Sari la conținut

Formula 1


Jorge Lorenzo

Postări Recomandate

Acum 4 ore, cuki a spus:

boom

Mai degrabă bum... 

Acum 4 ore, cuki a spus:

F1 ar trebui sa pull the plug

f1 e vârful tehnologiei. Uneia inutile, dar vârf ce plm. 

Editat de john17
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 6,7k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Acum 8 ore, cuki a spus:

Totusi, as mai lua in considerare optinea dezvolatarii propriului motor. Ar putea cumpara faciliatiile celor de la Honda din UK, si proabil intr-un parteneriat cu Cosworth sau alti producatori de motoare, ar putea prea bine sa-si dezvolte propriul motor.

Cred ca ar fi cel mai bine pt ei.E chestie de oameni pana la urma.Facilitati si uzine ai zis bine se gasesc,mai ales in UK,e vorba pana la urma de knowhow,de tehnica si de oameni.Daca gasesc oamenii potriviti,eu cred ca in 3-4 ani ar putea avea un motor performant.Pt ca managementul lor zbarnaie.Asta cred ca ar fi cea mai buna solutie,daca vor sa castige.

Acum 8 ore, cuki a spus:

Mai sunt unele voci, care spun ca odata cu iesirea celor de la Honda, FIA s F1 considera schimbarea motoarelor dupa anul 2022. Constructia motoarelor actuale este mult prea costisitoare, anul acesta pleaca Honda, anul viitor poate vine alta bomba...iar daca mai pleaca cineva, F1 este basically terminata. Se vorbeste despre conceptul LeMans, care de la LMP1 trec din 2021 la Hypercar.

F1 clar trebuie sa se adapteze vremuriilor, nu cred ca motoare care costa peste 10 milioane bucata sunt solutia. Pana si piata auto se imparte acuma, ardere interna si electic. Hybrid nu este solutia pe termen lung iar companiile auto nu mai investesc masiv in hybrid. F1 ar trebui sa pull the plug cat mai poate, fara pierderi enorme.

 

Variante? Posibil motoare 2l in 2t de ex. Alea ajung cu turbo lejer la 800-1000cp. Fiabilitate? Incepi cu 1 motor la 2 curse si in 5 ani trebuie sa te tina 1 motor 6 curse. Asa impingi inginerii sa faca chestii cu adevarat inovative.

Constructia motoarelor actuale este prea costisitoare pt ca ei insista pe porcaria cu un motor la xspe curse.Si pt ca se face R&D masiv.Constructia efectiva a motoarelor nu cred ca e costisitoare (pastrand proportiile desigur,adica sper ca nu comparam cu motoare de serie :) ).Materialele sunt aluminiu si cam atat,ok aluminiu inalt aliat 7000... si ceva dar alum,nu mai tin minte parca vibrochenul e otel?asa scrie regulamentul?Ok,sunt convins ca toti au turnatorii proprii,acolo e mai scump.Se face cnc la greu pe toate piesele si probabil se prelucreaza la fin manual atat matritele cat si piesele finite,dar c'mon.Tot mahle le face pistoanele si inj celor de la ferrari ca si la masinile de serie :P deci,ar putea sa faca si pt RBR teoretic nu?Problema e la partea electrica,motor baterii si mai ales soft,nu stiu daca acolo au supplieri.

Ummm,astia pe 1.6 4t deja au 1000 de cai,si stiu ca e un mini-trend pe 2t dar eu nu vad viitorul ca fiind 2t.F1 s-ar afunda,dupa cum ai spus hibridul e pe moarte si ei sa se duca si mai in spate la 2t?

Inginerii din f1 nu trebuie impinsi sa faca chestii inovative,daca nici cu calcatul asta de 1.6 v6turbo n-au facut inovatii in 6 ani cat s-au facut in alte domenii in 25-30 cred...s-au facut inovatii pe toate planurile,de la micsorarea masiva a traseului admisiei pt reducerea lagului,la acele turbine split/electrice care sunt fantastice dupa parerea mea,water-air-intercoolers samd (gandeste-te ca in 2014 nu mai stiau cum sa puna mai multe radiatoare sa raceasca motorul,acum nu mai stiu cum sa le micsoreze - iti dai seama cat s-a micsorat caldura degajata si deci a crescut eficienta?),la swirl-injection,pilot-injection samd.Motoare electrice,baterii si brake-by-wire nu mai zic.Deja daca ar aplica tot ce stiu intr-o masina de serie,cred ca ar consuma aia 3%.Sa cresti la randament peste 55% (recunoscut la tv,iti dai seama cat o fi real),in 6 ani?E fantastic ciclul de dezvoltare zic eu.Problema nu e aici,am zis intotdeauna ca problema lor e faptul ca le impun criterii de fiabilitate.

Acum 4 ore, john17 a spus:

f1 e vârful tehnologiei. Uneia inutile, dar vârf ce plm. 

Corect.

Nu e inutila,eu il asemuiesc cu un prototip.Un studiu.Prototipul nu e aplicabil pe strada in viata de zi cu zi,insa foloseste ca sursa de inspiratie ani intregi pt ingineri si designeri,da directia de dezvoltare.Usor-usor vor aplica pana la urma ceea ce se practica in f1,vorbesc despre motor,nu aero desigur.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 11 ore, john17 a spus:

Ce, hibridu'? 

ICE+electric motor+baterie....+desigur deploy.Din tot ceea ce fac astia in f1 sunt convins ca se poate invata si aplica pe strada.PArerea mea.

Acum 2 ore, cuki a spus:

Cand au trecut pe rahatu hybrid, trendul era si in piata de masini. DAR acolo repede si-au dat seama ca hibridul nu este o solutie pe termen lung. OK, Toyota tot o tine cu hibridul, chiar daca toti producatorii au deja minim un model full electric si commitment pe full electric, Toyota (pionerul green driving etc.) a ramas rau in urma la acest capitol. In rest insa, producatorii in principiu si-au divizat gamele, ori full electric ori combustie interna. 

Ceea ce este clar, masiniile electrice vor domina piata auto, dar niciodata nu o vor acapara intr-un procent majoritar. Asta inseamna ca motorul termic mai poate fi dezvoltat, si mai trebuie sa fie dezvoltat.

Perfect de acord cu tine in legatura cu hibridul.Toyota a facut un hop-si-asa cu Prius si de acolo a popularizat-o la toata gama.Merge treaba pt ca scapa omul de impozite avand hibrid iar toyota are o oarecare fiabilitate,dar,sunt perfect de acord cu tine - nu e de viitor,e doar un pas (timid) spre electrificare.

Groundbreakerul si deschizatorul de drumuri e Elon Musk cu Tesla care a revolutionat piata auto si a zguduit-o din temelii.Pana in 2012 cand a introdus Model S automobilele electrice practic nu existau,sau erau doar niste novelties.El a facut electricul practic ba mai mult,fun,si a dus treaba n pasi mai departe de unde o lasase Toyota cu Prius.Ne-a aratat viitorul.

In propozitia ta cu privire la masini electrice exista o contradictie - pai masinile electrice ori domina piata auto ori nu.Daca o domina,clar o vor acapara in procent majoritar :)  ,in fine,eu personal sunt de parere ca o vor acapara.Reteta e prea simpla si prea eficienta ca sa nu se intample asta.Mai ales coroborat cu normele de poluare din ce in ce mai restrictive si cu faptul ca deja producatorii fac bani bunicei cu masinile electrice de cand pretul kwh a scazut binisor sub 100 de coco la baterii.Piata auto electrice deja e peste 5% din vanzari,ceea ce e superb zic eu.

E win-win pe toate partile,plus ca toti pot sa spuna ca o ard green,ba sa se si albeasca precum face VW cu ID3 care a semnat acordul de no carbon print by 2050 cu amandoua mainile (fiind si singurul pare-mi-se?in ciuda a ceea ce spunea Honda deunazi :P )

Deci as spune sa ne asteptam ca ICE'ul sa devina o nisa.Ok,mai poate fi dezvoltat,dar gen 10 ani.

F1 nu va avea o problema (foarte mare) daca trece pe electric.DAR ar fi cazul sa fie un electric foarte crazy.Si care sa tipe sa urle,nu stiu,sa scoata un sunet.btw,iti dai seama ce pasi inainte ar face ansamblul motor baterie odata ce se pun inginerii echipelor din f1 sa il dezvolte?Cred ca si acum cu acest hibrid s-a imbunatatit mult toata treaba,dar atat motorul cat si bateria sunt foarte restrictionate in materie de harvesting,putere si inmagazinare.Daca s-ar da liber la asa ceva,cred ca in 5 ani ar fi un salt fantastic.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 ore, cuki a spus:

Toti producatori investeau enorm in diesel, publicitatea era facuta in jurul dieselului, in showroom doar diesel aveai disponibil. L-au bagat si in motorsport si l-au marketat ca atare (LeMans, Dakar etc.)...dar la finalul anului tot benzina avea un mic avantaj. Aici ma refer doar la Europa unde dieselul a fost marketat masiv.

Da,e interesanta discutia.VAG Group cred ca e cel care a revolutionat piata auto in Europa prin vestitul 1.9TD si apoi 1.9TDI care oferea performante si tehnologie nu similare ci superioare modelelor echivalente pe benzina,dar la consum si cheltuieli de exploatare foarte reduse.De acolo cred ca a plecat acel boom.Masini diesel au fost tot timpul dar nu erau foarte populare,datorita multitudinii de probleme si neajunsuri ale motoarelor diesel vechi.

Acum 4 ore, cuki a spus:

Si acuma tin minte discutii diesel/benzina...cred ca miliarde de litri de alcool s-au consumat in febra discutiilor care-i mai bun.

Alt exemplu, USA unde azi Tesla domina piata...dar tot F150 este cea mai vanduta masina in state.

Pt everyday life si everyday user,eu nu cred ca e ceva mai bun decat dieselul,si doar cruciada cu normele de poluare a putut sa il opreasca.Acum normal ca este in cadere libera,dar cred ca si la ora actuala are un marketshare fantastic - nu din masinile noi vandute ci din parcul auto al tarilor centru si est europene.

Dieselul va fi intotdeauna mai bun datorita randamentului sporit dar si tehnologiei superioare care s-a implementat in aceste motoare comparativ cu benzina.Imi aduc aminte ca pana acum vreo 10 ani puteai avea acces la inj directa electronica,common rail turbo variabila cu intercooler samd,deci "the works" pe aproape orice motor diesel insa maj motoarelor benzina erau inca "vestitele" 1.4/1.6i normal aspirate si cu mpi.Deci "competitia" nu mi se pare corecta...la ora actuala cand avem motoare de la VAG care chiar si pe 2.0 pun multi injection (directa+indirecta),turbo geom variabil,si mai ales water-cooled intercooler care scurteaza masiv traseul si da acel raspuns demn de aspirate si cu asemenea puteri de peste 250 de cai...deja dieselul pare antic.

Deci in concluzie,referitor la care e mai bun gen "brusli il bate pe vandam",as zice ca depinde pentru cine si pentru ce.Depinde ce se vrea de la respectiva masina in materie de performante fiabilitate cheltuieli de exploatare.Dar inca sunt de parere ca dieselul e un allrounder fantastic,iar consumul care ne roade pe noi romanii va fi intotdeauna mai bun.Randamentul....

F150...se vinde unul la 23secunde?daca imi aduc bine aminte?Geniali cei de la Ford.Asta apropo "fulfilling customer's expectations"...e perfect pt ei.

 

Acum 4 ore, cuki a spus:

In 5 ani s-a schimbat complet piata electricelor, cine stie cum va arata anul 2030. Daca pretul unei masini electrice nu va depasi cu 10-15% pretul unei masini similare, daca tara are infrastructura pentru incarcare si daca timpii de incarcare scad la niste valori decente coroborat cu niste preturi de incarcare care sa fie mai mici decat echivalentul pretului achitat pe combustibil/100km...majoritatea vor cumpara electrice.

Cica Honda prevede ca in 2030 peste 60% din vanzarile sale sa fie electrice.Am mai zis - oamenii vor face bani grei din aceste vehicule,mai ales cu dezvoltarea masiva a bateriilor.

Nu conteaza daca exista charging infrastructure - producatorii vor vinde iar publicul va cumpara.Sunt masini noi,touchscreen'uri and shit,e acel cuplu fantastic,e treaba cu no-gas,oamenii le doresc si le vor cumpara.Lasa ca le incarca la priza acasa.

Nu cred ca sunt departe vremurile cand vom vedea n prelungitoare iesind pe geam de la etajul 4 al blocurilor din Dr.Taberei sa alimenteze masinile parcate una peste alta jos in fata blocului :) Ceea ce e mai naspa e ca nu vor mai putea mosii mesteri la ele in parcare ca sunt la 380V si orice greseala ii va baga putin sub tensiune :bounce:

 

Hai cu ploaia pe Nurburgring - oare va mere bine (ca de obicei) arogantul pe ploaie?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Weekend interesant în Deutschland. Ieri nu s'a rulat nici măcar 1 metru, a plouat cu găleata toată ziua și a fost ceață, așa că Mick Schumacher și Callum Ilot și'au ratat șansa de a debuta.

Azi în ultimul antrenament Stroll nu a ieșit pe pistă, iar în calificări, surpriza, cine a apărut? Hulk. Din pacate pleacă ultimul din grilă. Stroll nu se simte bine, are febră și nu a ieșit pe circuit, sper nici mâine să nu iasă.

Covid'ul a lovit în plin la Mercedes, 6 mecanici sunt pocniți, dar asta nu i'a oprit să blocheze fața grilei: Bottas și Ham.

Cel mai impresionant a fost Leclerc, pleaca de pe 4.

Pe mâine se anunță ploaie, așa că o sa fie extrem de interesant.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 9 ore, cuki a spus:

M-a impresionat insa Rici si Hulkenberg. Rici care aduce primul podium Renault dupa muulti ani, iar Hulkenberg care basically a fost chemat sambata la ora 11.00. Baitul ala a facut 3 ture in Q1, a plecat de pe ultima pozitie si a terminat pe 8, intr-o masina cu care....facuse 3 ture!! pe un circuit pe care el nu a mai concurat din 2013 sau cand a fost ultimul GP.

Baiatu asta, de la Silverstone pana acuma, in 2 curse a stras mai multe puncte decat Vettel in 7 curse!!!. Pacat insa ca nu il vom vedea anul viitor in F1, cel putin eu nu cred ca are sanse reale. Dar cine stie, dupa cursa de ieri, poate RedBull sau Haas fac loc pentru el.

:agree:

Acum 9 ore, cuki a spus:

Marele circ insa incepe sa se invarta in jurul celor de la Mercedes...apar zvonuri, iar zvonuriile mai ales daca vin si din gura lui Rosberg...probabil au un sambure de adevar. Toto inca nu a semnat, Hamilton inca nu a semnat. Aparent nici nu se stie daca vor semna cei doi cu Mercedes, mai ales ca Hamiton nu semneaza inca pana nu stie daca Toto va fi 100% sef si anul viitor. Se zvoneste ca s-ar duce la Aston Martin, iar asta deschide usa supozitiilor. Daca va fi asa, eu cred ca F1 va vedea una dintre cele mai "ciudate" rocade din istorie. Hamiton cu Toto la Racing Point/Aston Martin din 2021, iar Lance "urca" la Mercedes ca sa-i faca loc lui Hamiton. Eu asa as proceda in locul celor 2, care pur si simplu nu mai au ce demostra acolo. La Aston, in calitate de Underdog, Hamilton poate sa-l bata de la usture pe Vettel si sa ia titlul cu Aston Martin. Daca si-ar lua titul 8 cu Aston, in timp ce-l lasa intr-o balta de sange pe Vettel, ar inchide gura tutoror criticiilor si tuturor celor care asociaza titluriile lui cu masina net suporioara avuta. Iar Toto, nici nu are rost sa povestim cate are de castigat de pe urma mutarii. Astea sunt doar supozitiile mele, pe baza zvonuriilor. Nu este nici 5% sigur ca se intampla...dar 5% e mai mult decat 0%

Nu prea cred.

Totto foarte probabil sa se duca la Aston Martin,insa Hamilton never.Trebuie sa fie batut in cap ca sa faca asa ceva,iar Hamilton e oricum dar nu prost - de-a lungul carierei sale a facut unele dintre cele mai destepte mutari din F1.Daca pleaca de la AMG,s-a sfarsit sirul sau de victorii.O va mulge pana poate si pana merge,deci ani buni de acum incolo.

Am si eu o intrebare ca nu pricep - cum naiba poate lua "Aston Martin" adica nimeni titlul in F1???cum?in ce film,in ce scenariu?

Pot ei sa-l aduca pe mama lui tata lui Stroll cu toate miloanele alea,pe Totto sa ii managerieze pe cine mai vor ei...e o epoca a constructorilor,si prin urmare numai si numai echipele de uzina vor castiga titluri de acum incolo...eu nu cred ca Mercedes isi va face concurenta singura.E pe de o parte firma AMG,ok si Aston Martin e din acelasi concern,dar e Brackley cu peste 500 de oameni.

Astea sunt scenarii fanteziste zic eu.Poate Totto pleaca,dar Ham va semna cu AMG si va castiga si la anul samd.Nici eu nu ma bucur dar nici nu ma imbat cu apa rece.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 18 ore, john17 a spus:

Nu umbla o vorbă că s-ar retrage mergedes? 🤔

Asa zvonea presa,dar Mercedes "si-a reafirmat angajamentul fata de F1 si de AMG",deci....

Acum 5 ore, cuki a spus:

Pe acelasi considerent, daca luam in calcul destabilizare la Mercedes, RedBull fara motor, Ferrari in plop si Renault fara capacitate, Aston Martin cu Toto la butoane si pilotii optimi, ar putea oferi surprize majore. Mai ales ca din 2021 avem budget caps etc., deci epoca constructoriilor poate prea bine sa fie pe sfarsite.

 

Oricum, scenarii fanteziste...pentru fanii sportului ar fi ceva ireal, dar pentru sport cred ca ar fi benefica o asemenea mutare. Basically toate echipele mari se confrunta cu o situatie de criza, ar fi bine sa avem o criza si la Mercedes, altfel ii vom vedea ruland singuri la ture distanta fara de concurenta.

Repet ce i-am zis si colegului,Mercedes tocmai si-a afirmat commitmentul fata de F1 si mai ales de AMG,deci de Brackley.

Faptul ca ne dorim noi sa se clatine,asta e fantezie,realitatea e cu totul alta.Nu ar avea nici un sens sa intrerupa un winning streak destabilizandu-se singuri,ar fi absolut ireal.

Asta nu e ca o mana la rosie-neagra,aici sunt in joc niste performante in spatele carora stau efectiv miliarde de euro investiti in R&D si restul.Mi s-ar parea aberant,mai ales in asemenea timpuri dure deja pt industria auto.

Chestia e simpla - si-o fi afirmat ea commitmentul dar daca situatia continua tot asa vor trebui sa opreasca orice fel de investitie in sporturi cu motor,care sunt un lux,o investitie in branding de fapt,pt ca toti sunt listati la bursa si toti au investitori care ii calaresc sa scoata profit.Ori cu o scadere de peste 40% a pietei,e deranj.Si deranj mare.Iar in asemenea deranj,tu sa iei cateva sute de milioane bune din profit si sa le arunci efectiv in F1,asta e deja blasfemie in asemenea timpuri...pt ca orice investitor vrea profit imediat si la sf de an,e f greu sa ii convingi ca branding ca heritage'ul firmei care ii face pe cumparatori sa o aleaga in dauna concurentei pt ca F1 si alte asemenea.

In concluzie,daca Mercedes nu se retrage,nu cred ca isi va schimba focusul pe Aston Martin,desi Aston Martin e firma de casa,e f greu sa "muti" succesul de la o echipa la alta.Aa,sau numai in stilul echipelor de fotbal autohtone - absorbtie - Aston Martin absoarbe AMG cu tot ceea ce inseamna ea : Brackley,oameni management tot,cele 2 echipe fuzioneaza,emblema AMG dispare si iese emblema Aston Martin.Altfel e fail,si sunt convins ca ei isi dau seama de asta.

Miscarea n-are logica - Mercedes a primit (repet in vremurile de fata) f multi bani pt Aston Martin,iar ei se vor implica cu motorul probabil si atat.Nu cheltuie nimic,fac branding la numele Aston,dar nu pe banii lor,echipa va avea rezultate bune,e 3 de win.

 

Ferrari a rulat 4 ani singura cu Schumacher si n-a comentat nimeni nimic.Daca ceilalti nu sunt in stare sa fure/replice/improvizeze/overcome motorul Mercedes,o merita,ce sa zic.

Chestia e ca la cum merge AMG/Brackley si daca schimba astia regulile,tot vor fi in top.

 

Epoca constructorilor n-are cum sa fie pe sfarsite avand in vedere ca exista atatea imbunatatiri care se pot face la un motor atat de complex.Sry.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Iar vis-a-vis de budget caps,ma corupe rasul cand ii aud.Ideea e buna in teorie "va dam 100 lei va descurcati cum stiti".Chestia e ca unii numa 100 lei au,dar altii au 5000 lei,si ar vrea sa ii investeasca pe toti.Si atunci ce fac?simplu : cheltuie 8 lei si de 2 lei cumpara diferite piese gata facute de o alta companie tot de-a lor sau subsidiara si care are buget 500 lei.

Pe firma RB de ex e budget cap - 180mil bugetul RB Racing SRL.Asta ce inseamna?Ca RB nu poate cheltui mai mult de 180 mil/an da?RB cumpara motorul de la Renault etc,fac ei crash structure dar panourile caroseriei : tot ansamblul eleroane spoilere samd samd toata aero o cumpara de la o noua firma SC Gigi Marga srl care brusc se apuca sa faca asa ceva pt RB.RB are buget 180 mil,SC Gigi are buget 400 mil si ii vinde produsul finit lui RB la pret de materie prima.Nu pot fi condamnati - "e panoul din cf,il vindem la pretul de cf+manopera",un pret decent,nu poate nimeni sa ii traga de urechi.Insa nu baga costurile (monstruoase) de R&D in acele piese.Prin urmare - se respecta budget capul?pe foaie da.In practica?zero - echipele mari investesc la fel,echipele mici sufla-n buza.Au ce sa le faca?nu prea vad ce.

Acum 5 minute, john17 a spus:

Și circoen domina wrc cu Loeb și s-a retras, parcă a împins atunci peugeosul în față... 

Da,pai asta zic si eu : ori se retrage,dar se retrage ca e foame,ori continua la AMG.

Daca se retrage,noua aston martin va fi muritoare de foame.

 

Si mai zic ceva : daca continua trendul regresiei pietei auto,sa nu se inchida F1 de tot,ca e prima pe care o scot din priza.Constructorii tin la formula e,pe aia n-o taie.Aici?investitii de sute de milioane in aer,si de fapt toata lumea stie ca e o pista moarta - viitorul e motorul lui Tesla :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Externalizarea R&D dupa budget cap poate fi limitata cu introducerea, daca nu exista deja, unei reguli simple: echipele nu au voie sa aiba contract de exclusivitate cu un furnizor. Esti furnizor (de orice) pentru o echipa, esti obligat sa furnizezi acelasi produs/serviciu cu aceeasi configuratie/calitate oricarei echipe care cere acest lucru.

Iti da altcineva know-how? Atunci sa-l dea pentru toata grila. Vrei sa pastrezi secret? Iti faci singur, in limita bugetului permis.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 18 ore, cuki a spus:

Dar totusi ideea asta cu F1 fiind moneypit, chiar daca este foarte raspandita, este una Falsa. Poate pentru Williams, care inafara de spatiul de publicitate pe masina, nu poate sa monetizeze indirect nimica cu participarea in campionat. 

 

In ultmii 2 ani, echipa de Formula 1 Mercedes a facut profit. https://www.espn.com/f1/story/_/id/29823419/mercedes-f1-spent-442-million-2019-made-money Deci, dpdv economic, momentan niciun CEO cu 2 neuroni in cap, nu va inchide programul F1 atata timp cat ai profit. Aici nici macar nu avem inclus si eventualul profit indirect pe care compania il colecteaza prin vanzari datoreate echipei de F1. 

Pana la urma Bernie a facut F1 un business, iar nimeni sanatos la cap nu se baga in business fara sa stie ca poate profita cu ceva din asta.

 

Acuma insa baiul in echipele de F1 gen Mercedes, este ca Daimler vine cu cashu, dar cand se taie tortu, Toto/Lauda &Co primesc o bucatica destul de mare. Asta insa nu inseamna ca Daimler de ex. nu profita maxim din asta. Dimpotriva

Nu sunt de acord."Pentru ca de ce" (ca sa citez un clasic in viata ) :

1.Mercedes lucreaza la acest concept de motor inca din 2012...iti dai seama cat R&D si cat a cheltuit pana acum?Ca are ea profit 14 meleoane de lire acum e fix pix.

2.Mercedes AMG F1 ca si firma are sediul in Brackley, Northamptonshire,UK.Despre ea vorbeste articolul.Probabil motorul vine impachetat de la fostul Ilmor,acum Mercedes AMG High Performance Powertrains de cand a inghitit-o Daimler.Eee,aia cum e?pe plus sau pe minus?

In concluzie mi se pare un punct de vedere simplist si din incheietura ca sa zic asa al articolului,titlu de ziar ca sa atraga atentia,dar daca studiem in esenta,e mult mai complicat de atat.Sincer nu stiu daca Mercedes face sau nu profit cu F1,m-as indoi,chiar si avand in vedere succesul enorm de care se bucura.

Ceea ce ma mira e faptul ca au declarat profit,mai ales in UK,unde HRM ii mananca de vii la taxe.

 

Ehehehe,o fi facut Bernie din F1 un business dar pt el.Pt FOM.Ernie vindea un produs de lux precum el insusi recunostea,si era un mare vanzator,stia bine sa se vanda.Chestia e ca existau si atunci anumite probleme care s-au agravat f mult si anume lipsa spectacolului care a atras dupa sine lipsa interesului si deci scaderea audientei care atrage scaderea banilor din tv dar si scaderea tarifelor pe care le platesc sponsorii.Si pe deasupra nici nu mai merge duma lui Bernie care se ducea in tot felul de tari (Azerbaidjian) full de new money si vindea show'ul F1 la niste preturi exorbitante.Tarifele din vremea lui Bernie au cam disparut.Iar peste toate a venit porcaria asta cu covid care efectiv distruge piata auto pt ca lumea nu o mai arde (asa de mult) pe consum,brusc are alte prioritati in viata decat sa-si ia de ex ultimul Mertan aparut.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mmm,pai ceva nu se aduna cum trebuie....daca in primul articol firma AMG Petronas zicea ca are profit 14 meleoane dupa incasari taxe etc,in al doilea se mai adauga si cei 188 mil de la fostul Ilmor pe minus si tot iese pe plus?E ceva ce nu inteleg eu?

Ok,au dreptate cu acel AVE - costul expunerii in publicitate,li se intoarce banul masiv inapoi.Dar si expunerea asta o socotesc simplist echivalent - la AMG e ok,dar cand ia foc un Renault si iese Ricci sau Ocon bombanind din ele si aruncand cu volanul,aia e echivalentul unui spot de 30s de publicitate in prime time?"intreb pt un prieten" :bounce: ...adica eu nu as pune chiar egal intre publicitate si expunere in F1.Deja e psihologie/filozofie.

In fine,ne pierdem in matematici si speculatii.Ideea de baza e ca daca mai scade mult piata auto,se lasa toata lumea de motorsport care oricum l-ai privi e un lux.Sper sa nu.

Acum 21 ore, ilarionciobanu a spus:

Externalizarea R&D dupa budget cap poate fi limitata cu introducerea, daca nu exista deja, unei reguli simple: echipele nu au voie sa aiba contract de exclusivitate cu un furnizor. Esti furnizor (de orice) pentru o echipa, esti obligat sa furnizezi acelasi produs/serviciu cu aceeasi configuratie/calitate oricarei echipe care cere acest lucru.

Iti da altcineva know-how? Atunci sa-l dea pentru toata grila. Vrei sa pastrezi secret? Iti faci singur, in limita bugetului permis.

Asta parca era regula in Formula E?nu mai tin minte dar era undeva.Sau in dtm?M-as mira sa fie in F1.

Se pot face n tertipuri ca sa ascunzi banii,mai ales avand in vedere ca nu sunt bani cash de vin in plasa si tre sa ii depui la banca.

RBR de ex are budget cap 180mil cum am zis.Nu face nici un studiu aero.Zero.Toate studiile aero le face firma Gigi Marga SRL.Firma le trimite la sf lunii un fisier dwg de 3-4MB in care sunt planurile pt toate piesele aero la milimetru.

RBR executa piesele dupa schitele primite de la firma fantoma.A "economisit" cred ca sute de mil.Money trail?none.Ai ce sa le faci?nimic.

Noi privim lucrurile simplist intradevar,insa gandeste-te ca e vorba de a reduce r&d,mie mi se pare practic imposibil asa ceva.

Si mai gandeste-te ca vorba colegului,astea sunt echipe specializate in a manevra fiecare virgulita din regulament,that's what they do,deci asa e modul de lucru.Cum zicea Newey "cand ma apuc de o masina,prima oara citesc regulamentul de 3-4 ori si vad ce portite sunt".Asa vor face si aici,isi vor angaja 4-5 economisti cu capul mare si stai sa vezi cum ascund banii de nu ii gaseste nici....ANAF'ul :crack:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 29 minute, Method a spus:

cand ia foc un Renault si iese Ricci sau Ocon bombanind din ele si aruncand cu volanul,aia e echivalentul unui spot de 30s de publicitate in prime time?

Pff, e priceless! Pe mine unul m-a convins, am devenit posesor de le cric după ce am vz 2-3 incidente din astea. E drept că l-am luat la prețul corect, adică gratis. 😇

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 17 ore, john17 a spus:

E drept că l-am luat la prețul corect, adică gratis. 😇

Dublu boss :ok:

Asa si logan e frumos la "pretul corect" :bounce:

Acum 16 ore, cuki a spus:

In alta ordine de idei, se pare ca RedBull doreste sa preia facilitatiile si inginerii de la Honda pentru a putea sa-si faca motorul propriu.

Bineinteles ca asta o fac impreuna cu Cosworth sau cu alti producatori de motoare.

Ramane de vazut, sunt ceva conditii legate de regulament fara de care proiectul acesta nu ar fi fezabil pentru RedBull, conditii care daca ar fi acceptate de FIA si de restul constructoriilor, ar inseamna green light pentru proiectul engine inhouse.

Cred ca ar fi cea mai buna idee.Pt ca la ce pretentii (si aptitudini desigur) are RB,ar fi si pacat sa depinda de toti descultii (Honda,Renault,da stiu stiu heritage titluri dar acum ii bate Mercedes cu ceasul de la gara) pt a se putea bate la titlu.

Cosworth e cel mai bun bet.Impreuna cu RB Tehnology Centre poate iese de-o ciorba.Problema e hibridul.Mugen poate?Zic si eu.Le trebuie un partener puternic.

Insa ma bucur ca au pornit pe drumul asta,cred ca e cea mai buna alegere avand in vedere circumstantele.Le dorim succes.

Privind obiectiv insa,asta inseamna ca 4-5 ani cel putin de acum incolo nu se vor putea bate la titlu.There is no quick fix to this.Verstappen tati ce faci?Ii trece vremea tinerei sperante/marelui viitor campion :bounce:

 

Din articolele alea de mai sus mi-a ramas un pasaj in minte,o declaratie de-a lui Wolff :

"Obviously Mercedes has invested a lot over the years into the team and continues to invest a lot on the power unit side, which is still a considerable investment,but the return on investment for Mercedes has been great.

I am very committed to reducing this investment to zero on the chassis side and then help improve the power unit situation."

Wolff said the cost cap would force Mercedes to reorganise the way they operate.

This should be interesting...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu mă bucur că pleaca prostanu cela de Magnussen și rămâne unul singur, Max.

Nu cred că pt Haas e o idee bună să vine doi piloți fără experiență, așa că e mai plauzibil să se ducă Giovinazzi și să'i rămână la Alfa locul lui Mick, care merită sincer, că a avut un sezon foarte bun în F2 și cu siguranță ia titlul, ca avea vreo 30 de puncte avans față de Schwartzman.

Stroll fiul a avut Covid dupa Nürbungring și se pare că acum bătrânul Stroll e pozitiv. Oare îl cheamă pe Hulk să fie patron de echipă  cât e el în carantină?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 ore, cuki a spus:

Is curios insa acuma de manevrele RedBull, care aparent au amenintat ca pleca din F1 daca nu se blocheaza dezvoltarea motorului minimi 1 an (parca). 

Am auzit si eu,this should be interesting.Treaba e simpla insa :

Ferrari nu va ceda mai ales acum cand e cu poponeata in balta cu motorul,sa inghete astia dezvoltarea ar fi rupere pt ei.Deci veto.Pt ca Ferrari e singura care poate veto.

RB are de ales - ori o inghite si continua ori pleaca.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...