Sari la conținut

Formula 1


Jorge Lorenzo

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 6,7k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ii dadeau puncte mai multe daca ar fi avut 1/2 tur in fata? Cand incepusera comentatorii sa se agite si sa-l dea pe Ric castigator am si spus ca hitleristul gestioneaza si nu va fi nici macar vreo lupta pt pozitie. Din pacate tacticile au omorat spectacolul, e plictiseala monstra la F1. Ma si mir ca nu au mai povestit despre ceva specii disparute digicomentatorii!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

N-a fost chiar asa de rea cursa asta. Te contrazic cu Rosberg. Nu stiu ce a gestionat, dar Ricciardo l-ar fi prins daca mai avea 1-2 tururi la dispozitie. Adica mergi in FP si calificari la 1 s - 1.5 s peste concurenta si ajungi sa iei finishul gafaind cu Ricciardo in ceafa intr-o cursa in care nimeni si nimic nu l-a deranjat pe Rosberg de la start si pana la ultimele 2 tururi ? Finalul n-a fost deloc sub control, au transpirat la boxe iar Rosberg a fost mai mult decat tensionat.

 

De gestionat, a gestionat Rea in cursa 2 de astazi :)

Editat de bimbominkia
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Toata lumea stia cate tururi mai sunt! Si, daca te-ai uitat la aceeasi cursa, dupa ce ii manca secunde pe fiecare tur, cand a scazut distanta si ar fi putut sa ameninte pozitia, brusc nu mai recupera decat zecimi. Iar lupu' Toto nu parea ingrijorat nici cand Ric manca secunde, deci tot timpul au existat rezerve. Parerea mea. Sincer nu sunt fan Mercedes sau Ros, chiar mi-ar placea sa-i ameninte careva cu adevarat, dar anul asta sigur n-are cine!

Editat de john17
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

[...] dupa ce ii manca secunde pe fiecare tur, cand a scazut distanta si ar fi putut sa ameninte pozitia, brusc nu mai recupera decat zecimi. Iar lupu' Toto nu parea ingrijorat nici cand Ric manca secunde, deci tot timpul au existat rezerve.

 

N-as spune acest lucru. Teoria cu rezervele ar fi fost valabila daca Rosberg marea ritmul. Dar el a mers ceas , n-a micsorat timpii. Diferenta n-a mai scazut dramatic fiindca Ricciardo n-a mai fost capabil timp de cateva tururi sa pastreze ritmul. Pe final a reusit din nou sa recupereze peste 1 s pe tur, dar a fost prea tarziu.

Editat de bimbominkia
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ritmul de calif,dupa cum ati vazut,nu prea are nimic cu cel de cursa - de la 1.42.5 cat a fost pole-ul la 1.47 parca cat a fost fastest lap sunt ani lumina.

Cred ca toti merg pe niste mapari f agresive pe care nu le pot tine in cursa pe de o parte pt ca nu ar avea combustibil (remember 100kg limita) si pe de alta parte pt ca probabil nu ar putea avea asigurata racirea pt excesul de caldura.

Parerea mea e ca AMG a gresit ca nu l-a bagat pe Rosberg cand avea 28s la boxe sa ii dea niste ss noi.Sau cine stie,poate au facut ei niste calcule si le-a dat ca ar fi iesit in spatele lui Ric si atunci era belea.Sau poate turul ala cand stateau mecanicii lui Rosberg si il asteptau si el n-a intrat nu a fost fake,o fi marlit-o cu intrarea si dupa aia si-au dat seama ca nu au alta cale sa-l mai bage fara sa piarda pozitia,si tre sa mearga la risc.Eu zic ca nu au calculat-o,pur si simplu au gresit undeva si au trebuit sa riste.Strans oricum.

Iarasi zic ca RB a gresit-o cu gumele toata lumea era pe ultra,ei erau pe soft si au stat aceleasi ture ca cei de pe ultra si timpi similari.Deci cine a gresit,nu RB?Poate daca porneau si ei cu ultras era RIc acolo,cine stie...

A fost strans,si sunt sigur ca daca i s-ar fi dat 2 tururi,Ric ar fi reusit depasirea.

Si Ferrari a gresit-o cu chemarea lui Raikonnen la boxe cu un tur prea tarziu dupa ce il depasise pe Ham,a pierdut pozitia la boxe ca l-au tinut un tur in plus pe softuri.Ferrari sunt perfect italieni,scandal si vorba multa si rezultate ioc.

 

Per total a fost o cursa destul de boring,doar cei avansati care inteleg jocurile de strategie au inteles tensiunea,dar ala nu e spectacol.

E totusi si o parte buna,faptul ca Rosberg a recuperat puncte in clasament si parca chiar l-a depasit pe Ham.Sper sa fie batalie pt campionat chiar daca as spune ca Ham e peste Rosberg ca si talent,parca ar merita si neamtul un campionat,sa nu mai cante manele la final :D

Editat de Method
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E totusi si o parte buna,faptul ca Rosberg a recuperat puncte in clasament si parca chiar l-a depasit pe Ham.Sper sa fie batalie pt campionat chiar daca as spune ca Ham e peste Rosberg ca si talent,parca ar merita si neamtul un campionat,sa nu mai cante manele la final :D

da, Rosberg conduce cu 8 puncte fata de Hamilton

inca 6 etape

...it's a long way to Tipperary, si mai trebuie sa intample cateva minuni sa arate asa si clasamentul final ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

N-am mai intrat de mult pe forum, nici macar sa citesc mesajele voastre (job-ul e de vina :D ), dar nu am uitat ca aici gasesc pasionati de Formula 1. Din pacate, noi suntem pasionati, dar Formula 1 s-a schimbat in asa hal, incat nici macar pilotii nu mai au satisfactie in aceasta competitie. Ce sa mai spunem de noi, cei care ne uitam din fata TV-ului? Va las mai jos un clip ca sa intelegeti ce zic:

 

https://www.youtube.com/watch?v=e5yoldSte64

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

N-am mai intrat de mult pe forum, nici macar sa citesc mesajele voastre (job-ul e de vina ), dar nu am uitat ca aici gasesc pasionati de Formula 1. Din pacate, noi suntem pasionati, dar Formula 1 s-a schimbat in asa hal, incat nici macar pilotii nu mai au satisfactie in aceasta competitie. Ce sa mai spunem de noi, cei care ne uitam din fata TV-ului? Va las mai jos un clip ca sa intelegeti ce zic:

 

Da,iti dai seama ca daca pilotii nu mai au love for the sport,e o problema.Alonso are dreptate : daca la 2-3 ture dupa start ei incep deja pe management de gume si gaz,e aberant deja.Pentru ca asta contravine principiilor cursei : nu mai fortezi,sa dai 100% si la sfarsit cel mai rapid castiga,ci pur si simplu incerci sa iesi cu 1-2 s in fata adversarului.

Prost ar fi mandru,el avea tactica asta.

E normal ce fac ei pentru ca li s-au taiat resursele : gumele se duc,gazul e la 100 kg si cu debit limitat....ansamblul motor nu il poti forta ca nu ai piese sa-l schimbi daca ti se strica ceva...

 

E adevarat,F1 este pe o cale gresita.Si "arhitectul" acestei directii e Bernie.Mare greseala.Si acum cand vede ca treaba o ia vertiginos in jos pentru ca sunt aceste fake racing,si pe deasupra o echipa domina grav cursele,el ce face?Renunta la ele?NUU,el incearca sa dea avantaj altei echipe (RB) prin maximizarea aerodinamicii.

A cedat presiunilor constructorilor si a introdus aceste 1.6hybrid,iar acum cedeaza presiunilor RB gaseste o solutie gresita zic eu : da drumul la aero.Pai degeaba face masini cu 5s/tur mai rapide daca el vor fi rapide doar in Q2.Ca in rest tre sa faca management.Si pe partea ailalta,daca dezvoltarea motoarelor aduce beneficii si in viata reala,pai dezvoltarea aero nu are nici o conotatie pt noi.

 

Bernie si F1 abordeaza problema gresit : ar trebui sa identifice radacina problemelor si acolo sa taie.Radacina problemelor care este?

Nu trebuie sa fii ing sau pilot sa iti dai seama,tre sa gandesti putin.Si daca nu gandesti,uite,iti spune Alonso : toate problemele in F1 vin de la "saving".Si as mai adauga eu aici imixtiunea grava a echipei in pilotarea masinii in timpul cursei.

 

Solutiile sunt simple as zice eu si nu comporta mari schimbari sau fonduri :

 

1.Eliminarea gumelor care se degradeaza,Pirelli poate sa faca si gume normale,au spus ca li s-a cerut expres inca din 2009 sa faca gume cu degradare rapida

2.eEliminarea limitei de 100kg de benzina/cursa (care mi se pare copilareasca,aleatoare si prosteasca pentru ca sunt unele circuite cu consum mare,altele cu consum mic,nu poti pune asa - 100 kg,e hilar).E adevarat ca aceasta regula a impulsionat constructorii sa studieze cresterea randamentului motoarelor facand salturi de la 33% in 2013 pana la 55% anul trecut,ceea ce e enorm.Dar cred aceasta crestere s-ar mentine si cu eliminarea acelei limite.

Numai ca aici ar trebui mentinuta limita de debit maxim si in continuare interzise alimentarile in cursa.

3.Ridicarea capacitatii motoarelor la 2000cc.Mi se pare putin acel 1.6,totusi suntem la curse de varf,nu la super 1600 la raliuri de amatori.Cu motoare de 2000 cred ca am avea niste motoare "scarry fast".Boost-ul pe turbo insa nu ar putea creste periculos de mult ca in anii '80 datorita limitarilor de debit de gaz,mai pe scurt,degeaba bagi aer daca nu ai benzina.

4.Eliminarea "fiabilitatii" - un motor/weekend de curse mi se pare in regula.Fiabilitatea asta duce la "saving" la fiecare cursa.Nu din cauza asta se cheltuie multi bani,ca trebuie ei sa schimbe cate o piesa,cei mai multi bani se papa pe aero si pe r&d.

5.Eliminarea titaniului si a altor materiale "exotice" gen inconel din executia motoarelor.Desi beneficiile aduse de aceste materiale sunt clare (repet,un motor din era V10-3000 ajunsese sa aiba sub 90kg),e foarte scump de lucrat cu ele si se escaladeaza costurile.CF insa nu poate fi eliminat,acela e materialul viitorului.

6.Mentinerea restrictiilor aero si a restrictiilor privind testele in tunel,aero mananca cei mai multi bani si are cele mai putine aplicatii pe strada.

 

7.Eliminarea comunicatiilor de orice fel in timpul cursei intre masina si boxe.Asta zic eu ca e regula de aur.Pilotul trebuie sa conduca masina "singur si neajutat",nu ghidat la mm de catre pitwall.Asta inseamna si telemetrie si comm. radio,ca la motogp,sa-l semnalizeze cu panouri,oldschool.

 

Zic eu ca astfel ar veni spectacolul inapoi in F1.Pentru ca daca pilotii au ajuns sa nu mai gaseasca placere in a concura e grav,de noi spectatorii ce sa mai zicem...

Iar americanii,noii patroni,nu au in plan o schimbare a F1,dupa declaratiile lor ei cauta sponsori,incearca sa reintroduca ppw,mai pe scurt ei vor sa faca bani din F1.Nu sa revigoreze sportul.

Dar nu inteleg inca o chestie clara : ca sa faci bani din acest sport,el trebuie sa fie spectaculos.Si nu poate fi spectaculos mentinand starea actuala de fapt.

Dar in tot raul e si un bine,cred si sper ca vor debarca fosila,pe Bernie.

Editat de Method
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

din pacate a apus era motoarelor de 3000-3500cmc in V10 sau V12

au ramas partaitoarele astea de 1600, normal ca a scazut si spectacolul

si vorba aia, daca acum in F1 ''saving'' e atributul principal, atunci s-a dus totul pe apa sambetei!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cine a fost la o cursa F1 in epoca motoarelor aspirate stie ca sunetul facea toti banii. Ti se facea parul maciuca la start cand urlau 22 de motoare turate.

Downsizing + turbo e tendinta generala, iar sunetul e de tot rahanul, deci s-a dus 1/2 din spectacol din prima.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

sunetul e de tot rahanul, deci s-a dus 1/2 din spectacol din prima.

Daca ai avea 3-4 piloti care sa se bata roata-la-roata juma' de cursa pentru locul 1 te-ar cam durea in fundul palariei ca nu suna alea "bine".

Problema nu e turbo+motor mic (a mai existat o perioada in copilaria GP-urilor pre-F1 in care regulamentul tehnic permitea fie motor turbo de 1500 fie aspirat de 4500) ci faptul ca este evitata lupta sportiva din considerente "contabile" (economie gume, carburant, etc.). DIn pacate tendinta se transmite si catre categoriile inferioare (F2, F3) in care cistiga de obicei cel care salveaza guma cel mai bine, nu cel care piloteaza cel mai rapid/spectaculos.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La punctul 7, nu crezi ca masinile au atata tehnologie incat e loterie sa lasi pilotul singur? Adica cred ca ar depinde foarte mult de noroc, s-a vazut si anul acesta cand Hamilton nu putea fi competitiv din cauza setarilor eronate, sau ceva de genul.

Da si nu.Normal ca sistemul actual da mai mult randament ca si rezultate in cursa.Adica acel colectiv de ingineri de la fata locului cu laptopurile in fata care analizeaza necontenti situatia in cursa,parametrii masinii etc vor lua decizii mai bune si vor indruma pilotul spre un parcurs mai bun al cursei decat ar face-o el de capul sau.Da,ce se intampla e solutia logica,acest sistem de lucru e facut de niste oameni extrem de inteligenti si bine pregatiti.

Dar intrebarea cu care vin eu : cui foloseste aceasta ???Vorbesc,cu ce ma incanta pe mine,consumatorul de F1 de pe canapea sau pe cel care mere la track ca ala face un management bun al cursei ajutat de echipa si iese pe 6 in loc de 8?Aici e greseala lui Bernie.

 

Ce spun eu e ca Bernie ar trebui sa-i impiedice sa aplice aceste solutii de lucru in echipa,ele sunt juste dpdv al echipelor (tot timpul un colectiv de ing cu toate datele in fata si judecand la rece de la boxe va lua decizii mult mai bune decat un pilot,chiar si foarte experimentat,aflat pe circuit in focul luptei si cu date limitate),dar nu sunt juste dpdv al regulamentului,al spectacolului si al spiritului F1.

Pai cum piloteaza el neajutat,daca aia de la boxe ii spun pe ce curbe sa forteze,cand i se supraincalzeste o frana sau etc?Pilotul a ajuns un mecanic glorificat,pur si simplu o persoana (foarte bine pregatita) care apasa pe niste manete si actioneaza niste comenzi ca sa faca ce ii spun inginerii care gandesc cursa.Nu se poate asa.

Ia lasa pilotul singur sa judece,sa simta masina si sa ia decizii de capul lui.Bune,rele,asta e.Ar aduce spectacolul si neprevazutul in curse.

Normal ca nu ar lua decizii la fel de bune ca echipa,dar acolo s-ar vedea diferenta de potential.Pana la urma asta vrem sa vedem : pilotii la treaba intrecandu-se unul cu altul,nu vrem sa vedem care echipa de ingineri a invatat mai mult in facultate.

 

 

Cine a fost la o cursa F1 in epoca motoarelor aspirate stie ca sunetul facea toti banii. Ti se facea parul maciuca la start cand urlau 22 de motoare turate.

Downsizing + turbo e tendinta generala, iar sunetul e de tot rahanul, deci s-a dus 1/2 din spectacol din prima.

True.

De prin era Schumacher s-a cam taiat spectacolul,tocmai pentru ca acesta si echipa lui au explorat si au folosit absolut toate mijloacele tehnice de a castiga,asta incluzand in primul rand niste strategii de cursa ff destepte.

Dar lumea mergea intradevar si a continuat sa mearga la circuite pentru acel feeling care ti-l dadeau masinile de F1 care trec tipand pe langa tine.Era ceva monstruos,sunetul era un spectacol in sine.E foarte adevarat ce ai spus.

 

Acum a disparut si asta,e adevarat ce zice si colegul,daca am avea spectacol efectiv pe circuit nu ar conta asa de mult sunetul,dar nu e cazul la F1.

Intr-adevar a mai fost o perioada pe la jum anilor 80 cand existau motoare 1.5 turbo,dar atunci aveam strategii aproape inexistente (Prost mai incerca el tot felul de scheme) si niste piloti incredibili care faceau diferenta.Si nu trebuia sa save nimic : nici gume nici fuel nici piese,forja si atat.Mare diferenta.

 

Daca ai avea 3-4 piloti care sa se bata roata-la-roata juma' de cursa pentru locul 1 te-ar cam durea in fundul palariei ca nu suna alea "bine".

Problema nu e turbo+motor mic (a mai existat o perioada in copilaria GP-urilor pre-F1 in care regulamentul tehnic permitea fie motor turbo de 1500 fie aspirat de 4500) ci faptul ca este evitata lupta sportiva din considerente "contabile" (economie gume, carburant, etc.). DIn pacate tendinta se transmite si catre categoriile inferioare (F2, F3) in care cistiga de obicei cel care salveaza guma cel mai bine, nu cel care piloteaza cel mai rapid/spectaculos.

Dupa cum am zis mai sus,si sunetul e o problema pentu ca sunetul era un spectacol in sine.Multa lume merea la circuit doar pt sunet.Nu mai e cazul.

 

Greseala e a lui Bernie care a cedat in fata marilor constructori pe de o parte cu motoarele turbo (de inteles as spune eu),iar pe de alta parte cu cele 100kg fuel/cursa (asta nu e de inteles pentru ca asta duce la saving).Asta e tot o regula impinsa de constructori pentru a folosi F1 ca un laborator de cercetare si a imbunatati randamentul motoarelor.Nu aduce nici un beneficiu spectacolului,ci doar constructorilor de masini.

Iarasi,fast-degrading tyres...cea mai mare prostie ever.A fost putin spectaculos vreun an atunci la inceput pana au inteles baietii cum sta treaba cu degradaea.Dupa aia le-a dat RB mucul 4 ani la rand pe baza de gume,acum o da AMG,nu vad unde e spectacolul si smecheria in aceste gume.Nu vad plusul.Numa minusuri in sensul ca toata lumea face tyre management 90% din cursa.A se citi merg finutz sa nu rupa gumele.Mare prostie.Ar trebui scoase maine.

 

Pai nu mai ai cum mere nici in competitiile-suport,daca iti dau gume din alea.Hai sa-ti zic ceva : e o mare problema cu gumele alea,noi nu prea intelegem decat la suprafata.Au zis-o atunci la inceput toti,dar nu i-a luat nimeni in seama.

Problema e ca daca fortezi la limita masinii,le ia draq rapid.Rapid insemnand 5-6 tururi.De Maldonado faceau misto ca se mai enerva si facea fastest lap si dupa aia intra cu 6-7 tururi mai repede la boxe sa schimbe ca se duceau draq gumele cand merea tare.Deci tot timpul tre sa meri la 80% ca altfel e bai mare.Iarasi,Lotherer,care e un pilot dat draq,acum vreun an cand a venit din anduranta si a facut la primul contact cu o masina de F1 un timp cu 1s/tur mai rapid decat colegul Ericsson,a zis ca gumele astea strica tot.

 

Reteta succesului F1 e simpla - trebuie limitat aero si eliminate din ecuatie gumele,gazul,si piesele.Adica trebuie eliminat saving-ul.

Da-le inapoi forta,puterea.

Pentru ca si acum masinile astea au forta,dar nu o pot descatusa.Pur si simplu merg la 70-80%,nu se poate altfel.

Cel mai bine s-a vazut la Singapore :

- in calificari timpi de 1.42

- in cursa pe final (deci cu rez gol) : 1.47.Si asta a fost un varf,pentru ca real toata lumea merea la 1.48-1.49,chiar 1.50.

Pai e diferenta de 6s/tur.Ceea ce e monstruos.E diferenta dintre F1 si GP2.

Ar fi niste curse f spectaculoase cu niste masini f rapide daca ar fi lasate sa mearga "la adevarata valoare",dar poti?Nu poti ca ramai in pana prostului ca termini benzina,rupi gumele de tre sa meri la boxe la fiecare 7-8 tururi si rupi motorul de schimbi unul pe cursa.

Efectiv nu sunt lasati.Aici e problema.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu poti ca ramai in pana prostului ca termini benzina,rupi gumele de tre sa meri la boxe la fiecare 7-8 tururi si rupi motorul de schimbi unul pe cursa.

Da, totul ar trebui sa se intoarca in mina si creierul pilotului: benzina, cauciucuri, gestionarea motorului pentru O CURSA, apoi sa-l ia dracu', vorba lui il'Commendatore don Enzo.

 

Eu am prins gustul F1 in anii '90 cind a inceput sa transmita TVR-ul aceasta competitie si nu pot sa uit suspansul si thrill-ul acelei epoci: unu' le dadea mucu pe liniile drepte, dar spargea motorul, altul rupea pe curbe dar schimba 3 rinduri de caucioace, altu' raminea in pana de benzina in ultimul viraj al ultimului tur fiind capul cursei si termina pe 6 impingind troaca ... vremuri eroice, pana mea. Erau piloti "fierbinti" care ardeau masina, pista si partenerul de concurs, erau altii "reci" care duceau cu un rind de gume si rezervor umplut la limita inferioara pina pe podium ... era frumos, era emotie, era intr-adevar nec-plus-ultra al curselor de automobile. Cu exceptia anului in care Williams-Renault a pus pe masina suspensia activa a fost bataie in lege; chiar si in sezonul ala se paruiau grav pentru locul al 3-lea (tot ce mai raminea disponibil dupa anglo-francezi).

 

Da, Schumacher+Todt+Brown au dus competitia in era calculului pragmatic (nu ca n-ar fi incercat si altii), de prea multe ori Michael a cistigat la boxe ... dar chiar si atunci erau acele clipe de magie cu Brown la microfon: "Michael, try to push +0.5s for the next 3 laps, then box" si marele neamt baga la pedala de-l luau dracii de fier. Pentru mine, ca si fan convertit din hater (l-am urit cu patima in perioada Benetton) alea erau momentele de climax ale unei curse care de fapt era cistigata "de la cabine" cum se zice in fotbal, prin suprematie tehnica, pilotaj si management de cursa.

 

Sper totusi ca cineva o sa reuseasca sa readuca sportul acesta acolo unde trebuie sa fie, choix-a-la-creme-ul sporturilor cu motor.

Editat de FLEX
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...