Sari la conținut

Formula 1


Jorge Lorenzo

Postări Recomandate

Eu unul nu izbele le gust la curse, altul e spectacolul pe care îl caut! Țineți minte cum se bătea Schumacher cu "Damian" Hill? Puneau ăștia imagini on board în paralel, Damian parcă ar fi fost la un joc pe pc, și cu volan fără feedback, în timp ce Schumi se lupta cu covrigul ăla de numa', și tot nu se știa dinainte câștigătorul. Nu mai zic de câte o manevră pe care nu ai fi văzut-o în veci posibilă. Acum dacă se apropie unii de alții li se tulbură aerele... Când le bagă în garaj cred că mufează și o pompă de vacuum pe puța pilotului să i-o țină tare! Astea sunt orice altceva numai mașini nu! Păi la motogp sunt într-o cursă depășiri cât în tot sezonul de f1! Face undercut, bagă țoțo la boxe cu 2 tururi mai devreme, hop-țop se schimbă ordinea. Altfel - procesiune ca pe dn1 sâmbăta pe Posada, un pic mai repede și cu stomacul în gât.

Eu m-am lăsat de privit lăbăreala asta, mă bucur însă că am avut ocazia să văd și să aud live curse în perioada V10! 

Editat de john17
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 6,7k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Acum 51 minute, l.u.v a spus:

Nu am fost curios, acum ce specificații tehnice are un monopost? 

 

584 de ventilatoare, câte unul pt fiecare componentă. Și o piesă insignifiantă între scaun și volan. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 01.09.2020 la 6:13, l.u.v a spus:

Totul este organizat corporatist, sunt reguli și proceduri după care se lucrează. 

Dacă nu s-ar respecta toate aceste proceduri în tot procesul de zi cu zi până și la manufacturarea / strângerea acelui șurub de care spuneai, ar fi accidente și ar muri pe capete. 

Nu e nimic de condamnat aici. 

Senna a murit tot din cauza nerespectării unor proceduri, a unei suduri făcute aiurea, unde nu trebuia!

Într-o era a tehnologiei înalte, în care materialele și tehnicile sunt de top, pur și simplu nu ai cum să lucrezi altfel.

Perfect de acord.

La 01.09.2020 la 6:13, l.u.v a spus:

Nu știu ce fel de spectacol se așteaptă, să fie riscul de accidente, să le sară roțile, să moară aia acolo, doar de dragul spectacolului? 

Astea sunt vremuri duse demult, pentru visatori! 

Văd și pe forum părerile unor amețiți că na, ei merg și fără ABS, de ce să mai pui așa ceva pe moto?  Sau TC? 

Vezi Doamne, așa ceva ciuntește din talentele de piloți dâmbovițeni și sistemele astea te împiedică să înveți să mergi! 🤣😅

Aici nu mai sunt de acord,a raspuns colegul ce spectacol se asteapta,la care eu mai vreau sa adaug inca ceva f important zic eu : vrem ca masinile sa fie conduse NUMAI SI NUMAI de catre piloti !...precum scrie mare si tare in regulament.Pai daca s-ar respecta regula asta cu adevarat,la draq,nu am mai cere spectacol ca am avea destul.

Asta tot recit eu - lasati pilotii sa conduca singurei masinile,si atunci vom vedea spectacol cat nu putem duce !

Un pilot conduce o masina de F1 tot cam asa cam cum un astronaut conduce naveta spatiala....teoretic ei sunt la mansa,dar practic au gandit niste ingineri tot traseul pt ei,au facut n simulari,ei doar bifeaza niste puncte,totul a fost in prealabil deja calculat "apasa butonul ala,fa manevra aia,avem nevoie de timpul ala pe tur"...el e executantul,nimic altceva.Si de aici zic eu toate problemele.Pentru ca la ora actuala,sa nu ne mintim singuri - pilotii sunt niste manipulatori,niste mecanici glorificati,ff bine pregatiti desigur samd,dar raman niste instrumente si atat.

Da,buna aia cu abs'ul care deranjeaza.Pai sa cada putin in dinti pe franare si dupa aia inteleg ideea.

La 01.09.2020 la 11:07, cuki a spus:

Neverending Story...cred ca si anii 80-90 oamenii tanjeau dupa cursele din 70, cand tot la a doua cursa scotea pe unu carbonizat din masina. Numai ca atunci nu era forumuri si social media.

Eu chiar va recomand "nostagiciilor" sa se uite la niste statistici, cum arata F1 in trecut si cum arata acuma. Cate depasiri se faceau, distantele dintre masini, distantele in campionat etc.

Multe s-au schimbat in bine, dar nu poti avea fiecare cursa mega spectaculoasa. Mai sunt circuite nefavorabile spectacolului, ploaia tot mai des ne ocoleste...iar dominatia Mercedes este un fapt real pentru care ei nu au nicio vina. Ferrari a dominat, RedBull a dominat, Williams a dominat iar acuma este randul celor de la Mercedes. Rolul FIA printre altele, este de a mici gap-uriile intre echipe prin diferite metode. In ultimii ani insa Mercedes a reactionat foarte bine la fiecare modificare, restul s-au mai impiedicat. Ferrari a picat trept in cap.

N-am prins perioada dar,fiind fan,am descarcat si m-am uitat la multe din cursele din anii 80.Intradevar erau si curse boring dar si multe rasturnari de situatie si curse spectaculoase.Motiv pt care circuitele erau pline.Lumea nu minte - daca nu e spectacol,nu vine,nu plateste biletul.Simplu,spectatorii sunt un etalon fantastic.

Intradevar AMG n-are absolut nici o vina,tot ce a facut AMG a fost sa aduca un profesionalism pur si simplu desavarsit in f1,vina e la FIA care tot se cacaie in a lua niste masuri drastice de revigorare a F1 - dupa cum am mai zis - interdictia comunicatiilor si a telemetriei si eliminarea porcariilor erei Bernie - fast degrading tyres si fuel/car saving.

La 01.09.2020 la 11:28, john17 a spus:

Eu m-am lăsat de privit lăbăreala asta, mă bucur însă că am avut ocazia să văd și să aud live curse în perioada V10! 

Si in era V10 au fost vreo cativa ani de dominatie Ferrari de cadeai de pe canapaea de plictiseala - exact aceeiasi problema - o echipa extraordinara care nu lasa nimic la voia intamplarii eliminand astfel orice urma de neprevazut si un pilot ff bun care functiona ca ceasul.I-au luat vreo 4 ani lui Bernie insa pana la urma i-a gabuit,schimband regulamentul,iar Renault a reusit sa castige.FIA de acum nu e in stare vad sa faca asa ceva.

La 01.09.2020 la 11:40, l.u.v a spus:

Nu am fost curios, acum ce specificații tehnice are un monopost?

V6 1600cmc turbo cu un plus de 120kw din motorul electric (MGU-K) pe maximum 30s/tur si bateria in consecinta.

Incarc bateriei se face pe franare cu ajutorul MGU-K in consecinta distributia si aplicarea franei spate e automatizata pt a lua in calcul cat franeaza mgu-k si cata presiune de frana mai e necesara pe spate pt a ajunge la forta la care o cere pilotul (ca o paranteza ar fi prea fraieri sa nu poata aplica un ABS rotilor spate,desi e interzis,sunt convins ca toti o fac)

Mai exista un motor electric pe turbo numit MGU-H ce ajuta turbo pe accelerare si incarca bateria pe decelerare,motor la care se vorbea ca se va renunta,dar eu sper sa nu o faca,desi avantajeaza AMG,care are un design fantastic al ansamblului turbo-mgu-h.

Masa minima admisa (cu pilot in full gear si min 1kg de combustibil) - 746kg

La 01.09.2020 la 12:32, john17 a spus:

 Și o piesă insignifiantă între scaun și volan. 

Cata dreptate ai....chiar ca insignifianta...din pacate pt noi si pt acest sport.

 

In alta ordine de idei - de ce e Ricci/Renault asa de bun pe circuitele de low downforce?

A zis ca a gasit ceva fantastic in setup in fp2 la Silverstone si ca se asteapta sa se bata la podium la Monza.Renault la Monza?wtf?mi s-a parut cam wishful thinking dar...sa vedem.

Ca o paranteza - nota 20 si jos palaria lui Ricci pt ca il domina pe Ocon - unul din cei mai rapizi piloti din F1 la ora actuala - sincer desi sunt fan Ricci,nu ma asteptam.Bravo,the Badger isi dovedeste clasa din nou - material de campion mondial fara urma de indoiala.

Editat de Method
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin
1 oră în urmă, Method a spus:

Un pilot conduce o masina de F1 tot cam asa cam cum un astronaut conduce naveta spatiala....teoretic ei sunt la mansa,dar practic au gandit niste ingineri tot traseul pt ei,au facut n simulari,ei doar bifeaza niste puncte,totul a fost in prealabil deja calculat "apasa butonul ala,fa manevra aia,avem nevoie de timpul ala pe tur"...el e executantul,nimic altceva.Si de aici zic eu toate problemele.Pentru ca la ora actuala,sa nu ne mintim singuri - pilotii sunt niste manipulatori,niste mecanici glorificati,ff bine pregatiti desigur samd,dar raman niste instrumente si atat.

Suna ca și cum am juca F1 pe PlayStation! 

Or fi ei instrumente, dar mi-aș dori să ajung să fiu și eu (ca și restul plictisitor de aici) un instrument capabil să urc Eau Rouge cu 290 km/oră! 

Chiar și asistat cu toate device-urile electronice! 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aia da,iti dai seama ca oricine si.ar dori sa fie in locul lor.Si nu incerc sa le stirbesc meritele,ba dimpotriva,as vrea sa ii vad la comanda,dar solo si numai solo.

Oricum pt mine e imposibil de inteles cum niste copii de fapt pot fi atat de perfect profesionisti - nu gresesc aproape deloc ceea ce la motogp de ex nu se intampla.Ok,inteleg,coaching.ul de pe margine e imens fata de gp si e practicat in timp real dar oricum nivelul de profesionalism al acestor copii e uimitor,mai ales la ce presiuni se pun pe ei la fiecare cursa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 01.09.2020 la 12:21, cuki a spus:

au fost 3-4 faze in care Damon Hill s-a duelat cu Schumi

Eu mă refeream la Schumacher cu Benetton, când nu prea îi dădea ture, iar Williams era o mașină net superioară. Dar atunci mai conta și mâna! 

Și Loeb omorâse wrc, și dințosu motogp, dar tot nu era plictiseala de la f1! 

Pentru ăștia cu veleități, dacă oricum nu o să o ardeți pe Eau Rouge cu 290 km/h (oricum v-ar zbura capul de pe umeri dacă ați reuși măcar să plecați de pe loc cu un coteț de f1, vedeți că au încercat și alții și nu e simplu) vă recomand călduros o experiență la ATA! Te dai pe circuit cu o mașină, nu f1 dar mult mai aproape de skill-urile fiecăruia, dar mai mult decât atât realizezi că nu ești nici pe departe atât de șofer/pilot cum credeai, iar la sfârșit oricum vei fi un pic mai bun. La modul serios vb. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 41 minute, john17 a spus:

Ori ne înșală memoria pe unul dintre noi (deh, infidelă și de genul feminin), ori vorbim de lucruri diferite, ori am văzut alte curse/alt sezon. 

Confunzi anii

In 1994 fix asa a fost

In 1995 s-a echilibrat

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 4 minute, cuki a spus:

in 95 castigat Schumi 9 din 17 curse, 33 puncte peste Hill...la vremea respectiva 33 puncte erau 3 victorii si un loc 4

Cu o singura victorie Ferrari

5 Williams (4 Hill)

11 Benetton (2 Herbert)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 03.09.2020 la 11:28, cuki a spus:

Fanii, adica oamenii tind sa uite repede momentele plicitisitoare si nasoale (daca nu uitam de raul mahmureriilor, nu am mai bea veci :bier:) Asa ajung sa iti ramana tie intiparite in memorie cateva faze dintr-un sezon boooring, dar pe care il dai ca exemplu de "pe vremea aia bla bla". Astia de la Autosport au analizat si datele statistice, iar comparatie teoretic nu s-ar putea face. In F1 se depaseste si de 10 ori mai mult pe cursa, decat in anii respectivi. La curse vin mai multi fani, se transmite in mai multe tari, ratingul a crescut enorm...cumva argumentul ca ar fi fost mai spectaculos nu ar trebui sa stea in picioare. DAR noi tot comparam, si comparam pilotii de atunci cu pilotii de acuma, masiniile de atunci, bugetele, reguriile etc.

Eu m-as mira sa fie cum zici tu.Popularitatea F1 era la apogeu in anii 80 si pana la jumatatea anilor 90,si eu cred ca a scazut dupa moartea lui Senna si aparitia lui Schumi (departe de mine gandul de a-l hateri pe Schumi pt asta,insa na,charisma).Spectacolul a scazut drastic odata cu era Schumi...de ce?Datorita faptului ca echipele au devenit din ce in ce mai profi si mai pragmatice...iarasi,nu e vina lor.E o trecere de la era "romantica" la era moderna.

Nu te contrazic in legatura cu rating'ul dar sincer nu prea cred.De ce?E ca si cum ai zice ca un meredes S classe e mult mai scump acum ca atunci,ca acum e 150k,iar atunci era gen 50k.Pai da dar inflatia?La fel  si asta cu rating'ul - cat a crescut populatia?Ce expunere a primit F1 (care in anii 80-90 era ceva destinat exclusiv partii bogate a Europei,Canadei,Japoniei si Americii de Nord in parte)?Cata lume avea atunci acces la tv uri si cata acuma?Cate canale transmiteau F1 si cati oameni aveau acces la ele si cum se poate vedea F1 acuma?Deci nu poti face o comparatie REALA asa.

Iar faptul ca Bernie a avut acea idee de super antreprenor si money maker si a expus produsul F1 intreg mapamondului (de unde era rezervat vestului bogat),asta nu inseamna ca el a castigat de fapt in popularitate fata de anii 80-90,ci ca a fost expus unui nou segment de piata.Popularitatea F1 atunci insa era net superioara - toata lumea cunostea cativa piloti de F1,multi urmareau cateva curse pe an (nu ma refer la fanii hardcore,ma refer la omul de rand),ceea ce nu mai e cazul acum.Parerea mea.

Autosport daca a analizat luand audientele din 1985,93 si 2019,si a decretat ca uite ce populara e F1 acuma,a facut o analiza de dambovita....asa si economia Romaniei duduie da e bazata pe consum  de produse importate deci suntem numa in pierdere iar noi nu mai producem nimic de 30 de ani.Da economia merge cf statisticilor.Mhmm.

La 03.09.2020 la 11:28, cuki a spus:

Nici mie personal nu imi place unde s-a ajuns pentru ca totul este artificial. Is constient ca am ajuns aici pentru ca lumea tot a cerut mai mult. De asta nu mai avem alimentare pentru a egaliza fieldul si pentru a scoate o compenenta strategica din joc...dar din cauza asta am ajuns la "fuel saving". DRS pentru ca nu se putea depasi, acuma fiind easy sa depasesti cu DRS nu mai vedem skill-ul pilotului prea mult. Basically am ajuns la quantity over quality. 

 

Pana maine pot sa-ti enumar multe masuri adoptate de FIA si F1 pentru a raspunde feedback-ului faniilor, iar cumva pana acuma numarul lor a crescut....deci ceva tot au facut bine. Au si pierdut pe unii pe drum, dar atata timp cat vin mai multi decat pleaca, este OK pentru sport in sine.

Not true.Nu s-a ajuns aici pt ca lumea a cerut mai mult.S-a ajuns aici pt ca e o progresie logica.Iar FIA nu a avut capabilitatea de a stopa aceasta cursa a inarmarii.

Iarasi nu sunt de acord cu tine - FIA a dat numa gherle incercand sa niveleze terenul,cand de fapt pt a nivela sansele,FIA trebuia sa umble la niste reguli de 3 lei si la bani si sa dispuna o impartire mai egalitara si bazata pe merite in loc de cumetrii.Dar na...

Cand defuncta FI care a iesit pe 4 (patru da?) ia 3 lei cu toate ca are xspe mii de puncte,iar Williams care iese pe ultimul ia aproape cat ei,iar Ferrari ia un purcoi de bani pt ca e heritage team samd samd,acolo sunt niste probleme,egalitatea lipseste total la bani deci prin urmare va lipsi si la rezultate/ritm de cursa samd.Not fair.Dar FIA nu umbla aici...

Raspunsurile FIA la diferitele tertipuri gasite de echipe sunt de-a dreptul PENIBILE :

- interzicerea alimentarii a fost o solutie de bun simt dar e printre putinele...si dupa cum am spus,altundeva trebuiau ei sa umble da acolo nu au umblat

- DRS e o porcarie,trebuiau sa ingradeasca masiv dezvoltarea aero care nu foloseste nimanui - iar DRS de fapt n-a rezolvat absolut nimic,ba dimpotriva,a ologit piloti foarte buni pe defensiva ca Verst,care nu se mai pot apara de un atac

- Fuel saving a aparut ca urmare a regulii (idioate) de a folosi 100kg/cursa (aceste 100kg cred ca au dat la pacanele sa le iasa 100,ca altfel n-are nici o noima logica cifra asta,nu mai zic de faptul ca nu au luat deloc in considerare faptul ca acest consum difera masiv de la cursa la cursa.Nu,ei au zis "sa fie 100....suna bine.Gata,suntem eco".Precum si a porcariei cu debitul maxim,iarasi fara noima.Daca ma poti lumina de ce aceste reguli sunt bune,te ascult.Ei oricum vor sa foloseasca cat mai putin combustibil pt a usura masina,nu trebuiau sa le impuna asa ceva pt ca astfel le-au taiat aripile masiv.

Nu mai zic de faptul ca echipele driblau debitmetrele FIA cu succes (vezi Ferrari),iar nu FIA ci celelalte echipe s-au prins si au investigat schema,si au tras de maneca FIA sa actioneze.FIA doarme.

- regula cu a tine un motor x curse e o prostie fara logica si facuta de un aprozarist pt ca numa ala s-ar putea gandi ca problema bugetelor e nr de piese care intra in componenta motorului si nu R&D'ul care sta la baza motorului.

In fine,e un subiect "revolving" si foarte vast,dar starea de fapt e penibila in opinia mea.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 15 ore, john17 a spus:

Protagoniști au plecat la bere și au sucombat în luptă? :huh:

Porumbelul de Copșa Mică și-a rupt aripioara ca dințosu sau ce plm e cu podiumul ăla? 

 

A luat cartonas galben Hamilton si a fost trimis la coada pultonului. Bottas a mers cu o configuratie alternativa. Ferarri au spart franele...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 15 ore, john17 a spus:

Protagoniști au plecat la bere și au sucombat în luptă? :huh:

Porumbelul de Copșa Mică și-a rupt aripioara ca dințosu sau ce plm e cu podiumul ăla? 

Luandu-ne cu subiecte de politica si culise deja,am uitat esentialul - bai nene,a fost o super cursa la Monza?Pe un circuit unde nu se intampla nimic niciodata?Pfffiii.

Desigur ca nu am vazut cursa,am fost la plimbare cu motoreta,dar ce s-a intamplat?Si cum ?

Fantastic rezultat.Gasly?Hah.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 hour ago, Method said:

Luandu-ne cu subiecte de politica si culise deja,am uitat esentialul - bai nene,a fost o super cursa la Monza?Pe un circuit unde nu se intampla nimic niciodata?Pfffiii.

Desigur ca nu am vazut cursa,am fost la plimbare cu motoreta,dar ce s-a intamplat?Si cum ?

Fantastic rezultat.Gasly?Hah.

Daca stai la panda poti vedea cursa in reluare, sau poti citi cateva review-uri… eu as opta ptr prima varianta, sunt multe intrebari de pus, de exemplu ptr Bottas, ptr Vettel/Vinales, cum preferi...

Sunt o multimer de subiecte.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Methoade, Monza e Monza, adica cel mai rapid circuit din calendar.

Acolo simplul fapt ca aia merg cu 250 pe Parabolica e suficient pentru spectacol, cel putin din perspectiva mea. Ca sa nu mai vorbim de cele mai cretine sicane posibile, Variante Retifiglio si Variante Ascari, care iti ies in fata taman cind ai scos piciorul drept prin podea.

In fine, pentru mine Monza e primul, apoi Spa si intr-o vreme pe 3 era Silverstone, cind nu-l intortocheasera atit de rau.

Viteza dementa, ca despre asta e F1, nu karting cu masini de 6m lungime. Parerea mea, din nou.

Altfel, ieri a fost de pomina.

Start, HAM da la micuti vreo 8 secunde (cred ca Sainz pe 2), BOT pe nicaieri, rosiile la coada ca de obicei in ultima vreme.

Lap 6/53, VET sparge frinele  si o ia drept in Retifiglio.

Lap 23/53, MAG rupe ceva la caruta si se protapeste pe iarba pe linga intrarea la boxe, SC.

Asta a fost momentul in care HAM si GIO au intrat la boxe fara sa se fi permis asta, deci fiecare ar fi incasat 10s la urmatoarea intrare la boxe; pentru HAM, paguba in ciuperci, ca era departe oricum si a aratat in fiecare tur cine e jupanul.

Karma loveste insa napraznic, in Lap 26/53: LEC pierde spatele in Parabolica si se infige cu nasul in zidul de caucioace. Ca paranteza, si RAI cu gumele muci dadea din poponeata pe Parabolica, dar fie ala are mina mai fina, ori Alfa Romeo e o masina mai bine proiectata, cert e ca cel mai betivan dintre pilotii finlandezi nu a scapat painea cu unt pe covorul de Ispahan.

Red flag, HAM nu a avut timp sa-si aleaga momentul de ispasire a penalizarii.

Lap 28, restart cu HAM in P1. In Retifiglio MAX si PER nu au loc unul pe linga altul si se ating finut, nici nu au dat reluare, incident de cursa normal.

Lap 29, HAM intra la boxe, sta 10s pe cricuri fara sa i se umble la cotet, schimba gumele, iese ultimul, plutonul era compact. 26s pina la Gasly (P1), MAX abandon.

Si de aici incepe un circ, RAI cu softuri pierde pina la final o gramada de locuri din cauza uzurii dupa ce a mers ture bune pe P3, in timp ce HAM haleste tot ce prinde in fata, dar lucrurile erau transate pentru el, nu mai avea timp. BOT penibil, aparent a fost cobai pentru nu se stie ce setari ale motorului; ce idee, sa setezi un motor de F1 sa mearga prost ...

In fata, GAS, SAI si STR stau ture bune la 1.5s unul de celalalt, pentru conservare gume, in spate se freaca toti sa treaca de RAI, care e pilot, niciun contact sau incomodare, desi a fost de nenumarate ori roata-la-roata cu lupii tineri si lacomi de singe.

Lap 53/53, SAI prinde DRS-ul la GAS, dar iese prost si din Retifiglio si din Ascari, aparent AlphaTauri are tractiune mai buna pe iesire din virajele lente, GAS cistiga, SAI pe 2, STR pe 3 fara sa faca nimic special, pentru ca Mercedes.

Cam asta a fost.

Acu' intrebare: cine din echipa AMG a luat decizia sa BOX cind nu era permis asa ceva? (ma rog, nici nu stiam ca la boxe se intra cu programare, nu cind vrea madularul chilotului). Aparent, cica la intrare pe breteaua de intrare la boxe ar fi fost un semafor, dar oricit a insistat Florin Ion io unul nu l-am vazut.

 

O cursa foarte misto, parerea mea.

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

43 minutes ago, FLEX said:

Ca paranteza, si RAI cu gumele muci dadea din poponeata pe Parabolica, dar fie ala are mina mai fina, ori Alfa Romeo e o masina mai bine proiectata, cert e ca cel mai betivan dintre pilotii finlandezi nu a scapat painea cu unt pe covorul de Ispahan.

MAXIM!!!🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 49 minute, apriliacluj a spus:

eu l-as pune pe Hockenheim (vechea varianta, 1965-2001) chiar la egalitate cu Monza....

image.thumb.png.b8107d6459ba6d7a17342a6249e31965.png

 

O, daaaaa, dar nu s-a mai alergat cam de multisor acolo si ... l-am uitat😀

Acum 2 ore, cuki a spus:

Aveau ambii aceleasi setari, dar Mercedesul nu poate merge pe caldura in trafic. Botas a ratat startul (zicea ca era mai bine daca pleca de pe 3) iar in trafic avea probleme cu racirea. Din ce am inteles chiar daca nu este voie sa schimbi setarea la motor, poti sa o faci daca risti o problema tehnica, iar daca schimbi setarea trebuie sa ramai cu ea toata cursa. Iar Bottas a schimbat setarea.

Ca noroc cu RedFlag ca eu putut modifica racirea la Hamilton, ca altfel era si el blana odata ajuns in trafic.

Cu toate modificariile s-a vazut si la Hamilton, chiar daca era compact fieldul, tot nu putea depasi mai mult de 1 masina pe tur la finalul liniei de start/finish. 

Ce chestie, habar n-aveam. Deci racirea, hmmmm.

Da, ma asteptam ca HAM sa-i zapaceasca pe micuti mai mult decit a facut-o, insa de fapt nivelul de performanta e extraordinar de sus pentru toata lumea (mai putin Williams, Has si Ferrari), diferenta se face la intervalul de timp in care poate fi livrata si mentinuta acea performanta, plus variabile (uzura si tipul pneurilor, mina pilotului).

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 19 ore, FLEX a spus:

Acolo simplul fapt ca aia merg cu 250 pe Parabolica e suficient pentru spectacol, cel putin din perspectiva mea. Ca sa nu mai vorbim de cele mai cretine sicane posibile, Variante Retifiglio si Variante Ascari, care iti ies in fata taman cind ai scos piciorul drept prin podea.

 

O cursa foarte misto, parerea mea.

Da,misto cursa din ce ai zugravit-o aici,foarte multe s-au intamplat,trebuie sa o descarc sa o vad si eu live...oarecum live.

Ai dreptate dpdv al spectatorului in legatura cu Monza sunt convins,insa eu o privesc dpdv al telespectatorului,iar cum la tv nu se simte viteza...in mod normal pe Monza vezi 2-3 depasiri si o simpla procesiune.De aia nici n-am bagat in seama cursa mai ales ca duminica a fost o zi superba.Dar,se pare ca se mai intalnesc stelele cateodata si iese cate una din asta.Nu putem decat sa ne bucuram.

 

Iarasi,ca de obicei,spectacolul a derivat (dupa cum am zis dintotdeauna) din neprevazut,si reactia mai buna (sau mai proasta :P ) a pilotilor/echipelor in fata neprevazutului.Asta e definitia spectacolului in opinia mea.

 

Bai nene,nu inteleg cum Ferrari pot gresi in atatea noi si minunate moduri.E fantastica atata incompetenta la un asemenea nivel.Sa te lase franele la tine acasa pe Monza?wtf?Jenibil.

Ok,si Leclerc a troznit-o rau,viteza cu care a percutat a fost ff mare,dar macar ala a gresit ca a fortat prea tare,si era pe 4 parca?un loc elegant.Vettel saracu de data asta chiar nu i se poate reprosa nimic,n-a avut nici o sansa,bine ca n-a patit nimic periculos.

Acum 19 ore, FLEX a spus:

Acu' intrebare: cine din echipa AMG a luat decizia sa BOX cind nu era permis asa ceva? (ma rog, nici nu stiam ca la boxe se intra cu programare, nu cind vrea madularul chilotului). Aparent, cica la intrare pe breteaua de intrare la boxe ar fi fost un semafor, dar oricit a insistat Florin Ion io unul nu l-am vazut.

Inginerul de cursa,care (si cand) primeste instructiunea de la strategy group (strategy group sunt aia 6-7 baieti la 30 si ceva de ani cu mintea brici si cu laptopul in fata care impreuna calculeaza strategiile si scenariile cele mai bune si iau deciziile pe care le impun pilotului si inginerului - si pe care ii hateresc eu ca strica tot).

Asta clar n-a fost insa de la strategy group - a fost un "gut feeling" probabil al lui Hamilton (sau al lui "Bono",inginerul lui) o reactie pe graba la situatia schimbata total de aparitia SC.Mai degraba l-as suspecta pe Hamilton pt miscarea asta.Mai,el n-a gandit-o rau,dar na...a uitat de faza cu semaforul rosu...pe care nici eu nu l-am vazut da in mod sigur era.

Asa e cand iau pilotii decizii...unele sunt bune,altele sunt bune dar in focul luptei uita de anumite chestii,altele sunt rele samd...de aia nu ii lasa in mod normal sa ia decizii si tocmai de aia zic eu ca ei sunt singurii care ar trebui sa ia decizii :P...e si corect pana la urma - pe barba lor pierd sau castiga,asa e cinstit.

Acum 19 ore, cuki a spus:

Cauza nu o stiu eu 100% si nu am pretins a o sti. Cert este ca toate "masurile" de a nivela fieldul au ricosat in detrimentul spectacolului.

Si da...sunt de acord ca cele mai simple masuri raman neluate ( 0 comunicare cu boxele, 0 acces a ingineriilor la a face modificari in cursa, 0 strategie). Pilotul sa fie cel care decide totul asupra masinii si asupra strategiei de cursa.

:agree:

Cat despre Bottas...cred ca ispravile lui Bottas il ridica pe Ham iar si iar.Vezi ce face unul si ce face altul cu acelasi material.Imi vine in cap motto'ul lui "Still i rise" (e de fapt o poezie de-a lui Maya Angelou si o melodie de-a lui 2pac,dar in fine,merge si la Hamilton).Negrul e bun,e chiar bun,iata,se infierbanta cateodata si greseste supus presiunii dar per total nu am ce comenta.Poate ar fi si altii similari pe masini egale,dar e foarte bun,adica nu degeaba e acolo.Si acum dupa cativa ani ma mira cum l-a putut bate Rosberg,care nu mi se pare deloc la nivelul lui.La naiba,nici lui Rosberg nu i se pare ca e la nivelul lui,dar asta ne arata ce poate face disciplina si determinarea germana.Big up si pt Rosberg.Dar divagam.

Acum 16 ore, FLEX a spus:

O, daaaaa, dar nu s-a mai alergat cam de multisor acolo si ... l-am uitat😀

Creste iarba acum pe varianta lunga a lui Hockenheim.

Hockenheim_2016_13.jpg

Editat de Method
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 55 minute, Method a spus:

dar na...a uitat de faza cu semaforul rosu...pe care nici eu nu l-am vazut da in mod sigur era.

 

pe stanga in parabolica, panou d-ala mare si patrat, arata ca alea pe care dau si steagurile, clipea rosu

s-a vazut in reluari de mai multe ori dar cred ca toata lumea se astepta sa fie semafor ca la iesirea de pe pitlane in calificari, ca tot ziceau comentatorii ca nu vad nimic

Editat de prafrau
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 oră, Method a spus:

cum l-a putut bate Rosberg

Neamț, mercedes, interese, așa l-a bătut! 

 

Acum 52 minute, prafrau a spus:

comentatorii ca nu vad nimic

Șaorma era ca de obicei, fără semafor! Ăia raaar văd ceva și dacă e scris pe ecran, sunt în lumea lor. :moron:🤬

Editat de john17
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, apriliacluj a spus:

da, am vazut si eu poza asta pe gugli....

ce a fost si ce a ramas..., pffff....., jaleeee

Da,eu nu am fost si nu sunt fan Hockenheim.

Si cand se dadeau pe el...3 liniii drepte imense,monstruoase,taiate de sicane ff slow...si circuitul mergea prin padure,deci fara spectatori.Pilotii beau suc probabil in timp ce mergeau pe drepte,iar pe sicane era mare pericolul mai ales in primele tururi de incidente.Nimic tehnic,spectaculos etc,asa spuneau si pilotii,si mie mi se pare la fel.

Iar ca tot veni vorba de circuite,dupa cum zicea colegul Flex de masini de 6m (si 1000 de cai parca) pe circuite de karting,mai eu as vrea sa vad live totusi un Monaco.E chinuitor intradevar pt ei,dar cred ca pt spectatori chiar e o experienta.

Un circuit bun care a iesit din calendar e Istanbul park.

Acum 50 minute, john17 a spus:

Neamț, mercedes, interese, așa l-a bătut! 

 

Șaorma era ca de obicei, fără semafor! Ăia raaar văd ceva și dacă e scris pe ecran, sunt în lumea lor. :moron:🤬

Meh,nush ce sa zic.

Rosberg a profitat de niste gheneoane de-ale negrisorului,dar a fost exemplar,a fost la 120% din potentialul lui,l-a fortat,a fost acolo.A bifat toate casutzele.Rosberg v2016 clar a fost mult peste ceea ce e Rosberg de obicei,cu toata pregatirea extrema si fizica si mai ales psihica,chiar el a zis asta,si s-a si vazut ca dupa ce l-a batut nu l-a mai interesat F1.A fost frumos.A aratat ce poate face pregatirea si consiintiozitatea.Si mai ales ambitia.

 

Nu mai zic nimic de Digi de cand baga si motogp pe langa F1,nota 20 si jos palaria.HD,antrenamente quali cursa,o vorba nu mai scot rea de ei :) Pot s-o aduca si pe Dana Budeanu sa comenteze,eu sunt multumit.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...