Sari la conținut

Formula 1


Jorge Lorenzo

Postări Recomandate

Max și-a răscumpărat inexactitatea de la start și a făcut să funcționeze strategia (foarte) agresivă a echipei. Sir Lewis vorbește puțin prostii când spune că Red Bull au fost mai rapizi week-end-ul ăsta. Mercedes au fost mai slabi doar pe Medium, în rest au fost cel puțin la nivelul rivalilor.

 

Cursă bună făcută și de Pérez având în vedere problema pe care a avut-o. Bottas n-a strălucit. Ferrari se pare că i-au ajuns din urmă pe McLaren.

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 6,7k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Exact.

 

Ce problema a avut Perez cu apa?Aaa.ca nu ii mai mergea la jum cursei sistemul de hidratare al pilotului...eh aia nu e asa o probmema.Erau 27 de grade deci...no stres.

 

Cursa asta a fost ceva ce putea sa fie frumos insa tot am asteptat si degeaba.La start Liuis nota 20 - a plecat perfect si nu a luat piciorul din gaz orice ar fi.Iar cand a fost marginal in fata l-a calarit pe Wax rapid.Necrutator si perfect a procedat.Jos palaria.

Dupa aceea insa...Liuis a fost cuminte si a urmat strategia Mercedes...care eu spun ca n-a fost cea mai stralucita.Sau nu am prins eu ideea.

 

Deci RB face undercut cu Verst,astia nu au replica...de ce?Cand erau in fata la vreo 2s?De ce nu l-au bagat rapid in urmatorul tur?Astfel Ham a pierdut 6s.Dupa aceea din nou la al 2lea pitstop - VErst intra mai rapid iar Liuis tragea de gumele alea sa nimic...Cand a iesit a fost clar - 9s in spate.Facute toate din strategia gresita nu din altceva.Degeaba a rupt el vreo 6 din cele 9 rapid,ca gumele nu tin la foraiala la tururi de 1.38.Si brusc a ramas fara pace si fara timp cu 2 tururi inainte in cwrul lui Wax.

Cedare track posiiton fara nici un rost la primul pitstop,impins al 2lea stint aiurea pierdut timp....dupa parerea mea Strategy Centre i-a pierdut cursa asta.Nici nu i-au dat posibilitatea sa se bata pt pozitia pe care o pierduse macar.

Asta au pierdut-o pe mana lor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Wax pana la urma urmei a fost indeajuns de rapid si suficient de lent cat sa castige lejer cursa, fara emotii, vara vreun atac, tentativa de depasire din partea manelisto-cocalarului!

cred ca cei care ii fac strategia sunt si Doxa si Nostradamus ;)

pa langa faptul ca ce e drept, el stie cu covrigul..., nu avem ce nega acest lucru

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 4 ore, cuki a spus:

Pai, asa cum s-a spus la final...RedBull au mers pe strategia agresiva, Mercedes doar se apara...iar asta a facut-o prost.

 

La primul pit stop, Max s-a cerut cu toate ca era inca avea pace bun, dar nu suficient cat sa treaca de Hamilton (inclusiv Hamilton spunea pe radio ca e mai rapid ca el). Dupa intrarea lui Max, Hamilton a spus ca are gume OK. Nu stim ce intrebare fusese pusa de Mercedes, dar Hamilton avea incredere in gume....l-or fi chemat la boxe, i-or fi cerut parerea pentru strategie...nu stim.

 

La stopul 2, cred ca trageau pentru medium...sau cautau un saftycar. Eu is de parere ca RedBull avea ieri masina mai rapida, Mercedes posibil sa fi iesit in avantaj daca il aduceau pe Hamilton inaintea lui Verstappen...dar vezi tu, nu stim cat de rapid ar fi fost Verstappen fara Hamilton in fata.

Mai pt mine lucrurile astea nu se leaga :

1.RBR cu masina cea mai rapida nu l-a putut depasi pe Ham la inceput de cursa,ba chiar a cedat Wax pe primul viraj desi avea pozitie.Aia e de mana de pilot dar totusi....

2.au facut undercut...raspunsul lui AMG a fost ZERO.Efectiv s-au lasat calariti.

3.la al 2lea pitstop nu am inteles strategia lor.Deloc.Repet - nici macar nu l-au scos in spatele lui Wax ca sa il lase sa se bata...au lalait-o pe pista cu gume uzate pierzand 9s...care nu au mai putut fi recuperate.

 

Nu stiu,Personal mi s-a parut o strategie a la Ferrari ce a facut ieri AMG.Alea de le dadea Vettel veto direct cand auzea si dupa aia se vedea ca era mai bine cum gandise el din cockpit decat intreaga echipa din Strategy Centre.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

4 hours ago, Method said:

Ce problema a avut Perez cu apa?Aaa.ca nu ii mai mergea la jum cursei sistemul de hidratare al pilotului...eh aia nu e asa o probmema.Erau 27 de grade deci...no stres.

 

Conform spuselor piloților de după cursă, e vorba de cât de fizic e circuitul în sine combinat cu condițiile de căldură. Leclerc spunea că Singapore e mai extrem cu căldura și umezeala de exemplu, dar circuitul nu e atât de obositor. Sau Spa, care e un circuit fizic, dar nu are niciodată condițiile de căldură din Texas. 

 

Pérez a fost și beteag week-end-ul ăsta zicea Horner (ceva răceală). În timpul cursei își deschidea viziera pe linia dreaptă.

 

image.thumb.png.bf6bc15675d530860153229197ea7894.png

 

 

5 hours ago, Method said:

Deci RB face undercut cu Verst,astia nu au replica...de ce?

 

Pentru că au fost surprinși de cât de agresivă a fost strategia celor de la Red Bull. A mai durat puțin până și au făcut calculele și au realizat cât de mult pierd față de Verstappen. La rândul lor, Red Bull au fost forțați să meargă pe o strategie atât de riscantă pentru a recupera poziția pierdută la start.

 

4 minutes ago, Method said:

1.RBR cu masina cea mai rapida nu l-a putut depasi pe Ham la inceput de cursa,ba chiar a cedat Wax pe primul viraj desi avea pozitie.Aia e de mana de pilot dar totusi....

2.au facut undercut...raspunsul lui AMG a fost ZERO.Efectiv s-au lasat calariti.

3.la al 2lea pitstop nu am inteles strategia lor.Deloc.Repet - nici macar nu l-au scos in spatele lui Wax ca sa il lase sa se bata...au lalait-o pe pista cu gume uzate pierzand 9s...care nu au mai putut fi recuperate.

 

Nu prea văd de ce spui că Red Bull a avut mașina mai bună. Au fost foarte apropiați ca performanță, cu Max ceva mai rapid pe Medium iar Hamilton ceva mai rapid pe Hard. La start a fost treabă de reflex, miimi de secundă, #44 a plecat mai bine și a avut trasa pe interior. Nimic special.

 

Red Bull au fost agresivi cu prima oprire și au trebuit să fie agresivi și cu a doua. Asta le-a dat avantajul poziției pe circuit, cu Ver în fața lui Ham, dar i-a lăsat descoperiți pe sfârșit de cursă - exact cum s-a văzut. La Mercedes a fost invers: au pierdut timp la jumătatea cursei dar erau mai rapizi la sfârșit. Au fost strategii complementare.

 

Diferența a fost că Red Bull se bazau pe măiestria lui #33 pentru a păstra gumele în stare destul de bună până la sfârșit, iar Mercedes se bazau pe măiestria lui #44 pentru a face depășirea. Max a câștigat cursa între turele 29 (al doilea lui schimb) și 37 (al doilea schimb a lui Ham), când a fost îndeajuns de rapid pentru a-și pune adversarul sub presiune fără a-și distruge pneurile.

 

Cele 9 secunde erau recuperabile și au fost recuperate: Hamilton ajunsese la ~1.5s în spatele lui Verstappen când mai erau vreo 3 ture. Problema e că s-a blocat acolo, Max avea mai multă viață în gume decât sperau/credeau: delta de depășire pe COTA era de ~1.3s, avantaj pe care Hamilton nu-l avea. Dacă mai erau vreo 5 ture poate lucrurile ar fi stat altfel.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 ore, PzKpfW a spus:

 

 

Pentru că au fost surprinși de cât de agresivă a fost strategia celor de la Red Bull. A mai durat puțin până și au făcut calculele și au realizat cât de mult pierd față de Verstappen. La rândul lor, Red Bull au fost forțați să meargă pe o strategie atât de riscantă pentru a recupera poziția pierdută la start.

 

 

Nu prea văd de ce spui că Red Bull a avut mașina mai bună.

Aoleo chiar ca arata rau Perez.Da,s-au strans pt el intradevar...

 

Nu am zis eu ca RB a avut masina cea buna,ci ii replicam colegului care zicea ca RB aveau masina cea rapida.

 

Sunt de parere ca AMG a gresit strategia.Nu mult,doar atat cat sa piarda locul 1 :)

Amandoi pilotii s-au comportat exemplar cu un plus pt Ham care a reusit sa-l praduiasca pe Verst la start.Masinile super apropiate insa echipa a afacut diferenta.

Pacat ca nu s-au putut lupta  la sfarsit,ar fi fost itneresant.

Acum 3 ore, cuki a spus:

La start Max a dormit...parca in ultimele curse tot mai rau a plecat, cu toate ca Max/RedBull aveau startul de cursa ca punct forte.

 

Spuneam mai sus, au dat un fragment de Radio in care spunea Ham ca gumele sunt bune. Nu or fi fost decisi? Dupa scandalu din Turcia, sa le fi tremurat chilotii celor de la strategie in fata marelui negru? Poate aflam poate nu.

 

Cam asta patesti cand pilotu face scandaluri peste scandaluri "on live TV"...te face sa iti pui la indoiala gandirea si calculatia. 

N-a dormit Max a plecat bine.Problema e ca Ham a plecat si mai bine.Si spre deosebire de balbele precedente ,aici Ham a fost iceman : nu a tresarit nu a lasat piciorul din gaz cand Max s-a dus peste el la intimidare,a tinut interiorul,iar cand a fost marginal in fata "si-a ales trasa" a se citi s-a dus calare pe Max scotandu-l in afara circuitului fara menajamente.

Nu s-a vazut si nu multa lume cred ca a bagat de seama pt ca Max a cedat rapid,si retrospectiv nu a fost determinant pt cursa,insa negrul mi s-a parut dur gloves off.Nu a ezitat a dat all-in si a fost foarte inteligent.S-a pazit si de o penalizare in cazul unui contact/abandon pt ca nu a fost agresiv decat cand a pus botul in fata...bai da atunci...direct l-a scos pe ala afara,fara povesti fara nici un stres - a fost pe sistemul "eu imi aleg trasa uite fix pe aici,nu ma intereseaza daca tu esti prin zona,nu stiu".A fost cam cum si-a ales trasa Verst la Silverstone neinteresandu-l daca e alta masina in jur.

Verst a degajat desi avea tot dreptul sa stea pe circuit.Si retrospectiv foarte bine a facut pt ca iata rezultatu a fost de partea lui.

Ham am vazut ca l-a si intimidat in FP - si-a aratat brandul ruland roata la roata pe interior cu el.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

9 minutes ago, Method said:

Sunt de parere ca AMG a gresit strategia.Nu mult,doar atat cat sa piarda locul 1 :)

Amandoi pilotii s-au comportat exemplar cu un plus pt Ham care a reusit sa-l praduiasca pe Verst la start.Masinile super apropiate insa echipa a afacut diferenta.

Pacat ca nu s-au putut lupta  la sfarsit,ar fi fost itneresant.

 

Asta da. Red Bull au riscat și au câștigat. Mercedes au fost ceva mai conservatori cu strategia și nu au făcut decât să răspundă la ceea ce făceau adversarii.

 

Dacă ajungeau să se dueleze probabil iar ieșea cu contact. Oricum probabil vor mai fi ocazii în următoarele 5 curse.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Evident. Însă asta nu scuză în vreun fel comportamentul sau abordarea. Când te prezinți la un eveniment monden (pentru că pentru lacheții ăștia despre asta era vorba, n-au ei treaba cu F1) trebuie să aderi la o anumită etichetă și să te comporți într-un anumit fel. Așa, nu au făcut decât să demonstreze prin ce cercuri se învârt ei în mod normal.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Good thinking. Și Button (parcă) își punea aceeași întrebare. Mercedes s-au văzut în față și s-au gândit instinctiv să-și apere poziția, pe când Red Bull au fost forțați să riște după ce au pierdut primul loc la start și fiind în imposibilitatea de a-l depăși pe Hamilton pe circuit.

 

Asta în teorie. În practică, am impresia că Verstappen ar fi câștigat oricum pentru că și-ar fi creat un avantaj destul de important pe primul stint.

 

O fază interesantă care mi-a scăpat în cursă: Sainz îl lasă pe Norris să treacă înainte de linia dreaptă, reușind să-l depășească imediat după.

 

Și o explicație mai detaliată a sistemului de comprimare a suspensiei la Mercedes - de ce este legală, de ce nu a fost utilă la COTA și de ce le-ar fi greu celor de la Red Bull s-o copieze:

 

 

Editat de PzKpfW
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 4 ore, PzKpfW a spus:

Good thinking. Și Button (parcă) își punea aceeași întrebare. Mercedes s-au văzut în față și s-au gândit instinctiv să-și apere poziția, pe când Red Bull au fost forțați să riște după ce au pierdut primul loc la start și fiind în imposibilitatea de a-l depăși pe Hamilton pe circuit.

 

Asta în teorie. În practică, am impresia că Verstappen ar fi câștigat oricum pentru că și-ar fi creat un avantaj destul de important pe primul stint.

Neah.Cum sa spui ca Hamilton a pierdut cursa pt ca a reusit depasirea in primul viraj?Exclus.

 

Conceputl clean-air si toate avantajele care vin cu el nu ne spun nimic?

Hamilton a pierdut cursa pt ca AMG a reactionat slab (si moale) la mutarile RBR.

Hamilton a fost flawless cursa asta.Insa acelasi lucru pot spune despre Verst...cu un punct in minus pt ca s-a lasat depasit si putin bullied out of the track la start.

Diferenta au facut-o echipele.RBR a fost mai buna.Jos palaria - desi nu il mai suport pe Horner,nu pot decat sa aplaud echipa.

Editat de Method
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Dublă Mercedes în quali. Cine a văzut-o pe asta venind? Eu unul nu. Mercedes se pare că a reușit să optimizeze funcționarea motorului la altitudini mari. Verstappen părea totuși destul de încrezător legat de cursă.

 

Ca spectator nu avem toate detaliile, dar mi se pare penibile acuzațiile celor de la Red Bull la adresa lui Tsunoda. În primul rând nu știu ce ar fi putut face mai mult japonezul. Apoi nu e ca și când Verstappen sau Pérez i-ar fi putut sufla pole-ul lui Bottas. Au fost pur și simplu mai lenți. Iar Max a spus singur în interview că e mai bine să pleci de pe 3 decât de pe 2. Cursă interesantă în perspectivă, cu Mercedes plecând din față dar probabil cu Red Bull cu ritm mai bun. Și mai ales cu Hamiton și Verstappen unul lângă altul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Știu că circuitul ăsta și cel din Brazilia erau favorabile Red Bull și chiar surprinde pe toată lumea că Mercedes a blocat prima linie din grilă. Bottas a mers exemplar, chiar nu mai are nimic de pierdut, are contract cu altă echipă de la anul, așa că s-ar putea să nu mai urmeze ordinele de echipă, dar vedem diseară.

Eu nu înțeleg de ce Perez a făcut point fixation și s-a dus blaneo după Tsunoda. Are atația ani de F1, nu e la primul sezon să se sperie din orice și să nu mai găsească punctul de frânare.

Max a spus în interviu că se aștepta la un steag galben, de aia a încetinit. Cu toate astea, nu cred că avea șanse la pole, dar incidentul Tsunoda - Perez a picat ca o mănusă, mai ales că Perez era mult prea în față ca să îi asigure tow.

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

2 hours ago, pomo said:

așa că s-ar putea să nu mai urmeze ordinele de echipă

 

Să nu ne amăgim: în acest stadiu, Pérez și Bottas sunt elemente de sacrificiu în lupta pentru titlu. Mai mult, dacă se pune problema probabil că și Tsunoda și Gasly vor fi carne de tun pentru Verstappen. Pérez spunea că i-au dat lui aripa spate crăpată a lui Max ieri :) 

 

Mercedes rămân cei mai rapizi pe liniile drepte:

image.thumb.png.9c46ad63a3f831ba75e8c0d1278be4bd.png

 

Gumele disponibile pentru cursă:

 

image.thumb.png.38ab7e6663f6f736f4685d93f342bf6c.png

 

Cel mai probabil cu o singură oprire.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Specificații diferite cel mai probabil.

 

"The car was simply not the same as in the third practice. This came after we had to replace the rear wing. Max had a problem with his wing in third practice and they gave that wing to me."

 

Explicația lui Newey legată de crăpăturile care au apărut pe aripile spate de la Red Bull: folosim aceeași configurație ca la Monaco sau Hungaroring (i.e. pachet aero cu cea mai mare apăsare), dar datorită aerului rarefiat, avem de fapt mai puțin downforce ca la Monza. În același timp, datorită liniei drepte foarte lungi, încărcătura aerodinamică pe componente este mult mai importantă ca pe acele circuite. De aceea credem că au apărut crăpăturile.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

17 minutes ago, PzKpfW said:

 Hamilton pare dărâmat.

Campionatul e jucat deja sau mai sunt etape?

Poate e daramat ca ar fi vrut 5 campionate consecutive, sa-l egaleze pe Schumi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Oricum, am dormit f bine la cursă - după o porție zdravănă de coclau pe naked astăzi era și cazul. 🤭 Am văzut depășirea lui wax după start - nota 10, i-a făcut de mici pe steliști! - și ultimele 3-4 tururi. Păcat că n-a trecut și Perez de sir. 

Editat de ENEOS
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

15 minutes ago, ENEOS said:

Ca să nu zic ⚫

 

În mod normal nu cred că ar fi refuzat un loc 2 în Mexic. Dar după ziua de ieri sigur se gândea la victorie. Red Bull au avut ritm de cursă mai bun însă având în vedere dificultatea de a depăși, Mercedes puteau să câștige dacă jucau mai bine primul viraj. Bottas cel puțin a fost foarte fricos și neatent. Wolff a spus că nu avea voie să-l lase atât de liber pe Verstappen pe exterior.

 

1 minute ago, adidas said:

Campionatul e jucat deja sau mai sunt etape?

Poate e daramat ca ar fi vrut 5 campionate consecutive, sa-l egaleze pe Schumi.

 

Mai sunt 4 etape (în 5 săptămâni). Teoretic se pot întâmpla multe (20 de puncte diferență între primii doi cu 100 de puncte rămase de împărțit), dar Mercedes și Hamilton nu s-au mai aflat în situația asta până acum - cel puțin din 2014 încoace: intrăm în ultima parte a campionatului și sunt în urmă. Iar adversarul este redutabil. Max are deja 9 victorii sezonul ăsta, Hamilton doar 5. Mai mult, în afară de cursele în care a avut parte de incidente, a terminat doar pe 1 sau pe 2.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 18 ore, PzKpfW a spus:

Ca spectator nu avem toate detaliile, dar mi se pare penibile acuzațiile celor de la Red Bull la adresa lui Tsunoda.

Eu de cand tot spun ca Horner a luat-o razna.E atat de disperat ca protejatul lui sa ia finally un titlu incat ar face si ar spune orice si ar arunca cu noroi in oricine pt ca acest lucru sa se materializeze.Problema (lui) e si faptul ca acest VErst a fost proiectul lui inca de la inceput,proiect pt care a calcat peste oricine - vezi pilotii indepartati de la RB - a facut orice samd.Si acum isi da si el seama ca daca nu se materialieaza treaba anul asta,la anul se schimba totul si iarasi se amesteca cartile,si e foarte posibil ca Verst sa ramana o eterna speranta.Si la fel de probabil ca Markko sa-l traga de urechi.Sau mai rau.

 

Insa s-ar putea sa aiba noroc.pt ca Verst pana acum e flawless - singura greseala pe care pot sa i-o imput e cea din Silverstone.Si putin la Monza.Dar totusi omul e bine bine.Nu am ce ii reprosa.

Acum 18 ore, PzKpfW a spus:

Cursă interesantă în perspectivă, cu Mercedes plecând din față dar probabil cu Red Bull cu ritm mai bun. Și mai ales cu Hamiton și Verstappen unul lângă altul.

Mda,in perspectiva doar.Interesant a fost startul.Si atat.

Bottas a facut un calcat incercand sa il tina pe Verst.Care da a fost tipla.Si a avut dreptate - e mai bine sa pleci de pe 3.

Ricci l-a troznit pe Bottas - n-am prea inteles din vina cui dar nici nu conteaza - cert e ca au gresit-o.

In rest cursa fara istoric si un RBR care deja ne arata ca e mai puternic decat AMG.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...