Sari la conținut

Formula 1


Jorge Lorenzo

Postări Recomandate

9 hours ago, john17 said:

Vor amenința că se retrag ca să le mai facă fia niște concesii!

 

Ce concesii a avut sau are Ferrari în afară de bonusul de buget?

 

5 hours ago, l.u.v said:

Pai așa a fost și în cazul lui Schumacher. Plus măiestria micului Napoleon, plus blaturile pe care le aveau cu FIA și mafiotul de Ecclestone. 

Exact din cauzele astea îmi doresc ca Hamilton să mai câștige fix 2 titluri mondiale, să se pișe pe Schumacher și Ferrari. 

 

Exagerezi puțin. Era de dominație a celor de la Ferrari a fost diferită din multe puncte de vedere.

  • În cel mai pesimist caz posibil, a durat 5 ani (2000-2004). Mercedes domină copios din 2014 - se fac 7 ani.
  • Regulamentul era mult mai flexibil și permisiv în acea perioadă. Ceilalți aveau posibilitatea (teoretică cel puțin) de a-i prinde din urmă. În era turbo actuală constrângerile sunt mult mai mari - atât din punct de vedere aero cât și ICU.
  • Sezoanele 2000 și 2003 au fost disputate până în ultima cursă. Și nu între coechipierii aceleași echipe cum a fost cazul la Mercedes, ci între Schumacher (Ferrari) și Häkkinen (McLaren), respectiv Räikkönen (McLaren).
  • FIA a intervenit în mod clar și evident împotriva celor de la Ferrari începând din 2005 pentru a le încheia dominația, interzicând realimentarea în cursă. Asta în cazul în care Ferrari își construiau monoposturile de la sfârșitul anilor '90 încoace pentru a profita de avantajul realimentării (rezervor mic, balans gândit pentru încărcătură redusă, mașină concepută pentru sprinturi cu carburant puțin). Dacă s-ar lua acum o măsură asemănătoare împotriva celor de la Mercedes, ar sări de funduleț în sus.
  • Poate cel mai important - în era actuală, piloții nu se mai întrebuințează la același nivel datorită tipologiei mașinilor, a pneurilor și a curselor în sine. Mașinile actuale de F1 se conduc aproape în regim de prototip de anduranță (prezervare motor și gume, economie combustibil, etc.). Hamilton nu a trebuit să se întrebuințeze foarte mult pentru niciunul dintre titlurile pe care le-a câștigat cu Mercedes. Trist.
4 hours ago, cuki said:

Venirea lui Binotto se credea ca pune capat la Ferrari jocuriilor politice si de culise, dar ce sa vezi...se intampla tocmai invers.

 

Binotto e vulpoi bătrân, lucrează în echipa aia de mai bine de 20 de ani. Nu mă așteptam la nimic în mod special de la el - poate doar să înțeleagă aspectele tehnice mai bine având în vedere pregătirea și experiența. Dar se pare că face treabă mai proastă ca Arrivabene, un vânzător de țigări.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 6,7k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Mamă ce cursă. Au terminat jumate dintre mașini și un final ce se putea lăsa cu infarcturi. Norris a dovedit că are stofă de viitor campion. Cel mai mult m'am bucurat că a cedat tigaia lui Verst și că Vettel a făcut o piruetă marcă înregistrată.

Aștept săptămâna viitoare să vedem cu ce strategii vin echipele.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

2 minutes ago, danypop said:

Din fericire și cu mult noroc,nu😂

 

Daaa. Noroc că e Liuis prost. Albon cred că mi-l înjură de mamă deja. A 2-a oară când îi fură podiumul. Bravo Norris - merită driver of the day. Bună și cursa lui Leclerc, dar n-a muncit-o la fel de mult ca Lando.

 

Dar în mod realist, doar șansa a făcut ca Mercedes să piardă dubla. Sunt în altă ligă. Sper măcar să avem ploaie săptămâna viitoare. Altfel nu cred că avem iar noroc de o astfel de cursă.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Păi Mercedes a avut probleme cu ceva senzor de pe cutie, ca a intrat și James pe fir să le spună să nu se mai urce pe vibratoare că trosnesc cutiile. Lui Lance Stroll i'a pocnit parcă tot cutia și lui Russel ceva hidraulic, dacă'mi aduc bine aminte.

Oare Honda își arată fiabilitatea consacrată și anul trecut a fost o întâmplare că a mers așa bine?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 22 ore, PzKpfW a spus:

Daaa. Noroc că e Liuis prost. Albon cred că mi-l înjură de mamă deja. A 2-a oară când îi fură podiumul. Bravo Norris - merită driver of the day. Bună și cursa lui Leclerc, dar n-a muncit-o la fel de mult ca Lando.

 

Dar în mod realist, doar șansa a făcut ca Mercedes să piardă dubla. Sunt în altă ligă. Sper măcar să avem ploaie săptămâna viitoare. Altfel nu cred că avem iar noroc de o astfel de cursă.

Ham a fost nesimtit.Si a fost penalizat finutz,trebuia mai dur.

Lando ne-a aratat inca odata ca acesti copii au sange in ei.Jos palaria.Mi-a placut mult duma cu Liuis blanao pe ultima tura si dupa aia vine Lando cu fastest lap cu 1.07 - :10:

Albon deja ne obisnuieste cu aceste curse aproape perfecte - efectiv nu i s-a putut reprosa nimic.Ce podium?Era victoria lui o fluiera.A si zis in interviurile de dupa - deja planuisera ca in primele 5 tururi sa faca depasirile - AMG pe harduri erau sitting ducks.Cursa de nota 10 a lui Albon as zice eu chiar daca poate si el a fost putin prea dur pe acel viraj - Liuis totusi n-a miscat volanul - sunt convins ca a vrut doar sa il incomodeze pe Albon nu sa il atinga.Mda.Oricum,baiatul asta care vai de el cate greutati a avut isi merita cu prisosinta locul in F1 la RBR.Pai poate sa ii dea o replica f buna lui Verst.

 

Perfect de acord cu dubla AMG - daca nu erau cele 2 SC au si zis inginerii prin radio la un moment dat inainte de frasuieli - "we will turn down the cars".Deci planul A era ca de pe la jum cursei sa mearga la lejereanu la conservare.Imi pare rau,dar campionatul e deja jucat.

Eu nu inteleg treaba cu Ferrari - de ce sunt cu aproape 1s/tur mai slabi decat anul trecut?Atat de mult facea diferenta acea manevra cu senzorii cu impuls de debit combustibil?omg.Leclerc - mare bulan ca aiesit pe 2 insa vorba aia norocul tine cu cei puternici - maestrul Vettel ne-a aratat inca odata,daca mai era nevoie,si pentru cine se obisnuieste - clasa sa deosebita :crack:

Acum 22 ore, cuki a spus:

...Vettel face ce stie cel mai bine...poate e momentul sa mearga in pensie.

 

Hamilton, ma astept sa bage cartea BLM...oricum cred ca e nervos tare. Pacat insa de Albon, inca o data Hamilton i-a rapit podiumul lui Albon.

 

Ma bucura insa sa vad ca si Mercedes are calcuiul lui Ahile, iar saptaman viitoare probabil ca vom vedea iarasi acelasi comportament al Mercedesului

Eh,nu chiar la pensie,dar pe la Alfa Romeo.

 

Eu personal nu am vazut calcaiul lui Ahile la AMG.Nu mi se pare ca au gresit cu nimic,nici la planning nici la executie.Suntem pierduti ca si spectacol,ne vor omori.

Poate colegul care e mult mai atent la strategie sa ne spuna daca au gresit ceva,dar nush ce sa zic...poate trebuiau sa se duca si ei sa puna ss'uri la ultimul SC dar poate ieseau prea in spate,nu am fost atent sa inteleg de ce nu s-au dus la boxe ca Albon.Ok,aveau track position,dar Albon i-ar fi curentat rapid - vorba lui - in 5 ture ii halea pe amandoi la ce pace avea pe SS fata de ei ramasi pe hard.

Acum 16 ore, pomo a spus:

Oare Honda își arată fiabilitatea consacrată și anul trecut a fost o întâmplare că a mers așa bine?

50 grade la asfalt...prima cursa...shit happens.Oricum Verst mi s-a parut a avea probleme de motor nu de cutie cum ziceau comentatorii...pe linia dreapta pe retrogradari pe franare motorul s-a oprit...l-a pornit aruncandu-l in viteza,din mers.

La Magnussen a fost interesant abandonul - mi s-a parut a fi cedare frane spate si blocare ambele roti,nu cred ca a gresit pilotul.Va fi interesant urmatorul sezon de pe Netflix - iar ii spurca Steiner :)))

Acum 6 ore, cuki a spus:

Anyway, Mercedes in mod normal da 1 sec pe tur in modul normal (s-a vazut la inceput de cursa), in modul atack probabil ca urcam la 1.5 sec. In Austria Mercedes a mers pe Safe Mode si a castigat. Masina este imbatabila in Limp Mode 🤣

La Stroll s-a vazut cel mai bine, Vettel cu F2020 nu putea trece de un Mercedes 2019 cu probleme tehnice.

Ahahaha foarte adevarat,ii bate si in limp mode.Din pacate pt noi.

Acum 6 ore, cuki a spus:

Vazand azi declaratiile post cursa si interviuriile, am impresia ca Vettel este asa de saturat de tot ce inseamna Ferrari si F1. Cred ca abia asteapta sa scape de contract si spuna ce are cu adevarat pe suflet. Intradevar un nou rookie mistake, care sigur nu-l ajuta in nicio negociere. Poate ca ar trebui sa-si bage picioarele si sa concureze din placere. Incearca prosteste si pierde prea mult. Ieri poate ca prindea locul 3 daca isi vedea de cursa, mai ales ca avea avantajul gumelor. 

Vettel o arde neprofesionist.Se excita se fastaceste samd.Si e ditai cvadruplul campion mondial.Aceasta fastaceala si aceste cedari psihice de fapt in fata presiunii sunt cele care "l-au consacrat" la FErrari.De aia am zis intotdeauna ca e overrated.ORicine poate mere atza fara stres si cu colegi gen Webber.Dar iata,cand colegii sunt rapizi si masina nu mai e nr.1 la 1s/tur in fata celorlalti,campionul se dezumfla la fiecare cursa.qed.

 

Sa vedem ce se intampla sapt viitoare

Prevad win Ham si dubla AMG fluierand cu masinile date vorba colegului pe limp mode de la jum cursei. :)

Editat de Method
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 6 ore, PzKpfW a spus:

Vettel a avut probleme cu balansul mașinii, se vede bine aici (turul 9 am impresia). Era s-o piardă de 3 ori în tot atâția km.

Tot ce se poate.Dar...vina pt setarile masinii a cui e?

Ca a lui Leclerc mergea bine.De ce Leclerc a setat-o bine si Vettel cu ditai exp nu?Nu se pot invoca asemenea scuze.

Leclerc singurul lucru de care s-a plans a fost puterea pe liniile drepte.Aia deja nu mai tine de piloti.

Acum 5 ore, cuki a spus:

 Remeber, Vettel plecat de 11, la mijlocul cursei era la 0,5 secunde de Leclerc care a plecat de pe 5.

Da,numai ca la fel precum fotbalul e pe goluri nu pe ocazii,la fel si F1 e pe puncte nu pe unde era Vettel la jum cursei.

Oricum am intoarce-o - probleme de balans whatever,rezultatul lui Vettel a fost unul dezamagitor,in timp ce al lui Leclerc a fost mai mult decat bun.Se repeta 2019 - il va bate Leclerc cu ceasul de la gara.Iar Vettel va simti presiunea si va face si mai multe greseli.Si atunci ne miram ca Ferrari il prefera pe cel mic?Care e super rapid si efectiv nu greseste?

Acum 5 ore, cuki a spus:

 ...pe restul circuitelor deja anuntate nu vor avea probleme sa dea si o tura inclusiv locului 3, daca isi doresc cu adevart

Exact.

Asta am vazut si eu,de aia spun ca de fapt AMG nu are absolut nici o problema.De fapt problema cu acei senzori a fost doar declarativa din cate stim noi,ca ele au mers atza.Ori pana nu abandoneaza sau au probleme serioase...

 

Singura problema pe care am vazut-o eu la ei a fost ca au ramas total vulnerabili cand a venit Albon pe SS'uri.Dar a rezolvat Hamilton problema aia.Cu toporul dar a rezolvat-o. :)

 

Intr-o nota personala,chiar m-am bucurat ca Hamilton n-a fost pe podium,iar am fi asistat la un discurs de black power (am inteles ca Leclerc a refuzat sa ingenuncheze la inceput - jos palaria pt el :ok: )

Sper ca lipsa sa ii fie resimtita de pe podium si la urmatorul mare premiu :P

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 ore, cuki a spus:

Clar Vettel a pierdut 100% pe mana lui...si nu oricum. Daca era Vettel in locul lui Albon, nu cred ca spunea nimeni nimica in legatura cu abilitatea lui. 

Dar vorba lui Rosberg "esti asa de bun, precum ultima ta cursa facuta". Vettel tot aduna curse de rahat, si tot mai putini sclipiri. Anul trecut cred ca Singapore si probabil Canada. 2 din 22.

Speram anul asta sa vad un Vettel miserupist, cu atitudine de Kimi...un fel de whatever. 

 

Acuma ramane sa vedem cursa urmatoare...tot de la Spielberg. Eu chiar is exited de cursa asta, acuma vedem cine este capabil sa invete din greseli. Plus ca poate avem parte de ploaie...

:agree:

 

In alta ordine de idei,s-ar parea ca sunt negocieri avansate intre Alonso si Renault pt un eventual comeback.Fingers crossed.

Asa rau imi va parea ca pleaca Vettel si revine Alonso... :bounce:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vettel e ca și plecat. Nu mai este loc pentru el în nicio echipă din top 4 și nu cred că ar accepta să meargă la Renault sau Racing Point (cu care negociază Alonso) doar pentru a rămâne în F1.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

4 minutes ago, john17 said:

Tipati sa sa se retraga mos Rossi ca s-a fasait si bateti matanii sa revina fosila Alonso pe cricul intergalactic... :moron:

 

Haha. Corect. Deși în F1 parcă e mai ok cu bătrânețea, nefiind chiar la fel de fizic sportul.

 

Între timp, a devenit oficial: Alonso la Renault în 2021.

 

Vettel ori își ia un an de vacanță (deși inițial a spus că nu se gândește la așa ceva), ori se pensionează de tot.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

8 minutes ago, john17 said:

Pariu ca nu face nici o branza? Maaaxim cateva puncte. 

 

La anul probabil că nu. De văzut 2022 și 2023 (se pare că a semnat pentru 3 sezoane), când se va schimba regulamentul iar Renault are o șansă de a reveni în lupta la vârf. Acolo e speranța. Dacă merge, bine. Dacă nu, e plătit să meargă 3 ani în F1 la peste 40 de ani. O fi rău? Alții se pensionează la 33 :laugh:

 

8 minutes ago, john17 said:

Zici..? :huh:

 

Sunt convins. În monopost stai cvasi-imobil. Doar mușchii gâtului, ai piciorului stâng și oarecum cei ai mâinilor sunt întrebuințați. Pe motocicletă cred că lucrează efectiv toți mușchii din corp.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, PzKpfW a spus:

speranța

Moare ultima. Da' în chinuri groaznice! :crack:

reno nu stie ce sa mai taie si crezi ca are bani de dezvoltat f1... 

1 oră în urmă, PzKpfW a spus:

În monopost stai cvasi-imobi

Da' mobra nu cred că face atâția g, + 30-45 min vs 90-120... 

Editat de john17
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

3 minutes ago, john17 said:

reno nu stie ce sa mai taie si crezi ca are bani de dezvoltat f1... 

 

Atât timp cât sunt în mod oficial în F1, vor încerca să câștige. Când nu mai au bani, se retrag de tot. Deocamdată se pare că au ceva cash. În plus, probabil că Alonso e mai ieftin decât Ricciardo.

 

3 minutes ago, john17 said:

Da' mobra nu cred că face atâția g, + 30-45 min vs 90-120... 

 

Așa-i. Dar nu ești legat cu nimic de mobră, contracarezi orice G-eu' cu mușchii tăi, n-ai scaun și centuri care să te țină-n loc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Că tot se vorbește de Alonso și 3 sezoane, Digi o să transmită inclusiv sezonul 2022 din F1, ceea ce nu e un lucru deloc rău.

Se pare că Mercedes o să le prelungească contractele lui Ham și Bottas. Tare's curios dacă iar îl pun locotenent pe Bottas sezonul ăsta.

Editat de pomo
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 07.07.2020 la 15:28, loco a spus:

Nu am vazut faza cu ingenunchiatul de la inceputul cursei. Cine sunt cei care au ramas in picioare?

Leclerc,Verst,Kvyat,Raikonnen,Sainz si Giovinazzi.

PRI_156743000-640x360.jpg

Jos palaria pt ei.

La 07.07.2020 la 15:32, PzKpfW a spus:

Vettel e ca și plecat.

:agree:

Acum 22 ore, john17 a spus:

Tipati sa sa se retraga mos Rossi ca s-a fasait si bateti matanii sa revina fosila Alonso pe cricul intergalactic... :moron:

Doar prostii tipa sa se retraga Rossi.Si haterii.Tot timpul dar tot timpul am zis ca Rossi este inca competitiv.Ok,nu mai e competitiv pt a se bate la campionat,dar pt podiumuri se poate bate cu succes.Din punctul meu de vedere sa stea atata timp cat inca e capabil de a lua podiumuri/victorii de etapa.

Alonso a plecat cat inca era extrem de rapid.Era atat de rapid incat se putea bate cu succes la campionat mondial...daca avea o masina capabila de asta.Este un pilot redutabil.Chiar si Hamilton tot timpul in discursurile lui l-a vazut ca o autoritate si un exemplu.Ori atunci de ce sa nu ma bucur cand vine asa un baiat in F1?Ok,vine la Renault si in nici un film posibil nu se va bate la campionat,bai nene,dar decat Vettel sau ce stiu eu ce nea caisa...optiunea e net superioara.

Nota 20 pt Renault.Desigur ca a lua un campionat cu Renault exact cum a inceput F1 (a inceput la Minardi dar in fine,intelegi ideea),ar fi un vis sf pt mine,care sunt fan Alonso,dar normal ca e imposibil.

In F1 din pacate,spre deosebire de motogp,pilotul oricat de bun ar fi,nu poate sa suplineasca lipsurile unei masini atat de mult incat sa se bata la campionat.

Acum 20 ore, PzKpfW a spus:

La anul probabil că nu. De văzut 2022 și 2023 (se pare că a semnat pentru 3 sezoane), când se va schimba regulamentul iar Renault are o șansă de a reveni în lupta la vârf. Acolo e speranța. Dacă merge, bine. Dacă nu, e plătit să meargă 3 ani în F1 la peste 40 de ani. O fi rău? Alții se pensionează la 33 :laugh:

 

Sunt convins. În monopost stai cvasi-imobil. Doar mușchii gâtului, ai piciorului stâng și oarecum cei ai mâinilor sunt întrebuințați. Pe motocicletă cred că lucrează efectiv toți mușchii din corp.

Wow,n-am stiut ca a semnat pe perioada asa mare.

Sunt convins ca va lua cateva podiumuri.Daca se va bate la victorii depinde doar de Renault.

 

Referitor la conditia fizica,nu vad nici o problema pt el din acest punct de vedere.

Singura conditie - trebuie sa fie rapid.Inca are acel drive,acea ambitie si ego nemasurat pe care e atat de bine sa le ai in F1,deci e ok as zice.

Dar fizic - sa fim seriosi - sunt religiosi cu regimul si sportul.Sub 8% grasime in corp...parca asa era nu? si muschii gatului.In rest tonus si iar tonus.Nu e ca la moto,unde trebuie sa fii spiderman si sa te tii in coapse sa franezi cu cwru in aer samd.Incomparabil.(Tocmai de aia il stimez atat pe Rossi pt ca la varsta-i venerabila inca mere atza)

Acum 18 ore, pomo a spus:

Digi o să transmită inclusiv sezonul 2022 din F1, ceea ce nu e un lucru deloc rău.

:bow:...si asa am devenit fan digi...de cand am vazut alternativele (si pt f1 si pt motogp),parca digi suna al naibii de bine.

Acum 6 ore, cuki a spus:

Studiu de caz...😎 Mclaren ultimele 2 ture. Legendar, o performanta cum rar se mai vede. Colaborarea dintre inginerul de cursa a lui Lando, si Lando care respecta tot ce-i spune este excelenta.

Am vazut-o si eu chiar mi-a atras atentia.

Aparte de condusul superb al copilului - parerea mea (am mai afirmat-o in cateva randuri) este ca e muuuult prea multa intruziune a inginerului (in spatele caruia desigur e o intreaga echipa).Lando e transformat intr-un mecanic,nu gandeste nimic.Plus ca se face asa o mare customizare pe mapare/tc/ignition samd incat....scenario 7,overtake button (1 press - deci probabil are mai multe functii la 2 press) inainte si dupa virajul 3 samd samd.Ar trebui sa o simplifice masiv zic eu.FOM cu forta,nu ei desigur.

De aia tot timpul am spus - sa se interzica comunicatiile radio.Le-ar taia macaroana grav de tot.Atunci cred ca vom avea parte cu adevarat de spectacol.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...