Sari la conținut

Formula 1


Jorge Lorenzo

Postări Recomandate

As zice ca si regula in teste pe cine vedem pe harduri si care urmareste sa mearga gen 10.000km pe test cum urmareste AMG fara sa ii intereseze viteza pe alte gume - e clar - sunt atat de linistiti in legatura cu pace/ritm de cursa/ritm de quali samd incat urmaresc doar fiabilitatea.

Insa cred ca doar AMG sunt atat dr siguri pe ei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 6,7k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

La 03.03.2020 la 9:57, cuki a spus:

In alta ordine de idei, a aparut sezonul 2 pe Netflix. Fata de anul trecut, mi-a placut mult ca-i avem pe AMG si Ferrari. Pe mine personal story-urile pilotiilor nu ma prea intersau, le stiam deja prea bine. Ma intersau insa insightul in conducerea echipelor. In sezonul 2 il vedem mult pe Toto, Binotto, Horner si inegalibilul Steiner. 

Odata ce vezi 5 min din episoadele respective, iti dai seama cum defapt toata echipa este "adaptata" caracterului si a metodei fiecarui team principal. Fara sa sti cine a castigat campionatul, si fara habar de F1, ai putea spune clar ca Mercedes e number 1. La Ferrari Binotto se vede ca nu este confortabil. El este om tehnic iar rolul actual in echipa este fortat. Horner este la nivelul lui Toto, nu degeaba are 4 titluri in buzunar. Sigur mai ajunge iarasi la cireasa.

Steiner nici nu putea ajunge mai bine la Haas, echipa de rednecks condusa de un mocan (si la propriu, si la figurat). Match made in heaven.

 

Imi pare rau ca de la Mclaren nu l-au prezentat pe Andreas Seidl. Omul ala a ridicat echipa intr-un an cat nu a reusit Alonso&Co in 5. Aparent masina de anul asta este mult mai rapida, iar de la anul Mclaren trece pe motoare Mercedes. 

 

In rezumat, bun sezonul 2...clar merita vazut chiar daca pe alocuri poate parea plictisitor. Or fi pilotii fata acestui sport, dar generatia actuala este asa de "machine" incat nu prea ai ce mulge de pe ei. 

Da a fost frumos,adica ceva interesant de vazut.Ne-a dat accesul,ca si sezonul 1,la culisele acestui sport,culise care pana acum ne erau total inaccesibile.

Pentru orice fan al sportului,chiar recomand.

La 03.03.2020 la 9:57, cuki a spus:

... La Ferrari Binotto se vede ca nu este confortabil. El este om tehnic iar rolul actual in echipa este fortat. Horner este la nivelul lui Toto, nu degeaba are 4 titluri in buzunar. Sigur mai ajunge iarasi la cireasa.

Steiner nici nu putea ajunge mai bine la Haas, echipa de rednecks condusa de un mocan (si la propriu, si la figurat). Match made in heaven.

 

Imi pare rau ca de la Mclaren nu l-au prezentat pe Andreas Seidl. Omul ala a ridicat echipa intr-un an cat nu a reusit Alonso&Co in 5. Aparent masina de anul asta este mult mai rapida, iar de la anul Mclaren trece pe motoare Mercedes.

Perfect de acord cu ce zici despre ei,despre Steiner insa nu sunt de acord.Steiner vorbeste dirty dar nu e meltean,e chiar finutz.Daca era Horner in locul lui,unul din ei zbura anul asta.

Haas,la fel,din ce am vazut si pe aici dar si prin vechiul Indy-CART,e un om f echilibrat,deloc redneck.

 

Despre Horner...mi se pare foarte daunator comportamentul lui partinitor spre Verstappen,comportament subliniat chiar de el sezonul trecut - Verstappen e cel mai bun cel mai mare campion in viata nimeni nu e peste el - sa spui asa ceva mi se pare aberant - sa subliniezi clar preferinta ta pentru un pilot dintre cei 2.Wolf nu face asa ceva chiar daca Hamilton e mult superior lui Bottas...

Insa e interesant ca eu cred ca Verstappen s-ar putea sa-si fi gasit un adversar redutabil in acest tailandez promovat de la echipa mica.

Cred ca omul anului in F1 nu e Ham,nu e Verst nu Sainz sau altcineva,ci Albon si performantele lui exemplare in acest sezon care este sezonul lui de debut.

 

Iar problema nu dispare precum vor Ferarri si FIA (Ferarri Internal Affairs). :bounce:

89317770-1258353964536230-16113067468804

Echipele nu o lasa moarta ba dimpotriva.Vrajeala si musamalizarea aceea de a anunta la sfarsit de teste ca cei 2 s-au impacat si pupat pe gura in termeni confidentiali nu ramane asa.

Ce s-o mai dam din fanta in cola,clar Ferarri a manevrat-o si acum vrea sa o dea cotita.Problema e ca restul echipelor vor sa fie penalizata iar punctele (si desigur prize money aferenti) sa fie redistribuite.E treaba de cateva sute de milioane,nu va conta ca ajung la tribunal.

Iese scandal.

Hai cu popcornu :)

 

FIA se tine tare - link

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 57 minute, cuki a spus:

Nu cred ca se ajunge chiar acolo, probabila FIA va face un deal cu toate echipele. Ferrari a trisat, dar a trisat asa de bine incat nu poate fi demonstrat.

Pe undeva ii inteleg si eu astia de la FIA, ai un caz de trisare, sti ca a fost ceva in neregula, dar iti este imposibil sa demonstrezi acest lucru. Hotu neprins, negustor cinsitit.

Cumva nu prea poti sa dai foc la casa, ca sa prinzi soarecele nu? 

 

Acuma echipele clar ca sunt frustate, FIA si Ferrari probabil ca au facut lucrul cel mai putin riscant pentru sport in general...au ajungs la un deal secret. Care o fi dealul asta? Nu vom sti probabil nicioadata. Unii speculaza ca in schimbul "imunitatii" FIA sa fi instalat niste dispozitive de masurare pe fuel flow. Adica, nu te-am prins, te iert..dar ca sa te ieri ma lasi sa te monitorizez.

 

Alternativa, o investigatie lunga si probabil scumpa, care nu se stie daca ar fi putut arata irevocabil ca Ferrari a trisat. Fara acest "irevocabil" este greu sa aplici o sanctiune, sanctiune ce poate fi contestata in tribunal. Totul ar fi dus probabil la un scandal din care F1 in general nu ar fi avut nimica de castigat.

Perfect de acord cu ce spui pe unele parti - normal ca daca nu se poate dovedi fara putinta de tagada ca Ferrari a trisat,nu prea are FIA ce face.Daca FIA,in urma investigatiei,nu poate prezenta dovezi clare,palpabile,cum ca Ferrari marea fuel flow'ul peste acele 100kg/ora,lui Ferrari nu i se poate imputa nimic.Iar daca FIA ar fi prezentat unele dovezi subrede,nebazate pe masuratori clare/probe ecu care sa ateste ca acesta era programat nu stiu,la anumite intervale in functie de senzorul fia sa mareasca fuel flow'ul etc etc,Ferrari ar fi contestat-o pana la Lausanne si ar fi demontat acuzatiile.Sunt prea multi bani in joc ca sa nu se duca pana in panzele albe pt asta.Se creeaza astfel 2 scenarii logice zic eu:

1.Daca in urma investigatiei ar fi aparut probe clare ca Ferrari a marit fuel flow'ul,FIA ar fi trebuit sa ia retroactiv masura de a descalifica echipa din puncte de cand s-a constatat incalcarea regulamentului....la fel cum a facut cu RB in prima (primele) curse de prin 2014 daca imi aduc bine aminte?Nu?Tot pt fuel flow rate.Si luand aceasta masura automat prize money pt respectivele puncte ar fi trebuit restituiti FIA care i-ar fi dat echipelor care s-ar fi clasat pe locurile imediat urmatoare etc etc chestie de matematica deja,insa dureros ca si bani si prestigiu pt Ferrari.Nu stiu daca pt sport ar fi fost daunator,ci ceva deja normal - o echipa a facut o manevra si a fost prinsa.Chiar as putea spune benefic - iata ca toti sunt egali in fata legii si daca cineva triseaza,fapta se pedepseste.Au fost chestii mult mai nasoale in f1- 2009 cu Briatore si altele si altele,un cheat tehnic e pistol cu apa.

In orice caz,daca si numai daca s-ar fi gasit probe irefutabile,FIA ar fi trebuit sa prezinte concluziile (chiar daca nu si probele care e normal sa fie secrete industriale ale Ferari) anchetei,si decizia (cf regulamentului,nu?) de a penaliza echipa samd.Ferrari fiind desigur liber sa atace decizia....ceea ce probabil ar fi facut.Insa e normal sa fie asa,acestea sunt principii de drept.

 

2.Daca in urma investigatiei,nu ar fi aparut probe irefutabile ca Ferrari a incalcat limita de fuel flow,FIA ar fi trebuit sa comunice exact acest lucru si sa exonereze astfel Ferrari de toate acuzatiile.

 

Insa ce a facut FIA?

Nici nu a spus ca a gasit probe,dar nici nu a spus ca Ferrari a fost fair,ci ca "nu sunt complet satisfacuti" de corectitudinea Ferrari.Si drept urmare ce fac?Dupa 7-8 luni de ancheta?(care le-ar fi dat timp berechet sa investigheze orice pana la luna si inapoi)...incheie o intelegere secreta cu Ferrari sa...nu stiu sa ce.Sa ii ajute Ferrari sa...nimic,iar FIA sa nu ii penalizeze,nu?Cam asta se traduce.

 

Prin urmare,nu faptul ca au gasit sau nu au gasit probe,ci felul cum a procedat FIA este subversiv de-a dreptul - nu spui daca in urma anchetei s-au gasit probe sau nu,nu spui ce masuri ai luat sau ai de gand sa iei,ba mai si declari ca ai facut o intelegere secreta cu suspectul....pai reactia echipelor e perfect normala : toti vor transparenta : e vinovat?sa plateasca.Nu e vinovat?Sa se prezinte concluziile anchetei - nu s-au putut gasi dovezi concrete si in concluzie Ferrari este legit.Dar nu s-a spus si nu s-a facut niciunul din lucrurile astea.Fix aceste manevre as spune eu ca dauneaza masiv sportului.

 

Oarecum Offtopic :

Vis-a-vis de marea frasuiala cu noul hop-si-asa virusul cu nume de scena corona este adevarata stirea cum ca marea China,profitand de prabusirea yuan'ului,ar fi cumparat masiv actiuni pt a-si "lua inapoi" majorit companiilor si a le nationaliza,a le transforma in companii cu capital majoritar de stat?Nu se aude nimic desigur pe mediile normale de stiri,daca se dovedeste a fi adevarat,este o miscare geniala.Jos palaria nea Xi :ok:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Situatia nu e deloc ciudata,insa intradevar felul cum a tratat situatia FIA e ff ciudat.

Repet,s-au mai intamplat situatii din astea gramada,nu mai departe de 2014,iar atunci FIA nu s-a sfiit ca in urma anchetei sa spuna clar problema si sa penalizeze vinovatii...RBR in acel caz.La fel si cu Renault,vai ce rapid i-a faultat.Asta se astepta si acum de la ei,insa cand e vorba de Ferrari,se cam codesc se pare...

Sa nu ma intelegi gresit,nu zice nimeni ca altii sunt usa de biserica,ba din contra.Toti ar fura daca ar putea,asta e pana la urma treaba inginerilor - sa gaseasca portitie,iar treaba FIA e sa vegheze ca regulile sa se respecte.Insa se pare ca regulile sunt reguli...dar nu pt Ferrari.

Acum 2 ore, cuki a spus:

 Concluziile achetei le-au prezentat atata cat s-au putut, probabil mai mult nu aveau voie sa prezinte. Pana la urma si Ferrari are niste secrete in ceea ce priveste constructia motorului, secrete ce nu pot fi facute publice de FIA. Asa toti vor acuza pe toti, FIA ar trebui sa faca achete la fiecare echipa iar rezultatele achetei sa le faca publice, dand acces prin asta si la secrete.

Deloc,nu au prezentat nici o concluzie clara.Exact asta li s-a reprosat.Nu se astepta nimeni ca FIA sa ne explice cum a trisat Ferrari dezvaluind astfel secretele lor.Ne asteptam ca FIA sa spuna niste lucruri extrem de simple : e alba sau e neagra.Daca e alba o lasam asa,daca e neagra ii admonestam.Nu a facut asta insa.Intrebarea se pune de ce nu a facut asta???Faptul ca Ferrari e tratata preferential si protejata masiv arunca o lumina proasta asupra sportului.

btw fia are acces la motoarele tuturor deci nu are ce secrete sa (mai) afle - motoarele se iau la puricat masiv prin tragere la sorti - scrutineering e termenul.Comisarii specializati ai FIA isi baga mana in motoarele echipelor pana la umar,deci nu e chestia de a ascunde secrete.FIA insa nu trebuie si nu are voie sa dezvaluie ce fac echipele,doar sa spuna DACA s-a incalcat regulamentul.Nu si cum.Simplu.

Acum 2 ore, cuki a spus:

 Poate si Mercedes triseaza deja de 6-7 ani, doar ca nu au fost prinsi...inca!. Cazuri au fost destule, pana si Armstrong a trisat cu succes mai bine de 10 ani de zile, a luat 7 tour de france...iar trisatul a fost descoperit dupa inca alti 10 ani.

DA,poate si Mercedes triseaza,insa n-a fost prins.Bad luck.

Da,si eu am fost fan Armstrong,foarte bun exemplul - dar s-a procedat ff bine in cazul lui Armstrong - s-a facut o ancheta,s-a ajuns la concluzia ca se dopa - l-au pedepsit - i-au retras titlurile.Justice was served.

Aici???La ce concluzie s-a ajuns si ce masuri s-au luat?Moarta-n papusoi vorba moldoveanului....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 19 ore, cuki a spus:

Ei au niste dubii, dar nu pot demostra. FIA poate arunca cu rahat intr-o echipa doar pe baza unei ipoteze? NU

Normal ca daca nu poti dovedi nu poti acuza.Insa daca nu pot demonstra,e simplu - sa spuna "nu s-a putut demonstra vinovatia Ferrari deci in concluzie e exonerata,ci nu "am facut un settlement secret cu Ferrari".Nu cred ca deranjeaza atat manevrele Ferrari (pe care le gasesc oarecum normale,ca si ale celorlalti),ci reactia FIA.Care a fost penibila.Si pe celelelalte echipe cred ca fix asta le-a deranjat.

Acum 19 ore, cuki a spus:

Nu cred ca Mercedes sau RedBull ar fi fost tratati diferit

Hmm,da,asta e un punct de vedere bun.Ne da de gandit.

Aici cam sunt si eu de acord cu tine...la top teams se foloseste alta masura decat la desculti.Din pacate.

Editat de Method
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hmm... 

Acum au anuntat ca in teamurile F1 sunt doi lucratori gasiti pozitiv la testarea de coronavirus, unul in echipa McLaren si unul la Haas. 

Totusi conc. din Australia va avea loc

Editat de TeDy 'M
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ei au anunțat că doar cel din China se amână, iar în Bahrin o să fie fără spectatori.

Cum virusul are o perioadă de incubație de 14 zile, o să fie rău tare dacă s'a transmis și la alți mecanici și poate piloți.

Sper să rămână doar astea două cazuri și să se țină cursa, mai ales că au asfaltat petecul de pământ ca să nu'și mai farme Ricci aripa față.

 

Echipele italiene au scăpat neatinse?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Australia se tine indiferent.

Thank God ca cei din F1 nu sunt asa virgini ca si cei din motogp.Muult mai muuulti bani in joc,si de aia.

Acum 10 ore, pomo a spus:

Echipele italiene au scăpat neatinse?

Da.Ferrari a iesit din tara cu arme si bagaje cu toate restrictiile de transport impuse pt Italia.

Ca de obicei,statut special pt Red Team.In acest context insa ma gandesc ca ne bucura,sau cel putin pe mine...

 

Hai cu circuitu ca lunga a fost "iarna" asta :bounce:

89793095-817843145385040-596101753282651

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum citeam si eu,pacat de ei,era o echipa care se putea bate pt niste puncte serioase.

Sa speram ca nu vor mai fi si altii....ma mirt totusi pt ca in F1 sunt prea praduitori si se luptea pe prea multi bani pt a face gesturi din astea de curtoazie sa nu ii imbolnaveasca pe ceilalti.Zak Brown a fost salon.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

🤣 Sauerstoff=Acidutz!

ești mai Moromete Ilarilon🤪 

Balsam impotriva Psihopandemie👍

In fine, acum cand a ajuns carburantul la 1€/ L si stam in cuști, sperăm ca măcar la TV sa mai avem bucuria motorizatelor. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 44 minute, Method a spus:

Acum citeam si eu,pacat de ei,era o echipa care se putea bate pt niste puncte serioase.

Sa speram ca nu vor mai fi si altii....ma mirt totusi pt ca in F1 sunt prea praduitori si se luptea pe prea multi bani pt a face gesturi din astea de curtoazie sa nu ii imbolnaveasca pe ceilalti.Zak Brown a fost salon.

Daca McLaren au gasit AZI un mecanic infectat, care a tras la saiba impreuna cu alti TREI colegi care la rindul lor au baut bere sau au dat sculele din mina-n mina cu alti DOUAZECI si ar decide sa-i dea inainte cu un weekend complet de curse, in patru saptamani n-ar mai exista echipa McLaren, personal tehnic sau administrativ pentru o echipa de F1 nu gasesti pe Anuntul Telefonic.

Pina la noi ordine, limitarea/oprirea contactelor e cea mai buna cale de stopare a virusului.

Care virus nu alege daca ai sau nu bani.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 34 minute, ilarionciobanu a spus:

Mna, poate oamenii nu intra aici si n-au aflat de certitudinile tale. Poate chiar nu stiu ca ai reiterat si azi ca totul e in regula si ca banii sunt acolo.

Ia-i usor, afla ei pana la urma.

Asta e din ciclul a vorbit Ion...ca si el e om.Esti hater dar vad ca si stalker,ma urmaresti ca sa imi explici tu cu tot dinadinsul care roti are vaporul.

Te-ai mutat de pe topicul de gp ca te plictiseai probabil,refuz insa sa intru in conflicte online cu tine.Mintile odihnite ma biruiesc intotdeauna.Sa fii sanatos,numa bine. :ok:

Acum 2 minute, FLEX a spus:

Daca McLaren au gasit AZI un mecanic infectat, care a tras la saiba impreuna cu alti TREI colegi care la rindul lor au baut bere sau au dat sculele din mina-n mina cu alti DOUAZECI si ar decide sa-i dea inainte cu un weekend complet de curse, in patru saptamani n-ar mai exista echipa McLaren, personal tehnic sau administrativ pentru o echipa de F1 nu gasesti pe Anuntul Telefonic.

Pina la noi ordine, limitarea/oprirea contactelor e cea mai buna cale de stopare a virusului.

Care virus nu alege daca ai sau nu bani.

Nu am contestat asta,gestul lui Zak Brown e laudabil,am si zis.

Ma mira insa ca la cat de disperati sunt astia (si prin astia ma refer la toate echipele de f1) pt puncte etc au facut asa ceva.Adica sunt n cazuri de judecati pana in panzele albe pt 2-3 puncte si penalizari si contestari si etc.

Sunt curios daca alta echipa ar fi procedat la fel si sa renunte astfel la eventualele puncte.Dar da,laudabil gestul,salon.

 

Leclerc se lauda ca SF1000 mere tare pe curbe....fingers crossed.Primul feel maine in teste.Foarte interesant va fi.Desi mi-e teama rau de AMG si volanul lor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Te iei prea in serios cu stalkerul. Nu ca asta ar fi cu ceva diferit de starea ta generala de pe forum: te iei foarte in serios, ai doar certitudini si le explici celorlalti care nu reusesc sa patrunda fineturile.

Se intampla doar sa urmaresc si topicul asta si sa vad ce se discuta.

Insiruirea de evenimente mi-a provocat iar o portie de ras: am citit despre declaratiile din conferinta ale celui pe care-l alinti „god bless“ in care zicea ca nu e normal ca ei merg mai departe cand totul in jur e afectat. Pe urma apari tu si anunti ca se tine indiferent pentru ca astia nu sunt asa virgini ca stim noi cine. Nu trec 30 minute si McLaren zice ca nu participa. Oh, sweet irony

 

@TeDy 'M recunosc, nu mi-am abtinut un guilty pleasure 😆. Nu stiu daca ai urmarit, placerea a pornit de la inceputul saptamanii de pe alt topic de competitii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, FLEX a spus:

Daca McLaren au gasit AZI un mecanic infectat,

Ia vedeți voi, ma refer si la Method, cand am scris? de mecanicii afectati...

Postul 4204, treaba e de IERI domnilor. 

Hopaaaaa! Noi suspecti Esteban Ocon si D. Ricciardo. 

Ce dreaq toti au mancat serpi, lilieci si sobolani? 

Nebunie! Vad ca apare in Melbourne, indemn scris pe cer de avioanele de acrobatie Wash Hands! 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aparent se anulează cursa, dar nimic oficial. Vedem mâine ce va fi fiind.

WRC'ul în Mexic se ține, Evans, Neuville si Ogier sunt despărțiți de puțin peste jumătate de secundă în ultimul shakedown.

 

Editat de pomo
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 28 minute, dark_knight a spus:

E oficial, s-a anulat cursa. :D Ce facem, dom'le, atata timp fara motorsport? 🤣🤣 Asteptam de 4 luni debutul sezoanelor si vedem ca mai dureaza inca vreo 2 ...cel putin :D

 

Urmărim WRC'ul. Pare o competiție mai animată decât F1, cu toate că au rămas doar 3 echipe pe scena mare, dar piloții sunt toți unu și unu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

A murit marele Micky Alexandrescu?i.a plesnit inima intr.un meci de tenis?

Acuma am vazut nu stiu daca e bascalie sau e pe bune...pana si felul in care a murit e oarecum funny.😁

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...