Sari la conținut

Yamaha Majesty 400 2004


anpetre
 Share

Postări Recomandate

Asta am in posesie de ca 1 saptamana. Nu o sa scriu despre sezatiile pe ea pentru ca am mers prea putin si nu mi-am format o parere. In afara de un necaz chiar pe drumul spre casa (supraincalzire motor, rezolvat rapid si definitiv de catre vanzator) ar mai fi ceva:

 

Am avut senzatie de instabilitate la viteze mici (30-40 kmh), un fel de "angajare pe directie", nu stiu sa descriu altfel fenomenul. Se intampla si pe asfalt "sticla", fara preferinta stanga sau dreapta. Am crezut ca mi se pare sau ca e lipsa mea de echilibru sau experienta, dar NU. Am venit in contact cu un coleg cu Burgman 400. I-am explicat despre ce e vorba, nu prea a inteles dar dupa ce a dat o tura, a spus ca a inteles despre ce e vorba dar habar nu are ce ar putea fi. Apoi am mers eu cu Burgman-ul si am observat ca sta "ata" pe directie, cu toate ca e mai hartanit decat Yamaha mea.

 

Ce am verificat: presiune roti, joc in lagarele furcii fata, rulmenti fata. Nimic ...

 

Aveti idee ce as mai putea face, in afara de o vizita (costisitoare, probabil) la Yamaha?

 

Multumesc mult pentru idei

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 72
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

OK, multumesc mult. Intr-adevar anvelopele nu sunt la prima tinerete, dupa opinia mea ar mai merge, dar se poate sa aveti dreptate. Asa voi face dar trebuie sa imi iau "avant", financiar vorbind. Voi mai scrie aici despre rezultat.

 

@balaszfi - Ai dreptate sa nu intelegi, nu am fost suficient de explicit. Dar e greu de descris. Cum spuneam, la 30 -40 la ora, scuterul are tendinta de a o lua usor in stanga sau dreapta, tendinta pe care trebuie sa o corectezi rapid ca altfel.... te "duci". Din cate am citit (si am si remarcat ieri la Burgman-ul acela, mersul pe maxi trebuie sa fie relaxant, nu sa fie un fel de rodeo cum e la mine acum. Dar voi inlocui anvelopele (macar cea din fata) si sa vedem ce efect are.

 

Stima

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 months later...

Am ramas dator cu explicatii pe aici:

 

1. Am inlocuit anvelopa fata (cea spate e comandata, vine pe 3 oct)

2. Am facut vizita (costistoare) la Yamaha. Nu a fost ieftin dar nici asa costistoare cum ma asteptam eu. Baiatul care a lucrat, Catalin, e foarte OK si serios. Au fost depistate ca fiind defecte niste bucse de la cadru, in zona basculei spate. OK, sa le comadam. Eeeee, surprizaaaaa... Yamaha nu le vinde (nu sunt in programul de service si nici in manual; solutia? Cadru nou (tare, nu?). Am luat bucsele defecte in mana si pe alte 2 surate mai mari nitel si am inceput sa caut pe la masini. Alea mari au mers de bascula de Honda Civic iar alea mai mici (cele defecte), din pacate, de scuter chinezesc FirstBike. Nu mi-a placut provenienta dar ... "nu am gasit alta rima" la viteza. Toate le-am rectificat cateva zecimi pe strung. Le-am dat baiatului, le-a montat si s-au potrivit perfect. Am preferat sa le inlocuiesc si pe cele mari (care erau bune) pentru este atat de mult de demontat pana ajungi la ele ca nu as vrea sa mai ajung acolo prea curand.

3. Cu ocazia asta au mai fost inlocuite placute frana fata, bujie, magnet melc kilometraj (intre 60 si 80 acul avea tendinta sa "cada" la 0), curatat admisie aer si filtre

 

Dupa toate astea care au durat ca 3 saptamani am apucat sa dau o tura prin Bucuresti si pot sa afirm ca e 99% bine. Acel 1% e posibil sa fie doar o parere de-a mea, voi afla cand voi merge pe alt maxi la fel, ca sa pot face comparatie. Una peste alta sunt multumit, in decurs de 35 km nu am avut nici o secunda impresia de instabilitate. Spaimele au fost generate, ca deobicei, de unii soferi ... sa zicem, imprudenti (ca sa fiu elegant).

 

Acuma, vedeti si voi ce e afara, Yamaha sta sub husa si ... asteapta, ca si mine, ca si voi.

 

Va salut si voi mai scrie cand vor mai fi probleme.



A sosit din nou vremea sa formulez o intrebare, adresata in special celor care poseda acelasi model de scuter.

Am facut o tura pana la Ploiesti si am observat o chestie: Pe sosea, la 80-90 la ora (sau ceva mai mult... pe alocuri) temeperatura lichidului de racire a scazut. Pentru cine nu stie cum arata termometrul: este digital cu o liniuta care se afisaza pe 90 de grade (trigonometrice). Are 5 pozitii (ca sa zic asa la 0 - rece, 22,5, 45, 67,5 si 90 de grade -supraincalzire). In mod normal sta la jumatate, la semnul de 45 grade (trigonometrice). In mers, la o temperatura exterioara de ca 16 grade, acea liniuta indicatoare scadea la semnul de 22,5 grade (trigonometrice). Apoi in oras si-a revenit (semafoare etc).

 

Pentru mine, din experienta de auto, acest comportament indica clar termostat defect, nu mai inchide suficient (am patit-o la 2 masini). Dar exista unele voci (unele autorizate) care sustin ca, de fapt, e normal, scuterul are radiatorul si motorul mai expuse si de aceea apare uneori acest fenomen de "overcooling". Voi ce parere aveti?

 

Sper sa nu fi derutat prea mult cu gradele trigonometrice dar nu stiu cum sa explic altfel. Ideea este e ca e vorba despre o reprezentare grafica unde 0 inseamna ceva de ordinul <50 grade Celsius iar 90 ceva > 90-95 sau mai multe grade Celsius.

 

Multumesc pentru raspunsuri

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

Este normal sa scada, afara este destul de frig, in oras se incinge repede si de aici diferenta. Daca era vara nu varia asa de mult. La mine la mobra fluctueaza destul de mult inclusiv vara, dar este absolut normal..mergi linistit.,.de curiozitate, cum se manifesta acel "1%" care nu-ti place?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu se schimba cadrul cu totul din cauza bucselor, in cel mai rau caz doar bascula noua cu tot cu bucse noi.

Pare a fi termostatul, nu este normal sa fluctueze temperatura asa, ventilatorul raceste?

 

Bineinteles ca nu se schimba cadrul, era o idee absolut nebuneasca. Am rezolvat-o, scrie mai sus cum, am inlocuit bucsele.

Electroventilatorul porneste corect, cu liniuta indicatyoare la jumatate (45 grade trigonometrice pe termometru), dupa un timp de stat de loc cu motorul pornit, porneste si merge un timp, dupa care se opreste. In acel drum la Ploiesti NU a pornit pe sosea (m-am oprit si am ascultat), deci racirea se facea direct, nu fortat.

 

Este normal sa scada, afara este destul de frig, in oras se incinge repede si de aici diferenta. Daca era vara nu varia asa de mult. La mine la mobra fluctueaza destul de mult inclusiv vara, dar este absolut normal..mergi linistit.,.de curiozitate, cum se manifesta acel "1%" care nu-ti place?

Paaai ... cam ce era la inceput. "Topaiala" la cea mai mica denivelare. dar, dupa cele de mai sus s-a atenuat muuuuult de tot. Se mai simte in UNELE situatii (nu la ORICE rahat din asfalt) si, ce e cel mai important, nu imi mai genereaza senzatia de panica pe care o aveam inainte de reparatie. O fi fost de la buicsele alea, o fi fost de la anvelopa fata, naiba stie, ideea este ca s-a rezolvat in cea mai mare parte. Ce se mai simte acum este EXCLUSIV pe spate, e foarte putin, si s-ar putea sa se rezolve cu inlocuirea anvelopei spate (a venit dar nu am avut timp sa ma duc sa o inlocuiesc). Una peste alta, merge bine, am mers si nitel mai tare (max 120) si este stabil, motorul trage bine, pare sa nu consume ulei (inca nu sunt sigur de asta ca nu am facut destui kilometri).

 

Dupa cum rezulta din ce scriu, sunt cam tipicar din fire si imi place sa mearga totul ca la carte (chiar daca asta va dura si va costa). Ce e prost ca nu prea pot defini mereu "ca la carte", din lipsa de experienta. Cum e si problema asta cu "supraracirea". Ma gandesc ca liniuta la 45 de grade (trigonomterice) ar fi temperatura corecta de regim de functionare. Orice abatere de la asta duce, inevitabil, la o fuctionare defectuasa a motorului, cu consecintele de rigoare. De aceea imi fac griji.

 

Multumesc celor care mi-au raspuns si mai astept pareri

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

Repet, acul acela de la temperatura trebuie sa varieze, nu sa stea fix, altfel il fixau de cadran!

 

Acea topaiala poate fi si din cauza amortizoarelor, pe fata poti sa-i faci o servisare a furcii(schimbul de ulei+simeringuri), oricum aceasta servisare din ce stiu eu se face cam odata la doi ani. Pe spate nu ai ce-i face, este un monoamortizor, ca sa sesizezi o schimbare in bine trebuie sa-l schimbi cu unul aftermarket dedicat modelului tau, dar care poate costa 200/400 euro..

 

Fiind incepator si fara experienta iti faci prea multe griji, tipicaria strica..mergi la drum si obusnuieste-te cu el..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De acord cu ce scrii, l.u.v. !

Cu o singura mentiune: Majesty 400 are 2 amortizoare pe spate, este o bascula simetrica. Totusi poate fi si o oarecare asimetrie luata in calcul datorita dispunerii componentelor: pe o parte sistemul de trasnmisie. Dar asta e la orice motocicleta, inclusiv la cele cu cardan, nu?

 

Este in plan si servisare furca fata, dar dupa ce inlocuiesc anvelopa spate.

 

Si da, trebuie sa il mai "cuonsc" si asta se face cu multi kilometri. Mai e mult pana acolo. de tipicareala, ce sa zic, cam greu sa ma schimb la varsta asta. Ce pot sa fac insa este sa nu mai irit lumea cu asta.

 

Oricum, multumesc mult.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

Nu stiu daca e de interes dar cred ca pot sa mai povestesc cate ceva

l.u.v. nu te-am ascultat si am schimbat termostatul dar, dupa schimb am mers foarte putin. Nu stiu ce mai face exact acul de temperatura dar am observat ca a ajuns la temeperatura de regim mai repede si a ramasa acolo unde ii sade bine: la jumatate. Ar fi trebuit sa fac o tura mai lunga dar era cam frig si am lasat asta pentru primavara.

 

Cu ocazia asta, Yamaha a mai primit anvelopa noua in spate, disc frana spate si placute (erau noi dar... de alt model, "multumesc" dealer-ului de unde am cumparat scooter-ul. Au fost polizate sa intre in etrier si, evident, nu lucrau bine. In plus nu aveau nici pinul de actionare la frana de parcare. Acum merge si aia perfect).

 

Referitor la stabilitate: Odata cu inlocuirea anvelopei spate s-a cam incheiat sirul de actiuni ce trebuiau intreprinse pentru a scapa de "fenomen". O imbunatatire se simte in mod clar. E mai stabila dar perfect nu e. Probabil ca asa trebuie sa fie si cer eu prea mult. Furca fata... la primavara, poate. Nu curge ulei, amortizoarele fata lucreaza destul de bine, din cate imi dau eu seama, in fine, daca trebuie, facem si un service, dar la primavara.

 

Pentru moment, scooter-ul sta parcat in garaj (alaturi de 2 "chinezi") in astepare de vremuri mai bune. Asigurare am pana in februarie asa ca, daca mai vedem soarele, va mai iesi din somnolenta, nu e "full hybernate".

 

S'auzim de bine

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cred ca nu m-am facut inteles, nu era vorba de disc polizat ci de placute. Da, o sa pun o poza. Si, ca sa raman la adevar, omu mi-a spus ca a montat placute polizate. Pe moment am fost de acord, imaginandu-mi ca vor fi polizate cu mare grija si ca vor fi foarte apropiate de cele originale. S-a dovedit ca nu a fost asa.

 

Ceea ce ii reprosez eu dealer-ului nu este ca a facut un rahat cu placutele, ci altcveva: anume ca la momentul vanzarii s-a chemat ca nu e nevoie de nimic la scooter iar IMEDIAT dupa ce am platit si m-am prezentat sa il ridic, a fost nevoie de placute. Iar adevarul si mai crud este ca trebuiau URGENT si placute fata, fapt reiesit la vizita la Dual Motors, 250 km mai tarziu. In definitiv sunt consumabile, nu e asa grav. Pe mine m-a deranjat atitudinea si lipsa de interes fata de produsul vandut. Afirmatia asta ar putea declansa o polemica intreaga asupra dealer-ilor din RO si nu as vrea asta. Subiectul e desuet, s-a discutat si rasdiscutat acest aspect pe forum.

 

Dar daca tot e sa atingem acest subiect, as avea o propunere. Ea se bazeaza pe experienta de 10 ani ca revanzator (de articole noi, nu SH) in cu totul alt domeniu decat moto. Este foarte usor sa infieram pe forum un dealer / revanzator / sau ce-o mai fi el. Dar, rareori, se vorbeste de scapari punctuale, se poate intampla oricui. Sunt, pur si simplu, scapari, nu rea intentie sau incercare de tzeapa. Cred ca o solutie a acestei probleme ar fi initiera unui thread unde fiecare membru al forumului sa anunte o achizitie, pur si simplu, fara comentarii asupra produsului achizitionat. Simultan, user-ul sa trimita un PM sau mail unui moderator in care sa explice ce NU l-a multumit asupra achizitiei (produs sau serviciu). Acel moderator trebuie sa fie o persoana de o moralitate speciala (greu de gasit, nu?) deasupra oricaror interese si fara implicare comerciala. El va tine o statistica stricta si va comunica rezultatele periodic. Sstiu, e o munca tampita si devoratoare de timp, dar cu dragoste pentru motociclism in general si din dorinta de a sustine piata locala, se poate face.

 

Imi cer scuze daca am plictisit cu o idee, poate o tampenie. Dar, daca nu e, poate se poate perfectiona. ziceti si voi....

 

Stima

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 6 months later...

Salutare

 

Intre timp Majesty 400 a mai primit cateva piese noi: distributie completa (se auzea un tachet si ma enerva), ambreiaj (era destul de uzat) si segmenti (2teste diferite de compresie au aratat ca "mai merge dar, daca tot umblam acolo, e bine de facut si asta" mecanicus dixit). Km nu am facut prea multi, vreo 1000 de cand il am, deci in total. Uzura ambreiajului m-a convins 100% asupra manarelii de kilometraj, nici vorba de 30.000 asa cum arata. In plus, a mai primit si filtru de aer nou la carcasa variatorului.

 

Treaba mai nasoala este ca, dupa toti banii bagati in scuter (nu tocmai putini) tot nu sunt multumit cum merge. Eu am inteles ca maxi-urile astea mai de soi (Suzuki, Honda, Yamaha, respectand diferentele dintre ele, pentru a nu supara Burgman-istii sau Silver Wing-istii) sunt niste super-masinarii care merg unse, reprezentand un compromis aproape ideal intre confort si putere. Judecand dupa scuterul meu, treaba nu prea e asa.

 

Ce ma supara?

1. La pornire de pe loc se simt niste zmucituri si vibratii puternice in tot scuterul. Le avea si inainte dar parca acum sunt mai pregnante, mai deranjante. Cu cat accelerezi mai voiniceste, cu atat faza asta de "tranzitie" e mai scurta. La ca 40 km/h nu se mai simte, merge bine, fara alte deranjuri. Dar, la plecari normale, in regim de oras, este deranjant si frustrant.

2. La fiecare cuplare si decuplare de ambreiaj se aude un zgomot metalic. Deasemenea, se auzea si inainte de reparatie, dar am sperat sa dispara odata cu schimbarea de ambreiaj. Mi s-a spus (de catre 2 service-uri distincte) ca e normal, loveste cureaua in carter. Dar, pentru Dumnezeu, poate UN ELEMENT DE CAUCIUC SA PRODUCA UN ZGOMOT METALIC? Poate ca da, si nu stiu eu.

3. Mi se pare ca motorul face mai mult zgomot decat inainte de reparatie. Dar asta e subiectiv, nu am facut masuratoare cu db-metru inainte si dupa (desi aveam posibilitatea asta).

 

In rest, singurul beneficiu al reparatiei pare a fi pornirea, atat la rece cat si la cald, mai usoara, la sfert, cum se zice.

 

Nu imi dau seama daca nivelul pretentiilor mele este prea ridicat sau acest scuter chiar are "bube" in continuare. Cred ca ma voi lamuri daca as incerca si altul la fel, lucru pe care mi-l doresc de multa vreme dar nu s-a intamplat pana acum. As avea un termen de comparatie. Deasemenea m-ar interesa si parerea unui utilizator al acestui model. Fac apel, pe aceasta cale, la posesori de Majesty 400 pentru o intalnire "tehnica" (in Bucuresti), ca sa ma lamuresc si eu cum sta treaba.

Desi, din cate am vazut eu, sunt putine scutere din astea in Bucuresti, poate totusi citeste cineva aici si este dispus sa facem impreuna niste scurte "plimbari comparative".

 

Va multumesc

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator little wayne

Trepidatiile sunt absolut normale la orice monocilindru.Am avut 3 scutere si la toate se simtea treaba asta la un 80-90km/h,cel de 49,2t pe la 70 se simtea putin

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E posibil sa bata sabotii ambreiajului in oala, arculetele care tin sabotii sa fie slabite. la mine face un zgomot metalic in carcasa transmisiei, in spate la ambreiaj. Dar nu smuceste nimic, la nici o viteza!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Trepidatiile sunt absolut normale la orice monocilindru.Am avut 3 scutere si la toate se simtea treaba asta la un 80-90km/h,cel de 49,2t pe la 70 se simtea putin

Stiu si eu de trepidatiile specifice monocilindru. Dar ceea ce ma deranjaza pe mine APARE pe la 10 km/h si DISPARE pe la 50 km/h. Sa fie acelasi lucru? Nu stiu, de aceea intreb si as vrea sa vad cum e si pe ceva echivalent (Majesty 400, Burgman 400)

 

E posibil sa bata sabotii ambreiajului in oala, arculetele care tin sabotii sa fie slabite. la mine face un zgomot metalic in carcasa transmisiei, in spate la ambreiaj. Dar nu smuceste nimic, la nici o viteza!

Sabotii ar putea lovi in oala (se explica zgomotul metalic), Dar ce e defect ca banuiesc ca nu se aude la toate asa. Arculetele sunt bune deoarec ambreiajul este nou. Chestia cu trepidatiile e numai la pornire, pe acceleratie pe cand zgomotul metalic apare si la accelerare si la decelerare, strict cand cupleaza si decupleza ambreiajul

 

Oricum va multumesc pentru interes.Daca mai aveti idei, va rog, nu ezitati.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Domnule,

Eu ma pricep la computere. La orice altceva, merg la omul care se pricepe :-)

N am urmarit topicul cu microscopul, dar tu ai fost la service si acolo s-a dat din umeri, sau inca nu ai ajuns la nici un service care sa stie cu ce se mananca?

si tot din aceiasi gradina: ai calarit si un alt agregat similar Yamaha ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Domnule,

Eu ma pricep la computere. La orice altceva, merg la omul care se pricepe :-)

N am urmarit topicul cu microscopul, dar tu ai fost la service si acolo s-a dat din umeri, sau inca nu ai ajuns la nici un service care sa stie cu ce se mananca?

si tot din aceiasi gradina: ai calarit si un alt agregat similar Yamaha ?

Tot ce s-a facut la scuter s-a facut la Dual Motors Pipera, dupa stiinta mea, dealer si service autorizat Yamaha. "A doua opinie" a fost luata de la GRG (care insa si-a declinat, cu onestitate, cunostintele despre maxi scutere) si de la Benny. Peste tot s-a chemat ca este normal dar mie tot nu imi vine sa cred ca asa se comporta un scuter din clasa asta, inclin sa cred ca al meu nu e in (cuvant jignitor) lui.

 

In ce priveste calaritul, am incercat pe vreo 200 m un Burgman 400 si... cam atat. Asta inecrc, sa stabilesc un contact cu un coleg de Majesty 400 care sa imi permita sa il incerc si pe al lui, Dupa cum il voi ruga sa il incerce si pe al meu. Dar... nu prea imi iese asta.

 

Aaaa, daca stiti cumva un "service guru" pe acest tip, poate imi spuneti si mie. Multumesc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...