Sari la conținut

Formula 1


Jorge Lorenzo

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 6,7k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

1 oră în urmă, john17 a spus:

Altă fabulă. Let me guess, unele pe care se 3.14șau angajații în curte, vechi, care se eliberaseră de tensiuni. 😜

 

1. BMW M12 (cel despre care zici tu ca e o fabula) este derivat din M10 de strada. Singura fabula e ca se usurau angajatii pe el. - https://en.wikipedia.org/wiki/BMW_M12

2. S14 de pe M3 E30 a fost o evolutie a M12/M13 1.5L din F1 care la randul sau era o evolutie a M10 stock

2. BMW S85 V10 dezvoltat cu ce au invatat in F1 - https://en.wikipedia.org/wiki/BMW_S85

 

Screenshot 2020-12-08 at 17.56.51.png

Screenshot 2020-12-08 at 17.57.00.png

Screenshot 2020-12-08 at 17.57.37.png

Screenshot 2020-12-08 at 17.57.50.png

Screenshot 2020-12-08 at 17.58.00.png

Screenshot 2020-12-08 at 17.58.17.png

Screenshot 2020-12-08 at 17.58.33.png

Editat de bmdbmw
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 51 minute, john17 a spus:

Cuvântul cheie din toată polologhia fiind... 

!!! 

Cuvantul cheie fiind ca informatia e utilizata in ambele sensuri si le e utila divia de motorsport indiferent ca vorbim de BMW, Mercedes etc.

 

Crezi ca nu vor sa duca pe strada eficienta motoarelor din F1?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, bmdbmw a spus:

Cuvantul cheie fiind ca informatia e utilizata in ambele sensuri si le e utila divia de motorsport indiferent ca vorbim de BMW, Mercedes etc.

 

Crezi ca nu vor sa duca pe strada eficienta motoarelor din F1?

Nu pot.Nu este rentabil economic.Costurile masinilor din F1 sunt uriase.Nici macar un surub nu are legatura cu strada.In epoca romantica,da masinile de concurs erau derivate din cele de strada.Astea de acum nu mai au de prin anii 80 ,chiar as zice 70.nici o treaba cu cele de strada.

La fel ca in tehnologia spatiala.Care este cu zeci de ani in fata celei civile.

Sau cea militara care la fel este mult in fata celei civile.

Nu vorbim bineateles de Veyron,Pagani sau alte modele exclusiviste.Acolo .or pune un surub si o piulita derivata din F1.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 10 ore, adiy32 a spus:

Nu pot.Nu este rentabil economic.Costurile masinilor din F1 sunt uriase.Nici macar un surub nu are legatura cu strada.In epoca romantica,da masinile de concurs erau derivate din cele de strada.Astea de acum nu mai au de prin anii 80 ,chiar as zice 70.nici o treaba cu cele de strada.

La fel ca in tehnologia spatiala.Care este cu zeci de ani in fata celei civile.

Sau cea militara care la fel este mult in fata celei civile.

Nu vorbim bineateles de Veyron,Pagani sau alte modele exclusiviste.Acolo .or pune un surub si o piulita derivata din F1.

 

suruburile sunt irelevante, in general cercetarea si experimentarea sunt alea importante

avem motoarele astea pe care toata lumea le uraste fiindca le-au cerut producatorii, asta era directia in care aveau ei nevoie sa mearga ca sa poata folosi din tehnologie

si la militara imi vine sa rad

 

tehnologia e avansata acolo unde sunt bani, vezi ce mai folosesc baietii pe la foraje ca sa intelegi (nu in ultimul an totusi, au ramas si aia fara bani)

Editat de prafrau
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 19 ore, bmdbmw a spus:

BMW M12 (cel despre care zici tu ca e o fabula) este derivat din M10 de strada. Singura fabula e ca se usurau angajatii pe el.

Da,despre asta vorbeam.Motorul turbo avea la baza M10 de strada.Mai precis doar blocurile (de fonta?) care erau tried and tested.

Ok,asta nu inseamna nimic pt ca de fapt nu era nici o mare legatura intre M10 de strada si motorul de F1.

Acum 19 ore, john17 a spus:

Cuvântul cheie din toată polologhia fiind... 

!!! 

True.Exact aia zic - racing'ul mai ales la acest nivel,n-are nici o legatura cu productia de serie.

Acum 18 ore, bmdbmw a spus:

Cuvantul cheie fiind ca informatia e utilizata in ambele sensuri si le e utila divia de motorsport indiferent ca vorbim de BMW, Mercedes etc.

Astea zici ca sunt citate scoase dintr-un comunicat de presa la lansarea unei masini :)))

Nu are nici o legatura.

Ce informatie?Principiile si tehnica motorului Otto sunt deja tehnologie ajunsa la apogeu.Nu au ce tehnica sa aduca din F1,efectiv null nimic zero.

Cele mai mari inovatii aduse in F1 sunt split-turbo (gandit inca din 2012 si pus in practica in 2014),intradevar este o inovatie dar nu o vad pe motoarele de strada datorita complexitatii si costurilor ff mari precum si swirl injection cu pilot injection si antecamera de combustie (ceva in genul era si la motoarele diesel vechi dar putin diferit),care e dezvoltata de Mahle de fapt si nu de vreun constructor si  se practica mai degraba datorita limitarilor pe presiune samd.

Tehnica din F1 pe strada...f putina.Si limitata.Iar costurile participarii in F1 sunt efectiv useless,de banii aia un constructor poate dezvolta mult mai mult.

Acum 16 ore, adiy32 a spus:

Nici macar un surub nu are legatura cu strada.In epoca romantica,da masinile de concurs erau derivate din cele de strada.Astea de acum nu mai au de prin anii 80 ,chiar as zice 70.nici o treaba cu cele de strada.

La fel ca in tehnologia spatiala.Care este cu zeci de ani in fata celei civile.

Sau cea militara care la fel este mult in fata celei civile.

Nu vorbim bineateles de Veyron,Pagani sau alte modele exclusiviste.Acolo .or pune un surub si o piulita derivata din F1.

:agree:

Acum 5 ore, prafrau a spus:

suruburile sunt irelevante, in general cercetarea si experimentarea sunt alea importante

Da?La ce?R&D'ul din F1 e fantastic insa nu are nici o legatura cu ce se intampla in real life.Nu se poate aplica.

60-700% din bani se duc in aero.Aplicatii pe strada la aero din F1?ZERO.

R&D pe motoare?Am mai zis - probabil nu o sa le vedem niciodata pe strada,pt ca nu isi au rostul.

VAG si Toyota deja au idei mult mai bune (nefiind constranse in real life de regulamentele F1),experimenteaza cu ciclul Atkinson care face o diferenta mare.Si ghici ce?Fara sa fie in F1,si-au facut R&D si au ajuns la niste rezultate bune pe care le-au transpus pe masinile de strada si care dau rezultate deja.

Suruburile sunt irelevante?Nu in F1 - vezi povestea unui surub pe youtube...by RB

Acum 3 ore, cuki a spus:

- franele pe disc (glumesc, alea cred ca prin 60) de carbon

- knowhow aerodinamic, precum si elemente aero. Ex. difuzor spate, eleroane flexibile, buza spoiler fata, etc. etc. etc. 

- Traction Control

- cutie de viteze secventiala

- cutie de viteze cu dublu ambreiaj

- suspensii adaptive

- knowhow in materie de sigurata activa etc.

NO NO NO nu prea ai dreptate.Deloc.Iti dau si explicatii - unele le stiam unele luate de pe wiki cu un search rapid pe goagle :

- carbon brakes - au aparut prima data in aviatie - Concorde 1960's...

- knowhow aero....aviatie.Ok in F1 s-a adaptat la masini si s-a dus la rangul de arta.Ok,uzul de downforce pt grip prima oara folosit in F1 (1969?) - asta da.Aero pe masini putem spune intradevar ca provine din F1.

- TC - 1971 Buick Max Track.Nici o treaba cu F1.

- Cutie secventiala - moto.Prima la o masina - 1946 Porsche Type 360.F1 nici nu era nascuta.

- DSG - 1936 Citroen Traction Avant (btw nu cred ca au fost folosite niciodata in F1 - nu ar avea nici un sens - mult prea grele)

- Suspensii adaptive - din nou Citroen in anii 60 (nu active ci chiar adaptive)....ok.ok Williams 1992 a dus ideea la un nivel extraordinar,dar fusesera inventate ba chiar introduse pe strada deja.

- siguranta activa?meaning?handling?sa fim seriosi,principiile centralizarii maselor a suspensiilor multi link samd adica tot ce camd da handlingul superior care la randul lui naste siguranta activa sunt demult stiute.

 

- ai uitat ceva important,care s-a transpus oarecum pe strada - carbon fiber.Ok,folosita prima oara in anii 60 la aeronave.Dar cei din F1 au venit cu ideea unui CF monocoque si au dus lucrul cu CF la rang de arta.Pe strada...in afara de supercars (unde deja nu se mai fac din altceva ca e de porc),bmw i3.Jos palaria pt bmw pt acea inovatie DAR mai ales pentru inventarea de procedee si procese care permit fabricarea CF la scara industriala la costuri destul de mici (nici o leg insa cu felul cum se face in F1).

Acum 4 ore, einstein1984 a spus:

Mai multe chestii ajung pe strada de la raliuri, dar are si F1 contributiile ei, mai ales la hibride si unele materiale si acoperiri. 

Da,multe chestii din raliuri ajung pe strada,aia da. :ok:

Hibrid?no no nu cred ca F1 ci submarinele au fost deschizatori de drumuri la hibride.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu baga nimeni bani in F1 daca imaginea nu vindea masini de strada. Toti aia care dezvolta sau au dezvoltat motoare de F1 (ferrari, ford, honda , mercedes renault dintre aia cu cele mai multe castiguri) fac masini de strada. AER sau Judd fac motoare de anduranta, dar de F1 nu prea. Pentru ca trebuie bani pe care nu ii vad inapoi de la echipele client!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

asta e o discutie sterila din lipsa de cunostinte exacte

ramane totusi ca trecerea la 1.6 a fost facuta la cererea renault in special (care a vrut motor turbo 4 in linie, ferrari s-a opus fiindca trebuiau sa foloseasca un spaceframe) si a fost motivul pentru care honda s-a intors in f1

 

aia aparent au considerat ca ar beneficia de pe urma dezvoltarii motoarelor astora mici turbo si hibride

 

pacat ca scot mgu-h, dar aparent producatorii considera ca n-are viitor, mizeaza mult pe electric

Editat de prafrau
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Chaparal erau aia cu ventilatorul, si nu era F1, erau sport prototip. Dar suspensii active de la williams si cutii CVT tot de la ei se gasesc azi pe strada. 

prafrau, FIa are proprii experti, dar evident ca discuta cu constructorii. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 8 minute, cuki a spus:

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Brabham_BT46

 

15 curse - 2 victorii dar multe abandonuri. Dupa a fost interzis

Chapparal 2J a facut asta cu 8 ani mai devreme in SCCA, fa-ti temele daca vrei sa pari mai smecher. Plus ground effects cu fusta de jur imprejur, si asta copiata in F1. 

http://www.grandprixhistory.org/chap_2J.htm

Editat de einstein1984
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Gordon Murray a luat ideea aia de ventilator in 78 de la americani, era deja interzisa la ei, doar a actionat ventilatorul cu priza de putere... si acu o ia si o pune si pe aia de strada. care aia de strada are motor electric separat sa invarta ventilatorul (care nu face doar downforce totusi ). Unde e inovatia F1? 

Editat de einstein1984
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 minute, einstein1984 a spus:

Gordon Murray a luat ideea aia de ventilator in 78 de la americani, era deja interzisa la ei, doar a actionat ventilatorul cu priza de putere... si acu o ia si o pune si pe aia de strada. care aia de strada are motor electric separat sa invarta ventilatorul (care nu face doar downforce totusi ). Unde e inovatia F1? 

 

a folosit ideea intr-o cursa adevarata

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 22 ore, cuki a spus:

 

nu am spus ca s-au inventat in F1. Am spus ca au coborat din F1 spre alte competitii si ulterior spre strada.

Inginerii F1 s-au inspirat, au cautat solutii pentru problemele lor, chiar daca solutia poate venea din industria spatiala sau aeronautica. Cert este ca au luat solutia si au adaptat-o, au dezvoltat-o, au imbunatatit si i-au creat poate si alte scopuri decat cele initiale. Noi stim o mica parte, cine stie ce alte nebunii au mai incercat/testat, doar ca nu au ajuns sa se materializeze din varii motive.

 

Cele enumerate de mine s-au "raspandit" dupa ce au trecut intai prin F1. Oricum astea sunt discutii de pahar, ce-ar fi fost daca. Si TC la moto de strada, poate nu ar fi unde este azi, daca nu s-ar juca aia de la motogp cu el...plus multe alte tehnologii.

 

Inca un exemplu bun, dar nepoluar. Formula E. Decand competitia, s-au facut progrese enorme. Cine le-a facut? Echipele din Formula E. Sunt inventii? Nu toate

 

Mda,si istoria ne arata ca nu "au coborat din F1",ci erau bagate deja in productia in masa si in masinile de strada inainte sa apara in F1.

F1 e foarte specifica datorita regulamentelor draconice,de aia nu are aplicare.Nu neaga nimeni talentul inginerilor din F1 care sunt de departe cei mai inventivi din domeniul auto,insa sunt legati la maini de regulament.

 

TC la moto...1988 BMW K1....nu s-a jucat nimeni cu el in motogp,ci BMW,la fel si cu ABS'ul.Nici o legatura cu lumea curselor doar cu tehnologia nemtilor.E simplu.Tot BMW l-a "reinventat" pe S1000RR,2009? in perioada cand era interzis parca in gp.S-ar putea sa ma insel.Oricum nici in clin nici in maneca una cu alta,pt ca bmw nu participa in gp.Apoi dupa acel S1000RR care a reinventat motoretele sport,au venit si restul cu versiunile lor.Nici o legatura cu racingul.

Cu formula E ai perfecta dreptate - e singura competitie racing unde chiar se testeaza si se fac progrese in domeniul auto electric,la naiba,de aia sunt aproape toti marii producatori bagati acolo.De ce e diferita?Pt ca spre deosebire de motoarele clasice,cel electric+bateriile sunt in anii de pionierat pe masini.

Acum 20 ore, prafrau a spus:

asta e o discutie sterila din lipsa de cunostinte exacte

ramane totusi ca trecerea la 1.6 a fost facuta la cererea renault in special (care a vrut motor turbo 4 in linie, ferrari s-a opus fiindca trebuiau sa foloseasca un spaceframe) si a fost motivul pentru care honda s-a intors in f1

 

aia aparent au considerat ca ar beneficia de pe urma dezvoltarii motoarelor astora mici turbo si hibride

 

pacat ca scot mgu-h, dar aparent producatorii considera ca n-are viitor, mizeaza mult pe electric

true

nu prea avem date exacte

 

stiu ca prod au insistat insa acum ii vad mai concentrati pe electrice unde clar exista un potential masiv de facut bani multi cu cheltuieli mai mici.

Productia unui motor electric e f ieftina ca si manopera+mat fata de un motor cu ardere interna,iar bateriile au ajuns la sub 100$ (85?)/KWh.plus ca o ardem green.win-win.

 

Mi-e frica sa zic faptul ca F1 e depasita daca se poate spune asa ceva,insa deja motoarele hibrid (pe care ei le-au dus pe niste culmi fantastice) nu mai au aplicare in real life,sunt depasite.Trendul e de full electric,si e o idee logica si f buna datorita complexitatii reduse a randamentului enorm si a fiabilitatii fantastice.

Nu te poti lupta cu motorul lui Tesla,e perfect (vorbesc de ceh,nu de Elon Musk aici)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Au zis giurgea și bratu că le cric captur (frumos ca scos din rimă) hibrid are tehnologie din f1, așa că n-o mai aburiți, luați captur f1 la copii! 😜

Maaaare pilot ăsta bronzat, cum s-a calificat el al 3-lea! 😈

Mâine o face wax un verștapăn la start sau credeți că prinde și turul 2?

Editat de john17
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sa speram ca prinde si turul doi, trei etc, pana la final :)), cu startul are el probleme, adica pleaca foarte ''patinat'' din grila. Insa nu cred ca pe termen lung, in ritm de cursa are vre-o sansa in fata Mercedesurilor.

Si una calda, nenea Helmut Marko, a declarat ca are doua optiuni pentru la anul, in locul lui Albon, si ca anunta luni pe cine a ales. Batalia pentru locul doi in echipa RedBull se da intre Perez si Russel.

Editat de Valentino Rossi VR46
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cu Russel e mai compliche că trebe Toto să'l lase. El e sub contract cu Mercedes și probabil nu vor să'l lase din mână având în vedere figura frumoasă pe care a făcut'o weekendul trecut. După mine Perez e cea mai bună opțiune, căci la câtă experiență are îl poate ține în șah pe Max și nu se dă deoparte de la duleuri între coechipieri și uneori e foarte agresiv (vezi cazul când era să'l bage pe Ocon în zid înainte de Eau Rouge sau când l'a trosnit în Singapore, parcă).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 15 ore, john17 a spus:

Au zis giurgea și bratu că le cric captur (frumos ca scos din rimă) hibrid are tehnologie din f1, așa că n-o mai aburiți, luați captur f1 la copii! 😜

Maaaare pilot ăsta bronzat, cum s-a calificat el al 3-lea! 😈

Mâine o face wax un verștapăn la start sau credeți că prinde și turul 2?

ahahha bun aia  cu captur,da corect,renault f1 clar :crack:

 

O comite Verstappen.

Oricum,insolentul e bun rau de tot.Ma enerveaza cumplit dar e bun tare.Si pachetul iata ca a inceput sa dea roade,noroc ca iese Honda din F1....oare de ce?Pt a face motoare electrice ca isi dau seama clar ca hibridul asta nu duce niciunde :P

Acum 4 ore, pomo a spus:

Cu Russel e mai compliche că trebe Toto să'l lase. El e sub contract cu Mercedes și probabil nu vor să'l lase din mână având în vedere figura frumoasă pe care a făcut'o weekendul trecut. După mine Perez e cea mai bună opțiune, căci la câtă experiență are îl poate ține în șah pe Max și nu se dă deoparte de la duleuri între coechipieri și uneori e foarte agresiv (vezi cazul când era să'l bage pe Ocon în zid înainte de Eau Rouge sau când l'a trosnit în Singapore, parcă).

Russell nu il vad o optiune pt RBR,e de pe alta filiera.

 

Perez...nush daca vine Perez la RB.Markko nu e genul de om pe care il incanta ca Perez isi aduce gen 45 mil sponsorii lui,nu pune botul la din astea.Ar fi frumos pt Perez sa isi incheie cariera la RB,tot timpul am zis ca e un pilot ff rapid si incisiv.

Daca l-a batut Ocon ca si rapiditate insa,Verst nu va avea nici o problema cu el.

Va fi interesant insa daca vine pt ca in mod sigur nu se va da la o parte din calea printzului.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Îți dai seama ce dueluri Kvyat - Max o să fie la anul? Amândoi sunt incisivi și se bagă tare, uneori cam prostesc și e posibil să avem Baku 2018 în multe curse.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 9 minute, cuki a spus:

... 

Băi, voi vreți să mă faceți să-mi iau kamkur d'ăsta! :crack:

Ar fi mișto Însă dacă m-aș învârti printre hipsteri cricofili, s-ar găsi vreunul să-mi explice ce mașină de f1 conduce el până în pipera... 🤦‍♂️

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Doar ca idei:

a) cum ar fi fost o echipa RB cu Max si Lewis, contra unei echipe Merc cu Russel si Perez? 

b) sau ambele cu piloti debutanti si mariile lor transferati la echipele satelit?

Just for fun!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...