Sari la conținut

Formula 1


Jorge Lorenzo

Postări Recomandate

Mda,alt atac alt hate și nici un argument în favoarea a ceea ce zici tu....de fapt nu cred ca știi nici tu ce zici....în afara de "sa moara capra vecinului"

De aia nici nu ma agit.

 

Aparte de prostiile noastre fără sens,nu vi se pare ca noile mașini (parca de anul asta au scos Mgu-H?) Suna mai bine?

https://fb.watch/bIiJyBWso6/

Editat de Method
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 6,7k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

6 hours ago, Method said:

- air-to-water intercooler e folosit masiv din 2014 incoace de (probabil) toate echipele no news there.Avantajele sunt clare - traseu mult mai scurt care da un lag aproape inexistent,controlul temperaturii aerului din intake mult mai bun,si aer mult mai rece.Dezavantaje ar fi greutatea si complexitatea.Si din cate mai tin eu minte AMG isi "imbraca" si airbox'ul cu apa pt racire.

- air-to-water intercooler e folosit deja pe scara larga la masinile de performanta de serie - vezi Bmw M5,dar si variantele de 3.0 turbo benzina,vezi Mercedes cu motorul ala de 2 litri si 420 de cai pus pe A Classe AMG samd samd.E deja common knowledge.

 

Tot ce zici este adevărat; tehonologia nu este nouă și se folosește pe mașinile de serie de câțiva ani. Este însă un compromis: ceva mai multă performanță vine la pachet cu greutate și complexitate. Pe automobilele de stradă impactul greutății suplimentare este mult mai redus față de un monopost prototip de F1. Nu era deci deloc evident faptul că se folosește și în F1. Dealtfel deocamdată doar despre Mercedes s-a confirmat că folosesc metoda, nu sunt convins despre restul motoriștilor. Oricum, mi s-a părut interesant să abordez subiectul, nu cred că mulți useri de pe topic s-au interesat sau cunosc soluția.

 

1 hour ago, Method said:

Suna mai bine?

 

Personal mi se pare că sună fix la fel :) 

 

6 hours ago, Method said:

Horner a prins ideea si am inteles ca deja cauta sa le dea peste maini celor de la Mercedes cu regulamentul

 

A avut o răbufnire inițială, raportată de către cei de la AMuS. Între timp s-a calmat. Ferrari ar putea însă să protesteze în legătură cu paletele/aripioarele oglinzii:

 

image.thumb.png.494d002f0231ed0bf2f538f38649821d.png

 

Între timp, pe circuit:

  • Red Bull au venit cu o evoluție a sidepod-urilor (mai puțin dramatică decât mă așteptam)

ak50mqmmswm81.thumb.png.987df0e281148b07155c893844409977.png image.thumb.png.df636f2632a9bb5c5dd818a852eea743.png image.thumb.png.a6523bb46b554597a51e1fd61c71201e.png image.thumb.png.1ef2b27aca95eedb1354b4287e95744e.png

  • Ricciardo are covid - nu va mai participa la test, dar va fi disponibil pentru prima cursă
  • Probabil cel mai interesant, atât Red Bull cât și Mercedes rămân la părerea de la Barcelona: Ferrari sunt rapizi - probabil cei mai rapizi. Cei de la Mercedes spun chiar că "dacă s-ar ține mâine cursa, Ferrari ar obține dubla fără probleme". Cursa nu este mâine, iar Red Bull și Mercedes sunt "lenți" pentru că nu reușesc să-și facă să funcționeze monoposturile eficient (ce spuneam despre timpul avut la dispoziție).

image.thumb.png.40a6f7729075f6f714fa343cb9753a60.png

 

Mercedes pare să aibă cele mai mari probleme cu "țopăitul", ceea ce-i împiedică să testeze eficient. Red Bull au probleme de subvirare. McLaren au avut probleme recurente cu supraîncălzirea frânelor cu care au pierdut mult timp la standuri în ultimele două zile și pe care speră să le fi rezolvat abia astăzi. La polul opus, Ferrari merge strună, fără probleme de fiabilitate, își urmează cu succes programul de testare. Orice ar face restul, Ferrari va fi cel puțin la bătaie pentru victorii anul ăsta.

 

1t8lgboyswm81.thumb.jpg.e30e505ac8128e5696f24d6561f5cf4e.jpg

 

Editat de PzKpfW
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Fierrarii o să fie la bătaie până la pit stop, acolo gata! 😈 Nu mi-aș pune banii pe ei. Habar n-am ce s-a mai schimbat în afară de diametrul roților, dar ăla mi se pare arhisuficient ca să amestece cărțile. 

Editat de ENEOS
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 16 ore, PzKpfW a spus:

Tot ce zici este adevărat; tehonologia nu este nouă și se folosește pe mașinile de serie de câțiva ani. Este însă un compromis: ceva mai multă performanță vine la pachet cu greutate și complexitate. Pe automobilele de stradă impactul greutății suplimentare este mult mai redus față de un monopost prototip de F1. Nu era deci deloc evident faptul că se folosește și în F1. Dealtfel deocamdată doar despre Mercedes s-a confirmat că folosesc metoda, nu sunt convins despre restul motoriștilor. Oricum, mi s-a părut interesant să abordez subiectul, nu cred că mulți useri de pe topic s-au interesat sau cunosc soluția.

 

A avut o răbufnire inițială, raportată de către cei de la AMuS. Între timp s-a calmat. Ferrari ar putea însă să protesteze în legătură cu paletele/aripioarele oglinzii:

  • Red Bull au venit cu o evoluție a sidepod-urilor (mai puțin dramatică decât mă așteptam)

:ok:

Si Ferrari stiu ca are (ca sa nu se mai ia de mine lumea - nu am de unde sa stiu insa asa se specula la acea vreme in articole etc.),de aceea au putu sa isi reduca asa de mult deschiderea sidepods atunci in 2018?cand au venit cu masina aceea destul de revolutionara.

 

Da,alea nu prea stiu daca sunt legale.Desi parca fix Ferrari a avut la un moment dat acelasi gen de turning vanes pe sidepods.

 

Ideea initiala a RB e foarte misto - sculptarea sidepods pe sub radiatoare - clar nu va aduce atata aer pe eleroane cat aduce AMG dar oricum...dupa masina din 2015 cand Newey si-a cam dat cu stangul in dreptul,asta e altceva.

Acum 16 ore, PzKpfW a spus:

Probabil cel mai interesant, atât Red Bull cât și Mercedes rămân la părerea de la Barcelona: Ferrari sunt rapizi - probabil cei mai rapizi. Cei de la Mercedes spun chiar că "dacă s-ar ține mâine cursa, Ferrari ar obține dubla fără probleme". Cursa nu este mâine, iar Red Bull și Mercedes sunt "lenți" pentru că nu reușesc să-și facă să funcționeze monoposturile eficient (ce spuneam despre timpul avut la dispoziție).

image.thumb.png.40a6f7729075f6f714fa343cb9753a60.png

 

Mercedes pare să aibă cele mai mari probleme cu "țopăitul", ceea ce-i împiedică să testeze eficient. Red Bull au probleme de subvirare. McLaren au avut probleme recurente cu supraîncălzirea frânelor cu care au pierdut mult timp la standuri în ultimele două zile și pe care speră să le fi rezolvat abia astăzi. La polul opus, Ferrari merge strună, fără probleme de fiabilitate, își urmează cu succes programul de testare. Orice ar face restul, Ferrari va fi cel puțin la bătaie pentru victorii anul ăsta.

Am zis initial de Ferrari dupa prima zi de teste remember?Sa se consemneze ca n-am batut campii :P...insa sa nu ne imbatam cu apa rece - una sunt testele si alta sunt cursele.

 

Am auzit si eu declaratiile lui Ham - dupa cum arata masina aia....cred ca prefer sa cred masina decat pe el.Am mai zis si repet - lumea uita total recent history - la fel a fost de ani de zile in teste,cei mari s-au plans sau au tacut chitic si au facut timpi de calcat,echipele de sub ei au rupt norma,iar cand a venit prima cursa - AMG si/sau RBR au furat tot podiumul.Nimic nu ma face sa cred ca anul asta va fi diferit - in ciuda schimbarilor majore de aero.

Ok - ai dreptate insa - poate vor avea nevoie de putin timp pana sa puna masinile la punct pt a scoate 100% din potential - dar prin putin timp inteleg 2 curse.Dupa aia - same old same old.Mi-e frica rau de masina celo de la AMG.RB pare fat,ziceau toti heavy.AMG...daca e rapida si in virjajele lente dupa cum zice RB - in cele rapide clar va fi pt ca are la dispozitie probabil cel mai mare downforce...sper doar sa nu mai avem alt sezon de dominare a unei singure echipe.Asta e tot - vrem bataie nu defilari.

 

Da - AMG batzaie pe liniile drepte - dar sa nu ne imbatam cu apa rece - e o masina super noua cu f multe upgrade-uri si in mod sigur n-au avut timp sa aiba grija de toate detaliile.Dar daca ar fi sa ma iau dupa rezolvarea celorlalte echipe - tot ce trebuie sa faca pt a contracara porpoising (urat termen inteleg de unde e - o specie de delfin care se misca asa prin apa,,dar suna ca naiba) - topaitul - este sa puna acele vortex generators pe laterale si/sau sa izoleze lateralele cu outwash air (ultima poza)...ceea ce pt AMG ar fi floare la ureche daca doar la atat se reduce rezolvarea.Se speculeaza ca McLaren a facut-o cu succes si nu mai are asemenea probleme spre deosebire de concurenta :

Screenshot-2022-03-13-at-08-32-46-How-Mc Screenshot-2022-03-13-at-08-34-53-How-Mc Screenshot-2022-03-13-at-08-33-30-How-Mc Screenshot-2022-03-13-at-08-36-43-How-Mc

A fost reperat acest detaliu la Barcelona unde a fost si putina ploaie si s-a vazut astfel foarte bine traiectoria aerului cu stropi de apa in jurul masinii.Deci celelalte echipe au avut un mare noroc pt ca li s-a dat pe tava rezolvarea - sau macar o inspiratie pt a studia o eventuala solutie.A fost foarte buna acea ploaie pentru unii :D

 

Oricum ar fi ceva extraordinar sa se schimbe balanta - sa vedem Ferrari la bataie - cu AMG si/sau RB,nu ma intereseaza.Dar ar fi genial sa ii vedem pe Leclerc si Sainz cum se bat pentru victorie si godbless cu arogantul undeva la 3-4....5? :) (Daca se amesteca si McLaren in treaba asta....F1 incepe chiar sa merite sa fie urmarita :bounce: )

Editat de Method
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

7 hours ago, Method said:

Dar ar fi genial sa ii vedem pe Leclerc si Sainz cum se bat pentru victorie si godbless cu arogantul undeva la 3-4....5? :) (Daca se amesteca si McLaren in treaba asta....F1 incepe chiar sa merite sa fie urmarita :bounce: )

 

Ar fi interesant, da. La fel de interesant de urmărit cum relația dintre Leclerc și Sainz se deteriorează în momentul în care se bat amândoi pentru victorii și campionat. Instinctul îmi spune însă că atât Red Bull cât și Mercedes vor fi la bătaie sus, chiar dacă nu neapărat de la prima cursă.

 

Au fost doar teste dar părerile jurnaliștilor converg asupra primilor trei - în ordine, Red Bull, Ferrari, Mercedes. Ultimii au potențial de dezvoltare, dar pentru prima dată după mulți ani chiar sunt puțin în urmă. Monopostul Mercedes este supravirator și cel mai grav afectat de porpoising/țopăit. Problemele vor fi rezolvate în timp - de văzut în cât timp.

 

l95ewv1racn81.thumb.jpg.b02fce830b420d2383277447af81efff.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

În momentul de față au potențial (poate cel mai mare) dar nu au performanță constantă. Iar problemele adiacente noului design nu le-au permis să se concentreze pe setup, reglaje și eficientizare. Dacă vor rezolva problemele în următoarele câteva zile au toate șansele să se bată pentru victorie în week-end. Dacă nu, o vor face în timp.

 

6 minutes ago, Bulldog46 said:

ca sa bati Mercedesul, trebuie sa fi constant 0.5-1 sec/tur mai rapid

 

Red Bull i-au bătut anul trecut și nu au fost niciodată cu 0.5s mai rapizi pe tur - din contră.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mercedes a câștigat titlul la constructori prin constanța lui Bottas față de Pérez și datorită incidentelor lui Verstappen. Ca performanță pură însă, Red Bull au avut 11 victorii iar Mercedes 9. Asta în cazul în care Mercedes a fost de neatins în anumite curse. Deci da, consider că per total Red Bull i-au bătut, chiar dacă nu au luat ambele titluri.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Strategia este probabil aspectul la care se descurcă cel mai puțin. Sunt greoi și conservatori. De obicei sunt reactivi, nu sunt agresivi. Per total consider că au avut cel mai rapid monopost anul trecut. Red Bull i-au bătut prin strategii mai agresive, setup și un pilotaj mai bun, aproape fără greșeală, din partea lui Verstappen.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 ore, PzKpfW a spus:

Red Bull i-au bătut prin strategii mai agresive

Și cu largul concurs al balbaitului (în decizii) al lui Massi.

N.as da exemplu sezonul trecut.

 

Screenshot-20220315-204909-Instagram.jpg

Văzută de sus se vede cel mai bine "enormitatea" și agresivitatea designului Mercedes.Masina pare ca efectiv ii lipsesc părți din ea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

52 minutes ago, Method said:

Și cu largul concurs al balbaitului (în decizii) al lui Massi.

 

Pilotul cel mai rapid (și care a greșit cel mai puțin) a câștigat.

 

image.thumb.png.a7c431c036c8b4d2f6ede9d848e6e2a1.png

 

În zona asta se vede de fapt cum au modificat aranjarea pachetului.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 15.03.2022 la 21:52, PzKpfW a spus:

Pilotul cel mai rapid (și care a greșit cel mai puțin) a câștigat.

Da - Verst a fost cel mai rapid.Nu mai reiau discutiile interminabile - insa Verst (desi nu il suport) trebuie sa recunosc ca a fost the better pilot.

Insa ceea ce a patit AMG/Hamilton nu a fost corect - s-a produs o viciere clara a rezultatului unui campionat.

 

Hmm,cu cele mai putine greseli,nu stiu ce sa zic - nu prea sunt de acord.

Cred ca de fapt Verst a gresit (riscat? blufat?) mult mai mult insa lumea l-a lasat,si nu s-a opus bullyingului sau dar si politics'urilor lui Horner care a dat semnale clare ca oricine intra in fata lui Verst va avea penalizari etc.Verst s-a pus in harm's way aiurea de multe ori - chiar aseara am vazut in drive to survive un late break la Ric in turul 1 primul viraj de la Monza pe care nu il vazusem si unde in mod normal,Ric - care era in fata - daca nu degaja si isi tinea trasa - ceea ce era perfect indreptatit sa o faca - Verst era out).

Super agresiv si a blufat mult.Iar daca cineva face nu ca el,ci la 60% din ce face el "vai,vai,a vrut sa ma omoare".Mda.

Deci ca sa nu reiau discutii vechi - cred ca a gresit destul Verst.Insa nu s-a vazut pt ca ceilalti l-au iertat ca sa zic asa.

 

O strategie? care totusi nu ar fi dat roade pana la sfarsit daca nu era Massi.A castigat the better pilot?Eu cred ca da.

Insa a castigat by fluke,cu vicierea rezultatului masiva de catre race direction.Nu e ok ce s-a intamplat chiar daca Verst a fost the better pilot.

La 15.03.2022 la 21:52, PzKpfW a spus:

În zona asta se vede de fapt cum au modificat aranjarea pachetului.

Ma tot gandesc daca nu vor suferi destul de mult ca urmare a masivitatii prizei de aer de deasupra pilotului cei de la AMG - adica va merge simtitor mai putin aer pe eleron decat la Ferrari care o are la dimensiunile minime.

Dar totusi ma gandesc ca au calculat acest lucru si le-a iesit mai bine asa - cu priza masiva si cu slim sidepods.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

3 hours ago, Method said:

vicierea rezultatului masiva de catre race direction

 

Rezultatul cursei respective, se poate spune - deși sunt absolut convins că Masi nu a făcut-o intenționat sau părtinitor. Vicierea rezultatului campionatului? Sunt de părere că nu. Iar în ceea ce-l privește pe Masi, Mercedes a obținut ceea ce și-a dorit.

 

3 hours ago, Method said:

cu cele mai putine greseli,nu stiu ce sa zic

 

Mă refer strict la greșelile de pilotaj. Verstappen a avut una singură, clară: în quali la Jeddah. Lewis Hamilton a avut multe (Imola, Baku, Austria, Monza...).

 

3 hours ago, Method said:

Dar totusi ma gandesc ca au calculat acest lucru si le-a iesit mai bine asa - cu priza masiva si cu slim sidepods.

 

În același timp, cei de la Ferrari spun că nu au fost surprinși de design-ul celor de la Mercedes și că și ei luaseră în considerare abordarea respectivă, dar că la final au preferat design-ul actual. Decepție? Posibil.

 

Sunt de asemenea convins că Mercedes are multă performanță de "deblocat" din pachetul actual. Problema se pune în cât timp vor reuși și cât de important va fi handicapul acumulat: pot veni cu problema rezolvată chiar week-end-ul ăsta (deși mă îndoiesc) sau le poate lua jumătate de sezon.

 

Vettel va absenta la prima cursă:

 

Problema este că dacă a luat de la Ricciardo, este foarte posibil să fi fost infectați și alți piloți. De văzut.

 

5j9dqlfsaxn81.thumb.jpg.53f359d64bd0e6c09839f8aca5d680e7.jpg

 

Soluția rapidă găsită de McLaren pentru răcirea frânelor:

 

image.thumb.png.f4fa3134cf2995ec27ed63f70bbcfb9e.png

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

11 minutes ago, therocketscientist1 said:

In afara de KMag parca mai lipseste cineva din poza. 

 

Era ocupat cu ceva eveniment monden la Paris.

 

Iar Magnussen lispea pentru că nu fusese anunțat oficial încă.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Evident că a zis. Este persoană mondenă, nu-și permite să rămână pe dinafară. Nu am surse pentru că nu urmăresc. Am văzut însă (printre altele) un mesaj chiar legat de poza de mai sus în care se scuza că a absentat "datorită unui zbor amânat".

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 oră, PzKpfW a spus:

Rezultatul cursei respective, se poate spune - deși sunt absolut convins că Masi nu a făcut-o intenționat sau părtinitor. Vicierea rezultatului campionatului? Sunt de părere că nu. Iar în ceea ce-l privește pe Masi, Mercedes a obținut ceea ce și-a dorit.

 

 

Mă refer strict la greșelile de pilotaj. Verstappen a avut una singură, clară: în quali la Jeddah. Lewis Hamilton a avut multe (Imola, Baku, Austria, Monza...).

Rezultatul campionatului a fost viciat,cum adica rezultatul cursei?Nu poti spune asa ceva.Puteai spune rezultatul cursei daca se intampla ce s-a intamplat si cu toate ca Liuis iesea pe 2,castiga campionatul.Insa nu - Masi a viciat soarta unui campionat - respectiva cursa a decis campionul.

Nu am zis ca Masi a facut-o intentionat - e ca si cum omori pe unul pe trecere.Nu e intentionat dar ala tot mort e.

Iar faptul ca Mercedes a cerut ceva normal,ce trebuia sa se intample fara sa solicite ei oricum deci pe sistemul "na ma v-am facut o favoare sa nu mai stati bosumflati si sa amenintati ca va retrageti din F1",nu ii incalzeste cu absolut nimic.Acest rau nu mai poate fi reparat.

 

Nu am contabilizat greselile lor de pilotaj - imi aduc aminte de ce zici de a lui Verst.Dar imi aduc aminte si de multe altele cand a fortat si s-a pus intr-o postura de unde putea fi troznit rau insa ceilalti (nu neaprat Ham) l-au protejat.Ceea ce eu consider tot greseala - uite de ex.Silverstone.Mi se pare o greseala monumentala.Deci el practic acolo ar fi pierdut campionatul,daca nu era Masi.Corect?

Si pt ce?Pt ca mergi la aroganta "lasa ma ca franeaza ala cum a mai franat si la Imola"?Intimidarea nu tine tot timpul.Acolo a fost bye-bye.

La Liuis...nu imi aduc aminte de cele ce zici - Baku imi aduc aminte.Imola?Austria?nu mai tin minte.

Monza?Ca nu s-a dat (iarasi) la o parte?Sa fim seriosi.

Eu fix asta ii reprosez lui Ham - faptul ca a cedat de multe ori.Trebuia sa faca ca Alonso - roata la roata si nu misca 1cm - big balls.Doar asa l-a putut bate pe Schumi.Ham nu sta la roata la roata - a inceput sa stea de la Silverstone incolo,si nici de atunci constant.Ceea ce pana la urma iata ce i-a atras.

Acum 1 oră, PzKpfW a spus:

În același timp, cei de la Ferrari spun că nu au fost surprinși de design-ul celor de la Mercedes și că și ei luaseră în considerare abordarea respectivă, dar că la final au preferat design-ul actual. Decepție? Posibil.

 

Sunt de asemenea convins că Mercedes are multă performanță de "deblocat" din pachetul actual. Problema se pune în cât timp vor reuși și cât de important va fi handicapul acumulat: pot veni cu problema rezolvată chiar week-end-ul ăsta (deși mă îndoiesc) sau le poate lua jumătate de sezon.

Mda...Ferrari se asteptau.Au presimtit noaptea felul cum vor desena Mercedes masina.S-au gandit si ei sa faca da pana la urma au zis "neah".

Ferrari (si in locul Ferrari cred ca putem pune oricare din cele 9 echipe) nu aveau cum adopta acest design datorita packingului extrem care mai ales la Ferrari nu e posibil.

Ferrari dupa 7 ani au adoptat si ei solutia lui AMG din 2014 cea cu split turbo.Sa fim seriosi - marea echipa pro activa.Binotto e baiat bun dar lor acolo le trebuie un alt Jean Todt,pt a-i baga in priza.Recomand cartea scrisa de/cu M.Schumacher in care sunt descrise rezultatele si comportamentul total delasator al italienilor la venirea echipei Todt-Brawn-Schumacher.

Italienii sunt simpatici si foarte creativi,dar in F1 se castiga cu munca rigurozitate si disciplina.Care sunt apanajul nemtilor,din pacate.

 

Intr-o nota personala mi-ar placea extrem de mult ca Ferrari sa se bata pt locul 1.Bine ar fi.

Hai Hulk

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

3 minutes ago, Method said:

Imola?Austria?nu mai tin minte.

Monza?Ca nu s-a dat (iarasi) la o parte?Sa fim seriosi.

 

Ok, eu mă refer strict la greșeli de pilotaj. Restul (dueluri roată la roată, abordări asumate, etc.) sunt altceva.

 

La Imola #44 a băgat-o efectiv în zid în timpul cursei. Eroare neforțată, probabil cea mai urâtă din ultimii ani. A avut noroc monumental cu un steag roșu apărut fix în acel moment, altfel nu termina în puncte (sau nu termina deloc). La Monza mă refer la performanța slabă în general: și-a luat-o de la Valtterică în quali și a avut o cursă de sprint de toată jena. Aceeași poveste și în Austria: performanță slabă, plecat de pe 4 și terminat tot acolo - cu Bottas în față. Și mai sunt Monaco, Spa... cu asemeanea performanțe nu câștigi titlul. Mai ales când rivalul tău termină efectiv toate cursele (cele fără accident) pe 1 sau pe 2. Hamilton este probabil cel mai norocos pilot din F1, ar fi fost scandalos să câștige un campionat în care a făcut atâtea greșeli.

 

14 minutes ago, Method said:

Ferrari (si in locul Ferrari cred ca putem pune oricare din cele 9 echipe) nu aveau cum adopta acest design datorita packingului extrem care mai ales la Ferrari nu e posibil.

 

Nu sunt convins. Sunt efectiv abordări diferite. În plus, pachetul PU + cutie de viteze și hidraulică este furnizat echipelor client (Williams, McLaren, Aston Martin), care puteau să urmeze aceeași abordare. Williams de fapt e cam tot pe acolo, doar partea frontală a sidepod-urilor este diferită, dar filosofia este aceeași.

 

16 minutes ago, Method said:

Ferrari dupa 7 ani au adoptat si ei solutia lui AMG din 2014 cea cu split turbo.

 

Informația asta am mai auzit-o și a fost până la urmă infirmată. Aștept o confirmare oficială.

 

17 minutes ago, Method said:

Italienii sunt simpatici si foarte creativi,dar in F1 se castiga cu munca rigurozitate si disciplina.Care sunt apanajul nemtilor,din pacate.

 

Doar că Mercedes AMG sunt la fel de "nemți" pe cât sunt Red Bull "austrieci" (totul se face în UK și majoritatea personalului este britanic). Și nici Ferrari nu mai sunt atât de italieni:

 

Mattia Binotto - 🇮🇹 🇨🇭

Riccardo Adami - 🇮🇹

Loïc Bigois - 🇫🇷

Enrico Cardile - 🇮🇹

Jock Clear - 🇬🇧

Diego Ioverno - 🇮🇹

Xavier Marcos Padros - 🇪🇸

Laurent Mekies - 🇫🇷

Fabio Montecchi - 🇮🇹

Iñaki Rueda - 🇪🇸

David Sanchez - 🇫🇷

Matteo Togninalli - 🇮🇹

 

4 minutes ago, PzKpfW said:

La Imola #44 a băgat-o efectiv în zid în timpul cursei.

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 16 ore, PzKpfW a spus:

Ok, eu mă refer strict la greșeli de pilotaj. Restul (dueluri roată la roată, abordări asumate, etc.) sunt altceva.

 

La Imola #44 a băgat-o efectiv în zid în timpul cursei. Eroare neforțată, probabil cea mai urâtă din ultimii ani. A avut noroc monumental cu un steag roșu apărut fix în acel moment, altfel nu termina în puncte (sau nu termina deloc). La Monza mă refer la performanța slabă în general: și-a luat-o de la Valtterică în quali și a avut o cursă de sprint de toată jena. Aceeași poveste și în Austria: performanță slabă, plecat de pe 4 și terminat tot acolo - cu Bottas în față. Și mai sunt Monaco, Spa... cu asemeanea performanțe nu câștigi titlul. Mai ales când rivalul tău termină efectiv toate cursele (cele fără accident) pe 1 sau pe 2. Hamilton este probabil cel mai norocos pilot din F1, ar fi fost scandalos să câștige un campionat în care a făcut atâtea greșeli.

Da,de aia nici nu am contestat ce zici,pt ca uitasem total de astea.Haha,deci imi aduc aminte faza de la Imola acum,dar puteam sa jur ca a fost in 2020.Can't argue.Multe greseli din partea lui musiu.

Dupa cum am zis inca de anul trecut dupa ultima cursa,si eu zic/cred ca Verst a fost the better pilot.

1.Nu cred in noroc.2.Nu poti sa spui ca ar fi fost scandalos sa castige pilotul care a facut atatea greseli,dar nu e scandalos cum s-a castigat campionatul 2021.Asta e...beyound double standard.

Acum 16 ore, PzKpfW a spus:

Nu sunt convins. Sunt efectiv abordări diferite. În plus, pachetul PU + cutie de viteze și hidraulică este furnizat echipelor client (Williams, McLaren, Aston Martin), care puteau să urmeze aceeași abordare. Williams de fapt e cam tot pe acolo, doar partea frontală a sidepod-urilor este diferită, dar filosofia este aceeași.

Nu sunt de acord.Eu nu sunt convins ca acelasi motor cutie hidraulica baterii samd care se afla acum in Mercedes v.2022 e dat si lui Williams samd.Nu contest ca nu stiu contractul dar i donno.Mi s-ar parea prea...ieftin.Iei cu 25 mil pachetul propulsor castigator?Pai cred ca toti s-ar abona.Poate cel de anul trecut....Repet,nu contest ca nu stiu contractele dar mi se pare prea wow.

AMG a modificat multe acolo si se vede - pozitia rezervorului,radiatoare samd samd.Filosofia e zero weight totul pe centrul de greutate samd.Asta e filosofia in F1 de cand ma uit eu la F1.Asta nu inseamna insa ca toti o pot aplica in acelasi fel.Si mai ales Williams care investeste 3 lei.

Acum 17 ore, PzKpfW a spus:

Informația asta am mai auzit-o și a fost până la urmă infirmată. Aștept o confirmare oficială.

 

Doar că Mercedes AMG sunt la fel de "nemți" pe cât sunt Red Bull "austrieci" (totul se face în UK și majoritatea personalului este britanic). Și nici Ferrari nu mai sunt atât de italieni:

A zis-o si marele guru Scarbs pe care il dai exemplu de multe ori.La Peter Windsor pe canal - cica packing'ul airbox'ului Ferrari denota faptul ca au trecut si ei la split-turbo.Daca nu au trecut,ar fi singura echipa care inca o mai arde clasic.Si ar avea iarasi un deficit de putere,lag samd.Sincer sper ca Scarbs sa aiba dreptate.Confirmare oficiala astepti degeaba,poate dupa jum sezonului.

 

Aaa,bine,toate echipele sunt amestecate.

Managementul este nemtesc.Ceea ce e cel mai important,pt ca imprima directia.La fel cum a fost si la Ferrari in epoca e aur - managementul nu a fost italian.Despre management e vorba,intotdeauna.Binotto...meh.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

3 hours ago, Method said:

Eu nu sunt convins ca acelasi motor cutie hidraulica baterii samd care se afla acum in Mercedes v.2022 e dat si lui Williams samd.Nu contest ca nu stiu contractul dar i donno.Mi s-ar parea prea...ieftin.Iei cu 25 mil pachetul propulsor castigator?Pai cred ca toti s-ar abona.

 

Hardware-ul este identic cu cel al echipei oficiale. Ceea ce poate diferi este software-ul. Însă cel mai important lucru este faptul că Mercedes face atât partea de propulsor cât și partea de șasiu "sub același acoperiș". Pot astfel să modeleze constant și dinamic un element în funcție de celălalt pentru a avea o simbioză perfectă. Când ești echipă client logica este simplă: primești pachetul propulsor, iar tu trebuie să faci monopostul în jurul lui. Nu poți fi la fel de eficient și agil pentru că nu poți influența partea de design și packaging al PU-ului. Motiv pentru care o echipă client nu va mai câștiga curând în F1 și motiv pentru care toate echipele (non-constructor) caută un rol de partener oficial - așa cum a fost/este Red Bull cu Honda și cum va deveni McLaren cu Porsche/Audi.

 

3 hours ago, Method said:

Nu poti sa spui ca ar fi fost scandalos sa castige pilotul care a facut atatea greseli,dar nu e scandalos cum s-a castigat campionatul 2021.

 

Bun, ambele scenarii sunt la fel de scandaloase. Doar că în cel care s-a materializat a câștigat pilotul care a meritat mai mult.

 

3 hours ago, Method said:

A zis-o si marele guru Scarbs pe care il dai exemplu de multe ori.La Peter Windsor pe canal - cica packing'ul airbox'ului Ferrari denota faptul ca au trecut si ei la split-turbo.

 

Am văzut-o și eu, dar nu este pentru prima dată când se zvonește. De-asta spun că aștept confirmare oficială.

 

47 minutes ago, Bulldog46 said:

Redbull in anul cu motor "propriu", dupa 1 an de efort supraomenesc

 

Chiar dacă Honda s-a retras "oficial" din F1, lucrurile nu s-au schimbat de fapt prea mult față de anul trecut. Motorul este în continuare dezvoltat de către Honda (și va fi așa până când fabrica de motoare de la Milton Keynes este funcțională) iar pe capota motor a celor de la Red Bull scrie "HRC". Nu-mi fac deci griji pentru ei pe partea asta.

 

 

image.thumb.png.43b0775c466a16f567c11e3be614148e.png

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 oră, Bulldog46 a spus:

 

 

 

Piloti:

1. Hamilton

2. Sainz

3. Russel

 

deci Wax nu prinde nici macar podiumul in acest sezon? (adica ma refer la clasamentul general la final de sezon)

 

hai colegule, ca pariez pe o bere ca va prinde podiumul!

Editat de apriliacluj
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...