Sari la conținut

Formula 1


Jorge Lorenzo

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 6,7k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Astea sunt doar "test mules" (nu știu cuvântul în română), mașinile de anul ăsta puțin modificate pentru a funcționa cu roțile pe pe '18. Mașinile de anul viitor vor arăta substanțial diferit. Și vor folosi capace pe roți (McLaren a testat chiar capace cu led-uri).

 

image.thumb.png.ba4c27b5ddba8a9afc691bb06cfdb914.png image.thumb.png.1c5e2874b1f7d666391f5450ea699e69.png

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 oră, PzKpfW a spus:

McLaren a testat chiar capace cu led-uri

Musai să-i dea și bronzatului! Cu cristale Ceaikovski + leduri! 😈

Mie principala diferență mi se pare că e la suspensie, până acum era beton și mai mult lucrau anvelopele, cu jante mai mari și talon mai mic se schimbă radical comportamentul. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Teoretic da, și mai sunt și alte aspecte precum greutatea (masa inerțială/unspring weight). Practic însă se pare că nu e atât de mare diferența, în așa fel încât au putut să monteze roțile noi pe monoposturile actuale (cu ceva modificări) și să aibă un ritm decent: doar câteva secunde diferență față de ritmul din week-end, asta în cazul în care probabil niciunul dintre ei nu a a vizat vreun fastest lap.

 

Încă un aspect important legat de gume pentru 2022: preîncălzirea cauciucurilor va fi limitată la 70°C (față de 90°C până acum). Din 2023 temperatura se va mai reduce cu 20 de grade, urmând ca din 2024 să nu se mai folosească deloc preîncălzitoarele.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu am afirmat nimic, doar echipele și Pirelli știu în momentul de față ce presiuni au încercat cu noile gume. Ceea ce știu este că anul ăsta au mers cu presiuni (minime) între 1.5 și 2 bar. În LMP1 folosesc aproximativ aceleași gume (ca dimensiuni), mașnile au o greutate comparabilă și merg cu ~2 bar. Se poate deci deduce că nu va fi o schimbare majoră.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mașinile de anduranță sunt MULT mai grele! La viteză în coastă în anvelope similare ca dimensiuni se folosesc presiuni mult mai mici (în jur de 1 bar). Doar că similaritatea se oprește la dimensiuni, în rest gumele nu au nici o treabă unele cu altele.

Tu chiar nu vrei să înțelegi că la +5' și cu un balon sensibil mai puțin înalt nu ai să mai vezi acea mișcare de piftie a pneului și suspensia va trebui să lucreze cu totul altfel. Hint: tot la coastă (că aici mai bunghesc și eu câte ceva) trecând de la Avon la Pirelli și păstrând aceleași jante setup-ul mașinii este cu totul altul. La o mașină la care s-au pus roți de f1 în locul celor de f3 (tot pe 13' însă, doar balon mai inalt, lățime mai mare și diametru total mai mari suspensia a trebuit reconstruită, inclusiv a necesitat alte brațe), în primul rând pt că s-a modificat garda la sol, ceea ce a dus la altă poziție a basculelor. Nici nu vreau să mă gândesc ce ar însemna creșterea diametrului, și mă gândesc la un +2', nu +5!

Editat de ENEOS
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 13 minute, cuki a spus:

Eu auzisem ca va fi cam 4-6 secunde mai slow, deorece noul concept aero nu permite (cel putin in primele iteratii) apasari nici pe aproape de cele de azi. 

Concepul este candit pentru close racing, si pentru a nu mai exista afectare in dirty air...nu au avut neparat in cap sa bata timpii de anul acesta. 

 

Chiar se spunea ca, timpii din 2021 probabil ca nu se vor bate mult timp de acuma incolo

Asta e wishful thinking'ul FIA.

Parerea mea - cu ground effect au deschis cutia Pandorei,in 2 ani vor avea viteze fantastice pe viraje.

Ok,au minimizat dirty air'ul ca urmare a interzicerii endplates samd - dar nu cred ca trebuiau sa ii lase cu ground effect pt a suplini.

 

Noile gume,pilotii au declarat ca le plac mai mult pt ca handling'ul e mai crisp - nu datorita jantei mai mari ci datorita balonului mai mic.Insa clar ii va limita pe viraje,pt ca baloanele alea desi feelingul era mai vag pe viraje si dadeau un oarecare delay in schimbarile rapide de directie,permiteau deformatii mai mari mari,si grip superior.Insa pt noi ca spectatori,no problem.

As fi foarte curios care e diferenta de masa intre o janta pe 18 si una pe 13 si intre o guma pe 18 si una pe 13

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 24 minute, Method a spus:

 

As fi foarte curios care e diferenta de masa intre o janta pe 18 si una pe 13 si intre o guma pe 18 si una pe 13

as zice ca cel putin dublu

...tragand o paralela de la astea standarde de pe masinile uzuale...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, cuki a spus:

unii spun ca aprox 3-5kg in plus per total (janta+guma)


Aceasta greutate in plus, nu pune la nicun departament o problema mai mare, decat la bietii care schimba la pitstop. 

Una e sa manevrezi 10-12kg, alta-i 13-15kg

Pare verosimil.

Pune probleme la departamentul consum si la dep.handling - unsprung weight mai mare = consum mai mare si delay mai mare in schimbarea directiei.

1 oră în urmă, cuki a spus:

 au intervenit pentru 2021 fata de 2020 tot pe acelasi considerent (viteze mari pe viraje), cred ca vor interveni si in viitor daca se va ajunge la aceasi situatie.

Scopul este clar si vor sa-l atinga, pe percus vor ajusta. Interesant ar fi, daca la Barcelona in 2022 s-ar atinge 6-6.5g constant pe viraje :D... no atunci ce-i mai poti face? Posibil sa le traga dungi pe gume, ca in era Schumacher :D

Au intervenit,da,dar fara vreun rezultat - timpii sunt la fel more or less nu?

Ce ajustari face FIA sunt contracarate masiv si mult mai rapid de catre inginerii echipelor.

Acum 17 minute, cuki a spus:

Mno, cum ma asteptam...nu va fi nicio contestatie. S-au vorbit, s-au negociat...se vor face comisii, vor participa echipe/piloti...nimica nou sub soare. 

Mercedes acuma o mulge un pic din rolul de "oprimati", FIA nefiind capabila sa ia decizii, face comisii...asa cum se face mereu in orice institutie cand nimeni nu vrea sa-si asume vreo raspundere, se mai face o comisie, care tergiverseaza, apoi creeaza un raport...apoi poate se modifica ceva, poate nu. 

2021 este cam oficial inchis...eu cel putin astept cu nerabdare 2022, anul in care sper ca Sainz si Ferrari vor matura cu restu pe jos

Mda,era de asteptat,asta nu pt ca Mercedes n-ar fi avut un caz,dupa cum am zis si nu mai reiau - aveau un caz destul de solid,insa urmarile si implicatiile ar fi fost...nici nu stiu.

In cazul unui verdict favorabil Mercedes gen "da,directorul de cursa a influentat outcome'ul cursei",ce era de facut?Cum se putea asta repara?

Sa ii ia campionatul lui VErst?De ce?RB e nevinovata aici.

Sa i-l dea lui Hamilton?De ce?Nu se stie cine ar fi castigat...iar Hamilton pe ultimul tur a dormit in loc sa ii dea replica lui Verst.

Era foarte urata treaba si foarte dubioasa.Nu vad cum ar fi putut fi reparata chestia asta in cazul unui verdict favorabil Mercedes.

 

Ahahah,Sainz?Si FErrari?1.am mai multa incredere in Leclerc decat in Sainz (nu te uita doar la ultimul an,vezi perioada Leclerc - Alfa) si 2.Ferrari?doar cu Todt.Altfel,cu Binotto si alti cioflingari,nu se mai apropie Ferrari de un titlu neam.Nu mai merge cu manageri italieni,nivelul e prea ridicat pt romantismul lor.

La anul mizez pe Newey,desi bine a atras atentia colegul,motorul s-ar putea sa ii traga masiv in jos.

Si pe AMG.

Si cine stie...McLaren?Fingers crossed.Sunt fan.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eventual le vor face dintr-un aliaj mai usor pentru a avea aceeasi greutate ca si pana acum. Nu stiu ce reguli sunt privind greutatile rotilor..daca sunt.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

6 hours ago, cuki said:

Eu auzisem ca va fi cam 4-6 secunde mai slow, deorece noul concept aero nu permite (cel putin in primele iteratii) apasari nici pe aproape de cele de azi. 

Concepul este candit pentru close racing, si pentru a nu mai exista afectare in dirty air...nu au avut neparat in cap sa bata timpii de anul acesta. 

 

Astea erau estimările inițiale din partea FIA. Ultimele aproximări reies din simulările echipelor (acum că monoposturile pentru 2022 sunt cam gata).

 

5 hours ago, Method said:

cu ground effect au deschis cutia Pandorei,in 2 ani vor avea viteze fantastice pe viraje.

 

De ce (ar fi un lucru rău)? Nu mai suntem în anii '70, circuitele și monoposturile sunt mai sigure. Și nu vor folosi nici side-skirts-urile (care făceau de fapt vechile mașini periculoase) pentru a genera efectul de sol.

 

5 hours ago, Method said:

As fi foarte curios care e diferenta de masa intre o janta pe 18 si una pe 13 si intre o guma pe 18 si una pe 13

 

~2.5kg per roată (nu mai găsesc sursa, dar am citit recent).

 

2 hours ago, cuki said:

Btw. inca o chestie care mi-a picat legat de 2021. Depasiriile facute de Max vs. Hamilton. Nu stiu daca este vreo statistica, dar eu cred ca dpdv al racecraft, Max a fost in fata. Putine depasire retin cu DRS la Max, in schimb Hamilton aproape numai cu DRS a depasit in 2021.

 

Nu cunosc vreo asemenea statistică, dar uite alta interesantă: în afară de starturi, ultima depășire pe circuit al lui Verstappen asupra lui Hamilton a fost la Paul Ricard (etapa 7 din 22), în iunie.

 

Și încă una: singura echipă care a obținut o dublă în acest sezon a fost McLaren.

 

2 hours ago, cuki said:

As fi curios sa vad vreo analiza facuta de careva "expert" de asta gen Scott Mitchel sau balena aia simpatica (nu retin numele)

 

Edd Straw.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

9 hours ago, ENEOS said:

Mașinile de anduranță sunt MULT mai grele! La viteză în coastă în anvelope similare ca dimensiuni se folosesc presiuni mult mai mici (în jur de 1 bar). Doar că similaritatea se oprește la dimensiuni, în rest gumele nu au nici o treabă unele cu altele.

 

Deci nu comparăm monoposturile de F1 cu LMP1, dar le comparăm cu mașinile care concurează într-un campionat amator de hillclimb? Serios? :) Diferența de greutate între LMP1 și F1 (2022) este de 10% (pentru hibride), respectiv 3.75% (pentru non-hibride). Dacă asta înseamnă "MULT" pentru tine, înseamnă că avem etaloane diferite.

 

9 hours ago, ENEOS said:

Tu chiar nu vrei să înțelegi că la +5' și cu un balon sensibil mai puțin înalt nu ai să mai vezi acea mișcare de piftie a pneului și suspensia va trebui să lucreze cu totul altfel. Hint: tot la coastă (că aici mai bunghesc și eu câte ceva) trecând de la Avon la Pirelli și păstrând aceleași jante setup-ul mașinii este cu totul altul. La o mașină la care s-au pus roți de f1 în locul celor de f3 (tot pe 13' însă, doar balon mai inalt, lățime mai mare și diametru total mai mari suspensia a trebuit reconstruită, inclusiv a necesitat alte brațe), în primul rând pt că s-a modificat garda la sol, ceea ce a dus la altă poziție a basculelor. Nici nu vreau să mă gândesc ce ar însemna creșterea diametrului, și mă gândesc la un +2', nu +5!

 

Se pare că nu a fost o problemă atât de mare în F1 din moment ce au putut monta roțile de 18 pe monoposturile gândite pentru roți de 13 și au și scos timpi relativ similari. Alt setup al suspensiei, clar. Dar nimic dramatic.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 17 minute, PzKpfW a spus:

campionat amator de hillclimb

European, că la noi abia mijesc câteva prototipuri, lumea încă își închipuie că 4x4 de >1000kg e ză șit. 

Eu știu că mașinile de anduranță sunt grele (>1t), dar poate mă înșel, oricum nu mi-e clar ce e cu lmp1, 2, x. S-or fi îngrășat și formulele, că deh, au o vârstă! 😜

 

Editat de ENEOS
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Și fia face o comiție... 🙄

https://www.eurosport.ro/formula-1/fia-deschide-o-ancheta-pentru-a-se-face-lumina-in-cazul-evenimentelor-controversate-de-la-abu-dhabi_sto8673780/story.shtml

 

parlamentul nostru câte a făcut? Că dacă vrei să îngropi ceva cel mai bun lucru e să numești o comisie... 

Aia cu blmilă care "nu știe dacă va continua" e ca ăia care visează cum o să plângă lumea după ei dacă mor. 😜 Psihopupu. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Rezultatele în mod cert nu se vor schimba. Dacă-i încălzește cu ceva pe Mercedes (puțin probabil) FIA ar putea să meargă maxim până la a anula rezultatele ultimei curse, dar asta nu ar schimba nimic în economia niciunuia dintre campionate.

 

Brawn i-a luat deja apărarea lui Masi, deci slabe șanse să fie măcar el schimbat. Poate doar să se creeze o echipă de comisari, condusă de către directorul de cursă. Și faptul că se vor interzice comunicările între directorul de cursă și șefii de echipă de anul viitor - asta este cvasi-decis.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mercedes a anuntat oficial ca si-a retras toate plangeril, cica in mare masura ca urmare a dorintei lui Ham, care a zis ca orgoliul lui de mare campion nu-i permite sa s bucure de un titlu castigat la tribunal.

Editat de Speedy.K
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...