Sari la conținut

Biciclisti in trafic


OfficialBizkit
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 82
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

@Bigfoot - tu ai ridicat problema prețului, dar da, ai perfectă dreptate că ăsta nu este un factor de separație între bicicliști. Ai de asemenea dreptate când vorbești despre lipsa de bun simț, însă vreau să-ți atrag atenția că proporția, dacă facem un calcul per cap de vită furajată, va arăta că-s mai mulți șoferii nesimțiti decât cei din alte categorii de "participanți la trafic". Că te "spargi" pe biclă... e discutabil, eu din Vitan la Sala Palatului fac 10-18 minute cu bicla (în funcție de cât de sportiv pedalez), tot cam așa pe mobră și 45-120 minute cu mașina... iar epopeea găsirii unui loc de parcare (cu 10 lei pe zi) este neprețuita. Crezi că înghit mai multe gaze la volan decât pe biclă (cel puțin pentru o perioadă mai mare de timp). Cât despre "taxe comuniste", întreabă colegii de forum de prin alte părți. Londra de exemplu are taxă de acces http://en.wikipedia.org/wiki/London_congestion_charge (dacă ești plătit cu 50 de lire pe zi nu-ți dă mâna să te dai cu mașina-n centru:) îți încarci frumos Oyster'u și bagi la transportul în comun, sau îți iei biclă, a ta sau de închiriat, și o schimbi înainte să treacă 30 de minute) În Japonia, ai mai multe taxe similare, una (de 5% din prețul mașinii) pe care o plătești când îți cumperi mașina, o taxă pe greutate pe care o plătești când îti cumperi mașina și la fiecare inspecție tehnică și una pe modelul impozitului anual, care este aplicabilă celor cu vehicule cu o capacitate mai mare de 661cc. Dacă mai adaugi și impozitele care nu-s mici, o să îi înțelegi de ce merg pe mobre de 400 și cu mijloacele de transport în comun... Până la urmă, mașina (și dreptul de vot) nu trebuie să fie la îndemâna oricărei persoane. Dar deja suntem mult în afara subiectului... Oricum, întotdeuna fie că ești pentru mersul pe biclă sau conservar convins, vei avea suficiente roșii de aruncat în categoria cealaltă și va mai trece multă vreme până ce ai noștri conaționali vor înțelege că nu este nici o competiție (și aia de le place multora să și-o scrie pe jucării "share the road").

Nu te contrazic.

Totusi traim in RO nu in UK. Una e UK una e RO, alti oameni alte obiceiuri,alte mentalitati, fara sa aduc in vb nivelul social. Cand o sa avem si noi metrou peste tot in oras ,atunci DA se poate lua in calcul o taxa de genul asta(comunista anti auto)...........................d-aia zic RO e RO , UK e UK.

Daca e trafic rau si am de facut traseul mentionat de tine, rapid, singura solutie este metroul in opinia mea, pana la Universitate si ai ajuns, ( fara sa fi transpirat :D )

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sa fii biciclist in Bucuresti?

 

 

 

 

Filmata, cred ca azi, de un prieten de-al meu, motociclist si el.

azi din directia opusa (dinspre apaca spre cotroceni) venea un nene grizonat pe o semicursiera cu o bata telescopica desfacuta atarnand de coarne. la ora 9 :)) . omul era pe treaba lui de dimineata. imi pare rau ca n-am apucat sa-i fac o poza :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:)) Foarte tare biciclistu. Cred ca i-a slabit usa taximetristului.

Cu un singur lucru nu sunt de acord si anume cu scuipatul. Mie personal mi se pare o chestie de cea mai joasa speta... Dar pot trece si peste asta ca banuiesc ce era in sufletu lui.

Ce l-a linistit pe bizon.. Pacat ca nu avea si sonor :D

 

Oricum nota 10.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

via discordless

Saracul de el :(. Asta chiar nu avut nici o vina, si tinea si dreapta , nu mergea ca un bou pe mijloc.

 

Bine da primu biciclist " vedeta topicului" in opinia mea merita calcat si apoi dat cu spatele, a 2-a oara sa numai faca in ***** masii si sa stea dreq langa bordura pe banda 3, nu smardoi el pe banda 2. Ajungi la stop frumos si traversezi civizilat. Tupeu infect pe el.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Primul biciclist, vedeta, cică a fost mai întîi șicanat și lovit, de aceea a reacționat așa. Tind să cred că așa s-a întîmplat.



Uitați-vă cu atenție la clip și citiți descrierea!



„Nu acuzati biciclistul de violenta in trafic. Daca va uitati la inceputul clipului se vede cum taxime-TRISTU intra pe banda a 2-afara a se asigura (chiar a avut loc si o "ciocnire" intre acestia).

Din pacate nu era pornita si inregistrarea audio.Pe motocicleta de obicei inregistraza decat vantul.”



P.S. Bigfoot, cred că n-ai mers în viața ta cu bicicleta prin București.

P.P.S. Eu cred că taximetristul stătea pe loc, biciclistul a fost nevoit să-l depășească și exact atunci s-a pus ăla în mișcare, fără nici un fel de asigurare, semnalizare sau intenție de a acorda prioritate. Că biciclistul a luat-o mai apoi la stînga e urmarea altercației, n-a avut chef să aștepte „întăririle” pe care le-ar fi chemat taximetristul. Cîți dintre voi n-ați fost surprinși de cîte un „galben” d-ăsta căruia i-a cumpărat mămica toată șoseaua cu prioritatea numai pentru el?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cicloburu :

 

Am mers pana la 17 ani pe bicicleta in Bucuresti zi de zi :crack: . Acum , ocazional in weekend.

De aceea sunt nervos cand vad inconstientii astia, ca stiu ce e aia sa mergi in Bucuresti pe bicicleta ( nu doar in parc ). Dupa cum am zis, in opinia mea numai oamenii in varsta sunt capabili sa mearga cu adevarat cu bicicleta in traficul bucurestean, fara fitze, si basini de biciclist de ****** . Am scapat de scuteristi periculosi si am dat de petarde pe pedale :( .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca ma uit la inceputul filmului cu taximetrist, vad ca bicicleta se aproprie de taxiu mai mult decat invers, chiar trece pe o banda de asfalt pe alta. Sau poate nu vad bine.

 

Pe mine (eram pe bicicleta) m-a calcat odata un taximetrist care facea stanga pe pe sens opus. Lovitura a fost foarte similar cu cea de pe inregistrarea pe sens girator mai sus. Taximetristul era ferm convins ca eu pe bicicleata nu am nici un drept in trafic, asa ca am mers la politia. Cand a aflat acolo ca o sa ramana fara permis, brusc a devenit foarte prietenos si ne am inteles altfel. A platit pentru reparatia la bicicleta si asta a fost.

La chestionare rutiere sunt prea putine intrebari despre alte categorii de vehicule. Citesti codul rutier, scrie despre vehicule, dar te si gandesti la biciclete.



Am scapat de scuteristi periculosi si am dat de petarde hipsteri pe pedale :( .

fixed :P

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De unde vrei să știe ăstia tinerii să meargă în trafic când ei au ars-o pe biclă numai în parc... Am văzut în ultima perioadă tot mai mulți care vin cu bicicletele ambalate în mașini, le dau afară și se plimbă numai în parc. Cât de spălat să fii să cari bicla în mașină până la parc și acolo să o scoți afară și să te plimbi doar prin parc. Oameni de gumă.

 

Deobicei ăștia care o ard cu xc-uri prin oraș nu prea au treabă prea multă cu mersul pe bicicletă. Îmi aduc aminte că prin 2008 când am făcut școala de șoferi era un biciclist adevăratu`, cu cască, dresuri, tot ce vrei. Vroia să obțină cat. A. Pe motoretă a fost dezastru și după multă chinuială a lăsat-o baltă.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

via discordless

Piatra Neamt...

In Piatra s-au bagat sensuri giratorii de vreo 2-3 ani, nici acum idiotii nu au invatat sa intre in ele. Tot timpul intru cu frica in intersectii ca retardatii nu stiu ca trebuie sa dea prioritate...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

 

Da bre,stai linistit am si B-ul,treceti pe rosu si ce va faceti cand forteaza unu galbenul si te aduna rudele de pe asfalt cu matura?Plus,voi treceti si cand e trafic,acum 3 zile am scuipat o cioara pe bicicleta in mijlocul unei intersectii aglomerate ca statea si se scobea in nas.

doar un scuipar i-ai dat ??? Merita mai mult :)) Editat de casperrthedevil
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 8 months later...

Buna seara, fiind destul de cald,a am decis sa las tramvaiul si sa merg la servici cu bicicleta. Este prima data cand merg pe un traseu atat de lung ( de pe calea Giulesti, pe podul Grant, pana la Romexpo ) si de asemenea prima data cand merg pe partea carosabila. Acum, intrebarea mea pentru tovarasii biciclisti asezonati este, cum, mai exact, procedati voi la stopuri? In special cele din intersectii? Spre norocul meu nu am decat o intersectie in drum pe traseul pe care l'am ales. Pana acum nu m'a claxonat nimeni slava Domnului dar am impresia ca incetinesc ritmul traficului. Plus ca mi'e si cam frica deoarece majoritatea masinilor accelereaza rapid din intersectie pe langa mine. Cum ar fi cel mai bine sa procedez? Continui mersul normal pe partea carosabila, sau trec frumos pe trotuar si o iau pe trecerea de pietoni dupa care reintru in trafic? Alte sugestii? :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

Acum, intrebarea mea pentru tovarasii biciclisti asezonati este, cum, mai exact, procedati voi la stopuri? In special cele din intersectii? Pana acum nu m'a claxonat nimeni slava Domnului dar am impresia ca incetinesc ritmul traficului. Plus ca mi'e si cam frica deoarece majoritatea masinilor accelereaza rapid din intersectie pe langa mine. Cum ar fi cel mai bine sa procedez? Continui mersul normal pe partea carosabila, sau trec frumos pe trotuar si o iau pe trecerea de pietoni dupa care reintru in trafic? Alte sugestii? :)

Nici eu nu merg de mult, de prin toamna, dar o fac in fiecare zi. Pe mine ma ajuta foarte mult faptul ca merg si pe motocicleta, ma uit atent la toate intersectiile, ma asigur la fiecare colt de strada, nu ma sperie zgomotele din trafic, in general merg cu simturile ascutite, lucruri pe care le fac din reflex cind sunt cu mobra in trafic.

-Merg tot timpul pe sosea, numai cind nu am loc urc pe trotuare.

-Eu merg pe dreapta, dar las cam 50-70 cm intre mine si bordura, in asa fel incat cel care vine din spate sa ma ocoleasca putin. Daca nu faci asa exista riscul sa aiba impresia ca are loc si sa forteze trecerea pe linga tine, impingandu-te inspre bordura. Am observat ca in general este bine sa fii cit mai indraznet in trafic, daca esti mai moale te incaleca tupeistii imediat.

-In intersectii nu ai nicio treaba, mergi pe fluxul verde, dar fa-o mai in forta, sa nu te prinda galbenul si nici sa nu deranjezi colegii de trafic.

-Fii cit mai vizibil, echipeaza-ti bicicleta cu lumini de stop si far + cit mai multe elemente reflectorizante.

-La echipament, ia-ti o vesta galbena reflectorizanta, eu nu merg niciodata noaptea fara ea.

Editat de l.u.v
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut. Toata vara trecuta am folosit si eu bicicleta pentru mersul la munca si inapoi iar traseul a fost asemanator, 5 luni de zile am mers pe linia lui 41 in fiecare zi cu bicicleta (o semicursiera, veche, ruseasca, care se tine surprinzator de bine si acum). Ca sa-ti faci o idee despre traseu, eu stau in Drumul Taberei si lucrez pe Bulevadrul Expozitiei.

Cum am mers eu ? Pai am folosit mereu strada. Niciodata nu m-am complicat cu trotuarele, nu merita. Pierdere de timp si stress aiurea. Intr-adevar poate fi un pic mai periculos pe strada insa daca mergi in legea ta frumusel pe prima banda cat mai aproape de bordura nu vei avea probleme. Atentie, cat mai aproape de bordura nu inseamna sa atingi bordura, iti lasi un mic spatiu de manevra. In 5 luni de folosinta zilnica a bicicletei, intamplarile neplacute le pot numara pe degete de la o mana si am circulat in majoritatea timpului la ore de varf (9-10 dimineata 19:00-20:00 seara). Deci, nu e "dracul chiar atat de negru" sa folosesc o expresie din popor. In ceea ce priveste intersectiile cu semafor si eu mai obisnuiam ca atunci cand masinile aveau rosu sa trec frumusel pe trecere si sa-mi continui drumul dar asta depindea de zile/graba/timp/starea de spirit. De cele mai multe ori stateam frumos la semafor cu toate masinile si cand se punea verde plecam si eu incetisor.

In ceea ce priveste incetinitul traficului, da o faci putin, pentru ca atunci cand trebuie sa fii depasit de masini, masina trebuie sa iasa putin de pe banda ei, insa nu te gandi prea mult la aspectul asta. Poate or sa fie unii care or sa-mi sara in cap : " PAIIII, Cum va permiteti voi sa mergeti pe strada ? " Ei uite asa bine. Daca noi ca tara am ramas inca la nivelul de balta in ceea ce priveste infrastructura (si nu numai) pai atunci o meritam. Personal fiind si biciclist si motociclist si "conservar" ocazional, nu m-am simtit niciodata incurcat/stanjenit de biciclisti atunci cand eram in alte mijloace de transport.

Claxoanele deobicei sunt de mai multe tipuri cand mergi pe bicicleta. Primul tip de claxon, este acel claxon luuung si foarte enervant. Deobicei este dat de bizonul din x5 si alti apropiati de ai acestuia, deranjat ca asfaltul pe care anvelopele lui de "jdemii de euro" este atins si de rotile "umilei" tale biciclete. Pe astia cel mai bine ii ignori. Al doilea tip de claxon ar fi cel scurt (cam o nota), pe care unii soferi il dau sa te avertizeze ca te depasesc. Iar al treilea tip de claxon nu are nici o treaba cu prezenta ta pe bicicleta. Este vorba de acea sinfonie placuta de dimineata cand berbecii forteaza si blocheaza intersectiile si fiecare isi etaleaza "corzile vocale" ale masinii, iar unii mai excentrici chiar si organele. Cu asta nu ai nici o legatura directa. Indirecta vei avea, pentru ca la un nivel subconstient vei fi amuzat, de acei berbecuti care stau cu orele in trafic bara la bara doar pentru a-si etala cele 4 roti si te vei felicita de alegerea facuta cu cele 2 roti.

 

Ca si aspecte de tinut minte :

1. Mergi pe strada, aproape de bordura, dar nu "lipit" de ea. Incearca sa mergi cat mai drept, evita miscarile bruste pentru ca te pui in pericol. Deobicei pe partea dreapta a strazii vei avea gurile de canal. Pe alea iti recomand sa le eviti doar cand astia sunt opriti la semafor si ai spatiu de manevra. Atunci cr and sunt pusi in miscare, cel putin la inceput iti recomand sa nu. Daca vei folosi mijlocul asta mai multa vreme iti vor intra in instinct anumite reflexe de evitare si atunci vei putea sa faci in siguranta manevrele chiar si atunci cand astia sunt in miscare. Dar asta dupa ce faci putina experienta pe bicicleta si vei invata bine drumul.

2. Nu te gandi la faptul ca incomodezi traficul. Fii atent la drumul din fata ta, la berbecii care iti intorc din scurt, la sinfonia cu care Bucurestiul nea obisnuit in fiecare dimineata si la alte pericole care pot aparea.

3. Sa ai bicicleta bine echipata. Frane bune, lumini si un chit de pana :))) Nu e prea placut cand ramai cu bicicleta in pana la Ikea si tu stai in Drumul taberei si mai este si meci in ziua aia (deci autobuzele/tramvaiele sunt pline)

4. La schimbarea de directie "semnalizeaza" cu mana. Gen esti intr-o intersectie in care trebuie sa faci stanga, si verdele la semafor este deja pus. Atunci cand intri in ea, intra cu bratul stanga ridicat orizontal.

5. Grija pe podul Grant ! Pe partea dreapta a primei benzi s-au format acele valuri de asfalt pe ambele sensuri. Cum abordez eu situatia acolo cu bicicleta ? Pai atunci cand lumea este in miscare si se circula liber, circul dreapta de tot (dupa acel val). Este un pic mai neplacut, dar stii tu, siguranta inainte de toate. Atunci cand se merge bara la bara, circul frumusel, dupa valul respectiv (in partea stanga al acestuia) sau chiar pe mijloc cum o fac cu motoreta.

6. Grija cu incadrarea, sa nu fii prins intre benzi. O data dupa giratoriul de la Cora am facut stanga spre Iuliu Maniu si am fost prins pe banda a 3 a. Cred ca am imbatranit 3 luni in acele cateva minute :)) Nici un berbec din masina nu ma lasa sa revin pe prima banda si a trebuit sa pedalez ca nebunul sa mentin o viteza destul de maricica pentru bicicleta (ca doar deh eram pe banda a 3 a) si sa sper ca voi prinde rosu la urmatorul semafor. Ei asa a fost. Ce sa zic, acum cand povestesc e chiar placut si amuzant. Atunci nu !

 

Cam astea ar fi mai importante.

Felicitari pentru alegerea facuta, continua sa mergi pe bicicleta. Este chiar benefic atat pentru sanatate/starea de spirit cat si pentru portofel + ca economisesti si muult mai mult timp. Ca sa iti faci o idee, eu drumul asta il faceam in 30 de minute. Daca era sa iau mijlocul de transport in comun imi lua pe putin 45 de minute + alte dezavantaje cum ar fi miresmele de dimineata ale bucurestenilor. Vand un pont celor care doresc sa se lanseze pe piata anti-perspirantelor. Daca vreti sa va testati produsele, 41 este locul ideal !!

 

Daca mai ai nelamuriri nu ezita.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

buciclismul" in romania e cam NASPA

azi dim la Lacul Morii ma opresc cumite la semafor in dir crangasi

ROSU cat toate zilele, din spate vine BUCICLISTUL profi....echipament, scula de toacla, casca aerodinamica........ si TRECE IDIOTUL la mm de bara masinii care venea de pe Chei si avea VERDE

 

 

sa nu l iei pe capota si sa dai cu IDIOTUL DE ASFALT????

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...