Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

Eu am impresia ca Mercedes face misto de restul participantilor la F1.

 

Antrenamentele libere si calificari par ca sunt sunt vai mama lor. Se lamenteaza si se agita de parca ar merge cu bicicleta pe circuit. In cursa, dau drumul si motorului ala in plus de il au ascuns pe undeva prin masina. Pana acum nu i-a dibuit nimeni 😂

Edited by TheHuskyCrobats

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cea mai spectaculoasă fază a fost când a dat Riciu cu spatele în Kvyat! Să le pună în plm senzori de parcare. :P

În rest s-au vâjâit cu +300km/h prin oraș, aroganță maximă, pixda e abonată la locul 3, Leclerc merge de mamă mamă (?!?) fără finalizare, un rahat și un pește. Dar fiind la masa festivă am preferat f1 în locul slujbelor și altor telembelisme.

Care ziceai ca fierarrii au cea mai tare mașină? Că taaare bine o țin ascunsă! :crack:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 2 ore, TheHuskyCrobats a spus:

Eu am impresia ca Mercedes face misto de restul participantilor la F1.

 

Antrenamentele libere si calificari par ca sunt sunt vai mama lor. Se lamenteaza si se agita de parca ar merge cu bicicleta pe circuit. In cursa, dau drumul si motorului ala in plus de il au ascuns pe undeva prin masina. Pana acum nu i-a dibuit nimeni 😂

Ba unii din noi i-am dibuit cand au mers pe cele mai hard gume tot presezonul si de atunci am zis ca e groasa...dar nuuu,Ferrari in sus,Ferrari in jos...

Acum 2 ore, john17 a spus:

Cea mai spectaculoasă fază a fost când a dat Riciu cu spatele în Kvyat! Să le pună în plm senzori de parcare. :P

În rest s-au vâjâit cu +300km/h prin oraș, aroganță maximă, pixda e abonată la locul 3, Leclerc merge de mamă mamă (?!?) fără finalizare, un rahat și un pește. Dar fiind la masa festivă am preferat f1 în locul slujbelor și altor telembelisme.

Care ziceai ca fierarrii au cea mai tare mașină? Că taaare bine o țin ascunsă! :crack:

:agree:

True,true.M-am uitat la Baku tot sperand ca poate poate macar aici se intampla ceva interesant.Si intradevar,cea mai "interesanta" faza a fost prostia (dubla) a lui Ricci.Dupa ce ca greseste franarea si se duce drept,Kvyat mirare mirare il vede si nu isi tine trasa ci degajeaza (deci a fost salvat odata de la un accident ca si facut),unde nu vine Ricci cu un reverse direct in masina rusului demn de un mos de 80 de ani care da pe spate din driveway si uita sa se mai asigure.Omfg....

Iarasi ceva de luat aminte,nu il pot califica ca un punct de interes dar totusi - abandonul lui Gasly echipat cu Honda v2.0 (marele upgrade pe v2.0 fiind exact pt fiabilitate si nu performanta,so...total fail),Verst a facut iarasi o cursa stas si ii respira in ceafa lui Vettelino care nici macar nu i-a mirosit funduletzul lui Ham cu toate baiguielile aberante ale comentatorilor care Ferrari va rupe pe liniile drepte au mama au mama (a rupt nu?).

Leclerc a comis-o sambata dar nu e problema ca a comis-o (a cata oara?) echipa de strategie Ferrari tinandu'l pe circuit pana a inceput sa fie cu 3s/tur mai slow decat restul,temandu-se ca nu il mai tin gumele soft 17 tururi.Drept urmare Leclerc nu numai ca nu l-a mirosit pe Verst dar a iesit chiar si in spatele lui Gasly....ce sa mai spunem ca nu mai avem ce.

Si sunt convins ca si daca nu o comitea Leclerc sambata si iesea pe 1-2-3 in quali,reusea cu succes echipa de strategie sa il aduca cu succes pe locurile 5-6-7,ca vad ca se pricep de minune la chestiile astea.

Singura strafulgerare a fost pitul pt gume fresh pt atacarea fastest lap'ului.Jos palaria pt treaba aia.Nu il credeam in stare pt ca aia 2 in fata erau la cutite si mereau tare,insa a reusit-o.

Strategy cost us today, says Leclerc

Bottas insa vad ca tine cu succes piept atacurilor de la distanta.Hamilton insa ramane candidatul nr.1 de departe.Dar eu nu cred sub nici o forma ca Vettel va prinde mai mult de locul 2,efectiv nu il vad in stare sa il atace pe Bottas.Il vad insa in stare sa piarda la Verst,daca pe acesta il va tine masina.

Urmeaza Spania...sa vedem marele Ferrari la lucru,ca aici parca dadeau ture in jurul Mercedes'ului nu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mie mi'a plăcut că atunci când i s'a transmis lui Bottas ca Ham are DRS şi depăşire este inevitabilă, a băgat piciorul în gaz şi a făcut record de cursă. Oricum nu avea nici o şansă în fața lui Leclerc, ăsta fiind, ca Gasly în China, cu softuri noi ,,dăcât" pentru treaba asta.

Ricci a dat cu bota în baltă urât de tot, parcă a dat cu ură în maşina lui Kvyat, pe sistemul lui Vettel în 2017.

Eu zic c'o să fie interesantă cafteala la Mercedes, Bottas pare că nu se lasă aşa usor şi s'a văzut din primele viraje când l'a înghesuit pe Luiz. Mi se pare că unul din dezavantajele lui este că pleacă destul de slab de la start, cel puțin în China si aici, deşi avea poll'ul, a plecat mai slab decât Luiz.

Aştept Spania, vedem ce'o să este atunceea.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

mai citisem unele comentarii pe facebook...cum ca Ferrari a gresit strategia, ca Leclerc...bla bla...trebuia sa schimbe cu medium 🤣... etc.

Aici insa ma asteptam la mai multe...Ferrari a fost spot on cu strategia...dar cand Mercedesul merge struna, iar unul din cei doi piloti de-ai tai pleaca de pe 8 (ajunsese pe 10 in primul tur)...nu te prea poti astepta la victorie, decat prin riscuri. 

Strategie cu 2 opriri iesea din discutie, asa ca ce naiba sa faca cu Leclerc? L-au trimis pe medium, sperand la un Safety Car...urmand sa schimbe pe soft. Soft care oricum era rahat la Ferrari, Vettel a mers rau primele ture cu el, iar Leclerc nu a obtinut niciun avantaj dupa prima oprire. Cand a intrat avea +20 sec fata de Verstappen, iar la al 2-lea schimb cu 3 ture inainte de finish, avea +28 sec, in conditiile in care Verstappen era pe Medium uzate. Toata lumea a observat ca nu cobora sub 1.36, timp pe care il facea cu medium folosit peste 20 ture. 

Asa ca minti luminate, luminati-ma si pe mine cum au gresit Ferrari cu strategia? L-au tinut prea mult? Bun...il aduceau mai repede la pit, schimba pe soft (cu care oricum abia ajungea la timpul scos cu medium)...si dupa aia? 

 

Edited by cuki

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
Acum 12 ore, pomo a spus:

Mie mi'a plăcut că atunci când i s'a transmis lui Bottas ca Ham are DRS şi depăşire este inevitabilă, a băgat piciorul în gaz şi a făcut record de cursă. Oricum nu avea nici o şansă în fața lui Leclerc, ăsta fiind, ca Gasly în China, cu softuri noi ,,dăcât" pentru treaba asta.

Ricci a dat cu bota în baltă urât de tot, parcă a dat cu ură în maşina lui Kvyat, pe sistemul lui Vettel în 2017.

Eu zic c'o să fie interesantă cafteala la Mercedes, Bottas pare că nu se lasă aşa usor şi s'a văzut din primele viraje când l'a înghesuit pe Luiz. Mi se pare că unul din dezavantajele lui este că pleacă destul de slab de la start, cel puțin în China si aici, deşi avea poll'ul, a plecat mai slab decât Luiz.

Aştept Spania, vedem ce'o să este atunceea.

Da,si pe mine m-a impresionat Bottas,a fost o supriza placuta,nu ma asteptam sa mai aiba asemenea rezerve.

Ricci a dat de prost in masina lui Kvyat,dar fara intentie,hai sa nu facem o conspiratie unde nu este.A fost doar tampit,Kvyat chiar nu a facut nimic aiurea.

Ham a zis ca a fost cam prea moale pe inceput,sa-l vedem cand e tare ce sa zic...

N-auzi ca in Spania Ferrari rupe tot precum a rupt in presezon? :crack:

Acum 11 ore, cuki a spus:

mai citisem unele comentarii pe facebook...cum ca Ferrari a gresit strategia, ca Leclerc...bla bla...trebuia sa schimbe cu medium 🤣... etc.

Aici insa ma asteptam la mai multe...Ferrari a fost spot on cu strategia...dar cand Mercedesul merge struna, iar unul din cei doi piloti de-ai tai pleaca de pe 8 (ajunsese pe 10 in primul tur)...nu te prea poti astepta la victorie, decat prin riscuri. 

Strategie cu 2 opriri iesea din discutie, asa ca ce naiba sa faca cu Leclerc? L-au trimis pe medium, sperand la un Safety Car...urmand sa schimbe pe soft. Soft care oricum era rahat la Ferrari, Vettel a mers rau primele ture cu el, iar Leclerc nu a obtinut niciun avantaj dupa prima oprire. Cand a intrat avea +20 sec fata de Verstappen, iar la al 2-lea schimb cu 3 ture inainte de finish, avea +28 sec, in conditiile in care Verstappen era pe Medium uzate. Toata lumea a observat ca nu cobora sub 1.36, timp pe care il facea cu medium folosit peste 20 ture. 

Asa ca minti luminate, luminati-ma si pe mine cum au gresit Ferrari cu strategia? L-au tinut prea mult? Bun...il aduceau mai repede la pit, schimba pe soft (cu care oricum abia ajungea la timpul scos cu medium)...si dupa aia?

Da,Ferrari a gresit (din nou) strategia.A zis-o si Leclerc.Te asteptai sa o recunoasca chiar Ferrari sau cum?A fost extrem de vizibil.

Nu,nu trebuia sa schimbe tot cu medium,asta e o prostie,nush care era main tyre si care era opt insa clar softul a fost optiunea logica pt al 2lea stint.

Problemele au fost altele,da click pe linkul pe care l-am pus in postul anterior ca iti explica pe indelete :

Ferrari chose a long opening stint for their young driver - perhaps gambling on a Safety Car being called, rather than being aggressive with a two-stop strategy - and by lap 32 those on fresher rubber who had already pitted were catching and re-passing him. It meant that by the time Leclerc made his stop on Lap 35 he was down to P5 – the position in which he would eventually finish the race.

Opinia mea si iata printre randuri si a celor de pe f1.com

- avand in vedere viteza de care a dat dovada Leclerc tot weekendul, a fost o greseala in a nu incerca optiunea "agresiva" cum se spune acolo cu 3 stinturi - med-med-soft,mai ales ca nu aveau mare lucru de pierdut.

- alegand optiunea "clasica" aceea cu long stint pe medium,pe care Leclerc a executat-o extraordinar zic eu (avand in vedere ca s-a dus pe 1 si a ramas o buna bucata din cursa acolo),nu trebuia tinut atat de mult.E pacat ca nu gasesc o statistica cu timpii fiecaruia pe fiecare tur ca s-ar vedea clar greseala : sperand la un SC,l-au tinut pe mediumurile alea pana dracii l-a gasit ca sa zic asa,ajunsese sa fie cu 3s/tur mai slow.Si tot tipa sa vina la boxe si aia nuu ca poate nu rezista gumele soft 20 de tururi.Avand in vedere ca pierdea 3s/tur pe final de prim stint si ca cei care au iesit initial pe softuri au mers un stint destul de lung (sa ne gandim la masini cu aproape 100kg mai grele decat la sf cursei da?),eu zic ca a fost o greseala,softul ar fi tinut 20 de tururi mai ales cu o masina mai usoara cum sunt pe final de cursa.

 

Spre deosebire de celelalte echipe de top - AMG dar mai ales RBR,care aleg strategia perfecta in 95% din cazuri DAR mai ales reactioneaza impecabil in fata unor schimbari neprevazute in timpul cursei,Ferrari da impresia unei echipe de strategie invechita rigida si incapabila sa reactioneze in timp real.Treaba asta se vede mai pregnant cu Leclerc,dar si cu Vettel desigur.

Cu Leclerc si-au facut planul din start cu long stint pe mediums si punct.Nu au mai reactionat deloc indiferent ca asta era pe 1 si rupea norii,RBR acolo ar fi schimbat strategia pe loc incercand sa profite -  ma insel eu sau era la un moment dat o fereastra de 19-20s intre Leclerc pe 1 si Botttas pe 2 ?si eu ma tot intrebam ce draq fac Ferrari de nu il cheama la boxe...Si iarasi,sa il tii atat de mult timp sperand ca ultimul disperat ca poate-poate va intra un SC ca asa ai citit tu in statistici ca nu se poate sa nu ai SC la Baku...iata ca se poate.Undeva acolo la Ferrari strategy team e un batran rigid caruia nu ii plac schimbarile ad-hoc si flip'urile astea in timp real.Problema este insa ca iau numai decizii gresite si asta se vede in clasament.

Nush,poate ma insel eu pt ca am avut musafiri si am vazut cursa cu un ochi asa nu am fost foarte atent,dar mi se pare ca s-au facut niste greseli flagrante acolo.

Nimeni nu a zis ca Leclerc ar fi trebuit sa traga la victorie,acest lucru era aproape imposibil zic eu.Leclerc insa putea veni relaxat in fata lui Verst cu o strategie corespunzatoare.Dar asta este,musiu Binoto pe barba lui va muri,pentru ca la sf anului cand se va trage linie si il vor lua la rost analizand fiecare cursa cu toate datele pe masa,va iesi rau pt el.Orice greseala va fi penalizata,iar pe Ferrari,repet,eu ii vad pe locurile 3,4,5.AMG e departe,ei sunt sub amenintarea insolentului de Max atat pe pista cat si in clasament.

Edited by Method

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. Titluri scoase din context, a dat-o oricum la intors...cum ca el a creat situatia in calificari. Bla Bla Bla. Anul trecut Mercedes la Baku a castigat (scoteau dubla daca nu facea Bottas pana cu 2 tururi inainte de final), cu o strategie asemanatoare. Au avut noroc cu Saftycar-ul cauzat de Redbulluri. Asta este, sintagma "ori la bal, ori la spital" le iese de minune celor de la Mercedes, la Ferrari mai putin.

2. Main Tyre era Medium. Trebuia sa puna si soft, soft care nu tinea mai multe de 10-15 ture. Alt Medium nou nu avea, doar rulat.

3. Posibil, dar tot nu ajungea ma departe de 4 pentur ca nu avea decat un medium nou (cel cu care a pornit). Plus ca dpdv al timpilor, chiar nu a rupt gura targului baiatul. Ajunsese pe 10 dupa primul tur, dupa care primele 3-4 masini le-a dapasit pentru ca Ferrari. Pe Max l-a depasit dupa turul 10, cand gumele lui Max erau deja praf. Pe 1 a ajuns pentru ca restul au intrat la Pit. Dupa ce au intrat Mercedesurile la boxe, chiar daca il aduceau atunci pe Leclerc (turul 13) la boxe, ajungea in spatele lui Hamilton cu 0.5 sec. Adica dupa ambele Mercedesuri. Plus ca dpdv al gumelor, chiar daca punea un mediu, era rulat si mai trebuia sa intre oricum inca o data. 

DAR ce nu inteleg, Leclerc scotea constant 1.46 pe tur pe medium din primele tururi. A schimbat in turul 36 cu soft si tot 1.46 scotea pe tur....in conditiile in care Verstappen Vettel si Mercedesuri scoteau 1.45 cu Medium vechi de 30 de ture. Sa nu vorbim de low 1.44 scos de Mercedesuri in ultimele ture...cu gume medium vechi de 36! de ture. 6 secunde!! mai rapdit decat Leclerc cu Mediumul vechi de 36 de ture. Diferenta de cantitatea de combustibil era de cam 2 max. 3 secunde pe tur...

Aici clar este necesara o analiza detaliata, dar eu cred ca Leclerc inca nu este in stare sa faca un tire management matur. Altfel nu degrada asa de tare gumele fapt ce putea teoretic sa-l mentina la un +10 sec de Bottas in primul stint. 

Anyway...eu sunt nevors ca a castigat iara Mercedes....is nervos ca a fost o cursa boooring...iar la final tot ce pot auzi/citi este strategia Ferrari si faptul ca Leclerc a fost lasat de izbeliste. Dar nimeni nu vine cu nicio analiza cat de cat pertinenta. Plus ca ai exemplul actual, cine poate sa confirme ce ar fi facut altfel? Mai ales ca nu avea efectiv gume available omu in boxe. Dar asta iara putini stiu.

Drama la Ferrari parca unge sufletele unora, samanta de scandal si implicit de ratinguri...iar acuma in postura lui Leclerc (grandmas sweethart) si-au gasit multi subiect.

Pentru mine pustiu inca este un semn de intrebare, actualmente chiar influentand negativ scuderria. Poate si din cauza asta avem 4*1/2 finish de la Mercedes. Cred ca Raikkonen era pentru anul asta alegerea mai buna, poate chiar si mai productiva avand in vedere ca Raikkonen era team player, nu un pusti dornic sa-si etableze pozitia in echipa prin bataia cu coechipierul. 

4. Aici is perfect de acord cu tine...Ferrari cred ca este prea conservatoare si prea "fricoasa" cu riscuriile. Italieneste pot spune, aveam o strategie...dar din varii motive externe nu a iesit...not our fault.

RedBull si Mercedes ne-au cam aratat ca trebuie sa fi super agresiv cu strategia si sa gamble mult mai mult...doar asa iti creezi "norocul" necesar...altfel tot stai sa reactionezi ca Ferrari.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Eh,nu putem pune egal intre performantele AMG de anul trecut si cele ale Ferrari din 2019,e ca si cum am compara mere cu prune.

Normal ca locul 4 era maximul ce puteau spera.Chiar si cu o strategie perfecta,locul lui Vettel nu cred ca ar fi fost atacabil.Nu,am zis ca,datorita strategiei deficitare,din nou,au scos mult sub ce puteau scoate.Pe hartie nu pare mare diferenta,dar daca ne uitam la secunde,e masiva greseala.Noroc ca era gol pe acolo pe la varf,ca daca erau packed unul langa altul,era deranj,prostia aceea de a-l tine atat de mult pe mediums l-ar fi costat probabil clasarea in puncte.

 

Repet,nu am gasit ca la gp timpii lor pe fiecare tur,F1 nu da asemenea statistici sau poate le da dar pe live timing deci pe bani,dar din ce am vazut eu printre picaturi in cursa,Leclerc a scos cam aceeiasi timpi (buni zic eu) de 1.46 ---1.47 si apoi iar pe sfarsit 1.46 pana cu vreo 4-5 tururi inainte de pit,deci pana cu vreo 20 de tururi inainte de finish...dupa aceea insa au aparut problemele,si a inceput sa fie cu 3s/tur mai slow si atunci tot cerea intrare la boxe dar astia nu si nu.Acolo a fost o greseala majora zic eu pt ca a pierdut 10s usor.

Iarasi,nu compara timpii scosi pe tur de cineva la jumatatea cursei cu timpii de la sfarsit ! nu uita de diferenta de combustibil si prin urmare de greutate.Sunt vreo 50kg usor diferenta acolo,de aceea timpii "se ascut" pe final.

Si a nu se compara timpii AMG'ului cu cei ai Ferrari.Sper ca dupa cursa asta ne-am lamurit ca AMG e intr-o clasa aparte si nu forteaza decand cand trebuie.Am vazut ce finutz mereau ca aproape ii ajungea Vettel pana s-a ivit miza : Hamilton il putea prinde pe Bottas.Cand s-a imtamplat asta si au inceput amandoi sa forteze - au zburat.Vettel?S-a mai putut tine de Ham?Pas,a iesit din cadru.Deci a nu se compara.

Se pot compara in schimb timpii facuti de coechipieri...dar cred ca acolo Vettel va iesi,iarasi,penibil,ceea ce e un mare semn de intrebare si o problema pt doamna Vettel  :bounce:

Nu sunt de acord cu tine,mie mi se pare ca Leclerc a facut un management f bun al gumelor daca el pe gume vechi de 32-33 de ture putea scoate inca 1.46.E adevarat ca dupa aia s-a rupt filmul in timp ce Bottas cu gume de aceeiasi vechime scotea inca acei timpi,dar,iarasi,uiti un amanunt crucial : Leclerc a fost pe acele gume med de la inceput,cand masina este cu cel putin 120 kg mai grea (chiar mai mult daca luam in calcul cantitatea de ulei care se consuma si el),iar uzura gumelor este mult mai accentuata.Deci uzura gumelor lui Bottas,care a pus medium din turul...17?18? nu e deloc comparabila cu uzura gumelor lui Leclerc care statea pe ele din turul 1 cand masina era full.

Iar pe final Leclerc a si zis ca dupa ce a iesit de la pit si si-au dat seama ca Verst e inatacabil au lasat-o moale,au mers la conservare,insa dupa aceea cuiva din strategy i-a venit ideea (de nota 10 zic eu,aceea da) de a ataca fastest lap'ul...pe care jos palaria,l-a luat.Prima oara nu intelegeam de ce intra la boxe,am crezut ca are o problema si abandoneaza,dupa aceea am realizat : asta are benzina super putina,are pit window ca Gasly e out,vrea sa puna gume soft fresh si sa o rupa pt a lua 1 pct pe fastest lap.Da,acela strategy bun,ok.

Acum 21 ore, cuki a spus:

Pentru mine pustiu inca este un semn de intrebare, actualmente chiar influentand negativ scuderria. Poate si din cauza asta avem 4*1/2 finish de la Mercedes. Cred ca Raikkonen era pentru anul asta alegerea mai buna, poate chiar si mai productiva avand in vedere ca Raikkonen era team player, nu un pusti dornic sa-si etableze pozitia in echipa prin bataia cu coechipierul.

Pentru mine nu e nici un semn de intrebare,Leclerc este o mana castigatoare.Raikonen ar fi mers bine o cursa si dupa aia 3 curse iesea in calificari pe 6 si se batea pt locul 8 indiferent de strategiile Ferrari.Leclerc arata un potential extraordinar si este chiar ascultator.Cand a fost atentionat sa nu atace coechipierul nu l-a atacat.Aaa,ca i-au spus aia la Bahrain sa nu il atace pt urmatoarele 2 ture si el s-a dus peste el pe linia dreapta si l-a executat,aceea a fost o tampenie din partea echipei,Leclerc era cu minim 1s/tur mai rapid iar ei din cate imi mai aduc aminte vroiau sa il aduca pe Vettel la boxe in urm 2 ture si au incercat sa evite o depasire,dar hai sa fim seriosi,nu a pus nimeni in pericol pe nimeni acolo.

Si vis-a-vis de ordine de echipa neascultate,parca imi mai aduc aminte si acum un refren de acum cativa ani  "multi-21 Seb,multi 21"  :lol:

Nu sunt de acord,nu ca e Leclerc la echipa in locul lui Raikonen avem 4 finishuri AMG in primele 2 locuri...Acest lucru s-a intamplat 1.datorita performantelor covarsitoare AMG fata de Ferrari (race pace,ca degeaba esti mai rapid pe 1 tur),2.datorita fiabilitatii problematice a Ferrari in Bahrain dar si a strategiilor deficitare a Ferrari.Pilotii cred ca si-au facut treaba,Vettel atata poate,singura vina este cea a lui Leclerc in quali la Baku,dar cred ca si cu un start din prima linie tot ar fi fost prins si depasit de ambele Mercedes'uri si ar fi ajuns sa cedeze din ordine de echipa locul 3 doamnei Vettel.

Edited by Method

Share this post


Link to post
Share on other sites

Repet, baiatu nu mai avea gume. A plecat cu 5 randuri Medium in weekend, cu unu a luat startul, unu l-a distrus in accident si mai ramaneau 3 randuri, toate cu multe ture adunate in FP. Mai avea 2 soft la dispozitie. In teorie trebuia sa tina 35-36 ture medium, dupa sa schimbe cu soft...DAR Ferrari oricum nu avea deloc avantaj pe soft (vezi primul stint a lui Vettel + stintul 2 a lui Leclerc), unde chiar si cu masina mai usoara si gume noi, nu ajungea la timpii celor de la Redbull...sau Mercedes, cu gume Medium vechi deja de 20+ de ture.

 

Asta este, Scuderia zice "noi plecam cu gandul sa castigam, nu sa ajungem pe locul 4", au incercat...daca iesea un SC la momentul oportun, poate poate. Nu cred ca ar fi castigat Leclerc, dar daca era acolo cu Mercedesurile si cu gume mai bune, poate isi dadeau niste coate...iar cand iti dai coate, poate pica unu de pe scaun :D.

 

Din pacate sezonul este gata dpmdv, Ferrari va castiga campionatul de Free Practice...iar Mercedes va aduna tot. La cum se arata, parca vad ca iau titlul inainte de pauza de vara 🤣...apoi sa vezi disperare la Liberty.

 

Eu am terminat cu uitatul la cursa, ma voi uita la calificari si basta...

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 oră în urmă, cuki a spus:

Din pacate sezonul este gata dpmdv, Ferrari va castiga campionatul de Free Practice...iar Mercedes va aduna tot. La cum se arata, parca vad ca iau titlul inainte de pauza de vara 🤣...apoi sa vezi disperare la Liberty.

 

Eu am terminat cu uitatul la cursa, ma voi uita la calificari si basta...

 

Cred ca ai dreptate. Eu ma mut cu scunul, berea si floricelele in prima intersectie, e mult mai interesanta activitatea de acolo ...

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 oră în urmă, cuki a spus:

Din pacate sezonul este gata dpmdv, Ferrari va castiga campionatul de Free Practice...

:agree:

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

O analiza buna facuta de Chain Bear in legatura cu stragia de la Ferrari. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Da,foarte interesanta analiza,cu grafica ceea ce e mult mai usor de inteles pentru oricine.Nu ma pot contrazice cu ce zice baiatul asta,sunt consideratii de bun simt.

Dar si el zice acelasi lucru : Ferrari l-au lasat "high and dry" asteptand mult prea mult si chiar disperat un SC ce nu a mai venit.Da,cu siguranta,faptul ca Leclerc a terminat pe 5 e din vina in primul rand a lui pentru ca s-a "califcat" pe 8.No argue.

Explica deasemenea,logic as zice eu,de ce au mers bine mediumurile si mai slabut softurile.Si el ne arata ca s-ar fi putut merge mai tare si agresiv pe 3 stint'uri,el zice med-soft-med,eu am zis med-med-soft tocmai din cauza comportarii slabe a soft'ului in aceste prime stagii ale cursei la Baku.Niste mici amendamente insa :

- nu zice nimic despre faptul ca Leclerc n-ar mai fi avut la dispozitie un set de mediumuri,chiar zice undeva ca pe ultimul stint "fresh tyres".Informatia ca Leclerc nu ar mai fi avut la dispozitie un set de med se vehicula pe aici,nu stiu din ce surse,eu nu am contrazis-o insa nu stiu cat de reala este,iata ca nici baiatul asta nu zice nimic despre asa ceva,ba dimpotriva.

- se arata foarte frumos in acea grafica faptul ca Leclerc ar fi putut capitaliza avantajul pe care il avea si face un pit undeva prin turul 14-15 si sa iasa pe 3-4 depasit doar de Bottas si Ham si astfel sa ajunga "in rand" cu ceilalti,Ferrari insa a ratat aceasta posibilitate,posibilitate ce nu putea fi prevazuta si care a fost creata de faptul ca softurile au fost slabe pe inceput de cursa.Ferrari insa,cum am mai zis,nu si-au putut schimba strategia din mers profitand de ceva ce s-a ivit pe loc.Rigiditate.

- nu aminteste de faptul ca Ferrari l-a tinut excesiv de mult pe med pana cu 16 laps inainte de final,calculand ca uzura softurilor de la inceputul cursei va fi egala cu uzura softurilor de la sfarsit,cand masina e mult mai usoara,ceea ce zic eu ca e o greseala,in acele 4-5 ture a pierdut o gramada de timp,repet,2-3s/tur asteptand prosteste un SC ce nu a mai venit si pierzand secunde pretioase tur dupa tur cu gumele duse.Acolo a pierdut locul la Verst.

 

- eu nu sunt de acord totusi cu faptul ca Leclerc ar fi putut ajunge mai sus de locurile 3-4,Mercedes ne-a aratat (si) aici ca sunt deasupra tuturor in primul rand pe race pace

- si baiatul asta,ca mai toti analistii,crede,in ciuda rezultatelor,ca Ferrari va reusi pe jum sezonului,sa capitalizeze pe "strong package'ul" pe care cica il au...eu zic ca analistii astia au privit prea mult testele de presezon si prea putin cursele.Cand AMG face 4/4 1-2uri si ei tot insista ca Ferrari e peste,e deja jenant,oare cate curse mai trebuie sa castige AMG ca sa inteleaga si ei ca e groasa si sa nu se mai sustina aberant suprematia Ferrari?

-  iarasi,nu sunt de acord cu faptul ca Ferrari ar fi reusit un 1-2 aici daca Leclerc nu o trosnea sambata.Chiar daca se calificau pe primele 2 locuri,improbabil dar hai sa spunem,cred ca ar fi fost amandoi outpaced si outsmarted in cursa de ambele AMG'uri.Ar fi fost insa un spectacol de privit,si cine stie,poate si niste bumbaceli crash'uri abandonuri?Am fi avut si noi la ce ne uita :bounce:nu doar sa comentam strategiile.Deci huo Leclerc ca ai stricat spectacolul.

Si unde mai pui ca la Barcelona e plictiseala maxima in fiecare sezon....

Edited by Method

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spuneau comentatorii de la RTL ca nu mai are medium nou, ca a plecat cu 5 in weekend, 1 a luat startul, 1 l-a trosnit in parapet si restul de 3 au fost folosite in free practice. 

 

In rest analiza mi se pare super obiectiva. Acuma ca Ferrari este rigida in schimbari e alta poveste. Fara SC sau alte evenimente Leclerc clar nu avea nicio sansa. Poate daca o faceau un pic mai smart il aduceau pe Leclerc pe 4, cu toate ca nu cred ca ar fi ramas in fata la Verstappen. Asa macar si-au permis sa mai faca un schimb pentru Fastest Lap si au luat 1 punct.

 

Oricum Ferrari avea o strategie super proasta, ideea lor era sa porneasca si Vettel si Leclerc cu Medium...fara accidentul lui Leclerc clar porneau amandoi cu medium...apoi sa vezi tu fiasco, terminau pe 4-5.

 

Altfel si eu is de acord cu cei care "vad" potentialul Ferrariului, dar cred ca anul asta nu se impaca bine cu gumele. Is acolo, dar pe Mercedes ii bati numai daca scoti 120% din tot.

Share this post


Link to post
Share on other sites
La 02.05.2019 la 10:13, cuki a spus:

Oricum Ferrari avea o strategie super proasta, ideea lor era sa porneasca si Vettel si Leclerc cu Medium...fara accidentul lui Leclerc clar porneau amandoi cu medium...apoi sa vezi tu fiasco, terminau pe 4-5.

S-a dovedit ca mediumul era "the right tyre"...performante similare sau mai bune decat softul si durabilitate sporita...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
Acum 39 minute, Method a spus:

S-a dovedit ca mediumul era "the right tyre"...performante similare sau mai bune decat softul si durabilitate sporita...

 

pai da...dar in cazul in care plecai de pe medium, s-a dovedit prin Leclerc ca dupa 25 ture erau gata gumele. Trebuiau sa schimbe pe soft, iar softul nu ar mai fi tinut tot 25 de ture (chiar daca era mai usoara masina) si oricum era praf guma aia pe Ferrari.

 

Asa ca, aduceau ambele masini pe prin turul 25, schimbau pe soft iar prin turul 35 schimbau iara pe medium...timp in care trecea si Verstappen lejer de Vettel.

 

Deci clar iesea un fiasco 

Edited by cuki

Share this post


Link to post
Share on other sites

Viteza lui Leclerc din primele stagii ale cursei ne-a dovedit ca mediumul era guma ideala atunci.Repet,Leclerc a fost competitiv pana cu vreo 3-4 ture inainte sa fie chemat,deci vreo 32-33 ture.

Cand a iesit pe softs,l-a depasit pe Gasly dupa care a intrat in modul de saving avand in vedere distanta de Verst.S-a trezit din nou atunci cand a aparut posib unui nou pit pt fresh tyres pt atacarea fastest lap,ceea ce a si reusit.

Nu putea fi vorba de nici un schimb dupa 25 de ture,Leclerc a stat 36 pe ele,ok prea mult,dar a avut timpi competitivi pana prin 32-33.Ceea ce ne arata ca mediumul a tinut peste 30 de tururi.

Iar guma soft nu era praf pt Ferrari din moment ce Leclerc a facut cel mai rapid tur al cursei pe ea nu?

...privind retrospectiv desigur,as spune ca cea mai buna strategie era mediu pana prin turul 30-32 si apoi soft.Desigur insa ca Ferrari nu pot fi invinuiti (si) pt asta,deoarece nu aveau de unde sti ca softul va mere asa slab pe primul stint.Toti au pariat pe softuri cum era si normal,nu doar Ferrari.Cred ca,dupa cum a zis bine un jurnalist,Pirelli nu prea sunt "on top of their tyre choices",acolo a fost marea problema de fapt.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cat timp a concurat Villeneuve, nu l-am placut deloc...nici azi nu imi este deloc simpatic, DAR in ultimii ani parca mentalitatea, si punctului lui de vedere in legatura cu tot F1-le sunt cumva in asentiment cu ale mele. In legatura cu Leclerc pun aici 2 citate din 2 interviuri.

 

Primul inainte sa fie confirmat Leclerc la Ferrari

“Look at the work [Kimi’s] been doing. He’s third in the championship, he’s often quicker than Vettel and when he’s not he’s just a tenth behind. He’s paramount in the development of the car. The whole team works fantastically well now.

“Put a young ‘cub’ next to Vettel and what will Vettel do? He’ll try to eat him alive. Either he will destroy the young cub or it will end in tears and the whole team will end up going slower within two years. That’s not constructive.

“Charles is still making a few mistakes. It would be amazing for him [to go to Ferrari], but it would be two years of Ferrari preparing him. Ferrari, like Mercedes, is not a team to prepare drivers. It’s a top team. Top teams they pay for the drivers when they are at their best and when they want them. That’s why you have junior teams, to prepare them.”

 

Dupa Baku:

“If you listen to any fan or go on the forums, even the qualifying accident [in Baku], Leclerc doesn’t get criticised. If it had been Vettel, he would have been destroyed by the media and everyone, for the same mistake.

“Ultimately I think that’s having a negative effect for the team. Seb’s spin in Bahrain came because of that, then the team orders in China, it all comes from there. And Leclerc’s accident in qualifying also, wanting to prove that he’s the number one of the team. Ultimately that’s damaging the whole team.

“I hope it re-balances out, because they should have been the one that’s being chased by Mercedes, and instead they’ve got three podiums, and that’s it. It’s not had a good positive effect on the team, that’s all.”

 

Exact din cauza asta Ferrari nu va bate Mercedes anul acesta, probabil ca nici anul viitor cand RedBull cu Honda vor merge pe cartea totul sau nimica...iar din 2021 se schimba regulamentul in asa fel incat se va incepe o carte noua.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Intradevar e un oarecare curent de opinie pro-Leclerc in presa,dar asta zic eu ca se intampla datorita balbelor continue ale lui Vettel de.a lungul ultimilor ani si mai ales in anul trecut.Ceva pe sistemul 'pe Vettel l.am vazut ce poate,vrem sa il vedem si pe Leclerc'.Asta cred ca e si dorinta publicului,insa normal ca asta nu inseamna ca Ferrari ar trebui sa ii asculte.Opinia publica e opinie publica,nimic mai mult.Binotto e responsabil.

Faptul ca Vettel a fost blamat pt.acel spin...mi se pare normal.Pt ca e o greseala deja repetitiva in momente.cheie cand e presat de Ham.

Faptul ca Leclerc n.a fost blamat pt greseala din quali mi se pare la fel de normal avand in vedere ca e tanar si semi.rookie.

Ce e ciudat in acel articol ca se insista pe faptul ca nu e corect ca se face o diferentiere in presa intre cei 2 dar si in acel articol Vettel e 'leul' iar Leclerc e 'puiul'.Pai ori vrem egalitate si la drepturi si la responsabilitati,ori unul e menajat dar nu i se da statut de egalitate,iar celalalt nu e menajat dar i se cere sa nu greseasca.

Parerea mea personala,e similara cu a lui Leclerc...a fost prost.Si Ferrari a gresit strategia zic eu,dar greseala majora a fost a lui si s.a petrecut sambata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

afirmatiile in care spunea ca Vettel e "leu" si Leclerc "pui" erau facut anul trecut inainte de Monza.

 

Eu insa sunt total de acord, Ferrari nu ar trebui sa fie "scoala" de piloti. La fel ca Mercedes ar fi trebuit sa aduca piloti confirmati. Ai vazut tu la Mercedes sa se puna vreodata in discutie aducerea unui pilot asa de "neexperimentat"? Daca vrei sa castigi titluri, la constructori in primul rand, ai nevoie de 2 piloti maturi, care sa fie capabili sa lucreze unul cu altu pana ce indeplinesc primul obiectiv, care este titlul la constructori. Dupa ce e titlu in buzunar, pot sa se ia de coarne pana numai pot. 

 

Lumea vrea spectacol...dar din pacate nu l-au primit, pentru ca oricat de multe clinciuri ar fi la Ferrari, spectacolul adevarat trebuie sa fie in cursa, iar maximul trebuie sa fie detronarea celor de la Mecedes de oricine capabil. Pana acuma Ferrari erau singuri capabili, dar cu mutarea asta de geniu (not), s-au impuscat singuri in picior. 

 

Weekendul acesta este Barcelona...teoretic iarasi circuit favorabil Ferrari. Poate avem noroc de putin spectacol, dar nu prea cred. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu nu cred că fierrarii sunt capabili să bată merțu'. Dpdv mașini, nu mă refer la kiloți.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 4 ore, john17 a spus:

Eu nu cred că fierrarii sunt capabili să bată merțu'. Dpdv mașini, nu mă refer la kiloți.

:agree:

In afara de greseala din Baku care probabil l-a costat un podium,eu altceva nu mai am a-i reprosa lui Leclerc.In rest s-a comportat exemplar.O greseala se trece cu vederea...cand faci una la 2-3 curse devine o problema insa.Om vedea.

Sunt de parere insa,ca si colegul,ca Ferrari poate sa aduca pe Senna dimpreuna cu Jim Clark,masina aia nu poate tine piept Mercedes'ului si orice pilot din lume nu va putea surmonta acest dezavantaj.Echipa AMG e prea profi si prea sudata ca sa nu profite de race pace'ul superior.S-a vazut asta la fiecare cursa in afara de Bahrain.

Cica mai nou sunt zvonuri ca Ferrari face pistoanele din "bimetal"...si il va aduce la Barcelona.

Pistoanele lor sunt facute de Mahle daca tin minte bine?Sau si le fac in house?

 

After two years of experimentation, Ferrari decided to bring steel pistons to the track: thanks to the production in Addicting Manufacturing, weight would be saved, reaching stiffness and resistance to high temperatures higher than those of aluminium.

The steel alloy (the second element seems to be very innovative) would have allowed the resolution of a piston that has no solid surfaces, but honeycomb, thanks to which it would have been possible to achieve values of stiffness and resistance to high temperatures higher than those of aluminum, reducing the weight that was the serious handicap at the beginning.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

I s-a mai topit lui Schumi un mahalale d'ăsta, în turul de formare! Atunci sigur erau mahle, acum poate or fi originale ciun cean și le învelesc în staniol... Dar înțeleg că sunt dintr-un aliaj de oțel, nu bimetal. Și floksvagin face acu' ceva motoare cu pistoane dă fer, da' cică ar cam crăpa - motoarele, nu știu dacă pistoanele sunt cauza.

Edited by john17

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da pai "bimetal" meaning un aliaj din otel dimpreuna componenta X...care e "foarte inovativ" si pe care nici draq nu ni-l va spune ever.Si care permite din cate am inteles eu din articol,un piston "scheletic" cu structura honeycomb (hexagonala),si doar probabil  partea de sus a pistonului care face compresia e solida,restul corpului efectiv e un schelet.Ce rezistenta naibii o avea aliajul ala de face posibila realizarea unui astfel de piston...

Avantajele sunt evidente - un piston mai usor se va misca mai usor si va irosi mai putin lucru mecanic.Va permite deasemenea si atingerea unui rpm mai ridicat,dar nu mai e cazul in era turbo pt ca ei nu mai au nevoie de turele acelea insane,oricum nu au gaz pt asa ceva.

Deci mai pe scurt - un piston mai usor = mai multi cai putere.Nu multi dar....

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Bimetal = alăturare a 2 metale, NU aliaj care oricum are minim 2 componente! Exemplu: lamelă bimetalică, 2 lame din metale diferite alăturate/fixate împreună, se curbează la variația temperaturii datorită coeficienților de dilatare diferiți. Capisci?

Știu, o să o-ntorci că exact așa ai spus tu, doar că n-am înțeles eu... Mai lipsește savantul expert în cutii tonomate, să zică el dpdv ingineresc!

La pistoanele alea nuș' de ce dar cre' că nu greutatea redusă e pontul, oricum lucrul mecanic consumat e legat de frecare, greutatea generează inerție, dar iar ajungem la cursul de mecanică (elementară).

Edited by john17

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...