Sari la conținut

Formula 1


Jorge Lorenzo

Postări Recomandate

Acum 39 minute, PzKpfW a spus:

Ca apăsare aerodinamică pură cred că sunt similare. Elementul limitativ la monopostul vechi era doar lățimea aripii față. În rest erau mult mai liberi cu elementele aerodinamice. În erva V6 turbo au câștigat însă la dimensiunile părții posterioare, care este acum mult mai îngustă.

Eu ma uit doar din poza aia pusa de tine cu cele 2 masini vazute de sus si mi se pare ca e huge diferenta de aero : aripa fata superioara la 2018,mult mai mare ca si dimens+ foarte multe planuri,S-duct,full de artificii (din acest an) in fata radiatoarelor,S portanta de aer imensa in spate fata de cea veche,eleronul spate mai mare...toate cumulate as spune ca dau o diferenta masiva fata de masina veche.

De acord cu tine in rest.

Ceea ce ma mira e faptul ca luand in consideratie toate aceste diferennte (aero,gume,grip mecanic,greutate mai "adunata",motor mult mai puternic - sa nu uitam ca acel cuplu dat de mgu-k e continuu pe toata plaja de turatie,deci iarasi,o diferenta f mare),eu ma mir cum de masinile actuale nu distrug efectiv recordurile pe tur.Ma asteptam la vreo 5s in minus cel putin.Ce inseamna fiabilitatea....intotdeauna am zis ca fiabilitatea ii mananca de vii...si pe ei si pe noi pentru ca distruge spectacolul.Eu sunt de parere ca sa ai un motor pe cursa ar fi ideal.Si nu ar impune mari costuri in plus,nu acolo se mananca banii aia multi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 6,7k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Diferenta e masiva...si lucrul cel mai ciudat este faptul ca daca luam de ex motorul sunt convins ca cel actual este mult mai mic ca si dimensiuni fata de cele vechi.Cutia la fel...ei vor cat mai multa suprafata pt aero.

Vettel arata ca un actor porno din anii'70.Un actor porno gay :crack:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 06.12.2018 la 12:00, PzKpfW a spus:

Și poate cel mai important aspect: să susțină necondiționat un singur pilot de pe la jumătatea sezonului încolo, așa cum a făcut Mercedes.

 

Adevărul e că Valtteri Bottas a avut şi ghinion cu caru', dar a şi fost câinele de pază a lui Luis. Mi'a părut rău de el, cel puțin în Rusia a fost umilit la maxim. Mie mi se pare un pilot care, dacă e lasat şi susținut, poate sa facă performanță. Anul trecut a prins locul 3, anul ăsta 5 în clasament şi nici o victorie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

neah..e un pilot slab...mai slab oricum decat Ham.Si asta ii e fatal.Are sclipiri dar asta e tot.

Masina e identica as zice eu,ori el pe masina identica e batut in 9 din 10 cazuri de manelist.Si venind si din postura de underdog e normal ce i se intampla.Si e si logic asa.

Deci sansa a avut-o in momentul in care i s-a dat masina identica cu a lui nea Ham.Retrospectiv se poate vedea ce a facut Ricci cand i s-a dat masina identica cu a marelui campion Vettel in 2014...viol.Daca ar fi putut si Bottas sa faca asta...ar fi fost genial.Asa insa...normal ca il calaresc si ii dau mesaje de la boxe sa se dea la o parte cand e cazul.

Nu se poate da vina pe AMG aici.PArerea mea.

ceva interesant :

47579417-10161226733150494-5863541321603

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 10 ore, Method a spus:

neah..e un pilot slab...mai slab oricum decat Ham.Si asta ii e fatal.Are sclipiri dar asta e tot.

Masina e identica as zice eu,ori el pe masina identica e batut in 9 din 10 cazuri de manelist.Si venind si din postura de underdog e normal ce i se intampla.Si e si logic asa.

Deci sansa a avut-o in momentul in care i s-a dat masina identica cu a lui nea Ham.Retrospectiv se poate vedea ce a facut Ricci cand i s-a dat masina identica cu a marelui campion Vettel in 2014...viol.Daca ar fi putut si Bottas sa faca asta...ar fi fost genial.Asa insa...normal ca il calaresc si ii dau mesaje de la boxe sa se dea la o parte cand e cazul.

Nu se poate da vina pe AMG aici.PArerea mea.

 

 

Clar nu se ridică la nivelul manelistului, dar nu mi se pare de locul 5, sincer (sunt puțin subiectiv aici, e preferatul meu). Sunt curios ce o să facă sezonul viitor. Nenea Toto a zis ca din douăzeci douăzeci îi pregătește loc lui Ocon. Atunci o să fie dickstractiv să vedem cum îi taie mufarina idiotului de Vax Merstapen.

 

Pentru ca să ne râdem: ce face un finlandez când ajunge la Sankt Petersburg?

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

21 hours ago, Method said:

47579417-10161226733150494-5863541321603

Am mai văzut sumele astea circulând și nu știu cât sunt de veridice. Mă gândesc mai ales la motor: 14 milioane per unitate este enorm. Având în vedere că echipele client au bugete de un pic peste 100 de miloane pe an, îmi vine greu să cred că plătesc vreo 85 de milioane doar pe motoare.

11 hours ago, pomo said:

Clar nu se ridică la nivelul manelistului, dar nu mi se pare de locul 5, sincer (sunt puțin subiectiv aici, e preferatul meu).

Nu-l asculta pe Method, e fan Liuis. /s

Diferența dintre e mult mai mică decât lasă impresia. Problema e că și-o cam ia în calificări, și de acolo are tot timpul "strategia B". Iar când se califică în față sau are o cursă mai bună decât șefu', are grijă Toto de situație. Mi se pare doar amuzant (și trist) că lumea-l consideră (considera?) egalul lui Hamilton în cadrul echipei, când el era tot timpul mielul sacrificat pentru binele echipei în curse și i se dădeau la semnat doar contracte pe un an.

11 hours ago, pomo said:

Sunt curios ce o să facă sezonul viitor. Nenea Toto a zis ca din douăzeci douăzeci îi pregătește loc lui Ocon.

Dacă nu are un start de sezon rachetă în 2019, va fi înlocuit de Ocon. Deci cel mai probabil.

11 hours ago, pomo said:

Pentru ca să ne râdem: ce face un finlandez când ajunge la Sankt Petersburg?

Kimi era bine-bine.

20idvm6uz3321.jpg tn7iga1ey2321.jpg s86u2yv81h321.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 15 ore, pomo a spus:

Clar nu se ridică la nivelul manelistului, dar nu mi se pare de locul 5, sincer (sunt puțin subiectiv aici, e preferatul meu). Sunt curios ce o să facă sezonul viitor. Nenea Toto a zis ca din douăzeci douăzeci îi pregătește loc lui Ocon. Atunci o să fie dickstractiv să vedem cum îi taie mufarina idiotului de Vax Merstapen.

Da,asta a fost problema din start,daca il taia pe Hamilton constant in quali,atunci vorbeam altfel.

Bine ar fi sa vina Ocon la AMG,e un pilot de nota 20.Ee,uite,spre deosebire de Bottas,Ocon l-a taiat pe consacratul (si foarte rapidul) Perez pe aceeiasi masina.Jos palaria.

Lui Max VErstappen ii va taia mufarina' cu succes motorul Honda.Care sunt convins ca va fi jenibil chiar si cu ajutorul care i se da de FIA si anume eliminarea Mgu-H,calcaiul lui Ahile al japonezilor.

Acum 3 ore, PzKpfW a spus:

Am mai văzut sumele astea circulând și nu știu cât sunt de veridice. Mă gândesc mai ales la motor: 14 milioane per unitate este enorm. Având în vedere că echipele client au bugete de un pic peste 100 de miloane pe an, îmi vine greu să cred că plătesc vreo 85 de milioane doar pe motoare.

Iti dai seama ca nimeni nu poate sti cu exactitate.Datele alea sunt f secrete.Treaba cu motorul - ma gandesc ca au inclus si costul R&D in acei bani,ar fi logic nu?

Acum 3 ore, PzKpfW a spus:

Nu-l asculta pe Method, e fan Liuis. /s

Diferența dintre e mult mai mică decât lasă impresia. Problema e că și-o cam ia în calificări, și de acolo are tot timpul "strategia B". Iar când se califică în față sau are o cursă mai bună decât șefu', are grijă Toto de situație. Mi se pare doar amuzant (și trist) că lumea-l consideră (considera?) egalul lui Hamilton în cadrul echipei, când el era tot timpul mielul sacrificat pentru binele echipei în curse și i se dădeau la semnat doar contracte pe un an.

Dacă nu are un start de sezon rachetă în 2019, va fi înlocuit de Ocon. Deci cel mai probabil.

Kimi era bine-bine.

:crack:...sunt fan Liuis?Poate,nu stiu ce sa zic,e mai degraba filozofica intrebarea.Dar probabil ai dreptate - insa numai pe jumatate! : sunt fanul pilotului Liuis,mai ales dupa ce am vazut la el in 2018.La fel cum l-am aplaudat in multe dati pe pilotul VErst.In multe dati insa l-am huiduit,pe Luis nu prea am avut de ce sa-l huidui insa...Dar per total,nu le suport fata nici lui Hamilton dar mai ales lui Verstappen.Hamilton,pe langa manelismele de rigoare,are o fatarnicie de nu se poate,lucru care s-a vazut cand s-a confruntat cu Rosberg.Cum il lua in brate si il felicita iar dupa aia prin meetinguri cerea celor de la AMG sa ii dea mecanicii lui...wtf?Mi-e scarba de asemenea oameni.Japite.DAR trebuie sa putem face distinctia intre om si pilot - pilotul Hamilton e extraordinar si  merita toata aprecierea.Omul Hamilton insa....un jegos si un fatarnic.In fine,e doar parerea mea.

DA,asta am zis si eu - problema era si este ca si-o ia in quali si inca constant.Si atunci automat e "retrogradat" la plan B.Rosberg in multe dati il halea,la Bottas nu e cazul.Sa vina Ocon !

Kimi era racheta,avion .....a terminat capitolul F1 in style.Uite un om simpatic,chiar daca un pilot desi extrem de rapid,foarte inconstant.Insa Jos palaria! :rock:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

2 hours ago, PzKpfW said:

Maximilian n-a fost invitat. Au fost doar primii 3 din clasament și rookies pentru 2019. Dealtfel a și comentat pe subiect:

image.thumb.png.8d63828768cd9e23cd57867b07336a84.png

Norocul lui :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Racing Point to see more effect from Stroll investment in 2020 than 2019

Cu alte cuvinte evreul batran are impresia ca poate sa il faca pe evreul tanar campion cu bani.Nu stiu eu multe,dar un singur lucru stiu : poti sa bagi miliarde,in F1 nu iesi campion asa.

Insa ne vom distra urmarindu-l.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 11 ore, PzKpfW a spus:

 

Nu-l asculta pe Method, e fan Liuis. /s

Diferența dintre e mult mai mică decât lasă impresia.

Omu are dreptate, nu se compară cu manelistul, dar eu îl consider egalul lui Ricci şi sunt cât se poate de subiectiv. De fiecare dată când s'a bătut cu el, gumele lui Bottas erau praf. Iar ghinion a avut cu caru: Baku, Austria, în Italia a dat prostu' de Max în el şi l'a trimis în polistiren, în Franța marele campion Vettel s'a băgat în el, apoi i'a căzut cricul, am uitat unde s'a băgat iaraşi Vettel în el, dar apoi a gafat'o tare la Ricci.

Cred că o să'l mai țină şi dupa douăzeci douăzeci pt că recent a semnat un contract cu o firmă de ape minerale, mai are sponsor o firmă care produce aparate de sudură, pe când Ocon nu ştiu ce susținere financiară are.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La AMG nu se vine pe bani,ii doare in fund ca le aduce un pilot 10 milioane.AMG nu e Force India sau Williams,ei cheltuiesc 400 milioane pe an.E un calcul matematic simplu : daca tu esti un pilot slab dar aduci sponsor de 10-15 mil dar pierzi cateva zeci de puncte pt ca faci prostii - Maldonado a fost cel mai bun exemplu in aceasta categorie,pai ei de fapt pierd bani cu tine pt ca 1 punct in F1 valoreaza nush cate milioane,iar ei au masina necesara pt a aduna maximul de puncte la fiecare circuit.

La Williams avea logica treaba - ei din start nu aveau masina necesara pt a aduna puncte,asa ca luau piloti cu sponsori,AMG insa si echipele de varf in general prefera un pilot de vine cu mana in fiund insa strange puncte.

Ceva ce mi s-a parut interesant :

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Îmi plac clipurile de la Engineering Explained. Toate. Recomand.

Radiatoarele în F1 sunt foarte înclinate. Asta le permite să aibă o suprafață cât mai mare de contact cu aerul, iar prizelor de aer din nacelele laterale să fie cât mai mici. S-a putut vedea anul ăsta o dată cu accidentul lui Alonso de la Spa:

?m=02&d=20180826&t=2&i=1297616381&r=LYNX

Și când Giovinazzi și-a pierdut o parte din capota motor în FP la Hockenheim:

image16x9.img.1536.high.jpg

Lucru la fel de interesant, motorul are de obicei un singur radiator, într-una dintre nacele, pe partea cealaltă fiind radiatorul de ulei pentru cutie și intercooler-ul pentru turbo sau/și cel pentru MGU-K. Sauber se pare că au un radiator și-n spatele airbox-ului, care se alimentează probabil prin gurile de aer de deasupra intake-ului:

image.thumb.png.44847df999e1ec81b036efab2fdfedb2.png

Cum spuneai, multă suprafață pentru aero la mașinile noi. Motorul în sine este mic. Cam așa arată, cu tot cu bateriile:

Mercedes-Engine-(002).jpg

Foarte multă hidraulică și electrică/electronică în schimb.

1 hour ago, pomo said:

Omu are dreptate, nu se compară cu manelistul, dar eu îl consider egalul lui Ricci şi sunt cât se poate de subiectiv.

Greu de comparat. Liuis și-a luat-o de la Button printre alții, care nu mi se pare pilot mai bun decât el. Pe lângă a fi rapid pe un tur, este vorba și de oportunitate și noroc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La Sauber se vede radiatorul de intercooler in spatele airbox'ului.Cei de la Renault si apoi si AMG parca a inaugurat moda asta : avand avel orificiu pt intake acolo sus si neputand sa il micsoreze datorita protectiei de cap a pilotului care oricum trebuie sa aiba acele dimensiuni,iar pe partea ailalta nu mai este necesara tot acel orificiu destul de mare pt intake (avand turbina,nu se mai bazeaza pe forced intake ca la cele aspirate,ci isi trag ei aer usor),prin urmare ramane un spatiu nefolosit acolo sus,o bucata din intake folosind-o astfel pt racire radiatoare.Traseul de aer este f direct - intra prin intake si iese prin spate pe deasupra cutiei,si astfel pot micsora sidepods si mai mult.Destepti ca de obicei.

Acum 14 ore, PzKpfW a spus:

Mercedes-Engine-(002).jpg

 

Foarte multă hidraulică și electrică/electronică în schimb.

Greu de comparat. Liuis și-a luat-o de la Button printre alții, care nu mi se pare pilot mai bun decât el. Pe lângă a fi rapid pe un tur, este vorba și de oportunitate și noroc.

Bateria e sub scaun la unii ,nu?Iar la altii sub rezervor.Rezervorul de cf de deasupra e airbox'ul,iar cel din fata tot de cf e rezervorul de ulei.Motorul in sine e foarte tiny.

Cand a fost batut Liuis de Button?In 2009 probabil.Deh,a fost mai degraba batut de Brown nu de Button.Adica daca nu era Button acolo,cred ca il batea coechipierul Barichello da tot un Brawn ar fi castigat.Nu prea mi se pare fair sa spui ca Button a batut atunci,chiar daca a castigat campionatul fluierand.La fel cum nu mi se pare fair sa spui ca VEttel a luat 4 campionate,cred ca tre sa faca para-para cu Newey.Dar in fine,deja e istorie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

În spatele pilotului se află rezervorul de combustibil. Bateria este sub rezervor. Se vede destul de bine unde este amplasată în schemă:

image1.img.1920.medium.jpg

Button l-a bătut pe Liuis cu aceeași mașină în 2011, la McLaren. Și destul de sănătos, diferența dintre ei a fost de peste 40 de puncte la final. În afară de 2011, Hamilton a mai fost bătut de coechipieri în 2007 și 2016.

Discuție cu Pat Symonds despre Schumacher și ce a adus în F1:

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Până la urmă, Formulei 1 i se mai spune și "marele circ", le grand cirque. Apoi nu văd de ce ai o părere proastă despre motorsportul american. Chiar dacă nivelul nu este același cu cel din campionatele europene, lumea urmărește competițiile motorizate în număr mai mari peste ocean. În Europa - și cu precădere în Europa de Est, motorsportul are un caracter elistist și intangibil, iar din câte am văzut Liberty Media vrea să combată acest trend. Și au oameni diferiți pentru a se ocupa de diferitele aspecte ale afacerii, ceea ce mi se pare o idee bună.

Bernie Ecclestone, unic și autoritar, avea un singur lucru pe agendă: să producă bani cu nesaț pentru stăpânii lui de la CVC. Din cauza lui au explodat bugetele la sfârșitul anilor '90 și începutul anilor '00. Și tot din cauza lui biletele la cursele europene au ajuns la un nivel exorbitant, iar anumite curse de tradiție au dispărut din calendar. Pe vremea lui, site-ul oficial era sec și anost, conținut media aproape 0. Iar dacă încerca cineva să urce ceva pe Youtube, era o chestiune de ore până când acel conținut era dat jos de către FOM pentru "copyright infringement". Acum avem highlights oficiale la câteva ore după cursă, conținut inedit (Grill the Grid, Best Of, Beyond the Grid, etc.), transmisiuni televizate în 4K, clipuri tehnice, rezumate de la teste, șamd. Chiar acum 2 zile au confirmat de exemplu că F1TV va transmite în direct sesiunile de teste din pre-sezon.

Mai dau rateuri ocazional, dar per total am impresia că F1 merge într-o direcție mai bună de când au fost preluați de către LM.

m2g11u2fll521.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 oră, PzKpfW a spus:

Până la urmă, Formulei 1 i se mai spune și "marele circ", le grand cirque. Apoi nu văd de ce ai o părere proastă despre motorsportul american. Chiar dacă nivelul nu este ace

Ce spui tu e foarte corect. Trendul descrescator al audientei nu ei l-au dat. Ce fac ei la momentul asta se refera doar la bani. Dezvolta doar ce a inceput Ecclestone intr-o maniera comerciala americana....fix ce spuneai. Totusi cifre mari fac pe audienta in China si mai pe unde tot muta curse.

Nu am nimic cu motorsportul american....asa le place (oricum aia se duc la circuit ....motiv de bere)

Lipseste ceea ce era odata....marele circ

Ceva de genul.....

image.thumb.png.197da9c52c5f3c01d80e4a37940d6146.png

 

 

 

Editat de Tzitzicat
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Spre diferență de Ecclestone, americanii doresc să rețină cursele europene tradiționale (Monza, Silverstone, etc.), să reducă prețul biletelor și să facă Formula 1 mai tangibilă pentru fani. Aceste elemente nu au fost niciodată o prioritate pentru Bernie, care se ducea exclusiv unde era banul mai gros. Îmi amintesc și acum de tribunele goale de la Yeongam, un circuit construit în mijlocul pustietății și unde F1 a venit doar pentru contractul bănos negociat de către FOM. Alt exemplu în acest sens este circuitul Buddh: subvenții enorme de la stat, bilete ieftine, spectatori ocazionali, proiect falimentar. La fel, MP al Europei de la Valencia, o cursă care nu a servit decât la spălarea banilor timp de câțiva ani; circuitul este acum părăsit, iar cei care au făcut afacerea, în pușcărie sau urmăriți de justiție. Toate astea în timp ce o țară cu tradiție în motorsport precum Franța nu avea cursă de Formula 1, iar Marea Britanie sau Germania stăteau pe marginea prăpastiei, negociind la sânge cu Ecclestone prezența în calendarul competițional.

În rest, e clar că finalitatea a rămas banul. Formula 1 este o afacere, iar o afacere trebuie să genereze câștig. Contează însă mult modul în care o face. Sub Ecclestone și CVC, scopul a fost câștigul imediat. Liberty a schimbat puțin macazul și vrea să facă bani prin ceea ce F1 ar trebui să fie: spectacol.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...