Sari la conținut

Formula 1


Jorge Lorenzo

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 6,7k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

A fost aproape...

Surprinzator cat de cuminte a fost Verstappen. Probabil s-a temut ca va fi suspendat sau penalizat mai drastic daca o comite din nou.

Hamilton, nu stiu ce sa cred. Dupa schimb, ori i-a fost frica, ori s-a jucat Ricciardo cu el, la fel ca Vettel cu Bottas in fata. Cum se apropia si credeam ca urmeaza ceva interesant, cum se ducea cel din fata din nou...

Max a mers inteligent pt prima data anul asta.A fost agresiv cu Bottas pe primele 2 curbe dar nu mai mult decat trebuie insa Bottas (ciudat) a avut oo si nu a dat inapoi nici macar 1mm,iar drept urmare agresivitatea lui Verst a fost in van.Insa foarte bine pt amandoi - unul a atacat precum si trebuia iar celalalt nu a cedat.In rest s-a vazut ca a avut pace mai bun decat Ricci.Ricci a fost la un moment dat la vreo 2s de el si ma gandeam ca iar ajunge sa se bata cu el,dar nu a fost cazul,Verst a marit ritmul si dus a fost.

Hamilton,am intuit bine,a avut probleme cu motorul - Hamilton ‘super-grateful’ to finish P5 after engine woes

Ricci nu s-a jucat cu el,Ricci a declarat ca e f happy ca a reusit sa il depaseasca si mai apoi sa nu fie depasit pe final inapoi,atunci cand i-a dat blana la motor (pentru ca temp scazuse si motorul respectiv va fi schimbat pt ca a ajuns la sf ciclului de viata).Ricci a avut mare noroc cu intarzitii pe care i-a prins si care i-au dat si lui DRS ca altfel era nasol,nu cred ca ar fi putut sa se apere atatea tururi el singur impotriva lui Ham.

 

Au spus ceva interesant si comentatorii nostri : cum ca in urma analizelor de sunet motorul lui Bottas a fost cel mai puternic,Ham era cu vreo 12 cai mai slab,Ferrari si ei tot pe acolo parca,iar Renault cu vreo 27 mai slab...desigur calculatii empirice conform decibelilor emisi de fiecare,dar totusi asa ca sa ne facem o idee...

in alta ordine de idei, pirelli pot sa suga p**a, nu mai concuram, avem grija de pneuri...

Nuuu,nu e vina lui Pirelli,e a lui Ross Brawn acum.Pt ca el stie foarte clar care sunt problemele si nu le remediaza,nu e ca si cum tehnical director ar fi neica nimeni,nu - RB mananca pe paine F1.

Pirelli a fost solicitata in trecut (de catre Bernie desigur :moron: ) sa faca gume fast degrading si de aici penibilitatile acelea cand pilotii efectiv nu puteau forta,acum oricum treaba s-a remediat major fata de anii trecuti (dupa ce Liberty a cerut eliminarea acestei porcariii odata cu bigger tyres si bigger cars,etc),au spus si pilotii ca gumele actuale sunt de nota 20 pe langa cele din anii trecuti.Vet pe hypersoftul ala roz 36 de tururi parca?Na,alea daca erau fast degrading in 36 de tururi mergea pe jante musiu,deci gumele acum chiar rezista.

Problema nu (mai) sunt gumele - acum au ramas problemele inerente din 2014 : consumul de carburant - nu poti sa duci motorul in mapa cea mai agresiva pt ca va papa prea mult si nu vei putea termina cursa,si desigur - fiabilitatea.Porcaria aia ca trebuie sa reziste motoarele 365 de mii de curse,si atunci toata lumea oblojeste motoarele pe cat se poate pt ca respectivul motor tre sa duca 7 curse.

Aici ar trebui schimbata treaba pt ca pilotii sa poata forta pe toata durata cursei : gaz la discretie (sau oricum cu 20-25kg in plus fata de acum) si un motor pe weekend.Si atunci sa te tii...

De aia Ham a mers slab 90% din cursa,de aia probabil Ricci a mers si el slab fata de Verst pt ca are motorul facut din bucati tocmai pt ca au cedat multe piese la el si le-au tot peticit rectificat whatever special pt a-l duce si cursa asta si a nu lua penalitati daca schimba motorul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

gumele is bune calitativ... sau nush cum altcumva sa-i zic, adica pirelli parca mereu a dat-o de gard, acu in canada ca hyperu duce 10-12 tururi si pierde 1 sec pe tur, si face omu 26 de tururi si pierdea 0.5-0.6 pe tur... cu supersoftu la fel... (n-am auzit nimic dupa cursa de grosjean a iesit tot cu super cu care facuse parca 48 de tururi si pentru ultimele 20) nu, ce nu-mi place la pneuri ii "plaja de temperatura optima", la supersoft parca e de 10 grade, intre 125 si 135 sau ceva pe-acolo... noah succes sa reusesti sa te apropii de cel din fata si sa-l depasesti cu drs-u intr-un tur... n-ai reusit, ghinion, stai 5 tururi mai in spate si racoreste-te... (sau incalzeste-te)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Red Bull to announce Honda deal

Se risca.Rau.Se bazeaza probabil pe faptul ca Honda e Honda si ca se vor scoate mgu-h din 2019 adica fix calcaiul lui Ahile la Honda.

Se prea poate ca pana la urma sa le iasa,insa nu in viitorul apropiat.cu Renault intradevar insa nu le va iesi never.

Nu e rea ideea,e riscanta.Pana acum Honda ne-a aratat doar minusuri.Insa nu risti nu castigi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu astia alimentau pe vremuri in cursa benzina cu alice de Pb? Ca sa le iasa greutatea la cantarul final, altfel mergeau mai usori toata cursa. Pana i-au prins si au plecat pe usa din dos. Acum le da RedBull haaaripi :P

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu astia alimentau pe vremuri in cursa benzina cu alice de Pb? Ca sa le iasa greutatea la cantarul final, altfel mergeau mai usori toata cursa. Pana i-au prins si au plecat pe usa din dos. Acum le da RedBull haaaripi

Stiu ca mai demult parca pe la sf anilor 2000 aveau un compartiment separat de rezervor in care bagau benzina si ei mergeau sub greutate toata cursa si apoi la sfarsit pe ultima alimentare bagau benzina in acel compartiment pt a iesi peste limita minima admisa de kg.

Nu faceau mare branza ca performante si oricum i-au prins :bounce:

cam nasol pentru Verstappen, ca oricum Ricci se cara...

mda mi se rupe...sufletul pt wonderboy,bine ca se cara Ricci,speram ca la Ferrari sa reinoade echipa de aur RB/2014 :P

2-3 ani nu vor face mare branza RB-Honda oricum,cu toata eliminarea mgu-h cu dedicatie pt Honda.

McLaren - Honda = Ducati - Lorenzo

Ar fi vrut McLaren sa ia 2 victorii cu Honda cum a luat Lorenzo cu Ducati...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Stiu ca mai demult parca pe la sf anilor 2000 aveau un compartiment separat de rezervor in care bagau benzina si ei mergeau sub greutate toata cursa si apoi la sfarsit pe ultima alimentare bagau benzina in acel compartiment pt a iesi peste limita minima admisa de kg.

Nu faceau mare branza ca performante si oricum i-au prins :bounce:

mda mi se rupe...sufletul pt wonderboy,bine ca se cara Ricci,speram ca la Ferrari sa reinoade echipa de aur RB/2014 :P

2-3 ani nu vor face mare branza RB-Honda oricum,cu toata eliminarea mgu-h cu dedicatie pt Honda.

Ar fi vrut McLaren sa ia 2 victorii cu Honda cum a luat Lorenzo cu Ducati...

Vestile sunt ca Ferrari l-ar dori pe LeClerc in locul lui Kimi

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Astea sunt povesti...echipele mari nu aduc piloti cu cashu la gura la ei pt ca aia fac prostii si le pierd puncte.

Singura exceptie a fost Hamilton in 2007 care le.a pierdut campionatul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Deci cea mai boring cursa de departe pe anul asta.

Noroc cu Vettel ca o umplu de sange in turul 1 : a plecat bine dar in loc sa vina spre Bottas el s-a bagat ca tartanul in cwru lui Ham si pana la urma a trebuit sa ia piciorul din gaz; ba mai mult,nici nu s-a pozitionat cum trebuie desi Bottas i-a lasat destul loc zic eu si in lateral si pe curba la intrare dar el pozitionandu-se prea pe interior nu a putut executa franarea si poc.

Nu stiu ce potential ar fi avut Ferrari oricum pe acest circuit de putere,dar pilotii Ferrari cei mai slabi.Nu stiu,de fiecare data cand se pune presiune pe el,Vettel o zbarceste.Kimi pe partea ailalta face 3 curse slabe si una stelara.Noapte-n Cuba,Hamilton efectiv nu are cu cine se lupta la campionat,si desi e un manelist penibil (i-au filmat tatuajul cu 44 de dupa ureche si o coada de paun sau ceva tatuata pe gat,deci ma doare mintea),in schimb e un pilot exemplar si total superior lui Vettel.Chiar merita acest titlu,pe care il va lua fluierand.

Pacat de oamenii aia de la Ferrari care in 2018 chiar au aliniat o masina competitiva.Nu stiu,sper sa il ia pe Ricci de la anul poate asa vor avea si ei un pilot.

Foarte bun Verst,nu am ce zice.

Ocon dadu cu mucii in fasole,a maturat pe franare tot circuitul si s-a bagat in fata lui Gasly care efectiv nu a avut ce sa mai faca,pacat de amandoi.

Leclerc iar lua 1 punct.Merge plugul.

Dar per total,am luat somn de multe ori,slaba slaba cursa.Circuit de teste si se vede.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vettel blameaza faptul ca n-a avut apasare pe fata ca s-a baga prea aproape de Ham si de aia a ratat franarea.E logic ce zice el insa tot vina lui e,si recunoaste si el asta,a spus ca s-a dus dupa cursa la Bottas si si-a cerut scuze.

 

In alta ordine de idei eu nu pricep cum draq vor astia sa imbunatateasca depasirile samd daca ei iau cu o mana din aero dar dau pe partea ailalta cu 2 - link

Chiar daca interzic endplates si dirijaoarele acelea mici devortex de pe aripi,creste dimensiunea aripii fata si a aripii spate considerabil.Aripa fata creste cu 20cm latime si 2cm inaltime ceea ce e enorm si va fi "wider,deeper and taller".Va acoperi total gumele care in momentul de fata strica curgerea aero pe masina.La fel eleronul spate se mareste cu 10cm in lungime si 2cm inaltime.

E cu dedicatie RB-Honda.Problema e insa ca la ce gume si ce downforce ii lasa sa aibe,nu va face fata motorul pt a pune toata apasarea de care e capabila masina.Vor mere iarasi pe multe circuite in echipare "low downforce",iar fara mult-hulitul mgu-h care elimina lagul si avea o recuperare insemnata de energie (au voie recuperare nelimitata cu el) vor trebui sa gaseacca alte metode in sensul arderii de combustibil pe evacuare dupa cum s-a exprimat un ing de la AMG,ceea ce nu e foarte high-tech.Probabil asta au vrut si cei de la Liberty sa faca "poc-poc" si sa scoata flacari masinile dar cred ca nu va fi chiar asa cum se asteapta ei avand in vedere cat de pretios e combustibilul,nu cred ca va trece mult timp pana vor gasi un gimmick inginerii.

Mi se par prostesti regulile din 2019 si nu cred ca vor imbunatati in nici un caz spectacolul.

Daca vroiau ca pilotii sa forteze tot timpul,trebuiau sa lase combustibilul la discretie si motoarele 1 pe cursa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dar e mai simplu să fim răi ;)

am tras o paralela doar prin prisma faptului ca amandoi sunt spanioli, sunt ambii piloti buni, doar ca n-au fost norocosi in ultimii 10+ ani....

» Post actualizat in 28 Jun 2018 16:20

_

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tocmai datorita chinurilor la care erau supusi pilotii.FIA a spus ca va cantari din 2019 doar masina.

mmnu, nu prea....

in continuare va fi limita de greutate pilot + masina, va mai creste cu 6 kile, deci va fi de 740kg

dar va mai interveni o chestie, adica pilotul cu scaunul va trebui sa aibe 80 de kile!!

deci daca esti un jocheu de 45 de kile, va trebui sa ai un scaun greu de 35 de kile!!

toate astea pentru a proteja sanatatea ''chilotilor'' sa nu slabeasca prea tare sau sa nu se deshidrateze....

 

https://www.autosport.com/f1/news/133983/fia-working-on-f1-driver-weight-limit-for-2019

Editat de apriliacluj
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am zis si pe topicul de gp,mi se pare o prostie imensa.In prealabil spusesera ca vor scoate greutatea pilotilor din ecuatia masinii,ceea ce mi se parea o decizie de bun simt.Acum au facut un cacao flaushat.Nu vad rostul.

 

Dupa ce pe Paul Ricard a venit cu motorul acela care a rupt concurenta,acum in Austria AMG vine si cu pachetul aero ca sa se "asorteze".Astfel avem :

Sidepods Ferrari style

f1-austrian-gp-2018-mercedes-amg-f1-w09-

 

Oglinzi marite pt vizibilitate si suporti pt ele ca sa nu vibreze (a se citi ne-am dat seama ca oglinzile si suportii se pot folosi foarte bine pt a canaliza fluxul de aer inspre eleronul spate) :

f1-austrian-gp-2018-mercedes-amg-f1-w09-

 

rear wing cu decupaje accentuate pt mai mult downforce,ideea McLaren parca :

f1-austrian-gp-2018-mercedes-amg-f1-w09-

 

...si o mica aripioara pe butucul fata tot pt canalizarea aerului :

084018MERCEDESW09FRONTBRAKEFINSFRANCECOM

Dumnezeu sa ii ajute pe concurenti.Ca e deranj mare.Pregatiti-va pt ranjetele pline de mandrie ale lui Totto si pt #godbless.

Chestia "haioasa" e ca aceasta suprematie nu se va termina din 2019 sau din 2021 odata cu marirea aripilor si desfintarea mgu-h precum ar crede unii....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pfff, ce cursa misto! Mai disputata decat motogp :P

Nu stiu cine a fost "vocea a 2-a" pe erdeesh dar a tinut-o intruna cu "diares", probabil avea pantecaritza :D

Marketingul si-a facut efectul, maine la prima ora merg in showroom sa-mi comand un mercedes, neaparat din ala echipat cu motor renault! Dupa prestatia de azi cred ca un discount de 99% ar fi realist :crack:

Editat de john17
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acuma am vazut si eu cursa in reluare pt ca deh,fiind un circuit eminamente de motor am crezut ca AMG vor rupe tot.S-au rupt pe ei din cate se pare.Oricum e ceva accidental,pun pariu ca nu se va mai intampla de-a lungul anului,asa ca s-o savuram pe asta :bounce:

Pfff, ce cursa misto! Mai disputata decat motogp
Nu stiu cine a fost "vocea a 2-a" pe erdeesh dar a tinut-o intruna cu "diares"

Eee,lasa ca la motogp a fost o super cursa,nu se poate compara.

Mai vocea a 2a de la digi e un pilot,nu am fost atent care dar mi se pare foarte profi,adica intelegea ce se intampla si de ce se intampla si mai ales exact in momentul cand se intampla pe circuit.Pt ca in general asta e problema comentatorilor nostri : ei citesc tot felul de materiale si barfe in timpul cursei si nu sunt deloc atenti la ce se intampla pe circuit,unde cateodata lucrurile se succed foarte repede,si bat campii cu gratie ca de abia dupa aia sa isi dea seama de faza,cand deja a trecut pe langa ei.

Baiatul asta a inteles de exemplu faptul ca echipa lui Ham a facut o greseala foarte mare prin faptul ca nu l-a chemat la boxe pe VSC asa cum au fost chemati toti ceilalti.Si a inteles-o pe loc.Se vede ca e pilot ca a fost pe circuit si ca intelege ce fac aia acolo.Si,spre deosebire de Muresan sau care era la motogp,asta e si elocvent,are dictie buna se exprima inteligibil si la obiect.O mai avea si scapari,dar per total ff bine,e o premiera in randul comentatorilor nostri de motorsport,ce sa zic,sper sa mai revina si la celelalte curse.

 

Cursa animata,mi-a placut Kimi ca a facut la start ceea ce trebuia sa faca Vettel la cursa trecuta.Vettel a fost ghips ca de obicei,noroc cu imprejurarile.Verst a luat o victorie meritata,dar prea multe abandonuri tehnice.

Cel putin teoretic cursa pt campionat e relansata.Practic insa,la ce diferenta de valoare e intre cei 2 piloti pretendenti si la ce monstru de masina are Mercedes,pai Vettel nu are nici o sansa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   1 membru


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...