Sari la conținut

Formula 1


Jorge Lorenzo

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 6,7k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Acum 2 ore, PzKpfW a spus:

Ce-a dat-o Max de gard. Cu greșeli din-astea se pierd campionate.

 

n-a fost singurul

cum sa te bazezi pe strategia data de pirelli dupa baku?

Editat de prafrau
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

A recuperat bine, e drept. Foarte bună cursă făcută - de el, de echipă, de coechipier. Dar și mașina în sine mi se pare cea mai bună în momentul de față. Prima dată din 2014 încoace când se întâmplă. Mercedes au în continuare cel mai puternic motor, dar nu cel mai competitiv package per total.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, PzKpfW a spus:

Ce-a dat-o Max de gard. Cu greșeli din-astea se pierd campionate.

Mult mai soft decât în vremurile lui bune! 

Csf, nici Max nu mai e ce-a fost... Dar nici balerina #44! 

În schimb comentatorii reuniți m-au determinat să dau pe mute... 🤦‍♂️

Editat de ENEOS
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eroarea strategică a celor de la Mercedes nu a fost atât de mare sau de evidentă: se puteau întâmpla multe, de la pierdere de timp în trafic trafic pentru Verstappen, la un Safety Car sau o ploaie târzie. Dealtfel au lipsit doar vreo 2 ture ca să dea roade. Iar dacă Bottas nu greșea și reușea să-l întârzie pe Max mai mult de câteva viraje, Hamilton avea o șansă solidă la victorie. Și nu e ca și când Red Bull n-au procedat la fel. La Barcelona lucrurile au stat fix invers, cu Mercedes alegând strategia agresivă și având câștig de cauză în fața lor.

M-a surprins puțin și non-combativitatea lui LH care a stat nemișcat pe trasa lui când a fost atacat. Adevărat că Verstappen avea șanse foarte mari să treacă oricum, dar parcă altfel te bați pentru prima poziție când mai ai o tură și jumătate până la final.

 

23 minutes ago, cuki said:

Urmeaza 2X Austria, teoretic iarasi circuit favorabil Mercedes

 

Din contră, aș spune că este un circuit bun pentru Red Bull și Verstappen. A câștigat de 2 ori în ultimii 3 ani. Iar anul trecut a avut ghinion mai mult decât altceva.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 8 ore, PzKpfW a spus:

Ce-a dat-o Max de gard. Cu greșeli din-astea se pierd campionate.

true

Acum 5 ore, PzKpfW a spus:

A recuperat bine, e drept. Foarte bună cursă făcută - de el, de echipă, de coechipier. Dar și mașina în sine mi se pare cea mai bună în momentul de față. Prima dată din 2014 încoace când se întâmplă. Mercedes au în continuare cel mai puternic motor, dar nu cel mai competitiv package per total.

Da,inca nu-mi vine sa cred ca AMG nu mai e masina de top.Ma mir,sunt uimit insa e al naibii de bine :bounce:

Dar sincer deloc nu m-as bucura sa castige campionatul asta Wax...la cat de arogant e chiar si fara a fi campion,iti dai seama dupa aia...

Acum 4 ore, PzKpfW a spus:

M-a surprins puțin și non-combativitatea lui LH care a stat nemișcat pe trasa lui când a fost atacat. Adevărat că Verstappen avea șanse foarte mari să treacă oricum, dar parcă altfel te bați pentru prima poziție când mai ai o tură și jumătate până la final.

 

 

Din contră, aș spune că este un circuit bun pentru Red Bull și Verstappen. A câștigat de 2 ori în ultimii 3 ani. Iar anul trecut a avut ghinion mai mult decât altceva.

Da,mamaliga si eu m-am mirat.Zici ca era cu un tur in spate si i s-a aratat blue flag.

 

Sa speram ca il va calari rau Verst la RBR.Desi in teorie...circuit de motor si de viraje de viteza mica...

Acum 3 ore, cuki a spus:

Cum spuneam, ei nu au reactionat...au scos mataniile. Ploaia nu era anuntata pentru durata cursei (din ce am vazut eu), iar SC in Franta este extrem de improbabil. Chiar si asa, in prima faza un SC l-ar fi avantajat pe Max, iar pe final ar fi avantajat ambele RedBull...Daca si poate, cert este ca Mercedes trebuia sa reactioneze atunci cand erau la 2 sec respectiv 5 de Max, iar Perez era la 15 secunde de Bottas...Oricum nu sunt sigurul care o spune, inclusiv pilotii Mercedes au fost dezamagiti de strategie.

:agree:

Acum 3 ore, cuki a spus:

Nu avea ce face, Max venea cu +20km/h pe linia dreapta, plus ca putea frana mult mai tarziu. Sitting Duck. Orice ar fi incercat ar fi venit cu un risc inutil

 

Nu o spun eu, o spuneau cei de la RedBull...AMG are cel mai puternic motor, iar Austria la fel ca Monza si Spa, este circuit unde motoru conteaza extrem de mult. 

Or fi si declaratiile lui Horner, parte din "Playbook-ului" declaratiilor lui Toto? Intradevar la Baku se vedea puterea AMG, dar si dupa 2km de linie dreapta nu ajungea sa treaca de RedBull.  

Prea mort Ham.Nu stiu - il incomodezi ii faci ceva - Verst n-ar fi stat momaie asa.

 

Pai cand deja RB iese mult mai tare din viraj...degeaba ai tu avantaj pe linia dreapta ca nu-l mai poti recupera.

In teorie o masina care merge tare pe viraje n-are ce discuta cu o masina care merge tare pe linia dreapta,pt ca...vorba lui Enzo?sau care a zis asta? - "pe un circuit de F1 sunt 15-16 viraje si doar o singura linie dreapta"...avantajul AMG inca din 2014 si pana hat-acum a fost acel split turbo lagul infinit mai mic si puterea net superioara - adica la ei si 15 cai fac diferenta - ori astia se speculeaza ca aveau 50...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

25 minutes ago, cuki said:

Ba eu m-as bucura. Parca mai bine aroganta lui Max, decat BLM Shitul si "activismul" lui Hamilton. M-am saturat efectiv sa-l mai vad si sa-l aud. 


Pe mine încă mă surprinde popularitatea lui Hamilton. În comparație, Vettel era huiduit bine după 3-4 sezoane de dominație, în cazul în care două titluri le-a câștigat la mustață, după sezoane frumoase și disputate. Mercedes și Hamilton s-au bucurat de cel mai longeviv și nedisputat monopol din istorie, iar publicul a devenit impasibil. Și nici nu iau în calcul aici gafele pe care personajul Lewis Hamilton le-a făcut în afara circuitului.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 5 ore, ENEOS a spus:

Ca văcaru' pe sat... :moron:

Ahahhaha

Acum 3 ore, PzKpfW a spus:


Pe mine încă mă surprinde popularitatea lui Hamilton. În comparație, Vettel era huiduit bine după 3-4 sezoane de dominație, în cazul în care două titluri le-a câștigat la mustață, după sezoane frumoase și disputate. Mercedes și Hamilton s-au bucurat de cel mai longeviv și nedisputat monopol din istorie, iar publicul a devenit impasibil. Și nici nu iau în calcul aici gafele pe care personajul Lewis Hamilton le-a făcut în afara circuitului.

Poate si pt ca are un discurs politically corect si intotdeauna a avut.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

2 hours ago, cuki said:

Nu vreau sa deschid cutia pandorei, dar daca Hamilton era alb...asa ce huidui? performanta sau culoarea? 

 

Ha. Good point. Mă dezgustă puțin discriminarea asta pozitivă. Și nu doar în F1.

A mai surprins pe cineva faptul că Mercedes nu s-a băgat măcar să-i ia punctul de Fastest Lap lui Verstappen? Nu că de pe fotoliu m-aș da mai isteț decât echipa lor de strategi, dar nu găsesc nicio explicație logică. Bottas avea buffer lejer până la Norris (~50s) și în mod cert mai avea și un set de pneuri. Încă o scăpare? E vorba doar de 1 punct, dar campionatul promite să fie destul de strâns. S-ar putea să regrete.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am citit undeva, ca Honda are un plus pe partea tehnica anul asta din cauza implicarii Honda HRC si HondaJet in dezvoltarea motorului. HRC-ul a venit cu o inovatie imprumutata din MotoGp, si anume tratarea ceramica a peretilor cilindrilor, pentru o mai buna frecare si conducere a caldurii, si Jet cu redesenare a turbinei plus alte acareturi, daca bine imi aduc aminte. 

 

Si inca o chestie interesanta, cica nu este asa usor de copiat acest SplitTurbo, deoarce implica un ax foarte lung (ce conecteaza partile turbinei) pe deasupra motorului, sau prin MGU(nu stiu care) si cauzeaza vibratii foarte mari la viteze de rotatii de peste 150k. Si automat pentru a scapa de ele, reduci turatiile turbinei care atrage la randul ei, o scadere de presiune in aceasta.

Editat de Valentino Rossi VR46
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 23 ore, cuki a spus:

Adica baiatul a stiut sa-si faca oarecum PR. E ca FC Barcelona pentru fanii fotbal. 

True.

Acum 20 ore, PzKpfW a spus:

 

Ha. Good point. Mă dezgustă puțin discriminarea asta pozitivă. Și nu doar în F1.

A mai surprins pe cineva faptul că Mercedes nu s-a băgat măcar să-i ia punctul de Fastest Lap lui Verstappen? Nu că de pe fotoliu m-aș da mai isteț decât echipa lor de strategi, dar nu găsesc nicio explicație logică. Bottas avea buffer lejer până la Norris (~50s) și în mod cert mai avea și un set de pneuri. Încă o scăpare? E vorba doar de 1 punct, dar campionatul promite să fie destul de strâns. S-ar putea să regrete.

Sunt rasisti rau negrii.Mult mai rasisti ca albii.

Ei judeca de cele mai multe ori pe concept de rasa,noi nu avem voie ca nu e frumos.

 

Da,ciudata decizia AMG.2 explicatii posibile : 1.Bottas nu era in stare ; 2.s-or fi aprins niste beculete galbene si le era frica sa nu trozneasca ceva la masina?

Alte explicatii nu vad - decizia de a-i luat lui VErst acel punct e perfect logica.

A,clar nu e o scapare - a avut un motiv.Care insa...

Acum 16 ore, Valentino Rossi VR46 a spus:

Am citit undeva, ca Honda are un plus pe partea tehnica anul asta din cauza implicarii Honda HRC si HondaJet in dezvoltarea motorului. HRC-ul a venit cu o inovatie imprumutata din MotoGp, si anume tratarea ceramica a peretilor cilindrilor, pentru o mai buna frecare si conducere a caldurii, si Jet cu redesenare a turbinei plus alte acareturi, daca bine imi aduc aminte. 

 

Si inca o chestie interesanta, cica nu este asa usor de copiat acest SplitTurbo, deoarce implica un ax foarte lung (ce conecteaza partile turbinei) pe deasupra motorului, sau prin MGU(nu stiu care) si cauzeaza vibratii foarte mari la viteze de rotatii de peste 150k. Si automat pentru a scapa de ele, reduci turatiile turbinei care atrage la randul ei, o scadere de presiune in aceasta.

Ahahahaa.Da buna asta.

Pe Honda F1 ii ajuta HRC divizia motogp.Nu vreau sa fiu nepoliticos,dar e cam hilar.

Divizia de motogp fata de divizia de F1....e ca si cum ai compara Juventus Colentina cu Juventus Torino.

Dpdv tehnic si mai ales pe partea de motoare,motogp'ul e in anii 70 fata de F1.

Tratarea ceramica a peretilor cilindrilor si/sau a pistoanelor se facea la bmw inca de prin 95?So...old news.

Nu contest ce zici,insa m-as mira.

 

Mda,ce a facut AMG a fost genial insa destul de complicat de realizat.Dar pt ce ingineri se invart in F1 si ce tehnicieni,nu cred ca e asa de greu.

DA,split turbo,turbina fiind despartita in 2 - compresorul de aer e in fata motorului iar turbina ce e invartita de gaze e in spate la evacuare,ele sunt unite printr-un ax lung din...(mai au voie titaniu?nu cred) ax care trece prin V ul motorului dar si prin mgu-h care are si un ambreiaj ce "rupe" axul in 2 in functie de nevoie.E f complicat.Dar extrem de eficient.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  

1 hour ago, Method said:

Pe Honda F1 ii ajuta HRC divizia motogp.Nu vreau sa fiu nepoliticos,dar e cam hilar.

Divizia de motogp fata de divizia de F1....e ca si cum ai compara Juventus Colentina cu Juventus Torino.

 

Îmi aduc aminte cum cei de la Mercedes spuneau că pentru arhitectura motorului turbo de F1 au fost ajutați de divizia de camioane :) 
 

1 hour ago, Method said:

Da,ciudata decizia AMG.2 explicatii posibile : 1.Bottas nu era in stare ; 2.s-or fi aprins niste beculete galbene si le era frica sa nu trozneasca ceva la masina?

Alte explicatii nu vad - decizia de a-i luat lui VErst acel punct e perfect logica.

A,clar nu e o scapare - a avut un motiv.Care insa...


Cică explicația ar fi că sperau la o penalizare pentru Pérez, lucru care l-ar fi readus pe Bottas pe locul 3. Cam penibil.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, PzKpfW a spus:

  Îmi aduc aminte cum cei de la Mercedes spuneau că pentru arhitectura motorului turbo de F1 au fost ajutați de divizia de camioane :) 
 


Cică explicația ar fi că sperau la o penalizare pentru Pérez, lucru care l-ar fi readus pe Bottas pe locul 3. Cam penibil.

Da iti dai seama sunt convins

E ceva sf dupa parerea mea e publicity stunt. Ce face divizia de F1 si mai ales ce făceau Ei in 2012 cand s au apucat de acel motor era ceva asa de avansat din absolut toate punctele de vedere încât nu are nici o Legatura cu nimic de pe strada sau din alte competiții.

Acolo lucreaza niste băieți in halate albe cu capul mare si cu 3 doctorat3 la activ.

E ca si cum ai zice ca cei de la Nasa s Au dus la Cessna sa le ceara ajutorul.Efectiv ani lumină diferența.

 

Am citit faza cu penalizarea lui Per3z adica vruta penalizare....E da ti am zis ca e o logica in spat3l3 acestei Decizii si iata una destul de bună. N a fost sa fie însă....ce e haios e că Botta nici n a reușit să stea sub 5s.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mercedes started work on its power unit three years before it was introduced, but Cowell* admits his team had little in the way of expertise at that stage and even borrowed some ideas from Mercedes' truck department.

 

"Daimler with their truck engine division, and the turbochargers involved in that, helped tremendously. There were several thermodynamic sizing areas where they helped and several reliability issues where they helped as well.


Sursă.

*Andy Cowell a fost Managing Director la Mercedes AMG High Performance Powertrains până anul trecut.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca zice Andy Cowell asa o fi.

Aaa oke sizing si reliability,ok.Acolo probabil sunt buni pt ca na...nu e nimic mai fiabil decat motoarele de camioane.nu vreau sa intru in semantica dar una e arhitectura motorului si alta e termodinamic sizing si reliability.

Dar ideile....never.Tehologia de F1 e ani lumina in fata.Chiar si fata de celelate competiii oarecum inrudite gen motogp decum de motoarele de strada.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 hour ago, cuki said:

Exact, ai dreptate. Acuma mi-am amintit ca aparuse Under Investigation...dar nu am inteles ce?

Depasirea a fost ca la carte, nu l-a fortat pe Bottas afara...nu am vazut sa fie contact. Oare ce sperau?

 

E drept că a depășit puțin limitele circuitului după manevra de depășire (e cam cu toate 4 roțile peste bordură @0:58):
 


Nu s-a văzut bine pe live pentru că au fost difuzate imaginile exterioare. Însă tot penibil mi se pare din partea celor de la Mercedes: Pérez a trecut pentru că era mai rapid, Red Bull a avut o strategie mai bună iar mașina lor este în momentul de față superioară. Faptul că a greșit trasa acolo nu schimbă asta cu nimic.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 31 minute, cuki a spus:

. Intradevar RedBull i-o cam fura lui AMG peste tot,

cam asta am observat si eu...., in ultimul timp parca toti asii sunt la RBR ;)

...nu stiu ce as ar mai putea scoate AMG din maneca...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...