Sari la conținut

Indreptat jambe in Bucuresti?


Postări Recomandate

Buna,

 

In urma ultimei aterizari fortate, motocicleta mea merge infranat pe fatza. Am fost cu ea la service, au desfacut-o baietii, s-au uitat cu mare atentie si totul pare in regula - etrierul e curat, discul e ok, lichidul de frana proaspat schimbat. Comportamentul ciudat apare dupa ce se degajeaza un pic etrierul si se monteaza la loc - in prima faza roata ruleaza cursiv (in aer, mobra ridicata pe cric). Dupa ce se apasa maneta de frana in mod repetat, roata devine din ce in ce mai infranata. Se poate merge cu ea pe strada dar discul se incinge destul de repede si se simte ca motorul depune un efort mai mare decat de obicei. In urma unei analize mai amanuntite, s-a observat ca jambele sunt un pic strambe si nu s-a gasit o pozitie in care sa fie fixate cat sa faca o diferenta si sa nu mai tina roata infranata. Problema e inca in studiu.

 

Intrebarea mea ar fi daca exista cineva care indreapta jambele in Bucuresti (sau si in tara, daca e nevoie)?

 

De asemenea, daca are cineva alte idei legate de ce altceva ar putea cauza problema cu motocicleta mea sau alte posibile solutii, as fi recunoscatoare. Momentan nu prea o pot folosi, am adus-o azi-noapte din service si efectiv o simteam ca "fierbe"...

 

Multumesc!

Editat de northern_freyja
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din punctul meu de vedere ai doua probleme cu efect diferit in functionalitatea mobrei: jambele stramde afecteaza cursa suspensiei iar pompa de frana sau un racord infundat duce la blocarea etrierului (asta in conditiile in care diagnosticul acestuia a fost pus corect - adica sanatos) bafta in cautarea solutiei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu ai maneta stramba,,indoita?...s-ar putea sa ai pompa semi-atacata..pe parcurs dupa cateva apasari efectiv face presiune neavand unde refula incepe sa-ti blocheze roata....



Disc de frana strambat, etrier ce necesita garnituri noi, pompa de frana ce necesita kit de reparatie, si maiunt dar nu.mi vin acum....

nu necesita nici o garnitura nici sus nici jos...daca nu curge lichid si pompa strange pe disc n-are nevoie de nici o garnitura...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

jambele nu sestramba asa usor dar la anumite evenimente se pot deplasa in jug.

Incearca urmatoarea metoda: Slabesti jugurile si axul rotii, apesi de cateva ori pe furca apoi le strangi la loc.

Sunt sanse mici ca fenomenul descris sa fie de la geometria furcii, mai repede e ceva aer pe circuitul de franare - ar merita o aerisire. Se intampla sa prinda aer pe acolo mai ales daca astat orizontala ceva minute



In functie de locul in care ai mobra pot sa arunc un ochi la ea azi sau maine

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Jambele nu se indreapta! Odata ce s-au strambat nu le mai poti aduce la starea initiala! Indiferent de ce zic unii.... :nono:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mai bine zi la ce service ai fost, asa se elimina multe intrebari.

 

Am fost la GRG si s-a uitat Adi.

 

Pompa de frana trebuie verificata, eu as face urmatorul test, cel mai simplu. degajat etrierul, pus totul la loc, si apoi facut o tura mica de proba (prin spatele blocului), dar fara sa folosesti frana fata, ci doar frana spate. Daca problema reapare, nu e ceva ce tine de ansamblul frana fata (respectiv, pompa/maneta/etrier) ci ceva ce tine de juguri/jambe, insa ma indoiesc. Daca nu apare, vinovat in cazul de fata ar putea fi una dintre componentele ansamblului de frana, cel mai probabil pompa, ea bagand presiune dar fara sa o elibereze in totalitate atunci cand dai drumul manetei. Desigur, ma pot insela, nu sunt mecanic, insa e o sugestie pe care o poti lua in seama.

 

Testul asta cred ca a fost facut deja - s-a suit Adi pe ea si a dat cateva ture fara sa franeze cu fatza. Cand a venit se infierbantase deja discul... Oricum, scrasneste cand o imping de pe loc, face ca metroul cand intra in statie. Si se simte in ghidon o usoara vibratie cand o imping cu motorul oprit, "simt" efectiv discul infranat... Oricum, chiar daca ar merge bine intr-o tura din asta cum zici tu fara frana fatza, tot se "intareste" la loc etrierul pe disc cum franez prima oara cu fatza. Dubios.

 

Pompa de frana a verificat-o, frana a fost aerisita dar nu avea aer in ea.

 

Disc de frana strambat, etrier ce necesita garnituri noi, pompa de frana ce necesita kit de reparatie, si maiunt dar nu.mi vin acum....

 

Discul de frana e aproape ok, e strambat de ordinul mm, nu ar fi o problema din ce am inteles.

Garnituri noi de etrier... nu stiu, imi notez si intreb.

Pompa de frana... acum cu gaurica mica-mica deja existenta nu stiu cum se face.

 

nu ai maneta stramba,,indoita?...s-ar putea sa ai pompa semi-atacata..pe parcurs dupa cateva apasari efectiv face presiune neavand unde refula incepe sa-ti blocheze roata....

 

nu necesita nici o garnitura nici sus nici jos...daca nu curge lichid si pompa strange pe disc n-are nevoie de nici o garnitura...

 

Maneta nu e stramba, am schimbat-o de cateva luni dupa alta cazatura in care cea veche se strambase. Cea noua a fost si ea atinsa dar nu s-a strambat.

 

Ok, am inteles cu garnitura cum sta treaba.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Chiar daca ai avea jambele strambe odata ce ai indepartat placutele de disc si mai apoi ai franat din nou pistonasele ar fi trebuit sa iasa din etrier dupa noua pozitie a etrierului! asta daca ai garniturile etrierilor ok si pistonasele curate! Cum pica etrierul pe disc fiind montat? discul este exact pe centrul etrierului? Inca ceva: asta se aplica daca etrierul este fix! daca este flotant se schimba putin ecuatia! :excl:

Editat de s@rpe
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

jambele nu sestramba asa usor dar la anumite evenimente se pot deplasa in jug.

Incearca urmatoarea metoda: Slabesti jugurile si axul rotii, apesi de cateva ori pe furca apoi le strangi la loc.

Sunt sanse mici ca fenomenul descris sa fie de la geometria furcii, mai repede e ceva aer pe circuitul de franare - ar merita o aerisire. Se intampla sa prinda aer pe acolo mai ales daca astat orizontala ceva minute

 

In functie de locul in care ai mobra pot sa arunc un ochi la ea azi sau maine

 

Adi a slabit jugurile si axul rotii si a incercat sa rasuceasca jambele, sa le gaseasca o pozitie astfel incat montat la loc, angrenajul sa nu mai apese pe disc. Nu a reusit sa gaseasca o astfel de pozitie. Nu stiu cu apasatul pe furca, crezi ca e o posibilitate?

 

Frana am zis ca a fost aerisita. Dupa cazaturi, mobra a fost ridicata cat mai repede posibil, din fericire au fost mereu oameni in jur care m-au ajutat cu asta. Am insistat pe asta ca prima chestie inainte sa vad daca sunt eu ok pentru ca CB-ul meu se ineaca foarte usor daca sta la orizontala...

 

Chiar daca ai avea jambele strambe odata ce ai indepartat placutele de disc si mai apoi ai franat din nou pistonasele ar fi trebuit sa iasa din etrier dupa noua pozitie a etrierului! asta daca ai garniturile etrierilor ok si pistonasele curate! Cum pica etrierul pe disc fiind montat? discul este exact pe centrul etrierului? Inca ceva: asta se aplica daca etrierul este fix! daca este flotant se schimba putin ecuatia! :excl:

 

Asta nu stiu sa iti raspund, trebuie sa ne mai uitam. Etrierul stiu sigur ca e curat, a fost curatat si ras-curatat. Din ce am inteles, etrierul e o sa aiba un mic joc. Ar trebui sa stea fix? Si daca nu e fix, ce se poate face?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Adi a slabit jugurile si axul rotii si a incercat sa rasuceasca jambele, sa le gaseasca o pozitie astfel incat montat la loc, angrenajul sa nu mai apese pe disc. Nu a reusit sa gaseasca o astfel de pozitie. Nu stiu cu apasatul pe furca, crezi ca e o posibilitate?

 

Frana am zis ca a fost aerisita. Dupa cazaturi, mobra a fost ridicata cat mai repede posibil, din fericire au fost mereu oameni in jur care m-au ajutat cu asta. Am insistat pe asta ca prima chestie inainte sa vad daca sunt eu ok pentru ca CB-ul meu se ineaca foarte usor daca sta la orizontala...

 

 

Asta nu stiu sa iti raspund, trebuie sa ne mai uitam. Etrierul stiu sigur ca e curat, a fost curatat si ras-curatat. Din ce am inteles, etrierul e o sa aiba un mic joc. Ar trebui sa stea fix? Si daca nu e fix, ce se poate face?

 

Al tau este flotant in cazul acesta! este normal sa aiba putin joc. Verifica 'ochiometric' totul pe acolo, imposibil sa nu gasesti problema!

Si ca sa elimini jamba stramba demonteaza furca si verifica!

Editat de s@rpe
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tot discul are 4.5mm grosime, nu e ok deloc daca e stramb 1 mm.

 

Ca e sau nu ok, nu sunt eu in masura sa apreciez. Au spus asta altii, l-au vazut mai multi ochi. Am inteles ca se poate merge cu el asa, ca sunt motociclete cu discuri mai "strambe" care merg pe strada. Am intrebat de fiecare data daca sigur nu ar trebui cumparat unul nou. Costa niste bani dar nu fac economie cand e vorba de siguranta...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Maneta de frana 'pulseaza' cand franezi?! daca da discul e stramb! si daca 'bate' 1 mm este sigur stramb!

 

Nu pulseaza, am testat si asta. De asemenea, daca las ghidonul liber in mers nu "trage" stanga sau dreapta.

 

Al tau este flotant in cazul acesta! este normal sa aiba putin joc. Verifica 'ochiometric' totul pe acolo, imposibil sa nu gasesti problema!

Si ca sa elimini jamba stramba demonteaza furca si verifica!

 

Jamba e un pic stramba, am luat-o efectiv in mana si m-am uitat la ea, nu e niciun dubiu. Foarte usor indoita, aproape imperceptibil, dar este. De asta intrebam daca stiti de cineva care indreapta jambe - nu e indoita rau, daca ar exista ceva instrumente pentru asa ceva, ar fi doar un reglaj "de finete", ca nu e la 90 de grade...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Repet, jambele nu se indreapta! daca jamba este stramba se schimba! o sa iti zica unii ca se indreapta, dar nu este asa, tot strambe vor fi!

Editat de s@rpe
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

chestia aia cu slabitul si apasat pe furca se practica - elementele se vor aseza intr-o pozitie cat de cat ok.

Furca se poate indrepta cat timp nu a fost cutata. operatiunea se face pe strung.

Daca nu exista urme de frecare a discului pe etrier - problema vine de la pistonase blocate / probleme la pompa de frana.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vorbesti de UK, eu in Romania nu am gasit pe cineva sa faca treaba ca la carte!

Editat de s@rpe
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...