Sari la conținut

Formula 1


Jorge Lorenzo

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 6,7k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Acum 4 minute, Valentino Rossi VR46 a spus:

Si inca ceva, cum mama masii, Mercedesul ala sta pe cauciucuri de 40 de ture, mai bine ca un RedBull pe aceleasi cauciucuri dar de 15 ture? 

Masinile sint foarte diferite ca si concept aerodinamic, RB e ridicata de spate, AMG e mai lunga, etc. Functie si de circuit, AMG + HAM merg superb pe hard sau medii, probleme au avut anul asta pe soft. In partea cealalta, RB poate stoarce mai multa performanta din medii si soft, dar fereastra de timp in care fac asta e dependenta de configuratia circuitului si conditiile meteo si felul asfaltului. RB e complicat de setat pentru gasirea compromisului, AMG e mai blana din proiect, merge bine oriunde.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

15 minutes ago, Valentino Rossi VR46 said:

Si inca ceva, cum mama masii, Mercedesul ala sta pe cauciucuri de 40 de ture, mai bine ca un RedBull pe aceleasi cauciucuri dar de 15 ture? 

 

Nu a fost o problemă de gume etapa asta (în cursă), Mercedes au fost mai competitivi punct. Și a cam fost cazul în toată partea secundă a campionatului.

 

7 minutes ago, apriliacluj said:

Prima parte

Parca doua contestatii au depus, nu?

 

Corect. Prima a fost legată de presupusa depășire a lui Verstappen asupra lui Hamilton suib Safety Car. A doua a fost despre ceea ce s-a întâmplat cu Safety Car-ul și modul în care doar anumiți piloți au fost lăsați să depășească . Respinsă și ea.

 

image.thumb.png.4092f7db13957278dcb51ed866a30063.png image.thumb.png.0f3f661cdbab624afc7d3e8e52608bbe.png image.thumb.png.0f05f0f7e257d44650efe11358afbbea.png

 

Mercedes vor face apel la CAS. Șanse slabe de câștig oricum.

 

19 minutes ago, Tzitzicat said:

Speculatii

 

Educated guesses mai mult, bazate pe ceva informații concrete.

 

20 minutes ago, Tzitzicat said:

Wax a fost la rupere…continuu

 

Așa a fost toată cariera lui. Și înainte de F1, și de când a venit în F1. Nimic nou.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu stau să vă mai citez, dar:

Mereu s-a căutat să fie retras safety car - ul înainte de final, atât la f1 cât și la alte competiții motorizate, pt a se trece linia de sosire în regim de cursă. Măcar de fațadă. 

Mașina lui Perez nu va fi verificată nicicum - nu a ajuns la finish, nu s-a clasat, nu se supune regulilor de parc închis. Putea să aibă și V12 de 3 litri + turbo. 

Unora văd că li s-a scufundat toată flota că nu a câștigat bronzatul, dacă situația ar fi fost invers fac pariu că ziceau doar "ăsta e regulamentul, e clar, end of story". 

Până una alta f1 are un campion arogant în locul unui blm-ist cocalar! 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 33 minute, ENEOS a spus:

Nu stau să vă mai citez, dar:

Mereu s-a căutat să fie retras safety car - ul înainte de final, atât la f1 cât și la alte competiții motorizate, pt a se trece linia de sosire în regim de cursă. Măcar de fațadă. 

Din documentul pus de @PzKpfW:
“The Race Director also stated that it had long been agreed by all the Teams that where possible
it was highly desirable for the race to end in a "green" condition (i.e. not under a Safety Car).”

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da,am vazut si eu ultimul tur - Verst probabil cu gume proaspete?

Hamilton a actionat predictibil si batraneste - a fost depasit usor si nu a opus rezistenta,nu s-a asteptat,insa a avut pe a 2a linie dreapta ocazie clara sa depaseasca inapoi si a fost intimidat de Verst si a batut in retragere - exterior?serios?si a tremurat cand a venit Verst langa el?Slab.

 

Cu toate ca nu ii suport fatza aia aroganta lui Verst,aici nu am ce sa ii reprosez.

Hamilton trebuia sa riste depasirea cu orice pret.Nu conta ca s-ar fi acrosat,nu conta - trebuia sa incerce.Cand a ezitat,a pierdut.

Se inscrie in nota campionatului dupa parerea mea - Verst a dat all-in,Hamilton nu i-a raspuns cu aceeiasi moneda.Si pentru prima oara dupa atata timp masina nu i-a mai dat avantajul decisiv - trebuia sa o faca din mana pilotului,insa el a actionat slabut,tremurat si predictibil.Si a pierdut.

Verst a mers foarte agresiv dar ireprosabil.Si a castigat.Imi pare rau pt ca sunt convins ca ma va exaspera cu arogantele,dar a fost the better pilot.

QED.

Acum 50 minute, PzKpfW a spus:

Mai ales dacă Verstappen nu se limitează la un campionat.

La anul se vor amesteca cartile.

Aero va conta enorm.

Sunt sanse mari ca masina RB sa fie competitiva.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

5 hours ago, Valentino Rossi VR46 said:

Am asteptat startul cursei ca fiind suporter Hamilton si dupa virajul sase din primul tur, am devenit fan Verst, care in primul tur a facut un blockpass ca la carte, Hamilton mi s-a parut un Rossi la Assen in 2015, interiorul lasat mult prea liber, facandu-se ca da in Verst ca sa o ia prin frunzis si sa castige multe secunde, de ce nu a facut ca Verst saptamana trecuta? Sa stea in paralel putin prin afara circuitului si sa-l jeneze la iesire din sicana? Lucru pentru care apropo, Verst a fost penalizat cinci secunde. Sa nu uitam ca la apex, RedBull-ul era in fata, nu a iesit nici o clipa de pe circuit, doar un blockpass bine executat. Trebuiesc readuse in competitie pe iesirile din virahe, gazonul si pietrisul, ca asa ceva sa nu se mai repete.

Foarte bine descrisa manevra. In timp ce Max da uneori impresia unui salbatic, Hamilton e foarte inteligent la manevre, stie cum sa profite la maxim de situatie si pozitionare astfel incat sa-si ofere un avantaj, in sensul ca se tine de partea buna a riscului, ca sa zic asa, stiind ca e acoperit de regulament in caz ca se intampla ceva, chiar daca manevra e cel putin discutabila. Are vreo 4-5 accidente provocate in mod identic, el tinand interiorul unui viraj de mare viteza si ciupind putin din masina de pe exterior, care ajunge in decor dupa contact - racing incident sau niste secunde de penalizare de cele mai multe ori inutile. Nu inseamna ca vrea sa provoace un accident, dar un vulpoi cu atata experienta are si niste trucuri nitel mai murdare in arsenal, nu doar viteza pura.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

5 minutes ago, Method said:

Da,am vazut si eu ultimul tur - Verst probabil cu gume proaspete?

Hamilton a actionat predictibil si batraneste - a fost depasit usor si nu a opus rezistenta,nu s-a asteptat,insa a avut pe a 2a linie dreapta ocazie clara sa depaseasca inapoi si a fost intimidat de Verst si a batut in retragere - exterior?serios?si a tremurat cand a venit Verst langa el?Slab.

 

Pe partea de pilotaj nu prea ai ce să reproșezi lui Hamilton astăzi (vezi toată cursa), poate doar lejeritatea cu care i-a lăsat interiorul deschis lui Verstappen în acul de păr în care l-a și depășit; nu te poți lăsa surprins așa când îl ai în spate pe Verstappen cu avantaj la pneuri. Bătălia în sine a fost însă teribil de inegală: Verstappen cu Soft-uri proaspete, Hamilton cu Hard-uri uzate. Deși mi-a plăcut depășirea lui Verstappen, Hamilton a fost sitting duck - nu avea ce să facă, nici măcar acroșaj, pentru că Verstappen a stat doar pe interior trei viraje la rând.

 

Nu Hamilton a acționat bătrânește, ci echipa Mercedes. Când o bună parte dintre piloți au sărit pe ocazie ca să schimbe sub Safety Car cu 5 ture înainte de sfârșit, ei au stat molcomi. Și-au lăsat ambii piloți absolut descoperiți în cazul unui restart. Era într-adevăr riscant să-l bage pe Hamilton la standuri neștiind ce va face Verstappen, dar personal mi se par rizibile toate teoriile conspiraționiste cum că Masi l-ar fi favorizat pe Max. Toată faza cu SC-ul s-ar fi petrecut la fel, indiferent de cine era în față. În consecință, dacă îl puneau pe Hamilton pe Soft-uri asta le-ar fi dat lor avantajul pe final, iar acum probabil vorbeam despre dubla constructori-piloți obținută de către Mercedes.

 

1 hour ago, Method said:

Sunt sanse mari ca masina RB sa fie competitiva.

 

Din punct de vdere aero, posibil. Problema e că va fi primul an când vor merge cu motorul "lor". Da, a fost dezvoltat de Honda, dar nu știu cât îi vor ține de mânuță la anul când pășesc în necunoscut.

 

27 minutes ago, mrjo said:

Foarte bine descrisa manevra. In timp ce Max da uneori impresia unui salbatic, Hamilton e foarte inteligent la manevre, stie cum sa profite la maxim de situatie si pozitionare astfel incat sa-si ofere un avantaj, in sensul ca se tine de partea buna a riscului, ca sa zic asa, stiind ca e acoperit de regulament in caz ca se intampla ceva, chiar daca manevra e cel putin discutabila. Are vreo 4-5 accidente provocate in mod identic, el tinand interiorul unui viraj de mare viteza si ciupind putin din masina de pe exterior, care ajunge in decor dupa contact - racing incident sau niste secunde de penalizare de cele mai multe ori inutile. Nu inseamna ca vrea sa provoace un accident, dar un vulpoi cu atata experienta are si niste trucuri nitel mai murdare in arsenal, nu doar viteza pura.

 

Are 36 de ani, dintre care 15 ani de experiență în F1, aproape 300 de curse disputate, șapte titluri, etc. Verstappen e un mucos pe lângă el, la 24 de ani.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dintre toti pilotii care s-au perindat pe la Red Bull, Toro Rosso/ AlphaTauri din 2015 si pana acum credeti ca era vreunul material sa se bata si sa castige titlul? Intreb pentru ca eu nu pot numi unul. Pare Helmut Marko si echipa si-au facut bine treaba in alegerea pilotilor. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 7 ore, PzKpfW a spus:

.... lejeritatea cu care i-a lăsat interiorul deschis lui Verstappen în acul de păr în care l-a și depășit; nu te poți lăsa surprins așa când îl ai în spate pe Verstappen cu avantaj la pneuri. Bătălia în sine a fost însă teribil de inegală: Verstappen cu Soft-uri proaspete, Hamilton cu Hard-uri uzate. Deși mi-a plăcut depășirea lui Verstappen, Hamilton a fost sitting duck - nu avea ce să facă, nici măcar acroșaj, pentru că Verstappen a stat doar pe interior trei viraje la rând.

 

Nu Hamilton a acționat bătrânește, ci echipa Mercedes. Când o bună parte dintre piloți au sărit pe ocazie ca să schimbe sub Safety Car cu 5 ture înainte de sfârșit, ei au stat molcomi. Și-au lăsat ambii piloți absolut descoperiți în cazul unui restart. Era într-adevăr riscant să-l bage pe Hamilton la standuri neștiind ce va face Verstappen, dar personal mi se par rizibile toate teoriile conspiraționiste cum că Masi l-ar fi favorizat pe Max. Toată faza cu SC-ul s-ar fi petrecut la fel, indiferent de cine era în față. În consecință, dacă îl puneau pe Hamilton pe Soft-uri asta le-ar fi dat lor avantajul pe final, iar acum probabil vorbeam despre dubla constructori-piloți obținută de către Mercedes.

 

 

Din punct de vdere aero, posibil. Problema e că va fi primul an când vor merge cu motorul "lor". Da, a fost dezvoltat de Honda, dar nu știu cât îi vor ține de mânuță la anul când pășesc în necunoscut.

Aia i-am si reprosat - a lasat vraiste acolo si a trecut Verst pe langa el de zici ca erau coechipieri.Nu stiu...ori nu se astepta sa fie depasit acolo,ori ce s-a intamplat insa...big mistake.

Intradevar si echipa AMG a actionat batraneste.Insa si el a actionat slab : face ala stg-dreapta din poponeata in fata ta si tu te intimidezi nu te bagi?Avea putin loc la interior,se putea baga pe a 2a linie dreapta - avea loc la ext si sa ia tot virajul pe ext chiar daca amenintat cu un acrosaj pe apex (ca stim clar ca asta ar fi facut Verst),dar RISK - oricum nu mai ai nimic de pierdut nu?

Nu,nu - el a preferat sa incerce niste manevre "clasice" si apoi sa bata in retragere si sa inceapa (probabil) sa vocifereze ca Verst a serpuit pe circuit si ca nu se face asa ceva si ca (probabil) Verst a venit in fata lui pe SC.

A preferat cartea politicii - sa ii dea lu ala penalizare 5s sunt convins ca la asta trage.Vom vedea - cred ca vor ajunge la Lausanne dar nu cred ca ii vor da castig de cauza.

 

Ei,da,am uitat de motor.N-are cum sa le iasa un motor competitiv de talia marilor constructori,that's for sure.

 

Acum 7 ore, mrjo a spus:

Foarte bine descrisa manevra. In timp ce Max da uneori impresia unui salbatic, Hamilton e foarte inteligent la manevre, stie cum sa profite la maxim de situatie si pozitionare astfel incat sa-si ofere un avantaj, in sensul ca se tine de partea buna a riscului, ca sa zic asa, stiind ca e acoperit de regulament in caz ca se intampla ceva, chiar daca manevra e cel putin discutabila. Are vreo 4-5 accidente provocate in mod identic, el tinand interiorul unui viraj de mare viteza si ciupind putin din masina de pe exterior, care ajunge in decor dupa contact - racing incident sau niste secunde de penalizare de cele mai multe ori inutile. Nu inseamna ca vrea sa provoace un accident, dar un vulpoi cu atata experienta are si niste trucuri nitel mai murdare in arsenal, nu doar viteza pura.

In teorie ai dreptate.In practica ti s-a demonstrat ieri ca nu.

Chestia asta - atunci cand esti atacat cedezi si fugi repede la comisari - iata ca nu functioneaza tot timpul.

Acum 22 minute, therocketscientist1 a spus:

Dintre toti pilotii care s-au perindat pe la Red Bull, Toro Rosso/ AlphaTauri din 2015 si pana acum credeti ca era vreunul material sa se bata si sa castige titlul? Intreb pentru ca eu nu pot numi unul. Pare Helmut Marko si echipa si-au facut bine treaba in alegerea pilotilor. 

De asta ma temeam,de asta speram sa nu castige VErst campionatul.Pt ca acum toata lumea se va lansa in ode si osanale aduse celui mai enervant arogant si tupeist pilot in viata.

Ricciardo - ca sa-ti raspund la intrebare.Ricciardo eliminat din calea "marelui" Verst pt ca atunci cand l-a depasit "you didn't give him enough room".Suna a Hamilton nu?Da suna.Dar e decizia cu care si-a motivat Horner trecerea in umbra a lui Ricci in dauna copilului de aur promovat de el.

Mi-e sila de ce va urma...cum va fi pupat pe toate partile superbul marele inegalabilul ...Max "why did i get a penalty?He's an idiot!It wasn't my fault" Verstappen.Si pe langa asta o sa ii vad fata si arogantului de Jos care a fost unul din cei mai slabi (dar la fel de ingamfati) piloti din F1,si a marii familii rozalii si grasute care ii succede.Iacs.

Il preferam pe #godbless in pijamale si cu cainele dupa el.Macar acolo stii cum stai.Better the devil you know vorba aia :)

 

In alta ordine de idei,Mercedes are un caz destul de bun - balbaiala lui Masi nu a fost deloc ok si s-ar putea sa aiba consecinte,insa doar daca merg pana la Lausanne.Ceea ce probabil vor face :

Mercedes has declared it will take the dismissal of its objection to the handling of that safety car period to the FIA International Court of Appeal.

During the safety car period caused by Nicholas Latifi’s crash, race control initially indicated that the usual procedure of letting lapped cars past the leaders would not be applied.That left five lapped cars between Hamilton and Verstappen on the road.

Then just before the restart, the instruction was changed and those cars – but not others further back in the queue – were allowed to unlap themselves.

Mercedes argued that the procedure demanded that all lapped cars were allowed through, and then the race could only be restarted on the following lap.

 

"What Mercedes are upset about is that the other cars behind, so Ricciardo, Stroll and Schumacher, weren't asked to pass. So they're saying, all the cars should have been allowed to pass, not just those," said Sky F1's Karun Chandhok.

"From an FIA standpoint, I think if they'd waited for those three cars, we would not have had the final lap of racing."

Although Sky F1's Martin Brundle questioned what the penalty could even be for such a scenario. "The question for me is if the procedures weren't followed, what is the remedy?" he said.

"Mercedes will say they want a lap back, I'm not sure where the precedent would be for that. Letting the lapped cars un-lap themselves was brought in to stop them interfering in the main race.

"I believe the lapped teams were pushing like crazy for the information, and Michael Masi didn't want to let them through while there was a break-down and marshals on track, because when you release someone, you go like hell.

"There's a lot of technicality in this, but I go back to my point, what's the remedy if the FIA didn't follow their own procedures? It's a lawyer's job sorting this one out. It's not a sporting one."

However Sky F1's Nico Rosberg added: "It's the fact they let half of them un-lap, and then also it says by regulation you need to wait another lap to then do the start. So there's a lot of things where he [Masi] didn't follow the rules."

 

Dupa parerea mea Brundle a spus-o cel mai bine : ce e de facut cand insusi reprezentantul FIA nu urmeaza procedurile?Ba mai rau,se si suceste de la un tur la altul - initial nu a lasat pe nimeni sa treaca de SC,apoi doar pe jumatate din ei,fix pe cei care stateau intre Verst si Hamilton.

Dupa cum bine zice Brundle - deja asta e chestiune avocateasca.

Insa au un caz solid Mercedes :

1.nu s-au respectat procedurile

2.Masi s-a sucit de la un tur la altul - ok,dupa cum zic si stewarzii,are voie ca e director de cursa si poate face asta.

3. asta e cea mai urata - cand s-a sucit n-a permis tuturor masinilor sa treaca de SC,ci doar celor dintre Verst si Hamilton asta poate fi argumentata de orice luzar de avocat drept discriminare si avantajare fatisa a echipei RBR...ne dam seama daca AMG va merge la Lausanne,cu ce avocati va merge.

 

Personal,desi nu il suport pe Verst,mi-a placut ce s-a intamplat insa dpdv legal Mercedes are un caz destul de strong prin care pot demonstra usor avantajarea echipei adverse de catre FIA si prin urmare vicierea rezultatului.

Sa vedem - au pana joi sa depuna contestatie.

Vom vedea.

Ar fi pacat insa ca titlul sa se decida la masa verde.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 55 minute, therocketscientist1 a spus:

Doar ca Ricciardo cu atitudinea pe care o are si cu masina oferita de RB nu iesea campion mondial.

Asta ai judecat-o tu de la birou de la cafea stand picior peste picior?cu ce date?de unde ai tras tu concluzia asta și ești asa sigur pe tine?

În fine nu are sens sa intru in discuția asta.

Nu uita însă că până și un pilot atat de tern precum Button poate ieși campion mondial...cu mașina corectă.

Asa ca...prezumția ta este...mda.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 minute, Method a spus:

Nu uita însă că până și un pilot atat de tern precum Button poate ieși campion mondial...cu mașina corectă.

Asta ai judecat-o tu de la birou de la cafea stand picior peste picior?cu ce date?de unde ai tras tu concluzia asta și ești asa sigur pe tine?

Ai citit si partea cu "si masina oferita de RB"?

Daca Verstappen a fost preferat inaintea lui Ricciardo inseamna ca factorii de decizie din RB au considerat ca are mai multe sanse dat fiind pachetul oferit. RB a vrut sa fie Italia. A reusit.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Fanii godbless, nu mai fiț supi! Uite, asta a pierdut mai mult! :crack:

1 oră în urmă, Tzitzicat a spus:

Ce zice colegu' e chistol cu H2O! :lol:

Bine, probabil a pariat 50$, dar tre să se spargă în flatulații...

Editat de ENEOS
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, cuki a spus:

Asta este un Bullshit...probabil ca Mercedes nu vor merge pana la ultima cale de atac, pentru ca stiu ca nu pot rezolva nimica, iar rascolirea rahatului nu-i vor aduce niciun castig.

Eu am spus-o, anul acesta majoritatea deciziilor au fost luate extrem de aiurea...iar dpmdv Max si RedBull au fost defavorizati in mai multe situatii, decat ajutati.

Inclusiv in Lap 1, cand Hamiton a luat-o pe aratura...daca era Max, probabil primea 5s + cedare pozitie. 

 

Cred ca pentru prima oara in muulti ani, Mercedesul a luat "bataie" exact unde erau mai buni...la reactie/adaptarea strategiilor. Se bazau ca nu mai pornesc cursa, se bazau ca daca urla pe statie, il indupleca pe Massi. Ala l-a pus rapid pe Toto la colt..."it's motor racing".

Nu stim de vor face AMG..."probabil ca"...

Au pana joi sa depuna.

Rascolirea rahatului nu are cum sa-i dauneze in acest punct,deci exista prezumtia logica a faptului ca o vor face.Ce au de pierdut?Nimic.

 

Intradevar,RBR a calculat perfect.Jos palaria dpdv strategie.Au avut bulan cu carul,insa norocul se intampla atunci cand oportunitatea intalneste pregatirea.

AMG...cam slabut.Ok,ma mai gandesc si la faptul ca,dupa cum calculau ei (si iata ca litera regulamentului pare sa le dea dreptate cel putin in teorie),nu prea mai era timp de un green lap.S-or fi gandit la asta si colectivul ala din Strategy Team a calculat asa bazandu-se pe regulamente?Sau nu a fost ceva atat de gandit si doar o strategie batraneasca sau pripita?We will never know.

 

Raman la parerea ca Hamilton (AMG a castigat cu succes campionatul,n-a luat bataie) a luat bataie nu aici,ci in timpul campionatului cand s-a lasat bullyed de Verst fara sa raspunda agresiv,ci cedand de fiecare data.Il respect pe pilotul Verst pt acea agresivitate intimidatoare (desi reiterez - nu ii suport fatza si oricum mi se pare foarte meltean,foarte Marquez-like)care iata,a dat roade.Daca n-ar fi cedat de atatea ori la imbrancelile lui Verst si ar fi stat umar la umar cu el indiferent de eventualele daune,alta ar fi fost povestea.

Imi pare rau sa o zic,dar,scotand din calcul whining'ul continuu al lui Horner-RB-Verst dar si AMG-Ham,precum si manevrele de culise,Verst a fost the better pilot.Meltean,agresiv,nefiind capabil sa faca o depasire corecta,dar fantastic pe defensiva si fantastic pe performanta si mai presus de toate - fara greseala personala.Ok,poate Ham e mai bun in cursa si ca management,insa cred ca s-a obisnuit sa mearga rarefiat acolo la varf,si iata cand il inghionteste cineva nu mai e in stare sa raspunda.Si toatea astea l-au expus pana a ajuns usor usor in aceasta pozitie.Daca transa de la inceput duelurile cu 2-3 abandonuri scurte ale amandoura,alta era treaba.

Acum 2 ore, cuki a spus:

Mie imi este clar...Liberty si cu FIA si-au dat seama ca e o paine buna de mancat din "duelul" Hamilton Verstappen...asa ca au tras toate itzele posibile ca sa-l duca pana in ultima tura de circuit. Cand avea Verstappen prea mult in fata, pac il scuturau...zici ca totul a fost rigged.

 

Acuma on the next one...Hamiton insfarsit infrant. Eu personal pentru la anu am un nou favorit, care sper sa-i sparga coitzele lui Max...Sainz Jr. Baitu cred ca e singurlui momentan care i-ar putea da peste picioare lui Max. Mai e si Russel pe acolo, dar cred ca Russel va fi mai mult locotenent.

Vedem..va fi oricum interesant

Da clar.100% de acord.Si e si normal.

Doar ca...sunt niste reguli,ale FIA nu ale Liberty,iar Masi le-a cam facut harcea-parcea.Nu cred ca a facut-o calculat,dar a dat urat rau de tot chiar si pe tv.

In primul rand "lapped cars may overtake" se dadea la o interventie de durata pe circuit a comisarilor nu la 3-4 ture.Dar hai sa zicem ok,e dreptul lui.

Dar da fantastic de urat,am zis ca n-am vazut eu bine "lapped cars my not overtake SC"..si next lap (probabil datorita tipetelor lui Horner - sa fim intelesi nu il condamn aici,pt ca fix asta trebuia sa faca Horner acum - a dat "only cars cutare cutare can overtake the SC",deci doar masinile dintre cei 2.

Urat.

Lipsit de logica de echidistanta de orice.Urat.

Si contrar regulilor - prin urmare foarte atacabil in sala de judecata.Ceea ce eu cred ca se va intampla avand in vedere miza.

Indiferent de Liberty - peste Liberty e FIA iar peste fia e Tribunalul de la Lausanne.

 

Hamilton a mai fost infrant.In 2016.

Mmm,iarasi,ce vorbeam cu colegul,despre anul viitor - in primul rand depinde de masina.VErst e un pilot fantastic,insa masina face mult.Ca si la Ham dealtfel.Sainz?Nu vad nimic spectaculos.Just hard work and determination.

Leclerc e mai bun insa.Norris e si el fantastic.Ricci la fel.Russell...nu mi se pare rupt din soare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, cuki a spus:

Aparent...in explicatiile respingerii contestatiei, este invocat ceva articol care ii da posibilitatea directorului de cursa sa ia niste decizii asemantoare cu ce am vazut ieri. Ca treaba asta nu a fost pana acuma neparat folositia, posibil. Is absolut convins, ca asa cum Mercedesu si-a adus avocatu la cursa (wtf?...penibil), asa s-au blindat si astia de la FIA...iar vulpea asta de Massi, aparent foloseste mult mai inteligent regulamentul pentru spectacol, in comparatie cu Charlie care era extrem de defensiv.

 

Sunt interese destule, anul acesta s-a vrut publicitate maxima pentru F1...cred ca pe Massi sau pe FIA i-a durut in cuur daca mai ia Hamilton un campionat sau daca Max il bate. Ei si-au dorit controverse, discutii...si-au dorit sa prinda multi noi spectatori...si-au dorit Airtime maxim pana in ultima secunda.

Iar asta au livrat baietii tuturor canalelor de televiziune care platesc bani grei ca sa transmita F1.

:agree:

Da,exista acel articol (pe care l-au si invocat comisarii) cum ca directorul cursei se poate folosi de SC precum doreste samd.No argue.

Atata timp cat toata treeaba ramane la latitudinea stewarzilor,a directiei de cursa si chiar mai sus la nivel de FIA,Masi si deciziile lui sunt practic inatacabile,adica Mercedes nu va avea in nici un fel castig de cauza.Dupa cum s-a si vazut - FIA a declarat admisibil dar a respins protestul.Ei vor mai face unul catre FIA dar sunt sanse zero.

 

Problema e daca fac spre Tribunalul de Arbitraj de la Lausanne.Acolo nu mai e FIA,acolo e o sala de judecata.

Iar,dupa cum am spus,cazul lor "tine apa" pt ca Masi a procedat foarte ciudat in primul rand pt ca a lasat lapped cars sa overtake (dar asta ar fi ceva ciudat si atat,nu ar fi atacabil,chiar daca in prima instanta a zis nu - sa nu depaseasca nimeni nimic si apoi s-a sucit),orice avocat ar pune problema discriminarii ca sa zic asa "de ce nu s-a aplicat regula pt toate masinile lapped,ci doar pt cele dintre cei 2 pretendenti la titlu?"

Ee,aici e calcaiul lui Ahile si greseala lui Masi.Si de aici "l-a apucat" Mercedes - pe langa balba initiala (care ar fi picat prost si atat),aceasta discriminare nu poate fi motivata (in sala de judecata) prin regula ca "race director poate dispune el dupa cum vrea folosinta SC".Acea discriminare poate fi catalogata clar ca si comportament partinitor pt a avantaja RB.

 

Aa,daca zicea "lapped cars may now overtake" - salut.Nici o problema - nu avea nimeni ce ii reprosa dpdv legal.Ok - ar fi fost aiurea pt ca mai erau cateva tururi si interventia nu era de durata,dar whatever.Dar asa - "only cars 14,31 samd may overtake" - special pt a "curata" spatiul dintre Verst si Ham,denota o intentie,denota ceva urat.Denota faptul ca tu ai vrut sa ii aduci unul langa altul (clar pt spectacol - nu il banuiesc pe Masi ca e conspirator RB sau ceva),si denota faptul ca a aplicat regulamentul doar pe jumatate si special pt a crea un avantaj unei echipe.

Mercedes are un caz aici zic eu.Acuma...daca il va instrumenta daca se va duce pana la Lausanne,avand in vedere implicatiile multiple si in titlul lor samd....nu stiu ce sa zic.

RBR daca ar fi fost in locul lor si ar fi fost defavorizati asa,ar fi facut-o,pun pariu.Si nu ar fi fost ceva de condamnat,precum nici la AMG nu e.

1 oră în urmă, cuki a spus:

Sa vezi anul viitor, daca masiniile noi nu sunt la nivelul astepariilor si daca avem un sezon pe care il va domina o echipa din start...sa vezi cum vor modifica din mers regulamentele pentru a strage plutonul. Nu stiu daca si la anul se va decide totul in ultima cursa, dar fac pariu ca iarsi FIA va face tot posibilul sa creeze conditiile propice.

Supraestimezi FIA - i-a vrajit AMG din 2014 incoace ascunzandu-si nivelul imens fata de ceilalti,cine e prost sa-si arate nivelul daca e mult in fata?Ce motiv ar avea?Vor castiga precum castiga RB in epoca Vettel - manageriind gap'ul la 5s in fata dar ei fiind de fapt capabili de timp cu 2s/tur mai rapizi decat plutonul.Elegant.

Editat de Method
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 14 minute, Method a spus:

Aa,daca zicea "lapped cars may now overtake" - salut.Nici o problema - nu avea nimeni ce ii reprosa dpdv legal.Ok - ar fi fost aiurea pt ca mai erau cateva tururi si interventia nu era de durata,dar whatever.Dar asa - "only cars 14,31 samd may overtake" - special pt a "curata" spatiul dintre Verst si Ham,denota o intentie,denota ceva urat.Denota faptul ca tu ai vrut sa ii aduci unul langa altul (clar pt spectacol - nu il banuiesc pe Masi ca e conspirator RB sau ceva),si denota faptul ca a aplicat regulamentul doar pe jumatate si special pt a crea un avantaj unei echipe.

Eu nu inteleg de ce a ales varianta asta selectiva

De ce nu i-a lasat pe toti sa treaca de SC?

Le dadea la toti cu regulamentul in cap

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu m.am mai uitat la F1 de cel putin 10 ani , m.am uitat etapa trecuta , superciudata dar fiind la egalitate de puncte am zis ca ma uit la ultima cursa , zis si facut , insa senzatia ramasa dupa ultima cursa e cel putin gretoasa , aici ma refer la cum e regulamentul si cum se interpreteaza , nici macar nu tin cu cineva anume insa finalul mi.a creeat o stare nervoasa de neinteles  , transmisiunile live in timpul cursei intre arbitrii si team manageri sau ce is aia , sunt putin spus penibile , la fel si discutiile intre piloti si staff , jenante , ai impresia ca asculti o discutie de fatalai , nu ma mai uit never la F1 .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu sunt expert in regulamentul lor, deci e posibil sa fi inteles gresit, dar daca le-ar fi permis tuturor masinilor depasite cu un tur sa treaca de SC, atunci ar fi intrat automat pe o litera de regulament clara, care il obliga pe directorul de cursa sa astepte ca toate acele masini sa revina in spatele plutonului, dupa care SC mai trece o data linia de sosire si de abia apoi iese de pe circuit. Daca ar fi facut asta mai repede (imediat dupa compactarea plutonului si cu steaguri galbene in zona accidentului, ceea ce am mai vazut in trecut), poate ar fi avut timp pentru un final de cursa pe steag verde, dar pana s-au dumirit si hotarat, nu mai era timp. Tocmai de asta nu au permis initial niciuneia dintre masini sa treaca de SC, ca sa poate avea final de cursa pe steag verde, dar apoi au inteles ca e ca si cum ar fi terminat sub SC, din moment ce sansele unui duel direct la varf erau absolut nule. Asa ca au ales solutia de mijloc, care chipurile ar fi acoperita oarecum de regulament. Nu a fost o decizie usoara, mai ales in conditiile alea de timp si tensiune. Dar a fost una eminamente pentru spectacol, faptul ca Red Bull a jucat inteligent inainte sa stie daca se va relua cursa (punand softuri) nu inseamna ca Massi a fost de partea cuiva. Daca Max n-ar fi reusit depasirea pt ca Hamilton il tinea in spate cumva, nu se mai supara nimeni pe decizie, dimpotriva - ura, a castigat Hamilton, si inca cu ce spectacol la final! Dar n-a castigat, asa ca decizia nu mai e buna, normal.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...