Sari la conținut

Formula 1


Jorge Lorenzo

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 6,7k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Eu nu am inteles ce s-a intamplat cu Leclerc, adica chiar atat de noobi sa fie toti tehnicienii aia? Dupa impactul de sambata, ei doar au inspectat vizual cutia de frica penalizarii de cinci locuri pe grila? Si cand sa plece in turul de asezare pe grila, au observat ca este o problema iremediabila la planetara sau cutie? Incredibil, nici la grand prix-ul Gura Padinii nu s-ar fi intamplat una ca asta. Aici ferrari a dat-o rau de tot de gard, si la propriu si la figurat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 13 ore, Marc87 a spus:

Se echilibreaza putin situatia in clasamentul general, sa vedem pana cand.

 

Pana la urma nu am inteles-o pe asta cu "inghetat" tehnologia pe motoare pana in 2025? Din ce am inteles RB o sa mearga tot pe motoare honda si anii urmatori, da honda se retrage ca producator de power units.

Asta inseamna ca nu se mai ating deloc de motoare de la anul sau se ating dar pastreaza tehnologia?

Pana la urmatoarea cursa.

 

Inseamna ca RBR vor trebui sa-si produca singuri motoarele,le da Honda un bump start dar vor fi obligati sa faca singuri motoare.Sunt curios ce va iesi,va fi un efort masiv,insa cred ca pana la urma se vor achita foarte bine de sarcina.Ii va ajuta mult si freeze'ul acesta.

Foarte dubioasa aia cu inghetarea tehnologiei - e logic si simplu pe hartie - insa,ca de obicei in asemenea cazuri cand dai unor antreprenori cu bugete de juma de miliard si sute de ingineri specialisti de top in subordine asemenea directive gen "nu mai dezvoltati motoarele 3 ani" - foarte greu de pus in practica.

Nu inteleg cum o sa verifice acest freeze : fiecare engine manuf. da un motor-etalon in 2022 si orice motor scrutinizat e comparat piesa cu piesa cu ala?Si daca da,pe partea de soft se pot face foarte multe upgrade-uri.Iar pe partea cealalta nu mi se pare corect pt Renault de ex,care sunt mult in urma la capitolul motoare sau power si vor ramane cu acest dezavantaj 3 ani.

La fel ca si duma cu budget-cap,mi se pare o prostie artificiala care va fi respectata de echipele mici fara bani (care oricum cumpara motoarele,so...)

Acum 9 ore, danypop a spus:

Strategie să-l încetinească pe Bot ca să avanseze plangacioasa negricioasă o pozitie🤣🤣

Dar cum zice klaunu nostru:GHINION, a pierdut 2 poziții la pit stop cioara😭

Am inteles ca e foarte nervoasa si i-a bagat pe toti in sedinta dupa cursa :bounce:

Acum 9 ore, Valentino Rossi VR46 a spus:

Eu nu am inteles ce s-a intamplat cu Leclerc, adica chiar atat de noobi sa fie toti tehnicienii aia? Dupa impactul de sambata, ei doar au inspectat vizual cutia de frica penalizarii de cinci locuri pe grila? Si cand sa plece in turul de asezare pe grila, au observat ca este o problema iremediabila la planetara sau cutie? Incredibil, nici la grand prix-ul Gura Padinii nu s-ar fi intamplat una ca asta. Aici ferrari a dat-o rau de tot de gard, si la propriu si la figurat.

A fost probabil o decizie asumata la inspectia cutiei si planetarelor sa nu o schimbe si sa porneasca din pole.Probabil parea ok.Dar in turul de formare planetara a cedat.Nu inteleg cum naiba nu au inspectat-o si cu raze,ca am inteles ca au aparate portabile de gamma cu care pot inspecta diversele piese sa vada daca e vreo fisura etc.

Cam gresita treaba cam careless e adevarat.Au mizat totul pe o carte dar nu prea si-au facut temele,a fost pe sistemul "las-o ma ca merge asa".

Tipic latin.Latinii sunt buni piloti in F1,nu buni mecanici :)

 

Cursa cam fara istoric.Am vazut highlights si bine am facut ca nu mi-am pierdut timpul sa ma uit la ea.

Am remarcat doar strategia prin care Perez a sarit 2 locuri nu?Si faptul ca Verst a inchis bine si dur la start.

Norris bun.

 

Bai dar nu inteleg ce naiba il lauda toata lumea pe Vettel?Ce mare smecherie a facut el ca a iesit in fata alora 2?Strategia a facut-o altcineva,nu el,care e duma?El a intrat si a iesit de la boxe,sa fim seriosi,nu a depasit pe nimeni.Asta a fost depasire a la Schumacher la boxe,am ajuns sa ne excitam pt asa ceva?

Ca l-a inghesuit pe Gasly?Avea 3 sfert de masina in fata si era si pe trasa ideala,era cel mai prost din curtea scolii daca nu trecea in fata lui Gasly cu asa un avantaj.Nu am inteles....cred ca presa era cu gura uda ca nu il mai preamarise pe Vettel demult (nu e ca si cum ar fi avut pt ce...).

 

Mercedes still unable to remove wheel stuck on Bottas’ F1 car

Allison revealed the wheel was still attached to Bottas’ car after the race and that Mercedes would need to wait to get back to its factory to slice through the wheel nut with specialist equipment.

“We call it machining of the nut,It’s a bit like when you take a Phillips head screwdriver and you don’t get it squarely in the cross of the screwdriver and you start to round off the driving face of the screwdriver slot. Then you simply can’t take the screw out of whatever it is you are trying to take it out of because you’ve no longer got the driving faces."

“A very similar thing happened with our pit stop. If the gun starts spinning and chipping off the driving faces of the wheel nut, then in quite short order, given the violence and power of the gun, you can end up with no driving faces and you just machine the nut down to a place where there’s nothing left to grab hold of. And that’s what we had today.” 

 

“We eventually didn’t get the wheel off, it is sat in our garage with the wheel still on it,” he added.

“It will have to be ground off, get a Dremel out and painfully slice through the remnants of the wheel nut. We will do that back at the factory.”

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

23 hours ago, Valentino Rossi VR46 said:

Si cand sa plece in turul de asezare pe grila, au observat ca este o problema iremediabila la planetara sau cutie?

 

 

7 hours ago, cuki said:

Vettel, driver of the day. Pe ce baza? Niciuna. Din monotonia GP-ului, probabil ca Vettel a fost singurul care in ochii spectatoriilor a facut o treaba buna.

 

Într-o cursă anostă, a fost probabil printre cele mai interesante manevre. Poate doar depășirea lui Schumacher să fi fost mai interesantă. Coroborat cu faptul că a fost cea mai bună clasare din acest sezon, primele puncte și progresul făcut din grilă. Cred că doar Pérez a câștigat mai multe locuri, dar conducea un Red Bull, incomparabil mai rapid ca o copie diluată de Mercedes (care nici ei nu strălucesc la Monaco).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mda,driver of the day al lui Vettel a fost pe sistemul "nimeni n-a facut nimic,pe asta l-au scos in fata a 2 masini si s-a descurcat de nu a pierdut locurile,hai sa ii dam lui".

Verstappen clar a fost driver of the day dupa parerea mea.

Si Ferrari ma bucur ca nu i-au distrus cursa lui Sainz.

Iar Norris...better and better.Nu-l iei in serios cand il vezi cu fatza aia,insa...fuck...daca la sfarsitul anului reuseste sa-l bata pe Ricci (ok,an de acomodare pt Ricci dar totusi).

Acum 1 oră, PzKpfW a spus:

 

Mda,FErrari a gresit-o din nou,ce s-o mai dam pe dupa visin.

La AMG sau la RB nu s-ar fi intamplat niciodata asa ceva.

Au pierdut o victorie la Monaco,probabil singura pe care ar fi avut sanse anul asta sa o ia.Nu cred ca mai e nimic de zis.Alt management.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

9 hours ago, Method said:

Verstappen clar a fost driver of the day dupa parerea mea.

 

Dacă n-o dădea de gard sau dacă nu-i greșeau roțile la intrarea la standuri, nu prea avea cum să piardă victoria. Mai ales că n-a fost nici SC :) 

 

9 hours ago, Method said:

La AMG sau la RB nu s-ar fi intamplat niciodata asa ceva.

 

Te contrazic puțin. Se întâmplă și la britanici. Vezi accidentul lui Verstappen din 2018, FP3.

 

 

Conform datelor pe care le aveau, cutia era ok și nu s-au atins de ea. Înainte să înceapă quali, au observat scurgeri din cutie. Max s-a uitat la calificări pe monitoare. Nu e o problemă de neglijență, ci mai degrabă una legată de regulament:

 

Nu aveau date care să le indice că era o problemă evidentă cu vreun component. Situație în care ar fi primit o penalizare dacă desfăceau mașina (mai mult decât au făcut-o pentru reparațiile legate de accidentul lui Leclerc). Ori problema a fost chiar pe partea stânga spate a mașinii, nu pe partea dreaptă - unde au și intervenit.

 

Editat de PzKpfW
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ai o șansă posibil unică în tot sezonul de a câștiga o cursă (și ce cursă) și te gândești s-o arunci pe geam doar pentru a schimba, la siguranță, un component despre care nu ai indicații că ar avea probleme? Nu știu ce să zic :) 

 

Nu sunt fan Ferrari și ocazional o dau ilar de gard, dar la faza asta îi înțeleg.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 15 ore, PzKpfW a spus:

 Ori problema a fost chiar pe partea stânga spate a mașinii, nu pe partea dreaptă - unde au și intervenit.

Aaaa....n-am stiut.Deci lui planetara cealalta i s-a stricat?Asta schimba totul....dar cum naiba s-a stricat planetara cealalta?

Nu stiu ok,ai dreptate ca au riscat.Problema e ca nu trebuiau sa ajunga in pozitia sa riste.

 

Dar da,track team a facut alegerea corecta lasandu-i cutia,mai ales ca de fapt nu a cedat planetara care a fost lovita in accident.

Per total insa...tot un Ferrari fail pt ca in unicul (dupa cum bine ai zis) moment in care putaeau impusca o victorie ei au avut o defectiune tehnica.De aia zic eu ca RB si AMG sunt mai profi si asa ceva nu s-ar fi intamplat.Si pacat si pt Leclerc.Ar fi fost ceva sa ia o victorie aici.

Dar de ce spun ei ca e o consecinta a accidentului cedarea acelei planetare sau butuc?nu sunt in clar.

Si nu inteleg altceva - ma repet - exista aparate de gamafiere - sunt vechi de cand lumea,sunt portabile si de mici dimensiuni si sunt folosite pt a verifica integritatea structurala a conductelor,stalpilor,elementelor metalice la constructii.Se bombardeaza respectivul element/portiune cu raze gamma pt a vedea daca structura e uniforma si daca exista fisuri in material care nu se vad la suprafata.Nu pot sa cred ca o echipa cu juma de miliard buget pe an si la asemenea nivel nu are la dispozitie niste aparate de 3 lei,aparate care ar fi expus o asemenea problema.Ciudat.

Editat de Method
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Ar trebui să bage în regulament un standing restart cu câteva ture înainte de finish.

 

Hamilton a avut iar noroc - dar acum i s-a terminat talentul :)  

1 hour ago, PzKpfW said:

acum i s-a terminat talentul :)  

 

EDIT: m-am grăbit. Ceea ce se pare că s-a întâmplat a fost că a uitat să dezactiveze o setare menită să-l ajute să încălzească frânele - ceea ce el numește "(Brake) Magic". Este un buton care mută brake-bias-ul pe puntea față. Asta a dus la subvirarea de pe frânarea spre primul viraj.

 

 

Oricum, tot pe mâna lui a făcut prostia. Max în schimb:

 

image.thumb.png.b36e373b1b778e9088860b032073c7c7.png

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Chiar ma uitam la restart si ma gandeam sa aprinda aia mai repede semaforul ca ia Hamilton foc, isi incinsese maxim franele, din punctul meu de vedere, stia ca o sa forteze o franare super tarzie si a exagerat cu incalzirea lor, cat a durat procedura de asezare a tuturor pilotilor, cred ca temperatura era sus de tot in discurile alea si dupa start in cei 300 de metrii pana la punctul de franare, cat sa le racesti? Eu asa cred, nu au mai avut unde sa stocheze atata caldura acele discuri si s-a dus drept, din lipsa de frana, a doua oara cand pus sub presiune Hamilton greseste anul asta.

 

Dar ciudata abordarea comisarilot, la Stroll doar safety car si la Verstappen red flag. Nu vreau sa cad in penibil dar e cu dubla masura decizia asta. Trebuia lasata tot cu safety car, se termina cursa sub steaguri galbene si aia era.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

mda, nu prea inteleg unde i-a fost capul cu "I told you, I was going for P1''....

ducea acasa punctele pt locul 2, eventual 3 si era OK, asa a facut un mare rahat, si s-ar putea sa-l coste campionatul

si prost si fudul manelistul

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 hour ago, cuki said:

(...)

 

De acord întru totul.

 

Hamilton era probabil setat pe apărarea poziției (se vede din modul în care și-a poziționat mașina pe grilă, spre exterior), dar când a văzut că a plecat mai bine decât Pérez s-a băgat la atac. Și fără ură gratuită, probabil că ar fi reușit manevra dacă nu uita de Brake Magic.

 

Luptă interesantă pentru titlu. Dar din păcate pentru Verstappen, urmează trasee care convin mai mult monopostului Mercedes. Până în Ungaria nu văd unde Red Bull ar mai putea străluci. Sper să mă înșel.

Editat de PzKpfW
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 14 ore, cuki a spus:

Cursa okish, dupa calificari s-ar fi putut spune deadreptul ca va fi mult mai mult action avand in vedere ca primii 15 erau intr-o secunda, iar la Baku dapasiriile sunt posibile.

De ce spun doar okish, pentru ca inafara de depasiri cu DRS pe linia de 2.2km, doar duelul Gasly/Leclerc de pe final a fost "real racing".

Asta nu inseamna ca asemenea curse de power nu is spectaculoase, doar ca aici e mai mult vorba de supravietuire, strategie si poate si noroc.

Mercedes a avut clar o masina varza pentru Baku, doar Hamilton putea sa scoata un rezultat bun. Bottas spre deosebire a fost lanterna rosie. Rusine absoluta, cred ca nu a reusit nicio depasire. Nu stiu, chiar si un Mercedes prost setat in mainiile unui pilot bunicel termina in puncte.

Hamilton, s-a lupat maxim. M-a distrat maxim comunicarea radio din timpul pregatirii restartului. A spus cumva ca, toti din juru lui sunt in pozitii neasteptate, vor pleca kamikaze style...iar el cum e "in the long game" va fi prudent. Ce face Hamilton dupa restart, o da de gard Grosjean Style.

In rest, Perez cursa buna dar nu grozava dmdv. Avea masina cea mai buna, trebuia doar s-o tina pe pista. La restart, daca Hamilton nu o dadea de gard, pierdea primul loc. Asa ca oarecum a avut noroc ca a comis-o Hamiton, altfel...

Gasly, Leclerc etc. au facut o cursa buna. Mi-a placut ca Ferrari macar da semne ca poate ceva. Ma asteptam la pozitii mult mai nasoale, dar cu abandonul lui Max si balbaiala lui Hamilton...s-au vazut pe podium.

True.Am vazut doar highlights - si ultimele 2 tururi.

Nu am inteles ce a patit Verst,pe acel hop ori a scapat-o ori a facut poc guma spate?Acel hop la 300kmh mi se pare un fel de kink stil Monaco iesirea din tunel - f interesant.Sunt curios daca a comis-o el sau nu.

Oricum,Verst a avut ghinion?sau a gresit? dar a fost salvat de nea Hamiltoane.Pai ce facusi bai nene bai ca fac astia meme uri cu tine?No more brakes?I didn't expect" :crack:

Intr-un moment in care putea puncta masiv,Ham o dadu de gard.

 

Perez - pe de o parte a gresit startul si ar fi pierdut victoria dar pe partea ailalta - nush daca s-a observat - f inteligent cand a incetinit ritmul in turul de formare probabil pt ca a vazut ca Ham si-a supraincalzit franele...si felul cum a ajuns la grila si tot - super slow mergea special sa incetineasca procedura sa i se incalzeasca lu ala si mai rau si sa nu le poata ventila.Stilul Schumacher love this - a facut-o Schumacher cu nu mai stiu care.Precedent faimos - nota 20.

Iar pe partea ailalta - AMG si noua F1 - brake magic?Really? cum calcat poti permite sa aiba pilotul un buton care sa faca automat brake on-off pana le aduce in temp?Penibil.Noroc ca nu a functionat si le-a prajit - s-a vazut clar ca le-au prajit rau.

Bravo Perez !

 

Vettel....Vettel IV de el vorbesti?Pilotul care atunci cand n-a mai avut masina cu 3s/tur mai rapida si/sau un coechipier slab n-a mai putut face nimic?Pfff...

Acum 12 ore, PzKpfW a spus:

Hamilton era probabil setat pe apărarea poziției (se vede din modul în care și-a poziționat mașina pe grilă, spre exterior), dar când a văzut că a plecat mai bine decât Pérez s-a băgat la atac. Și fără ură gratuită, probabil că ar fi reușit manevra dacă nu uita de Brake Magic.

 

Luptă interesantă pentru titlu. Dar din păcate pentru Verstappen, urmează trasee care convin mai mult monopostului Mercedes. Până în Ungaria nu văd unde Red Bull ar mai putea străluci. Sper să mă înșel.

Eu cred ca brake magicu n-a functonat - n-a mai avut frane nimic Ham.mare greseala - nu stiu daca a lui sau a sistemului - insa e mare.Aici putea lua 20 de puncte si vErst ZERO.A luat nimic.

Vom vedea cu circuitele...nu stiu ce sa zic.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

4 hours ago, Method said:

brake magic?Really? cum calcat poti permite sa aiba pilotul un buton care sa faca automat brake on-off pana le aduce in temp?Penibil.Noroc ca nu a functionat si le-a prajit - s-a vazut clar ca le-au prajit rau.

 

Eu cred că a funcționat din moment ce LH a întrebat după cursă:

- Did I have the Magic on? I could have sworn I turned it off.

La care Peter Bonnington îi răspunde:

- Yeah, you did. But (you) knocked it on with the upshift.

 

Sistemul nu face brake on-off, ci alterează setările sistemului de frânare (brake regeneration și brake bias) pentru a urca frânele în temperatură. Se folosește la sfârșitul unei perioade de SC/VSC când frânele sunt reci datorită ritmului scăzut, și se dezactivează la revenirea la ritmul normal de cursă. Din câte am înțeles din ce zicea Scarborough cam toate echipele au un sistem similar, nu e nimic nemaivăzut.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 8 ore, PzKpfW a spus:

Eu cred că a funcționat din moment ce LH a întrebat după cursă:

- Did I have the Magic on? I could have sworn I turned it off.

La care Peter Bonnington îi răspunde:

- Yeah, you did. But (you) knocked it on with the upshift.

 

Sistemul nu face brake on-off, ci alterează setările sistemului de frânare (brake regeneration și brake bias) pentru a urca frânele în temperatură. Se folosește la sfârșitul unei perioade de SC/VSC când frânele sunt reci datorită ritmului scăzut, și se dezactivează la revenirea la ritmul normal de cursă. Din câte am înțeles din ce zicea Scarborough cam toate echipele au un sistem similar, nu e nimic nemaivăzut.

Mda,nu stiu spre rusinea mea ca exista,am presupus doar ce face.

Mi se pare strigator la cer faptul ca exista si e permis asa ceva.Nu e ok.

Kimi ar avea un avantaj aici daca n-ar exista,si altii ca el la fel.Iar copiii ce nu stiu sa-si tina gumele in temp un mare dezavantaj...Max?

Nu e ok e ceva automatizat - nu e ok deloc.

E normal ca si ceilalti sa aiba asa ceva,nu asta ma mira.

Acum 1 oră, cuki a spus:

A avut noroc pur ca Hamilton a dat-o de gard, altfel Hamilton trecea de el si poate era depasit si de Vettel.

Luck happnes when preparation meets oportunity.S-a pregatit.F bine.

Acum 1 oră, cuki a spus:

Atata timp cat toti campionii din ultimii 20 de ani au avut mereu masini cu 1s/tur mai rapida, nu are rost sa pornim discutii inutile. 

Ca e Vettel bun doar pe masini stabile, e un fapt recunoscut inclusiv de el. Ca altii is buni pe masini stabile si instabile, este iarasi cunoscut. Ceva de genu, Messi castiga doar cu Barca...a luat din cauza asta nush cate balonuri de aur? A luat. Era la momentul respectiv cel mai bun fotbalist? Subiectiv. Asa si cu Vettel.

 

L-a batut Rici, bun. Uite ce si-o ia Rici acuma de la Norris. Se intampla cand masina nu e pe stilul tau. 

 

Vroiam doar sa subliniez forma lui Vettel si faptul ca in ultimele 2 curse, pozitiile de la final nu au fost numai din prisma norocului. Omu si-a muncit pozitiile. Are tempo bun de cursa, nu a facut greseli...se vede ca omu incepe sa se simta bine in masina.

Nici un campion consacrat nu si-a luat bataie in atatea feluri si din atatea parti ca si Vettel.De la cam toti coechipierii ok.Ricci l-a batut din toate pozitiile.Dupa aia parca a venit Leclerc?De aia nu am o farama de respect pt el - sunt 4 campionate luate pe barba lui Newey - hai ca daca era unul ca la Button ok,dar 4?Si asta mi-a dovedit-o exact prin infrangerile pe care le-a suferit dupa aia.

Pe ce masini e el rapid si pe ce nu sunt detalii - sunt alti piloti mai buni decat el care nici macar n-au mirosit un campionat.Si asta e de ajuns pt mine ca sa nu dau 2 bani pe el.

 

Ricci e in primul an la McLaren - Vettel in 2014 ce scuze a avut?samd.

Forma lui Vettel este si va fi inexistenta.Acum cate curse l-a lovit total aiurea pe ala pe franare?Si dupa aia tot el comenta?

Insa odata ce iese din masina (pt ca in cockpit e ultimul tigan),e un baiat cu coloana vertebrala si cu picioarele pe pamant.Pt asta merita respectat.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

4 minutes ago, Method said:

Mi se pare strigator la cer faptul ca exista si e permis asa ceva.Nu e ok.

 

Eternul argument al siguranței. La fel ca și la încălzitoarele de gume. Nu spun că sunt pro sau contra. Spun doar care e logica.

 

Imagini din cursă cu setările chiar de pe volanul lui LH:

 

image.thumb.png.1e0a342d8ed70b173da226c37304f5ab.png

 

Practic ar putea să facă asta și din alte butoane de pe volan, dar ar fi mai complicat și mai lung. Butonul ăsta e doar un "shortcut" care aduce mai multe setări la o anumită valoare.

 

Poziționarea pare să fie puțin nefericită și este total de înțeles cum a putut să apese butonul din greșeală pe upshift, mai ales la modul în care ține mâna.

 

image.thumb.png.ef65b00bb3af5a01d480693b8a5ac551.png

 

În același timp este strict greșeala lui, dată de preferința proprie: el a cerut butonul acolo. Bottas are DRS-ul pe acel buton.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 11 ore, PzKpfW a spus:

Eternul argument al siguranței.

Mda,inteleg dar e penibil.Si e pacat ca lasa sa se intample asa ceva,iar siguranta nu e o justificare.

Argumentul Kimi - el ar fi clar avantajat daca nu ar fi asa ceva.Skill crescut fata de restul.De aia pot sa mearga copiii la nivelul veteranilor - o gramada de ajutoare.

Acum 9 ore, cuki a spus:

 

...toti si-au luat-o la un moment, fie ca vb de Schumacher, de Kimi, Hakkinen sau Alonso.

Si Rici si-a luat-o de la Max, o ia acuma de la Norris. Daca anii viitori ia insa titlul de 4 ori, e mai putin bun?

La fel, daca Hamilton incepe sa o ia pe aratura, ii retragem tot palmaresul?

 

In ziua in care vad un campion in F1 cu masina "inferioara" o sa- fac altar. Pana atunci, avem variatuni pe aceasi tema, echipa cea mai buna si pilotul cel mai bun din cei 2. 

 

Eu apreciez insa progresele, iar Aston cu Vettel a facut pana acuma cel mai mare progres in 2021. Sa speram ca ramane asa

Hah ! Sunt curios - de la cine si-au luat-o cei pe care i-ai enumerat?Hai ca sunt curios....si vezi ca Schumacher si-a incheiat cariera la 42?43? de ani,Hakkinen era si el destul de puriu,Alonso?Sunt curios asta de la ce coechipier a luat bataie?

 

Faza cu Ricci si-a luat-o de la Max e publicity stunt mai mult decat adevar.Ricci si Verst au fost coechipieri in sezoanele 2016-2018 si din 3 ani in 2 din ei Ricci a castigat detasat.Iar in 2018 prin calificari stiu ca au fost cam la egal,iar in curse Ricci a avut tehnical issues care au cauzat abandonuri in vreo 5 sau 6 curse.Nu mai zic de preferinta fatisa a lui Horner pt Verst ceea ce nu exista sa nu se fi tradus in avantaje clare din partea echipei.Si pe deasupra,asta nu are a face cu argumentul tau - Ricci nu e cvadruplu campion mondial.Iar la McLaren veni de 3 luni,nu l-a gasit Norris acolo de 6 ani cu 4 campionate la activ si  a inceput sa il ia la bataie nu?Cam multe diferente nu crezi?

 

Eu repet - nu e vorba de masina inferioara.E vorba ca au sters cu Vettel pe jos cam toti coechipierii in afara de nea Webber.Care era un fel de Bottas.Ceea ce nu s-a mai intamplat NEVER cu un campion mondial in his prime (sa nu-mi zici ca Schumacher la 43 de ani si-a luat bataie in ultima jumate de an a carierei lui de la Rosberg ca ala nu e argument - Schumacher si in general toti campionii au dominat clar toti colegii de echipa).

 

Eu nu vad un mare progres la Aston Martin.Locuri 2021 Vettel - 15,15,13,13,5 (la Monaco,si mai degraba din strategie),si un 2 impuscat aici datorita circumstantelor exceptionale.Pana una alta,daca nu era acest Baku,Stroll era mai bun ca si puncte pozitii orice per total.Vom vedea,dar mi-e ca si-o ia si de la Stroll.Ceea ce e deja jenibil.

Editat de Method
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Acum 7 minute, cuki a spus:

 

......, restu...au concurat pana au fost batuti de coechipier dupa care s-au retras.

 

Senna, Prost nu prea au fost batuti de coechipieri...

(nu vorbesc de acei doi ani cat au fost coechipieri..., atunci a fost 1-1, in fine, nu conteaza circumstantele, e istorie deja)

 

PS. nici Mansell nu prea stiu sa fi luat bataie constant de la coechipier...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Exact.Colegul sustine o teorie moarta din fasha,sunt n exemple si se observa ca sunt o gramada de argumente impotriva teoriei lui.

Button e exceptia care confirma regula,dar si Button (ca si Vettel) si-a luat titlul (numai si numai) pe baza materialului tehnic mult superior fata de concurenta.

Vettel e singurul (din era moderna,pre 1980 nu ma pricep dar as baga mana in foc ca si acolo se aplica treaba asta),singurul campion (si ce campion - cvadruplu !) care si-a luat bataie constant si ani la rand de la coechipieri.Vettel a avut noroc (si sunt convins ca a actionat si putin politic,dar nu ii reprosez asta) de un coechipier modest in persoana lui Webber.Daca nimerea "un" Rosberg macar,se alegea praful de campionatele lui si mitul (pt ca este un mit) Vettel IV.

Acum 58 minute, cuki a spus:

Acuma tu ai capsa pusa pe Vettel, iar asta te face sa ai ochelari de cal.

Deloc.Nu imi place deloc de el ca pilot,insa e chiar simpatic ca si persoana.Insa e culmea overrated'ului.

Acum 59 minute, cuki a spus:

De dragu artei. Hakkinen si-a luat-o in 97 si 2001 de la Coulthard dupa care s-a retras din F1...la 32 de ani. 

Schumacher intradevar avea o varsta, dar e aiurea sa gasesti scuza varstei unui septuplu campion mondial, care s-a intors pentru ca s-a considerat apt. 

Alonso...intradevar nu prea si-a luat-o, dar si ce coechipieri a avut? Pique Jr, Massa, Fischella, Trulli. De la Button si-a luat-o cand a revenit la Mclaren in 2015. Hamilton in Rookie Year l-a egalat la puncte iar cum a avut mai multe victorii a terminat in fata lui. In 2017 a terimat in urma Haas-uriilor, abia i-a dat 4 puncte lui Vandoorne. Si la Alonso se vede super bine evolutia lui comparativ cu echipamentul de curse. Cand a avut masina, era in fata. Cand a avut rahaturi, era lanterna rosie.

In '97 McLaren amandoi pilotii McLaren au terminat sub jumate din cursele sezonului.Ok,Coulthard a terminat peste Mika,dar nu as pune-o asta in spatele lui Mika,mai ales ca in 98 si 99 Mika a iesit campion.Daca Coulthard era superior,ce l-a impiedicat sa ia el cele 2 campionate?

2001 perfect de acord.Insa la naiba,in sezonul de retragere,e normal sa ia bataie si un campion pana la urma de la cineva nu?La fel va fi cu toti,vorba ta doar Rosberg s-a retras undefetead.Daca Vettel se retragea la sfarsit de 2014,nu comentam absolut nimic acum.Insa e 2021 si "marele" campion isi ia bataie si in dunga de la absolut toti coechipierii de vreo 7 ani?

 

Si Alonso sunt convins ca va fi batut pana la urma de cineva,dar vezi ca si Alonso miroase la 40 de anisori.

Revenirea lui Schumacher la 40 de ani a fost de bun augur dupa parerea mea si a demonstrat ca se retrasese total aiurea - s-a descurcat mai mult decat onorabl.A reusit niste rezultate f frumoase,ba chiar era aproape de a castiga MP al Canadei pe ploaie daca imi aduc aminte bine,cu vreun an inainte de retragere.

Iarasi - cand Vettel va ajunge la 40 de ani si daca va mai concura (e imposibil),si isi va lua bataie de la coechiper - nu as scoate un sunet,ba chiar e de aplaudat un pilot la 40 de ani care inca mai poate tine pasul.Cand insa Vettel la 26-27 de ani in culmea puterii isi ia bataie de la coechipier - big problem.

1 oră în urmă, cuki a spus:

La Redbull, Vettel a patit ce a patit Rici cu Max. Masina nu mai era ce a fost, iar dupa ce Vettel a semnat cu Ferrari, a primti silent treatment. Nu e fair sa-l manjesti cu rahat pe unu, iar lui celalat sa-i gasesti scuze.

Chiar deloc.Vettel a fost vioara 1 la RB ani la rand si nimeni nu vroia sa-l schimbe.Doar ca 2014 i-a aratat (lui in primul rand - si fiind foarte inteligent a inteles rapid cum sta treaba) ca va lua bataie in continuare de la Ricci si in urmatorii ani si va fi dat afara pana la urma pe usa din spate.Asa ca a facut o mutare de geniu si a sarit la Ferrari cat inca avea actiunile sus ca sa zic asa.Superb gandit,nota 20 pt Vettel.

Prin comparatie,Verst a fost "rushed" in F1 la 17 ani cu dispense samd si prezentat de fix Horner nu ca nr.1 in echipa ci ca nr.1 in F1 de departe ! A fost sustinut cam la fel de dur si fatis precum a fost sustinut si Hamilton de catre Ron Dennis in 2007 in dauna lui Alonso (si s-a vazut ce rezultate dezastruoase a avut asta).Si cu toata aceasta sustinere,Ricci l-a mai batut 2 ani jumate de la aducerea langa el.

Ca o nota - as spune ca Verst era net inferior lui Ricci la acea ora,ba chiar si in 2018,acum insa,nu stiu ce sa zic - Verst a progresat incontinuu.

Dar sub nici o forma nu mi se par similare cele 2 situatii - nici ca si circumstante,dar si matematica si clasamentele te contrazic.

 

Vettel nu are scuze pt bataia administrata de neica-nimeni la acea data numit Ricci si nici pt bataliile administrate de Leclerc.Un cvadruplu campion mondial e inacceptabil sa fie dominat asa de dur si mai ales in atatia ani de coechipieri.

Si stai sa vedem anul asta cu Stroll.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 5 minute, Method a spus:

.....,vorba ta doar Rosberg s-a retras undefetead.

nope!

si Prost tot undefeated s-a retras...

si-a luat al patrulea titlu, --DUPA UN AN DE PAUZA!! --, si s-a dus, si nu s-a mai intors ca si pilot... ;)

 

cu Mansell e cumva relativ, a castigat in F1, apoi s-a dus in Indy unde iarasi a castigat apoi s-a intors si participat in cateva curse (6) de F1, dupa care s-a retras definitiv

 

PS. si eu vorbesc de perioada '80+, inainte de anii 80 nu prea sunt asa de bine documentat...

___________________________

 

chestie interesanta, cica au fost 6 undefeated champions ;)

sau macar 5.5, deoarece Mansell s-a intors, desi asa doar episodic...

 

 

https://www.formula1.com/en/latest/article.f1-six-champions-who-didnt-defend-their-crown.5WTPvDZ5ZeIo8sC4cSEwam.html

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 18 ore, apriliacluj a spus:

nope!

si Prost tot undefeated s-a retras...

si-a luat al patrulea titlu, --DUPA UN AN DE PAUZA!! --, si s-a dus, si nu s-a mai intors ca si pilot... ;)

 

cu Mansell e cumva relativ, a castigat in F1, apoi s-a dus in Indy unde iarasi a castigat apoi s-a intors si participat in cateva curse (6) de F1, dupa care s-a retras definitiv

 

PS. si eu vorbesc de perioada '80+, inainte de anii 80 nu prea sunt asa de bine documentat...

___________________________

 

chestie interesanta, cica au fost 6 undefeated champions ;)

sau macar 5.5, deoarece Mansell s-a intors, desi asa doar episodic...

 

https://www.formula1.com/en/latest/article.f1-six-champions-who-didnt-defend-their-crown.5WTPvDZ5ZeIo8sC4cSEwam.html

Eh,deci se vede,foarte bine punctat.

Da,de Prost chiar trebuia sa imi aduc aminte.Cat a umblat Senna sa il umileasca sa il bata fata in fata pe aceeiasi masina,si nu l-a mai prins :)

Profesorul tot profesor...

 

Mansell s-a ingrasat ca un porc de nu mai incapea in masina si l-a dat Williams nervos afara.Dar tot undefeated l-as pune :ok:

Rosberg a fost cel mai "abrupt" pt ca stia clar ca in 2017 isi va lua bataie din nou daca mai insista.Elegant.

Acum 16 ore, cuki a spus:

Eu nu sustin nicio teorie moarta, am spus de N ori ca Vettel este conditionat de caracteristica masinii. Odata ce masina nu i-a mai venit manusa (ultimul an la RedBull si ultimii 2 la Ferrari) nu a mai avut rezultate notabile. 

Mutare de geniu la Ferrari? Nu prea cred. Isi dorea de mic copil sa calce pe urmele lui Schumi si sa castige titlul cu Ferrari. Toti pilotii de pe grila au doua teluri. Campionatul si campionatul cu Ferrari. In ultimul an la RedBull masina a fost net inferioara, iar la Ferrari odata cu exitul lui Alonso era loc pentru Vettel...care demult avea discutii cu Ferrari. 

 

Daca lua titlul cu Ferrari, 99% se retragea. Dar Mercedes a fost imbatabila, iar Italienii italieni pana in maduva oaselor. 

 

Oricum este foarte foarte interesant, cum Vettel cel care mereu era huiduit pe podium in anii la RedBull, acuma este printre cel mai apreciati piloti de catre fani.  

Eu cred ca orice caracteristica ar avea,cea mai pe placul lui masina si daca ar fi avut coechipier pe Leclerc sau iata,Ricci Verst etc,Vettel nu mai lua nici un campionat.Mi se pare destul de clar privind retrospectiv.Dar we will never know.Pana una alta omul si-a facut plinul din toate punctele de vedere.Insa personal il consider un pilot care nu e in primii 5 in lot.Parerea mea.

 

Mutare de super geniu la Ferrari ! Omul a fost briliant,jos palaria.A muls 4 campionate de la RB/Newey,a vazut ca "the magic is gone",si-a luat si bataie de la coechipierul Gigi muschi,s-a dus si s-a mutat la o super echipa.Pe super bani.Nota 20.

Gandeste-te daca ar mai fi ramas la RBR inca 1-2 ani si batut continuu de Ricci,daca il mai vroia Ferrari.Pleosc.

 

Da,cand era the man to beat si domina copios il huiduiau toti.Myself included pt ca mi se parea ca lua victorii pe barba masinii exclusiv,parere pe care mi-o mentin si la ora actuala.Eu l-as huidui si acum da nu mai am de ce.Repet,huidui Vettel pilotul  - ca om mi se pare f ok odata ce iese din masina.

 

People love the underdog.Acum il huiduie pe Ham la F1,si pe Marquez la motogp.Inainte erau huiduiti Vettel,Lorenzo,Stoner samd.

Sunt unii oameni care au fost insa iubiti tot timpul no matter what - Rossi e cel mai bun exemplu,Senna,iata a dat colegul exemplul Mansell - pt ca au ceva special.Si carisma,dar si talent deosebit.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...