Sari la conținut

Formula 1


Jorge Lorenzo

Postări Recomandate

Da, anumite aspecte nu se pot simula, de-asta au nevoie de teste fizice. Porpoising este imposibil de simulat în CFD și în tunelul de vânt. Aveau cunoștință teoretică despre fenomen, dar nu știau cât de important va fi.

 

8 minutes ago, Method said:

Nu cred ca ti-ai dori nici tu nici eu nici nimeni sa fie in motogp ce e in F1.Pt ca s-a dus spectacolul din gp.Eliminat.

 

MotoGP nu ar ajunge niciodată atât de steril ca F1 pentru că ponderea influenței pilotului este mai mare. Minimul de spectacol a fost atins acum 10-20 de ani, când existau diferențe destul de mari de performanță între prototipuri. Acum diferențele sunt foarte mici și până și echipele private au la dispoziție motociclete recente și competitive. Cred că trăim o "epocă de aur" a MotoGP.

 

11 minutes ago, Method said:

Mie mi se pare ca da.Unde se duc acele galerii de aer? :)

 

Nu știu unde se duc. Nu-mi pot da seama de configurație din poza asta. Cel mai probabil recuperează aer răcit de la compresor și trecut prin intercooler, dar asta ar fi valabil și pentru arhitectura "clasică" a celor de la Ferrari, cu turbina și compresorul în spatele motorului.

 

16 minutes ago, Method said:

Mi s-a parut foarte misto ultimul sezon din Drive to survive.

 

Nu m-am uitat, nu mă uit. Am văzut frânturi care m-au edificat. Un gunoi :) 

Exemplu:

 

 

 

Între timp...

793zyo4svap81.thumb.jpg.e81276e7cce2ebf947fd9fa775e4f738.jpg

 

 

 

image.thumb.png.b3da633e5e238fc270c773dcad7c245c.png

 

Cam toată lumea merge cu mai puțină apăsare la Jeddah. Interesant că până și Aston Martin a venit cu o aripă spate specifică:

 

image.thumb.png.82dd4350f97c21aac93bc2af124aaea8.png

 

Pe când Mercedes pare să fi venit cu aceeași aripă ca în Bahrain, la care au tăiat o parte din flapsul superior.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 6,7k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

daaa, am uitat de URUS, my bad :)

 

pffff

un pic nu am fost atent!

 

...dar tinand cont ca incep undeva de la 250k iepuroi SH, parca nici nu ar fi, deci am circumstante atenuante!

si BTW,  cred ca sunt si stricacioase, ca lumea nu pre isi cumpara, nu prea vezi pe strada de astea! :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vor apărea după ce se vor învechi, se vor devaloriza iar întreținerea se va scumpi simțitor. Așa cum este acum plin de Cayenne-uri SH pe străzile Bucureștiului, vor apărea și Urus (care este un Audi Q8 recarosat) în aceeași stare peste câțiva ani. Prostia aia de Purosangue (Maserati Levante recarosat) va ajunge probabil cel mai ieftin "Ferrari" de pe piață peste 10-15 ani. Stupidă decizie pentru un brand care-și limitează voit numărul de vehicule produse anual pentru a evita "diluarea mărcii". Dar ce știu eu despre modelul lor de biznis?

 

Revenind on-topic, deși a trecut doar o săptămână de la prima cursă, Alpine vine cu un update:

 

image.thumb.png.0cc93909f9007eca115ecf65a4f53082.png

 

Posibil să fie un "quick fix" și să fie doar vechiul fund plat, puțin decupat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ușor ușor apar sulițe în lateral... 

@method, pentru ultima oară spun: mecanicii din campionatul autohton de raliuri știau ce să modifice ca să meargă flawless mițubele cu bioetanol, dar red bullșit didn't expect! And ză marmot covărea ciucalata în tinfoil. :moron:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 7 ore, PzKpfW a spus:

MotoGP nu ar ajunge niciodată atât de steril ca F1 pentru că ponderea influenței pilotului este mai mare. Minimul de spectacol a fost atins acum 10-20 de ani, când existau diferențe destul de mari de performanță între prototipuri. Acum diferențele sunt foarte mici și până și echipele private au la dispoziție motociclete recente și competitive. Cred că trăim o "epocă de aur" a MotoGP.

 

Nu știu unde se duc. Nu-mi pot da seama de configurație din poza asta. Cel mai probabil recuperează aer răcit de la compresor și trecut prin intercooler, dar asta ar fi valabil și pentru arhitectura "clasică" a celor de la Ferrari, cu turbina și compresorul în spatele motorului.

 

Nu m-am uitat, nu mă uit. Am văzut frânturi care m-au edificat. Un gunoi

O fi ponderea pilotului mare insa acum majoritatea pilotilor de top (vezi Q vezi Mir vezi Bagnaia) pot fi foarte Rossi/Lorenzo-like in sensul ca daca le dai o motoreta capabila iti pot alinia 30 de tururi in aceeiasi zecime.

Minimul de spectacol a fost atins cand Lorenzo il "omora".Intrebarea e "de ce/cum omora Lorenzo spectacolul?".Pai pt ca avea o motoreta care nu ca ii dadea un mare edge dar era buna la toate capitolele si un trackteam bun si pe Forcada si pt ca Lorenzo era extrem de rapid si metronom.Daca Lorenzo a putut sa o faca ani la rand cu o echipa de cativa oameni in spate,batand piloti sensibil mai talentati decat el dar nu atat de meticulosi, ganditi-va daca luam un pilot similar cu Lorenzo (tot Bagnaia imi vine in minte),si ii dam in spate un trackteam cat al RBR care trackteam ar fi in stransa legatura cu un strategy team format din 16 ingineri si cu 30 de alti ingineri in UK la home base conectati la milimetru in real time si condusi de oameni cum sunt Horner sau Wolff....crede-ma ca ar castiga ala 9 din 10 curse.Nu mai pomenesc daca motoreta de sub ei ar avea ritmul de dezvoltare pe care il are o masina de F1 pe parcursul unui sezon.Echipele de top din F1 au bugete de 400 mil si aproape 600 de oameni (si ce oameni).Echipele de top din gp sunt la fix o zecime din cele de F1.

Deci da si eu sunt de parere ca traim o epoca de aur a motogp'ului.Insa avand in vedere nivelul de profesionalism al noilor extraterestri,sunt de parere ca motogp ar ajunge foarte steril odata ce se pompeaza f multi bani in el.

 

Eu cred ca mai degraba e traseul invers - transporta aerul presurizat de compresorul din fata in spate unde e asezat intercoolerul.As zice ca deja au prea multa putere ca sa ii mai "banuim" de un design clasic al turbinei - nu cred ca ar mai fi posibil sa concureze impotriva splt-turbo'urilor de la egal la egal cu o turbina clasica.

 

Referitor la drive to survive...o dai in hatereli,asta nu mai e parere obiectiva cand punem asemenea filmulete.Uita-te la tot si fa-ti o parere.Sau nu te uita la el pt mine e egal,insa nu poti avea pareri obiective daca nu te uiti.E ca si cum ai face analiza unui film dupa trailer.Sa fim seriosi.Similar cu colegul care ii face pe cei de la RBR diletanti prin comparatie cu bravii mecanici din campionatul nostru de raliuri...discutia nici nu mai are rost.

Acum 3 ore, ENEOS a spus:

mecanicii din campionatul autohton de raliuri știau ce să modifice ca să meargă flawless mițubele cu bioetanol, dar red bullșit didn't expect!

2 concluzii ai putea trage de aici : ori mecanicii nostri sunt niste super mega profesionisti (si nu stiu cum de nu ii inhata RB sa le explice cum se face treaba si in F1 ca in CNR) ori nu intelegem noi situatia absolut deloc pt ca nu suntem pregatiti macar sa pricepem chiar daca ne-ar explica aia de la RB pe indelete ceea ce nu e cazul pt ca nimeni nu o sa iti explice nimic din ce se intampla acolo...

Pentru ultima oara repet - sunt niste supozitii,niste teorii destul de probabile pe care le-a emanat Scarbs care are oarece experienta in developing F1 cars.Asta nu inseamna insa ca Scarbs are dreptate.Dar ca totusi e o sansa buna sa aiba.Iar argumentele tale impotriva teoriei nu a mea sau a colegului ci a unui inginer reputat din F1 cu mecanici din CNR care stiu ei cu etanolul sunt ...🤦‍♂️

Acum 3 ore, PzKpfW a spus:

Vor apărea după ce se vor învechi, se vor devaloriza iar întreținerea se va scumpi simțitor. Așa cum este acum plin de Cayenne-uri SH pe străzile Bucureștiului, vor apărea și Urus (care este un Audi Q8 recarosat) în aceeași stare peste câțiva ani. Prostia aia de Purosangue (Maserati Levante recarosat) va ajunge probabil cel mai ieftin "Ferrari" de pe piață peste 10-15 ani. Stupidă decizie pentru un brand care-și limitează voit numărul de vehicule produse anual pentru a evita "diluarea mărcii".

Da,e ciudat insa modelul lor de biznis e probabil luat dupa cel pe care l-a facut VAG cu Porsche din care a facut o tona de quick money vanzand Cayenne'uri dar si-a pastrat totusi prestigiul marcii pt ca acele Cayenne si mai nou Panamera sunt masini cu performante si fiabilitate decente.Ceea ce insa nu cred ca se va intampla la Ferrari - Levante nu e deloc ok,spre deosebire de platforma Touareg,masina aia va avea prea putine in comun cu un Ferrari insa cred ca fanii Ferrari o vor diferentia clar de restul masinilor Ferrari la fel cum au facut si fanii Porsche cu suv'urile.

Acum crossovers si suv's sunt hot.Se vand masiv in dauna oricarui alt segment.easy money.Vor si ei o bucatica din acel tort dulce.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 hour ago, Method said:

Eu cred ca mai degraba e traseul invers - transporta aerul presurizat de compresorul din fata in spate unde e asezat intercoolerul.As zice ca deja au prea multa putere ca sa ii mai "banuim" de un design clasic al turbinei - nu cred ca ar mai fi posibil sa concureze impotriva splt-turbo'urilor de la egal la egal cu o turbina clasica.

 

Motorul Mercedes (despre care știm sigur că folosește split turbo) arată diferit:

 

image.thumb.png.80450d66dc2be906117332fb35b07935.png

 

Nu spun că Ferrari nu au și ei split-turbo, doar subliniez că sunt speculații în momentul de față.

 

1 hour ago, Method said:

Minimul de spectacol a fost atins cand Lorenzo il "omora".Intrebarea e "de ce/cum omora Lorenzo spectacolul?".Pai pt ca avea o motoreta care nu ca ii dadea un mare edge dar era buna la toate capitolele si un trackteam bun si pe Forcada si pt ca Lorenzo era extrem de rapid si metronom.

 

Nici cu perioada lui Rossi la Honda nu mi-e rușine. Mare plictiseală și pe atunci - cel puțin la vârf.

 

image.thumb.png.131eebec96dac6ab9121c3991ea758af.png

 

Rossi era probabil cel mai bun pilot, avea la dispoziție de departe cea mai bună motocicletă, era la echipa cu cele mai mari posibilități financiare și (poate cel mai important) erau practic doar 2 constructori în MotoGP: Honda și Yamaha. Suzuki făceau doar prezența, Aprilia făceau doar poze (o singură motocicletă).

 

1 hour ago, Method said:

Echipele de top din F1 au bugete de 400 mil si aproape 600 de oameni (si ce oameni).Echipele de top din gp sunt la fix o zecime din cele de F1.

 

Ai dreptate cu diferențele de bugete, dar nu mai suntem de mult la sumele alea nici în F1: limita este de "doar" 140 milioane $ pe 2022 (și 135 de milioane începând de anul viitor). E drept că echipele mari găsesc metode de a mai "fura", externalizând anumite activități la firme care le aparțin tot lor (Red Bull sunt campioni aici), dar nici la 200 de milioane nu se mai ajunge oricum. Pe de altă parte trebuie să ții cont de două aspecte importante:

  1. Un monopost de F1 este mai mare, mai complex și are mult mai multe componente față de un prototip de MotoGP. Doar senzori au vreo 300 - mult, mult mai mult ca pe o motocicletă. Nu mai vorbim despre faptul că în F1 se merge pe hibride (altă treaptă de complexitate) iar numărul de setări posibile este exponențial mai mare. Chiar Bagnaia spunea recent că se întâmpla anul trecut să pornească într-un week-end de GP cu o anumită setare pe care o folosea de vineri până duminică. Așa ceva este practic imposibil în F1. Diferență de număr de mecanici, număr de piese, număr de scule, etc.
  2. O mare parte din acele bugete faraminoase din F1 merge în dezvoltarea aerodinamică (mai ales acum că motoarele sunt înghețate) - un aspect extrem de limitat în MotoGP.

Ar mai fi de adăugat costurile asociate "zonelor de ospitalitate" din paddock-ul F1, care sunt la cu totul alt nivel față de MotoGP. Am avut ocazia să intru în paddock atât la F1 cât și la MotoGP și nu există comparație: MGP este la nivel de competiție națională față de Formula 1.

 

2 hours ago, Method said:

Da,e ciudat insa modelul lor de biznis e probabil luat dupa cel pe care l-a facut VAG cu Porsche din care a facut o tona de quick money vanzand Cayenne'uri dar si-a pastrat totusi prestigiul marcii pt ca acele Cayenne si mai nou Panamera sunt masini cu performante si fiabilitate decente.

 

Evident, doar că situația este diferită. În primul rând pentru că Porsche nu a avut niciodată această dorință extremă de exclusivitate. De-a lungul anilor au avut modele ieftine, populare (912, 914, 924, 944, etc.). Porsche vinde prin sportivitate, tradiție inginerească și calitate. Cu Cayenne au riscat pătarea blazonului (primul lor automobil care nu era sportiv prin definiție), dar platforma a fost dezvoltată în colaborare cu Volkswagen (erau entități diferite la momentul respectiv). Mai mult, modelul rezultat, deși avea multe în comun cu cu primul Touareg, a fost unul capabil, solid și cu ceva veleități offroad palpabile (ceva aproape inexistent în categoria respectivă).

 

Cu Panamera pot spune că nu au luat niciun risc în ceea ce privește marca: deși a fost primul model în 4/5 uși, este de fapt un grand-tourer, ceea ce nu doar că au mai făcut (928, 968) dar nu pătează stema unei mărci sport. Platforma deși este și aici împărțită, are blazon de Bentley. 

 

Situația cu Purosangue de la "Ferrari" este mult mai delicată, pentru că italienii și-au făcut din exclusivitate un mod de a vinde mașini. Acum, oricât de scump va fi noul "tractor", nu doar că le va afecta imaginea de marcă sportivă (un SUV nu este și va fi niciodată o mașină sport, indiferent ce tâmpenii spune marketingul) dar este clar că se va vinde în număr cel mai mare și va deveni probabil cel mai comun model Ferrari pe stradă. Penibil. 

 

Și mai ciudat este faptul că, pe când Porsche au fost practic nevoiți să scoată un model popular pentru a supraviețui (erau la limita falimentului în anii '90), Ferrari nu are această constrângere acum. Se descurcă bine și sunt chiar pe profit, au acces la fonduri fiind listați la NYSE (aproape 300% creștere în 5 ani). Nu sunt obligați să vândă un Maserati Levante cu sigla lor pe el, dar o fac doar ca să facă ceva mai mulți bani. Din nou, penibil.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Să vezi ce plângeau puriștii de la Maserati când au scos Ghibli diesel! Doar că atunci când piața chineză o cere scot și un model cu pedale. Cât e de mare piața aia? Păi dacă la un recall care privea 2 unități vândute în Ro avea 4000 în China vă puteți face o idee. Așa și cu suvul Fierrari, dacă vor cere chinezii scot și varianta pick-up! 

Ref la problemele taurului furios mi-e că nu vom afla curând cauza reală, sunt prea multe ursării și sforării în sporturile astea tehnice. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 11 ore, PzKpfW a spus:

Motorul Mercedes (despre care știm sigur că folosește split turbo) arată diferit:

 

Nu spun că Ferrari nu au și ei split-turbo, doar subliniez că sunt speculații în momentul de față.

Mercedes vezi ca face multe prin acel airbox,deci makes sense sa nu aiba acelasi aranjament cu Ferrari in acea zona.

E acelasi caz ca si cu colegul care ne trage de urechi ca am indraznit noi sa emitem o ipoteza cu privire la acele pompe - Scarbs a spus-o.Nici eu nu pot afirma cu hotarare ca asa e,insa il cred pe Scarbs si se si vede puterea egala daca nu peste cu split-turbo cars...ceea ce anul trecut nu prea era cazul nu?

Acum 11 ore, PzKpfW a spus:

Nici cu perioada lui Rossi la Honda nu mi-e rușine. Mare plictiseală și pe atunci - cel puțin la vârf.

 

Ai dreptate cu diferențele de bugete, dar nu mai suntem de mult la sumele alea nici în F1: limita este de "doar" 140 milioane $ pe 2022 (și 135 de milioane începând de anul viitor). E drept că echipele mari găsesc metode de a mai "fura", externalizând anumite activități la firme care le aparțin tot lor (Red Bull sunt campioni aici), dar nici la 200 de milioane nu se mai ajunge oricum. Pe de altă parte trebuie să ții cont de două aspecte importante:

  1. Un monopost de F1 este mai mare, mai complex și are mult mai multe componente față de un prototip de MotoGP. Doar senzori au vreo 300 - mult, mult mai mult ca pe o motocicletă. Nu mai vorbim despre faptul că în F1 se merge pe hibride (altă treaptă de complexitate) iar numărul de setări posibile este exponențial mai mare. Chiar Bagnaia spunea recent că se întâmpla anul trecut să pornească într-un week-end de GP cu o anumită setare pe care o folosea de vineri până duminică. Așa ceva este practic imposibil în F1. Diferență de număr de mecanici, număr de piese, număr de scule, etc.
  2. O mare parte din acele bugete faraminoase din F1 merge în dezvoltarea aerodinamică (mai ales acum că motoarele sunt înghețate) - un aspect extrem de limitat în MotoGP.

Ar mai fi de adăugat costurile asociate "zonelor de ospitalitate" din paddock-ul F1, care sunt la cu totul alt nivel față de MotoGP. Am avut ocazia să intru în paddock atât la F1 cât și la MotoGP și nu există comparație: MGP este la nivel de competiție națională față de Formula 1.

Nu stiu ca eram cam necopt atunci,imi placea Rossi ca era giallo si ii dadea recte lui Biaggi :)

 

Dupa cum ai spus,sunt convins ca ei isi externalizeaza masiv operatiile consumatoare de bani si raman virginei asa cu 140 mil.Stiu budget cap ul insa el e total manevrat de echipele mari,si orice contabil stie ca e usor sa ascunzi banii produsi decum cei cheltuiti :) .

Ai perfecta dreptate in ceea ce spui cu privire la complexitatea monoposturilor samd insa nu despre asta era vorba.Eu te-am combatut cand ai spus ca motogp nu va ajunge never atat de steril - ba da,cu bugetele si armata de mecanici si ingineri care e in F1,gp'ul ar ajunge aproape la fel de steril.Ok,ok,pastrand proportiile - nu e nevoie de 21 de mecanici ca nici nu au unde sa se roteasca pe langa saraca motoreta,dar cu un buget "nelimitat" cum au avut multe echipe si inca au - adica liber la cheltuieli cat e nevoie pt a castiga,motogp ar fi la fel de steril.Pt ca,la fel ca si in F1,strategii ar avea grija sa elimine orice necunoscuta dintr-o cursa,adica neprevazutul,adica spectacolul.E logic de fapt.

True - gp chiar e la nivelul de competitie nationala fata de F1.

Acum 11 ore, PzKpfW a spus:

Evident, doar că situația este diferită. În primul rând pentru că Porsche nu a avut niciodată această dorință extremă de exclusivitate. De-a lungul anilor au avut modele ieftine, populare (912, 914, 924, 944, etc.). Porsche vinde prin sportivitate, tradiție inginerească și calitate. Cu Cayenne au riscat pătarea blazonului (primul lor automobil care nu era sportiv prin definiție), dar platforma a fost dezvoltată în colaborare cu Volkswagen (erau entități diferite la momentul respectiv). Mai mult, modelul rezultat, deși avea multe în comun cu cu primul Touareg, a fost unul capabil, solid și cu ceva veleități offroad palpabile (ceva aproape inexistent în categoria respectivă).

 

Cu Panamera pot spune că nu au luat niciun risc în ceea ce privește marca: deși a fost primul model în 4/5 uși, este de fapt un grand-tourer, ceea ce nu doar că au mai făcut (928, 968) dar nu pătează stema unei mărci sport. Platforma deși este și aici împărțită, are blazon de Bentley. 

 

Situația cu Purosangue de la "Ferrari" este mult mai delicată, pentru că italienii și-au făcut din exclusivitate un mod de a vinde mașini. Acum, oricât de scump va fi noul "tractor", nu doar că le va afecta imaginea de marcă sportivă (un SUV nu este și va fi niciodată o mașină sport, indiferent ce tâmpenii spune marketingul) dar este clar că se va vinde în număr cel mai mare și va deveni probabil cel mai comun model Ferrari pe stradă. Penibil. 

 

Și mai ciudat este faptul că, pe când Porsche au fost practic nevoiți să scoată un model popular pentru a supraviețui (erau la limita falimentului în anii '90), Ferrari nu are această constrângere acum. Se descurcă bine și sunt chiar pe profit, au acces la fonduri fiind listați la NYSE (aproape 300% creștere în 5 ani). Nu sunt obligați să vândă un Maserati Levante cu sigla lor pe el, dar o fac doar ca să facă ceva mai mulți bani. Din nou, penibil.

True that.

Acum 7 ore, ENEOS a spus:

Ref la problemele taurului furios mi-e că nu vom afla curând cauza reală, sunt prea multe ursării și sforării în sporturile astea tehnice. 

Exact.

 

Hai Hulk....Vettel se poate duce la culcare linistit ca si asa el....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 8 minute, therocketscientist1 a spus:

Snapshot din clip:

image.thumb.png.9970ca603ad3bfaa45be692a80291210.png

 

Mai citisem zilele trecute despre imbunatatirea performantei arderii in contextul unei bune stapaniri a noului carburant.

Dupa cum ziceam....

Era prea pe fata ca de unde anul trecut treceau avion pe langa ei,acum pe un circuit de forta au facut o figura f buna pe liniile drepte.Se vede puterea crescuta.Iar asa un salt nu vine doar din atomizarea mai buna samd.

 

Da,ei lucreaza cu Mahle.Mahle venise cu un fel de swirl chamber de precombustie similar (in teorie) vechilor injectii diesel cu un fel de pilot charge,tot pt o ardere uniforma mai ales pe lean mix.Nu stiu daca il mai folosesc sau daca a dat rezultatele scontate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Doar ca pe siteul Formula1.com gasesc asta:

"Uniquely, it retains the combined turbine/compressor architecture of previous Ferrari hybrid engines. Everyone else now uses the split turbo concept. But big changes have been made in the combustion and despite the 2022 stipulation of E10 fuel Ferrari has made gains over 2021’s unit. That said, last year’s power unit was, by Ferrari’s own admission, around 20bhp down on the Mercedes and Honda."

 

https://www.formula1.com/en/latest/article.tech-tuesday-the-power-unit-gains-behind-ferraris-bahrain-grand-prix-1-2.3wrMg69X1kw0izCDmLatoL.html

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 hour ago, therocketscientist1 said:

 

Am văzut clipul acum vreo săptămână, dar suferă de aceeași problemă ca teoria lui Scarborough: este o speculație. În cel mai bun caz un "educated guess". S-a vehiculat același lucru despre motorul Ferrari și în 2017, apoi în 2019 (când a fost oficial dezmințit de către echipă). Legat de performanța câștigată/pierdută de către motoriști în 2022, cred că este mai mult legată de noul regulament.

 

“For 2022, it has been a wide and deep project, and we have changed more parts of the PU for this year than in any season since 2014. Because it’s been such a significant change, we modified our overall approach to design and development; we started earlier and had more points along the journey, where we could experiment with some of our technologies. And it wasn’t a case of spreading the same amount of effort over a longer period, it was about having a very high level of activity over a longer period.”

 

- Hywel Thomas, Managing Director of Mercedes AMG High Performance Powertrains (HPP)

 

2 hours ago, Method said:

Nici eu nu pot afirma cu hotarare ca asa e,insa il cred pe Scarbs si se si vede puterea egala daca nu peste cu split-turbo cars...ceea ce anul trecut nu prea era cazul nu?

 

Contraexemplu: Alpine/Renault. Au trecut la arhitectura split-turbo în 2022 și nu se vede nicio schimbare majoră de performanță din partea lor. Deci chiar dacă Ferrari au adptat arhitectura asta, nu acolo este motivul principal pentru care au (se pare) cel mai bun motor la ora actuală.

 

Între timp, FP1 la Jeddah: Mercedes (Hamilton) pe Soft la aproape 1,5s de Verstappen pe Hard; Russell la aproape 2s.

Sunt doar antrenamente, nu cunoaștem exact ce testează, cât de la limită merg, cu cât carburant, etc. Dar totuși.

 

Leclerc din nou destul de mult în fața lui Sainz, mai ales pe Hard.

 

Haas pe nicăieri deocamdată: Schumacher pe Medium la 3,5s de Verstappen, Magnussen nu a putut ieși deloc (ceva problemă tehnică).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

e12jl8j7gkp81.thumb.jpg.5b497f6eff4e32d318a8ef39b1f3ff2f.jpg

Cu update-uri limitate pentru toată lumea, Ferrari arată bine și aici. Ambii piloți au lovit însă zidul - Sainz cu spatele, Leclerc cu fața.

 

 

 

Leclerc din nou primul, dar tot pe Soft (Verstappen a făcut timpul lui pe Medium)

 

image.thumb.png.d8124c0db6229f789f288f088648dac3.png

 

Sainz și Pérez cu timpi apropiați, urmați de Mercedes la ceva distanță (nu atât de mare ca în FP1).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

A fost discuție lungă aseară între organizatori, șefii de echipă și piloți. Piloții nu sunt convinși de măsurile de siguranță (o rachetă a lovit o rafinărie la ~15km de circuit) și amenințau chiar că nu vor concura. Șefii de echipă în schimb au subliniat însă necesitatea de a continua week-end-ul. Bani.

 

Între timp, scandal în cursa de sprint de F2.

 

Dar e bine că am scăpat de Masi, zic :rolleyes:

 

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 oră, sprike a spus:

La ce ora va fi cursa ?

 

Conform site-ului formula1.com la 20h ora României. Acum nu știu dacă ține cont de ora de vară de la noi. :what:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 25.03.2022 la 19:49, PzKpfW a spus:

e12jl8j7gkp81.thumb.jpg.5b497f6eff4e32d318a8ef39b1f3ff2f.jpg

Foarte misto close-up'ul,se vede toata podeaua data jos.Cutia,de fapt grupul,planetarele....as fi curios din ce material sunt facute planetarele.

Ca o paralela n-am sa inteleg never de ce in gp se merge inca pe cutie de viteze cu carcasa clasica de alum si nu din carbon si de ce au inca ungerea la comun cu motorul sistem similar oricarui moto de strada.Mi se pare rudimentar - ar putea scuti cateva kg acolo,cu foarte putini bani investiti.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...