Sari la conținut

Formula 1


Jorge Lorenzo

Postări Recomandate

si uite ca a ajuns si ham in puncte.. alfa romeo penalizata pt ceva probl cu ambreiajul, +30s atat la kimi cat si la giovinazi, si uite ca toti au saltat 2 pozitii.. inclusiv kubica a ajuns sa prinda primu punct din sezon:

 

https://www.formula1.com/en/latest/article.alfa-romeo-penalised-post-race-williams-score-first-2019-point.4z9k1dIrDmAsJAs8KtJaUx.html?fbclid=IwAR35MFBePTa_7-m7mBmvMWTT8RmwR3ox0rhlf7l31rCuCqK9ZVQKYowSVcA

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 6,7k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Băiatul ăsta a mâncat ceva cu polonicul pupat icoane multe, multe când era mic. Incredibil cum a făcut două greșeli care, fiecare, i-a scos pe alții din cursă, iar el scapă. Și prinde și puncte! Incredibil. Wow. Și mai halucinant este faptul că după a doua boacănă omul a vrut să abandoneze, dar echipa a insistat să rămână în cursă. No comment.

 

E bun. Dar norocul îi este chiar mai mare decât talentul.

 

@Method, ai ratat cea mai bună cursă a ultimilor ani. E de păstrat la arhivă. Vezi aici.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Seamănă din ce în ce mai mult cu automobilismul românesc, manelaru' cred că prefera abandonul față de clasarea la coadă, mai știm cazuri de vedete care fac(eau) așa! Doar penalizările pt neconformități tehnice nu seamănă cu ce e la noi, aici "are stopuri, luminează, e de N"...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 11 ore, PzKpfW a spus:

Nu doar că a fost singurul dintre fruntași care nu a greșit deloc (chiar și Max a învârtit-o o dată), dar încă o dată și-a făcut propria strategie, nu s-a luat după grădinița Ferrari de la standuri. Și oricum, de pe 20 pe 2, depășiri frumoase. El sau Kvyat ar fi meritat mai mult Driver of the Day decât Verstappen.

 

Leclerc parcă a fost Vettel în 2018. Dacă n-o băga și el în zid, avea cel puțin un duel frumos cu Verstappen pentru victorie. După cursă a dat vina pe suprafața asfaltică. Puțin jenant. Mai are de învățat.

Da,e un punct bun pt Vettel...si inca odata nush,nu se sesizeaza nimeni?Draq,inseamna ca tot departamentul de strategie e uselesss....in momentul in care un pilot aflat in focul luptei ca sa zic asa,pe ploaie etc,deci cu o gramada de probleme pe cap face din cockpit o strategie mai buna decat un intreg grup de ingineri cu laptopuri si acces la un purcoi de date...bai nene! Sa se trezeasca careva sa ii dea draq afara.

Am vazut si eu declaratia lui Leclerc,ok avea 60kmh si derapa,in fine...altii nu au derapat,naspa pt el ce sa zic.In fine,a recunoscut ca e in totalitate vina lui,dupa cum ai zis mai are de invatat la capitolul ploaie.Dar uite ca sunt altii mai tineri care de prin 2017 mereau briliant pe ploaie - Verst.Nu am inteles de merge inca de la inceputul carierei asa de bine Verst pe ploaie...dar merge.

Acum 11 ore, PzKpfW a spus:

Maestrul Hamiltonel a dat-o de gard chiar de două ori, dar cu norocul legendar deja, a scăpat de abandon. Bottas a dat-o o dată, dar bine.

 

O super cursă, exact ce avea F1 nevoie acum. Din păcate impactul asupra campionatului a fost minim. Iat la Hungaroring (dacă nu va fi caniculă) vom avea iar probabilitate mare de dublă Mercedes.

 

Băiatul ăsta a mâncat ceva cu polonicul pupat icoane multe, multe când era mic. Incredibil cum a făcut două greșeli care, fiecare, i-a scos pe alții din cursă, iar el scapă. Și prinde și puncte! Incredibil. Wow. Și mai halucinant este faptul că după a doua boacănă omul a vrut să abandoneze, dar echipa a insistat să rămână în cursă. No comment.

Norocul lui Ham...vorba aia cand se intampla o data e noroc,deja a 2a oara se numeste stiinta :P

A vrut sa abandoneze pt ca il doare in sex de campionat si isi permite.Ia sa fie la sub 10 puncte diferenta cu alt pilot sa vezi cum rupea norii.

Bai,e bun,pe langa micile noastre rautati si fakerismele lui cu godbless si toate kkturile alea,negrul e chiar bun.No hate.As vrea sa vad si eu un pilot din lotul actual care il poate bate chiar si de pe masini identice.

 

Normal ca nu se face primavara cu 1-2 curse bune intr-un sezon.Asta am zis si eu.

O sa ma uit si eu ca il da azi in reluare pe digi4.

Am invatat insa ca nu e o idee buna in general sa pierzi o duminica intreaga doar ca sa te uiti la F1 pt ca in 95% din cazuri vei fi profund dezamagit.Asa ca  mai bine prefer sa ma uit in reluare chiar daca si normal ca nu e aceeiasi chestie.motogp da inteleg sa faci sacrificii ca sa il vezi,F1...nu mai e cazul din pacate.

 

 

P.S. Am inteles acuma,cica Leclerc a criticat spatiul de esapare,run-off'ul ca cica era asfaltul prea alunecos.

Are dreptate.

Trebuia sa fie gravel trap ca sa nu mai fie probleme...baa ce s-au invatat astia "las ca daca gresesc tot pe asfalt ies nu e problema...ui da ce alunecos au facut si astia asfaltul ai naibii"...nu mai bine nu gresesti tu?

De aia a murit Salom,de aia a intrat odata pe la Assen John Hopkins parca cu picioarele fix in balustrazi pe la 80 kmh si altii si altii...pt ca zonele de esapare pe multe circuite nu mai sunt din pietris adanc care te opresc imediat dar te fac sa abandonezi pt ca nu mai poti iesi din ele,ci din asfalt vezi-doamne pt printii din F1 sa nu abandoneze daca gresesc,ci sa isi continuie cursa,pt ca sponsori bani etc....da nu mai bine nu mai gresiti voi ma inainte sa fiti tari in gura ca asfaltul e alunecos?Stai draq pe asfaltul de pe track daca ala din afara e alunecos!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mersul pe ploaie/ud e cu dus și întors, eu am un "pacient" care obține mereu rezultate mai bune pe ploaie, dar e departe de a fi mare kilot. Are un stil cursiv, gen "conducere ecologică", care e productiv dacă aderența e scăzută, în schimb mereu îi spun (degeaba) că vreau să văd că vine cu gazul jos și, la momentul potrivit, se urcă tare pe frâne înainte de viraj. El nu, vine "dulce", ia gazul, frânează progresiv, una peste alta turistic, nu racing.

Campionii ăștia de vor spații de eșapare aderente ar trebui să vină pe adâncata! Un fel de "no airbag (spații de eșapare în cazul nostru), we die like real men!" 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 4 ore, cuki a spus:

Frumoasa cursa, a fost clar de la inceput ca ploia va fi un factor decisiv. Eu tot timpul am fost de parere ca pilotul adevarat e ala care scoate maximul pe ploaie. Ieri acela a fost Vettel. Retrospectiv, analizand cursa facuta de Vettel mi-am dat seama ca este cu adevat un cvadruplu campion, dar ca are si talent. A plecat din coada, si-a facut strategia lui...trecand peste idiotii de la Ferrari...iar dupa ce a plecat ultimul si 5 opriri la boxe a reusit sa termine pe 2. Inca un lucru remarcabil, a fost printre putinii care au tinut masina ca pe sine toate cursa. Ver a facut o pirueta super faina, dar daca era un zid sau niste nisip...era gata cursa pentru el.

Eu cred ca Vettel dintr-o pozitie mai buna, castiga acest mare premiu...oricum a inchis gura la multi.

 

Verstappen, jos palaria...clar unu care va rescrie recorduriile lui Lewis si ale lui Michael. Se zvosneste ca l-ar curta Toto pentru anul viitor in locul lui Bottas. Chiar daca Merc are nevoie neaparat de un pilot neamt campion, Verstappen este the next best thing...ba poate chiar mai mult, mai ales ca ar super multi fani in Germania. Win on Sunday, sell on monday.

 

Leclerc...niciodata nu l-am vazut un "imens talent si potential" ... intradevar a avut Bahrein, a avut Silverstone si poate Austria...DAR nu e constant. Greseste prea usor.

Deci atata l-ati laudat ca sunt chiar curios de cursa.

Acuma ajunse si Vettel bun pe ploaie?Uitam fix anul trecut fix aici pe home soil,cum "a transat" el dragutzul de el lupta la campionat intr-o cursa la primii stropi de ploaie? :bounce:

Hai sa fim seriosi.Repet,cursa aceasta e o prestatie atipica pt Vettel.Bravo lui,bine ca a mers bine,insa hai sa nu o luam de etalon.Sunt convins ca rezultatul lui Vettel este un concurs de imprejurari,mai ales avand in vedere strategia si multele opriri la boxe.Da,daca a fost singurul dintre cei de la varf care n-a comis-o,jos palaria.Dar sa nu ne imbatam cu apa rece.Cat despre cele 4 campionate ale lui Vettel....cred ca vreo 3 trebuiau inmanate lui Newey.Sa fim seriosi,RBR domina ca AMG acum.

 

Verst are semnat contract cu RBR pe 3 ani?Sau vorbesc eu din alte filme?Deci poate sa il curteze mama lu tata lui Totto...no chance.

 

Eu insa vad un imens potential in Leclerc.Usor usor incepe sa se califice peste Vettel.Sunt curios pana la sf anului cine va acumula cele mai multe puncte.

Vettel greseste mult mai usor decat el.Aproape de fiecare data cand s-a ajuns sa fie baza in el,a clacat.Insa noi am uitat toate astea pt ca a avut un loc 2 acum...sa fim seriosi.

Leclerc nu greseste usor,insa greseste...ceea ce e normal pe undeva avand in vedere cat e de tanar.Pilotii tineri gresesc...se cauta rapiditatea insa.Cine a zis-o pe aia Lauda sau Enzo? Un pilot rapid si inconstant poate deveni constant,un pilot slow insa...degeaba e constant si dependable.Greselile lui Leclerc insa...mi se par ok,repet,avand in vedere lipsa de exp.

Mi-a parut rau de Ricci si ceainicul de Renault....

Acum 3 ore, john17 a spus:

Mersul pe ploaie/ud e cu dus și întors, eu am un "pacient" care obține mereu rezultate mai bune pe ploaie, dar e departe de a fi mare kilot. Are un stil cursiv, gen "conducere ecologică", care e productiv dacă aderența e scăzută, în schimb mereu îi spun (degeaba) că vreau să văd că vine cu gazul jos și, la momentul potrivit, se urcă tare pe frâne înainte de viraj. El nu, vine "dulce", ia gazul, frânează progresiv, una peste alta turistic, nu racing.

Campionii ăștia de vor spații de eșapare aderente ar trebui să vină pe adâncata! Un fel de "no airbag (spații de eșapare în cazul nostru), we die like real men!" 

Pacientul" tau poate merge pe Yamaha si a fost la scoala Lorenzo aia cu untul si cutitul pe paine,fin....fiiin:crack:

 

Da,nici ca pe adancata unde cazi in mocirla si in gardul de sarma pt ca desigur proiectarea ca si executia s-a oprit la normele de siguranta.De aia sunt bune circuitele old-school - ai gresit intri in gravel trap - scapi fara nici o problema nu dai in cauciucuri dar nici n-o mai scoti din pietris.Insa esti safe.Mister Bernie a calculat insa ca pierde bani astfel pt ca abandoneaza starurile si nu mai au vizibilitate la tv,prin urmare asfalt in loc de gravel trap,chiar daca mor intre timp cativa piloti moto pt asta.Deh.

Acum au asfaltat si la Monza si Parabolica care era chestie de mari cohones a devenit o linie pe asfalt.

Ca si Eau Rouge dealtfel.

Hai ca pe Pierre Ricard inteleg ca ala a fost conceput ca circuit de teste si are niste zone de esapare pur si simplu huge....dar la restul...

 

Editat de Method
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

4 hours ago, Method said:

da nu mai bine nu mai gresiti voi ma inainte sa fiti tari in gura ca asfaltul e alunecos?Stai draq pe asfaltul de pe track daca ala din afara e alunecos!

 

De-asta am spus că a fost puțin penibil reproșul lui față de asfaltul de acolo. În primul rând pentru că prin greșeală proprie a ajuns în acea zonă, apoi pentru faptul că mulți și-au luat-o (unii terminal) pe zona aia de eșapare și n-au mai comentat nimic de asfaltul alunecos. Cum a spus Brundle despre Alonso în 2010 când a dat vina pe Petrov pentru pierderea campionatului: get real, son.

 

În același timp, cred că se descurcă destul de bine per total. Este totuși doar la al doilea an în F1, la echipa unde presiunea este cea mai mare. Nu știu dacă e material de campion încă (și față de Max aveam îndoieli după primul an sau doi), dar sigur se va bate pentru titluri pe viitor.

 

3 hours ago, cuki said:

A plecat din coada, si-a facut strategia lui...trecand peste idiotii de la Ferrari...iar dupa ce a plecat ultimul si 5 opriri la boxe a reusit sa termine pe 2.

 

În interviul post-race pentru RTL spunea că se uita în tribune în timpul cursei, la umbrelele oamenilor, ca să-și dea seama dacă ploaia se întețește sau s-a oprit. Vremea a fost destul de haotică, dar detaliul ăsta arată cât de mult se bizuie pe informațiile și "strategii" de la standuri.

 

Avut și ceva noroc la start că nu au fost incidente și nu a intrat nimeni în el, însă în același timp depășise deja 5 piloți după primele 2 viraje.

 

image.thumb.png.6786e4a214784c0926d43f032e8cd70e.png

 

4 hours ago, cuki said:

Stroll...locul 4...asta nu prea am inteles, si nu prea inteleg.

 

Singurul merit al lui Ștroll acolo a fost că n-a dat-o de gard. Motivul pentru care a ajuns atât de sus (pentru câteva momente chiar la conducerea cursei) a fost datorită pariului făcut de echipă, care au riscat și i-au pus slick-uri în penultima perioadă de SC (cea generată de Hülkenberg). Aproape toată lumea a intrat la standuri când a apărut SC-ul pe circuit și a pus intermediare noi. Stroll fusese depășit de Russel și se pregătea să se bată cu Kubica pentru ultimul loc în cursă, deci nu avea nimic de pierdut - ultimul sau în parapet, cam tot acolo. Au așteptat până la sfârșitul perioadei de Safety Car pentru ca pista să se mai usuce puțin, și l-au chemat să pună slick-uri chiar în tura în care SC-ul se retrăgea. A fost scenariul ideal. Cam orice alt pilot (în afară de cei de la Williams) ar fi câștigat cursa dacă făceau mișcarea asta.

 

4 hours ago, cuki said:

Hulk...cursa vietii lui pana ce frustarea a iesit la iveala. A derapat, cum au derapat multi altii in locul ala...dar Hulk inloc sa o lase moale, accelereaza. Nimeni nu prea a inteles de ce naiba a accelerat? Era pe slick-uri, era langa pista...era super ud...las-o moale. Anyway...era pe 3, poate poate urca pe podium.

 

Foarte stupidă greșeala lui - poate chiar mai stupidă ca a lui Leclerc, despre care se poate spune că n-a avut nici noroc cu unghiul în care mașina a lovit parapetul. Hülkenberg a subvirat, a crezut că o controlează din gaz, dar fix când să intre înapoi pe circuit a supravirat violent. A controlat, dar prin asta a îndreptat mașina spre parapet, moment în care a frânat în disperare de cauză, a blocat toate roțile și s-a dus ca pe sanie. E ușor de analizat și comentat a posteriori, și oricum, au dat și alții mai iluștrii cu ele de parapet ieri.

 

3 minutes ago, Method said:

Uitam fix anul trecut fix aici pe home soil,cum "a transat" el dragutzul de el lupta la campionat intr-o cursa la primii stropi de ploaie?

 

Campionatul nu l-a pierdut acolo. Abia de la Monza încolo s-a stricat iremediabil treaba - și pentru el, și pentru Ferrari. Cursa din 2018 de la Hockenheim a fost teribil de similară cu cea de anul ăsta. Atunci, Hamilton era venerat drept zeul ploii pentru cum a reușit să câștige plecând de pe 14, iar Vettel ridiculizat pentru greșeala stupidă prin care a pierdut victoria. Un an mai târziu, rolurile sunt inversate: zeul ploii pierde o victorie asigurată prin două gafe neforțate, iar Vettel merge impecabil și termină pe 2, plecând ultimul.

 

Personal cred că amândoi sunt foarte buni pe ploaie - poate cei mai buni de pe grilă în momentul de față. Doar că ultimele două curse din Germania nu s-a desfășurat pe ploaie, ci în condiții mixte, cu vreme și pistă schimbătoare. Situații în care și cei mai buni greșesc.

 

20 minutes ago, Method said:

Eu insa vad un imens potential in Leclerc.Usor usor incepe sa se califice peste Vettel.Sunt curios pana la sf anului cine va acumula cele mai multe puncte.

 

Și eu cred că are potențial, dar este încă departe de #5. În calificări scorul e 7-5 în favoarea lui Vettel, asta în cazul în care germanul a avut de două ori probleme tehnice. Greșeli terminale, neforțate în cursă are 2 și suntem abia la jumătatea sezonului. Vettel are și el 2, dar niciuna terminală și doar una aproximativ neforțată. Iar asta se vede în campionat, peste 20 de puncte diferență între ei.

 

32 minutes ago, Method said:

Verst are semnat contract cu RBR pe 3 ani?Sau vorbesc eu din alte filme?Deci poate sa il curteze mama lu tata lui Totto...no chance.

 

Și Vettel avea contract cu Red Bull când a plecat la Ferrari. Sunt clauze de performanță care se pot activa. Verstappen poate pleca la anul dacă vrea. Nu știu însă dacă-l vrea Toto. Cel puțin acum. Bottas are sabia deasupra capului: dacă nu scoate o victorie la Hungaroring sau nu-l ajută decisiv pe Hamilton, nu cred că mai primește contract pentru 2020. Wolff a spus că soarta lui se va decide în august, impresia ultimelor curse înainte de "vacanța de vară" va conta deci mult. Inutil de menționat că performanța de la Hockenheim, unde a băgat mașina în zid încercând să depășească un monopost Racing Point (!) nu-l ajută prea mult.

 

Poate greșesc, însă nu cred că Verstappen ar putea veni în locul lui. Wolff nu are nevoie de scandal în casă și, deși cred că a avut/are discuții cu Verstappen, ar fi mai repede pentru era post-Hamilton.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, PzKpfW a spus:

De-asta am spus că a fost puțin penibil reproșul lui față de asfaltul de acolo. În primul rând pentru că prin greșeală proprie a ajuns în acea zonă, apoi pentru faptul că mulți și-au luat-o (unii terminal) pe zona aia de eșapare și n-au mai comentat nimic de asfaltul alunecos. Cum a spus Brundle despre Alonso în 2010 când a dat vina pe Petrov pentru pierderea campionatului: get real, son.

 

În același timp, cred că se descurcă destul de bine per total. Este totuși doar la al doilea an în F1, la echipa unde presiunea este cea mai mare. Nu știu dacă e material de campion încă (și față de Max aveam îndoieli după primul an sau doi), dar sigur se va bate pentru titluri pe viitor.

 

În interviul post-race pentru RTL spunea că se uita în tribune în timpul cursei, la umbrelele oamenilor, ca să-și dea seama dacă ploaia se întețește sau s-a oprit. Vremea a fost destul de haotică, dar detaliul ăsta arată cât de mult se bizuie pe informațiile și "strategii" de la standuri.

 

Avut și ceva noroc la start că nu au fost incidente și nu a intrat nimeni în el, însă în același timp depășise deja 5 piloți după primele 2 viraje.

:agree:

Acum 2 ore, PzKpfW a spus:

Campionatul nu l-a pierdut acolo. Abia de la Monza încolo s-a stricat iremediabil treaba - și pentru el, și pentru Ferrari. Cursa din 2018 de la Hockenheim a fost teribil de similară cu cea de anul ăsta. Atunci, Hamilton era venerat drept zeul ploii pentru cum a reușit să câștige plecând de pe 14, iar Vettel ridiculizat pentru greșeala stupidă prin care a pierdut victoria. Un an mai târziu, rolurile sunt inversate: zeul ploii pierde o victorie asigurată prin două gafe neforțate, iar Vettel merge impecabil și termină pe 2, plecând ultimul.

 

Personal cred că amândoi sunt foarte buni pe ploaie - poate cei mai buni de pe grilă în momentul de față. Doar că ultimele două curse din Germania nu s-a desfășurat pe ploaie, ci în condiții mixte, cu vreme și pistă schimbătoare. Situații în care și cei mai buni greșesc.

Campionatul l-a pierdut acolo.Cel putin sansele reale.Aa ca dupa aia lucrurile s-au dus din rau in mai rau...insa anul trecut la Hockenheim s-a rupt filmul.Daca imi aduc bine aminte,Ham patise ceva?pornea din spate?penalizari?10-12?nu mai pot spune cu precizie,cert e ca era in calcat,si la campionat erau destul de apropiati,iar Vettel parca pleca din pole

Iar la sf cursei,Vettel 0 puncte Ham win parca.Deci s-au jucat 50 de puncte acolo....pe greseala lui Vettel.Acolo soarta campionatului s-a inclinat covarsitor in favoarea lui Ham...de acolo el doar a manageriat.

Personal cred ca amandoi sunt mediocri pe ploaie.Nu pot spune ca unul e mai bun ca altul si nici ca sunt mari zei pe ploaie.Bun pe ploaie era Schumi.Rainman era Senna care putea mere pe slick'uri cand toti ceilalti puneau wets si tot putea sa se mentina pe locul 2.Bun pe ploaie e Verst,mai ales avand in vedere tineretea lui.Astia 2 insa...meh.Normal ca mixed conditions sunt cele mai grele desigur,pt ca nu ai gumele potrivite,aderenta se schimba de la un viraj la altul samd.Verst insa de ce poate?Si Ricci mergea bine din ce am vazut eu nu?

Acum 2 ore, PzKpfW a spus:

Și eu cred că are potențial, dar este încă departe de #5. În calificări scorul e 7-5 în favoarea lui Vettel, asta în cazul în care germanul a avut de două ori probleme tehnice. Greșeli terminale, neforțate în cursă are 2 și suntem abia la jumătatea sezonului. Vettel are și el 2, dar niciuna terminală și doar una aproximativ neforțată. Iar asta se vede în campionat, peste 20 de puncte diferență între ei.

 

Și Vettel avea contract cu Red Bull când a plecat la Ferrari. Sunt clauze de performanță care se pot activa. Verstappen poate pleca la anul dacă vrea. Nu știu însă dacă-l vrea Toto. Cel puțin acum. Bottas are sabia deasupra capului: dacă nu scoate o victorie la Hungaroring sau nu-l ajută decisiv pe Hamilton, nu cred că mai primește contract pentru 2020. Wolff a spus că soarta lui se va decide în august, impresia ultimelor curse înainte de "vacanța de vară" va conta deci mult. Inutil de menționat că performanța de la Hockenheim, unde a băgat mașina în zid încercând să depășească un monopost Racing Point (!) nu-l ajută prea mult.

Leclerc inca nu poate fi comparat cu Vettel.Nu ar trebui,desi lumea exact asta face.In mod normal Vettel ar trebui sa fie 2 clase peste el...dar nu prea este.

La anul insa,cu un sezon full la Ferrari,il putem compara.

 

Vettel intradevar avea contract insa a plecat de comun acord cu Horner si Marko....pt ca Ricci.Are cineva impresia ca cei 2 il vor lasa in vreun fel pe Verst sa plece?Sub nici o forma.Poate sa il doreasca Wolff Enzo Ferrari sa vina dimpreuna cu Jean Todt si ala nu se misca de la RBR.Get real.Eu inca sper la Ocon la AMG.

Acum 34 minute, cuki a spus:

Hamilton 2007 ... similar cu ceea ce a facut Vettel anul trecut

Da...Hamilton/2007 e similar cu Vettel/2018...s-ar putea sa ai dreptate sa stii :crack:

Al catelea an al lui Ham era in F1 si cati ani avea?Daca comparam asa...

Eu am dat exemplu de dat cu oistea-n gard a maestrului pe ploaie fix acum 1 an cand putea sa ia o optiune serioasa pt titlu,asta spuneam ca nea Vettel e mediocru pe ploaie in ciuda performantei din 2019.Care luata separat,e laudabila,fara doar si poate.

Editat de Method
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@cuki - a nu se înțelege greșit: Verstappen și Hamilton la Mercedes ar fi vis. Dacă cei din spate nu sunt în stare să se bată cu Mercedes, măcar în cadrul echipei să avem luptă strânsă. În momentul de față, în curse, Hamilton nu cred că se întrebuințează peste 80-90%, nu are de ce. Dă totul sâmbătă, duminică doar controlează. Cu un coechipier/challenger adevărat, lucrurile ar fi mai interesante. Ca-n 2016.

 

14 minutes ago, Method said:

Vettel intradevar avea contract insa a plecat de comun acord cu Horner si Marko....pt ca Ricci.Are cineva impresia ca cei 2 il vor lasa in vreun fel pe Verst sa plece?Sub nici o forma.Poate sa il doreasca Wolff Enzo Ferrari sa vina dimpreuna cu Jean Todt si ala nu se misca de la RBR.Get real.

 

Nu poți ține un pilot cu forța dacă nu vrea. În momentul de față Verstappen e hot property, face ce vrea: dacă are ofertă de la altă echipă de top, el alege dacă mai rămâne sau nu la RBR. Pot să se dea toți de acolo peste cap, dacă nu are încredere în proiect sau i se pare că are șanse mai bune să ajungă campion cu altă echipă, va pleca. Deocamdată nu e cazul: are toată structura RB în spatele lui, un coechipier inexistent și este pe val ca rezultate. Pe termen mediu sau lung, nu cred însă să aibă șanse la titlu cu Red Bull anul viitor, cu atât mai puțin anul ăsta.

 

Ca talent pe ploaie, #33 se descurcă bine, dar nu a produs deocamdată vreo cursă memorabilă pe ud. El este în primul rând agresiv, bătăios. Cursa de ieri nu mi se pare elocventă în acest sens, pentru că nu a fost o cursă pe ploaie. Au contat mai mult strategiile, opririle la standuri, dar și norocul. Și deși a fost rapid per total, a scăpat și el o piruetă de 360 la un moment dat. Vettel și Hamilton sunt piloți dovediți pe ploaie. Nu-i compar cu Schumacher și Senna, ci cu ce avem acum pe grilă.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 4 ore, cuki a spus:

Brazil 2016...chiar iti recomand sa cauti pe youtube

Exact asta vroiam sa zic si eu - acea cursa memorabila de la Interlagos unde Vers - rookie year (2016 era nu 2017?) - valsa pe ploaie ba mai mergea si in drifturi efectiv fiind in alta liga fata de tot plutonul.Aceea a fost o cursa memorabila.Spun asta cu cea mai mare antipatie pt fata aia insolenta a lui Verst...

Acum 4 ore, cuki a spus:

Asa e...Vettel casigase in Silverstone iar la Hockeheim avea teoretic un Sunday Drive. 

si eu cred acelasi lucru...daca nu pierdea asa de mult in Germania, nu cred ca era o mare problema pirueta de la Monza. Intre Hockenheim si Monza mai erau Hungaroring si Spa...unde parca Ham castigase cu Vettel pe 2 si viceversa, deci no points lost there.

:agree:

Cat despre run'ul lui Verst la campionatul 2019,hai sa pastram proportiile si sa nu aplecam urechea la toti comentatorii excitati.Sa fim seriosi,Ham va valsa.Aceasta cursa a fost total atipica,dupa cum zice si colegul,in mod normal Ham se va intrebuinta sambata iar la cum mere echipa aia duminica doar va manageria locul 1-2 fara sa naduseasca.Verst...nici o sansa...si stai ca inca nu a crapat nimic la Honda,dar eu zic ca pe sf sezonului vor incepe.Oricum e o mare mirare pt mine faptul ca Honda 1.e faibila si 2.e cat de cat performanta.Poate chiar au consiliere de la inginerii AMG dupa cum se zvonea anul trecut.

 

Am vazut si eu cursa,f frumoasa.

Vettel jos palaria,Kvyat jos palaria...ba si Grosjean a mers bine,desi nu il suport.Ricci insa slab,eu am vazut un rezumat si il confundam cu Hulk...care a trosnit-o si el cam patetic.

 

Referitor la incidente - nush daca Ham a avut atat noroc cat skill,dupa cum am mai zis,mi s-a parut ca iarasi a facut diferenta.Situatie aproape la indigo cu Bottas - el a ghidonat-o (se vede clar pe reluarea din cockpit) incat sa isi revina dupa 360 si a ferit la mm gardul.Asta in timp ce Bottas a indreptat volanul si a fost spectator,lucru pt care masina a facut acel 360 dupa aia si-a continuat spin'ul si a dat de gard.Acele mici reactii ale lui Ham au facut diferenta.Ok,tot a gresit dar s-a vazut diferenta de skill.

La primul incident Ham a avut noroc intradevar - doar a sters parapetul si a putut trage la boxe...unde mecanicii dormeau dar totusi.

 

Si de Leclerc nu a zis nimeni ca a fost pe slick'uri cand a lovit-o ! Moment in care intradevar nu avea ce cauta pe slickuri,riscul a fost prea mare,insa totusi e o circumstanta atenuanta.

Editat de Method
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

5 hours ago, cuki said:

Brazil 2016...chiar iti recomand sa cauti pe youtube 

 

Am uitat-o pe aia, așa este. Performanță a lui Verstappen pe ploaie. Mea culpa. Probabil am omis-o inconștient catalogând-o drept "încă o dublă Mercedes" în oceanul de duble pe care le-au avut din 2014 încoace.

 

5 hours ago, cuki said:

Hamilton e inca beteag

 

Eu nu l-am văzut foarte afectat fizic nici înainte de cursă, nici după - ba din contră, era destul de zâmbitor având în vedere rezultatul dezastruos. Despre "boală" în sine, am să menționez doar ce a spus Nico Rosberg la Sky sâmbătă după quali: The illness is part of the Lewis Hamilton show, he makes it look more difficult than it is.

 

Hockenheim a fost un accident, o cursă atipică. Red Bull Ring, unul dintre preferatele lui Max. Per total însă Mercedes are un avantaj tehnic important. Campionatele sunt jucate, iar Ferrari și red Bull își vor dirija (drijează deja) eforturile și bugetele spre 2020 și 2021.

 

1 hour ago, Method said:

nush daca Ham a avut atat noroc cat skill,dupa cum am mai zis,mi s-a parut ca iarasi a facut diferenta.Situatie aproape la indigo cu Bottas - el a ghidonat-o (se vede clar pe reluarea din cockpit) incat sa isi revina dupa 360 si a ferit la mm gardul.Asta in timp ce Bottas a indreptat volanul si a fost spectator,lucru pt care masina a facut acel 360 dupa aia si-a continuat spin'ul si a dat de gard.

 

Diferențele sunt mai mari decât par.

  • Bottas era cu aproximativ 20km/h mai rapid decât Hamilton acolo, datorită faptului că trecuseră 5 ture, iar pista/trasa ideală se uscase. Asta a afectat nu doar modul în care a pierdut controlul ci și accidentul în sine.
  • Bottas era în aerul murdar al lui Stroll, mai puțin grip aerodinamic. Hamilton a pierdut-o singur, când era la mai bine de 3s în spatele următoarei mașini (Räikkönen).
  • Gumele aveau alt nivel de uzură: Hamilton abia schimbase de câteva ture, după SC-ul generat de Hülkenberg și a schimbat ulterior din nou. Bottas era cu aceleași gume schimbate în turul 42. Pe scurt, gumele lui Hamilton aveau 10 ture în momentul incidentului, ale lui Bottas 15. Nu pare mult, dar este cu 50% în plus. Și vorbim despre Soft (C4, fostul Supersoft), degradare rapidă.

Datele de mai sus se bazează pe analiza celor de la Sky. Cu alte cuvinte, dacă Hamilton ar fi fost în aceeași situație cu Bottas, o înfigea și el bine în zid.

 

1 hour ago, Method said:

La primul incident Ham a avut noroc intradevar - doar a sters parapetul si a putut trage la boxe...unde mecanicii dormeau dar totusi.

 

Nu-l așteptau atunci, încă discutau cu el dacă să rămână pe Soft sau să intre din nou pentru Intermediare. Din contră, îl așteptau pe Bottas, să-i pună și lui Soft-uri. De unde confuzia: au avut câteva secunde să găsească o aripă față, s-o fixeze și să-i găsească Intermediarele lui Hamilton în garaj, ei fiind pe poziții cu Soft-urile pentru Bottas.

 

1 hour ago, Method said:

Si de Leclerc nu a zis nimeni ca a fost pe slick'uri cand a lovit-o ! Moment in care intradevar nu avea ce cauta pe slickuri,riscul a fost prea mare,insa totusi e o circumstanta atenuanta.

 

Nu prea este relevant. Erau mulți pe Soft-uri atunci - unii chiar pe Medium. Deci nu.

 

image.thumb.png.72a4ff0c27e0de77a9a41ce047b84d40.png

Editat de PzKpfW
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Știe fierrari o pwlă! Dacă pixda se uita după umbrele prin tribună ca să-și facă strategia e clar cam ce știu broscarii... 🤦‍♂️

Editat de john17
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 4 minute, john17 a spus:

Știe fierrari o pwlă! Dacă pixda se uita după umbrele prin tribună ca să-și facă strategia e clar cam ce știu broscarii... 🤦‍♂️

:funny:

Foarte adevarat din pacate insa...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

3 hours ago, Method said:

Mercedes vine in Ungaria cu un nou aerop upgrade ce contine si o aripa fata total noua - link

May God help us all.

 

Cred că este upgrade-ul de la Hockehneim. Doar că datorită condițiilor meteo (caniculă - Mercedes având probleme cu răcirea, apoi ploaie) nu le-am putut vedea eficiența în acțiune. La Hungaroring se anunță vreme însorită și nu foarte caldă, condiții perfecte pentru ei. Aș zice de acum: dublă Mercedes - #44, #77.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 ore, l.u.v a spus:

Nu urmăresc decât sporadic F1, dar dacă nici asta nu a fost bătaie la fundul gol, nu mai știu ce să zic. 🤭

Nu a fost Luigi!Prostovanii de la Reddbull trebuiau sa-l scoata pe Max cat era pe primul loc!Mai ales dupa ce Luis l-a depasit

si a gresit,revenind Max la doua secunde in fata!Iar ca sa fie prosti pana la capat nu l-au chemat la boxe dupa ce a schimbat 

Luis!In conditiile de azi nu avea cum sa castige doar cu un schimb de gume!

Ce o fi fost in capul lui Horner?Max a fost super astazi!Si a aratat ca este singurul care se poate lupta cu Hamilton-Mercedes!

Dar Horner a fost un dobitoc!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 16 minute, cuki a spus:

Verstappen cred ca castiga daca alegea strategia lui Vettel, medium si soft

nici softurile lui Vettel nu pareau sa se comporte mai grozav, dupa ce le-o incaltat, scotea acelasi timp cu LEC pe harduri uzate, cu greu a reusit sa il depaseasca in final.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 54 minute, cuki a spus:

 

Leceler a avut +25 sec fata de Vettel dupa ce a luat softuriile Vettel. A recuperat cam ca Hamilton fata de Verstappen, 1 sec pe tur. 

 

Cum naiba nu s-au comportat bine?  

Nu mai stiu exact cum a topit VET diferenta dintre el si LEC ca toata atentia era pe sfarsit pe HAM si VER, dar si uitandu-ma la timpii lor cei mai buni, VET are doar 0.7s avantaj fata de LEC pe harduri si cu mult peste timpul lui HAM (1.2s) pe gume medii, nici nu mai zic de VER, cu 2.6s avantaj.. (bine, acolo deja greutatea masinii + gume noi noute la final, au facut diferenta)...

Anyways, eu cand l-am vazut pe VET ca intra si schimba cu gume soft noi, m-am asteptat sa rupa gura targului, cu fastest-uri una dupa alta, ceea ce nu a fost cazul, in primele tururi cel putin facea timpi comparabili cu LEC.

 

 

image.png

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dacă Bottas pleacă, va fi sigur înlocuit de către Ocon. Dacă nu pleacă, Toto va încerca să-i facă loc la Renault, în locul lui Nico. Iar Nico va ajunge cel mai probabil la Haas.

 

Interesant unde va ajunge Bottas dacă pleacă de la Mercedes. În mod realist, singurul loc disponibil ar fi înapoi la Williams, sau posibil la Haas.

Albon va trebui să se descurce mai bine decât Gasly pentru a-și păstra locul la echipa mare. Altfel se va întoarce la Toro Rosso, iar locul îi va fi luat de Kvyat.

Editat de PzKpfW
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Remarca ta imi aduce aminte de Bernie care a zis ca regreta ca nu are un Valentino Rossi in F1....Vale e carismatic,dar pe langa asta mai are si 9 titluri.La fel si Raikonnen,are si el 1.Deci prima regula ar fi sa fie rapid si eficient...daca intre timp poate avea si niste carisma ok.

Totusi eu spun ca exista piloti carismatici in F1 : Ham e carismatic desi nu ne place noua,place la o gramada de lume are ff multi fani.Verst la fel.Ricci nu mai zic.Si pe Perez il cataloghez drept carismatic.La fel Magnussen,deci sunt cativa.

Nu asta e problema insa,nu de asta nu mai mere F1.F1 nu mai mere pt ca cursele sunt prea tacticizate si se elimina orice neprevazut.Neprevazutul inseamna spectacol.Simplu.

 

Iar ca sa ne aducem aminte,unii din cei mai mari piloti si campioni erau ff ne carismatici - Jim Clark,Jackie Stewart,Piquet,Prost,Hakkinen....chiar si Schumacher dupa parerea mea.Shumacher era extraordinar de ambitios si orgolios,asemanator lui Marquez,era un lider intradevar,dar nu as spune ca avea carisma.

Pana la el,lumea facea donuts cand castiga,el se ducea cuminte si aduna pe gume bucati sarite de cauciuc pt a fi sigur ca masina iese la control in garda minima la sol....

Cum povestea Coulthard?Mansell dupa ce termina testele cu masina pleca direct pe terenul de golf,Senna insa statea la debrief si nota ce spuneau inginerii.

As trage concluzia ca toti marii campioni,mai ales cei din era moderna,sunt prea absorbiti si consumati de cautarea performantei pt a fi carismatici.

Sunt demult apuse vremurile lui Hunt,cand inainte de cursa beai fumai si fteai ceca,a zis pana si Rossi ca atunci cand incepuse el sambata seara era party time,baute chestii etc,acuma sambata seara te culci la 10 ca sa fii fresh pe dum la cursa.Vremurile romantice au apus chiar si in gp decum in F1.

 

Editat de Method
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...