Sari la conținut

Despre SuperBike-uri


wtf?
 Share

Sa alegem  

193 membri au votat

Nu ai permisiunea să votezi în acest sondaj, sau să vezi rezultate sondaj. Te rog autentifică-te sau înregistrează-te pentru a vota în acest sondaj.

Postări Recomandate

Acum 6 minute, PzKpfW a spus:

 

În momentul de față, Kawasaki beneficiază de o concesie în acest sens și are mai multe turații disponibile decât la început de sezon. Invers, Ducati are (deja) cu 500rpm mai puțin ca la început de 2023.

Prea tarziu. Campionatul este jucat. Nu trebuiau sa existe aceste diferente de turatii si nici concesii. Asta nu este un regulament care sa ofere sanse egale tuturori concurentilor. Dorna style... 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 155
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

1 minute ago, xt600 said:

Nu trebuiau sa existe aceste diferente de turatii si nici concesii.

 

Dacă turațiile ar fi problema (și nu sunt, se poate vedea clar acum), vina este a celorlalți competitori, nu a celor de la Ducati. Regulamentul este clar și unic pentru toată lumea. Nu-i împiedică nimeni și nimic pe Kawasaki, Honda sau BMW să facă motoare de stradă care se turează la 20.000rpm.

 

3 minutes ago, xt600 said:

sanse egale

 

O repet pentru cei care nu citesc regulamentul - regulament care este același pentru toată lumea și se bazează pe specificațiile modelelor de omologare pentru stradă (i.e., cele pe care le poți cumpăra de la dealer):

  • Yamaha R1M 2021 (ultimul model pe care Yamaha l-a omologat pentru WSBK): 14.700rpm
  • Kawasaki ZX10RR 2023: 14.600rpm
  • Ducati Panigale V4 R 2023: 16.500rpm

Mai sus sunt valorile de bază. Valorile de facto (actualizate înaintea etapei de la Most) sunt următoarele:

  • Yamaha R1M 2021: 14.950rpm (+250rpm față de modelul de stradă, după concesii)
  • Kawasaki ZX10RR 2023: 15.100rpm (+500rpm față de modelul de stradă, după a 2-a rundă de concesii)
  • Ducati Panigale V4 R 2023: 15.600rpm (-900rpm față de modelul de stradă, a 4-a rundă de limitări)

Sper să fi clarificat situația din punct de vedere tehnic.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 57 minute, PzKpfW a spus:

 

 Regulamentul este clar și unic pentru toată lumea. 

 

 

O repet pentru cei care nu citesc regulamentul - regulament care este același pentru toată lumea și se bazează pe specificațiile modelelor de omologare pentru stradă 

Esti intr-o eroare conceptuala totala. Confunzi "regulamentul unic", care se aplica tuturor competitorilor (in orice competitie regulamentul este opozabil tuturor concurentilor) cu "regulamentul care ofera sanse egale tuturor competitorilor" Cele doua notiuni nu sunt echivalente. Desigur, regulamentul este acelasi pentru toata lumea, dar prevederile sale nu creeaza conditii/sanse egale pentru toti competitorii. Tocmai pentru ca regulamentul "se bazeaza pe specificatiile modelelor de omologare pentru strada", ca sa te citez, permite situatia in care unele echipe/constructori vor concura cu handicap, in timp ce altii sunt privilegiati. Sa nu mai vorbim de faptul ca unii concureaza cu motociclete derivate din motociclete de serie, destinate uzului stradal, iar altii vin cu GP16, "omologat" pentru strada. Trebuie sa intelgi si tu, ca vorbim despre o COMPETITIE SPORTIVA, nu despre o liniuta la Arc. 

Editat de xt600
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

32 minutes ago, xt600 said:

Sa nu mai vorbim de faptul ca unii concureaza cu motociclete derivate din motociclete de serie, destinate uzului stradal, iar altii vin cu GP16, "omologat" pentru strada.

 

Panigale V4 este la fel de “stradal” precum ZX 10R sau R1. Având în vedere că este cel mai bine vândut superbike la nivel global, ar fi chiar “cel mai de serie”.

 

Și încerc să-mi dau seama (fără succes) în ce lume este un lucru negativ să vinzi publicului larg un superbike derivat dintr-un prototip de GP, pe care tot tu îl fabrici.

 

În ceea ce privește modelele de omologare, au fost (re)introduse tocmai pentru a se asigura că motocicletele cu care se concurează în WSBK sunt cât se poate de apropiate de cele vândute publicului.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 59 minute, PzKpfW a spus:

 

Panigale V4 este la fel de “stradal” precum ZX 10R sau R1. 

 

Și încerc să-mi dau seama (fără succes) în ce lume este un lucru negativ să vinzi publicului larg un superbike derivat dintr-un prototip de GP, pe care tot tu îl fabrici.

 

În ceea ce privește modelele de omologare, au fost (re)introduse tocmai pentru a se asigura că motocicletele cu care se concurează în WSBK sunt cât se poate de apropiate de cele vândute publicului.

Ma scuzi, am spsu GP16... de fapt, ma gandeam la actualul V4R, care este derivat dupa un model GP mai recent. 

 

Nu este neaparat un lucru negativ, cu doua conditii: 1. sa obligi producatorul (prin regulament), ca in vederea omologarii, sa vanda un nr minim de unitati mai mare decat minimul prevazut acum (cat este 50? 500 de bucati?), de pilda vreo 5-6000? si sa si verifici ca acele vanzari sunt reale; 2. regulamentul sa permita si celorlalti participanti sa isi dezvolte motoarele/motocicletele (pornind de la cele de serie, desigur), in asa fel incat sa concureze cu sanse egale la titlurile puse in joc. 

 

Prevedere de care se foloseste unfair Ducati, pentru a concura cu motociclete derivate direct din cele de MotoGP, impotriva unor motociclete derivate din cele stradale. Incerc, fara sa imi dau seama de ce, Ducati nu poate concura niciodata corect, respectand spiritul regulamentelor? De ce a avut mereu nevoie de derogari si exceptii de la litera si spiritul regulamentului? 

Editat de xt600
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  1. Nu ai cum să obligi producătorul să vândă un anumit număr de unități, FIM nu controlează piața. Poți doar stabili un număr de unități de produs - în cazul de față, 500. Un număr de 5-6000 de unități ar fi aberant de mare: cam atâtea unități de Panigale V4 (din nou, cel mai bine vândut superbike) se vând în total (în 3 versiuni) la nivel global într-un an.
     
  2. Ce anume nu le permite regulamentul celorlalți să facă?! Efectiv nu pricep.

Panigale V4 R este versiunea de omologare WSBK pentru modelul de serie Panigale V4/V4 S. Diferența principală dintre ele este faptul că R-ul are un motor cu 100cc mai mic (același alezaj la pistoane, cursă cu 5mm mai mică) pentru a respecta limita de cilindree de 1000cc pentru motoarele în 4 pistoane (V4/V4 S au o cilindree de 1103cc).

 

Ducati și-a numit tot timpul variantele pentru WSBK cu apelativul "R" chiar și când nu exista conceptul de versiune de omologare: 916 R, 996 R, 998 R, 1098 R, ș.a.m.d. Modelele "R" sunt derivate în mod direct din modelul "normal", principalele modificări fiind legate de materialele folosite la costrucție și accesorii (suspensie, frâne, electronică, etc.). Structural și arhitectural, R-ul este identic cu modelul de bază. 

 

2 hours ago, xt600 said:

V4R, care este derivat dupa un model GP mai recent.

 

În consecință, nu. Panigale V4 R este derivat din V4/V4 S, care este la rândul lui dezvoltat (mai mult pe partea de motor) plecând de la Desmosedici GP16. La fel cum Panigale V2 (1199 și 1299) a fost dezvoltat din GP7/8, dar cu un motor bicilindru (cu acre au vrut inițial să intre în MotoGP în 2003, dar pe care l-au abandonat).

 

În mod ironic, Yamaha și Honda sunt în schimb "vinovate" (în sensul bun) fix de ceea ce spui tu: construcția unor modele de omologare doar aparent de serie, dar în fapt gândite în mod specific pentru a concura în WSBK. Mă refer la YZF-R7 (OW-02) sau RC51 de exemplu.

 

image.thumb.png.8c001316623d6862c7a6384d7f8b9e7f.png image.thumb.png.8b5d9d8f8370679eca9614372eeac688.png

 

Iar dacă R7 a rămas un produs obscur cunoscut în mare parte doar de colecționari astăzi, RC51 a fost un model de succes comercial cu care Honda a reușit și să câștige titlul la WSBK.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...