Sari la conținut

Formula 1


Jorge Lorenzo

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 6,7k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

26 minutes ago, danypop said:

Wow, superb duelul din ultimele tururi. Bun Verst, era la limita tot timpul👏

 

Amândoi au fost. Pilotaj la limită, strategie cu zonele DRS. Vom avea un sezon frumos.

 

Cursă bună din nou din partea lui Magnussen. Russell respectabil. Hamilton a făcut ceva depășiri dar un dezamăgitor loc 10 la final. Sainz bătut pentru al doilea week-end consecutiv de către Leclerc; riscă să ajungă pilotul nr. 2.

 

8 minutes ago, ENEOS said:

Dacă am văzut doar ultimele 6 tururi, inclusiv depășirea pt locul 1, am pierdut altceva interesant? :huh:

 

Doar faptul că Pérez a pierdut locul 1 (și posibil victoria) din cauza unui Safety Car venit într-un moment teribil de inoportun pentru el, fix după ce efectuase oprirea la standuri

 

4 hours ago, ENEOS said:

am pierdut altceva interesant? :huh:

 

Uite înregistrarea, aici. A fost o cursă frumoasă per total, chiar dacă marele show a fost la final. Au mai fost dueluri - de văzut mai ales bătălia dintre Alonso și Ocon. Consider această etapă ca primul test adevărat al noului regulament. Examen reușit: monoposturile se pot urmări unul pe celălalt, iar o depășire poate fi urmată direct de un contraatac. Diferența nu este izbitoare, dar este într-adevăr mai mult spectacol.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 27.03.2022 la 1:56, PzKpfW a spus:

Carcasa cutiei este dintr-un hibrid de titan și carbon, nicidecum din aluminiu. Recurg parțial la titan pentru că este mai rezistent și disipă căldura mai bine - lucru critic.

 

image.thumb.png.c223b1287e0866d945bf20e111d1a001.png

 

Cât despre cutie, știu că este mai apropiată de una de motocicletă decât de o cutie clasică, auto. Probabil au și motive de greutate/simplitate pentru a folosi același ulei.

Nu,nu,cred ca m-ai inteles gresit - nu cutia de F1 am zis ca e din alum,ci cea din motogp.Si nu,in F1 nu folosesc acelasi ulei si pt motor si pt cutie,ci in motogp.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ahahaha.Da.My bad.

Smechera cursa mie mi-a placut.Favoritul meu e Leclerc - am zis asta de cand a venit la Ferrari si chiar dinainte de sezonul asta - speram ca se va bate cu Ricci si Norris pt campionat.Iar Verst cu Ham pt locurile 3-5...dar se pare ca socoteala de acasa....vorba aia.

Deci favoritul meu a fost sus.Pacat ca nu a si castigat sa bata arogantul.Degeaba zic analistii ca e "a bit heavy"... Ferari a venit cu downforce mai mare pt curbe,RB cu df mai mic pt linia dreapta.RB a castigat.Iarasi se reduce la echipa poate mai mult decat la pilot,si iarasi RB e echipa superioara.N-ai ce zice.

Mi-a placut mult duelul.Hardcore.Leclerc nici n-a prea avut noroc,iarasi Latifi - VSC si astfel Verst a reusit sa intre in DRS range.Pt ca fara acele incidente nu se apropia.

Ham a venit f bine,dar nu a reactionat la vederea lui Ricci tras pe dreapta - Magnussen da.Ham doar a dat prin radio "ummm....e o masina trasa pe breteaua de la boxe - eu ce fac?".Faci un calcat.Inginerul i-a zis rapid "box box box".El a inceput sa bodogane ca trecuse deja de pit.Pai ma frend - aici trebuia sa intre in actiune marea ta experienta.Noi de pe canapea ne-am dat seama ca ai gresit-o,tu?Ok ok inteleg - una e sa vezi situatia la tv relaxat si calculat,alta e din masina cu adrenalina samd.Dar calcat - ai enspe ani de exp in F1...c'mon.Slabe reactii...sa ia lectii de la MM cand decidea in a split second sa intre la boxe.Russell bun zic eu insa.

Sainz...Leclerc il bate iar.Si iar.Si asa va fi cred ca tot timpul.

Perez a avut ghinion.Dar a si gresit la Sainz la iesire.

 

Btw,am remarcat ceva foarte interesant,ceva ce probabil va conta mult pe viitor : arogantului de Verst (care btw a ajuns ca Vettel - in orice transmisie radio din timpul unui duel el numa vocifereza "so unfair so unfair",tot timpul se vaicareste) - deci arogantului ii e frica de Leclerc :bounce:

Ha! I didn't expect.

Am vazut cand si le-au scos atunci pe franare sa vada a cui e mai mare - Verst ,desi avea interiorul,a franat excesiv de mult,mult peste limita masinii - masina a plecat de spate,el cu 3 roti fumegande - a franat mult peste ce era necesar chiar daca avea botul masinii in fata pt ca ii era frica ca Leclerc de pe ext va trage peste el.Cam cum ii era frica lui Ham de Verst si incerca sa il fereasca,acum situatia e inversa - cand am vazut ca Verst a cedat cand au iesit la smardoiala...pffff.Vorba la aia de la FIA - Incident noted :)

Leclerc nu il fererste nu da inapoi.Hamilton era mult mai finut,asta e hotarat si decisiv in miscari.

Se stiu f bine pt ca s-au batut ca Rosberg cu Ham toata viata prin competitiile inferioare,o sti Verst de ce a cedat.Dar a cedat.

Leclerc oricum nu a tras peste el atunci,decat cand a vazut ca Verst cedeaza,dar e de notabila cedarea lui Verst si give way'ul clar.

 

Si iarasi am remarcat racecraft'ul lui Leclerc la pornire pe SC - deci s-a pus punct si s-a terminat smecheria ! Genial baiatul !

In timp ce Verst era tot excitat in dreapta lui statea roata la roata cu el - exact strategia pe care a aplicat-o la Ham in ultima cursa anul trecut si care a fost ff buna - insa la Leclerc total fail.

Leclerc in fata tinand plutonul dupa iesirea SC merge la pas,Verst in dreapta la juma de roata in spate asteptand ca Leclerc sa plece.Viraj de stanga - ce face Leclerc?Merge drept roata la roata cu Verst (in loc sa intoarca spre viraj),pana mai mai sa il scoata pe Verst de pe circuit - scotandu'l total oricum de pe trasa ideala.Si dupa aia pleaca avion - lasand "un" Verst total debusolat total in afara trasei ideale si aproape iesit de pe circuit.Fuuuck....briliant 🦸‍♂️

Editat de Method
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

5 hours ago, Method said:

nu cutia de F1 am zis ca e din alum,ci cea din motogp.

 

Cred că ar fi cam greu acolo, carcasa cutiei fiind practic comună cu a părții inferioare a blocului, unde este și baia de ulei și ambielajul.

 

image.thumb.png.37dbbb9766f2cf6188d9a473cca3092a.png

 

Pe lângă faptul că nu ar disipa căldura la fel de bine ca un metal, regulamentul spune așa:

 

Pistons, cylinder heads and cylinder blocks may not be composite structures which use carbon or aramid fibre reinforcing materials.

 

Nu sunt sigur dacă acea carcasă de cutie/baie de ulei ar putea ocoli acest articol de regulament. Dacă s-ar fi putut și ar fi fost avantaje acolo sunt sigur că ar fi fost speculanți (Ducati, ca să nu dau nume) care ar fi profitat până acum.

 

1 hour ago, Method said:

Degeaba zic analistii ca e "a bit heavy"... Ferari a venit cu downforce mai mare pt curbe,RB cu df mai mic pt linia dreapta.RB a castigat.Iarasi se reduce la echipa poate mai mult decat la pilot,si iarasi RB e echipa superioara.N-ai ce zice.

 

Nu este chiar atât de alb/negru. Ferrari merg cu mai mult downforce pentru că își permit (au cel mai bun motor se pare), pentru că sunt mai rapizi pe viraje dar și pentru a proteja gumele. Mai multă apăsare = mai puțin stres pe cauciucuri. Este o alegere strategică asumată. Le-a mers mai bine în Bahrain decât aici. Binotto a spus-o clar:

 

"Max was on a slightly higher downforce level on Friday, and then he reduced it. We decided ourselves to stay on a higher level of downforce, because we believed that was important for tyre degradation. But finally, in the race, the tyre degradation was very little. I think that their choice somehow merits some analysis from our side. But overall, it's always a compromise. It's only a matter of details and the right pieces that can decide the race at the end."

 

Deocamdată, după două curse Ferrari este echipa cea mai bună. Mai mult, au făcut o schemă demnă de Red Bull în zilele bune:

 

 

Leclerc spune că acea chemare la standuri care l-a făcut pe Pérez să intre să schimbe prematur (și ulterior să piardă masiv din cauza acelui SC) a fost momeală premeditată din partea lui și a echipei.

 

1 hour ago, Method said:

arogantului de Verst (care btw a ajuns ca Vettel - in orice transmisie radio din timpul unui duel el numa vocifereza "so unfair so unfair",tot timpul se vaicareste)

 

Și Hamilton face/făcea fix la fel. Dealtfel multiplul campion al lumii este și el arogant:

 

 

De înțeles faptul că nu acolo se cuvine să termine un Mercedes, chiar dacă nu mai au cea mai rapidă mașină. Remarca denotă însă lipsă de respect din partea lui și arată cât de obișnuit este să se bată doar sus. Cam greu când n-ai mașină bună, ă?

 

1 hour ago, Method said:

Am vazut cand si le-au scos atunci pe franare sa vada a cui e mai mare - Verst ,desi avea interiorul,a franat excesiv de mult,mult peste limita masinii - masina a plecat de spate,el cu 3 roti fumegande - a franat mult peste ce era necesar chiar daca avea botul masinii in fata pt ca ii era frica ca Leclerc de pe ext va trage peste el.

 

Nu, acolo niciunul dintre ei nu a vrut să fie în față la linia de detecție DRS. Era un fin echilibru între a nu fi primul pe de-o parte și a nu pierde prea mult timp pe de alta. Amândoi au amânat la mixim momentul frânării și au fost la limtă, doar că Leclerc a blocat doar o roată față iar Verstappen pe ambele (presupun că datorită faptului că era pe interior, în afara trasei și avea mai puțin grip).

 

pz4y0e33fzp81.thumb.png.3b2069479a273ed9780bc63c5a0e3554.png

 

În rest, o super cursă. Doi piloți buni au mers la limită, ceea ce nu ar fi putut face anii trecuți. Nu a fost vorba doar de cine a fost mai rapid, ci și mai viclean. Verstappen avea ceva experiență de anul trecut când s-a bătut în mod similar cu Hamilton. Doar că acum rolurile au fost inversate: el avea mașina mai rapidă pe linia dreaptă.

 

1 hour ago, Method said:

Si iarasi am remarcat racecraft'ul lui Leclerc la pornire pe SC - deci s-a pus punct si s-a terminat smecheria ! Genial baiatul !

In timp ce Verst era tot excitat in dreapta lui statea roata la roata cu el - exact strategia pe care a aplicat-o la Ham in ultima cursa anul trecut si care a fost ff buna - insa la Leclerc total fail.

 

Situații complet diferite; la Abu Dhabi '21 Verstappen era pe pneuri Soft proaspete, Hamilton avea Harduri vechi și obosite. Era victimă sigură. În mod normal, cu pneuri mai mult sau mai puțin echivalente liderul este cel mai avantajat la restart după SC pentru că el decide când accelerează. Foarte rar se întâmplă să piardă poziția. Nu spun că Leclerc nu a făcut treabă bună per total, dar nu acolo s-a văzut.

 

In other news:

  • Günther Steiner: “Last year for 2 points I would have fucked the whole paddock”.
  • Albon penalizat cu 3 locuri pe grilă în Australia din cauza incidentului de la final cu Stroll.

3bafiu8h83q81.thumb.jpg.56a304a705bc0f9d3e09ef458cd33214.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 7 ore, PzKpfW a spus:

Cred că ar fi cam greu acolo, carcasa cutiei fiind practic comună cu a părții inferioare a blocului, unde este și baia de ulei și ambielajul.

 

Pe lângă faptul că nu ar disipa căldura la fel de bine ca un metal, regulamentul spune așa:

 

Pistons, cylinder heads and cylinder blocks may not be composite structures which use carbon or aramid fibre reinforcing materials.

 

Nu sunt sigur dacă acea carcasă de cutie/baie de ulei ar putea ocoli acest articol de regulament. Dacă s-ar fi putut și ar fi fost avantaje acolo sunt sigur că ar fi fost speculanți (Ducati, ca să nu dau nume) care ar fi profitat până acum.

Da,stiu ce zice regulamentul - nu e permisa folosirea de materiale compozite DAR se stipuleaza clar : pistoane bloc,chiuloasa,si din cate mai tin eu minte se spune ca arborele sa fie din otel samd.

Dar : carcasa cutiei se poate realiza usor din cf,la fel oil pan'ul la fel capacul chiuloasei,adica mai pe scurt - lectiile predate de F1.Care functioneaza.

Cand avem working examples in toate masinile de F1 nu se poate spune "eh...dar nu stim daca va functiona".E ca si cum ai vedea injectia directa in actiune la masinile Bmw si Vag Group si tu de la Renault ai zice "da....dar nu stiu daca sunt viabile".Wtf...

Stiu,e o privire relativ simplista,insa ideea de baza ramane.Si nu e gresita.Motoarele alea sunt departe de ceea ce ar putea fi.Noroc cu Gigi ca i-a mai adus in anii 90-2000 ca erau prin anii 80 inainte sa ii forteze el sa inoveze.De toti vb nu de Ducati - Gigi a ridicat stacheta si ceilalti vrand-nevrand au trebuit sa reactioneze cumva.

Acum 7 ore, PzKpfW a spus:

Nu este chiar atât de alb/negru. Ferrari merg cu mai mult downforce pentru că își permit (au cel mai bun motor se pare), pentru că sunt mai rapizi pe viraje dar și pentru a proteja gumele.

Eh,nu stiu ce sa zic.Aici RB a fost echipa mai buna.Si in general,daca se pastreaza aceasta balanta aproape egala de forte (chiar cu masina Ferrari cu un usor edge),eu mizez pe RBR.Desi intre cei 2 as prefera ca Leclerc sa iasa campion.Si reiterez - Verst sa se bata in continuare cu Hamilton :bounce:

Acum 7 ore, PzKpfW a spus:

Nu, acolo niciunul dintre ei nu a vrut să fie în față la linia de detecție DRS.

Da,my bad,am citit si eu dupa aia un articol si m-am dumirit.Mi se parea putin injositor sincer,pt Verst sa il fi ferit chiar asa pe Leclerc.

Acum 7 ore, PzKpfW a spus:

Situații complet diferite; la Abu Dhabi '21 Verstappen era pe pneuri Soft proaspete, Hamilton avea Harduri vechi și obosite. Era victimă sigură. În mod normal, cu pneuri mai mult sau mai puțin echivalente liderul este cel mai avantajat la restart după SC pentru că el decide când accelerează. Foarte rar se întâmplă să piardă poziția. Nu spun că Leclerc nu a făcut treabă bună per total, dar nu acolo s-a văzut.

Da,stiu ce zici tu,insa Hamilton acolo s-a precipitat si n-a controlat plecarea.S-a lasat influentat vizibil de Verst care il tot agita.Mare diferenta - ok,miza enorma pt Ham acolo fata de Leclerc.Dar si experienta enorma.Leclerc mi se pare ca a controlat-o sublim si i-a dat un mare rect lui Verst cu mersul acela drept pana la marginea circuitului - nu am mai vazut pe nimeni sa faca asa - a fost geniala ideea - nu incalca deloc regulamentul si l-a fortat sa iasa de pe trasa ideala.Efectiv l-a legat la maini.Jos palaria pt inteligenta.

Acum 7 ore, PzKpfW a spus:

Și Hamilton face/făcea fix la fel. Dealtfel multiplul campion al lumii este și el arogant:

N-am zis ca nu face,ba dimpotriva,daca iti aduci aminte tot anul trecut i-am injurat pe amandoi pt asta.Si pe inaintemergatorul lor Vettel IV care e peste toti la nivelul vaicarelilor.Insa faptul ca "si Hamilton face fix la fel" nu o justifica.

2 pixde plangacioase.Sick of them.

 

Iar asta cu "multiplul campion al lumii este si el arogant"....pai e de la sine inteles - normal ca cineva care e de 7 ori campion e arogant.Nu e la nivelul lui Verst - ala era arogant de la 4 ani si acum e la un nivel...imbecil deja,dar si Hamilton e pe aproape...ok,ok spre deosebire de Verst ,Ham pastreaza o pojghita de afabilitate pt presa/public samd pt ca asa da bine,dar in sinea lui e f arogant.

Dar repet - asta nu face fitzele si atitudinea lui Verst mai scuzabile si mai putin enervante.

 

Penalizarea lui Stroll mi s-a parut corecta.

Perez...nush daca nu a gresit-o echipa inainte sa muste ei momeala lui Ferrari.Sau poate a fost ceva de safe in genul sa nu poata reactiona ceilalti in vreun fel diferit - l-au sacrificat pe Perez si done.

Editat de Method
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, Method a spus:

Unde dai și unde crapă....

"Auzi,vezi ca nu ai pus virgula bine"...."stai sa îți arat dex ul - ai gresit"

Nevrmind nici nu au rost discuțiile astea.

Dacă nu mă înșeală memoria e a 2-a oară când sesizez la tine exprimarea asta. Prima dată ai zis că din greșeală, și dacă nu te-ai da atât de specialist treacă - meargă, dar când unul care abordează probleme tehnice se exprimă așa eu îi echivalez competența cu 0.

Pe mine mă corecta telefonul când am vrut să scriu cu o, dacă mă repet mult o să învețe forma greșită. 😨

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 32 minute, ENEOS a spus:

Dacă nu mă înșeală memoria

 

Eu v-am spus de mult timp ca aici e plin de pafaristi, ziceati ca sunt al dracului...

 

franceza Cullase - romana Chiulasa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

14 hours ago, Method said:

Stiu,e o privire relativ simplista,insa ideea de baza ramane.Si nu e gresita.Motoarele alea sunt departe de ceea ce ar putea fi.Noroc cu Gigi ca i-a mai adus in anii 90-2000 ca erau prin anii 80 inainte sa ii forteze el sa inoveze.De toti vb nu de Ducati - Gigi a ridicat stacheta si ceilalti vrand-nevrand au trebuit sa reactioneze cumva.

 

Tocmai, având în vedere că sunt acolo oameni ca Gigi (și toată echipa lui, că nu e singur), dacă se putea face carcasa de carbon pentru cutie și era un avantaj de găsit acolo sigur se întâmpla până acum. Sunt multe elemente pe care noi nu le știm, multe informații tehnice la care nu avem acces. Să presupunem că știm noi mai bine decât acei ingineri care activează la vârful motorsportului este puțin pueril.

 

14 hours ago, Method said:

Eh,nu stiu ce sa zic.Aici RB a fost echipa mai buna.

 

Din ce punct de vedere? Personal mi se pare căt atât în Bahrain cât și aici, piloții au făcut diferența. Din contră, Red Bull se poate spune că a greșit puțin cu strategia lui Pérez - deși a fost și multă neșansă acolo. Monoposturile Red Bull și Ferrari sunt teribil de apropiate, și Newey a spus că "este incredibil cât de apropiate ca performanță pe tur sunt niște mașini atât de diferite".

 

14 hours ago, Method said:

Iar asta cu "multiplul campion al lumii este si el arogant"....pai e de la sine inteles - normal ca cineva care e de 7 ori campion e arogant.Nu e la nivelul lui Verst - ala era arogant de la 4 ani si acum e la un nivel...imbecil deja,dar si Hamilton e pe aproape...ok,ok spre deosebire de Verst ,Ham pastreaza o pojghita de afabilitate pt presa/public samd pt ca asa da bine,dar in sinea lui e f arogant.

Dar repet - asta nu face fitzele si atitudinea lui Verst mai scuzabile si mai putin enervante.

 

Verstappen are un complex de superioriate dat de modul în care a fost crescut. Ambii părinți piloți, educație spartană și viață în întregime dedicată circuitului. Iar faptul că până acum și-a zdrobit toți coechipierii îi întărește impresia proprie de super-pilot. Trebuie însă reamintit că omul are 24 de ani. Dacă vrei să compari, trebuie comparat cu Hamilton din 2008, nu cu cel actual.

 

14 hours ago, Method said:

Penalizarea lui Stroll mi s-a parut corecta.

 

Albon a fost penalizat, nu Stroll.

 

Latifi se auto-critică. Are și de ce: două accidente în ultimele 3 curse. Cam inacceptabil pentru un pilot de F1. Mai ales în cazul în care este constant mai lent față de coechipieri.

Editat de PzKpfW
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Villeneuve a devenit cam măscărici în presă, nimeni nu-l mai ia în serios. Are dreptate în principiu, Hamilton nu este un pilot de 7 titluri mondiale. Nu a trebuit să se întrebuințeze mult, mai ales după plecarea lui Rosberg. Iar Wolff l-a ținut în puf și i-a oferit un coechipier locotenent. Dar este un pilot bun. Poate dacă obținea unul, două sau trei titluri ar fi fost mai corect din punct de vedere al talentului și al statisticii. De reamintit faptul că dacă nu ar fi fost convins de Lauda să semneze cu Mercedes în 2012, ar fi rămas cu un singur titlu mondial - și acela câștigat la limită și într-un mod cam dubios.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vax era bine înainte să-i ia foc tăurașul. Fanii lui bronz știm ff bine ca ies la lăudat doar când trebuie, in rest sunt pitiți bine și așteaptă "primăvara" 

În alta ordine de idei de confirma talentul/meritul titlurilor lui el negro. În 2 din 3 curse a luat bătaie de la rookie

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, danypop a spus:

 confirma talentul/meritul titlurilor lui el negro. În 2 din 3 curse a luat bătaie de la rookie

👍

Nu că ar fi slab ca pilot, dar dominația lui s-a datorat în mare măsură mașinii. 

Acum 2 ore, danypop a spus:

Vax era bine înainte să-i ia foc tăurașul. 

Tot de la pompa fia o fi luat foc vițelușu'? 

Ce elegant mișca wax mâna chemând stingătoru'! 😁

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...