Sari la conținut

Formula 1


Jorge Lorenzo

Postări Recomandate

Ei au promovat regulile 2019 zicand ca vor incuraja depasirile.Tu zici ca nu.Ok,si eu zic ca tine ca nu,dar oficialii zic ca astfel depasirile vor fi mai facile,ceea ce mie mi se pare o prostie.Orice gain pe aero - si eu spun ca o aripa cu 20cm mai mare pe fata dar si pe spate e un gain indiferent de faptul ca limiteaza complexitatea - va "descuraja" depasirile.

Aia cu numarul suprafetelor distincte nu am vazut-o,dar daca zici te cred pe cuvant.

Da,drs se va putea deschide mai mult,iar aripa spate va fi si ea mai lunga.Deci probabil au dreptate,vor fi mai multe depasiri,dar uita sa spuna ca vor fi mai multe depasiri cu drs la sf liniei drepte si nu depasiri 4real :crack:

Pe mine ma deranjeaza ca scot mgu-h care era o bijuterie a tehnicii.

 

Din nou oficialii subestimeaza capacitatile inginerilor de la echipe si faptul ca acestia iarasi vor gasi brese in regulament.Si subestimeaza inginerii de la AMG sperand ca daca scot mgu-h vor egaliza motoarele.Copilaresc rationalmentul.Vom vedea.


» Post actualizat in 02 Aug 2018 22:09

...si ceva interesant - mecanicii de la un schimb :

38424408_2342010055862968_80910976941702

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 6,7k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ei au promovat regulile 2019 zicand ca vor incuraja depasirile.Tu zici ca nu.

 

Interpretezi greșit, nu am spus asta. Unul dintre scopurile modificărilor pentru 2019 este facilitarea depășirilor - nu și unicul. Iar modificările aduse aripii față nu sunt în acest sens.

 

Aripa față a devenit o gaură neagră care înghite foarte mulți bani. Echipele mari aduc evoluții pe partea asta cam o dată la două curse.

» Post actualizat in 03 Aug 2018 11:42

 

BOMBSHELL: Ricci pleacă de la RedBull. Cel mai probabil la Renault. Va fi înlocuit de Sainz sau Gasly. Cunoscându-l pe Marko, aș zice că Gasly are prima șansă ^^)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Renault. Lângă Hülkenberg. Urmează să se facă anunțul oficial aici.


» Post actualizat in 03 Aug 2018 11:57

Imagine Fernando Alonso's current mood.

A seat at Red Bull is available.

But they drive with a Honda engine next year.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ahahha go Alonso go

» Post actualizat in 03 Aug 2018 21:40

...meanwhile in the real world :

Screenshot_2018-08-04_Facebook.png

Logo'ul lor e atat de prost incat il mai au si altii

:lool:

» Post actualizat in 04 Aug 2018 03:53

.....si un articol foarte interesant despre ultimul upgrade de engine Ferrari

Acest upgrade l-a facut pe Wolff sa spuna ca Ferrari au un avantaj de juma de sec pe liniile drepte.DAR,cf datelor gps,Ferrari nu are avantajul unde s-ar fi asteptat toata lumea ca urmare a unui upgrade pe motor - pe acceleratie,ci pe ultima jumatate a liniei drepte :

“Clearly we are scratching our heads,” Cyril Abiteboul told Autosport, “because we look in particular at the GPS profile, and we see indeed that it’s really strange what they are doing. But doing something strange doesn’t mean that it’s illegal.” In theory, the energy should be used at the start of the acceleration phase on the straight. In order to set quicker lap times, it is crucial to produce strong bursts indeed.

“A mathematical analysis shows that you need maximum energy at the start of the acceleration phase so you can reach the highest speed as fast as possible. Therefore, we supply the driver with a lot of energy for the initial burst, even if this results in a small loss thereafter. That’s why, when we look to manage the energy efficiently, the driver is asked to lift and coast or we decide to cut the MGU-K at the end of the straight.”

Except that the Ferrari seems to enjoy a second burst, at the end of the straight line…

...it is rumoured in the paddock that a recent development would allow this split configuration to deploy energy and to simultaneously harvest. According to Mark Hughes from Motorsport Magazine, one of the two batteries could send electrical energy to the MGU-K while the other would harvest from the MGU-H.

 

Mai pe scurt "capetele luminate" implica faptul ca Ferrari,avand bateria impartita in 2 ba mai mult,din 2017 de cand au preluat de la AMG conceptul de split-turbo au posibilitatea cumva de a face harvest simultan cu deploy.

FIA a impus limite stricte de harvest si deploy - parca 4MJ pe tur harvest si 33s deploy si 160 de cai maximum power,DAR e o portita : mgu-h'ul pe care FIA doreste sa il scoata din 2019 nu este monitorizat pt ca,fiind noua,au incurajat dezvoltarea acestei piese,lasand unlimited harvest pe ea.Cu conditia ca in baterii sa nu intre mai mult de 4MJ.Ori cum Ferrari are 2 battery pack,se implica faptul ca au gasit o portita prin care doar unul sa fie monitorizat iar ei sa profite si sa aiba mai multa energie la indemana.

Bine,e rocket science,dar ce nu inteleg eu : probabil atat AMG cat si Ferrari au ajuns la exploatarea la maxim a energiei : maximum harvest de 4MJ si maximum deploy de 33s si 160 de cai.Iar daca ar face deploy cu mgu-k,cu electromotorul de pe cutie ca sa zic asa mai mult de 160 de cai sau 33s cred ca FIA ar vedea.

Deci de unde scot ei putere atunci?Si cum si cand o aplica?Numai prin mgu-h avand in vedere ca el nu e regulat?Sa ridice turbina in ture mult mai mari fara a ridica insa turele motorului cu ajutorul mgu-h?Asta intradevar ar insemna aer in plus,ceea ce innseamna putere in plus dar si combustibil in plus....au acest extra combustibil?Bine,ei stiu ca sunt deschizatori de drumuri cu Mahle si aprinderea aceea cu antecamera care simuleaza plasma jet pt a face o ardere cat mai uniforma ceea ce da un randament mai bun,dar chiar atat de departe sa fi ajuns incat sa aiba atata combustibil si energie electrica de rezerva?

Putere e clar insa ca au,fac ceva manevre in mod clar,iar hotul neprins e negustor cinstit.

Si e f mare pacat ca FIA scoate mgu-h de la anul,pentru ca sunt convins ca tehnologia din F1 transpusa in masini normale ar duce la un consum scazut cel putin la jumatate.

Nivelul de rafinare tehnica la care s-a ajuns ma lasa cu gura cascata.Acest lucru nu are cum sa nu fie benefic pe termen lung pentru noi,muritorii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mamaaa, ce lovitura!

In fata propriilor suporteri nemtzalaul abandoneaza si castiga Hamilton, care a plecat de pe 14!!

Basca trece si in fata in clasamentul general!

 

Nu am vazut decat finalul, cum a iesit ala afara?

Hamilton a mers asa bine?

 

Putin tarziu, dar merita vazut montajul: https://www.facebook.com/Formula1/videos/1116442271846087/

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Avem vreo sursă pentru asta?

Screenshot_2018-08-09_Formula_1_-_Page_1

...stiu ca am vb la momentul respectiv.Poti cauta mai multe ca sigur vei gasi desene articole etc.

Erau si niste animatii ale lui Piola care ne aratau foarte frumos conceptul lor de split turbo : nu e atat de inovativ ca al celor de la AMG (nu inteleg de ce nu l-au adoptat pe de-a'ntregul nu doar pe jumatate),Ferrari doar a despartit turbina in 2,adica a despartit compresorul de turbina si a pus intre ele mgu-h'ul beneficiind astfel finally de smecheria celor de la AMG de ambreiajul acela ce permite angrenarea doar a mgu-h de catre turbo pe scavenging sau doar a compresorului de catre mgu-h pe accel usurand astfel la jumatate munca mgu-h si in acelasi timp imbunatatind rata de recuperare a energiei.

Deci Ferrari au si ei split-turbo din 2017 dar cu o diferenta : in timp ce la AMG compresorul a fost mutat in fata reducand astfel f mult si traseul conductelor si lagul aferent,la Ferrari compresorul este inca asezat in spatele motorului cu conductele aferente lui desigur.Cel putin asa statea treaba pt 2017 care era o evolutie a 2016,poate in 2018 l-or fi schimbat imitand complet designul AMG,dar nu am vazut nimic in acest sens.

Solutia AMG ramane oricum groundbreaking...asteptam si pe strada smecheria asta incredibila.Vazuta acum treaba pare atat de simpla si de logica....dar probabil ne-am fi gandit 1000 de ani si nu veneam cu ideea asta.Din 2012 lucreaza la acest concept.Jos palaria.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

dar probabil ne-am fi gandit 1000 de ani si nu veneam cu ideea asta.Din 2012 lucreaza la acest concept.Jos palaria.

 

Unul care nu gandeste s-ar fi gandit si 2000 de ani, ideile astea sunt vechi dar problema costurilor si lipsa unei cereri pt aceste solutii au facut sa nu fie dezvoltate pana acum. Daca F1 ramaneau la motoarele aspirate nu s-ar fi aplicat nici pana astazi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Meh....ideea unui split turbo eu nu stiu sa fi existat vreodata pana la AMG.Nu am stat sa fac research dar m-as lansa sa afirm ca e perfect noua ideea.

Iar lipsa unei cereri....pai avand in vedere imensitatea de motoare turbo de pe piata,care deja cred ca depaseste covarsitor motoarele normal aspirate (turbo-diesel sau turbo benzina,nu conteaza),as zice ca e cerere imensa pt asa ceva.Cine nu ar vrea un turbo cu un traseu mult mai scurt si prin urmare cu un lag f mic?Sau daca se introduce si in tehnologia de strada acel motor electric numit in F1 mgu-h si care efectiv elimina lagul,cine nu ar vrea un turbo care sa raspunda ca un aspirat?cererea ar fi imensa.

Problema costurilor...au fost f mari costuri in concept,cercetare si transpunere in practica,fiabilitate,etc.Mercedes a depasit demult faza asta,pentru ei la ora actuala sa faca un split-turbo e super ieftin.

Intradevar daca F1 ar fi ramas la motoarele aspirate se cam batea pasul pe loc pentru ca se plafonasera.Asa,cu injectie directa,aceste turbine,baterii,mgu-h si mgu-k,acea aprindere dezvoltata de Mahle prin jet in loc de bujia normala,samd,tehnologia motoarelor a luat un avant si a ajuns in 4 ani la un nivel care pe strada i-ar fi luat 20 de ani poate sa-l atinga.


» Post actualizat in 15 Aug 2018 07:36
BREAKING: Alonso to step away from F1 at end of 2018
» Post actualizat in 16 Aug 2018 20:16

...si Sainz face o prostie

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

...stiu ca am vb la momentul respectiv.

 

Așa este, și cred că așa a și rămas: la nivel de zvon de pre-sezon 2017. Am scotocit internetul și nu am găsit nicio confirmare în acest sens. Singurii care au recunoscut oficial că au copiat conceptul Mercedes sunt cei de la Honda - tot în 2017.

 

la Ferrari compresorul este inca asezat in spatele motorului

 

Stai că nu pricep: dacă atât turbina cât și compresorul sunt pe aceeași parte a motorului, cum mai putem vorbi despre "split" turbo? Dacă o luăm așa, au folosit split turbo încă din 2014, când au pus MGU-H-ul între cele două componente.

 

F1-2015-Moteurs-Honda-4-comparaison-EN.j

 

 

 

Era McLaren sau back to ToroRosso. În cel mai bun caz.

 

McLaren trece printr-o criză dar are perspective de viitor. Sunt cea mai titrată echipă din F1 după Ferrari.

ToroRosso în schimb va fi tot timpul echipa B a celor de la RedBull.

 

Nu văd de ce este o prostie.

 

AMuS: la Monza vom avea ceva schimbări.

 

- Stroll la Force India (sau cum se va numi atunci)

- Kubica la Williams

- Ocon la McLaren.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Alonso se retrage la sfirsitul sezonului. Pentru un tip care l-a scos la pensie pe Michael, doar 2 titluri de campion mondial in atitia ani de curse este mult prea putin. Alegeri gresite si un pic de lacomie la bani. Pacat, putea fi un mare campion, linga Fangio, Lauda, Prost, Senna, Schumacher ...

Urmeaza in w/e Spa, cel mai frumos si teribil circuit din F1. Go (W)Max!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Stai că nu pricep: dacă atât turbina cât și compresorul sunt pe aceeași parte a motorului, cum mai putem vorbi despre "split" turbo? Dacă o luăm așa, au folosit split turbo încă din 2014, când au pus MGU-H-ul între cele două componente.

Din ce imi mai aduc eu aminte Ferrari,ca si Renault,aveau si ei turbina normala.AMG a fost singura care a "rupt" turbina in 2 cu mgu-h'ul acela cu ambreiaj samd.Ferrari au venit si ei cu smecheria cu mgu-h intre turbina si compresor la inceputul lui 2017,dar au ramas cu amandoua in spatele motorului.

 

Era McLaren sau back to ToroRosso. În cel mai bun caz.

 

McLaren trece printr-o criză dar are perspective de viitor. Sunt cea mai titrată echipă din F1 după Ferrari.

ToroRosso în schimb va fi tot timpul echipa B a celor de la RedBull.

 

Nu văd de ce este o prostie.

 

AMuS: la Monza vom avea ceva schimbări.

 

- Stroll la Force India (sau cum se va numi atunci)

- Kubica la Williams

- Ocon la McLaren.

Credeam ca Sainz va face ori o combinatie sa ramana la Renault,ori bump up la RBR.Mi se pare un pilot cu perspective ff bune.E adevarat ca intre TR si McLaren e si normal sa alegi pe cei din urma.

 

Bineinteles ca Stroll la FI...i-a luat ta-su loc la o echipa (williams),echipa e praf si acum s-a dus la alta mai buna,pe care a cumparat-o cu totul.2 idioti,si el si ta-su.Daca are impresia milionarul evreo-canadian ca banii compenseaza lipsa talentului,se insala amarnic.Cu bani o echipa ca FI e maximul ce poti atinge.Not enough.

Kubica saracul...nush ce ar putea face la ragalia aia de Williams.

Pacat de Ocon.Alt talent extraordinar care trebuie sa se dea la o parte pt ca vine un calcat de pusti cu bani...oare la anul are loc pe undeva?

 

....si fault masiv pt FI si tata Stroll : FI pierde toate punctele acumulate in sezon pt ca isi schimba numele.Eu zic ca e o decizie mai mult decat salutara si ca asta va preveni pe viitor asemenea falimentari si achizitii din incheietura ale echipelor de F1 de catre tot felul de smecheri.

Editat de Method
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Force India își schimbă numele în Racing Point Force India și primește o intrare nouă în campionat. A fost lucru asumat de către Stroll & Co. Oamenii chiar se bucură că au primit aviz pozitiv de la FIA să concureze la Spa (la un moment dat se temeau că vor sta pe bară în Belgia). Chiar dacă motorhome-ul lor despuiat de sponsori seamănă acum cu o casă de păpuși Barbie.

 

racefansdotnet-20180823-081804-5.jpg

 

Cu toate evenimentele astea, prelungirea contractului lui Kimi la Ferrari pt încă un an a cam trecut pe sub radar. Este doar o chestiune de timp până la oficializare. Leclerc va trebui să mai aștepte încă un an.

 

HAM și VET vor folosi noua specificație de motor Mercedes, respectiv Ferrari la Spa. Iar Hülkenberg și Bottas vor pleca din coada grilei pentru că penalizări tehnice.

 

Între timp, italienii scanează pista.

 

39976762_211909656346101_348242398112068 39991456_249175709267145_193156129254434


» Post actualizat in 24 Aug 2018 10:25

Noile jante spate la Mercedes, care ajută transferul caloric de la frâne la cauciuc:

 

DlWdC58WsAAwL4J.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

....si fault masiv pt FI si tata Stroll : FI pierde toate punctele acumulate in sezon pt ca isi schimba numele.Eu zic ca e o decizie mai mult decat salutara si ca asta va preveni pe viitor asemenea falimentari si achizitii din incheietura ale echipelor de F1 de catre tot felul de smecheri.

 

Dar raman cu banu' - nu vor pierde alocarea din buget - vreo 50 milioane

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Plictiseală de cursă. Dar măcar s-a ținut

 

Destul de impresionant avantajul Ferrari. Dacă nu vine Mercedes cu ceva magie în cursele următoare, campionatul e al lor de pierdut.

Ie of little faith :P

La Spa nu mere AMG bine.Bine ar fi sa fie cum zici tu dar personal ii dau sanse lui musiu Vettel sub 10%.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Spa e despre power. Circuit Mercedes. Au câștigat toate cursele din noua eră turbo, mai puțin 2014 când s-au acroșat HAM cu ROS. Urmează Monza (alt circuit de power) și Singapore unde n-au mers niciodată foarte bine. Dacă Ferrari n-o dau în bară cu strategia/fiabilitatea iar Vettel n-o bagă în zid/alte mașini, cred că peste 3 săptămâni campionatul va arăta mult mai strâns și mai interesant. Liuis știe asta, de aceea era cam supi pe podium. Nu pentru că ar fi terminat pe 2, ci pentru că știe ce curse urmează.

 

rmua8apadgi11.png

 

...Asta în cazul în care Sebică a băgat-o în zid o dată și a aruncat la coș o victorie la Baku. Cum zice Horner: "Hearing Lewis moaning about the Ferrari, I almost got my violin out".

 

Pentru prima dată din 2014 încoace, este destul de clar că, în medie, Mercedes nu (mai) au cea mai rapidă mașină.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Spa e despre power. Circuit Mercedes. Au câștigat toate cursele din noua eră turbo, mai puțin 2014 când s-au acroșat HAM cu ROS. Urmează Monza (alt circuit de power) și Singapore unde n-au mers niciodată foarte bine. Dacă Ferrari n-o dau în bară cu strategia/fiabilitatea iar Vettel n-o bagă în zid/alte mașini, cred că peste 3 săptămâni campionatul va arăta mult mai strâns și mai interesant. Liuis știe asta, de aceea era cam supi pe podium. Nu pentru că ar fi terminat pe 2, ci pentru că știe ce curse urmează.

 

Pentru prima dată din 2014 încoace, este destul de clar că, în medie, Mercedes nu (mai) au cea mai rapidă mașină.

Mai nu a castigat si Ricci sau Verst ceva pe aici?sau nu mai tin eu minte?

Monza e all power.Sa vedem cine are upper hand.

Sunt convins ca Vettel "se va descurca" sa distruga toate sansele Ferrari la titlu anul asta.Am toata increderea in el.Cand am vazut cum l-a facut Ham pe ploaie in quali....

Daca reuseste sa-l bata pe Vettelino si anul asta, macar nu l-a facut din turbina

Nu,e clar mai bun ca si pilot Hamilton.De departe.Nu ii suport fata,e pe alocuri chiar mai enervant decat Verst insa,la fel ca Verst,super pilot.Asta este.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca reuseste sa-l bata pe Vettelino si anul asta, macar nu l-a facut din turbina :)

 

Just.

 

Una sau două secunde de slipstream și a trecut ca trenul pe lângă el. Din 2014 n-am mai văzut așa ceva.

 

Mai nu a castigat si Ricci sau Verst ceva pe aici?sau nu mai tin eu minte?

 

Ba da. Ricciardo. Cursa din 2014 despre care vorbeam, când Hamilton și Rosberg s-au faultat reciproc:

 

 

Hamilton a abandonat ca urmare a contactului, iar Rosberg s-a târât până pe locul 2. Fără autoflagelarea asta ar fi fost dublă Mercedes și atunci.

 

Cel mai interesant moment al cursei - turul 1:

 

https://i.redd.it/pc0jylmf5hi11.jpg

 

Kubica: "Conduc o dată la 4 luni și sunt cu o jumătate de scundă mai rapid decât piloții principali." Ouch. Îl vedem la Monza. Sau la Singapore.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Una sau două secunde de slipstream și a trecut ca trenul pe lângă el. Din 2014 n-am mai văzut așa ceva.

Cred ca a iesit aiurea din Eau Rouge?Mi se pare mie sau a batzait-o pe iesire putin a pierdut putin aderenta?Pentru ca prea au sarit toti pe el si Vettel si cei 2 de la FI...

In fine,e adevarat ca Ferrari e puternica,Vettel a terminat la pas in fata lui Ham aici.Sa speram doar ca nu va fi ca in 2017...

:mexicanwave:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cred ca a iesit aiurea din Eau Rouge?

 

Eau Rouge oricum se ia cu accelerația la podea, nu prea ai cum să faci diferența acolo. Pe urcarea către Raidillon, Vettel avea deja beneficiul aspirației, de-asta se tot apropia. Probabil te referi la ieșirea din acul de păr La Source - unde, din contră, Vettel a greșit puțin. Se vede în clip la 0:19 cum are un moment de supravirare pe accelerație. Și cu toate astea l-a făcut chiar la început de Kemmel. Avantaj clar mașină acolo.

 

cqoxazcw9gi11.jpg

 

Hülkenberg a fost găsit vinovat pentru incidentul din primul viraj și va primi o penalizare de 10 locuri pe grilă la Monza. Și Bottas a fost amendat, tot pentru greșala din primul viraj, adăugându-i-se 5s la timpul final de cursă. Cum a terminat la 8s în fața lui Perez, clasamentul final rămâne neschimbat.

Editat de PzKpfW
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eau Rouge oricum se ia cu accelerația la podea, nu prea ai cum să faci diferența acolo. Pe urcarea către Raidillon, Vettel avea deja beneficiul aspirației, de-asta se tot apropia. Probabil te referi la ieșirea din acul de păr La Source - unde, din contră, Vettel a greșit puțin. Se vede în clip la 0:19 cum are un moment de supravirare pe accelerație. Și cu toate astea l-a făcut chiar la început de Kemmel. Avantaj clar mașină acolo.

Nu,mi s-a parut ca sus pe Raidillon a batzait-o maimuta,dar nu.

CLAR avantaj masina,dupa cum a zis si Vettel si-a pregatit-o bine si i-a dat-o fara drept de apel.Hamilton a plans ca cica Ferrari a folosit "tricks",dar dupa aia a revenit si a zis ca nu a vrut sa insinueze ca Ferrari ar face ceva ilegal.

Pe intrarea pe Kemmel straight clar apasa overtake,care buton isi face treaba ff bine,adica mi se pare ca are un avantaj clar de forta - vreo 30-40 de cai pt ca prea a trecut repede de Ham.Vorba lui Costi Ionita : forta ! :crack:

Poate au dreptate cu speculatiile acelea cum ca ar recupera mai multa energie cu ajutorul mgu-h...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...