Sari la conținut

Formula 1


Jorge Lorenzo

Postări Recomandate

Hai ca facem off topic la off topic :)

Acum 21 ore, cuki a spus:

Eu cred ca daca energia electrica va deveni mai scumpa, nu cred ca peste 10 ani vei merge cu mai putini bani pe 100 de km, decat mergi azi cu petrol. Daca se mai scufunda un vapor cu baterii sau explodeaza vreun tren...clar se agita greenpeace.

Sunt de acord cu tine.Nu pt ca energia electrica nu ar putea fi foarte ieftina,ci pt ca guvernele tre sa mulga publicul....draq,barilul de petrol cat e? 58-60$...a fost si 37 a fost si 180...benzina a ramas la fel.Se vede clar ca materia prima nu reflecta costul produsului finit cum ar fi normal pentru un produs...la fel este/va fi si cu energia.

Acum 14 ore, Nguyen a spus:

Segmentul asta e atractiv pt hipster dar mai ales pt mocangii care au gasit oportunitatea de a merge ieftin cu masina pe carca altora care le platesc lor subventiile la achizitie. Normal ca le place: subventii mari la achizitie, parcare gratuita, acces gratuit in centru, scutiri de impozite.

Dar uite ca se schimba foaia si cu electricele: https://norwaytoday.info/finance/electric-cars-can-no-longer-park-for-free-in-oslo/ . Asta e una, citisem zilele trecute ca cea mai mare retea de statii de incarcare din Europa a marit pretul per kw considerabil starnind nemultumirea mocangiilor cu masini electrice: http://0-100.ro/2020/01/17/ionity-baga-spaima-in-fanii-masinilor-electrice-cu-noile-tarife-079-euro-1-kwh/

 

Tu chiar crezi ca banii aia sunt din profitul facut de VW?

 Segmentul e atractiv pt 5% (deocamdata) din piata auto.E cea mai rapida creste a unui segment,despre asta vorbeam,nu despre orientarea politica,sexuala,sociala samd a cumparatorilor !!! Ca si paranteza insa,nu cred ca sunt niste gimmicks luate de hipsteri,sunt prea putini hipsteri in lume pt a cumpara atea electrice,si prea mult electrice plain,nu de fitze.Daca ziceai iata de i3,da corect.Insa sunt prea multe masini de la branduri normale care au succes masiv cu electricele,deci nu.

Iarasi,cat costa kwh acum,sau cat va costa pe viitor,ce legatura are cu ce vorbeam noi?Am spus si afirm - astea sunt viitorul...cat vor avea ele costuri de exploatare,asta e cu totul alt subiect.

Nu stiu si nici nu ma intereseaza de unde provin banii VAG Group.De ce m-ar interesa?Eu vorbeam despre cu totul altceva - strategia de investitii pe termen lung a acestui grup si importanta pe care o acorda masinilor electrice investind asa o suma in ele ma fac sa cred ca masinile electrice sunt de viitor.De unde provin acei 50 mld?Chiar nu ma intereseaza.Daca ei credeau ca nu sunt de viitor,crede-ma,orice subventii ar fi primit,nu investeau in electrice asa o suma.

Acum 13 ore, cuki a spus:

Permite-mi sa nu cred in totalitate povestea.

In sfarsit o gandire de om normal. :ok:

Pe de alta parte intradevat sunt niste probleme cu i3 si anume : 1.este o masina cu tehnologie deja veche si care din start mergea 200km (declarati nu reali!).Daca si l-a luat la mana a2a trebuia sa se documenteze putin,au o tehnologie a bateriilor...mai nefericita ca sa zic asa.A nu se confunda cu bateriile facute de Panasonic pt Tesla si nici macar cu cele ale VAG Group pt  Golf,Up samd.Oricum 50-60% degradare e neverosmil,nu exista.

Mai pe scurt : erau praf si cand au iesit,iar pana la ora actuala bmw n-a facut nimic pt a le imbunatati.Bine ai venit in minunata lume BMW :) (motor extraordinar insa,nota 10)

Foarte de acord si cu preturile nesimtite pt un produs hai sa spunem bine intentionat,premium,dar cu defecte destule ca si tehnologie.Mi-a placut insa la i3 ca ei chiar o ard eco (pt cine itnereseaza asa ceva),tapiterie din nush ce plante (ca tot vorbeam),lemn de eucalipt (creste repede) caroserie din CF (da,e eco).Dar ca si valoare pt produs,da,foarte piparat pretul.

Acum 11 ore, adiy32 a spus:

Hai ca i-am gasit si pe VW,un Up electric e 25650 iar sora geamana e 11000!Pai cum sa nu ai miliarde pregatite daca numai din subventie acoperi lejer costurile de productie,restul e profit,tot lejer!

...

De aia ma si apuca rasul cand vad cata prosteala este!Si cum niste masini care trebuiau sa fie demult pe strazi sunt prezentate ca revolutia viitorului!

Perfect logic.Corect ! :ok:

De asta si spun eu ca sunt viitorul aceste electrice : odata trebute de faza de r&d,si odata cu scaderea masiva a preturilor bateriilor (sub 100$/kwh),producatorii au intuit ca se pot face bani masiv din ele : majorit masinilor au baterii sub 50kwh,un motor electric decent are un cost derizoriu si e facut in totalitate robotizat,deci lor le iese masina ca si costuri de productie mult mai ieftina decat una clasica.Iar ca si pricing,e dublu.

Normal ca trebuiau sa fie pe strazi demult,masina cu motor electric e inventata dinaintea celei cu motor cu ardere interna.Chestia hilara e insa faptul ca nu ar fi fost nici acuma daca n-ar fi impulsionat Tesla piata.Nu laud Tesla insa,e un producator de nisa,premium,nu pt publicul larg.

Acum 9 ore, cuki a spus:

Iar argumentul cu bateria, este deja cam rasuflat si "busted". Intradevar, o folosire necorespunzatoare poate sa dauneze, dar si o folosire necorespunzatoare a motorului termic poate sa dauneze. Cam oricine cu un pic de creier stie ca nu e bine sa dai blana motorului rece, stie ca nu e bine sa supraincalzesti motorul, nu se merge subturat, nu odihnesti picioru pe ambreiaj etc. Le respecti si ai motor sute de mii de km. Nu le respecti, bagi bani. 

La electrice is defapt mai putine precautii. Cea mai importanta nu incarci bateria 100% (poti seta nivelul de incarcare), decat daca sti si consumi minim 40-50% exact dupa incarcare. Nu e bine sa ti masina cu bateria incarcata in soare. Nu e bine sa dai blana pe caldura...si cam asta este. Oricum ultimele modele electrice precum si cele premium, au deja sisteme de incalzire/racire a bateriei, protectie la incarcare etc. La alea nu mai trebuie sa faci absolut nimica.

 

Acuma ma repet, dar nici eu personal nu cred ca vor prinde. Vor fi o alternativa pentru cine isi permite si cam atata. Ma deranjeasa inca cand sunt aruncate tot felul de informatii, bazate pe experiente cu baterii 777 sau povesti batranesti. Asa este, se degradeaza bateriile, 3-4% in 100.000km...parca un motor pe benzina sau diesel nu se degradeaza? Daca intrebi pe orice forum de motor pe bezina supraalimentat, se gasesc gramezi care iti spun ca se duce in 150.000-200.000km max. 

Sunt Tesle in state cu 300.000-400.000 sau chiar si 600.000mile. 

True.Ce nu intelege colegul e faptul ca acum (2017+) maj electricelor au baterii cu temp controlata (atat pt cald cat si pt frig),tehnologia progreseaza galopant.Si deci acel "coldgating" de la Leaf'uri mai exista...doar la Leaf'uri.Daca iti iei un Zoe sau un i3 vechi de 5 ani,da,s-ar putea sa ai niste probleme,pentru ca ei au dat 3 lei pe baterii in loc sa le ia de la un producator de renume (Panasonic,LG samd),s-au dus in China.

Ca si sfat : nu va cumparati masini electrice sh,tehnologia e la inceput iar primele au fost foarte slabute.Deci don't.Masini electrice dupa 2017 da : Kona,Ioniq,Golf samd.Inainte big no no.

Europenii nici macar acum in 2020 nu au tehnologia Teslei din 2011,deci mai e mult pana departe.

 

E un approach foarte diferit : Musk a investit 5 ani enorm nescotand nici un leu.Si-a facut temele si a scos pe piata un produs extraordinar.La un pret premium intradevar.

Marii producatori europeni au vazut ca are succes,si vreau si ei o bucata din tort,dar ei se gandesc in principal cum sa nu piarda bani : drept urmare masini adaptate dupa cele clasice,baterii din china,softuri slabutze samd.Normal ca au fost/sunt probleme,dar usor usor ajung si ei la niste performante decente.

Editat de Method
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 6,7k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Acum 44 minute, Method a spus:

sunt prea putini hipsteri in lume

 

Aici te inseli, de exemplu majoritatea corporatistilor sunt hipsteri, niste oameni fara personalitate care cumpara anumite chestii (ex: motociclete, maisni electrice) ca sa para cool.

Acum 46 minute, Method a spus:

Nu stiu si nici nu ma intereseaza de unde provin banii VAG Group.

 

Foarte rau ca nu te intereseaza, asa ai intelege cat de mult (sau nu) electricele reprezinta viitorul. VAG poate cheltui o suma pe cercetare pe care e posibil sa nu o recupereze dar asta nu poate fi de ordinul miliardelor si aici intervine statul german care are bani cu nemiluita dar nu are specialisti in curtea proprie ci in cadrul unor companii private: VAG, Mercedes, BMW, Porsche.

 

Acum 46 minute, Method a spus:

De ce m-ar interesa?

 

Pt ca un om care sustine ca se documenteaza trebuie sa fie interesat de asa ceva, altfel inseamna ca doar te bagi in seama in chestiuni care te depasesc.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Discutia era despre cu totul altceva,nu are nici in clin nici in maneca cu ce vorbesti tu,deja o dai in filozofie.

Eu sunt interesat de aspectul tehnic in principal si dar si de impactul si modificarile pe care le aduc masinile electrice asupra pietei auto.Impactul asupra pietei e cel care ne spune daca au succes sau nu..Nu e chestie de hipsterism nici de masinatiuni politice sustinute de stat.

De unde provin banii pt cercetare/development ai VAG Group e ceva ce ma lasa total indiferent.Eu nu discut/nu ma intereseaza acest aspect,dar daca pe tine te intereseaza,aprofundeaza,de ce nu?Succes. :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, Method a spus:

De unde provin banii pt cercetare/development ai VAG Group e ceva ce ma lasa total indiferent.

 

Ba tocmai ca asta e important, de unde vin banii. Daca VAG scotea miliardele din contul lui atunci am fi putut deduce logic ca electricele sunt viitorul dar uitandu-ma pe cifra de afaceri si mai ales pe profiturile lor din ultimii ani nu aveau de unde sa scoata 50mld de dolari numai pe cercetare in domeniul masinilor electrice. Eu inteleg ca esti pe topicul de F1 und fabulati in mod continuu si nu se supara nimeni dar incercati sa stati cu picioarele pe pamant si sa intelegeti unde va aflati, 5 mld sau 50 mld sunt sume fabuloase care nu cresc in copaci.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cei de la Renault sunt fumati : Renault claims its engine is now better than Mercedes'

 

"Mercedes is a bit behind us, Ferrari is a bit ahead. Honda is one step behind.
"But we are no longer talking about differences of 50 kilowatts. Between Ferrari, Mercedes and us it's a matter of 5 to 10 kilowatts. And maybe Honda is 15 or 20 kilowatts behind."

:lol:

Ori le-au fost impuse niste targeturi de catre sefi si acum zic si ei ce trebuie pt a da bine...iar cand incepe sezonul...o sa uite lumea atunci ce pasarica au scos pe gura acum.

Tehnic,cu solutia de turbo-mguh pe care o are Mercedes,motorul Renault care e singurul care este inca pe solutia clasica,efectiv nu poate atinge randamentul celor de la AMG.Si aceasta comparatie doar daca restul componentelor ar fi similare cu cele ale nemtilor....ceea ce imi pare rau sa spun,dar chiar nu e cazul.

 

Presimt o declaratie a lui Cyril cand va incepe sezonul si iar ii lasa AMG la 30s  gen "we didn't expect" :crack:

Editat de Method
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 ore, cuki a spus:

Probabil ca au reusit sa creasca performanta motorului cu 40-45 kilowatts, si atunci ar fi pertinenta afirmatia.

 

DAR...Mercedes, Ferrari si Honda nu cred ca au stat si au taiat frunze la caini. Vedem la Barcelona la final de februarie what's what.

1.O asemenea crestere de putere peste noapte (iarna) mi se pare cam neverosimila.

2.Bingo.Nush cu ce compara Remi Taffin...poate cu performanta motoarelor concurente 2019....pe care oricum nu o stie doar o preconizeaza...uita insa ca e in 2020,si aia nu stau cu mainile in san.Plus ca sunt convins ca dintre echipele "de uzina" Renault are cel mai mic buget.Deci nu as vedea realist cum pot ei sa iasa peste AMG.

Dar bine,vrabia malai viseaza si Taffinul sa-i bata pe nemti :P

1 oră în urmă, Zven a spus:

Putere o fi scotand, da fiabilitate? 

Nu,nu.Nu scoate nici putere stai lin.De unde?Partz.

Si da,de capitolul fiabilitate nici nu mai amintesc.

 

 

...si un articol amuzant dar adevarat despre "Mr.Mind Games"" : How Michael Schumacher Used the Toilet to Gain Advantage Over Nico Rosberg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 31.01.2020 la 11:49, cuki a spus:

https://www.motorsport.com/f1/news/racing-point-aston-martin-stroll/4678704/ 

 

Racing Point va devin Aston Martin din 2021

 

Citisem ceva știre pe net că dacă Mercedes se va retrage din F1, mai ales că de la anul McLaren va redeveni client Mercedes, nenea Stroll îl cooptează pe Toto Wolf pt a crea noua echipă Aston Martin. Alte zvonuri erau că va ajunge director general la F1 sau cum naiba s-o numi funcția, căci îi expiră contractul anul ăsta.

După câte se pare Mercedes rămâne cel puțin până în 2025, zvonuri că Luis dorește contract pe 4 ani cu 55 sau 60 meleoane pe sezon, dar conducerea vrea decât pe 2 ani, vedem ce face Bottas anul ăsta și ce o să se întâmple cu contractul lui. Dacă nu, cred că poate ajunge lejer în WRC, se pare că se dă bine cu R5-ul și îi și place.

 

Max și Leclerc au contracte pe 3 - 4 ani fiecare, așa că tinerii sunt asigurați. Cu Vettel o să fie interesant, sunt curios dacă se va retrage din F1, ca să nu ajungă pilotul secund.

 

Parcă și lui Kimi ar trebui să-i expire contractul cu Alfa, nu?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tocmai am citit un articol despre cum pregateste AMG masina v.2020 inca din 2018,testand piese din ea pe v.2019...so bad news everyone,cred ca iarasi vor fi de neatins.

Se va vedea in teste - daca pun iar hardurile si fac 10.000km pt a testa doar fiabilitatea,e clar - sunt bulletproof.

Editat de Method
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 02.02.2020 la 1:00, pomo a spus:

Cu Vettel o să fie interesant, sunt curios dacă se va retrage din F1, ca să nu ajungă pilotul secund.

DA,asta va fi de urmarit.Clar va ajunge pilotul nr.2...cum a fost dealtfel in cam toata era motoarelor hibrid.

Acum 11 minute, cuki a spus:

Eu cred ca Mercedes inca umbla dupa coroana cu pilotul german.

a luat-o in 2016 nu?

Acum 12 minute, cuki a spus:

La cum se arata Lewis ajunge la Ferrari (fiind singurii care si-ar permite salariul cerut), Vettel ramane in conditiile astea fara scaun. 

Personal mi-ar place daca Mercedes ar face o mutare de marketing, si i-ar lua pe cei doi V. Vettel si Verstappen. 

Ham la Ferrari never.Il au pe Leclerc pe care il iubesc,nu ar avea nici un sens o asemenea mutare.

Iarasi,AMG sa il ia pe Vettel...pe foaie suna bine - pilot german de (fost) mare succes,dar in practica,de fapt Vettel e expirat si cine e angrenat in F1 stie asta...Verst da,are logica,dar n-a semnat cu RB?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 ore, cuki a spus:

 

Dap, sunt multe zvonuri. Mercedes a intrat si la Formula E, cert este ca ramane oricum in F1 ca si producator de motoare. Nenea Stroll tocmai face echipa Aston Martin/Mercedes, Mclaren va avea motoare Mercedes din 2021. Uzina Mercedes probabil ca isi va dori retragerea daca nu poate negocia favorabil cu Toto. Eu cred ca Mercedes inca umbla dupa coroana cu pilotul german. 

Totul se transeaza insa anul acesta. Lui Lewis si lui Vettel le expira contractul la sfarsitul acestui an. Cum se negociaza, cine pe unde ajunge...nu se stie. La cum se arata Lewis ajunge la Ferrari (fiind singurii care si-ar permite salariul cerut), Vettel ramane in conditiile astea fara scaun. 

Personal mi-ar place daca Mercedes ar face o mutare de marketing, si i-ar lua pe cei doi V. Vettel si Verstappen. 

 

Verstappen are contract până în 2023 sau 2024. El și Leclerc au contracte semnate pe mai mulți ani.

Ham a zis într'un interviu că orice e posibil, dar este vorba și de fidelitate, fiind cu Mercedes de la 13 ani.

Pilot german care să ia titlul cu AMG nu este, nici Hulk nu cred că avea șanse, chiar dacă ar fi fost pilot principal.

Sunt curios dacă Bottas poate să fie anul ăsta consecvent în rezultate și să se apropie de lupta la titlu, mai ales că e și proaspăt divroțat și n'are cine să'l cicălească că vine târziu acasă.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Se pare ca cel putin pentru moment cursa din china se amana datorita situatiei create de coronavirus. 

https://www.formula1.com/en/latest/article.chinese-grand-prix-postponed-due-to-coronavirus-outbreak.3g2y5Ngyrk1MbNxQB9hj4s.html

Sper doar sa nu ne trezim cu mai multe curse amanate din cauza asta. 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hamilton si Verst se inteapa prin presa -  Verstappen comments are a sign of weakness

Verstappen iar vorbeste mult si prost precum deja ne.a obisnuit.Hater mai mare si caracter mai urat n.am vazut : toti sunt prosti si au rezultate doar datorita masinilor,orice acrosaj nu e vina lui,orice adversar e inferior slab pregatit,el e miezul din fanta.Pacat -un pilot atat de bun si total lipsit de carcter...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pentru mine, Verstappen e al doilea prostan din F1 dupa incontestabilul Magnussen.

Poate se datorează și faptului că a fost ridicat în slăvi de când era copchil și i s'a urcat la cap treaba asta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, cuki a spus:

Daca m-as stradui destul de tare, cred ca as gasi aprox. aceleasi afirmatii facute de Hamilton in legatura cu Alonso si Schumacher la momentul respectiv. 

Nu e ca si cum Hamilton a fost mereu cel mai diplomat si cel mai apreciat pilot de pe grid.

Nu mai tin minte declaratiile lui Ham de cand era tinerel,era insa destul de finutz,cel putin in discurs.

Dar da,ok,nu e usa de biserica.

 

Si intradevar,Verst a afirmat un adevar incontestabil al acestui sport - masina te face campion sau te ingroapa.Dar felul cum a zis-o,lasand sa se inteleaga ca pe masini identice l-ar bate de i-ar suna apa in cap,postura din care a zis-o si anume de talent-speranta samd (sa nu ramana doar la capitolul sperante eterne insa) si mai ales hatereala clara si continua care il caracterizeaza...

Nu incerc sa il apar pe Ham pt ca nu mi-e simpatic absolut deloc,insa pana una-alta unul are dupa cum ai zis 6 titluri in buzunar altul...a impuscat si el cateva victorii.

Nu ai ce vorbi din aceasta pozitie despre performantele unuia care va deveni probabil cel mai galonat pilot fin F1.Nu poti.

Daca ai fi avut si tu 4  titluri ca Vettel,hai ca te mai asculta lumea,dar Vettel iata ca nu se arunca la asemenea consideratii....se arunca in schimb "prodigiosul",desigur,el are o opinie (nefavorabila) despre orice pilot.

La fel de bine putea spune si George Russell ca el ar putea sa-l bata cu ceasul de la gara pe Verst sau chiar pe Ham daca ar avea masina mai performanta nu?E de fapt aceeiasi declaratie.

Editat de Method
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 17.02.2020 la 22:26, cuki a spus:

O fi el prostalau si ingamfat, dar si eu cred ca i-o da lui Hamilton intr-o masina comparabila 6 zile din 7.

Asta e parere bazata pe....?aer?apa?ghicit in cafea?

Ca pe performante anterioare ale maestrului Verst clar nu e bazata.

 

...si,parca pt a-l sprijini si mai mult pe Hamilton,dupa split-turbo,se pare ca Mercedes a mai inventat un game changer.

Coloana de directe care modifica din cockpit unghiul de atac al rotilor....

Daca e declarata legala,asa ceva le va garanta practic titlul celor de la Mercedes.

"nonorocire"

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 4 ore, cuki a spus:

Acuma spun si eu mai departe, ceea ce afirma expertii. Eu nu sunt expert in evaluarea pilotiilor, sunt altii care stiu la ce sa se uite in momentul in care fac un assessment. Majoritatea expertiilor, afirma ca Max este actualmente cel mai talentat pilot de pe grid. Acuma talentul clar nu iti aduce titluri, dar combinatia favorabila lui Lewis da.

"Expertii" cam toti au decretat masina Ferrari de anul trecut drept castigatoare,RB pe 2 si AMG pe 3....aham.

Nu zic ca Verst nu este un talent extraordinar insa pana la ora actuala doar cu talentul ramane.

Faptul ca are parte de o gramda de fani (nu inteleg cum cu o fatza de filfizon ingamfat si comportament pe masura) si de presa mai mult decat favorabila,asta nu inseamna ca poate fi comparat cu vreun campion mondial.Cu atat mai putin cu Lewis.

 

E foarte usor sa faci curse brave si sa impusti cate un rezultat din pozitia underdogului.Cand insa sunteti in aceeasi echipa si amandoi concurati la titlu,asteptarile si presiunea sunt fantastice....nu e deloc aceeiasi miscare.Nu mai zic de politics.Rosberg ne-a explicat ff multe in acel documentar.Hamilton insa,desi pare un manelist si un ageamiu,e de fier,e o masina,un robot.Cum era si Rosberg cand se concentra,cum era si Alonso si Kimi in zilele bune,samd.Verst pana una alta a avut vreo 3-4 curse bune iar cand s-a pus presiune pe el (de catre Ricci care si el tot speranta ramane din pacate),a clacat si nu de putine ori.Traznaia de la Baku ramane antologica.O presiune mai mare pe el si face prostii.Nu e chiar asa cum il zugraveste presa,cine are ochi de vazut vede.

Campionii chiar si la varste fragede nu se pierd cu firea,nu se enerveaza si nu gresesc decat foarte rar,pt ca aproape orice moment de furie orice greseala poate insemna pierderea unui campionat (Ham stie - China 2007).

 

SI pana una alta,"Wax" cum ii zice colegul intra in al 6lea an si tot speranta este.Hamilton dupa 6 ani ce performante avea?Alonso?Pana si Vettel cred ca impuscase un campionat dupa 6 ani...de ce cum si la ce echipe au ajuns pt a lua campionate...tine de inspiratia de posibilitatile si de inteligenta lor.Asta este.Deocamdata insa,Verst e catalogat drept speranta si in viitorul apropiat tot asa va ramane.Il pasc vorbele lui Sainz.

Deci in opinia mea orice asemanare si/sau comparatie cu un campion mondial si mai ales unul de talia lui Hamilton e total inoportuna.Cel putin deocamdata.

Acum 4 ore, cuki a spus:

Pe cate de smart ideea, pe atata de simpla. Daca se declara legala (slabe sanse), probabil ca pana la startul din Melborne vor mai fi echipe care sa implementeze artificiul.

 

Chiar Game Changer nu este, ajuta la mentinearea temperaturii in pneuri pe circuite cu linii lungi, dar asta in cazuri ideale. Oricum majoritatea analistiilor spun ca nu are cum sa treaca. Vom vedea

Normal,toate ideile bune par simple odata vazute.Nu s-a gandit nimeni la ea pana acum insa.

Da si eu zic ca poate fi copiata rapid.De cat de legala este...cred ca e legala.Nu pot crede ca AMG sunt atat de ageamii incat sa munceasca sa faca un asemenea sistem nestudiind legalitatea lui,mi s-ar parea aberant sa faca asa ceva fara sa gandeasca inainte.Stiau ca in mod sigur va fi observat si supus scrutinului oficialilor si ca celelalte echipe abia asteapta sa ii reclame.Daca nu erau siguri ca nu va putea fi declarat ilegal,clar nu il puneau pe masina.Eu cred ca va trece.

 

E similar ideii lui Brawn cand era la Ferrari cu aripile deformabile la viteza mare ce maximizau viteza pe linie dreapta si despre care se spune ca  i-au bagat in buzunar un titlu lui Schumi si au dus la nasterea DRS'ului.

In linie dreapta rotile se duc la perpendiculara mentinand uzura mai mica si ducand la o viteza finala mai mare (supr de contact micsorata=frecare mai mica=vit mai mare),iar pe intrare in viraj isi reiau unghiul de incidenta? (iar la confund) pentru a maximiza stabilitatea si viteza pe viraj,plus acel delay benefic pt gumele spate.

E game changer.Le va garanta titlul. #godbless din nou din pacate pt noi si pt spectacol.Sa vedem insa cat de repede reactioneaza ceilalti.Ferrari la ora asta ar fi cazul sa duduie studiind problema si incercad s-o reproduca.Sa nu stea ca daca stau sunt mancati si anul asta.E groasa.

 

 

...se pare ca,dupa cum spuneam si-au facut temele temeinic si au intrebat in prealabil FIA despre acest sistem DAS,care FIA si-a dat acordul :

When asked if Mercedes were worried about the device’s legality, Allison replied: “No not really, this isn’t news to the FIA, it’s something we’ve been talking to them [about] for some time. The rules are pretty clear about what’s permitted on steering systems and we’re pretty confident that it matches those requirements.I’m pleased we got it on the car, it seems to be useful, and we’ll see over the coming days how it benefits us.”

Hamilton said it wasn’t distracting in any way to have to use the system and praised his team for continuing to innovate and push the boundaries as they chase their seventh successive constructors’ championship.

“I’ve only had one morning on [it, so] I don’t really have a lot to talk about with it. We’re trying to get on top of it, understand it, but safety wise no problem today and the FIA are okay with the project.

Editat de Method
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Fastest time pe Catalunya ii apartine lui Bottas de anul trecut din quali - 1.15.406.Recordul de cursa inca ii apartine lui Ricciardo cu 1.18.441 in timp ce Ham anul trecut nu a reusit sa-l bata facand doar 1.18.492.

Daca vin cu party-mode on sunt cu 3s/tur mai rapizi decat in race mode,deci nu se stie fiecare cu ce mapa e cata gaz,gume samd.

Bottas nici macar nu si-a batut timpul de anul trecut din quali,deci...iar Ferrari ar putea fi in race trim si sa ii doara in fiund deocamdata de fastest laps.Nu stim,crede-ma e asa in fiecare an in teste - echipele de varf tot timpul ascund performantele.Remember 2014 cand AMG ne explica cu animatii cum e motorul lor si de fapt nu era deloc asa,remember anul trecut cand tot ei au venit cu o masina ca dupa aia sa vina cu spec B in aceeiasi sapt total diferita,masina deja pregatita din timp,ca nu pot sa cred ca au facut o masina noua in cateva zile samd.

Si iarasi,ce zic ei pe gura acum e vrajeala "suntem mai slabi ca si concurenta blablabla"ma refer la Binotto aici,remember Toto anul trecut - a vazut ca presa mananca calcat si a zis intradevar aveti dreptate avem probleme.Si...asa a fost :crack:

Deci eu nu m-as uita in teste la cine face cel mai rapid tur,ci la cine face cele mai multe tururi.Anul trecut cand AMG a facut jdemii de tururi si toate numa pe gume hard,am inteles - asta a fost cel mai mare semn de "sanatate" - erau atat de siguri pe ei de viteza pe tur incat nici nu au testat-o,setari etc nimic -nu,ei testau doar fiabilitatea pt a fi siguri de durata de viata a diverselor componenete.

 

La fel si acum as zice ca cine are cele mai mutle tururi si nu are probleme gen sa stea juma de zi in garaj,aia sunt cei mai in forma.Timpii nu sunt importanti,poate in ultimele teste sa incerce party-modes.

Aici nu e motogp si perioada romantica,inginerii astora nu incearca marea cu degetul,sunt cei mai profi din lume,la fel si pilotii nu stau in garaj peste timp sa nu mai prinda tur de quali ca in gp,nu-aici toti sunt spirt,deci de un lucru putem fi siguri - masinile (si in consecinta timpii) din 2020 vor fi mai buni decat cei din 2019.Ok,sunt primele teste si mai sunt multe de pus la punct dar daca Bottas nici macar nu si-a batut timpii de anul trecut,as zice ca ascund ceva sub maneca,nu au mers all-in ca sa scoata acest 1.15.7.

 

Indraznesc sa fac o predictie (care m-ar umple de nervi totusi daca s-ar adeveri), cred ca RB deocamdata sta foarte bine - foarte multe tururi si nici o problema parca nu?Iar o sa ii vad fatza baiatului ala ingamfat pe podium....iar o sa ne explice ca el e cel mai bun si restul sunt niste copii de mingi...

 

Interesant : The first sign of how much Ferrari’s holding back

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 47 minute, cuki a spus:

Mda...nush ce sa spun. Ferrari este mereu cu un pas in urma Mercedes. Daca anul trecut strategia de "pastrare" era asul din maneca, in anul premergator schimbariilor NU. 

 

Parere personala, Mercedes cu DAS, obliga cam toate echipele sa se focuses pe implementarea acestui sistem. Asta inseamna timp pierdut pentru dezvolatea masinii din 2021. Cred ca la nivel de strategie, Mercedes a dat iarasi o lectie concurentei, iar Ferrari se comporta ca prostu care copiaza in momentul prost.

:agree:

DAS e cam legal deci prin urmare clar ceilalti vor trebui sa reactioneze.Am zis bine ca e game changer,va trebui imitat si clar la inceput nu va fi imitat bine,pt ca AMG lucra la el de vreun an dupa cum s-a marturisit Bottas parca?,deci prin urmare ceilalti nu vor putea copia/imita asa ceva in 2 sapt.Si pana il gimbesc ei cum trebuie,AMG va lua un avans.Hotarator probabil.Si gata si sezonul 2020 si #godbless cu union jack pe umeri.calcat.

Pt 2021 FIA a introdus articol sa il interzica,deci in mod clar vor fi multe echipe care nu vor mai dezvolta asa ceva doar pt 1 an mai ales din considerente financiare.Ferrari si RB insa vor trebui sa o faca.daca vor sa tina pasul desigur.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...