Sari la conținut

Formula 1


Jorge Lorenzo

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 6,7k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Acum 3 ore, ENEOS a spus:

TELEMMGLPICT000271215017_trans_NvBQzQNjv4BqXbemceMJgkWHHR1xL7WSd2L_7g9yIycDHTswgt5FOUU.thumb.jpeg.94838ec04af1cf7c9defbde176152c82.jpeg

 

Eeee? Maaare pilot ăsta bronzat, și se și îmbracă bine! 

🤦‍♂️

E cel mai mare fashion victim.

PE-NI-BIL

L-au mai facut si Sir

Regina aia e mai curva decat alea de fac trotuarul...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...
1 hour ago, cuki said:

numai la Alfa mai este un loc de confirmat

 

Da, și se pare că de Vries și-a cam pierdut șansele acolo. Guanyu Zhou și Giovinazzi par favoriți acum.

 

Mai e cineva care crede că Sir Liuis merită titlul anul ăsta?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

La 24.09.2021 la 11:01, PzKpfW a spus:

Mai e cineva care crede că Sir Liuis merită titlul anul ăsta?

Perversa intrebare.Eu il prefer in dauna arogantului aluia.

Pe sistemul "intre cele 2 rele o aleg pe cea mai mica" :bounce:

Acuma daca "il merita" sau nu...asta e o discutie...il merita cam tot la fel de mult ca si Wax.Nu cred ca a fost niciodata pt cine il merita acest titlu ci pt cine e cel mai caine si mai rau si pt cine il vrea mai mult...sau pt cine se nimereste pt cine e la locul potrivit in momentul potrivit - vezi Button,era sa zic vezi Massa dar totusi nici chiar asa :P

 

De ce presa beneficiaza si Wax asta - mai ceva ca bombardamentul mediatic covid - plang jurnalistiii cu rauri rauri de cerneala ca trebuie sa inceapa din coada clasamentului.Funny.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Verstappen știa că oricum pleacă ultimul așa că nu s-a chinuit în calificări. Poate că ar fi tras să scoată un timp decent dacă ar fi știut din timp că vor mai fi doi piloți care vor fi penalizați (Latifi și Leclerc) și ar fi câștigat două locuri.

 

 

Între timp, Mercedes recurg la tactici gen "Ferrari în disperare" și-i mai schimbă o dată motorul lui Bottas doar ca să-i limiteze progresul lui Verstappen. Penibil.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

5 hours ago, PzKpfW said:

Poate că ar fi tras să scoată un timp decent dacă ar fi știut din timp că vor mai fi doi piloți care vor fi penalizați (Latifi și Leclerc) și ar fi câștigat două locuri.

 

Corectare: oricum ar fi plecat ultimul, având și o penalizare de 3 locuri după contactul cu Hamilton de cursa trecută. A preferat să nu adune km degeaba cu noul motor.

 

Diferență de maturitate între standul McLaren și Mercedes. Și Hamilton a refuzat inițial să schimbe pe inter dar echipa a insistat, văzând că ploaia se intensifică. Cei de la McLaren doar l-au întrebat blajin pe Norris dacă vrea să schimbe. Oricum, super cursă a făcut. O să vină și victoria.

 

Marele câștigător este Verstappen.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin
Acum 40 minute, PzKpfW a spus:

Marele câștigător este Verstappen.

Pai ce să zic, să tot fie așa mare câștigător și de acum încolo! 🤣

De fapt a pierdut locul 1, 7 puncte și a terminat la o zi în spatele lui Hamilton 😏 

Acum 48 minute, PzKpfW a spus:

Diferență de maturitate între standul McLaren și Mercedes. 

Mai bine îl lăsau dracu să termine pe slickurile alea. 

În 2 ture oricum prindea locul 3, 4 chiar dacă mergea de-a curmezișul! 

Așa, de pe primul loc a terminat pe 7!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Era imposibil de mers pe slick-uri în ultimele ture. Leclerc era s-o bage în zid în mod maiestuos pentru că nu mai putea practic frâna. Norris a pierdut între 30 și 40s la Verstappen într-un singur tur, probabil ar fi terminat cursa și mai jos dacă nu schimba. Asta dacă o termina.

 

Verstappen a transformat o dublă penalizare într-un loc 2, într-o cursă în care în mod normal tot Mercedes ar fi câștigat (au 8 victorii la rând în Rusia, circuit predilect pentru ei). În același timp are la dispoziție un motor aproape nou pentru următoarele 7 curse. Hamilton a început să folosească ultimul motor alocat sezonului 2021 la Spa, unde chiar dacă nu s-a ținut cursa propriu-zisă, a mers cu el în restul week-end-ului. Asta înseamnă că ar trebui să îl folosească până la sfârșitul sezonului - 11 curse în total, dacă nu se anulează vreuna dintre cele rămase. Singura mențiune este că încă mai are acces la motorul nr. 2 (pe care Verstappen l-a pierdut în accidentul de la Silverstone).

 

Având în vedere că lui #44 i-au schimbat până acum motorul termic în mod regulat o dată la 6 curse (al doilea motor l-a luat în Azerbaidjan - cursa 6, al treilea în Belgia - cursa 12) și că Bottas e deja la al 5-lea (!) PU (circumstanțe diferite, ce-i drept), pare destul de evident că Hamilton va avea nevoie de încă un motor pentru a termina sezonul fără emoții și fără a sacrifica în mod simțitor din performanță. Iar cu etape solicitante în ceea ce privește motorul (Mexic, Brazilia, Abu Dhabi) la orizont, întrebarea ar fi mai degrabă când va lua penalizarea, nu dacă

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

Da, este bătălie mare. 

Întrebarea este dacă Hamilton l-ar fi depășit pe Norris dacă nu intervenea ploaia. 

Înclin să cred că da, cateva ture îi luase pulsul și urma să atace în ultimele 3-4 tururi. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Greu de spus, dar aș fi pariat totuși pe Norris. Una este să recuperezi, alta să depășești. În prima parte a cursei, #44 n-a mișcat în spatele lui Ricciardo deși era mult mai rapid: s-a văzut cum s-a depărtat instant de cei din spate în aer curat când Daniel a intrat la standuri. Și la Monza a fost aceeași poveste. Iar Norris avea hard-uri mai proaspete ca el la sfârșit.

 

Aici și aici se vede cum a ajuns Verstappen de pe 7 pe 2.

2 hours ago, PzKpfW said:

Și Hamilton a refuzat inițial să schimbe pe inter dar echipa a insistat, văzând că ploaia se intensifică. Cei de la McLaren doar l-au întrebat blajin pe Norris dacă vrea să schimbe.

 

Confirmarea celor doi implicați.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 19 ore, PzKpfW a spus:

Între timp, Mercedes recurg la tactici gen "Ferrari în disperare" și-i mai schimbă o dată motorul lui Bottas doar ca să-i limiteze progresul lui Verstappen. Penibil.

:agree:

 

Verst marele castigator aici,achesez si eu - locul 2 de la coada grilei pe o pista AMG - nu il suport dar n-am cum sa nu recunosc ca a fost aici exemplar. :ok:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Lui Gasly îi este greu să accepte faptul că și-a fumat șansa la Red Bull. Nu se descurcă pe o mașină supraviratoare cum îi place lui Verstappen. Că recunoaște sau nu, Pérez face o treabă (marginal) mai bună decât el - fiind în același timp confortabil în rolul de locotenent.

 

 

Michael Schmidt de la AMuS spune că McLaren și Aston Martin (echipe motorizate de către Mercedes) se așteaptă ca piloții lor să folosească 4 motoare până la sfârșitul sezonului. Latifi de la Williams (altă echipă cu motoare Mercedes) este deja la al 4-lea motor, Bottas la al 5-lea. O penalizare pentru Hamilton devine deja destul de evidentă.
 

 

 

Ansamblul turbocompresor MGU-H de la Mercedes:

 

image.thumb.png.bed2549c242d19dc8bd5102259d3115a.png

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 29.09.2021 la 14:15, PzKpfW a spus:

Ansamblul turbocompresor MGU-H de la Mercedes:

 

image.thumb.png.bed2549c242d19dc8bd5102259d3115a.png

Wow.

Eh asta e vinovatul.Exact chestia asta.

Din cauza chestiei asteia nu avem noi la ce ne uita din 2014 incoace.

Acest split-turbo cu mgu-h'ul intercalat intre turbina si compresor a fost cel mai bine pazit secret din F1 pana la jumatea lui 2015 cand echipele au prins o ocheada si au vazut minunea.Si de atunci Ferrari (si parca si Honda) tot incearca sa-l copieze insa e cam greu...

De asta e AMG rege pe power.

Superba piesa de inginerie insa.Jos palaria.

 

...si vis-a-vis de mgu-h - e bine si cu spectacolul samd dar grupul VAG si Honda sunt penibili.

Sa spui ca 1.nu are nici o aplicare si nici o insemnatate in viata reala inseamna sa negi ceva care se vede cu ochiul liber.Iar sa conditionezi intrarea in F1 de eliminarea mgu-h mi se pare din partea monstrului de grup VAG o recunoastere clara a impotentei tehnologice.Dar deh...e bine sa fie multi constructori...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai exact ce tot baiguiam eu din 2015 incoace ca e avantajul AMG care face diferenta.Se vede foarte clar in poza.

In timp ce ceilalti constructori aveau acel layout "clasic" cu cele 2 unitati ale turbo lipite una de alta (turbina "calda" care e invartita de gazele de evacuare - vezi in dreapta in poza lipita sau oricum in acelasi ansamblu cu compresorul "rece" care alimenteaza admisia cu aer fresh si rece - stanga in capat) si mgu-h (mgu-h e de fapt un mic motor electric care se vede aici in stanga pozei in continuarea compresorului) pe acelasi ax dar in spatele lor...la AMG ansamblul turbo a fost despartit in 2 si mgu-h iata,intercalat intre turbina si compresor.

Astfel ei fac o mare smecherie un win-win situation :

 

- partea calda nu transfera caldura partii reci - aer mai dens in admisie

 

- lag'ul turbo e ca si inexistent - pe accelereare turbina e ajutata de mgu-h care invarte el singur compresorul si astfel suplineste raspunsul tarziu al turbinei cand aceasta nu are inca gaze pt a invarti corespunzator - prin comparatie la ceilalti mgu-h e obligat sa invarta si turbina de pe evacuare dimpreuna cu compresorul daca se vrea suplinirea lag ului cu ajutorul lui,facand astfel lucru mecanic total nenecesar si probabil disturband gazele de evacuare  - la AMG axul pe care stau cele 3 componente (compresor - mguh-turbina) are ambreiaj si mgu-h poate lucra doar cu una din ele pe cealalta lasand-o libera

 

- recuperarea e mai buna - pe franare mgu-h face schema inversa - lucreaza doar cu turbo si este invartit de ea decupland compresorul si transformand astfel lm in curent - si smecheria aici e faptul ca mgu-h nu are limita de recuperare ca si mgu-k - deci poarte recupera oricat de mult e posibil

 

- ansamblul din poza troneaza in V'ul motorului cu turbina la fundulet si compresorul in fata cu mgu-h lipit de el (in timp ce la ceilalti tot ansamblul e la funduletul motorului unde se face evacuarea - in consecinta traseul de admisie la ceilalti trebuie sa vina de sus din air intake, se duca pana in spatele motorului sa treaca prin compresor,apoi prin intercooler si mai apoi sa fie "impins in airbox.

Traseul AMG cred ca e la jumatate fata de ceilalti - rezulta raspuns mai bun si lag mai mic.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

5 hours ago, Method said:

...si vis-a-vis de mgu-h - e bine si cu spectacolul samd dar grupul VAG si Honda sunt penibili.

Sa spui ca 1.nu are nici o aplicare si nici o insemnatate in viata reala inseamna sa negi ceva care se vede cu ochiul liber.Iar sa conditionezi intrarea in F1 de eliminarea mgu-h mi se pare din partea monstrului de grup VAG o recunoastere clara a impotentei tehnologice.Dar deh...e bine sa fie multi constructori...

 

Eu îi înțeleg. Este printre cele mai costisitoare componente ale tot motorului și da, pentru ei nu mai are sens să investească în așa ceva: mărcile principale ale grupului s-a angajat să nu mai dezvolte platformele de motoare cu combustie internă. De acum vor face doar hibride și electrice, pentru care acest gen de tehnologie chiar este irelevantă.

 

Legat de grupul VW: se pare că au agreat intrarea în F1 în 2026. Doar ca furnizor de motoare, însă sub două mărci diferite - Audi și Porsche. Fiecare se va afilia cu o echipă care va deveni de facto "echipă de uzină", pe modelul Red Bull Honda acum sau McLaren Mercedes în trecut. Mai mult, mișcarea asta (și în funcție de cum evoluează lucrurile) ar putea duce și la revenirea BMW în F1.

 

@l.u.v - o demonstrație mai grafică a ceea ce a explicat @Method. Și cu mențiunea că de anul viitor toți motoriștii mai puțin Ferrari va folosi arhitectura asta cu split-turbo. Va urma un "engine freeze" de 4 ani până în 2026 când va apărea noua formulă de motor (foarte similară cu cea actuală, dar fără MGU-H).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 17 ore, PzKpfW a spus:

Eu îi înțeleg. Este printre cele mai costisitoare componente ale tot motorului și da, pentru ei nu mai are sens să investească în așa ceva: mărcile principale ale grupului s-a angajat să nu mai dezvolte platformele de motoare cu combustie internă. De acum vor face doar hibride și electrice, pentru care acest gen de tehnologie chiar este irelevantă.

Da si eu ii inteleg - dpdv economic e perfect logic si normal requestul lor.Ce ma deranjeaza e ca nu spun adevarul,ci se justifica cu niste argumente foarte stravezii.

Adevarul e simplu : VAG nu are tehnologia necesara pt a crea un ansamblu split-turbo mgu-h performant dar si fiabil in acelasi timp.Si poate pana la urma ar avea tehnologia daca ar investi banii.Dar nu vrea.Punct.

Ma deranjeaza ca spun ca nu are aplicare in motoarele cotidiene.Nu-zau?Haida-de.Pai la naiba VAG a bagat pe TOATE motoarele lor acel mild-hybrid de 50V,bai dar pe toate.

Turbo au toate motoarele cotidiene VAG?Au.

Mgu-k au?Pai tocmai au bagat pe toate.(normal ca au si baterie de capacitate mare pt a stora energia adusa de mgu-k)

Deci....un mgu-h (repet - performant dar si fiabil,nu ca cel de pe Honda)...ar putea avea aplicare pe motoarele cotidiene VAG-Group?Pai la naiba - ar fi perfect.

Dpdv al tehnologiei si beneficiilor aduse de mgu-h,impotriva a ce militeaza cu vehementa VAG?A eliminarii lagului?A recuperarii energiei ca mai apoi sa fie folosita si prin mgu-k dar si prin mgu-h?A structurii simplificate a admisiei obtinuta astfel?A compactitatii motorului?Ce e gresit dpdv tehnologic la acest ansamblu?Nimic.

Ei spun ca vor sa continuie sa dezvolte hibride - pai acest mgu-h e incununarea hibridului e cireasa de pe tort.Aaa,ca nu stiu ei cu ce se mananca mgu-h e alta treaba,dar sa nu mai zica ca nu e folositor.Nu are de a face cu motorul cu combustie interna,desi il ajuta foarte mult,insa e ceva total legat de hibrid.

 

Insa,precum am zis si inainte,e foarte bine ca vin in F1,desi asta va insemna aruncarea la gunoi a unei piese fantastice de inginerie,piesa pe care speram sa o avem si noi la un moment dat sub o oarecare forma pe o masina de strada.(Si totusi eu cred in continuare ca o sa o avem in pofida a ceea ce baiguie VAG,e o chestie fantastica sa elimini lag-ul turbo cu acest motor electric care invarte turbina - nu are cum sa nu fie o aplicate pt strada)

 

Ce nu inteleg insa e de ce s-au retras TOTI constructorii din Formula E?Ca toti militeaza pt masini electrice samd,formula e nu era marele test-bed pt asa ceva?Done?Au studiat tot ce era de studiat?Ca AMG a iesit,bmw a iesit,acum parca si audi?Ce s-a intamplat?

Acum 17 ore, PzKpfW a spus:

 ar putea duce și la revenirea BMW in F1.

De unde pana unde aceste zvonuri?

Acum 17 ore, PzKpfW a spus:

 o demonstrație mai grafică a ceea ce a explicat @Method. Și cu mențiunea că de anul viitor toți motoriștii mai puțin Ferrari va folosi arhitectura asta cu split-turbo.

Da,am uitat sa amintesc si de avantajul compactitatii motorului obtinut cu ajutorul acestui split-turbo.Si in consecinta de packingul mai bun amintit in acest video - partea din spate eliberandu-se de conductele inerente compresorului,s-a putut face un packing mai bun pt evacuari si pt cutie.De aici o centralizare mai buna a maselor dar si un profil aero mai mic.

Avantaje si iar avantaje pt AMG.Eu de ce am zis ca ar trebui macar un trofeu sa ii dea Hamilton inginerului (sau grupului) care a inventat acest split-turbo? :)

 

Ferrari din cate stiu eu intercalase demult mgu-h intre turbina si compresor,spre deosebire de Renault,doar ca tot ansamblul era tot in spatele motorului,nu au putut sa mute compresorul si mgu-h in fata pt ca aveau probleme in a crea acel ax care se invarte cu 100.000 rpm atat de lung.Si nici cu ambreiajele acelea de pe ax ce permit functionarea separata a turbinei sau compresorului in tandem cu mgu-h nu stiu daca s-au descurcat.Cu alte cuvinte Ferrari au fost cam manelisti : au imitat forma dar nu fondul ideii geniale a celor de la AMG...iar cand au vazut ca nu au rezultate,s-au gandit sa faca o mantzocareala demna de...ei : au gandit o cale de a manevra debitmetrul de combustibil al FIA.Perfect...balcanic. :bounce:

Editat de Method
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

7 hours ago, Method said:

Adevarul e simplu : VAG nu are tehnologia necesara pt a crea un ansamblu split-turbo mgu-h performant dar si fiabil in acelasi timp.Si poate pana la urma ar avea tehnologia daca ar investi banii.Dar nu vrea.Punct.

Ma deranjeaza ca spun ca nu are aplicare in motoarele cotidiene.Nu-zau?Haida-de.Pai la naiba VAG a bagat pe TOATE motoarele lor acel mild-hybrid de 50V,bai dar pe toate.

 

Faptul că folosesc acum nu are vreo legătură cu viitorul. Cum ai spus și tu, rațional nu se justifică investiția. Nu cred că folosește nimeni tehnologia MGU-H în momentul de față, singura excepție fiind Mercedes-AMG One - o vitrină tehnologică a celor de la Mercedes care să justifice parțial sumele care s-au băgat în proiectul din F1. Ceea ce se folosește pe scară largă în motoarele de serie este un turbo electric care este alimentat dintr-o baterie. MGU-H nu este decât un artificiu tehnic foarte complex care face același lucru cu MGU-K: încarcă o baterie.

 

Nu sunt avocatul nimănui, sunt obiectiv. Dealtfel, pentru a ajunge la noua formulă de motor a fost nevoie de votul unanim al echipelor implicate. Cu alte cuvinte, toți motoriștii implicați au fost de acord să renunțe la acest apendice complex și consumator de resurse.

 

8 hours ago, Method said:

De unde pana unde aceste zvonuri?

 

De când nu mai sunt practic implicați în nicio competiție majoră și de când în F1 vor fi prezenți toți competitorii lor germani: Mercedes, Audi, Porsche.

 

8 hours ago, Method said:

Cu alte cuvinte Ferrari au fost cam manelisti : au imitat forma dar nu fondul ideii geniale a celor de la AMG

 

În același timp, decizia de a nu merge pe modelul split-turbo de anul viitor încolo pare să fie o decizie rațională asumată:

 

(...) the Scuderia has been conducting two parallel development programmes for the ’22 engine, which represents the final chance to make significant changes. The first of these is a direct development of the current unit which is understood to have been showing better performance on the dyno until very recently when a breakthrough with the more innovative solution swung the balance of the decision.


The more ambitious PU development has been headed by Wolf Zimmermann, who heads up the advanced projects/innovative solutions programme and previously worked at AvL in Graz, which works with several F1 engine manufacturers. He began his career at AMG where he created the M156 V8 engine which has been used in many AMG road cars.

 

Although Ferrari has looked very closely at the split turbo concept – whereby the compressor is mounted at the front of the engine and the turbine further back, linked by a shaft running through the vee of the engine – it has decided not to follow that philosophy for the new engine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 21 ore, cuki a spus:

Cam aiurea sa afirmi asta, cand monstrul de 919 LeMans are provenienta din gupul VAG.

 

Nu cred ca e vorba de ceea ce spui tu. Eu cred ca toti potentialii constructori de motoare care doresc intrarea in F1, vor sa fie rearanjate cartiile. Simplu, nu intri intr-un sport unde AMG-ul are deja 10 ani experienta in acea tehnologie, iar de 7 sau 8 is imbatabili. 

Ca nu o spun pe sleau...adevarat. Ca ar trebui sa recounasca ca in conditiile de fata, le-ar fi imposibil sa recupereze ceea ce a facut Daimler, DAR asa ceva nu va recunoaste niciun producator de masini...ever. Asta ar insemna sa recunoaca avantajul competitorului.

 

VAG intra din 2022 cu Audi in Lemans (din nou) ... au facut anu asta bani cu nemiluita, defapt toti producatorii de masini au facut cele mai mari profituri anul acesta.

"Monstrul" 919 e rudimentar fata de ce se intampla in F1 - sper ca nu cadem acuma prada mitului pt copii "e mai rapida decat masinile din F1" (sunt cu totul alte regulamente?!)...

Marele monstru are un motor electric pe puntea fata care nu e nimic special,poate recupera 185kw pe franare si da 300kw pe accel,sper ca din cauza regulamentelor.Asta deja e ancient tehnologia - e de Prius.

Cele 2 turbine care recupereaza din exhaust gases din cate stiu eu sunt separate de turbina masinii (Garrett - clasica),ceea ce face toata treaba muuult mai usoara - alea sunt efectiv 2 turbine ce stau in exhaust gases cu cate un motor electric atasat pe care pe care il invart pe franare si care genereaza electricitate....

Bateriile de la A123 "de pa China" nici nu se compara cu Bold si ce mai folosesc astia din F1 - sunt ani lumina diferenta.

Deci sa fim seriosi - imi mentin linistit afirmatia,repet documenteaza-te si vei vedea.Aa,ca el rupe la LeMans ca e o masina de succes samd,asta e alta poveste.Eu vorbeam strict de tehnologie.Net inferioara - minim 10 ani in spatele F1.Kers'urile pre-2014 erau mai avansate decat ce face Porsche acum.

Asa,pt impact :

919 :Screenshot-2021-10-03-at-08-54-47-How-Po  AMG (probabil pre-2018) : Mercedes-Engine-002.jpg Honda : honda-high-power-connector.jpg

 

Mmm...te cam contrazic (rau) si la faza cu facutul banilor cu nemiluita - piata auto a fost afectata grav de covid si VAG Group deodata cu ea :

Screenshot-2021-10-03-at-09-13-52-Operat

Volkswagen AG annual net income for 2018 was $13.968B, a 9.09% increase from 2017.

Volkswagen AG annual net income for 2019 was $14.948B, a 7.01% increase from 2018.

Volkswagen AG annual net income for 2020 was $9.52B, a 36.31% decline from 2019.

Volkswagen AG net income for the quarter ending June 30, 2021 was $5.856B, a 430.94% decline year-over-year.

 

Deci VAG a facut bani "cu nemiluita" in 2019....in 2020 (primul si cel mai dur pt ei an covid) a avut aproape 36.3% scadere fata de 2019,iar pe anul asta se preconizeaza o cifra apropiata de 2020.daca nu si mai mica.

Treaba merge,dar nu cum mergea pre-pandemic.Iar aia cu "cele mai mari profituri"...ehe,s-au dus vremurile alea.Asa ca si curiozitate am un prieten care si-a luat un Q7 nou in 2020 si i-au acordat reducere de peste 20k euro - am vazut contractul nu vorbesc povesti - scria reducere speciala pt 2020 sau asa ceva - masina de putin peste 100k dupa optiuni a ajuns sa dea pe ea 77k - asta ca sa intelegi foamea de clienti pe care o are VAG Group si faptul ca treaba nu sta deloc pe roze. 

 

Acum 21 ore, cuki a spus:

2. patronii FE sunt niste idioti, care blocheaza avansul tehnologic. Toti producatorii au cerut de mult ridicarea puterii, ridicarea capacitatii bateriei...in esenta vroiau sa ridice mai sus stacheta. Au fost insa refuzati

3. in conditiile date, fiind bloata inovarea...incercand-se defapt standardizarea pe motiv sa promoveze talentul pilotului, inainte masinii (cam cu e in indycar) ... au decis sa se retraga

Da,makes sense.

Acum 16 ore, PzKpfW a spus:

Faptul că folosesc acum nu are vreo legătură cu viitorul. Cum ai spus și tu, rațional nu se justifică investiția. Nu cred că folosește nimeni tehnologia MGU-H în momentul de față, singura excepție fiind Mercedes-AMG One - o vitrină tehnologică a celor de la Mercedes care să justifice parțial sumele care s-au băgat în proiectul din F1. Ceea ce se folosește pe scară largă în motoarele de serie este un turbo electric care este alimentat dintr-o baterie. MGU-H nu este decât un artificiu tehnic foarte complex care face același lucru cu MGU-K: încarcă o baterie.

 

Nu sunt avocatul nimănui, sunt obiectiv. Dealtfel, pentru a ajunge la noua formulă de motor a fost nevoie de votul unanim al echipelor implicate. Cu alte cuvinte, toți motoriștii implicați au fost de acord să renunțe la acest apendice complex și consumator de resurse.

Aa,bine,stiu ca nu o foloseste nimeni acum.Ceea ce spuneam e faptul ca e o tehnologie de viitor cu larga aplicabilitate pe strada.

Diferenta intre un turbo electric si mgu-h e enorma.

E vorba de acel 55% randament care e enorm fata de orice alt motor cu ardere interna.Si aici intervine mgu-h.

Nu,mgu-h nu incarca o baterie si atat,privesti mai mult decat simplist.Indeplineste mult mai multe functii - am scris in postul trecut ce face nu mai reiau.

 

Din cate stiu eu nici RBR nici AMG nu si-au dat inca acordul pt eliminarea mgu-h.Nu stiu Ferrari.Sunt in tratative insa nu si-au dat acordul.

Acum 16 ore, PzKpfW a spus:

În același timp, decizia de a nu merge pe modelul split-turbo de anul viitor încolo pare să fie o decizie rațională asumată:

 

Although Ferrari has looked very closely at the split turbo concept – whereby the compressor is mounted at the front of the engine and the turbine further back, linked by a shaft running through the vee of the engine – it has decided not to follow that philosophy for the new engine.

Pai da pt ca dificultatile nu au putut fi depasite.Am mai zis - Ferrari s-a orientat rapid inca din 2015-2016 la asa ceva.Problema e faptul ca nu au putu face acel ax atat de lung fara vibratii si prin urmare era total nefiabil.

E o decizie asumata in sensul ca au inteles ca split-turbo concept ofera numai si numai avantaje,problema e ca e dificil de executat si si-au dat seama ca nu o vor putea face fiabila asa ca au decis sa o lase moale.Nu e ca nu vreau,e ca nu pot cu alte cuvinte.

Si nici nu mai au pe nimeni sa le dea pe cd schitele si desenele cu mgu-h de la AMG cum se facea mai demult... :bounce:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

5 hours ago, Method said:

Nu,mgu-h nu incarca o baterie si atat,privesti mai mult decat simplist.Indeplineste mult mai multe functii - am scris in postul trecut ce face nu mai reiau.

 

On 01.10.2021 at 9:54, Method said:

- recuperarea e mai buna - pe franare mgu-h face schema inversa - lucreaza doar cu turbo si este invartit de ea decupland compresorul si transformand astfel lm in curent - si smecheria aici e faptul ca mgu-h nu are limita de recuperare ca si mgu-k - deci poarte recupera oricat de mult e posibil

 

Asta ai spus și tu: lucrează ca un generator și încarcă o baterie - avantajul dat de regulament (și exploatat prin investiții majore) fiind că nu există limită ca la MGU-K. Fără limită (sau cu o limită mai permisivă) la generatorul cu energie cinetică, impactul asupra randamentului ar fi mult mai mare decât cel al MGU-H. Oricum datele legate de randament își pierd relevanța atunci când trebuie să sacrifici fiabilitate, să adaugi complexitate și mai ales în cazul în care dezvoltarea nu duce nicăieri - dinamica generală pentru stradă fiind trecerea la full-electric. MGU-K are aplicabilitate și acolo. MGU-H, nu.

 

5 hours ago, Method said:

problema e ca e dificil de executat si si-au dat seama ca nu o vor putea face fiabila asa ca au decis sa o lase moale.Nu e ca nu vreau,e ca nu pot cu alte cuvinte.

 

Dacă au avut resursele necesare pentru a duce două proiecte în paralel doar ca să vadă avantajele/dezavantajele fiecărei soluții, nu cred că s-a pus problema de "n-au putut". Dacă au putut Honda și Renault s-o facă "din mers", sigur ar fi putut și ei (nu pun aici la îndoială capacitățile francezilor și japonezilor, spun doar că și Ferrari ar fi reușit având în vedere resursele mai importante pe care le au la dispoziție). În momentul de față nivelul de performanță este oricum convergent, diferențele sunt din ce în ce mai mici.

 

5 hours ago, Method said:

Din cate stiu eu nici RBR nici AMG nu si-au dat inca acordul pt eliminarea mgu-h.Nu stiu Ferrari.Sunt in tratative insa nu si-au dat acordul.

 

Nu s-a făcut încă anunțul oficial, dar s-au înțeles în principiu:

  • V6 turbo de 1600cc
  • fără limită de debit la combustibil
  • fără MGU-H
  • anumite componente standard
  • cost final al blocului de sub 1 milion USD (actualmente sunt la 2 milioane) 
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 23 ore, PzKpfW a spus:

 

 

 

Nu s-a făcut încă anunțul oficial, dar s-au înțeles în principiu:

  • V6 turbo de 1600cc
  • fără limită de debit la combustibil
  • fără MGU-H
  • anumite componente standard
  • cost final al blocului de sub 1 milion USD (actualmente sunt la 2 milioane) 

Se trece si la noua benzina E10 (din 2022), care zice-se ca duce la o scadere de putere de 8% 

Plus o crestere de consum de cca 30%  

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

O fi E10 la pompe

Today, F1 cars must run a 5.75% blend of biofuel, and the 2022 car ups the requirement to a 10% ethanol blend called E10. This E10 must be a "second-generation" biofuel, meaning it's made from food waste and other biomass rather than crops grown for the purpose of making fuel.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...