Sari la conținut

Formula 1


Jorge Lorenzo

Postări Recomandate

Externalizarea R&D dupa budget cap poate fi limitata cu introducerea, daca nu exista deja, unei reguli simple: echipele nu au voie sa aiba contract de exclusivitate cu un furnizor. Esti furnizor (de orice) pentru o echipa, esti obligat sa furnizezi acelasi produs/serviciu cu aceeasi configuratie/calitate oricarei echipe care cere acest lucru.

Iti da altcineva know-how? Atunci sa-l dea pentru toata grila. Vrei sa pastrezi secret? Iti faci singur, in limita bugetului permis.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 6,7k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Acum 18 ore, cuki a spus:

Dar totusi ideea asta cu F1 fiind moneypit, chiar daca este foarte raspandita, este una Falsa. Poate pentru Williams, care inafara de spatiul de publicitate pe masina, nu poate sa monetizeze indirect nimica cu participarea in campionat. 

 

In ultmii 2 ani, echipa de Formula 1 Mercedes a facut profit. https://www.espn.com/f1/story/_/id/29823419/mercedes-f1-spent-442-million-2019-made-money Deci, dpdv economic, momentan niciun CEO cu 2 neuroni in cap, nu va inchide programul F1 atata timp cat ai profit. Aici nici macar nu avem inclus si eventualul profit indirect pe care compania il colecteaza prin vanzari datoreate echipei de F1. 

Pana la urma Bernie a facut F1 un business, iar nimeni sanatos la cap nu se baga in business fara sa stie ca poate profita cu ceva din asta.

 

Acuma insa baiul in echipele de F1 gen Mercedes, este ca Daimler vine cu cashu, dar cand se taie tortu, Toto/Lauda &Co primesc o bucatica destul de mare. Asta insa nu inseamna ca Daimler de ex. nu profita maxim din asta. Dimpotriva

Nu sunt de acord."Pentru ca de ce" (ca sa citez un clasic in viata ) :

1.Mercedes lucreaza la acest concept de motor inca din 2012...iti dai seama cat R&D si cat a cheltuit pana acum?Ca are ea profit 14 meleoane de lire acum e fix pix.

2.Mercedes AMG F1 ca si firma are sediul in Brackley, Northamptonshire,UK.Despre ea vorbeste articolul.Probabil motorul vine impachetat de la fostul Ilmor,acum Mercedes AMG High Performance Powertrains de cand a inghitit-o Daimler.Eee,aia cum e?pe plus sau pe minus?

In concluzie mi se pare un punct de vedere simplist si din incheietura ca sa zic asa al articolului,titlu de ziar ca sa atraga atentia,dar daca studiem in esenta,e mult mai complicat de atat.Sincer nu stiu daca Mercedes face sau nu profit cu F1,m-as indoi,chiar si avand in vedere succesul enorm de care se bucura.

Ceea ce ma mira e faptul ca au declarat profit,mai ales in UK,unde HRM ii mananca de vii la taxe.

 

Ehehehe,o fi facut Bernie din F1 un business dar pt el.Pt FOM.Ernie vindea un produs de lux precum el insusi recunostea,si era un mare vanzator,stia bine sa se vanda.Chestia e ca existau si atunci anumite probleme care s-au agravat f mult si anume lipsa spectacolului care a atras dupa sine lipsa interesului si deci scaderea audientei care atrage scaderea banilor din tv dar si scaderea tarifelor pe care le platesc sponsorii.Si pe deasupra nici nu mai merge duma lui Bernie care se ducea in tot felul de tari (Azerbaidjian) full de new money si vindea show'ul F1 la niste preturi exorbitante.Tarifele din vremea lui Bernie au cam disparut.Iar peste toate a venit porcaria asta cu covid care efectiv distruge piata auto pt ca lumea nu o mai arde (asa de mult) pe consum,brusc are alte prioritati in viata decat sa-si ia de ex ultimul Mertan aparut.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mmm,pai ceva nu se aduna cum trebuie....daca in primul articol firma AMG Petronas zicea ca are profit 14 meleoane dupa incasari taxe etc,in al doilea se mai adauga si cei 188 mil de la fostul Ilmor pe minus si tot iese pe plus?E ceva ce nu inteleg eu?

Ok,au dreptate cu acel AVE - costul expunerii in publicitate,li se intoarce banul masiv inapoi.Dar si expunerea asta o socotesc simplist echivalent - la AMG e ok,dar cand ia foc un Renault si iese Ricci sau Ocon bombanind din ele si aruncand cu volanul,aia e echivalentul unui spot de 30s de publicitate in prime time?"intreb pt un prieten" :bounce: ...adica eu nu as pune chiar egal intre publicitate si expunere in F1.Deja e psihologie/filozofie.

In fine,ne pierdem in matematici si speculatii.Ideea de baza e ca daca mai scade mult piata auto,se lasa toata lumea de motorsport care oricum l-ai privi e un lux.Sper sa nu.

Acum 21 ore, ilarionciobanu a spus:

Externalizarea R&D dupa budget cap poate fi limitata cu introducerea, daca nu exista deja, unei reguli simple: echipele nu au voie sa aiba contract de exclusivitate cu un furnizor. Esti furnizor (de orice) pentru o echipa, esti obligat sa furnizezi acelasi produs/serviciu cu aceeasi configuratie/calitate oricarei echipe care cere acest lucru.

Iti da altcineva know-how? Atunci sa-l dea pentru toata grila. Vrei sa pastrezi secret? Iti faci singur, in limita bugetului permis.

Asta parca era regula in Formula E?nu mai tin minte dar era undeva.Sau in dtm?M-as mira sa fie in F1.

Se pot face n tertipuri ca sa ascunzi banii,mai ales avand in vedere ca nu sunt bani cash de vin in plasa si tre sa ii depui la banca.

RBR de ex are budget cap 180mil cum am zis.Nu face nici un studiu aero.Zero.Toate studiile aero le face firma Gigi Marga SRL.Firma le trimite la sf lunii un fisier dwg de 3-4MB in care sunt planurile pt toate piesele aero la milimetru.

RBR executa piesele dupa schitele primite de la firma fantoma.A "economisit" cred ca sute de mil.Money trail?none.Ai ce sa le faci?nimic.

Noi privim lucrurile simplist intradevar,insa gandeste-te ca e vorba de a reduce r&d,mie mi se pare practic imposibil asa ceva.

Si mai gandeste-te ca vorba colegului,astea sunt echipe specializate in a manevra fiecare virgulita din regulament,that's what they do,deci asa e modul de lucru.Cum zicea Newey "cand ma apuc de o masina,prima oara citesc regulamentul de 3-4 ori si vad ce portite sunt".Asa vor face si aici,isi vor angaja 4-5 economisti cu capul mare si stai sa vezi cum ascund banii de nu ii gaseste nici....ANAF'ul :crack:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 29 minute, Method a spus:

cand ia foc un Renault si iese Ricci sau Ocon bombanind din ele si aruncand cu volanul,aia e echivalentul unui spot de 30s de publicitate in prime time?

Pff, e priceless! Pe mine unul m-a convins, am devenit posesor de le cric după ce am vz 2-3 incidente din astea. E drept că l-am luat la prețul corect, adică gratis. 😇

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 17 ore, john17 a spus:

E drept că l-am luat la prețul corect, adică gratis. 😇

Dublu boss :ok:

Asa si logan e frumos la "pretul corect" :bounce:

Acum 16 ore, cuki a spus:

In alta ordine de idei, se pare ca RedBull doreste sa preia facilitatiile si inginerii de la Honda pentru a putea sa-si faca motorul propriu.

Bineinteles ca asta o fac impreuna cu Cosworth sau cu alti producatori de motoare.

Ramane de vazut, sunt ceva conditii legate de regulament fara de care proiectul acesta nu ar fi fezabil pentru RedBull, conditii care daca ar fi acceptate de FIA si de restul constructoriilor, ar inseamna green light pentru proiectul engine inhouse.

Cred ca ar fi cea mai buna idee.Pt ca la ce pretentii (si aptitudini desigur) are RB,ar fi si pacat sa depinda de toti descultii (Honda,Renault,da stiu stiu heritage titluri dar acum ii bate Mercedes cu ceasul de la gara) pt a se putea bate la titlu.

Cosworth e cel mai bun bet.Impreuna cu RB Tehnology Centre poate iese de-o ciorba.Problema e hibridul.Mugen poate?Zic si eu.Le trebuie un partener puternic.

Insa ma bucur ca au pornit pe drumul asta,cred ca e cea mai buna alegere avand in vedere circumstantele.Le dorim succes.

Privind obiectiv insa,asta inseamna ca 4-5 ani cel putin de acum incolo nu se vor putea bate la titlu.There is no quick fix to this.Verstappen tati ce faci?Ii trece vremea tinerei sperante/marelui viitor campion :bounce:

 

Din articolele alea de mai sus mi-a ramas un pasaj in minte,o declaratie de-a lui Wolff :

"Obviously Mercedes has invested a lot over the years into the team and continues to invest a lot on the power unit side, which is still a considerable investment,but the return on investment for Mercedes has been great.

I am very committed to reducing this investment to zero on the chassis side and then help improve the power unit situation."

Wolff said the cost cap would force Mercedes to reorganise the way they operate.

This should be interesting...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu mă bucur că pleaca prostanu cela de Magnussen și rămâne unul singur, Max.

Nu cred că pt Haas e o idee bună să vine doi piloți fără experiență, așa că e mai plauzibil să se ducă Giovinazzi și să'i rămână la Alfa locul lui Mick, care merită sincer, că a avut un sezon foarte bun în F2 și cu siguranță ia titlul, ca avea vreo 30 de puncte avans față de Schwartzman.

Stroll fiul a avut Covid dupa Nürbungring și se pare că acum bătrânul Stroll e pozitiv. Oare îl cheamă pe Hulk să fie patron de echipă  cât e el în carantină?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 ore, cuki a spus:

Is curios insa acuma de manevrele RedBull, care aparent au amenintat ca pleca din F1 daca nu se blocheaza dezvoltarea motorului minimi 1 an (parca). 

Am auzit si eu,this should be interesting.Treaba e simpla insa :

Ferrari nu va ceda mai ales acum cand e cu poponeata in balta cu motorul,sa inghete astia dezvoltarea ar fi rupere pt ei.Deci veto.Pt ca Ferrari e singura care poate veto.

RB are de ales - ori o inghite si continua ori pleaca.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 4 ore, john17 a spus:

La astia podiumul e fix, ham bot ver? :huh:

O mai avut câteva scăpări sezonul ăsta, dar puține.

Uite că s'a scris un nou record de victorii. Întreb de curiozitate pe cei care urmăresc de mulți ani F1, credeați că va veni un pilot care să bată recordul lui Schumi? Lăsând deoparte aspecte gen: F1 e un rahat, Ham e BLM și alte chestii, strict de subiectul victorii să vorbim.

Deși Kimi a zis că lui nu'i pasă că deține recordul la nr de GP'uri și că recordurile sunt făcute ca să fie bătute, mie mi se pare o performanță extraordinară ce'a făcut Ham azi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Era previzibil în contextul în care nr de etape într-un sezon a crescut, ca să nu mai vorbim de dominația merț care parcă durează mai mult decât altele - adică pe vremuri venea un constructor cu o găselniță, domina 1 sezon sau 2 după care venea altul din urmă și măcar se nivelau performanțele dacă nu trecea în avantaj. Acum fritzii văd că defilează de niște ani buni, chiar sunt curios dacă e geniu hitlerist sau peste câțiva ani nu va ieși la suprafață vreo nașpă de-a lui țoțo & co. Dar cu cea mai bună mașină treaba e >80% făcută, dacă mai ai și strategie și și un pilot f bun nu rămâne decât să bați pas de defilare și să bați recorduri. Cred că nici dințosu la motogp nu avea cotă așa mică la pariuri... 

Editat de john17
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 16 ore, john17 a spus:

La astia podiumul e fix, ham bot ver? :huh:

Ahahaha,da.

Acum 12 ore, pomo a spus:

.., mie mi se pare o performanță extraordinară ce'a făcut Ham azi.

Nu,chiar nu credeam sincer.

Iar performanta (intradevar este o performanta fantastica),ii apartine 70% Mercedes,nu lui Hamilton.Dominatia lor din 2014 pana acum e extraordinara si datorita acestei dominatii a ajuns Ham la 92 win.Si va mai continua.La anul nu vad sa il opreasca ceva.

Acum 11 ore, john17 a spus:

Era previzibil în contextul în care nr de etape într-un sezon a crescut, ca să nu mai vorbim de dominația merț care parcă durează mai mult decât altele - adică pe vremuri venea un constructor cu o găselniță, domina 1 sezon sau 2 după care venea altul din urmă și măcar se nivelau performanțele dacă nu trecea în avantaj. Acum fritzii văd că defilează de niște ani buni, chiar sunt curios dacă e geniu hitlerist sau peste câțiva ani nu va ieși la suprafață vreo nașpă de-a lui țoțo & co. Dar cu cea mai bună mașină treaba e >80% făcută, dacă mai ai și strategie și și un pilot f bun nu rămâne decât să bați pas de defilare și să bați recorduri. Cred că nici dințosu la motogp nu avea cotă așa mică la pariuri... 

Exact.

Nu cred ca e nici o gaselnita,doar faptul ca s-au pregatit inca din 2012 nu bine,ci aproape de perfectiune,si ca au gasit acea idee geniala de a desparti compresorul de turbina si a introduce mgu-h'ul intre ele,ceea ce a dus la acei 50 de cai in plus,pe care astia efectiv nu au cum sa ii compenseze in totalitate.Plus de asta au o masina f competenta pe aero (nu e nr.1 dar e top3),au mai facut si manevrele acelea cu suspensia auto-reglabila hidraulic pana s-a prins lumea,si altele si altele.Investesc mult si incearca sa se mentina la varf tot timpul nu se culca pe lauri si se vede.Faptul ca distrug spectacolul,campionatul samd nu e vina lor,la fel facea si Ferrari in 2000-2004.E vina celorlalti ca nu pot sa se ridice la nivelul lor si al FIA ca nu elaboreaza reguli mai stricte si/sau ca vine cu modificari de 3 lei pt a le sfarsi dominatia (de cand am zis ca marirea supr aero din 2019? va fi o prostie si ca nu ii va deranja pe AMG?)

Sincer nu stiu cum ar putea cineva sa ii invinga...ok,RBR dar pana isi fac aia un motor competent,cred ca ne uitam toti la desene animate.

Acum 31 minute, cuki a spus:

Performanta extraordinara a venit de la betivanul nostru finlandez de 41 de ani, care a scos probabil cea mai tare prima tura din istoria F1. https://www.youtube.com/watch?v=2ChdaNDFI30

 

In rest, Hamiton a demostrat inca o data cine este the top dog la Mercedes. Si-a batut efectiv joc de Bottas, 26 secunde...

Verstappen i-a dat 1 tur lui Albon, semnandu-i exitul din F1.

Gasly, Sainz si Perez au facut o figura frumoasa. Ferrari joaca toate cartiile pe Leclerc, iar la Vettel ii dau rebuturiile. In sfarsit a reconscut Vettel, ca Leclerc primeste tot ce-i mai bun, iar el...e lasat sa se scalde in rahat.

 

Cursa faina altfel, pacat de superioritatea masiva a Mercedesuriilor.

Da,chiar a fost o cursa ok.Primele 3 tururi cele mai bune de mult timp n-am vazut asa incaierari.Ziceai ca sunt in anii'80.

  Verst trebuia penalizat la acrosajul cu Perez,iar s-au facut ca ploua comisarii !! (Albon si-a luat-o pt ceva asemanator in Austria nu?)

Ham a stat linistit pana s-a oprit ploaia,iar cand aderenta si-a revenit,i-a executat pe micutzi fara nici un stres.Nu ai cum sa te bati cu el.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@cuki🤓

Uitându-mă fix la filmulețele puse de tine văd ca ștrul a agățat încă de când era în depășire, nici nu mai contează că pe urmă l-a răsucit chuck norris! Iar wax a traversat pista ca să ce? Eu ii văd la fel de penalizabili pe amândoi!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 oră, cuki a spus:

Eu cred ca a fost corecta decizia nepenalizarii. A fost un racing incident, Verstappen la randul lui a fost pus inafara pistei de catre Bottas, iar la revenire Verstappen nu si-a schimbat trasa, pur si simplu Perez venind pe exterior cu viteza net superioara, a strans mult prea repede pentru a putea reactiona Verstappen. Eu cred ca Perez avea loc destul pe exterior si ar fi putut lasa o distanta mai mare.

 

Acuma ca tot vorbim de strans prea repede, Stroll a fost penalizat pentru coliziunea cu Norris, pentru ca a "virat in Norris". Eu sincer pe asta nu am inteles-o. Cred ca si asta trebuia marcat ca si Racing Incident, sau daca tot treabuia neaparat data o penalizare, nu inteleg de ce Stroll a primit penalizarea, avand in vedere ca deja era in fata lui Norris. Cred ca mai degraba Norris trebuia sa back down, dar mno...poate nu vad eu ceva ce au vazut comisarii de cursa

Da,m-am uitat si eu acum la Verst de pe onboard,am vorbit prea repede,nu prea a fost vina lui.Perez avea spatiu dar a preferat sa straga mult la el pe viraj.Verst nici nu era atent in partea aia,avea casca intoarsa spre interiorul virajului,nici nu a miscat volanul nimic spre ext,deci da cam in racing incident intra.Adica ok,Verst e un nesimtit si a avut contacte de multe ori,dar aici...nu prea pot spune ca a fost de vina.Perez prea lejer prea neatent,ar fi putut fi mai prevazator da.

 

Si la Stroll sunt de acord cu comisarii.Ideea este - avea Norris pe unde sa ia curba aia?NU.Erau mult mai edificatoare niste filmari de pe masina lu ala micu,nu de la Stroll,dar se vede ca Stroll a atins vibratorul de pe apex,asta inseamna ca Norris?El unde sa se mai duca?Stroll a inchis de tot virajul.

Copilul ala mic de fapt i-a facut un entrapment foarte inteligent,nush daca asa a fost intentia dar asa a iesit : si-a pozitionat masina defensiv nu pe interior cum fac toti (gandindu-se ca daca ii da trasa ideala la Mercedes,ala trece pe langa el ca trenul in gara - se vede de pe masina lui Stroll diferenta masiva de viteza intre cei 2),ci mai degraba pe exterior,dandu-i lui Stroll 2 alegeri rapide : ori intra masiv la interior si iese prost si risca sa fie depasit inapoi,ori vine pe langa el pe ext si urca jumate pe vibratoare pt a ramane pe ext si oarecum pe trasa ideala.Stroll a ales-o pe a 2a desi cred ca a fost putin nehotarat ca prea dadea stg-dr din volan,iar cand a ales-o,copilul l-a mai inghesuit putin - se vede clar cum a mai venit vreo 50cm langa Stroll (care nu a depasit Alonso style - roata la roata,ci a lasat gen 1 m intre masini),si deja in acest moment Stroll era la exterior cu Norris in coasta lui roata la roata,iar Norris pe trasa ideala decidea cand il va lasa sa vireze dreapta.Stroll n-a tinut cont ca in dreapta lui la 2m in spate e o alta masina,si a luat virajul atingand apex'ul cand de fapt trebuia sa lase loc.Bine ca nu au abandonat amandoi.

...si acum mi-am adus aminte ca Stroll s-a lovit cu Verst in FP exact in acelasi viraj si oarecum la fel,desi de data asta Verst a venit pe interior,bine aici Stroll era oarecum absolvit de vina pt ca era in fata si el era cel depasit,teoretic nu trebuia sa ii lase loc lui Verst,dar practic...

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 30 minute, cuki a spus:

In FP2 parca nu s-au aplicat sanctiuni...au lasat-o asa. S-au intalnit doi berbeci intr-un loc unde incapea numai unu.

Totusi pentru cursa, mi-i s-a parut un pic drastic. Pana la urma Stroll a incercat o depasire pe exterior, cu perioada de franare de la top speed pe vibratoare. Se vedea pe onboard cat de brutala era frana pe vibratoare, abia tina volanu in mana care zici ca era posedat. Intrarea in viraj a facut-o Stroll primul fiind cu jumate de masina in fata lui Norris. Eu persoanl is de parere ca cel depasit, si care este dpdv al pozitiei pe pista in urma, trebuie sa fie cel care cedeaza. 

Eu il inteleg pe Norris, caruia sigur nu-i convine cand vine baietasu lui tata, cu loc si palmares in F1 nemeritat, si incearca sa-l depaseasca "spectaculos". Probabil ca de aia nici Max nu a cedeat in FP2, pentru ca era Stroll si pe baiatul asta nu-l respecta nimeni. Daca era Hamiton sau Bottas, sau oricare alt pilot cu palmarez, va garantez ca si Wax Pax si Norris Boris ii lasau loc. 

Mie insa imi place de Stroll ca nu cedeaza. Daca Norris and Co. sunt in F1 atata timp cat au rezultate, el este in F1 cat o vrea tacsu. Norris si-a stricat o cursa, putea sa fie mai cerebral si probabil ca avea de castigat. Stroll oricum nu are nimica ce pierde

Ahahaha,da exact,buna aia cu berbecii.Iar Verst s-a riscat oricum aiurea acolo,a facut o depasire riscanta si agresiva cand de fapt miza era zero.Iar Stroll nu e Raikonnen sau Ham sa fie de enspe ani in F1 si sa aiba capul pe umeri.

 

Eu sunt de parere ca cel depasit ar trebui sa incerce maximul ca sa il incomodeze/impiedice pe celalat.Ca'asa e'n tenis vorba lui Caragiu.

Stroll nush cat a vrut el pe ext cat a fost "vrajit",manevrat combinat de Norris sa o ia pe acolo.Si apoi fortat putin si mai pe vibrator - si de aici toata batzaiala lui.Norris l-a impins si l-a incomodat f tare,ceea ce de felicitat,asa si trebuia sa faca.

Stroll insa trebuia sa inteleaga ca atunci cand depasesti pe exterior ai o masina pe interior care nu va pleca din coasta ta,deci nu mai poti atinge apexul si trasa ideala,eee el exact pe apex s-a dus si de aici toate problemele.Nu avea el ce sa atinga cu rotile interiorul virajului,trebuia sa lase loc acolo - e oarecum ca si faza cu Senna vs Prost Suzuka.Pastrand proportiile desigur.Trebuia sa ia virajul mult mai larg decat l-a luat,insa probabil a simtit ca,impins cu 2 roti pe vibrator,nu va mai avea gripul necesar daca il ia prea pe exterior si e pericol de spin.

Norris m-a mirat pt ca e ff inteligent.Si nu pare,e exact ca Ricci - glume poante retele de socializare samd.Dar la volan,wow,s-a intors foaia.Dur si inteligent.Dar Norris nu cred ca a patit mare lucru din treaba aia,decat niste bucati din podea nu?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 7 ore, cuki a spus:

Intrarea in viraj a facut-o Stroll primul fiind cu jumate de masina in fata lui Norris. Eu persoanl is de parere ca cel depasit, si care este dpdv al pozitiei pe pista in urma, trebuie sa fie cel care cedeaza. 

 

asta e culmea, dupa ce ca abia se intalnesc pe circuit acum sa se si dea unii din fata altora, ca in calificari

si unde sa cedeze? sa franeze pe interior ca sa lase trasa ideala libera fiindca vine berbecul ala pe langa circuit? daca nu se poate tine de volan fiindca a ales sa depaseasca prin gropi e problema lui

 

stroll a gresit acolo fiindca ambitia i-a depasit talentul, asta e

si a fost penalizat fiindca l-a acrosat pe norris

Editat de prafrau
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 14 ore, cuki a spus:

Eu spuneam doar ca Norris a gresit pentru ca s-a pus cu berbecul, si a pierdut. Eu sunt fan Norris, dar sincer nu mi-a placut lipsa de maturitate de care a dat dovada.

 

era duel direct

singurul mod in care se pune cu mercedesurile roz (pe pista, in afara strategiilor sau bulanului de safety car) e sa-l blocheze 2-3 ture pe stroll si sa-l faca sa-si distruga cauciucurile

asta a incercat, doar ca de data asta nu a mers

nu-i nimic, mai face asta de 2-3 ori si stroll o sa invete ca norris nu se da din fata lui si nu are sens sa forteze

poate

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 21 ore, cuki a spus:

Pai si-a stricat toata cursa. La momentul coliziunii erau in turul 18, Norris era pe pozitia 7 iar Stroll pe 8.

Dupa coliziune a trebuit sa intre la boxe pentru schimbarea eleronului fata. Cursa a terminat-o pe 13.

In comparatie, Sainz era pe 5 in turul 18 si a terminat pe 6...deci Norris avea sanse teoretic sa termine bine in puncte. Asa, si-a flexat madularul in fata lui Stroll si a ramas cu el in gura. 

Aa,n-am fost pe faza.Am vazut doar startul primele 5 tururi si highlights.Da,ai dreptate,insa e normal sa gandeasca asa si sa nu cedeze.Asa trebuie sa faca tot timpul chiar daca risca.Altfel,daca oricine ajunge langa ei ii depaseste ca pe o gluga de coceni,nu fac multi purici in F1,si pe buna dreptate.Imi place de Norris oricum.McLaren are un cuplu strong,si la anul va fi si mai si.

Acum 14 ore, cuki a spus:

...Acuma vad ca isi cere scuze pe unde apuca.

Mda asta nu e ok.

1.Nu a facut nimic rau.Vorba lui Zarco la motogp - sunt piloti si e racing,nu joaca badminton !

2.E o vorba de duh - ori suntem golani ori nu mai suntem?Esti commited te-ai smardoit te-ai riscat?Pai fii smardoi pana la capat nu cand vezi ca iese (oarecum) prost "aa vai ma scuzati ma scuzati".

Asuma-ti ca Verst - nu-l suport dar din punctul ala de vedere jos palaria - ala nu e domnisoara,s-a luat la bataie cu Ocon stilul Schumacher-Coulthard Spa (si nici macar nu avea deloc dreptate,la fel ca Schumacher desigur :P ),insa a tinut-o pe a lui pana la capat.

In F1 si de fapt in orice disciplina va castiga invinge etc cel mai incapatanat,cel care crede ca "my way is thr right way",indiferent ce zic ceilalti presa publicul samd.A se vedea Senna,Prost,Schumacher,Alonso,Hamilton,Raikonnen,chiar si Vettel...

Acum 16 ore, prafrau a spus:

stroll a gresit acolo fiindca ambitia i-a depasit talentul, asta e

si a fost penalizat fiindca l-a acrosat pe norris

:agree:

Editat de Method
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, cuki a spus:

Helmut Marko cred ca trebuie sa-si schimbe un pic strategia respectiv metoda de abordare a programul de piloti, pentru ca deja prea o da in bara. A inceput cu Kyvat, a urmat Rici, Gasly, acuma Albon. Presiunea asta pusa pe piloti, respectiv favoritismul pentru Vettel si Max ulterior, nu face bine dinamicii de echipa. 

Sper ca de data asta aleg o varianta mai inteligenta si merg pe mana lui Perez sau a lui Hulk...piloti titrati, piloti cu experienta, piloti care nu se lasa demoralizati de Max. Probabil cu unu din cei 2, anul viitor cu putin noroc...ar putea sa puna niste bete in roata Mercedesului 

:agree:

1.cu pilotii tineri nu prea te bati la titluri...ok,Leclerc,Hamilton,dar au fost niste circumstante atenuante...si totusi Ham a ratat cu succes un titlu mondial doar pt ca era prea tinar si neexperimentat.

2.Au scos si niste nume mari cei de la RB - Verst,Ricci,dar si multe dude...cum era - the torpedo? :bounce:

Perfect de acord cu ceea ce zici despre favoritisme - nu au cum sa fie bune pt climatul din echipa,Horner greseste major.Cand aveai un pilot consacrat si material de campion mondial ca Ricci si il aduci pe VErst si spui ca e "miles" peste toti pilotii din campionatul actual,si ca e cel mai cel samd...not cool.De asta a plecat Ricci,si e de inteles.

Nu e problema ca l-a adus,problema a fost sustinerea fatisa pt un pilot mai slab cotat,un sef de echipa nu are voie sa faca asa ceva si mai ales sa declare asemenea gogomanii - chiar daca Verst ar fi precum zice el,nu trebuie sa spui ca e peste toti (pt ca iata,pana una-alta nu este deloc - Verst de 5-6 ani e tot speranta.Pilotii stelari dupa 5-6 ani in F1 deja aveau macar un titlu.

 

As merge pe mana lui Perez - era (este?) mai rapid decat Hulk,are palmares mai bun si e si mai bine finantat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bețivanu și Giovinazzi și'au reînnoit contractele cu Alfa Romeo. Asta înseamnă că Schumacher mai are loc doar la Haas, langă Mazepin, căci alt loc Ferrari nu e disponibil.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

M-am dus să mă 3 14ș la sc și se pare că am pierdut ceva acțiune, era unul stând în fund lângă gard, nu'ș ce-o fi combinat. În rest am moțăit liniștit. 

Mda, maaaare kilot bronzatu', cu mașina aia aproape că poa' să câștige și o 🐒! Mai puțin botă. 🤦‍♂️

Propun un jurnal de f1 pe modelul ăluia de carantina: "2025, manelarul câștigă din prima etapă al 12-lea titlu", pt 2038 calculați și voi... 🤬

Che spettacolo... 🙄

Bine, e fun să vezi cum fierrarii au pistoale de roți de la tarabă, cum le ia 1/2 min să schimbe o roată, cum joacă ștrul popice cu mecanicii, atâta că n-a mai luat foc nici un renău cam de mult. 😈

Editat de john17
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...