa ies cu ea neinmatriculata, iar pe o straduta laturalnica care e si iluminata nu iti poti da seama de capacitatea de iluminare a drumului.

 Daca aveti idei si pareri va rog simtiti-va liberi in exprimare.

  Multumesc.

 

 

Nu conteaza daca farul derajeaza, conteaza ca e ilegal. Hai sa respectam legea! Ca dupa aia ne plangm ca nu ne respecta ei pe noi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 9 ore, Speedy.K a spus:

 

Nu conteaza daca farul derajeaza, conteaza ca e ilegal. Hai sa respectam legea! Ca dupa aia ne plangm ca nu ne respecta ei pe noi.

OK. Am facut aseara o proiectie pe usa garajului. Mie mi se pare ca bate absolut simetric. Va las mai jos si vreo doua poze, una facuta de la 1,5-2 m si cealalta de la 3,5 m aproximativ. Mai atasez si o poza cu farul, pe care se poate citi o inscriptie E3 intr-un cerc. De altfel, chiar configuratia oglinzii farului mi se pare simetrica. Cativa colegi s-au aprins degeaba. Nu am de gand sa fentez legea. Vreau doar sa fiu convins ca sunt ok din punct de vedere tehnic. Iar daca farul e ok, nu vreau sa-mi gaseasca tot felul de motive cei de la RAR si sa-mi dea revenire. Multumesc.

120114995_621508361813105_8016407991446962902_n.jpg

120039269_802822657187894_2534098986343030821_n.jpg

120234610_250801959575874_2959085611214712222_n.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu e simetric. Daca te uiti la striatiile de pe oglinda farului, pe linia orizontala a becului, vei observa ca lumina e dirijata catre in jos pe partea dreapta a farului, respectiv a motocicletei.

Se vede asta si pe usa garajului, in pozele atasate.

 

Uite far de Eu continentala, linia coboara spre stanga.

IMG_20200924_123646.jpg

.

far.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 9 ore, turbistef a spus:

OK. Am facut aseara o proiectie pe usa garajului. Mie mi se pare ca bate absolut simetric. Va las mai jos si vreo doua poze, una facuta de la 1,5-2 m si cealalta de la 3,5 m aproximativ. Mai atasez si o poza cu farul, pe care se poate citi o inscriptie E3 intr-un cerc. De altfel, chiar configuratia oglinzii farului mi se pare simetrica. Cativa colegi s-au aprins degeaba. Nu am de gand sa fentez legea. Vreau doar sa fiu convins ca sunt ok din punct de vedere tehnic. Iar daca farul e ok, nu vreau sa-mi gaseasca tot felul de motive cei de la RAR si sa-mi dea revenire. Multumesc.

120114995_621508361813105_8016407991446962902_n.jpg

120039269_802822657187894_2534098986343030821_n.jpg

120234610_250801959575874_2959085611214712222_n.jpg

Farul nu e facut sa-ti dea lumina la 2 m in fata rotii.

 

Plus ce zice colegu’ Tetea.

Acum 12 ore, taong_mapagbiro a spus:

Inca nu se stie daca e ilegal ...so.... sa asteptam oleaza zic pana sa afirmam ceva cu tarie  🙃

Daca e model pentru ciculatie pe stanga e ilegal. Unde e indoiala?!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...
La 24.09.2020 la 11:09, turbistef a spus:

OK. Am facut aseara o proiectie pe usa garajului. Mie mi se pare ca bate absolut simetric. Va las mai jos si vreo doua poze, una facuta de la 1,5-2 m si cealalta de la 3,5 m aproximativ. Mai atasez si o poza cu farul, pe care se poate citi o inscriptie E3 intr-un cerc. De altfel, chiar configuratia oglinzii farului mi se pare simetrica. Cativa colegi s-au aprins degeaba. Nu am de gand sa fentez legea. Vreau doar sa fiu convins ca sunt ok din punct de vedere tehnic. Iar daca farul e ok, nu vreau sa-mi gaseasca tot felul de motive cei de la RAR si sa-mi dea revenire. Multumesc.

120114995_621508361813105_8016407991446962902_n.jpg

120039269_802822657187894_2534098986343030821_n.jpg

120234610_250801959575874_2959085611214712222_n.jpg

 

Vreo veste? S-a rezolvat in vreun fel?

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 23.09.2020 la 12:44, turbistef a spus:

Am intrebat ce solutii ar fi, ca de cele pe care le-am expus am auzit si nu sunt neaparat dispus sa le insusesc. Cred ca nu ai inteles nuanta. 

 

@john17 N-are cum! N-auzi ca nu si le insuseste?! 

Ideal ar fi dupa orice problema de pe sectiunea service, legislatie, etc. sa se revina cu rezolvarea, poate mai ajuta si pe altii. La noi insa e vorba aia: "Te-ai vazut cu sacii in car, futu-lăn'gât de morar!

Editat de TETEA.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 06.10.2020 la 8:49, TETEA. a spus:

 

Vreo veste? S-a rezolvat in vreun fel?

 

 

Am scris un raspuns acu vreo 3 zile, credeam ca s-a publicat. Se pare ca nu. In sfarsit.

 Povestea e cam asa:

 M-am prezentat la RAR cu motorul, s-au adunat mai multi ingineri sa se uite la proiectia farului in aparatul respectiv, au strambat din nas. M-au pus sa fac o priectie pe usa garajului de la hala RAR-ului. Tot au strambat din nas. Nu au stiut sa-mi spuna de ce, dar nu le-a convenit. Ba ca e prea vaga proiectia, ba ca nu bate concentrat. Dupa lungi discutii, mi-au dat revenire. Ca trebuie sa schimb farul. Am schimbat farul cu unul de Europa si m-am prezentat in termen. Iarasi s-au adunat, iarasi nu le-a convenit ca nu e reglat si trebuie sa-l mai cobor putin, moment in care am luat foc si le-am explicat ca in functie de setarea de ESA, motocicleta se poate lasa sau ridica, ceea ce are un puternic efect asupra nivelului proiectiei dungii de lumina. Mai mult, nivelul proiectiei tine si de incarcatura motocicletei. Daca esti singur e una, daca iti pui bagaje e alta, iar daca iei si un pasager deja e cu totul altceva. Si le-am explicat ca nu exista niciun motociclist nicaieri in lume care sa isi modifice reglajul nivelului farului in functie de cine si ce ia pe motor la drumul respectiv. Se pare ca nu le-a convenit aceasta explicatie care i-a pus intr-o postura de destul de delicata si ca urmare, am primit o noua revenire, pe motiv ca acolo nu e service auto sa fac reglajul la far pe loc.   M-am prezentat a treia oara cu farul reglat pe standul unei reprezentante auto de marca. Am setat farul fara pasager, cei de la RAR au zis iar ca vor mai jos. Am reglat farul in pozitia cu pasager pe loc. Tot nu le-a convenit. Am vazut din rautatea cu care se uitau la mine ca nu au obtinut nimic, si ar fi vrut sa imi mai dea o revenire probabil, dar nu mai aveau ce face. 

  Morala? Probabil daca taci si faci pe prostul e mai bine. Profesionalism zero.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 12 minute, turbistef a spus:

Profesionalism zero.

 

Prefer sa cred ca ai avut tu ghinion. Am auzit destule povesti contradictorii legate de inginerii RAR, poate nu sunt toti asa cum ai avut tu parte... 

Deci farul era de Anglia pana la urma. De retinut ca se uita si la motociclete cu treaba asta cu farul. Multumim de feedback!

Drumuri bune si sa te bucuri de bembeu!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 11 minute, TETEA. a spus:

 

Prefer sa cred ca ai avut tu ghinion. Am auzit destule povesti contradictorii legate de inginerii RAR, poate nu sunt toti asa cum ai avut tu parte... 

Deci farul era de Anglia pana la urma. De retinut ca se uita si la motociclete cu treaba asta cu farul. Multumim de feedback!

Drumuri bune si sa te bucuri de bembeu!

Nu sunt convins ca era sau nu de Anglia. Cum nici ei nu erau convinsi. Insa am luat unul cu striatiile exact invers fata de ale mele. De asta am si spus ca sunt lipsiti total de profesionalism. Si nu era unul. Erau 3 si chiar 4 la un moment dat. Ba chiar unul, motociclist, imi spunea ca Bmw-urile sunt foarte stricacioase. Ca el are Africa Twin din aia veche si e foarte buna.  I-am explicat elegant ca problema ABS-ului e de domeniul trecutului inca din 2008, cand s-a remediat deficienta. A plecat negru de langa mine. E posibil sa fi cantarit si supararea lui in "obtinerea" atator reveniri.

 Clar este faptul ca se uita la farurile de pe Anglia. Nu sunt convins ca stiu la ce se uita, dar daca nu le place ceva, iti iei revenire.

 Ca sa adancesc si mai mult dilema, un prieten tot cu un GSA (din 2005 parca), tot de pe Anglia, a trecut fara sa-l intrebe nimeni nimic de far. Unde mai pui ca avea si xenon after market in far.

 Cred ca tine si de bafta fiecaruia.

Editat de turbistef
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 26 minute, turbistef a spus:

 Am vazut din rautatea cu care se uitau la mine ca nu au obtinut nimic, si ar fi vrut sa imi mai dea o revenire probabil, dar nu mai aveau ce face. 

  Morala? Probabil daca taci si faci pe prostul e mai bine. Profesionalism zero.

Sunt surprins de interctiunea ta cu RAR-ul.

Am avut de multe ori treaba cu ei, si in Bucuresti si in provincie.

Acuma, treaba este ca noi am aflat doar povestea ta. Ar fi fost evident interesant de aflat si ceea ce au avut ei de spus.

Depinde si cum ai vorbit cu ei, adica pe ce ton. De ex: ''Si le-am explicat ca nu exista nici un motociclist nicaieri in lume care sa isi modifice reglajul nivelului farului in functie de cine si ce ia pe motor la drumul respectiv''. Asta este explicatia tipica a romanului care isi justifica incalcarile de reguli: ''toti face la fel'' si atunci normal ca fac si eu.

Eu sunt unul dintre cei care isi verifica farul inainte de plecare.  Mi se pare de bun simt sa nu scoti ochii celorlalti participanti la trafic.

 

Poate ca ai avut ghinion si ai dat peste niste imbecili, niste frustrati etc. Se mai intampla.

 

Bine ca ai terminat si poti sa te bucuri de motor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...