Sari la conținut

Formula 1


Jorge Lorenzo

Postări Recomandate

La 02.05.2019 la 10:13, cuki a spus:

Oricum Ferrari avea o strategie super proasta, ideea lor era sa porneasca si Vettel si Leclerc cu Medium...fara accidentul lui Leclerc clar porneau amandoi cu medium...apoi sa vezi tu fiasco, terminau pe 4-5.

S-a dovedit ca mediumul era "the right tyre"...performante similare sau mai bune decat softul si durabilitate sporita...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 6,7k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Viteza lui Leclerc din primele stagii ale cursei ne-a dovedit ca mediumul era guma ideala atunci.Repet,Leclerc a fost competitiv pana cu vreo 3-4 ture inainte sa fie chemat,deci vreo 32-33 ture.

Cand a iesit pe softs,l-a depasit pe Gasly dupa care a intrat in modul de saving avand in vedere distanta de Verst.S-a trezit din nou atunci cand a aparut posib unui nou pit pt fresh tyres pt atacarea fastest lap,ceea ce a si reusit.

Nu putea fi vorba de nici un schimb dupa 25 de ture,Leclerc a stat 36 pe ele,ok prea mult,dar a avut timpi competitivi pana prin 32-33.Ceea ce ne arata ca mediumul a tinut peste 30 de tururi.

Iar guma soft nu era praf pt Ferrari din moment ce Leclerc a facut cel mai rapid tur al cursei pe ea nu?

...privind retrospectiv desigur,as spune ca cea mai buna strategie era mediu pana prin turul 30-32 si apoi soft.Desigur insa ca Ferrari nu pot fi invinuiti (si) pt asta,deoarece nu aveau de unde sti ca softul va mere asa slab pe primul stint.Toti au pariat pe softuri cum era si normal,nu doar Ferrari.Cred ca,dupa cum a zis bine un jurnalist,Pirelli nu prea sunt "on top of their tyre choices",acolo a fost marea problema de fapt.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Intradevar e un oarecare curent de opinie pro-Leclerc in presa,dar asta zic eu ca se intampla datorita balbelor continue ale lui Vettel de.a lungul ultimilor ani si mai ales in anul trecut.Ceva pe sistemul 'pe Vettel l.am vazut ce poate,vrem sa il vedem si pe Leclerc'.Asta cred ca e si dorinta publicului,insa normal ca asta nu inseamna ca Ferrari ar trebui sa ii asculte.Opinia publica e opinie publica,nimic mai mult.Binotto e responsabil.

Faptul ca Vettel a fost blamat pt.acel spin...mi se pare normal.Pt ca e o greseala deja repetitiva in momente.cheie cand e presat de Ham.

Faptul ca Leclerc n.a fost blamat pt greseala din quali mi se pare la fel de normal avand in vedere ca e tanar si semi.rookie.

Ce e ciudat in acel articol ca se insista pe faptul ca nu e corect ca se face o diferentiere in presa intre cei 2 dar si in acel articol Vettel e 'leul' iar Leclerc e 'puiul'.Pai ori vrem egalitate si la drepturi si la responsabilitati,ori unul e menajat dar nu i se da statut de egalitate,iar celalalt nu e menajat dar i se cere sa nu greseasca.

Parerea mea personala,e similara cu a lui Leclerc...a fost prost.Si Ferrari a gresit strategia zic eu,dar greseala majora a fost a lui si s.a petrecut sambata.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 4 ore, john17 a spus:

Eu nu cred că fierrarii sunt capabili să bată merțu'. Dpdv mașini, nu mă refer la kiloți.

:agree:

In afara de greseala din Baku care probabil l-a costat un podium,eu altceva nu mai am a-i reprosa lui Leclerc.In rest s-a comportat exemplar.O greseala se trece cu vederea...cand faci una la 2-3 curse devine o problema insa.Om vedea.

Sunt de parere insa,ca si colegul,ca Ferrari poate sa aduca pe Senna dimpreuna cu Jim Clark,masina aia nu poate tine piept Mercedes'ului si orice pilot din lume nu va putea surmonta acest dezavantaj.Echipa AMG e prea profi si prea sudata ca sa nu profite de race pace'ul superior.S-a vazut asta la fiecare cursa in afara de Bahrain.

Cica mai nou sunt zvonuri ca Ferrari face pistoanele din "bimetal"...si il va aduce la Barcelona.

Pistoanele lor sunt facute de Mahle daca tin minte bine?Sau si le fac in house?

 

After two years of experimentation, Ferrari decided to bring steel pistons to the track: thanks to the production in Addicting Manufacturing, weight would be saved, reaching stiffness and resistance to high temperatures higher than those of aluminium.

The steel alloy (the second element seems to be very innovative) would have allowed the resolution of a piston that has no solid surfaces, but honeycomb, thanks to which it would have been possible to achieve values of stiffness and resistance to high temperatures higher than those of aluminum, reducing the weight that was the serious handicap at the beginning.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

I s-a mai topit lui Schumi un mahalale d'ăsta, în turul de formare! Atunci sigur erau mahle, acum poate or fi originale ciun cean și le învelesc în staniol... Dar înțeleg că sunt dintr-un aliaj de oțel, nu bimetal. Și floksvagin face acu' ceva motoare cu pistoane dă fer, da' cică ar cam crăpa - motoarele, nu știu dacă pistoanele sunt cauza.

Editat de john17
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da pai "bimetal" meaning un aliaj din otel dimpreuna componenta X...care e "foarte inovativ" si pe care nici draq nu ni-l va spune ever.Si care permite din cate am inteles eu din articol,un piston "scheletic" cu structura honeycomb (hexagonala),si doar probabil  partea de sus a pistonului care face compresia e solida,restul corpului efectiv e un schelet.Ce rezistenta naibii o avea aliajul ala de face posibila realizarea unui astfel de piston...

Avantajele sunt evidente - un piston mai usor se va misca mai usor si va irosi mai putin lucru mecanic.Va permite deasemenea si atingerea unui rpm mai ridicat,dar nu mai e cazul in era turbo pt ca ei nu mai au nevoie de turele acelea insane,oricum nu au gaz pt asa ceva.

Deci mai pe scurt - un piston mai usor = mai multi cai putere.Nu multi dar....

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bimetal = alăturare a 2 metale, NU aliaj care oricum are minim 2 componente! Exemplu: lamelă bimetalică, 2 lame din metale diferite alăturate/fixate împreună, se curbează la variația temperaturii datorită coeficienților de dilatare diferiți. Capisci?

Știu, o să o-ntorci că exact așa ai spus tu, doar că n-am înțeles eu... Mai lipsește savantul expert în cutii tonomate, să zică el dpdv ingineresc!

La pistoanele alea nuș' de ce dar cre' că nu greutatea redusă e pontul, oricum lucrul mecanic consumat e legat de frecare, greutatea generează inerție, dar iar ajungem la cursul de mecanică (elementară).

Editat de john17
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu,nu asa am spus si eu,nu stiam ce inseamna,de aia l-am pus si in ghilimele pt ca termenul nu mi-e cunoscut.Te cred pe cuvant,asa ca nu te mai tura.Ai tu de impartit cate ceva cu fiecare de pe aici...

La partea a 2a nu sunt de acord insa - masa redusa a pistonului e cruciala,dimpreuna cu "stiffness and resistance to high temperatures".Lucrul mecanic e legat si de frecare da,dar conteaza si masa pistonului care e impins pe compresie nu?Ce zici?

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

John , nu cred ca are ceva de impartit cu nimeni. Poate doar cunostintele sale. El doar incearca sa ii corecteze pe cei ce scriu aberatii, si intervine in general cand acestia nu stapanesc corect termenii pe care ii folosesc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@ nooxy : Termenul ala l.am preluat ca atare din acel articol,repet,de aia l.am si pus intre ghilimele.Asa era explicitat acolo,asa l,am citat si eu.Nu am zis never ca m.as pricepe in acel domeniu.Sa fie sanatos si el si termenii lui.

Pe langa asta,trecem peste ideea de baza,era mai interesant sa discutam despre acele pistoane.In fine.Caravana trece...

Acum 53 minute, cuki a spus:

Pistoane goale, fagure si apa de ploaie. Ferrari va fi iara campion in Free Practice, toti expertii vor lauda pistoanele stropite cu zeama de pasarica de topmodel italian si vor face placaciun si jurul Ferrariului si in jurul lui Leclerc. 

Vine cursa si Ferrari va termina pe 3-5 cu Verstappen intre ei. Expertii vor fi din nou bulverstati, DAR vor avea material pentru inca 2 saptamani...ca altfel ce sa faca si ei?

+1

Editat de Method
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

I don't get it.E un articol vechi de 2 luni in care spune ca e foarte probabil ca pistoanele de al sa fie inlocuite cu cele de otel datorita faptului ca cele de al nu rezista pres crescute pe care vor sa o aiba in cam de ardere.

Au si zis ca de 2 ani lucra la treaba asta.Vroiau ceva mai rezistent deca Al dar care ghici ce,sa nu creasca greut.Toate avantajele obtinute prin presiunea crescuta in cam de ardere s-ar fi dus draq cu 1kg in plus pe pistoane.

Deci zic eu ca aceasta inovatie cu pistoane "scheletice" cu honeycomb structure este exact rezolvarea problemei greut crescute a pistonului de otel,pardon - aliaj bimetalic?Cum draq s-o numi acel aliaj intre otel si acel component "highly inovative" (nu titaniu - ar vrea ei dar nu au voie).Si mai zic ceva - un piston de otel nu ajuta la scaderea temp?Ceea ca ar putea ajuta la prevenirea detonatiilor din cam de ardere?doar o teorie.

....cert e ca impaca si capra si varza : rezistenta crescuta,masa scazuta,probabil centralizarea masei pistonului samd.Toate conteaza.E foarte interesant de vazut in viitor cum ar arata asa ceva, nici nu imi pot imagina.Poate peste 10 ani sau asa ceva sa le expuna sa vedem si noi dracaria.

 

Cert este insa ca,vorba colegului,degeaba se da de ceasul mortii Ferrari cu pistoane honeycomb,ca tot AMG va castiga.

Si mai e o problema - daca se stie prin presa de aceasta idee,pai putem fi siguri ca si AMG e calare pe ea.Si fiind nemti probabil o va executa mai repede si mai bine decat Ferrari..."zee germans"...

 

Editat de Method
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Al disipează mai bine căldura. Pistoane de oțel (denumire generică pt aliaje pe bază de Fe în care se pot găsi multe alte elemente) se folosesc la diesele grele și, de câțiva ani, și la autoturisme. Motivele sunt legate de rezistența mai mare (arderea la diesel e practic un soi de detonație) și implicit posibilitatea de a scurta pistonul, coeficienți de dilatare și altele. Nu știu să se folosească ceva de gen fagure (honeycomb) în serie, probabil că asta e marea inovație cu care ar putea fi posibil să le reducă greutatea. 1kg diferență la 6 pistoane mi se pare mult, un piston de motor de curse V6 de 3l având în jur de 0.3kg, deci 1.8-2kg toate 6, iar aici vb de motoare de 2l, drept că posibil cu alezaj similar și clar presiuni mai mari, deci pistoanele nu ar fi neapărat mai ușoare.

Editat de john17
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da deci l.a calificari i.a omorat Bottas.

Ce e curios e faptul ca i.a dat si lui Ham peste juma de secunda in Q3.Ceea ce mi se pare incredibil.

Sunt sigur ca maine va fi o plictiseala maxima dar macar startul.sper.sa il prind.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ai zis bine.😁

Am vazut cursa de la SC incolo,plictiseala maxima.

N.am inteles de ce era Leclerc pe singurul pe hard uri dar chiar nu mai conteaza ca oricum nu are rost.

Toata treaba e useless.AMG se bat intre ei,Ferrari e de la locul 3 in jos dupa cum bine am zis inca din primele etape.Problema cea mai mare a Ferrari insa cred ca va fi Verst.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu comentez strategia pt ca am vazut ultimul sfert din cursa si nu prea am inteles ce si cum.Ce n-am inteles insa - de ce naiba era Leclerc pe guma hard?Cand absolut nimeni nu mai era pe asa ceva in primii 10?Am impresia ca efectiv ii deranjeaza ca e rapid...

Acum 7 ore, cuki a spus:

Cireasa de pe tort...se svoneste ca Mercedes ar vrea sa-l semneze pe Vettel de anul urmator in locul lui Bottas. Noul CEO aparent uraste F1 si nu prea e de acord cu cheltuirea atator milioane, singura conditie, Mercedes titul cu pilot neamt...altfel inchide robinetul. Asta este cumva bazata si pe niste cifre destul de "deranjante". In anul in care concura Rosberg la Mercedes respectiv in anul in care a castigat Rosberg, au avut vanzari record in Europa dar mai ales in Germania (cu toate ca Rosberg nu e neamt  get beget). Lewis cu Bottas nu prea aduc aceleasi vanzari.

:crack:

Bai ce misto ar fi...cum a luat bataie de la Ricci in 2014,si cum s-ar putea sa ia bataie si de la Leclerc asta pana la sf anului,bai nene dar iti dai seama ce bataie sora cu moartea i-ar da #godbless?Pfoai.Viol cu vaselina.Si ceea ce e cel mai interesant e faptul ca pozitia lui Lewis nu poate fi dezbatuta in cadrul echipei si nici sa ii dea dume din astea "vezi ca tu maine mergi pe harduri" ca ala nu e prost,scoate foaia si pixu si zice ia sa calculam noi cum ati ajuns voi la concluzia asta?!Unde mai pui ca o fi fabrica nemteasca,dar toata partea de track operations samd e englezeasca si prin urmare puternic nationalista si pro-tiganush.Telenovela suprema.

Ar fi genial.Doar sprijinindu-l in totalitate pe Vettel ar mai putea AMG sa piarda un titlu mondial in urmatorii 2 ani.Vettel la AMG - "aprob pozitiv",bravo ! :bounce:

Editat de Method
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din păcate pentru spectacol, sezonul s-a cam încheiat. Barcelona era momentul în care Ferrari trebuia să poată riposta celor de la Mercedes - mai ales după forma bună pe care au arătat-o aici în testele din pre-sezon. De fapt, au fost bătuți chiar mai rău. Italienii au pariat pe o configurație aero cu puțină apăsare și se pare că au pierdut - chiar și Binotto recunoaște că tot conceptul SF90 ar putea fi greșit. Puțin ciudat însă faptul că echipe precum McLaren se pare că au adoptat același concept și par să se descurce bine cu el. Bineînțeles, ei se luptă la mijlocul clasamentului.

 

Ironic faptul că punctul forte a celor de la Mercedes în era V6 a fost puterea motorului, iar acum când Ferrari se pare că au cel mai puternic motor, sunt bătuți pe toate celelalte fronturi: eficiență aero, fiabilitate, consum carburant, strategie... și chiar piloți. Vettel a rămas liderul echipei și probabil că scoate mai des maximul din mașina pe care o are la dispoziție, dar greșește în mod flagrant în momente cheie. Leclerc este de obicei aproape, dar pare să fie și mai inconstant decât coechipierul lui. Încă un titlu pentru #godbless, încă o serie de trofee pentru Brackley.

 

Rămâne lupta din midfield, care se anunță interesantă.

 

6 minutes ago, cuki said:

Totusi eu bani nu as paria ca ar ajunge Vettel vreodata la Mercedes

 

Nici eu. Cred că ar prefera să iasă la pensie de la Ferrari chiar dacă asta înseamnă să nu mai ia niciun titlu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 5 ore, cuki a spus:

Eu sincer nu cred ca ajunge Vettel la Mercedes mai repede, implicit nu cred ca ajunge sa fie coechipier cu Hamilton.... DAR niste "conditii favorabile" exista si implicit merita luate in seama.

1. Vettel nu este multumit la Ferrari/Ferrari ar putea sa-l lase sa plece de bunavoie inainte de incheierea contractului.

2. Noul CEO de la Mercedes....iar decizii de astea "discutabile" luate de CEO peste echipa am vazut deja. Aici insa Toto cu ai sai 30% din echipa s-ar putea sa aiba un cuvant mult mai greu de spus, decat Arrivabene in situatia cu Leclerc de anul trecut.

3. Pilot neamt in masina germana...o fi echipa de F1 bazata in UK, pana la urma tot imnul Germaniei canta la victorie. Iar Vettel este cam singurul pilot neamt capabil sa ia un titlu mondial.

Aaa,am inteles,dupa Barcelona deja incepe "the silly season" ca sa citez un dicton celebru,chiar Vettel parca a venit prima oara cu dictonul asta.

Da,daca le expira contractele la amandoi,mirare sa se intalneasca.Dar foarte probabil sa sara Vettel la AMG.

Toti din F1 canta imnul Angliei.Indiferent de "culoarea politica".

Acum 4 ore, PzKpfW a spus:

Din păcate pentru spectacol, sezonul s-a cam încheiat. Barcelona era momentul în care Ferrari trebuia să poată riposta celor de la Mercedes - mai ales după forma bună pe care au arătat-o aici în testele din pre-sezon.

Din presezon am spus asta.Din moment ce AMG merea doar pe hard'uri,era clar.Cum naiba ditai echipa nu pui si tu in tot testul un soft un etc sa vezi o viteza?Inseamna ca esti nu sigur pe tine de viteza,ci pur si simplu arogant de increzator.Ceea ce pana la urma s-a dovedit a fi corect.O echipa cu o asa pregatire si profesionalism ca AMG nu ar risca sa nu testeze o masina in presezon pe gumele soft decat daca ar fi 100% convinsa de viteza ei.

Am tot zis ca degeaba bifeaza Ferrari niste timpi in presezon cand ceilalti nici nu se chinuie sa alerge dupa timpi.Iar extrapolarile acelea "iata,amg e mai slow pt ca pirelli ne spune ca guma hard e doar cu 1s/tur mai inceata decat cea soft iar amg are un deficit mult mai mare de timp pe tur fata de ferrari"....alea sunt copilarii.Sunt mape ce pot fi diferite,sunt setari aero sunt atatea si atatea lucruri...cum ii spuneau lui Ham...avem nevoie de 3 zecimi plus sau minus" si omul le dadea exact cum vroiau ei...mai e ceva de zis?

...si ce era cel mai enervant era faptul ca toti jurnalistii de mare renume gen Mat Oxley.chiar si Scarbs parca tot laudau Ferrari si il dadeau nr.1 si asa si pe dincolo.Iar lumea deja era uda toata,stegulete si fanioane rosii.Bai nene,cum sa uiti ultimii 3-4 ani pe loc,cum sa crezi ca amg a murit?!Cum sa nu sufli si in ciorba cand doar stii ca amg i-a ars de atatea ori deja?

Acum 4 ore, PzKpfW a spus:

 Italienii au pariat pe o configurație aero cu puțină apăsare și se pare că au pierdut - chiar și Binotto recunoaște că tot conceptul SF90 ar putea fi greșit. Puțin ciudat însă faptul că echipe precum McLaren se pare că au adoptat același concept și par să se descurce bine cu el. Bineînțeles, ei se luptă la mijlocul clasamentului.

 

Ironic faptul că punctul forte a celor de la Mercedes în era V6 a fost puterea motorului, iar acum când Ferrari se pare că au cel mai puternic motor, sunt bătuți pe toate celelalte fronturi: eficiență aero, fiabilitate, consum carburant, strategie... și chiar piloți. Vettel a rămas liderul echipei și probabil că scoate mai des maximul din mașina pe care o are la dispoziție, dar greșește în mod flagrant în momente cheie. Leclerc este de obicei aproape, dar pare să fie și mai inconstant decât coechipierul lui. Încă un titlu pentru #godbless, încă o serie de trofee pentru Brackley.

low aero logic ca nu are cum sa fie superior decat daca ai o putere mult superioara a motorului.AMG castiga cu asta pentru ca efectiv avea cateva zeci de cai bune peste concurenta.Si mai facea manevrele alea cu uleiul si probabil altele de care nu stim noi si asa mai departe.Si atunci normal ca si-au accentuat punctul forte intr-un asa fel incat a devenit o arma letala.Asta pe langa faptul ca masina amg nu era slaba nici in celelalte domenii.

Anul asta o fi Ferrari cea mai puternica dar e marginala treaba,adica nu se poate compara cu diferenta de putere intre amg si restul in 2014-2016.Iar Ferrari este slaba pe curbe,dupa cum insusi Binotto recunoaste.Foarte bun assesmentul lui btw.Se vede inginerul.

Si dupa cum bine ai zis - amg ii bate la restul,degeaba are Ferrari 10 cai in plus.Si pt a mia oara zic - acel concept de split-turbo pe care inca nimeni nu l-a putut sau nu a vrut a-l imita in totalitate este the winner.E o solutie perfecta,geniala.Jos palaria a cata oara pt tehnica germana.Pacat ca sunt niste carnati in rest...

Mai dupa cum mere anul asta Bottas eu nu m-as grabi inca sa ii arunc titlul in brate lui Ham.Bineinteles ca e ceva de genul 70-30 pt Ham dar sa nu uitam de 2016...sau 2007 :bounce:

 

Iar despre pilotii Ferrari...a zis bine Villeneuve - nu cred ca Ferrari era pregatita pt un Leclerc asa de rapid.Astia 2 nu au cum sa convietuiasca impreuna - va fi ca Ham-Ros pana la urma.

Editat de Method
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

8 minutes ago, Method said:

Din presezon am spus asta.Din moment ce AMG merea doar pe hard'uri,era clar.Cum naiba ditai echipa nu pui si tu in tot testul un soft un etc sa vezi o viteza?

 

Nu au mers doar pe Hard. Clasificarea ultimei zile de teste la Barcelona:

 

image.thumb.png.f3f14c6e9c6ef91f6f4da912bc3d5b33.png

 

Toată lumea a mers pe cea mai soft compoziție pentru timpii de mai sus. Dealtfel, cel mai bun timp al lui Vettel (1:16.2) este aproape identic cu cel din calificări (tot 1:16.2). Diferența este că Mercedes a găsit cam o secundă (!) față de testele de acum două luni.

 

16 minutes ago, Method said:

...si ce era cel mai enervant era faptul ca toti jurnalistii de mare renume gen Mat Oxley.chiar si Scarbs parca tot laudau Ferrari si il dadeau nr.1 si asa si pe dincolo.Iar lumea deja era uda toata,stegulete si fanioane rosii.Bai nene,cum sa uiti ultimii 3-4 ani pe loc,cum sa crezi ca amg a murit?!

 

Aveau motive. Mercedes-ul părea mai instabil în curbe. Chiar piloții recunoșteau că au probleme cu balansul mașinii. Iar Mercedes chiar "va muri" la un moment dat. Vor pierde titlurile. Exista șansa să fie anul ăsta. Probabil că nu se va întâmpla până la urmă. Dar se va întâmpla la un moment dat.

 

26 minutes ago, Method said:

dupa cum mere anul asta Bottas eu nu m-as grabi inca sa ii arunc titlul in brate lui Ham.Bineinteles ca e ceva de genul 70-30 pt Ham dar sa nu uitam de 2016...sau 2007

 

Păi cu 70% șanse, aș zice că are deja o mână pe trofeu.

 

27 minutes ago, Method said:

nu cred ca Ferrari era pregatita pt un Leclerc asa de rapid.Astia 2 nu au cum sa convietuiasca impreuna - va fi ca Ham-Ros pana la urma.

 

Leclerc nu este (deocamdată) atât de rapid. În calificări este de obicei în spatele lui Vettel, în cursă e pe lângă el. În Bahrain a fost mai rapid, probabil și în Azerbaidjan. În rest, Vettel a fost mai rapid. Mi se pare un cuplu de piloți echilibrat. Leclerc a fost adus să-l împingă de la spate pe Vettel, și până acum își face treaba. Se ajută reciproc atunci când e nevoie. Nu prea comentează. Probabil faptul că nu se bat pentru victorii/titlu ajută situația.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Legat de Leclerc: obiectiv vorbind, e abia la al doilea sezon în F1. Și a ajuns la Ferrari, unde presiunea e mare. Nu se descurcă rău. Mai mult, în Azerbaidjan ar fi făcut probabil o cursă mai bună și ar fi terminat în fața lui Vettel... dacă n-o dădea de gard în calificări. Și la Barecelona a greșit în calificări. Dar în Bahrain ar fi trebuit să câștige. Deci acel loc 3 drept cea mai bună performanță de până acum nu e foarte elocvent.

 

Ce-i drept însă, nu e (sau nu pare să fie) la nivelul unui Max Verstappen.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 13 ore, PzKpfW a spus:

Nu au mers doar pe Hard. Clasificarea ultimei zile de teste la Barcelona:

 

Toată lumea a mers pe cea mai soft compoziție pentru timpii de mai sus. Dealtfel, cel mai bun timp al lui Vettel (1:16.2) este aproape identic cu cel din calificări (tot 1:16.2). Diferența este că Mercedes a găsit cam o secundă (!) față de testele de acum două luni.

 

Aveau motive. Mercedes-ul părea mai instabil în curbe. Chiar piloții recunoșteau că au probleme cu balansul mașinii. Iar Mercedes chiar "va muri" la un moment dat. Vor pierde titlurile. Exista șansa să fie anul ăsta. Probabil că nu se va întâmpla până la urmă. Dar se va întâmpla la un moment dat.

 

Păi cu 70% șanse, aș zice că are deja o mână pe trofeu.

Da,ok,nu au mers doar pe hard,dar au mers pe soft gen 3 tururi.Chiar in presezon era un procentaj fiecare echipa cu ce gume cate tururi a facut iar AMG avea un procent infim la gumele moi - med si soft.Atunci a fost clar.Pentru mine cel putin...s-a nascut intrebarea perfect logica "de ce merg astia asa de putin pe gume moi???si atat de mult pe gume tari???mai ales avand in vedere ca se plang ca masina are probleme e instabila samd.Era ceva care nastea semne de intrebare - o masina noua care este testata doar pt pace pe gume hard?De ce?

Si apoi duma suprema - dupa o saptamna,o masina redesigned cap coada...asa numitul spec-B...sa i-o zica lu mutu ca ei au facut masina aia in 7 zile.

Opinia mea e ca toata treaba era calculata - aduc "scheletul",il testeaza de fiabilitate,a fost singurul lucru care i-a interesat - stiau clar ca masina e rapida,apoi aduc cat de tarziu pot spec.B si o testeaza cu gume hard si probabil mapele de gas saving.Pilotii nu au stiut nimic probabil,dar nici nu trebuiau sa stie.Strategia a fost insa ff buna - au bagat toata lumea in ceata,la fel ca in 2014 cand au ascuns acel split-turbo juma de an ilustrand online imagini cu un ditai airbox'ul unde se afla de fapt compresorul.Treaba a fost f inteligenta,pt ca a adormit Ferrari care pana acum in Barcelona tot avea impresia ca are o masina ce se poate bate la campionat,chiar in ciuda rezultatelor covarsitoare :P

Mercedes va muri,normal,dar eu cred ca la cat de profi sunt,vor muri doar atunci cand nu va mai baga compania mama bani.Pt ca tot sunt discutii din astea "nuu,ca anul asta vine Ferrari,RBR,samd".Dar in fact,absolut nimeni nu i-a amenintat serios la campionat.NIMENI.De 5 ani.

Si da,Ham in toti anii asta a avut tot timpul o mana pe trofeu.A pierdut in extremis dintr-un concurs de imprejurari in 2016,si nu datorita lui Rosberg ci mai degraba unor greseli ale lui cumulate cu probleme de fiab.

Acum 13 ore, PzKpfW a spus:

Leclerc nu este (deocamdată) atât de rapid. În calificări este de obicei în spatele lui Vettel, în cursă e pe lângă el. În Bahrain a fost mai rapid, probabil și în Azerbaidjan. În rest, Vettel a fost mai rapid. Mi se pare un cuplu de piloți echilibrat. Leclerc a fost adus să-l împingă de la spate pe Vettel, și până acum își face treaba. Se ajută reciproc atunci când e nevoie. Nu prea comentează. Probabil faptul că nu se bat pentru victorii/titlu ajută situația.

Da,nu pot spune ca nu,insa sa avem in vedere ca e la Ferrari de 4-5 curse si ii sufla in ceafa unui cvadruplu campion mondial.Iar daca erau lasati sa se bata parte in parte (ceea ce intradevar nu e productiv),in vreo 2 ocazii eu zic ca il calarea pe Vettel.So,as zice ca se descurca nesperat de bine.E mai tot timpul langa Vettel.Ceea ce nu era cazul la Kimi,oricat de simpatic si mult laudat este finlandezul.

Acum 3 ore, cuki a spus:

Toti analistii si-au luat-o sus, de vreo 25 de ani de cand urmaresc sportul asta cred ca doar cu Brawn GP s-a mai intamplat asa o "umilire" a analistiilor.

:10::

Acum 3 ore, cuki a spus:

Leclerc isi pierde capitalul zilnic. Toata lumea avea asteptari dumnezeiesti...5 curse cu un Ferrari si cel mai bun rezultat este un loc 3.  

 

99% este al lui trofeul, numa daca nu fac ceva astia de la Liberty/FIA... :D ... poate le saboteaza gumele la Mercedes, sau naiba stie. Asa cum e acuma F1 pierd enorm, plus ca pierd organizatorii de gp. Deja nu prea mai vand bilete, iar cererea nu cred sa creasca daca nu se schimba ceva.

 

Eu ma astepatam la un Verstappen, efectiv ma asteptam la mult mai mult de la el. Inafara de Bahrein unde cred ca Mercedes a primit benzina cu apa, a fost pe niciunde.

 

Efectiv singurele "dueluri" a lui Leclerc au fost cu Vettel...si cu Gasly. Imi pare rau, stiu ca multi sunt Leclerc fanboys, dar eu nu cred are ce-i trebuie. 

Nu inteleg de ce are lumea asteptari asa de mari de la el.Asteptari sa ce???

Adica eu zic ca in primul rand ar trebui sa ne gandim ca Ferrari nu se poate bate in mod real la victorie si totusi Leclerc a fost gata-gata sa inhate una,doar ca i s-a bulit injectorul.Chestie electrica.Bad luck.Iar in rest,atata timp cat esti cu un loc in spatele pilotului principal,as zice ca esti foarte bine.Adica repet,hai sa ne aducem aminte de marele Kimi,pai o cursa era peste Vettel iar 3-4 era la 5 locuri in spatele neamtului.Pai?

Leclerc e foarte constant si foarte metodic si asta face un campion mondial.Kimi nu era.Iar pana acum are o singura greseala - Baku quali,care zic eu ar trebui trecuta cu vederea avand in vedere dupa cum a zis colegul presiunea care se pune la Ferrari,experienta lui si varsta.

Leclerc a avut multe dueluri incare s-a comportat ff bine,insa anul trecut la Sauber.Nu isi pierde capul,e foarte calm,nu e nici stil Grosjean sa o ia razna,nici super agresiv gen Magnussen sau Verst.Jos palaria.

Mai trebuie lasat sa se bata intai de toate :P

 

Si eu sunt de acord ca nu e la nivelul lui VErst,arogantul ala e incredibil de bun.Numai ca spre deosebire de Verst,Leclerc e la o echipa care are sanse mult mai mari sa se bata la campionat.

...si oarecum legat de VErst,avem cursa la Zandvoort din 2020 !

Editat de Method
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Comparație foarte pertinentă. Circuit înghesuit, foarte virajat, tehnic. Nu am ajuns pe acolo, îl știu din sim-uri. Dar Țările de Jos aveau nevoie de o cursă pentru că Max Verstappen (în același sens se vorbește și despre o cursă urbană în Danemarca, datorită lui Kevin Magnussen), și era Zandvoort sau Assen. Parcă totuși mai bine Zandvoort.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

image.jpg  image.jpg

 

Stiu ca era istoric,demult in F1.

De ce nu or fi facut pe Assen?Parca mergea indy intr-un timp pe Assen...e cam stramt dar e frumos.Bine,pe partea ailalta numa il distrug pt motorete si dupa aia iar plang aia din gp ca e valurit.

Da normal ca trebuiau sa actioneze in acest fel pt fanii lui musiu Wax.

Ok,recunosc,este foarte foarte bun,dar cum naiba poate un pilot atat de arogant si enervant si cu fata aia insolenta sa aiba atatia fani??Pt mine e ceva de neinteles.

Bai Kimi inteleg,e simpatic in taraganarea aia a lui,Alonso e super,chiar si faza cu Vettel o inteleg forza ragazzi samd,hai si cu Ham ca #godbless,Ricci nu mai zic,sunt fan si eu cu stegulete....ba dar arogantul si insolentul ala de Verst cum naiba are atatia fani ???

Ee,in fine, "ii" fac circuit - link

Acum 59 minute, cuki a spus:

eu am fost pe circuitul ala (perpedes), frumos...DAR nicio treaba cu F1, cel putin in forma actuala. Mult prea multe curbe, linie dreapta scurta plus latimea destul de mica.

 

Am inteles ca il vor "imbunatati", dar la ce layout are, probabil ca va fi Hungaro Ring 2. Qualifying top, Race snorrrfest.

Nu e ca ziceau ca acuma cu noile modificari aero o sa se imbunatateasca spectacolul si o sa se depaseasca si pe curbe astia :crack:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...